Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#32351) TripleB válasza zoli03 (#32335) üzenetére


TripleB
senior tag

A segítségnyújtásra csak annyit írnék - a Te hsz-edre írva, de általánosságban írom -, hogy sokan várják a sült galambot, mintsem venné a fáradtságot arra, hogy maga keressen rá megoldást. Megköszönni a segítséget az meg lassan ritkább, mint a fehér holló, tisztelet a kivételnek. Én általában olvasás módra vagyok kapcsolva a fórumokon.:)

#32337 asuspc96
Keress egy boltot, ahol tartanak Specialized nyeregszélesség tesztert, egy zselés valami, amire ráülve megmutatja, hogy milyen széles nyereg kell neked.:)

[ Szerkesztve ]

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#32352) zoli03 válasza tatabike (#32336) üzenetére


zoli03
őstag

Olvastam, hogy elismerted, hogy kicsit indulatosabb hangnemben írtál, de azért leírom, amit akartam, de visszafogottabban.

"Milyen az a normál rugóállású váltó???"

Két fajta van, a normál és a fordított rugóállású (low normal és top normal). Azért írtam az normál rugóállásút, mert abban a rugó a legkisebb lánckerék felé húzza a váltót.

"Ki mondta, hogy nincs bekötve bovden"?

32324-ben ezt írtad: "Ha nem állítod be a bovdent, és a váltót, akkor mihez képest állítod a határoló csavarokat, elárulnád?"

Én ezt úgy értelmeztem (lehet rosszul), hogy nincs bekötve a bowden, és ezért írtam, hogy hogyan lehet nem beállított váltókon beállítani a végállásokat.

"Ki mondta, hogy csak az én módszerem működik?"

Ha ezt nem is mondtad ki konkrétan, de tegnap elég sokáig leszóltál minden, a tiedtől különböző váltóbeállítást.

"Tudod miért megy el innen minden segítőkész ember? Az ilyenek miatt, mint Ti. Mert megfigyeltem, ide bárki beír bármit, jön egy-két nagyokos, aki rohadtul nem ért hozzá, de úgy csinál, mintha mégis, nekiáll mindenféle interneten összeolvasott szart belinkelni, meg videókat mutogatni, aztán csodálkozik, ha jól leoltják."

Én fokozottan figyelek arra, hogy amihez nem értek, ahhoz nem szólok hozzá, nem vezetem félre az adott embert.

"Én nem az internetről tanultam az életet kis komám, hanem az életben. Vettem szerszámokat, fogtam a biciklimet, darabokra szedtem, aztán addig kínlódtam, míg újra kerékpár nem lett belőle. Könyveket olvastam, szakikat kérdeztem, és nem az interneten keresgéltem a hülyeséget. És tudod miért? Azért mert nem volt internet. Nem nekem nem volt, hanem senkinek sem volt. Te meg idejössz, aztán belinkelgetsz ilyen szarokat."

Ma meg már van internet, szinte mindenkinek van otthon. Elég sok kerékpáros könyv fent van rajta, számtalan videó, fórum, ahol nagyjából mindent meg lehet tudni a kerékpárszerelésről. Nekem se volt mindig internetem, az elején én is olvastam kerékpárszerelős könyveket (most is, de már számítógépről), szerszámokat vettem, aztán próbáltam megcsinálni.

"Te meg idejössz, aztán belinkelgetsz ilyen szarokat. Ne a más tudásával akarj itt vitézkedni, pajtás, copy/paste huszárkodásból nem lesz kerékpárszerelő. Azt egy 10 éves is tudja, amit Te itt művelsz. Írd le, ahogy én, hogy szerinted hogyan kell egy váltót beállítani, aztán beszélgetünk, de nekem ne linkelgess, én az ilyesmit semmire nem tartom. Szánalmas."

