Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#55951) Normi™ válasza Kommandír (#55950) üzenetére


Normi™
őstag

Valamit valamiért :D

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#55952) MPowerPH válasza ---Lasali--- (#55949) üzenetére


MPowerPH
félisten

Azert ezeket jo tudni. Tudtam en, hogy valami design celja volt annak, hogy eltunt a gumi. Vagy inkabb igy lehet lehuzni a kovetkezo bort a tulajokrol.
Lehet kapni protektorokat, olyat, mint pl. ez. Mennyire lehet hatasos?

Don't Tread On Me

(#55953) Pttypang válasza Napfénysüti (#55903) üzenetére


Pttypang
veterán

Rendelhet olyan kinait, ami nekem is van, 1300 talan, sima ceruzaelemmel megy, sotetben lat vele.
(wow, eleg erdekesre lett konvertalva a kep a ph altal.. :D )

(#55900) Runner_fxr

Oke, az uj szettnel ez rendben is van, meg vettem injekcios tut meg fecskendot es azzal gondoltam megoldani a dolgot. Viszont nekem a csereig kellene eletbentartanom elheto hasznalati modban a jelenlegi szettet, erre keresek megoldast, most az olajozas meg a torolgetes, huzgalas ide-oda megoldotta ideiglenesen a gondot, de hatha a rutinosabb emberkek erre tudnak valami alkalmi megoldast, ami nem jutott eszembe.
Ha lenne vegzaro kupakom, akkor siman lehuznam a bovdenhazakat es ugy kitakaritanam, ahogy te is irtad, de nincs itthon, habar talan felesleges is lenne ra ennyi idore. :R

Everybody lies.

(#55954) venember83 válasza MPowerPH (#55952) üzenetére


venember83
nagyúr

Nagyon jó, gyönyörűen megtartja a port és a nedvességet, ezzel mindig fényesre csiszolja a becsúszót. Ja, rossz szót használtam. Nem fényesre és nem csiszolja, hanem megkarcolja.

(#55955) ---Lasali--- válasza MPowerPH (#55952) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Én nem használtam ilyet sose, de egy két ismerősöm villáján volt egy kis ideig.
Nem fog teljesen megvédeni semmitől, meg ha össze koszolódik, azonnal ki kell mosni. Mert úgy viselkedik mint egy csiszoló szivacs. :D Amihez hozzá ér ott lefog szedni mindent.
Egy srác felrakta egy olyan telóra, ami többet ment, mint amilyen magas volt ez a bánat, tehát fel le csúszkált rajta, na neki teljesen kikoptatta felül a becsúszót, ahol hozzá ért. :D
Na meg egy jó villa, az kimozogja az útját, tehát pl az én villámon, amit még meg is tuningoltam ennek érdekében, ez tuti nem lenne jó, mert össze nyomná az egészet. Nekem pár mm marad csak a becsúszóból ha teljesen beül a villa. Akkor ez hova tud igazodni?
Jah és pont ott nyitott ez a cucc, ahol a legjobban veszélyeztetve van a villa, a becsúszó meg a fékhíd közt.
Neoprén anyagból van ráadásul, ami átengedi a vizet, mondjuk ha impregnálod akkor talán jobban működik.
RS Dart villán jól üzemelt, mert azok pár centinél többet nem nagyon mozognak, tehát nem tudta összenyomni. :D
Létezett ilyen cucc kormánycsapágy védőből is. Homlokcső meg a villa közé lehetett feltépőzárazni. Na az is csodálatos volt.. beszedte a koszt, aztán ahogy forgattad a kormányt vagy a villát vállat vagy a homlokcsőt koptatta szét. Nem beszélve arról hogy beszívta a vizet, de ki már annyira nem engedte, tehát tök jól ugyan úgy felázott a csapágy, de legalább ki sem tudott száradni. Láttam ilyet akinek teljesen rommá rohadt az FSA ipari csapágyas kormánycsapágya, állt benne a rozsda még felfele vagy 2 centin keresztül. :D

