Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#34351) ati012


ati012
senior tag

Színes, kidobásra ítélt kerékpár láncot keresek!
Debrecen és környéke elsősorban.

(#34352) Napfénysüti

Outisok! Mit gondoltok a tárcsafékek alkalmazásáról? Ahogy olvasgatom az Eurobike beszámolókat azt látom egyre nagyobb lesz a térnyerése ezeknek a fékeknek az aszfaltszaggatókon.

Més que un club!

(#34353) beleszólok válasza Napfénysüti (#34352) üzenetére


beleszólok
senior tag

Nem vagyok outis, de... nem kicsit költséges az átállás rá. Ha csak elöl, akkor első villa csere, ha mindkét fékre, akkor vázcsere is, mert tudtommal a hátsó villa és a váz nem cserélhetőek külön. ;)

Egyéb tekintetben: nekem szimpatikusabb a nem tárcsafék több okból. Szeles időben a tárcsa, ahhoz képest, hogy milyen kicsit, elég nagy "felhajtóerőt" képes kifejteni, érezni a kormányon a hatását.
A karbantartása elég macerás (legalábbis ami nekem van, annak a légtelenítését csak harmadik nekifutásra sikerült többé-kevésbé tökéletesen kivitelezni - és több szervizes állítja, hogy ez a fék ilyen szempontból problémás)
Nehezebb észrevenni, ha nagyon kopott a fékbetét. A hagyományos V, patkó- etc. fékeknél csak ránézel és látod, ha kopott a gumi, a tárcsánál ki kell szerelni a betétet.
Ha gyengébb minőségű tárcsád van, esetleg hajlamos lehet a fékezéskor fellépő hő hatására hullámossá válni, amitől aztán sokáig hallgathatod a folyamatos nyikorgást (ezt eddig sikerült megúsznom)
Cserébe állítólag jobban fog, mint a V fék - én úgy emlékszem, nincs olyan veszett nagy különbség a jelenlegi Avid Elixir5 és a régi, meridás V fékem között, de az már rég volt...

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34354) #48525824


#48525824
törölt tag

Budapesten, szerda, csüt., péntek fokozott bringás ellenőrzés. Este 19-ig, figyeljetek!

(#34355) borix válasza Tizedes1 (#34336) üzenetére


borix
őstag

Azért ne essünk át a ló másik oldalára.Ahoz,hogy egyenes úton is észrevehető legyen az energia veszteség nagyon finom mozgásunak kel lennie a telónak.Érdemesebb akkor már keményebre állítani mint állandóan nyítni zárni.

(#34356) beleszólok válasza #48525824 (#34354) üzenetére


beleszólok
senior tag

Hidegfront jön, azt hiszem, jóval kevesebb bringás lesz, mint ma volt... :)

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34357) Napfénysüti válasza beleszólok (#34353) üzenetére

Én nem akarnék átállni rá, isten ments csak kíváncsiságból kérdezem kinek mi a véleménye róla. :K

Més que un club!

(#34358) hroberto válasza Napfénysüti (#34357) üzenetére


hroberto
veterán

Ebben szvsz nagy része van annak, hogy legyen megint mire költeni. :P

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#34359) fpeter07 válasza dqdb (#34334) üzenetére


fpeter07
veterán

Piros lencséjű szemüveg is van ilyen boltban?
szerk: Ja, eljutottam a 3. sorig... :(

[ Szerkesztve ]

(#34360) Teasüti válasza beleszólok (#34341) üzenetére


Teasüti
nagyúr

+1
150-es Revelation mozog alattam 110/140 psi (igen, a negatív túl van fújva nem kicsit) nyomással 75 kg-hoz felcuccolva és a lockout-ot kizárólag akkor használom, ha kiállok a nyeregből dombnak felfelé, általában csak aszfalton. Terepen ritkábban, Gate ide vagy oda, nem szeretem ha kapja a zárt teló a terepet.
Nyeregben ülve soha nem mozog fölöslegesen, sőt. Hiába a túlfújt negatív, sztem elég nehezen indul meg a rugós lowend RST villámhoz hasonlítva.
Pedig aztán kormányról zárom, ha kell akkor én is 100 méterenként, de sose éreztem szignifikáns különbséget. Igaz stopperrel sose mértem, de érzetre nem fáradok el jobban nyitott villával.

