Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#223101) rétisün válasza Maximum1 (#223093) üzenetére


rétisün
veterán

"Elég hangos, van akit idegesít."

pillanatok alatt szét lehet szedni, megtömni egy kis zsírral, és mindjárt elhalkul. engem is zavart a hangja, de így éppen csak olyan hangos lett, ami már tetszik.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#223102) jjeahh válasza Gaben92 (#223098) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Én a pirosat venném, kicsit tartok attól, hogy a zöldnek van valamilyen hátránya, végülis DH-ra szánták szerintem, nem xc-re. Sőt, valszeg a fehér standard is jó. Az 500-as Deore fékek szerintem jók, xtr-nek asszem van valami nyűgje, slx, xt-vel vigyázz, mert 7000-8000-es szériákkal sok volt a probléma, ha azt nézted ki, guglizz rá. Pl. xt "m8000 brakes pumping up", "xt m8000 brakes wandering point". Sokat témáztak róla fórumon, több cikk is megjelent, a haveromé is sz*r, leváltotta mt500-ra. Az 500-as széria, a 6000-es, 6100-as nagyon jó fékek. De szerintem a belépő Shimanok is rendben vannak, kivéve az mt200-at, csak a 2-3 ujjas hosszú fékkart utálom.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#223103) MPowerPH válasza Gaben92 (#223098) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen, ehhez is van hosszabbito. De a vege, ami maga az imbusz merete, az ott is ugyan olyan hosszu.

Don't Tread On Me

(#223104) Gaben92 válasza jjeahh (#223102) üzenetére


Gaben92
őstag

Pontosan emiatt gondolkodom inkább a pirosban. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy melegen fog jól a zöld csak, és érzékenyebb is szennyeződésekre. Helyben piros, zöld és kék van csak. Feketét csak rendelni tudnék.

*100-as szériára gondoltam mindből. Az XTR szettre az overkillt úgy értettem, hogy 9120-as 4 dugattyús nyergekről beszélünk, az nem való XC-re.

Gyakorlatilag 500/6100/7100/8100 játszik de azért hajlok az utóbbiak felé inkább mert le akarom dobni a fékkart is. Nekem M4100/MT410 kombó van, nem nagy eresztés de elmegy. MT500-at nem tartom akkora upgrade-nek, hogy megérje, minden máshoz viszont csövet is kellene cserélni. Szóval nálam maradnak amíg nincs gond velük vagy nem jön egy rohadt jó akció. Páromnak viszont az MT200 + RT26 kombó borzalmas. Még kezdőként is panaszkodik rá, hogy nem lehet rendesen adagolni. Viszont ha már veszek valamit akkor inkább fentebbről szeretek válogatni. Volt egy ugyanolyan szett mint nekem van 0km-esen ledobva új bringáról de a koma nem akarta postázni, és 1800km-t meg nem igazán érte volna meg autózni.

MPowerPH: Azzal sajnos nem vagy előrébb. Amiről én beszéltem az más cucc. Sok hosszú imbusznak olyan a kialakítása mint ennek. Maga a test hosszú, de a “hasznos rész” ugyanúgy rövid egy bizonyos méret alatt ami általában 7-8. Neked olyan kéne ami végig 6-os mint amit linkeltem korábban.

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#223105) Nutra válasza Fall-N (#223036) üzenetére


Nutra
tag

15 Neo tudja. A páromnak az van.

(#223106) arcitec


arcitec
addikt

Sikerült a 11 fogas váltót végre beállítanom. Érdekes azért terhelés alatt kicsit másképp működik, mint szabadon. Itt valaki írta, hogy sokat, órákat kínlódott vele. No én csak kicsit,
de végigcsináltam azt is, hogy nem jó. [Hasaggymeg] kolléga is vázolt szép részletest, de az inkább akkor, -illetve az után- ha valaki elfekteti. ;] [Ezt] néztem végig alaposan és sikerült is
jól beállítanom. Az a gyanúm, hogy a legnagyobb kerék határolóján kell állítani beigazolódott.
Pedig féltem tőle, előtte mindent végig próbáltam. Volt hogy felváltott a legnagyobbra, de már a legkisebbre nem stb .. A lényeg a bowden feszítés ha minden egyéb ok. A videó szerint is a kb. a középső fogon kell kezdeni. Ha szépen halkan fut(ez fontos addig kell feszíteni/lazítani míg ez el nincs érve) és vált is szépen felfele/lefele. Nálam ekkor már csak a legnagyobb kerékre nem ment fel. Fél fordulatot kellett a határolón állítani és mint az álom az egész váltó.
Lánc kenése: Mióta Muc-Off C3 Ceramic Dry Lube használok alig koszos a lánc. Szépen beül
a láncszemek közé, eddig bevált. Tapasztalatom szerint, az adagolóval szemenként kenem 2x körbe tekerve. Eléggé sűrű és nem csöpög ki/le.
Szerszám: Szintén topikgazda ajánlotta ezt : [GedoreRed] elég hosszú, sőt hosszabb mint amikkel eleddig találkoztam. Teljesen rendben van.

