Hirdetés

2024. május 28., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#279794) Fall-N válasza Speedy007 (#279773) üzenetére


Fall-N
veterán

Teljesen egyénfüggő a beállítás. Régen a "standard" az volt, hogy a fékkar volt kívül és mellette belül a váltókar. Persze nem volt még ennyi szabvány (i-Spec A, B, II, EV, MatchMaker). Most például az újabb Shimano fékkaroknál ott van az a támasztó kinyúlás, ami felfekszik a kormányra (az i-Spec EV), így sokszor csak úgy fér el mellé a bilincses váltókar, hogy az kívülre kerül (azaz a i-Spec bilincs és a bülyök közé). Akkor közelebb is kerülnek a váltó fülei a kézhez. Ellenkező esetben nem éri el az ember a váltó karjait. Na persze előfordul, hogy például kijelzős a váltókar és emiatt nem fér be a fékkar alá (lásd chubby2o6 és az SLX fék és XT váltó esetét). Legtöbb esetben lehet cserélni a bilincset a váltókaron i-specre, de egyrészt drága, másrészt sokszor nem kapni eredeti adaptert, hanem csak kínai van, ami szintén nem olcsó.

Például néztem a Deore M4100 váltókarhoz az i-Spec EV átalakító 8ezer Kinából. Ugyanannyiba kerül egy M4100 i-Spec EV kar is, amiről le lehet csavarozni és még marad tartalék váltókar is alkatrésznek.
De gondolt a Shimano erre és a Deore karnak lapos a profilja, így simán elfér az újabb fékkarok mellett a kijelzős változat is. A régi XT kifelé vastagodott a kijelzőnél, így nem fér el.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.