(#34345) Maximum1
+1
Csak nálam mind a kettő monti. :C
Én pont az a másik végletet képviselem, városba fully a kényelem jegyében. :K
Jó edzésben tart 20+ kg-os géppel közlekedni napi szinten, nem okoz gondot aztán feljutni a hegyre a többiek előtt. :K Na meg azért becsületes dolog ilyen tömeggel és szélfogókkal (tükör, 3 részes csomagtartó táska) felvenni a tempót egy-egy éppen edzésben lévő bringással. :))

[ Szerkesztve ]

(#34361) beleszólok válasza Teasüti (#34360) üzenetére


beleszólok
senior tag

Azzal a 30psi túlfújással a 150-es villából... mekkora lett? 110? ;)
(nekem 120-as van, ha 10-zel több van alul, akkor összeesik 100 körülire :( )

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34362) Teasüti válasza beleszólok (#34361) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem tudtam beállítani a SAG-et, vmiért nem ül be úgy, ahogy szeretném. A táblázattal lőttem be először, egyenlő nyomással. Semmi beülése nem volt a súlyom alatt. Szerettem volna egy erős 20% SAG-et az extra kényelem és a vázgeo visszabillentése miatt, de nem találtam még olyan beállítást, amivel hajlandó beülni úgy, hogy aztán nem koppan fel lejtőzéskor (amit Enduro szintű igénybevétellel tudnék jellemezni, ha eljutok a kedvenc zúzdámhoz). Legutóbb 40 kmph felett köves lejtőn sikerült felütni mindkét gumit és a telót is (a váz az merev hátul).

Vagyis kérdésedre a válasz, olyan 130-140 között állapodik meg ekkora nyomáson. Eléggé zavar, hogy holtjátéka van, vagyis az egyensúlyi helyzetben van néhány mm, ahol nem mozog. Pl. ha leszállok a gépről, akkor nem jön fel teljesen a villa alaphelyzetbe, hanem még akár ki is lehet húzni rajta egy kicsit.

[ Szerkesztve ]

(#34363) beleszólok válasza Teasüti (#34362) üzenetére


beleszólok
senior tag

Ha nem hibás a telód, akkor az, hogy leszálláskor még tudsz rajta húzni felfelé, az a negatív kamra túlnyomása miatt van. Ha kb. azonos, de inkább a negatívban van kevesebb, akkor elvileg nem csinálhat ilyet.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34364) razzorr


razzorr
őstag

Reggel egy csávó előttünk kb.150-200 méterrel haladt,amikor is kipottyant a telefonja valószínűleg a zsebéből és ahelyett hogy a marhája letette volna a fűbe a cangát és jelzi nekünk és az autósoknak is,hogy problémája van, fogta magát és a drótszamarat vonszolva elkezdett szembe (felénk) loholni. Mi meg tempóval mentünk,oldalról türelmetlen autósor centizgetései,hátul ugyancsak bringások hada...ordítottam a faszira,hogy húzzon el,de persze egy vacak telefon fontosabb mint sok ember élete és testi épsége. Szerencsére megúsztuk,telefon kicentizve, autókon a fényezés sértetlen, de a legfőbb,hogy megúsztunk egy érdekes szitut. Na ezért is várom hogy hidegebb legyen,mert ezek a rutintalan, agyilag zokni emberek remélhetőleg eltűnnek.

(#34365) Maximum1 válasza Teasüti (#34360) üzenetére


Maximum1
őstag

Nálam mindkettő merev villás, egy acél és egy alu.
Én inkább megkerülöm az erdőt. :DDD ,most hogy új hajtásom van.