[ Szerkesztve ]

(#55956) Runner_fxr válasza MPowerPH (#55920) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Forgáspontoknál a legkisebb szennyeződés is problémát fog okozni, nyöszörög, recseg, kattog, bármi, azt észre fogod venni. :) Cserélni a forgáspont csapágyakat pedig akkor kell amikor már lógnak, kotyognak. Ezt kezdetben úgy fogod érzékelni, hogy megemeled egy picit a nyeregnél a bringa seggét, ilyenkor enyhe kotyogást lehet érezni. Tulajdonképpen még a hátsó kerék sem emelkedik el a földtől, csak a csapágy hézagot érzed, majd utána emelkedik a kerék. Amíg ez nincs, nem nyöszörög, addig semmi gond.
Azért annyira nem kell félteni ezeket a komolyabb össztelós gépeket, terep használatra lettek tervezve, ebben benne van a sár és különböző szennyeződések.

(#55929) Kommandír: Ez igaz, de abba az rst villába szerintem semmilyen olaj nincs, csak egy acélrugó. Karbantartása maximum kimerül abban, hogy évente széthúzod, kitörlöd és kap egy kis szilikon zsírt. Amúgy meg a teló szervizt olaj csillapításos villákban inkább évente javasolnám, de ez nagyon felhasználás függő. Átlagos esetben évente, komolyabb felhasználásnál évente többször is. Szimmering csere sem feltétlenül szükséges minden karbantartásnál.

(#55949) ---Lasali--- : Az a porszívócső régen nagy divat volt, bár én már akkor is utáltam. Egy ideig biztos jó, de hamarosan az lett vele, hogy vagy lecsúszott az egyik száron vagy mindkettőn, vagy kilyukadt.
Ami kosz bekerült alá az ott is maradt, kitörölni nem tudtad. Olyan is volt, hogy zörgött benne a megszáradt sár. :) Az 1994-ben vásárolt Marzocchi XC 400-as villámon már nem volt olyan. Ők már tudták, hogy az nem megoldás.
Egyébként én is a gyakori teló szerviz híve vagyok. Inkább sok kis karbantartás, mint egy nagy generál.

(#55952) BMW001: Na az ilyen védőktől is mindig hánytam, maximum abban látom értelmét, hogy védi a becsúszót a fizikai sérülés ellen, de ez alá bemegy a kosz, szerintem felesleges.

(#55953) Crytec210: Hidd el van rutinom benne, annyi bringát bovdenezek át szezonban, hogy azzal álmodok. :) Ha csak kicsit koszos, akkor segíthet az is ha odanyomsz egy kis olajat és megmozgatod a bovdent, de ha több a kosz akkor ez nem lesz elég. Ki kell szedni a bovdent, átfújni olajjal a házat, vagy cserélni az egészet a francba, ha tökéleteset akarsz.

[ Szerkesztve ]

(#55957) fpeter07 válasza ---Lasali--- (#55944) üzenetére


fpeter07
veterán

Tora telóm másfél-két év idő elteltével volt nemrég szervizben. És hát a kíméletesség távol álljon tőlem. Nem lehet mindig mindent tisztán tartani.

(#55958) Pttypang válasza Runner_fxr (#55956) üzenetére


Pttypang
veterán

Tokeleteset akarok, de akkor majd inkabb rendelek egy pakkot abbol, amit linkeltem es azzal cserelem, a mostanit pedig addig hasznalom, ahogy irtam. Gondoltam, hogy vagy 2 ilyen cseret elvegeztek evente, ezert is kerdeztelek foleg titeket :P

Az en telom meg kotyog, 8000 km-t birt a muanyag persely ezek szerint :D
Hasznalhatom nyugodtan tovabb igy, vagy valami komolyabb kockazat van a dologban a kotyogas miatt?

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#55959) venember83 válasza Pttypang (#55958) üzenetére


venember83
nagyúr

Használd nyugodtan tovább. Majd idővel lesznek problémák, de azokat majd érzékelni fogod.

