Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#32601) sanzi89 válasza glacious (#32600) üzenetére


sanzi89
addikt

Én nem láttam még élőben 29er kereket, de a fenti infók alapján igenis egy méret a kettő. Felni/gumi szélességben lehet különbség, de itt most nem erről beszélünk, hanem arról, hogy egy komplett 28-as keréknél például a V fék fékfelülete passzol egy 29er villa féktüskéjére rakott féktesthez. Ennek ellentmondó infót pedig még nem olvastam senkitől.

Amúgy 29er kis rúgóutas telóból sincs olyan nagy választék, tehát cseberből vederbe. :D

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#32602) ludsimon válasza freelanced (#32582) üzenetére


ludsimon
veterán

U lakat. Ennek még mindig visszatartó ereje van, és inkább választják a gyengébb célpontot, sodrony lakattal zártat.

Szerk.:
Ez abban az esetben érvényesül, amennyiben nem valami nagyon kirívóan szép a többitől.
Ha beillik a sorba, inkább gyengébb célpontot választanak. Persze nem minden esetben kell úgy venni, hogy mindenhol ahol lezárod napi több bringa tűnik el, csak így célszerű gondolkodni. :)

[ Szerkesztve ]

undefined

(#32603) Maximum1


Maximum1
őstag

"A 29 colos méret alapvetően nem egy új találmány, mert a felni az országútik méretét használja csak ballonosabb gumival, és így érik el a nagyjából 29 collt."
Forrás

(#32604) Runner_fxr válasza Vasinger! (#32550) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem nincs semmi baj ezzel a deore hajtókarral. Az slx is max annyival tud többet, hogy néhány grammal könnyebb. Ezeket akkor rónám fel hátránynak, ha árához képest lenne alacsony szintű, de 2000 euro-ért ez van. Nézd végig, hogy 2000 euro körül, milyen felszereltségű 650b AM gépeket kapni. Szerintem teljesen rendben van a felszereltsége ehhez mérten. Hát a szín meg ízlés dolga, nekem konkrétan tetszik ez a kék szín, az is dob rajta, hogy matt, nem egy átlagos szín, de nyilván nem mindenkinek tetszik. :)

Nem mondanám, hogy kevés a mostani, sőt, szerintem ez a 140mm a legoptimálisabb ha mindenes bringát keresünk. Itt van kb egy szinten a lejtőzés és mászás. Kisebb rugóútnál már a lejtőzés látja kárát, nagyobbnál meg a mászás. Nálam a montizás egy hobbi, abszolút kikapcsolódás, nem versenyszintű teljesítményről szól, így lehet megbékélnék egy kicsit rosszabbul mászó, de agresszívebb lejtőzős masinával.
Úgy érzem nekem inkább a lefelé a fontosabb és nem baj az ha kicsit rosszabbul mászik. Meg úgy is ott a lock az enduro bringán is, súlyban meg semmiképp se vennék nehezebbet mint a mostani, sőt inkább még könnyebbet. Félreértés ne essék, imádom ezt a bringát, de kicsit hiányoznak azok az állatságok amiket a anno a kona stinky-vel meg lehetett csinálni, ezzel meg azért nem. Ezzel azért nem lehet mindenen átgázolni, a stinky meg kb olyan volt, hogy akármilyen köves, gyökeres a pálya, gond nélkül eresztettem, itt meg azért jobban kell figyelni merre megyek. Persze nem hiányzik a kona stinky közel 20 kilós súlya, nem sírom vissza, de a 180mm rugóútja azért más világ volt. :) De hát az egy Freeride gép volt, nyilván nem érdemes AM géphez hasonlítani.
Gondolkoztam azon is, hogy veszek egy Enduro villát az Xfusion velvet helyett, mondjuk egy új Pike-ot 35-ös becsúszókkal. 150mm-re állítva még jó is lenne és biztos, hogy rengeteget dobna az irányításon. Ugye a fő különbség AM és Enduro között inkább a villában keresendő. Viszont akkor már inkább eladom a mostani bringát és egy ízig vérig Enduro-t veszek helyette, nem a fél megoldást választom. :)
Olyan 160/170mm rugóút tartományban gondolkozom. Bár ez is érdekes lehet: 2015 Cube Fritzz 180mm, 650b, 13,7kg
Bár nem lenne rossz 13 kiló alatti bringa, ez esetben meg mindenképp carbon vázban kell gondolkodni és 160mm rugóút környékén.