[ Szerkesztve ]

(#223107) bardi válasza MPowerPH (#223096) üzenetére


bardi
aktív tag

Akkor ebben nincsen hiba. Én nem húznám 15-re, ha a 12 nem lazul le. A helyedben vennék egy új tengelyt. Szinte biztos nem az volt a gond, hogy az imbusz nem fekszik fel elég hosszan, akkor tele lenne az internet ezzel. Nézd meg a sram hajtókarom a 54 Nm-re húzandó csavarban milyen hosszan fekszik fel az imbusz fej, mégsincs semmi baja. Tudom az acél, de 12-15 Nm-nek nem kéne elnyalnia egy alu tengelyt se.

'92 Honda VFR 750

(#223108) Hasaggymeg válasza bardi (#223094) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem értek egyet, menetrögzítővel pláne nem, a legtöbb frissen felkenve kábé semmi ellenállást nem tanusít, csak megszáradva rögzít. :F ... olyant sem láttam sehol, hogy megkenve ennyi, szárazon meg annyi lenne a meghúzási nyomaték,egy normális csavar koppig ugyanolyan könnyen (vagy elenyészően különbözően) tekeredik, kenéstől független... ami a fej felfekvését illeti ott tényleg lehet különbség de az más történet, ugyanakkor szerintem az sem számottevő, ezek a csavarok a bringán egyformák.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#223109) flash-


flash-
veterán

vannak hiányosságaim a kerékpár szerelést illetően, es felmerult egy kerdes ismerősömmel :
ha a négyszögtengelyes belső, az integrált(hollowtech2) külső csapágyazású, akkor mért mondják mégis hogy az integráltat nem kell gyakran újrakenni, a négyszögtemgelyest pedig igen?
most akkor a négyszögtengelyes az zárt csapágyú? es az integráltat akkor miért nem kell időközönként szétszedni, zsírozni?

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#223110) arcitec


arcitec
addikt

Valakit érdekelhet : [Cycplus]

(#223111) fulton válasza flash- (#223109) üzenetére


fulton
addikt

szerintem ebben a formában ez butaság, azt is ujra kell kenni.

(#223112) d3tox1c


d3tox1c
senior tag

Sziasztok.
Edge explora-ra felraktam a komoot-ot.
Ha telefonon mentek egy utvonaltervet komooon belül, akkor azt rá lehet valahogy varázsolni az explore-ra?
Vagy ez csak pc-ről lehetséges?

(#223113) Manitou válasza Ringman (#223047) üzenetére


Manitou
addikt

Ezekből most jól bevásároltam. Pont akartam venni valami olcsó táskát csomagtartóra, többnapos túrához. Tegnapi Praktikerben járáskor szúrtam ki én is ezeket az akciós táskákat.
Van amúgy rogyásig még ezekből a boltokban. A full fekete típusú nyeregtáskába egy 500mL-es kulacsot is bele lehet tenni, úgy hogy lezárod. Elég használható méretű kevesebbért , mint egy gombóc fagyi ára :DDD A csomagtaróra rögzíthető táska 2db különálló 15 literes táskát tartalmaz hozzá beépített esővédő huzat is van, bár maga az anyag is vízállónak tűnik, Ennyi pénzért ez is több, mint pazar vétel volt :)