(#55960) Pttypang válasza venember83 (#55959) üzenetére


Pttypang
veterán

Peldaul? Azert a csavaros rogzites miatt remenykedem, hogy nem ugrik szet alattam a villa :)

Everybody lies.

(#55961) Runner_fxr válasza Pttypang (#55958) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha szorul a bovden én jobb szeretem házzal együtt cserélni, nem egy akkora tétel, hogy ezen spóroljak. Persze ha átfújod olajjal sokat tud javítani. Illetve a Jagwire sem feltétlenül szükséges. A legolcsóbb bikefun bovdenház is megteszi átlag felhasználásra. Kb 500ft métere bringaboltokban. Meg a legolcsóbb bovden is jó.
Felső kategóriás váltórendszernél azt mondom legyen ez is felső kategóriás, de ilyen tourney meg acera szintnél én nem költenék drágább bovdenekre meg házra.

Kérdés mennyit kotyog? Amúgy az alap suntour némely példányában lehet cserélni a műanyag perselyt, az elvileg megszünteti a kotyogást, vagy legalább is csökkenti. Egyébként ha 8000km után még működik, akkor igencsak óvatosan használtad azt a villát. :) Szerintem alattam egy ezrest nem menne el egy alap suntour, amennyiben rendesen használom terep körülmények között. :) Persze ettől még okés lehet kényelmesebb használatra, mint nálad is, 8000km után még működik, tehát nem leszólni akarom.

[ Szerkesztve ]

(#55962) Pttypang válasza Runner_fxr (#55961) üzenetére


Pttypang
veterán

Biztos jot tett neki, hogy par km utan szetkaptam es letakaritottam rola azt a szutyok gepzsirt es megkentem normalissal. Nem tudom, mit tekintesz terep felhasznalasnak, de a kerekek nem igazan kultivaltak a hasznalati modomat, ezert nem igazan eroltettem a dolgot, de kapott a 8000 km alatt rendesen ;)

Nem sokat, csak neha emeles utan, mikor lepcson felviszem pl, amikor leteszem, erzem, hogy mozdul valami, a teleszkopra gondolok, de ha behuzom az elso feket es mozgatom, akkor nem erezheto konkretan kotyogas, legalabbis nem tobb, mint a vasarlaskori allapotban. Persze, darabosan mozog, de ezt nem tudom, talan egy takaritas segitene rajta, vagy valami, de csodat nem varok tole.

Csak szepen hangzott, hogy cserelem egyben es akkor mar valami tartosat, de a vege talan, hogy itthon tartok majd bovdent meg bovdenhazat is, aztan ha ugy alakul, cserelem.

De tenyleg, miert lenne tobb ertelme egy felso kategorias valtonal, mint ennel?
Ugyanannyit kell mozognia a bovdennek, nem mozog mas tavokat csak azert, mert mas kategorias o.O
[nyilvan egyazon sebessegfokozatokhoz keszultekre gondolok]

Amit en latok a Jagwire pakknal, hogy rendesen szigetelt, portol sokkal vedettebb rendszert kepez, mint a jelenlegi. Azt, hogy mennyivel konyebben mozog a bovdenhazban a bovden, mar csak aprosagnak veheto dolog. [igen, tudom, fenyevekkel jobban csuszik, de ez nem tema targya :) ]

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#55963) pana0017


pana0017
senior tag

Sziasztok. Tudom, hogy ez nagyon kis infó lesz, de egyelőre csak tájékozódni szeretnék. Triatlonhoz lenne majd szükségem egy kerékpárra, teljesen kezdő vagyok kerékpár terén. Kb. mennyit kell/érdemes rászánnom egy használt darabra?

