Hirdetés

2024. június 12., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#289261) Hasaggymeg válasza chubby2o6 (#289257) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nekem a legközelebbi terep is sok-sok km aszfalt,...akkor felmerül a kérdés, minek terepkerékpár. :F

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#289262) mauimagic válasza Hasaggymeg (#289258) üzenetére


mauimagic
aktív tag

"iparis"-nak nevezed a zárt csapágyat
úgy érted, az egysoros mélyhornyú golyóscsapágyat? ;]
Ez olyan, mint a sarokcsiszoló=flex, zavaró, de lehetetlen megváltoztatni.

(#289263) torma1981 válasza ReFleXx (#289259) üzenetére


torma1981
veterán

Szia. Ez jó bicaj? Ahogy nézem egész jól felszerelt bicaj.

(#289264) Lacerta válasza Hasaggymeg (#289258) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Csak a topic tolvajnyelvét használom a közérthetőség kedvéért. :)

Ipari = szabványosított, katalógusból választható, kereskedelmi forgalmazású gördülőcsapágy.
Az ipari csapágy nem okvetlenül zárt, sőt, léteznek olyan kialakítások amiket nem is lehet zárt kialakítással elkészíteni.
Sőt maga a "zárt" kifejezés sem helytálló, mert léteznek nyitott-, porvédőlemezes-, és tömítőtárcsás csapágyak.

Ha most megnézem a Deore kónuszos agyaimat, azok önmagukban nyitott, kosárszerkezet nélküli ( =telegolyós ), egyedi méretű ferde hatásvonalú golyóscsapágyak. Ugyanakkor teljes értékű külső tömítőrendszerrel van ellátva az agy ( ajakos súrlódó tömítőtárcsa + labirint porvédő ), tehát innen nézve zárt, csak nem a csapágyba van integrálva a tömítőrendszer, hanem az agyba.

(#289265) Ringman válasza ReFleXx (#289259) üzenetére


Ringman
nagyúr

Ez gyorszaras, ugye?

(#289266) Weareus válasza 6030D (#289207) üzenetére


Weareus
addikt

De, kb. az. Nagyon köszi. Akkor már csak egy szakit kell szerezni, aki kibányássza a beletört részt.
Szerencsére van összeköttetés.

Más: ha minden igaz, most hozza a futár a Formula R1-es fékjeimet, ami a Hope tech evo 2-őt fogja váltani..., igaz, ez utóbbi egy atomvillanás, ahogy fog, de súlyban is... :U

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#289267) Hasaggymeg válasza Lacerta (#289264) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+#289262
mauimagic...tehát a kónuszos és zárt csapágy megnevezés lefedi a kerékpár kerékagyakban használatos 2 rendszernek 95%-át és sokkal közelebb áll a valósághoz mint az ipari megnevezés...vagy nem? :F A flex az más, amint a nikecell, vagy ytong, ahol egy túlterjengős márkanév helyettesíti a termék valós megnevezését. Az angoloknál pl. minden porszívó húvör, sőt a porszívózás igét is a Hoover márkanév kölcsönözte nekik. :D

#289265
Ringman...az...de 200e forintért mit is akarnánk? :F ...ugyanakkor ha így haladunk lesz karbon is annyiért. :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#289268) Weareus válasza f4lcon (#289208) üzenetére


Weareus
addikt

A képen a 2-es jelű tört bele. Most nincs nálam, de majd otthon megnézem, ill. teszek mèg fel fotót. :R

Bocs a dupláért.

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#289269) User_2 válasza Lacerta (#289264) üzenetére


User_2
tag

ehhez hozzátenném, hogy nem minden kerékpárban használt iparinak mondott csapágy kapható kereskedelmi forgalomban.

ez inkább az alacsonyabb árazású kerékpárok középcsapágyában található, ami sokszor monoblokk-nak mondott. kb 3-5000 ft-os áron.

kinézetre ipari, zárt, talán szabványosított is. pár mm-rel tér el az általánosan bevett ipari sztenderd méretektől. bár semmi nem indokolja a speciális méretet.
a csapágy önállóan kereskedelmi forgalomban nem kapható.

cserébe a két darab csapágynál magasabb áron, a teljes kazetta, csapággyal, tengellyel, csészével kapható.
amúgy két pillanat lenne cserélni csak a csapágyat a tengelyen, de nem kapható.
sehol máshol nem használják ezt a méretet, csak a "kerékpáripar"ban.