(#223114) fulton


fulton
addikt

szépen belőttem a stravát, tetszik, megszerettem itt a végére :D úgy lesz tolva hogy a garminról szinkron bekapcsolva a strava-val is, a garminra nem pucoltam át a cuccot a healt-hról, a kettőt fogja egyesíteni a strava. Olyan mint valami facebook - kerékpárosoknak. (annyi különbséggel hogy a strava-t szeretem, amazt nem)
---
Hát siralmas a látottak, néztem szakaszokat, csaj!! és 30-40 el repeszt...ahol én 24-28 al. Hát ez hogy? mostmár tényleg úgy teszek ennyit számít a kerékpár sulya (jó meg hogy fekszik me országútival tolja)? (mert csak az meg a gumi és nyomása) meg ha hozzáveszem hogy a nő valszeg fel a a sulyomnak majdnem.
De pasik is, 40-50 el?? mi *** az is igaz hogy 140-160 pulzus mellett... ami nálam azért elmarad jócskán (de szerintem ez is ember függő, mert pl simán lehet hogy nekem a "130 olyan mint másnak a 150".
----
praktiker 400 ft táska..**a ahoz képest hogy nekem a selle royal táska meg 7k volt..nem kis difi. és szerintem semmi különség nincs. (leszámítva a márka név meg hogy kompatibilis a nyereg kialakítással)

[ Szerkesztve ]

(#223115) arcitec válasza d3tox1c (#223112) üzenetére


arcitec
addikt

Ha [OTG] szabvánnyal csatlakozol akkor lehet rá esély...

(#223116) arcitec válasza Manitou (#223113) üzenetére


arcitec
addikt

Azért majd kérlek írjad le a tapasztalataidat is, hogy bírja, nem szakad, a zippzár is patent, nem ázik "nagyon" be, nem fakul, nem öregszik az anyaga stb ...

(#223117) ZolkoW válasza itouchfan (#223087) üzenetére


ZolkoW
őstag

igen, ez volt. még olcsóbbra emlékeztem, de ennyi van mellé írva a rendeléseimben is, megérte a pénzt, meg ez alapján fogok merni venni másik fékhez is tőlük.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#223118) ivana válasza flash- (#223109) üzenetére


ivana
Ármester

Régen a négyszögtengelyes rendes kónuszos volt, azt újra kellett kenni. Manapság az is zárt csapágy, gondozásmentes. Kenni egyiket sem kell soha. Csapágy élettartam szempontból ezerszer jobb a négyszög. (Legalábbis shimano esetén, a campa szokás szerint jóval tartósabb.)

[ Szerkesztve ]

(#223119) fulton válasza ivana (#223118) üzenetére


fulton
addikt

érdekes..ha nem kell kenni szétszedni semmit, akkor mennyit bírnak így sacra?
Én azért újra tervezem kenni 2-3 évente legalább. csak öregszik benne a zsir is

[ Szerkesztve ]

(#223120) Hasaggymeg válasza fulton (#223119) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Zárt csapágyakat kenni amolyan keleteurópai néphagyomány mint a Nespresso kapszulák újratöltése, azokat cserélni kell(ene) nem szétszedni és újrakenni.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#223121) Ringman válasza Hasaggymeg (#223120) üzenetére


Ringman
nagyúr

valami ilyesmi lehet, igazából nem kellene az 1-2-pár ezer forintos tételeken spórolni.

(#223122) fulton válasza Hasaggymeg (#223120) üzenetére


fulton
addikt

ertem.adódik a kérdés, kb hány évente/vagy km cserélendőek ezeket az integrált blokkok?

[ Szerkesztve ]

(#223123) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Nem tudjatok, Decaban van tubeless szalag?

Leszedtem a gumit, de hozta magaval a szalagot is a szeleken.

Don't Tread On Me

(#223124) Atti777 válasza MPowerPH (#223123) üzenetére


Atti777
senior tag

[link]
Remélem működni fog a link, elvileg van, bár ahogy nézem, nem biztos hogy azonnal lesz

Путин, иди нахуй!

(#223125) HKorn


HKorn
addikt

Outin hosszabb tekerésnél a bal kezemen a kisujjam mindig elzsibbad, ez mitől lehet? Pont úgy nyomja a markolat a kéztőnél. Túl hosszú a stucni? Mit lehet ezzel kezdeni?

