Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
sanzi89
addikt
Én nem láttam még élőben 29er kereket, de a fenti infók alapján igenis egy méret a kettő. Felni/gumi szélességben lehet különbség, de itt most nem erről beszélünk, hanem arról, hogy egy komplett 28-as keréknél például a V fék fékfelülete passzol egy 29er villa féktüskéjére rakott féktesthez. Ennek ellentmondó infót pedig még nem olvastam senkitől.
Amúgy 29er kis rúgóutas telóból sincs olyan nagy választék, tehát cseberből vederbe.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
ludsimon
veterán
U lakat. Ennek még mindig visszatartó ereje van, és inkább választják a gyengébb célpontot, sodrony lakattal zártat.
Szerk.:
Ez abban az esetben érvényesül, amennyiben nem valami nagyon kirívóan szép a többitől.
Ha beillik a sorba, inkább gyengébb célpontot választanak. Persze nem minden esetben kell úgy venni, hogy mindenhol ahol lezárod napi több bringa tűnik el, csak így célszerű gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
undefined
Maximum1
őstag
"A 29 colos méret alapvetően nem egy új találmány, mert a felni az országútik méretét használja csak ballonosabb gumival, és így érik el a nagyjából 29 collt."
Forrás
Runner_fxr
Ármester
Szerintem nincs semmi baj ezzel a deore hajtókarral. Az slx is max annyival tud többet, hogy néhány grammal könnyebb. Ezeket akkor rónám fel hátránynak, ha árához képest lenne alacsony szintű, de 2000 euro-ért ez van. Nézd végig, hogy 2000 euro körül, milyen felszereltségű 650b AM gépeket kapni. Szerintem teljesen rendben van a felszereltsége ehhez mérten. Hát a szín meg ízlés dolga, nekem konkrétan tetszik ez a kék szín, az is dob rajta, hogy matt, nem egy átlagos szín, de nyilván nem mindenkinek tetszik.
Nem mondanám, hogy kevés a mostani, sőt, szerintem ez a 140mm a legoptimálisabb ha mindenes bringát keresünk. Itt van kb egy szinten a lejtőzés és mászás. Kisebb rugóútnál már a lejtőzés látja kárát, nagyobbnál meg a mászás. Nálam a montizás egy hobbi, abszolút kikapcsolódás, nem versenyszintű teljesítményről szól, így lehet megbékélnék egy kicsit rosszabbul mászó, de agresszívebb lejtőzős masinával.
Úgy érzem nekem inkább a lefelé a fontosabb és nem baj az ha kicsit rosszabbul mászik. Meg úgy is ott a lock az enduro bringán is, súlyban meg semmiképp se vennék nehezebbet mint a mostani, sőt inkább még könnyebbet. Félreértés ne essék, imádom ezt a bringát, de kicsit hiányoznak azok az állatságok amiket a anno a kona stinky-vel meg lehetett csinálni, ezzel meg azért nem. Ezzel azért nem lehet mindenen átgázolni, a stinky meg kb olyan volt, hogy akármilyen köves, gyökeres a pálya, gond nélkül eresztettem, itt meg azért jobban kell figyelni merre megyek. Persze nem hiányzik a kona stinky közel 20 kilós súlya, nem sírom vissza, de a 180mm rugóútja azért más világ volt. De hát az egy Freeride gép volt, nyilván nem érdemes AM géphez hasonlítani.
Gondolkoztam azon is, hogy veszek egy Enduro villát az Xfusion velvet helyett, mondjuk egy új Pike-ot 35-ös becsúszókkal. 150mm-re állítva még jó is lenne és biztos, hogy rengeteget dobna az irányításon. Ugye a fő különbség AM és Enduro között inkább a villában keresendő. Viszont akkor már inkább eladom a mostani bringát és egy ízig vérig Enduro-t veszek helyette, nem a fél megoldást választom.
Olyan 160/170mm rugóút tartományban gondolkozom. Bár ez is érdekes lehet: 2015 Cube Fritzz 180mm, 650b, 13,7kg
Bár nem lenne rossz 13 kiló alatti bringa, ez esetben meg mindenképp carbon vázban kell gondolkodni és 160mm rugóút környékén.
Egyébként a Budai-hegységben szoktam főként bringázni, de azért meglátogatom Ausztriát is néha.