Nem tudom, hogy miért rosszabb az, ha belinkelek egy leírást, vagy egy videót, ami alapján saját magam is beállítottam a váltót először. Amikor idejön egy ember és valamit kérdez (amit ezután írok, az a legtöbbre igaz), sok esetben valami olyat akar beállítani a kerékpáron, amiről fogalma sincs, hogy működik. Ez még nem is lenne baj, de se a Google-ban, se a YouTube-on, se a fórumban nem keres rá, pedig valószínűleg hamarabb megtalálná a megoldást, minthogy megírja a hozzáoszlást. És a sokadik ilyen után már linkelnie se lesz kedve az embernek (legalábbis nekem), nem hogy soksoros hozzászólásokat írni.

""Az, hogy 20 éve szerelsz biciklit, nem jelent semmit. " Nem mi? Na ja, de az, hogy Te itt X éve linkeket copyzol be, az maga a mennyország, mi? Lúzer..."

Ismerek olyan kerékpárszerelőt, akihez egyszer (és utoljára) vittem el a kerékpáromat, pedig már ő is régóta szerel. Azóta inkább magam szerelem. A hozzászólásaidból látszik, hogy jól értesz hozzá, de ezért írtam, hogy az, ha valaki X éve csinálja ugyanazt, még nem jelenti azt, hogy ért hozzá.

Én itt részemről lezártnak tekintem a tegnapi vitánkat. Persze ha van észrevételed, normális hangnemben továbbra is vitázhatunk.

(#32353) Zola007


Zola007
veterán

Akinek veszekedhetnékje van, intézze el privátban. Nem kell telef0sni a fórumot

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#32354) fjudors


fjudors
aktív tag

az a baj ezzel az egésszel, hogy olyan, mint a matek
hiába van tele az internet bármilyen témában segítséggel, leírással, ha valaki nem érti

konkrétan: hiába magyarázzod valakinek a váltóállítást, ha nem érti, mit miért tekerget, hogyan müködik

én pl spec utálom a finomállítóval beállítani először a bowdent..addig szórakozok, amíg anélkül sikerül, a finomállítót a későbbiek során csak utánállításra használom (féknél is).ezt egy szervízben nem fogják megcsinálni, időtakarékosság miatt

a határoló csavarok ha utólag vannak beállítva, akkor lehetséges, hogy a kelleténél jobban feszül a bowden, ami miatt hamarabb nyúlik. ha előre be van állítva a két csavar (pl vonalzóval, vagy a bowden tetszleges beállításával) akkor utána a bowdent nem lehet túlfeszíteni..kézzel kifeszítem a végpontig a váltót, és úgy rögzítem a bowdent. de állítás után mindig megjáratom fel-le a láncot, mivel hiába hozzá állítja az ember, amikor lekerül, majd vissza a terhelés, nem ugyanoda fog kerülni..magyarán:állít-vált fel-vált le-állít-vált fel-vált le-etc..de ennyire már nem kéne ezt kivesézni, hogy milyen eszközök, és melyik kézbe...azért aki szerelni akar, legyen már egy kis érzéke hozzá, vagy elhivatottsága..nem akarok senkit megbántani, de az "elmentem a váltóbeállításról a leírást"...????? azért egy kicsit túl van lihegve ez a téma, aki maga akar szerelni / építeni, annak ez nem kéne, hogy problémát okozzon...

ez marokváltónál jobban érezhető, a túlfeszített bowden, amikor az utolsó fokozatot lényegesen nagyobb erővel kell bekattintani

abba se menjünk bele, hogy rendszerint minden gyári bowdenezésből vágni kell, mert túl hosszúak, a végállásokat pedig egyszer kell belőni, ha nincs mechanikai behatás, akkor örök élet

a segítség kérésről meg annyit:
elég rég olvastam, hogy valaki segítséget kért volna..elvárni elvárják, de nem kérik.nem kötelező segíteni, de számonkérni pofátlanság.
amúgy meg, autodidakta módon sok minden megtanulható, de akinek nincs érzéke hozzá, az folyamatosan problémába fog ütközni..és ha nem sikerül elsőre, akkor mi van? tovább próbálkozok...de komolyan, ez ekkora probléma? két végállás és egy feszítő beállítása? ha a végállások megvannak, utána a bowdenen már nem is kell állítani, csak rögzíteni a végponton..de nem mindig egy út járható...