(#55964) Toomy válasza pana0017 (#55963) üzenetére


Toomy
senior tag

100-120 környékén vehetsz egy használt jó állapotú alu országútit, amire teszel 15-20 -ért egy könyöklőt és csókolom. Ahogy kezdesz majd fejlődni úgy költhetsz majd a gépre is.
Sokan beleesnek abba a hibába hogy vesznek 500 és egy misi között egy brutál aero-s gépet és azt hiszik hogy az majd nagyon fog haladni, csak hát az erő nincs meg hozzá.
Ha kezdő vagy akkor 1-2 év komoly munka amíg eljutsz egy olyan szintre, hogy egy TT bringával sokat nyerhetsz. :K

[ Szerkesztve ]

(#55965) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Valakit tan erdekelhet. XTR crankset most eleg szepen le van akciozva Rose -nal.

Don't Tread On Me

(#55966) ---Lasali--- válasza MPowerPH (#55965) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

De már csak 170 es van belőle. :((

(#55967) MPowerPH válasza ---Lasali--- (#55966) üzenetére


MPowerPH
félisten

Van feljebb 175-os is, de az nem akcios. Bar nem vagyok biztos benne, de elvileg ez ugyan az. Nekem jo is lenne, most is 170-est hasznalok. Nagyobb gond, hogy nagyon nincs ezekhez utanpotlas lanctanyer szinten.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#55968) Because válasza MPowerPH (#55967) üzenetére


Because
őstag

vegyetek sima XT hajtást az 90 font :)

(#55969) ---Lasali--- válasza MPowerPH (#55967) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Rá lehet tenni másfajtát is, csak akkor már nem lesz olyan szép.
170 est én nem szeretem, egyszer volt fent az egyik mtb-n 50km erejéig, megálltam vele az első bukkanón, álltam a hajtókaron ami 3 óránál volt, a másikat meg téptem felfele spd -vel, és majdnem eldőltem, nem értettem miért nem megy a bicikli. :D
Országútin 172.5 vel megyek. Azzal szebben pörgetek, és kevésbé esik szét a technikám ahogy fáradok.

(#55968) Because
Jó nekem a 770 es XT is, még 9 sebességes. Csak egyik barátom akar ilyen 980 ast, azért kaptam rá fel a fejem, csak ő olyan magas, hogy le kell hajolnia hogy be tudjon jönni az ajtón. 48 as SIDI cipőbe nem ment bele a lába, neki a 180 as kar is jó lenne.

[ Szerkesztve ]

(#55970) Because válasza ---Lasali--- (#55969) üzenetére


Because
őstag

5mm miatt :F

(#55971) ---Lasali--- válasza Because (#55970) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Persze :D
Másfél kilóval nehezebb biciklivel könnyebben megindulok álló rajtból, mert 2.5mm el hosszabb rajta a hajtókar.

(#55972) MPowerPH válasza ---Lasali--- (#55969) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ennyit szamit az 5mm? En meg nem vettem eszre kulonbseget, hogy oszinte legyek. A regi bringan 175-os van, de azzal is ugyan olyan tekerni, mint a mostani 170-essel. Lehet ez a labhossztol is fugg. En erre nem vagyok erzekeny, rovidek a labaim(is). :B
Meg lehet leadok egy rendelest. Tartossagra milyenek? Legtobbet a kozepso lanckereken hasznalom egyebkent. De a regi bringamon is elnyirtam 2 hatso sort, mig az elso meg mindig hibatlan(M770).

Don't Tread On Me

(#55973) MPowerPH válasza MPowerPH (#55972) üzenetére


MPowerPH
félisten

Egyebkent a ketto kozott amit linkeltem, mi a kulonbseg? Mert mintha lenne. :U Azon tul, hogy az egyik 170-es a masik 175-os. Amelyik nincs akcioban, ahhoz nem is lehetett rendelni 170-es hajtokart. Ellenben olvastam olyanrol, hogy ebbol csinaltak 27.5 -re optimalizaltat. Sulyban a ketto kozott van 20g, szoval valami kulonbsegnek kell lennie.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#55974) Sleek válasza Kommandír (#55910) üzenetére


Sleek
senior tag

Mi a baj a Joytech agyakkal ?
2011 es Kross Level A2 disc bringám van. Gyári agyakkal . Semmi bajom velük . Pedig 99százalékban terepen megyek . Bakony és Vértes . Olyan 16-16500km lehet az agyakban.