Egyébként a Budai-hegységben szoktam főként bringázni, de azért meglátogatom Ausztriát is néha. :)
Nyilván nem létszükség az Enduro, de ki akarom próbálni. Hátha az jobban bejön, ha mégse akkor majd visszaváltok AM-re.

Tothgera30: Ez más világ mint a 29", ízlés dolga. Nyugodtan keress privátban is, vagy az ismerősöd, bármire kíváncsiak vagytok a bringával kapcsolatban szívesen válaszolok. Váz egyébként örök garis, alkatrészekre még van 7 hónap gari.

(#32605) D.Orion válasza sanzi89 (#32599) üzenetére


D.Orion
veterán

Kép az alanyról. A gyári 3db hézagoló gyűrű van kormány alatt és igen, 63mm a teló. Egyébként RST SOFI T8ML7 fémdarab...

"Ha belemenne egy 29-es teló, akkor:"
Az rendben van, hogy a hézagolókat kivenném és így lejjebb kerülne a kormány, de mit csinálok a fejcső szög emelkedéssel? :F Valószínűleg csak 80mm/100mm úttal rendelkezőt találnék, amit minél jobban össze kéne húzni.

(#32606) syl5 válasza Mukorka (#32559) üzenetére


syl5
őstag

Eléggé rendben van.
Bár nem ártana az első lánctányérokról és a hátsó fogsorról, váltóról közelebbi kép.

[ Szerkesztve ]

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#32607) Mukorka válasza syl5 (#32606) üzenetére


Mukorka
addikt

Rákérdezek hogy tud e képet róla

Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"

(#32608) fpeter07 válasza attilav2 (#32477) üzenetére


fpeter07
veterán

Cross bringán használtam Acerát, montin pedig TY-t. Egyik sem tűri a terhelés alatti váltást, még az XT-vel is finoman bánok most. Tényleg csak végszükség esetén szabad váltani hegymenetben. A lánc csattog nyilván, de ez csak a láncvilla festését változtatja. Mindkettő jó váltó.

Sikerült tegnap egy rapidfire váltókart eltörnöm. Szóval óvatosan kell bánni a sár miatt beállt váltókkal, elég drága hobbi törögetni őket.

Ma meg hazafelé leesett a cipőm talpa, két évet bírt a Chain. Az idei nyáron megdolgozott, nem is csodálom, hogy a sok sár/pocsolya tönkretette a ragasztást.

(#32609) fpeter07 válasza Runner_fxr (#32544) üzenetére


fpeter07
veterán

17 centi rúgóút elöl-hátul? :Y Az már nem játékszer.

(#32610) gergo5991 válasza fpeter07 (#32608) üzenetére


gergo5991
őstag

nekem is XT van most hátul, zuhogó esőben mezőn teliment sárral. Azóta 4-5x is full kilett pucolva, de van hogy késik a váltás, meg közép fokozatban nem vált, csak ha 2őt nyomok rajta.
Amúgy nekem birja a terhelést mindenféle terepen / menetben, még hegymenetben is, meg egyszerre 4-5 öt is lehet váltsni ratja, simán viszi.

(#32611) fpeter07 válasza gergo5991 (#32610) üzenetére


fpeter07
veterán

Úgy vettem észre, hogy az XT jobban felszedi a füvet, mint a régi TY váltóm. Gondolom ezt a görgő mérete (is) meghatározza. Gyakrabban meg kell állni kitakarítani.

(#32612) LonGleY válasza D.Orion (#32588) üzenetére


LonGleY
veterán

(#32613) D.Orion válasza LonGleY (#32612) üzenetére


D.Orion
veterán

Köszi, ;) én vagyok az aki odaírt. :) Ha jó lesz a váz, akkor majd dobok bele télen valami leárazott teleszkópot ami bírja a 203mas tárcsát. Vagy visszafejlesztem 180ra, azt több teleszkóp tolerálja.

[ Szerkesztve ]

(#32614) fpeter07


fpeter07
veterán

Van valakinek tapasztalata átmenti kamáslikkal? Nem a melegen tartás lenne a szempont, hanem a sár elleni védekezés.