[ Szerkesztve ]

(#32355) Frenky89 válasza D.Orion (#32350) üzenetére


Frenky89
őstag

Szuper, köszönöm!

(#32356) anorche1


anorche1
őstag

Montisoknak lehet hasznos lesz

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#32357) anorche1


anorche1
őstag

Bocs a dupláért :B

Tudtok ajánlani olcsó telefontartót, amit akár a stucnira is feltudok rakni? Lemértem, olyan 13,9cm a kerülete, vagyis 4.42450741795cm az átmérője.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#32358) ST05


ST05
őstag

Erzsi utalványom vajon fel tudom használni valahogyan rendelés-tehát házhozszállítással esélytelen?
köszönöm :))

[ Szerkesztve ]

(#32359) D.Orion válasza ST05 (#32358) üzenetére


D.Orion
veterán

Mivan? :F Pizzát lehet vele venni simán.

(#32360) FIREBLADE78 válasza D.Orion (#32350) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

2015-ös medellek már fent vannak honlapjukon :)

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#32361) imyourfriend válasza TayRol (#32321) üzenetére


imyourfriend
őstag

Valami probléma van a rendszerükbe szerintem, Én is ebbe a hibába ütköztem majd felhívtam a magyar elérhetőséget és ott szólt az ürge hogy utánanéz/megoldja. A számlán már jól szerepelt a dolog meg 10€-val kevesebbet kellett fizetnem a cuccért.

(#32362) D.Orion válasza FIREBLADE78 (#32360) üzenetére


D.Orion
veterán

Gondolom nem nekem írtad. :)

[ Szerkesztve ]

(#32363) ludsimon válasza ludsimon (#32348) üzenetére


ludsimon
veterán

up!

Valami tanács milyen polírozó szettet vegyek, mekkora mennyiség kell egy váz+villa polírozásához?

RootRulez:
Wow, grat a félistenhez! :C

[ Szerkesztve ]

undefined

(#32364) RootRulez


RootRulez
félisten

Sziasztok!

Hamarosan (bár lehet már csak a következő szezonra) esedékes lehet egy külső vásárlás a biciklimre.

Jelenleg egy 26x1.75-ös Semperit Goliath 47-559 (ha ez egyáltalán a típusa) van rajta. Nagyon meg vagyok vele elégedve, legfőképp erre-arra mászkálgatni használom a bringát aszfalton, esetleg földúton. Ez a külső porban kanyarodva már ki-ki szaladt volna alólam, de megtanultam vele menni, szóval tetszik. Nézegettem és nem találok itthon ilyen márkát/típust. Ami talán közel áll hozzá az a Continental Travel Contact. Mit szóltok ehhez, esetleg más hasonló (aszfalt kis földút-ra jó) külsőt tudtok-e ajánlani, akár olcsóbban?

Azért is lenne jobb olcsóbban, mert az egész bicikli 40K volt anno használtan amivel jött a gumiköpeny is. :DDD

Köszi: RR

═════════════════════════════════════════

(#32365) Teasüti válasza tatabike (#32322) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Szuper leírás, első hsz-be vele! :R
Annyival kiegészíteném még, hogy a finombeállítást elvégezhetjük nyeregben is a váltókarról, ha terhelés alatt vmi mégsem működne olyan flottul, mint állványon.

Az meg ne zavarjon, hogy páran belekötnek még abba is, merre tekerik a csavart! :o
Aki műszakilag analfabéta az meg hordja csak szervizbe szépen!
Nem szégyen, nem kevés bringás ismerősöm is ezt teszi és ettől nem kevesebbek emberileg.