[ Szerkesztve ]

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#55975) Hasaggymeg válasza Pttypang (#55892) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Én azt csinálom (pontosabban csináltam mikor/ahol nem teljes hosszon volt ház a bovdenen) időnként,hogy kiakasztom a bovdenházakat a szemekből és elhúzogatva azokat onnan ahol pont a bovden fut rajtuk,a bovdent megtörlöm és megkenem zsírral a házban futó részeket.Csak úgy zsíros ujjak között áthúzva.Ha már a ház is megtelt kosszal a rossz kupakok miatt akkor cserés.A bovdencsere az egyik leglátványosabb minőségugrással járó javítás! :K A bringát meg (mint gépész) nem tanácsolom a kádban/zuhanyban mosni,mert a homok javíthatatlan dugulást okozhat. :K

(#55970) Because...én mikor váltottam 170-ről 175-re vagy 500km-en át fájdogált a térdem attól a + 5mm-től amíg megszoktam.Egy fizikában jártasabb fórumtárs kiszámolhatná mennyit számít az pontosan Nm erőkarban.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#55976) Hasaggymeg válasza ---Lasali--- (#55944) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nekem egy ilyen Manitou Marvel Expert 29" van,idén március óta használom,90% aszfalt,10% enyhe terep,inkább földűt.Semmi vadulás,eső/sár soha,rendszeresen törölve és szilikonnal kenve.Mikor ajánlott szervizelni?

szerk: az enyém 100mm-es. :B

(#55902) BMW001...+1 :K

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#55977) MPowerPH válasza Hasaggymeg (#55976) üzenetére


MPowerPH
félisten

"rendszeresen törölve és szilikonnal kenve."

Tenyleg. Ha kap a becsuszo egy plusz coatingot, legyen az wax, nano, akarmi, ami tartosabb, akkor az nem vedi ezektol a behatasoktol?

Don't Tread On Me

(#55978) Because válasza Hasaggymeg (#55975) üzenetére


Because
őstag

nem tudom... nekem platform pedál van, ahol csúszkálhat a lábfejem előre-hátra és különböző cipőkben más-más talpvastagsággal tekerek...

(#55979) Normi™ válasza MPowerPH (#55977) üzenetére


Normi™
őstag

Ebben az az érdekes,hogy szerintem ezek az anyagok mind vonzzák a port,szóval könnyen lehet ellentétes hatást kiváltani....szerintem...

[ Szerkesztve ]

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#55980) Pttypang válasza Hasaggymeg (#55975) üzenetére


Pttypang
veterán

Nincs javithatatlan dugulas ;) Ha kell, elemet cserelek a rendszerben, ez legyen a legaprobb problemam.

Everybody lies.

(#55981) MPowerPH válasza Normi™ (#55979) üzenetére


MPowerPH
félisten

A wax az pont nem. Az autot amivel kentem, az eleg speci, es a mellett, hogy a por sem marad meg rajta, meg a vizet is pergeti. A mostani hard nano coating pedig mindent leperget. A sarc nem marad meg rajta.

Don't Tread On Me

(#55982) Normi™ válasza MPowerPH (#55981) üzenetére


Normi™
őstag

És az biztos jó,nem gyűlik össze a szimeringeknél?Szerintem meg semmi ilyesmivel nem kell kenni.Le kell törölni rendszeresen,ezer évig nem voltak ilyen cuccok és voltak villák.

[ Szerkesztve ]

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#55983) MPowerPH válasza Normi™ (#55982) üzenetére


MPowerPH
félisten

Akkoriban meg ott volt a gumiharang rajtuk. ;] Na de nem parazok, majd elvalik, hogy mennyire viseli meg az ido. Az a gond a letorlessel, hogy menet kozben kapja a sarat, tehat elvileg kozben is mindig meg kellene allni torolgetni.