Nyilván nem létszükség az Enduro, de ki akarom próbálni. Hátha az jobban bejön, ha mégse akkor majd visszaváltok AM-re.
Tothgera30: Ez más világ mint a 29", ízlés dolga. Nyugodtan keress privátban is, vagy az ismerősöd, bármire kíváncsiak vagytok a bringával kapcsolatban szívesen válaszolok. Váz egyébként örök garis, alkatrészekre még van 7 hónap gari.
D.Orion
veterán
Kép az alanyról. A gyári 3db hézagoló gyűrű van kormány alatt és igen, 63mm a teló. Egyébként RST SOFI T8ML7 fémdarab...
"Ha belemenne egy 29-es teló, akkor:"
Az rendben van, hogy a hézagolókat kivenném és így lejjebb kerülne a kormány, de mit csinálok a fejcső szög emelkedéssel? Valószínűleg csak 80mm/100mm úttal rendelkezőt találnék, amit minél jobban össze kéne húzni.
syl5
őstag
Eléggé rendben van.
Bár nem ártana az első lánctányérokról és a hátsó fogsorról, váltóról közelebbi kép.
[ Szerkesztve ]
Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
Mukorka
addikt
Rákérdezek hogy tud e képet róla
Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"
fpeter07
veterán
Cross bringán használtam Acerát, montin pedig TY-t. Egyik sem tűri a terhelés alatti váltást, még az XT-vel is finoman bánok most. Tényleg csak végszükség esetén szabad váltani hegymenetben. A lánc csattog nyilván, de ez csak a láncvilla festését változtatja. Mindkettő jó váltó.
Sikerült tegnap egy rapidfire váltókart eltörnöm. Szóval óvatosan kell bánni a sár miatt beállt váltókkal, elég drága hobbi törögetni őket.
Ma meg hazafelé leesett a cipőm talpa, két évet bírt a Chain. Az idei nyáron megdolgozott, nem is csodálom, hogy a sok sár/pocsolya tönkretette a ragasztást.
fpeter07
veterán
17 centi rúgóút elöl-hátul? Az már nem játékszer.
gergo5991
őstag
nekem is XT van most hátul, zuhogó esőben mezőn teliment sárral. Azóta 4-5x is full kilett pucolva, de van hogy késik a váltás, meg közép fokozatban nem vált, csak ha 2őt nyomok rajta.
Amúgy nekem birja a terhelést mindenféle terepen / menetben, még hegymenetben is, meg egyszerre 4-5 öt is lehet váltsni ratja, simán viszi.
fpeter07
veterán
Úgy vettem észre, hogy az XT jobban felszedi a füvet, mint a régi TY váltóm. Gondolom ezt a görgő mérete (is) meghatározza. Gyakrabban meg kell állni kitakarítani.
LonGleY
veterán
D.Orion
veterán
Köszi, én vagyok az aki odaírt. Ha jó lesz a váz, akkor majd dobok bele télen valami leárazott teleszkópot ami bírja a 203mas tárcsát. Vagy visszafejlesztem 180ra, azt több teleszkóp tolerálja.
[ Szerkesztve ]
fpeter07
veterán
Van valakinek tapasztalata átmenti kamáslikkal? Nem a melegen tartás lenne a szempont, hanem a sár elleni védekezés.
gergo5991
őstag
Lenne egy olyan kérdésem 40-45km 45 perc alatt outival letekerhető? mert 1ik ismerősöm azt álltija, hogy a fia aki 25 éves valami 5000 eurós biciklin 45 perc alatt beért munkába, ami 40-45km-re van. Nekem ez erős tulzásnak tűnik, autóval fél óra + az út oda, bár még nem volt outim, hogy ezt megtudjam állapítani.
LonGleY
veterán
Heh. Picit sejtettem.
deicide
veterán
45km 45 perc alatt az 60km/h átlag. Az még Wigginsnek is becsületére válna, mert az Olimpiai 44km-es időfutamot is 50 perc felett teljesítette kicsivel. Hazudik.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
gergo5991
őstag
köszönöm a megerősítést
imyourfriend
őstag
Csak ha elore van dontve az nem jo beallitas, vizszintesen kell alljon a nyereg. az eloredontott csak kenyelmes de nem jo. Ezeken a nyergeken tamaszkodni kell es nem ulni.