[ Szerkesztve ]

(#32366) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Rendelt innen vki Bodyfloat-ot? Tegnap kaptam az emailt, hogy elkészültek az előrendelt cuccok, de a fizetésnél elakadok. :F

(#32367) Maximum1


Maximum1
őstag

Schwalbe Marathon Supreme
450 km után defekt, nem vagyok boldog.
Mi a sz@rt vegyek a paraszt fűnyíró gyökerek ellen akik az útra nyírják a füvet a királydinnyével együtt?
Jó, biztos volt 10 amit megúsztam, de akkor is ez a széria az isten. :W

Ez kamu? vagy csak én jártam így?

[ Szerkesztve ]

(#32368) Teasüti válasza Maximum1 (#32367) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem kamu, csak te béna voltál nem a futófelület közepével szedted fel a tüskéket. ;]
Ha reálisak a gumi képi illusztrációi, akkor a két széle felé elvékonyodik a defektvédő réteg. Ha mondjuk egy centivel kijjebb a széléhez böki be a rajzszöget, lehet leereszt ugyanúgy.
Ha a menettulajdonságok amúgy sem számítanak (mert ilyen gumit vettél), akkor még meg lehet fejelni egy Slime-al is. Nekem nincs defektvédelmem a gumiban, de a rajzszög után a trutyi vezet 1-0-ra. Egy hete kaptam be egyet, de szét se szedtem megfoltozni. Gyártó szerint kellene, de kíváncsi vagyok meddig tart önerőből. Egyelőre elégedett vagyok.

Amúgy sztem kézigránátot.

[ Szerkesztve ]

(#32369) Teasüti válasza Teasüti (#32368) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Visszavonom, neked nem az van, ami a videóban szerepel.
Most nézem, hogy a tiedben csak egy defektgátló szalag van a futófelület alatt. Ez azért elég messze van ettől védelemben.

[ Szerkesztve ]

(#32370) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

29er-re terepgumikból milyet vegyek, amit annyira nem rágcsál az aszfalt? Majd télen venném, 2,4-es kellene.

ui.: Schwalbe Smart Sam, Kenda Slant Six Pro és Continental Mountain King van kinézve.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#32371) Maximum1 válasza Teasüti (#32368) üzenetére


Maximum1
őstag

Futófelület csont közepe, pedig lesem ezeket.

"Ha a menettulajdonságok amúgy sem számítanak (mert ilyen gumit vettél)"
Azért ez egy 6 báros magas szövetsűrűségű városi aszfaltgumi , lassúnak nem nevezném.
Trekkingen használom 622-35 méretben, szerencsére rajta volt, de akkor is dühítő.

Volt Slime-os gépem, az kapott vagy négyet, volt amelyiktől csak úgy spriccelt,lehet teszek ebbe is.

(#32369) de jó, akkor a marathonon belül nem mind kapta meg ugyanazt a védelmet.
Jó tudni, megy a slime........

[ Szerkesztve ]

(#32372) Teasüti válasza Tothgera30 (#32370) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Mennyit mész vele egy évben? Ha 1-2000 km-t kibír egy terep gumi vegyes felhasználásban, akkor az nálam kb 3-4 szezon. De idén ezen az esős nyáron jó ha havonta kint voltam 2-3x a montival. :(
3-4 évente azért csak megengedhetek magamnak két új gumit. :)
Amit mondani akarok, hogy a híresen gyorsan kopó típusokon kívül bármi megteszi.

(#32371) Maximum1
A webshop szerint amit linkeltél ebben High Density Guard van. Van is egy kattintható link a webshop-ban, nézd csak meg!
Ez nem ugyanaz, mint a videóban lévő Smart Guard.

A menettulajdonságokat arra értettem, hogy egy 5 mm-es gumibetét alaposan tönkre vágja az agilitást és a gumi is merevebb lesz tőle.

[ Szerkesztve ]

(#32373) TayRol válasza imyourfriend (#32361) üzenetére


TayRol
veterán

na jó, de ez így lutri.
tudom, nem nagy összeg a 10 ojró, de akkor is.

(#32374) Tothgera30 válasza Teasüti (#32372) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Keveset megyek, szerintem évi 1000km sincs. Akkor tök8 mit veszek?