Run&Ride

(#223126) parandroid válasza HKorn (#223125) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ha csak ennyi a gond, de amúgy kényelmes, akkor nem sokat. Válts fogást, ritmust, helyezd át kicsit a testsúlyt, rázogasd le a kezed, vegyél fel kesztyűt. Ilyen monoton terhelésnél, amit az országútin kapsz, ennyit tudsz tenni. Valahol mindig nyomni fog, talán az alsófogásban a legkevésbé, de ahhoz meg jó erős hát kell.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#223127) bardi válasza Hasaggymeg (#223108) üzenetére


bardi
aktív tag

A tárcsához kapott csavarokon rászáradt menetrögzítő van, érezhetően nehezebb betekerni.
Amíg nem koppan a csavar feje, addig teljesen mindegy, hogy kenve van, vagy nem, onnantól számít, hogy elkezded nyomatékra húzni.

'92 Honda VFR 750

(#223128) HKorn válasza parandroid (#223126) üzenetére


HKorn
addikt

Már arra is gondoltam, hogy pont a kesztyű miatt lehet, kipróbálom egyszer kesztyű nélkül. Amúgy elég jól elzsibbad, tekerés után még 1-2 napig érezni.

Run&Ride

(#223129) Hasaggymeg válasza fulton (#223122) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Szerintem nincs ilyen, időnként leveszed a láncot és megpörgetett hajtóműnél hallod, érzed van-e rágás, akadozás, esetleges kottyanás. Van aki pár hónap alatt szétveri (sár, gőzborotva, gagyi alkatrész), másnak évekig elmegy... ha cserélni kell, hát cserélni kell. :D

HKorn... szerintem leginkább 2 dolog lehet, tenyér, vagy nyaki csigolya.Amikor érezni kezded fogj újat és maradj úgy, ha elmúlik tenyereden nyomsz valamit... ugyanez nyakkal, amint érzed hajtsd le fejed, csak szemed forsítsd ki, hogy előre láss, és ha elmúlik akkor nyaki csigolya. Nekem utóbbitól hüvelyk és mutató zsibbadt, neten pontosan fellelhető melyik csigolyáknál kilépő idegek elszorítása melyik ujjaid zsibbadását okozhatják.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#223130) Manitou válasza arcitec (#223116) üzenetére


Manitou
addikt

Ok, meglátjuk. Bár ennyi pénzért nincsennek nagy elvárásaim sem :) Egyébként az egyik fajta nyeregtáskán amit vettem nincsen cipzár, más megoldással működik. A csomagtartós táskán is csak az egyik kis zseb cipzáros, az nagyon vízállónak tűnik ránézésre, nem is értem az esővédő kb minek van hozzá.

(#223131) Manitou válasza MPowerPH (#223123) üzenetére


Manitou
addikt

Van, de rendelős.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#223132) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Mai:

Lefelé ágas, köves, saras, egy helyen derékig érő fű, szokás szerint egy ág keresztbeállt a küllők között, azonnal megállította a bringát. Azt hittem, hogy a küllőnek, váltónak annyi, minimum egy nyolcas lesz a kerékben, de semmi :D .

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#223133) ggg666


ggg666
őstag

Sziasztok! Erre tudtok valamit mondani? Az agyváltó gyári hibája lenne? Sorban fejezi le a küllőimet, igaz 150 kg vagyok, de ennél gyengébb küllőkkel, eddig 30000 km-ert tekertem, ugyancsak DT küllőkkel.

[ Szerkesztve ]

(#223134) parandroid válasza HKorn (#223128) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Na, az nem jó, ha meg is marad. Nekem is előfordul viszonylag gyakran, de ha fogást/pozíciót váltok, és lerázogatom, akkor el is múlik. Kesztyű nekem kicsit segített is amúgy, de nem méricskéltem, meg számoltam az előfordulást, szóval ez szubjektív.

Ami érdekes még, hogy görgőn sosem jön elő, pedig azt tudom, hogy az egy számmal nagyobb bicikli, de nyilván kint tekerésnél teljesen mások az erőhatások, meg a vibráció, amit kapsz, mint egy tök statikus kormányra támaszkodva.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#223135) bardi válasza jjeahh (#223132) üzenetére


bardi
aktív tag

Itt a környéken is egyre több ösvényt basznak szét az erdészek, hangulatos, szép turistautakból csinálnak országutat, hogy teherautóval hordják a kivágott fát... lassan a szokásos ösvényeimen egy kemping biciklivel is el lehet tekerni, teljesen elvette a kedvem.