(#32615) gergo5991


gergo5991
őstag

Lenne egy olyan kérdésem 40-45km 45 perc alatt outival letekerhető? mert 1ik ismerősöm azt álltija, hogy a fia aki 25 éves valami 5000 eurós biciklin 45 perc alatt beért munkába, ami 40-45km-re van. Nekem ez erős tulzásnak tűnik, autóval fél óra + az út oda, bár még nem volt outim, hogy ezt megtudjam állapítani.

(#32616) LonGleY válasza D.Orion (#32613) üzenetére


LonGleY
veterán

Heh. Picit sejtettem. :)

(#32617) deicide válasza gergo5991 (#32615) üzenetére


deicide
veterán

45km 45 perc alatt az 60km/h átlag. Az még Wigginsnek is becsületére válna, mert az Olimpiai 44km-es időfutamot is 50 perc felett teljesítette kicsivel. Hazudik.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#32618) gergo5991 válasza deicide (#32617) üzenetére


gergo5991
őstag

köszönöm a megerősítést

(#32619) imyourfriend válasza LonGleY (#32595) üzenetére


imyourfriend
őstag

Csak ha elore van dontve az nem jo beallitas, vizszintesen kell alljon a nyereg.:) az eloredontott csak kenyelmes de nem jo. Ezeken a nyergeken tamaszkodni kell es nem ulni.

(#32620) LonGleY válasza gergo5991 (#32615) üzenetére


LonGleY
veterán

Számolhatsz 40 km/órás átlaggal talán, de ha versenyző vagy valami fanatik a srác, akár többel is - de nem annyival, mint amit írtál. Montival én ekkora távon 30-33 km/h-t hozok ki magamból kevés szintkülönbségnél, de az nem egy tájnéző tevékenység akkor, hanem masszív feszülés. :) A Strava-n érdemes lenne megnézni a szakaszt, hogy a többiek ott mit teljesítenek.

imyourfriend: Van olyan is, hogy arany középút (aranyér helyett).

[ Szerkesztve ]

(#32621) belaazallat válasza D.Orion (#32588) üzenetére


belaazallat
addikt

Szerintem nem biztos, hogy a teleszkóppal van probléma.
Nekem több óra tekerés után, rossz minőségű aszfalton, zárt telóval nem szokott fájni a csuklóm!

2km-t mentem ilyen úton, szerintem jól mozgott a telóm. Így én azt mondanám simán lehet kapni jól mozgó telót normális áron.

(#32615) gergo5991

Ha beállt egy kis busz mögé szélárnyékba. Másképp önerőből nem hiszem!

[ Szerkesztve ]

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#32622) razzorr


razzorr
őstag

Húú de jólesett munka után tekerni egyet, felért egy aktussal :)
Ez kellene minden este, 30km tekerés, fele szembe szélben, fele hátszélben és nem kell altatni.
Az tuti, hogy télen depis leszek :O

(#32623) torzo válasza razzorr (#32622) üzenetére


torzo
Ármester

Télen is bringázni kell, ez a megoldás.

(#32624) Tothgera30 válasza Runner_fxr (#32604) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Persze hogy más, de számomra (ahogy Vasinger! is említette) tényleg a Deore hajtókar miatt esik ki. A Konán is LX van, ugyan ezt kapni XT-ben is, szóval az alatt már nem adnám. 29er-el és 26-osokkal van tapasztalatom, 650B valahogy kimaradt, pedig a 27,5"-ben is van ráció, megnézném az előnyeit. Viszont én főleg melóba járásra, hosszabb utakra használom, max. erdei ösvényeken, ahol egy hardtail 29er jön be, de ez még a jövő zenéje hogy mire lesz cserélve, netán hogy lesz átépítve a Kona.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#32625) razzorr válasza torzo (#32623) üzenetére


razzorr
őstag

Majd keresek valami megoldást, de nem hiszem hogy az ízületeimnek jót fog tenni, sajnos ismerem a testem és télen nem csak fázom, hanem fáj mindenem. Nyári születésű vagyok, gyűlölöm a telet. Jobb lenne téli álmot aludni :)

(#32626) anorche1 válasza torzo (#32623) üzenetére


anorche1
őstag

Nekem a téli bringázásnál nem is a hideg a gondom, hanem a sós latyak nem hiszem hogy sok jót tenne a vázzal/hajtással. No meg oútira kellene valami vastagabb, bordázott gumi, mert a 23mm -es slim vizes úton is szörnyű.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#32627) LonGleY válasza razzorr (#32625) üzenetére


LonGleY
veterán

Egyetlen jó aláöltöző kérdése, és semmi baja nem lesz az ízületeidnek. De ezt nemrég beszéltük át.