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#32375) TayRol


TayRol
veterán

ja, beszereztem egy SMP Hybrid nyerget (tesztelgetem), és azt kell mondjam, hogy ez esetben ami drága, az jó. elsőre is nagyon kényelmes, kíváncsi vagyok a hosszabb tapasztalatokra.

(#32376) borix válasza Teasüti (#32368) üzenetére


borix
őstag

Az erős defektvédelmű gumiknak az a nagy hátránya hogy kő nehéz,drágák és azok sem 100% defektállók.

Slime városi bringákba ideális de aki komoly távokat teker 7-8 bar-t beleküld a gumiba azok nem nagyon bohóckodnak vele szerintem.Becsomósodik egy idő után meg a nyomást is ki tudja meddig bírja tartani.
Én nem mennék pl: csomagos túrára úgy,hogy 25kg csomag a bringán és ki tudja hány lyuk a belsőn.Slime ide vagy oda.

(#32377) bigdady


bigdady
nagyúr

Na fel is került a continental country plus a bringára 47x622 méretben. Faja hogy vastagabb terepesebb gumi van a cross bicajon de énnél vastagabb tényleg nem kell rá ezt pont tökéletes Megyek majd tesztelni normafára defekt ellen ;)
Slime-t nem kapott legyen elég ez :)

Igy eladó 2 db, kb 200 km-t futó hibátlan még szőrös Innova 42x622 ;)

[ Szerkesztve ]

(#32378) TayRol válasza bigdady (#32377) üzenetére


TayRol
veterán

nekem is ugyan ilyen kellene, most 2,25-ös gumi van a 29er-en, 30 felett megyek vele aszfalton általában, csak úgy surrog.:)

(#32379) gergo5991 válasza TayRol (#32378) üzenetére


gergo5991
őstag

milyen biciklid van? én elég edzettnek tartom magam, de pld 40-50km-en csak 22es átlagot tudok hozni dimbes dombos aszfalton, 29-er 2.25-ös gumivwl

(#32380) Zola007 válasza borix (#32376) üzenetére


Zola007
veterán

mennyi a tömege egy kerékre való slájmnak?

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#32381) vendingo válasza Zola007 (#32380) üzenetére


vendingo
veterán

Attól függ milyen kerék :)

bigdady Várom majd a beszámolót a gumiról :)

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#32382) Zola007 válasza vendingo (#32381) üzenetére


Zola007
veterán

tól- ig?

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#32383) TayRol válasza gergo5991 (#32379) üzenetére


TayRol
veterán

ilyenem van.

zalai gyerek vagyok, dombokon nőttem fel.:)

(#32384) bigdady válasza vendingo (#32381) üzenetére


bigdady
nagyúr

:K

[ Szerkesztve ]

(#32385) imyourfriend válasza TayRol (#32373) üzenetére


imyourfriend
őstag

Tartom a kalapot, akinek nem túl nagy az összeg az beledobhatja a 10 ojrósát. :P Személy szerint amúgy azért vásároltam ott mert azzal a kedvezménnyel éppen kijött a pénzből az óra. Jut eszembe rendeltél már? Lehet hogy vennék egy fogaskeréksort még, ruhát azért nem mert az körülményes.