LonGleY
veterán
Számolhatsz 40 km/órás átlaggal talán, de ha versenyző vagy valami fanatik a srác, akár többel is - de nem annyival, mint amit írtál. Montival én ekkora távon 30-33 km/h-t hozok ki magamból kevés szintkülönbségnél, de az nem egy tájnéző tevékenység akkor, hanem masszív feszülés. A Strava-n érdemes lenne megnézni a szakaszt, hogy a többiek ott mit teljesítenek.
imyourfriend: Van olyan is, hogy arany középút (aranyér helyett).
[ Szerkesztve ]
belaazallat
addikt
Szerintem nem biztos, hogy a teleszkóppal van probléma.
Nekem több óra tekerés után, rossz minőségű aszfalton, zárt telóval nem szokott fájni a csuklóm!
2km-t mentem ilyen úton, szerintem jól mozgott a telóm. Így én azt mondanám simán lehet kapni jól mozgó telót normális áron.
(#32615) gergo5991
Ha beállt egy kis busz mögé szélárnyékba. Másképp önerőből nem hiszem!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
razzorr
őstag
Húú de jólesett munka után tekerni egyet, felért egy aktussal
Ez kellene minden este, 30km tekerés, fele szembe szélben, fele hátszélben és nem kell altatni.
Az tuti, hogy télen depis leszek
torzo
Ármester
Télen is bringázni kell, ez a megoldás.
(#32624) Tothgera30 válasza Runner_fxr (#32604) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Persze hogy más, de számomra (ahogy Vasinger! is említette) tényleg a Deore hajtókar miatt esik ki. A Konán is LX van, ugyan ezt kapni XT-ben is, szóval az alatt már nem adnám. 29er-el és 26-osokkal van tapasztalatom, 650B valahogy kimaradt, pedig a 27,5"-ben is van ráció, megnézném az előnyeit. Viszont én főleg melóba járásra, hosszabb utakra használom, max. erdei ösvényeken, ahol egy hardtail 29er jön be, de ez még a jövő zenéje hogy mire lesz cserélve, netán hogy lesz átépítve a Kona.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
razzorr
őstag
Majd keresek valami megoldást, de nem hiszem hogy az ízületeimnek jót fog tenni, sajnos ismerem a testem és télen nem csak fázom, hanem fáj mindenem. Nyári születésű vagyok, gyűlölöm a telet. Jobb lenne téli álmot aludni
anorche1
őstag
Nekem a téli bringázásnál nem is a hideg a gondom, hanem a sós latyak nem hiszem hogy sok jót tenne a vázzal/hajtással. No meg oútira kellene valami vastagabb, bordázott gumi, mert a 23mm -es slim vizes úton is szörnyű.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
LonGleY
veterán
Egyetlen jó aláöltöző kérdése, és semmi baja nem lesz az ízületeidnek. De ezt nemrég beszéltük át.
Nem hiszem, hogy durva telünk lenne.
[ Szerkesztve ]
rétisün
veterán
"Nem hiszem, hogy durva telünk lenne."
úgy legyen! akkor csak a lustaságommal kellene megküzdenem, az időjárással nem
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
hoffman_
nagyúr
találtam egy jó vételt így estére
3 hónapja nem tudtam tekerni, ezen a nyáron maximum 2-300km ment bele a gépbe, talán még annyi se. ritka vacak nyaram volt sok szempontból most néztem, itt is lemaradtam cirka 3000 hsz-al.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
De azert keszuljetek a legrosszabbra, abbol baj nem lehet.
Ide ma nem artott volna nekem se valami, meg indulaskor a dombocskarol lefele megoleltem egy szalagkorlatot is kanyarban, hala a kellemesen poros utnak.. Az erdoben pedig random 10 fokokat ugralt a homerseklet, a napsuteses helyek szerint, remek volt. Az, hogy kvazi eltevedtunk, mar csak aprosag, azert a celokat nagyjabol elertuk
A lidl alaoltozet ilyen turakhoz mennyire alkalmas?
(#32631) TayRol
Koszi
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
TayRol
veterán
Elismerésem, én erre gyalog túráztam, gyönyörű helyszín, húzós dombokkal.
Illetve motorral párszor, jó ez a lillafüredi szakasz.