Nem hiszem, hogy durva telünk lenne.

[ Szerkesztve ]

(#32628) rétisün válasza LonGleY (#32627) üzenetére


rétisün
veterán

"Nem hiszem, hogy durva telünk lenne."

úgy legyen! akkor csak a lustaságommal kellene megküzdenem, az időjárással nem :N :DDD

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#32629) hoffman_


hoffman_
nagyúr

találtam egy jó vételt így estére :)

3 hónapja nem tudtam tekerni, ezen a nyáron maximum 2-300km ment bele a gépbe, talán még annyi se. ritka vacak nyaram volt sok szempontból :( most néztem, itt is lemaradtam cirka 3000 hsz-al.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#32630) Pttypang válasza LonGleY (#32627) üzenetére


Pttypang
veterán

De azert keszuljetek a legrosszabbra, abbol baj nem lehet. :)
Ide ma nem artott volna nekem se valami, meg indulaskor a dombocskarol lefele megoleltem egy szalagkorlatot is kanyarban, hala a kellemesen poros utnak.. Az erdoben pedig random 10 fokokat ugralt a homerseklet, a napsuteses helyek szerint, remek volt. Az, hogy kvazi eltevedtunk, mar csak aprosag, azert a celokat nagyjabol elertuk :)
A lidl alaoltozet ilyen turakhoz mennyire alkalmas?

(#32631) TayRol
Koszi

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#32631) TayRol válasza Pttypang (#32630) üzenetére


TayRol
veterán

Elismerésem, én erre gyalog túráztam, gyönyörű helyszín, húzós dombokkal.

Illetve motorral párszor, jó ez a lillafüredi szakasz. :)

[ Szerkesztve ]

(#32632) fpeter07


fpeter07
veterán

Na kiválogattam az Eurobike-képekből az érdekesebbeket:
[link]
[link]
[link]

Ha valaki rosszul aludna, ne engem okoljon.

szerk: (#32630) Crytec210: Téli ruha alá való az az aláöltöző. Hűvösben kar/lábmelegítőt érdemes húzni.

[ Szerkesztve ]

(#32633) tatabike válasza LonGleY (#32513) üzenetére


tatabike
őstag

"Ha csak egy forgáspontos, akkor érdemes kukázni azt is"

Na ja, a Campa már lassan 80 éve elvan hátul az egy forgáspontos fékkel, az én Shimano 600-as egyforgáspontosaim meg erősebbek mint egy mai Dura Ace...

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#32634) Toomy válasza gergo5991 (#32615) üzenetére


Toomy
senior tag

Ajánlj be az ismerősödnél! Kíváncsi vagyok én arra a tekerésre. Aláznám a 11 éves ócska meridámmal. ;)
Amúgy még hátszélben is lehetetlen! Folyamatos stéherrel viszont megoldható. :K

[ Szerkesztve ]

(#32635) Vasinger! válasza Toomy (#32634) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Várjál, azért 5000 euróba lehet egy elektromos motor is belefért már. ;)

(#32636) TayRol válasza Toomy (#32634) üzenetére


TayRol
veterán

Nem hiszem, hogy ő úgy ment dolgozni.:)

(#32637) tatabike válasza Vasinger! (#32635) üzenetére


tatabike
őstag

5ezer euróért már adnak olyan autót is, amivel 60-nal (vagy 260-nal) is lehet tolni...

100km/órás hátszélben meg lehet csinálni. Csak az a gáz, hogy hiába van hátszél, meg stéher, egy enyhe de hosszú, vagy rövid de meredek emelkedő már megfogja, nem tudja tartani a 60-as átlagot.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#32638) Pttypang válasza Toomy (#32634) üzenetére


Pttypang
veterán

Valami bmw hatuljat elkapta, aztan hajra :)

Everybody lies.