Don't Tread On Me

(#55984) Normi™ válasza MPowerPH (#55983) üzenetére


Normi™
őstag

Nem tudom,azért ha jól zár akkor csak nem normális,hogy bejut a por nagy mennyiségben.Minden tekerés után áttörlöd és kész,éves karbantartáskor meg te vagy a szerelőd kitakarítja.Majd kiderül.

[ Szerkesztve ]

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#55985) fpeter07


fpeter07
veterán

Ez a ciklokrossz nekem nagyon bejött. Kár, hogy újonnan drágán futnak a gépek, használat cuccokból lehetne csak összepakolni egyet.

(#55986) Because válasza fpeter07 (#55985) üzenetére


Because
őstag

crossbicóra ráraksz egy koskormányt :D

(#55987) maximilian4 válasza Hasaggymeg (#55976) üzenetére


maximilian4
addikt

Én is ilyen telót akarok venni. 1 1/8-adosat mint a tiéd. Hol és mennyiért vetted?

Maxi

(#55988) ivana válasza Because (#55986) üzenetére


ivana
Ármester

Inkább egy régi crmo trekkingre aminek nem olyan geoja van mint egy ósdi csepelnek, mert megdöglesz kossal.

(#55989) Tothgera30 válasza fpeter07 (#55985) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Gravel bike se rossz dolog.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#55990) Runner_fxr válasza Pttypang (#55962) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az, hogy ki mit tekint normális terephasználatnak nyilván egyéni dolog, én szeretem csapatni, ha lehet 40-60km/h között megereszteni, de ebben benne van a hegyre feltekerés, túrázás minden.
[link]
[link]
Egy átlag túrázónak ez már sok egy Dh-s arcnak meg kevés. Szóval ez tényleg egyéni dolog kinek mi a durva terephasználat.
Az kétségtelen, hogy ehhez kell egy normális AM gép legalább.
Nyilván nekem épp ezért az alap suntour nem alternatíva. Ez nem azt jelenti, hogy leszólom, mert amire kitalálták arra jó, light túrákra és városi használatra, de ha komolyan odavered akkor akár néhány száz km után úgy fog kotyogni, hogy majd kiesik a kerék a helyéről. És ez nyilván nem a villa hibája, csak arra kell használni amire kitalálták.
Egyébként kicsit már új korában is kotyog, szóval ha csak minimális akkor még teljesen jó a tiéd.
8000km után ez valószínűleg java aszfalt és csak óvatos terep használat mellett lehetséges.

Felső kategóriás váltórendszerek sokkal érzékenyebbek a pontos beállításra mint egy alap, ezért ott hamarabb kijöhet egy kicsit szoruló bovden hatása.

[ Szerkesztve ]

(#55991) Because válasza Runner_fxr (#55990) üzenetére


Because
őstag

elég a használati utasításból idézni :) :

Kotyog a villa

Elsősorban műanyag perselyes villáknál jelentkezik. Mivel az olcsóbb villáknál a gyártási tolerancia is nagyobb, kis mértékű kotyogás már a megvételkor is jelentkezik. A perselyek nagy felülete miatt a tökéletes illeszkedés a villa mozgását gátolná. A kis mértékű kotyogás ennek következtében természetes jelenség

Felhasználási terület:

M sorozat (M2000, M2025, M3000, M3010, M3020)
hobbi célú, vagy rekreációs használat nem napi rendszerességel. Szilárd útburkolatra, vagy dűlő - és dózerutakra.

XCT, XCM, XCR, Mag32 családok
hobbi célú kerékpározás, túrázás, vagy amatőr szintű sportolás. Mindennapi használatra is alkalmas.
Könnyebb és közepes terepviszonyokra ajánlott, cross-country, maraton stílusban. Downhill, freeride, dirt jump, street használatra nem alkalmas

(#55992) Pttypang válasza Runner_fxr (#55990) üzenetére


Pttypang
veterán

Muhahaha, orokke el a suntour szutykom ;]
De a felso kategorias valtok is ugyanannyit mozognak az adott fokozatszinten, mint az also kategoriasak, ezert nem ertem, miert lenne "erzekenyebb" .
Egy also kategorias 8-as es egy felso kategorias nyolcas valto is ugyanannyit mozgat oldaliranyba a lancon. Milyen ertelemben "erzekenyebb" ?