(#34366) Tothgera30 válasza Napfénysüti (#34352) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ég és föld a kettő. Volt szerencsém kipróbálni egy Cyclo gépet 160-as hidrós tárcsákkal (talán 28-as gumikkal), és nagyon-nagyon meggyőző volt. Bár 20-as vagy 23-as gumihoz nem biztos hogy olyan biztos lesz a tárcsa, mert egy erős fékezésnél lehet hogy inkább csúszik a kerék, min hogy tapadjon. Lehet hogy drágább, kissé körülményesebb a hidrós tárcsa, de húzott már ki vészes helyzetekből, azután az ember rááll irdatlan kis féktávokat tolni a géppel. De egyszer mindenképp ki kell próbálni, azt mondom.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#34367) fpeter07


fpeter07
veterán

[link] Akinek ez nem elég ijesztő, az nézze meg ezt is [link].

(#34368) ati012 válasza Tothgera30 (#34366) üzenetére


ati012
senior tag

Azután az ember rááll irdatlan kis féktávokat tolni a géppel

....és a kedves autós a balra kanyarodást megoldja a te sávodba, mert fontos az ideális ív, de te már ott vagy a kihajtás vonalánál. Grátiszba a kecskére felvan kötve egy 120centis LCD TV hátra. Aztán csinálj valamit hogy ne üsd el a babakocsist a járdán, de a tévére is figyelj, de ott van még egy bokor.

Mai napig nem tudom hogy oldottam meg...

(#34369) Pttypang válasza ati012 (#34368) üzenetére


Pttypang
veterán

Bunny hopp! :DDD

Everybody lies.

(#34370) beleszólok válasza fpeter07 (#34367) üzenetére


beleszólok
senior tag

Szándékos volt, hogy ugyanazt linkelted kétszer?

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34371) ati012 válasza Pttypang (#34369) üzenetére


ati012
senior tag

28as csepellel? :) Bár a tévé alá lehet került annyi levegő hogy simán átrepültem.

[ Szerkesztve ]

(#34372) Solad válasza Napfénysüti (#34352) üzenetére


Solad
őstag

Az az álláspontom, hogy nem feltétlenül a fék a szűk keresztmetszet outin fékezéskor.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#34373) Solad


Solad
őstag

Azigen

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#34374) venember83 válasza Solad (#34372) üzenetére


venember83
nagyúr

Nem is a fékerőt tekintve megoldás a tárcsa, hanem inkább az adagolhatóság szempontjából. A tavasszal teszteltem Speci Roubaix-t tárcsával, istentelen minden szempontból, és pozitív értelemben, úgy adagolhatóság, mint fékerő szempontjából. Egyértelműen pozitív előrelépés hatékonyság szempontjából, mert segít szoros helyzetekben, esőben is kb. ugyanazt a teljesítményt nyújtja, viszont tény, hogy esztétikailag nem illik a légszerű outi kinézethez, valamint karbantartás szempontjából igényesebb, mint a sima felnifék, és drágább. De új outi esetén, ha adott rá a keret, szerintem mindenképpen megéri. Csak nem nézni és fényképezni kell, hanem használni. :)

Giro promóciós videó: [link]. Határozottan izgalmasnak tűnik így az országúti kerékpározás szerintem még a kevésbé bringacentrikus sportrajongóknak is.

(#34375) ludsimon válasza #48525824 (#34354) üzenetére


ludsimon
veterán

Meg akartam már kérdezni, hogy van biztosításod?
Ajánlom egyébként a VeloHelp-et, mert ha egyszer úgy pirosozol, hogy elütnek és esetleg betöröd a szélvédőt nem kis összeget kell kipengetned zsebből..

undefined

(#34376) venember83


venember83
nagyúr

Nem tűnnek rossz vételnek:
Tomac Snyper
Giant Trance - a váz mindenképp jobb hajtóművet, fékeket és esetleg telót érdemelne, de ennyiért határozottan tetszik.