'92 Honda VFR 750

(#223136) fulton válasza Hasaggymeg (#223129) üzenetére


fulton
addikt

világos

(#223137) ivana válasza ggg666 (#223133) üzenetére


ivana
Ármester

3 körmös lánckerék van rajta? Abból van egyenes és eltolt, lehet eltolt kéne kifelé fordítva az adott típusra. Vagy ami még lehet, hogy vékony (vagyis 7-8 sebi lánchoz van tervezve).

(#223138) fulton


fulton
addikt

Nem tudjátok miért van az, hogy ha megosztom a strava profilom valakivel, akkor az illető nem látja csak az uccsó 6 nap aktivitását. Nerm lehet beállítani hogy egészet láthassa?

(#223139) HKorn válasza Hasaggymeg (#223129) üzenetére


HKorn
addikt

Köszi a tippet, kipróbálom.

Run&Ride

(#223140) ggg666 válasza ivana (#223137) üzenetére


ggg666
őstag

Nem értem, a küllőfejek szakadnak?!

(#223141) Gaben92 válasza ggg666 (#223133) üzenetére


Gaben92
őstag

Anyagminőségben a "gyenge" értelmezhetetlen dolog. Simán benne van, hogy mindkét küllőt megengedett szakítószilárdság fölé terhelted, csak az megnyúlt szimplán ez meg ridegen törik.

Ez gyári cucc vagy valahol fűzetted? Mert amekkora kontárkodás megy, ha fűzetve lett akkor simán el tudom képzelni, hogy cseszték kibalanszírozni a végén és némelyik küllő túl van feszítve már alapból, aztán onnan nem sok kell neki, hogy törjön.

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#223142) ggg666 válasza Gaben92 (#223141) üzenetére


ggg666
őstag

Ugyanez a srác fűzte a másik kereket 2 évig bírta 50 ft-os dt küllökkel. Ott 2 év múlva a felnit szaggatta, de nem küllőfejtörés történt. Ugyanakkorra súllyal, ugyanazon terepen, csak nem agyváltó volt akkor a gépben. 2 garnitúra dt küllő 2 fajta hibás 1 héten belül? Ez most a küllőfejnél 2,3 mm-es. A másik sima acél dt volt mint a 2 éves füzőttben. Egyébként most 3 töröttnél alig van 8-as benne.

Azért mellékeltem a képeket, látszik a küllőfejnél furcsa az a nagy hézag és a csáléság.

[ Szerkesztve ]

(#223143) varsam


varsam
őstag

Tegnap és tegnapelőtt sikerült végre 2 jó kis kört mennem a Mecsekben. Reggel mentem, akkor még egész jó idő volt, de 10-11re már megvolt a hőség. A sok bogarat kivéve nagyon élveztem, eddig csak gyalog jártam itt, azt is még iskolás korban, most pedig végre bringával.
1: [link]
2: [link]

Ami meglepett és nem tetszett, hogy itt is milyen csúnya munkát végeznek az erdészek. Több turista utat is fakitermelésre használnak, köztük kéktúra utat is... Mély, széles nyomvályúk, nincs kitakarítva ahol dolgoztak, mindenhol maradék fák és gallyak... és akkor még a bringásokat b@sztatják hogy erodáljuk a talajt a széles gumikkal meg 1-1 új nyomvonallal.

És ez egy turistaút...

(#223144) MPowerPH válasza Atti777 (#223124) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem volt... Vegul az Imperatorba kaptam. :)

Este felrakom... Az meg egy challenge lesz, mert meg nem csinaltam.

Don't Tread On Me

(#223146) Jester01 válasza arcitec (#223076) üzenetére


Jester01
veterán

Ennyi hiányzik csak. Tegnap mi is lejöttünk Etyekről, Pázmándot kihagytuk.

Jester

(#223147) Jester01 válasza fulton (#223138) üzenetére


Jester01
veterán

Van egy oszlopdiagramos naptár rész, ott vissza lehet nézni bármelyik hetet ha a megfelelő oszlopra kattintasz (illetve a legördülő menüben kiválasztod az évet, ha régebbi időszak kell).

Egyébként van PH! klub, csatlakozz ha gondolod.

Jester

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.