(#32386) tatabike válasza zoli03 (#32352) üzenetére


tatabike
őstag

Nincs semmi gond.
Még annyit fűznék hozzá, hogy a 20 év kerékpárszerelést és építést úgy értsd, hogy én ezekért soha egy fillért el nem fogadtam senkitől, mert nem volt ez soha a pénzkeresetem, szívességből csináltam illetve csinálom ismerősöknek, rokonoknak szomszédoknak. Olyan volt, hogy vettem lerobbant bringákat, amiket felújítottam, aztán eladtam, de sosem nyerészkedtem rajtuk pofátlanul, a belefektetett munkámat meg főleg nem érvényesítettem az árban.
Mikor több időm volt, jártam árvákhoz a gyerekotthonokba, és rászántam egy-két hétvégét havonta, hogy együtt megszereljük a bringáikat, mert ott tényleg nem volt senki, aki segített volna Nekik. Volt, hogy széthordták a szerszámaimat, amiknek aztán egy része sosem lett meg, mert mindenki szerelni akart, de bőven kárpótolt az öröm a szemükben, amikor a reggel még reménytelen állapotú bicikli két óra múlva már gurult alattuk...
Nagyjából ez az én szervizes pályafutásom, és ezt nem is akarom feladni. Ha van időm, segítek bárkinek, akár úgy is, hogy elhozza a kerékpárját, és együtt megcsináljuk, aztán mindenki boldog. Csak hightech "űrbiciklikkel" ne zaklasson senki, az nem az én asztalom...

Ja, ma vettem jó áron (10ezer) egy komplett Deore XT V-fék szettet, bovdennel, bovdenházzal, minden kis bizbasszal. A hétvégén beszerzett Magellan trekkingre szánom.

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#32387) glacious válasza Zola007 (#32382) üzenetére


glacious
addikt

50-200g körül, bár nem mértem le 125ml tömegét, de annyit ajánl egy monti kerékbe, nagyon virslibe pedig a negyedét.

(#32388) TayRol válasza imyourfriend (#32385) üzenetére


TayRol
veterán

nem, még nem.:)

(#32389) tatabike válasza glacious (#32387) üzenetére


tatabike
őstag

Jah, defektgátló. Ma hogy jártam, nem hiszitek el, én sem hittem volna, ha nem a saját kerekem, és nem én szedem szét... :Y

Tegnap mire hazaértem, a 8 bar-ra fújt első kerekem 4 bar-ra esett. Felpumpáltam este, de hallottam valami enyhe sziszegést a szelep környékéről, ezért leeresztettem, és biztos ami biztos, kicseréltem a szelep belsejét (autószelep). Felfújtam, semmi hang, minden oké. Reggel indultam melóba, a gumi tartotta a nyomást egész éjjel, de délután mikor jöttem haza, megint éreztem, hogy puha. Lement újra 4 bar környékére.
Otthon leszedtem a gumit, hogy kicseréljem, az ilyen furán viselkedő belsőket nem szoktam javítani, meg sem keresem a hibát, inkább kidobom, nem ér annyit, hogy szívjak vele. Ekkor kiesett a szerszám a kezemből, mert megláttam a szelepet. Pontosabban a tövét, ami ki volt szakadva, de annyira, hogy már kevesebb, mint a fele tartotta csak ott, vagyis egy kb 6-7 milliméteres hasadás volt a gumin körbe a szelep tövénél. És a defektgátló lötyi megfogta annyira, hogy 4 bar nyomást meg tudott tartani. Ha nem látom, nem hiszem el... :C
Azt tudom, hogy mikor felfújtam, a szelep alsó állásban volt, lent. Gondolom odacsorgott a lötty, és szépen foltozgatta ott magában az egyre nagyobb szakadást. Mert elvileg ezek csak a futófelület felől érkező sérüléseket tömítik.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#32390) Zola007


Zola007
veterán

Érdekes cikk: A look inside Shimano's wheel factory

képgalériát is érdemes megnézni

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#32391) ludsimon válasza tatabike (#32389) üzenetére


ludsimon
veterán

Ez rendesen működik presla szelepnél is?

Sokat hallottam erről, de olyat is hallottam, hogy eltömíti a szelepet, mert oda befolyik és nem lehet felfújni, lehet kidobni. Ez igaz? Ezt spec egy autószelepes illető írta. Hány év ezekre az időtartam? Mennyi időnként kell cserélni belsővel együtt?
Mert ha van évente 1 defektem nem biztos megéri, főleg ha megragasztom.
Milyet használsz?