(#34377) #48525824 válasza ludsimon (#34375) üzenetére


#48525824
törölt tag

van 2 milláig terjedő :) de nem pirosozok úgy, hogy elüssenek :)

[ Szerkesztve ]

(#34378) concret_hp


concret_hp
addikt

állítólag okt1-3 fokozott bringás ellenőrzés folyik...

Szemelvények a bringás kiegészítőkről:
* Működő fék mindkét keréken. Nedves időben is meg kell tudni állni. Nemár?!
* Csengő hangú hegjelző berendezés.
* Fehér vagy kadniumsárga első lámpa (150 méteres láthatóság), vörös hátsó lámpa.
* Fehér első prizma, vörös hátsó prizma.
* Pedálprizma.
* Az első kerékre 2db borostyán színű prizma kell (vagy reflexcsíkos a külső gumi).
* Forrás: http://www.minimalmass.hu/2014-januar-1-tol-frissul-a-kohem-rendelet/291

vagy fullba vagy sehogy :D

(#34379) beleszólok válasza concret_hp (#34378) üzenetére


beleszólok
senior tag

Pedál prizma nem kötelező. De ha tudsz ezzel ellentétes infót, oszd meg velünk!
(Két hete vitatkoztam emiatt valakivel, akkor utánanéztem és csak ajánlott volt)

[ Szerkesztve ]

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34380) ginola válasza concret_hp (#34378) üzenetére


ginola
addikt

Érdekes, sokaknak csak egy borostyán prizma van a kerekeken, és nincs elöl, hátul prizma.

(#34381) beleszólok válasza ginola (#34380) üzenetére


beleszólok
senior tag

A legújabb módosításig csak egy kellett. Nekem ha megbüntetnek miatta sem lesz több, mert olyan kerekem van, amire csak valami spéci szerelékkel lehet prizmát tenni és ami van, azt is csak véletlenül sikerült beszerezni.
Egyéb rondasággal meg nem akarom elcsúfítani, mivel nem járok sötétben.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34382) LonGleY válasza beleszólok (#34381) üzenetére


LonGleY
veterán

Egyébként a saját megoldás: fényvisszaverős bokaszalagok... Két fehér előre, a teleszkóp lábakra, egy piros pedig a hátsó villa/nyeregvázcső találkozásánál, és csókolom. Szépen látható minden oldalról a gép, és a színek is stimmelnek. Plusz a lámpák, természetesen. Még sosem akartak ezért leinteni. Elég jól virítanak a sötétben. Pedig direkt is szoktam idegesíteni a rend homokos őreit, de előttük a piroson számtalanszor átegykerekezve is csak egyszer próbáltak megállítani.

[ Szerkesztve ]

(#34383) ginola válasza LonGleY (#34382) üzenetére


ginola
addikt

Piros szalagot még nem láttam, de ötletnek szuper! Simán ráragasztottad a szárra, villára?

[ Szerkesztve ]

(#34384) LonGleY válasza ginola (#34383) üzenetére


LonGleY
veterán

Akkor narancs. Én még Kona-kat vettem régebben, szóval léteznie kell.

[ Szerkesztve ]

(#34385) #48525824 válasza LonGleY (#34382) üzenetére


#48525824
törölt tag

én is sokáig toltam ezt a rendőr előtt piroson és sokáig össze is jött, csak egyszer nem. 325 ezer lett a vége. De ismeritek a történetet.

(#34386) ginola válasza #48525824 (#34385) üzenetére


ginola
addikt

Sajnos nem ismerem...

(#34387) Syd69 válasza beleszólok (#34353) üzenetére


Syd69
aktív tag

Érzed, hogy csavarodik az egész szerkezet alattad...

Alma

(#34388) beleszólok válasza Syd69 (#34387) üzenetére


beleszólok
senior tag

Ez most troll üzemmód? :)

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34389) rii


rii
nagyúr

vaddisznó

link

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#34390) Pttypang


Pttypang
veterán

A pedalcsere a halalom..
Most a frissen kihozott bicon nem tudom leszedn ia gyari jobb pedalt.. :DDD Szerinte meloszor rossz iranyba probaltam, most meg nem mozdul mar semerre. Teljesen random a kinai hajtokaroknal ,hogy merre lehet leszedni..