Amire te gondolsz, az nem az, hogy egy 10-11-es valto nyilvan erzekenyebb, mint pl a 7-es, ami nekem fentvan, mert mas a lanc merete, aprobb tavokat mozdul, nyilvan itt kell a precizebb beallitas es egy kis szorulas is rogton gondot okoz.

Everybody lies.

(#55993) fpeter07 válasza ivana (#55988) üzenetére


fpeter07
veterán

Mindenképp acélváz lenne. Meg kéne nézni a cx-ek geometriáját és egy hasonló stílusú régi bringát lehetne venni. Mostanában úgy sem lesz, de ha a montim 150k volt, ne kerüljön már többe a cx bringa se.

(#55994) zoli03 válasza Runner_fxr (#55896) üzenetére


zoli03
őstag

"Amúgy ezek a zárt ipari csapágyak gondozás mentesek, amikor elkopnak akkor cseréled őket."

Akkor ha így nézzük, akkor a váltógörgők csapágyait se kéne karbantartani, aztán pár saras biciklizés után akár dobhatnám is ki. Szerintem érdemes 1-2 évente átzsírozni, ha durva körülmények között van használva, akkor akár szezononként többször is ránézni 1-2 darabra, az nem sok idő.

(#55995) ivana válasza fpeter07 (#55993) üzenetére


ivana
Ármester

A régi igazi trekkingek geoja nagyon CX szerintem. A rendes chromo vázasaké, nem az ócskáké.

Én is most akarok ilyet csinálni, mert rájöttem, hogy az agyváltóst nem annyira szeretem mert túl nagyok az ugrások sose jó a sebesség. Vettem is ma két dobfékes kereket :D Hátra egy 7-es racsni, előre kompakt hajtás. Felninek valami szegecselt trekking felni. Az még nincs eldöntve, hogy outi vagy trekking váz. Ilyen gumi Esetleg fékváltó, de elvagyok vázváltóval is. Ja meg rendes pálcás sárvédő, mert ez lenne az eső bringa az agyváltós helyett.

(#55996) rétisün válasza ivana (#55995) üzenetére


rétisün
veterán

"Ja meg rendes pálcás sárvédő"

csak ne ilyen megoldással, nekem egy pár sárvédőről 1 hónap alatt 2 ilyen acél bizbasz letört, aztán fogathattam oda a pálcát kötegelővel :(((

ilyen 'pálcával' felrakva a sárvédőt örök élet + 1 nap:

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#55997) Runner_fxr válasza Because (#55991) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem a használati utasítást kevesen olvassák el. :) Az újabb XCM villák egyébként nem olyan rosszak már. Nyilván nem érdemes komolyabb villákhoz hasonlítani, de az árát kiszolgálja. A műanyag persely meg cserélhető.

Crytec210: Ma már a 8 fokozat nyilván nem számít felső kategóriának, valóban arra gondoltam, hogy minél több a fokozat, annál érzékenyebbek a váltók a beállításra.
7 fokozatú alap váltórendszerek meg mondjuk egy 10-es Dyna-Sis között irdatlan különbségek vannak, már a ami a precízséget és a zajt illeti. A legkisebb bovden szorulás megbosszulja magát, vagy ha nem tökéletes a felső görgő és a sor távolsága.

zoli03: Na azért az durva lenne ha pár saras bringázás után dobhatnád ki a váltógörgőket. :D
Láttam én már olyanokat, hogy el nem hinnéd és működött. Persze kell azért karbantartani nyilván, én is azt mondom, hogy sok kis karbantartás meghálálja.
A forgáspont csapágyazást azért nem hasonlítanám váltógörgőhöz. Jóval zártabb és sokkal érzékenyebb a szennyeződésre. Tehát ha ott kosz van akkor az többnyire hallható is. Persze én is azt mondom, hogy rendszeres használat mellett évente nem árt megbontani. Viszont legtöbb estebe amíg nem lóg és nincs hangja, nem sok gond van vele.