[ Szerkesztve ]

undefined

(#32392) borix válasza Zola007 (#32380) üzenetére


borix
őstag

Nem vagyok a téma szakértője de én is úgy tudom a hogyan glacious írta. Ballonosabb kerékbe 200g is lehet.
Nekem Continental Supersport Plus van 28-622 méretben 8 bar nyomáson.
Elosztva kb:1500-2500 km szakaszonként kapok vele defektet.
Nekem egy belsőcsere elég hamar megy nem problema ilyen távonként.

ludsimon
Olyan 1-1.5 évet bírnak onnét már a hatása erősen visszaeshet.
Olvastam olyan írást,hogy a srác kb 1 évig gond nélkül használta majd elment túrázni és hazafelé 80km szakaszon vagy 4 defekt.A lötty elengedte a lyukakat nem külső sérülés miatt.

[ Szerkesztve ]

(#32393) syl5 válasza ludsimon (#32363) üzenetére


syl5
őstag

Te sztem ne polírozzá, ha izmos akarsz lenni add el a biciklid :D

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#32394) fpeter07


fpeter07
veterán

Beindult a hírdömping: akiket érdekelnek az újévi bringák [link]. Nem magyar nyelvű az oldal, de a képek magukért beszélnek.

(#32395) RootRulez válasza RootRulez (#32364) üzenetére


RootRulez
félisten

Közbe utánanéztem, mérlegeltem és arra jutottam, hogy ehhez a használathoz, amennyit én meygek vele, nem kell olyan über-gumiköpenyt vásárolnom. Így jelenleg a CST C1605 Carporal a kiszemelt, esetleg van valakinek vele tapasztalata?

═════════════════════════════════════════

(#32396) TSanya válasza RootRulez (#32395) üzenetére


TSanya
aktív tag

Itt van egy tapasztalat. Igaz picit régebbi...

Itt még olcsóbb is+ kapsz mellé ajándék belsőt.
Remélem, nem néztem be a típust, már épp lefeküdni készültem :)

Üdv:
S

[ Szerkesztve ]

(#32397) RootRulez válasza TSanya (#32396) üzenetére


RootRulez
félisten

Igen-igen, ezt már megtaláltam. :K

═════════════════════════════════════════

(#32398) glacious válasza ludsimon (#32391) üzenetére


glacious
addikt

Prestába csak trükközve tudod betölteni, dunlop vagy auto-ba simán, mert ott ki tudod venni magát a szeleptestet. Az autósnál nálam előfordul, hogy amikor lehúzom a pumpát, akkor eltömíti a szelepet. Ilyenkor kiveszem a szelepet és kitisztítom a tömítésnél beszilárdult defektvédőt és aztán megint jó a következő "balesetig".

2 évet hirdetnek rá, nekem nincs még annyi ideje, és jól "működik". A legnagyobb hátránya, hogyha olyan defekted van, amit nem javít, sajnos nem lehet megfoltozni.

(#32399) brownus


brownus
veterán

kéne egy ilyen? :)

[ Szerkesztve ]

(#32400) DjKoxi válasza tatabike (#32389) üzenetére


DjKoxi
senior tag

Én vadiúj Rubena belsővel jártam így, igaz, nekem nem volt lötty benne. A terepszettembe szereltem, kb 10 km után megadta magát. A barátom, nem sokkal utánam, ugyanilyen belsővel, ugyanilyen módon kapott defektet, csak neki már az udvaron elpukkant.

Visszavittem a boltba, ahol azt mondták, hogy ez nem szerkezeti, garanciális hiba. Azóta feleannyiba kerülő belső van rajta, és hibátlan.

Más :

Tegnap vicces dolog történt velem bringázás közben. Haladok kb 28-as tempóval, és oldalról egy fogoly madár berepült a kulacs-lengővilla-nyeregcső háromszögbe és ott is maradt félájultan. Az ijedségtől, meglepettségtől alig tudtam a stoplit kiakasztani :) Kitoltam a lábammal, leesett az útra. Megálltam, visszamentem, nem mozgott, majd bebillentettem lábbal az árokba. Akkor feléledt, és elszaladt!
Ha nem látom, tapasztalom, el sem hiszem, hogy ilyen történhet!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.