(#289270) Hasaggymeg válasza User_2 (#289269) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+1, kormánycsapágyat nem tudtak nekem sem adni a Gördülő kft.-nél, mondjuk az elég speciális is, nagy átmérőjű és alacsony. [link]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#289271) Tin válasza .LnB (#289241) üzenetére


Tin
veterán

We fixed an issue with the recently updated Upcoming Elevation Graph, where going off-route and returning to the route could cause the graph to stop correctly tracking your progress along the route.

Vagy nem tudom, milyen climberre gondolsz. Nekem pont ez volt a bajom, amit elvileg javítottak. Fel még nem tettem, és kipróbálni sem tudtam.

(#289272) .LnB válasza Tin (#289271) üzenetére


.LnB
titán

Ez nem Climber-t érinti. Ezt a grafikát a data page-re tudod kitenni alulra. Itt látható: [link]
A Climber meg ugye külön felugró opció. [link]
Ez csak az elsőre javítás.

Letesztelem mindjárt a Climber-t azért. ;)

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#289273) Lacerta válasza Hasaggymeg (#289267) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nem egészen, mert attól hogy egy csapágy "ipari", még nem okvetlenül zárt, mert előszeretettel építenek be sima porvédős csapágyakat is egyes helyekre, és az a legkevésbé sem tekinthető zártnak.
Illetve váltógörgőknél pl. előfordulnak nyitott csapágyak is külső, szerelt porvédő tárcsával.
De ettől ezek még szabványosított méretű, egységes nemzetközi jelöléssel leírható ( ="ipari" ) csapágyak.

Az "ipari" megnevezés helyett helyesebb volna a "szabványos"t használni, de valahol az is sántít, mert a Shimi kónuszok is szabványosak - csak nem nemzetközi szabvány szerint, hanem a Shimi sajátja alapján.

Ha őszinték akarunk lenni, akkor nagyon hasonló ferde hatásvonalú golyóscsapágyak léteznek "ipari" kivitelben is, csak azoknál nem menetes a belső gyűrű, és van nemzetközileg egységes jelölésük.

(#289274) Tin válasza .LnB (#289272) üzenetére


Tin
veterán

Ja oké, igen, nekem ezzel az előrejelzővel volt bajom, tervezett úton mindig nézem, hogy mire számítsak.

A Climber minden menetemnél feljön, mi vele a gond? Sose láttam gondot. Kicsit néha késik vagy siet, de a GPS már csak ilyen.

[ Szerkesztve ]

(#289275) Tin válasza ReFleXx (#289259) üzenetére


Tin
veterán

Pont tegnap rendeltem meg asszonynak a Riverside 500-at, ezt inkább nem mutatom meg neki :D

(#289276) monster95


monster95
tag

Sziasztok
Van valami értelme annak a megoldásnak hogy a kormányszárat úgy rakom fel hogy amelyik fele a kormányt rakja az felfelé fog állni?Így nem kell annyire rádőlni a kormányra.Vagy ez tiszta hülyesség?
Oúti kerékpár egyébként.

(#289277) Lacerta válasza User_2 (#289269) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Hát ja, erről mesélhetnék, dolgoztam autóiparban, ott elterjedt k*cs*gség, hogy fognak egy teljesen sztenderd méretű csapágyat, majd leszerződnek valamelyik nagy csapágygyártó céggel, hogy akkor ebből kellene csilliárd darab, de úgy, hogy a belső gyűrűn a furat 1mm-el kisebb / a külső gyűrű 1mm-el nagyobb átmérő / a szélességből leveszünk 1mm-t a szabványos méretsorhoz képest.
És akkor a paraszt meg kell hogy vegye ugyanazt a 6203-ast csak egy 0-val nagyobb összegért. :(((

A Hollowtech középcsapágy is ilyen példa, csak már annyian álltak rá az OEM gyártásra, hogy a keskenyített 6805 kapott saját jelölést 6805N néven, és már az is szabványos. :D

(#289278) velizare válasza Lacerta (#289277) üzenetére


velizare
nagyúr

ó, ott ennél sokkal nagyobb disznóságok is vannak. méretpontosan ugyanaz az alkatrész, eltérő brandeléssel. a németnek külön szava is van rá, gleichteil. :(((

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#289279) Roland861010 válasza ReFleXx (#289259) üzenetére


Roland861010
addikt

23-as Solo 2-t vettem itthon 180-ért . Szinte 0km-es volt.

(#289280) gabro0 válasza flash- (#289209) üzenetére


gabro0
őstag

Az Aqua-ban vmi hűségponttal 130k az 540.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.