[ Szerkesztve ]
fpeter07
veterán
tatabike
őstag
"Ha csak egy forgáspontos, akkor érdemes kukázni azt is"
Na ja, a Campa már lassan 80 éve elvan hátul az egy forgáspontos fékkel, az én Shimano 600-as egyforgáspontosaim meg erősebbek mint egy mai Dura Ace...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Toomy
senior tag
Ajánlj be az ismerősödnél! Kíváncsi vagyok én arra a tekerésre. Aláznám a 11 éves ócska meridámmal.
Amúgy még hátszélben is lehetetlen! Folyamatos stéherrel viszont megoldható.
[ Szerkesztve ]
Vasinger!
nagyúr
Várjál, azért 5000 euróba lehet egy elektromos motor is belefért már.
TayRol
veterán
Nem hiszem, hogy ő úgy ment dolgozni.
tatabike
őstag
5ezer euróért már adnak olyan autót is, amivel 60-nal (vagy 260-nal) is lehet tolni...
100km/órás hátszélben meg lehet csinálni. Csak az a gáz, hogy hiába van hátszél, meg stéher, egy enyhe de hosszú, vagy rövid de meredek emelkedő már megfogja, nem tudja tartani a 60-as átlagot.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Valami bmw hatuljat elkapta, aztan hajra
Everybody lies.
tatabike
őstag
Most őszintén, normális az ilyen? Tru Blaze...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Vasinger!
nagyúr
Én ezen baromi jó röhögtem, kell néha ilyen is
tatabike
őstag
Nekem a Star Trek első mozifilmje jutott eszembe...A 'V ger' nevű titokzatos űrlény, akiről kiderült, hogy a pár száz évvel azelőtt fellőtt Voyager űrszonda, csak megkopott rajta a felirat, vagy rárakódott valami kosz...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Teasüti
nagyúr
Plusz őszintén egy átlag júzert miben befolyásolja, hogy 2cm-rel magasabban van a kormány?
Nálam speciel még javított is a helyzeten a 80 után a 150 mm. A nyakcső mindkét villán csak 20-21 cm volt, ezért nem tudtam emelni a kormányon. De max telóúttal jelentősen javult az XC geometria kényelmi szintje.
Csak emelkedőn felfelé érezni hátrányát, ott viszont sokat ront a mászási képességen.
De már annyira megszoktam, hogy síkon is kiengedett telóval megyek (U turn), nem csak lejtőzéskor.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Ha késik a váltó, akkor érdemes átnézni a bovdenezést is. Talán az is telement sárral, vagy rossz a bovdenház hossza és túl kicsi sugárban hajlik vissza a váltó előtt, stb. Köszörült bovdent használsz-e teflon házban, szárazon vagy kenőanyaggal? Ha nem szárazon akkor a kenőanyag bekocsonyásodott-e már a kosztól, stb.
D.Orion
veterán
"Ellensúlynak" pár használt gép. Lehet fel kéne próbálnom még pár 20"-os gépet, próbakörre vinni?
Focus Raven Fox Float
Kross Hexagon X9 2014 Nem Hayes.
Radon ZR Team 20" (2013) Szépséges, de ez akkor most 20" vagy 44cm? Dirt jellegű hosszú felső csővel? Lejárt közben, mert éjfél van. Elhúzok aludni...
Cube Analog Disc Ez a szín, nem csak a Mondraker-en áll jól.
[ Szerkesztve ]
Tothgera30
Ármester
Hozd el a Focus Ravent, az kiütéssel veri a többit a mezőnyben . Amúgy pont ennél a kereskedőnél volt egy Cube Race One, amire csorgattam sokáig a nyálam, de 260k-m nem volt rá feleslegben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
DjKoxi
senior tag
Azt választanám én is Lealkudnám egy 520-as pedál árát, de a kiírt áron is jobb vétel az ennyiért kapható alapkerékpároknál, amiket sima rugós " teleszkópokkal" árulnak.
bigdady
nagyúr
Ha fent lakik egy nagy hegyen és lent dolgozik a völgyben akkor igaz
syl5
őstag
Kizárt.
Ehhez 60 km/h-s átlagsebességgel kell mennie. Talán az ultraprofi versenyzők síkon lezárt jó minőségű úton meg tudnák csinálni.
Apuci túlzott, nem kicsit, nagyon.
Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
Óra 45 alatt esetleg, meg az jutott eszembe
Everybody lies.