[ Szerkesztve ]

(#55998) ivana válasza rétisün (#55996) üzenetére


ivana
Ármester

Ez ilyen ősrégi darab, olyan vastag krómozással, hogy sehol nincs rajta rozsda, cserébe nehéz mint a dög. A pálcák rendesek nem ilyen gagyik :)

(#55999) Pttypang válasza Runner_fxr (#55997) üzenetére


Pttypang
veterán

De en azt kerdeztem, hogy az adott fokozatszamon milyen kulonbseg van ket valto kozott, amiert "precizebb" valtast igenyelne.
A valasz pedig az, hogy semmi.
Amit irtal, az egyertelmu. :K

Everybody lies.

(#56000) zoli03 válasza Runner_fxr (#55997) üzenetére


zoli03
őstag

Ez alapján írtam. Nekem eddig nem volt mélyhornyú golyóscsapágyas váltógörgőm, de a képeket elnézve a csapágy gyári porvédője olyan sokat nem ér (vannak kerékagyak, ahol ugyanúgy szabadon van a csapágy porvédője, azokról sincs sok jó vélemény, gyakorlatilag egy se). Persze normál körülmények között elég, de amikor akkora tócsákon kell átmenni, hogy beleér a vízbe a váltógörgő, vagy csak ráfröccsenik a víz, kilométereken keresztül keresztül sárban forog, akkor oda kevés lesz ez a porvédő. Én ilyen alkalmak után takarítás után megnézném a görgőt is, időben nem olyan sok (főleg a takarításhoz képest), árban viszont eléggé sok egy új váltógörgő. Persze ha valaki nem megy saras körülmények között, csak száraz terepen, akkor ilyen gond nincs, de ez sokszor nem valósítható meg (hiába száraz az út nagy része, fás, pár méterrel lejjebb fekvő területeken a földút teljes szélességben, 5-10 méter hosszan is megállhat a víz, és nemigen lehet kikerülni).

A forgáspont csapágyazást azért nem hasonlítanám váltógörgőhöz. Jóval zártabb és sokkal érzékenyebb a szennyeződésre.
Ha zártabb, akkor nemigen lehet érzékenyebb, szerintem érzéketlenebbet akartál írni. Az tény, hogy egy forgáspont csapágy védettebb, mint egy váltógörgő csapágy, de például most is van haveromnál egy olyan bicikli, amiben úgy be van állva a forgáspont csapágy, hogy kézzel nem tudod megforgatni (van amelyik forog, csak darabosan). Pedig ha rá lett volna nézve néha/újra lett volna zsírozva, akkor semmi baja nem lenne (persze ha szabvány csapágyak mennek bele, akkor nem kerül sokba, de ha valami nehezebben beszerezhető csapágy van a vázban, akkor főleg megéri a karbantartás). Másik haverom össztelósa rendszeresen újra van zsírozva, a csapágyaknak semmi baja még most se (pedig használtan lett véve, de az volt az első dolgunk, hogy az összes forgáspont csapágyat újrazsíroztuk).

"Persze én is azt mondom, hogy rendszeres használat mellett évente nem árt megbontani. Viszont legtöbb estebe amíg nem lóg és nincs hangja, nem sok gond van vele."
Az előbb még azt írtad, hogy gondozás mentesek, ha elkopnak, cserélni kell őket. Most meg érdemes évente rájuk nézni?
Pont az a baj, ha lóg és hangja van, akkor már késő, mert cserélni kell. Addig kell ránézni, amíg ezek az esetek nem állnak fent, mert így nagyon ki lehet tolni az élettartamukat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.