Everybody lies.

(#34391) venember83 válasza Pttypang (#34390) üzenetére


venember83
nagyúr

Törekedj a hirtelen mozdulatra nagy erőkarral.

(#34392) Pttypang válasza venember83 (#34391) üzenetére


Pttypang
veterán

Ha tudnam, melyik irany a megfelelo, torekednek en, de addig is ez zsakbamacska. Maximum a hajtassal egyutt cserelem a pedalt is, ugyis pont olyan muanyag boritasos hajtokaros hulladek van rajta, mint a regin volt eloszor, de gondoltam kihajtom a lelket azert, mielott lecserelem. Lehet, hogy ebbol igy nem lesz semmi, csak kezdesnek lecserelem a fenebe :DDD

Everybody lies.

(#34393) beleszólok válasza Pttypang (#34392) üzenetére


beleszólok
senior tag

Képzeld el, hogy csak a pedál tengelye van a hajtókaron! Ha menetirányba kezded forgatni, miközben a tengelyt fixen tartod, be kell tekerednie. Neked most ellenkező irányba kell mozdítani.
Így o.k.?

Egyszerűbben: az első kerék irányában legyen a kulcs szára, így kell lefelé fordítani.
Ez mindkét oldalra igaz, nem mindegy, hogy jobb vagy bal oldalra rakod fel a pedált.
(Azért valaki gondolja még át, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne! ;) )

[ Szerkesztve ]

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34394) Syd69 válasza beleszólok (#34388) üzenetére


Syd69
aktív tag

Nekem félrehúzott a tárcsás cyklokrossz

Alma

(#34395) Pttypang válasza beleszólok (#34393) üzenetére


Pttypang
veterán

Ez eddig rendben, de ha nem mozdul meg, es egyszerubb a kuka hajtassal egyutt cserelni, ami meg is tortent volna, ha nem sikerul megolnom a hajtokar kihajto csavarjat is..
De amugy se nez ki meg igy se olyan rosszul a gep, mar bele is csaptam egy 20-ast ossze-vissza :)
A felemas pedaltol es a hajtastol eltekintve :)

Everybody lies.

(#34396) lsebestyen válasza Pttypang (#34395) üzenetére


lsebestyen
addikt

Az új pedált ha rakod fel egy kis zsírt kenj rá, ha majd leszeded könnyebben lejön!

(#34397) Pttypang válasza lsebestyen (#34396) üzenetére


Pttypang
veterán

Persze, szorozsirral szoktam a menetet megfujni mielott felteszem.

Everybody lies.

(#34398) Jester01 válasza concret_hp (#34378) üzenetére


Jester01
veterán

Hümm, eddig mintha kerekenként kellett volna 1 prizma, most meg előre kettő. Hát jó, akkor átpakolom a hátsóról :U

Jester

(#34399) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Június végén morogtam, hogy jajjdegáz a KMC lánc, hogy megnyúlt

Hát most a másik KMC-be is belediktáltam végre 200km-t.

Tanulság?
A KMC nem tűnik annyira nagyon rossznak a SRAM-hoz képest. A Sunrace egy gyagyi xahr.
A legfontosabb: ha az új lánc ugrál a régi soron, azonnal visszarakni a régit, és új sor után kell nézni, mert szétbarmolja a kopott sor a láncot.

Csak nekem tűnnek ezek a "thumbnail" képek kicsit nagynak? :D

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#34400) Daniel Alves


Daniel Alves
őstag

Sziasztok,

Milyen országúti cipőt érdemes venni most? Maximum 40-55k rá a keret. Az egyik munkatársamnak egy 2 éves shimano cipője van de a talpa nagyon rossz állapotban van. Elmondása szerint pár séta és teljesen szétkopott a talpa.
Érdekelne, hogy lehet olyan cipőt venni aminek "cserélhető" a talpa?

Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.