(#32639) tatabike


tatabike
őstag

Most őszintén, normális az ilyen? Tru Blaze... :W

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#32640) Vasinger! válasza tatabike (#32639) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Én ezen baromi jó röhögtem, kell néha ilyen is :D

(#32641) tatabike válasza Vasinger! (#32640) üzenetére


tatabike
őstag

Nekem a Star Trek első mozifilmje jutott eszembe...A 'V ger' nevű titokzatos űrlény, akiről kiderült, hogy a pár száz évvel azelőtt fellőtt Voyager űrszonda, csak megkopott rajta a felirat, vagy rárakódott valami kosz...

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#32642) Teasüti válasza sanzi89 (#32599) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Plusz őszintén egy átlag júzert miben befolyásolja, hogy 2cm-rel magasabban van a kormány?
Nálam speciel még javított is a helyzeten a 80 után a 150 mm. A nyakcső mindkét villán csak 20-21 cm volt, ezért nem tudtam emelni a kormányon. De max telóúttal jelentősen javult az XC geometria kényelmi szintje. :K
Csak emelkedőn felfelé érezni hátrányát, ott viszont sokat ront a mászási képességen.
De már annyira megszoktam, hogy síkon is kiengedett telóval megyek (U turn), nem csak lejtőzéskor. :K

[ Szerkesztve ]

(#32643) Teasüti válasza gergo5991 (#32610) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ha késik a váltó, akkor érdemes átnézni a bovdenezést is. Talán az is telement sárral, vagy rossz a bovdenház hossza és túl kicsi sugárban hajlik vissza a váltó előtt, stb. Köszörült bovdent használsz-e teflon házban, szárazon vagy kenőanyaggal? Ha nem szárazon akkor a kenőanyag bekocsonyásodott-e már a kosztól, stb.

(#32644) D.Orion válasza fpeter07 (#32632) üzenetére


D.Orion
veterán

"Ellensúlynak" pár használt gép. Lehet fel kéne próbálnom még pár 20"-os gépet, próbakörre vinni?
Focus Raven Fox Float
Kross Hexagon X9 2014 Nem Hayes. :)
Radon ZR Team 20" (2013) Szépséges, de ez akkor most 20" vagy 44cm? :D Dirt jellegű hosszú felső csővel? :F Lejárt közben, mert éjfél van. Elhúzok aludni...
Cube Analog Disc Ez a szín, nem csak a Mondraker-en áll jól. ;]

[ Szerkesztve ]

(#32645) Tothgera30 válasza D.Orion (#32644) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Hozd el a Focus Ravent, az kiütéssel veri a többit a mezőnyben ;) . Amúgy pont ennél a kereskedőnél volt egy Cube Race One, amire csorgattam sokáig a nyálam, de 260k-m nem volt rá feleslegben.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#32646) DjKoxi válasza Tothgera30 (#32645) üzenetére


DjKoxi
senior tag

Azt választanám én is :) Lealkudnám egy 520-as pedál árát, de a kiírt áron is jobb vétel az ennyiért kapható alapkerékpároknál, amiket sima rugós " teleszkópokkal" árulnak.

(#32647) bigdady válasza gergo5991 (#32615) üzenetére


bigdady
nagyúr

Ha fent lakik egy nagy hegyen és lent dolgozik a völgyben akkor igaz :)

(#32648) syl5 válasza gergo5991 (#32615) üzenetére


syl5
őstag

Kizárt.
Ehhez 60 km/h-s átlagsebességgel kell mennie. Talán az ultraprofi versenyzők síkon lezárt jó minőségű úton meg tudnák csinálni.
Apuci túlzott, nem kicsit, nagyon.

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#32649) Pttypang válasza syl5 (#32648) üzenetére


Pttypang
veterán

Óra 45 alatt esetleg, meg az jutott eszembe :)

Everybody lies.

(#32650) razzorr válasza LonGleY (#32627) üzenetére


razzorr
őstag

Van aláöltözékem,azzal nincs gond. De ha leesik a hó,az már nem tetszik. Addig szerintem nyomom. Reméljük idén nem kell sokat lapátolni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.