Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Lalikiraly:] MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Algieba:] Aurora borealis
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
fulton
addikt
Ez "maar"
Sleek
senior tag
Aj de jó színe van ennek a wilinek is. Én is így voltam ,hogy 26 -os mtb. Majd rá pár évre alu Merida . Utána karbon wili gtr . Idén 29 es mtb . Viszont agyalok ,hogy kellene vmi olyan országuti bringa amibe szélesebb gumi is elfér. De ha már szélesebb gumi megvan ,lehetne valami olyan bringa is aminek aerobb a kinézete. Ördögi kör ez 🙄
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
nemeth989
senior tag
Ha csak egy országúti lenne, jelenleg nálam most akkor a Granturismo SLR.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
jjeahh
nagyúr
Nekem Bastion . Van egy haverom, aki félévente váltogatja a bringáit, az összes Ultegra, Dura Ace, XTR, SID, Lefty felszereltségű, de mindíg Cannondale, KTM és hasonló nagy szériában gyártott bringák. Én ezt már nem értem. Kérdeztem is tőle, hogy ha megengedheti magának, hogy ilyen gyakran váltogasson ennyire high end bringákat, nem unja már, hogy ezredik "random Cannondale"-t nyúzza? Én a helyében már elkezdenék építgetni, kipróbálni a titániumot, kimaxolni a grammbuzulást, lépni exotikusabb kis szériában gyártott márkák felé stb. Kicsit olyan, mintha kőgazdag létére venne félévente egy BMW-t, pedig megengedhetné magának a Paganit is
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
andrisbandi
őstag
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a2KAxVY_460svvp9.webm
L0f4szt nektek
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
6030D
Ármester
Vagy csak tudja, milyen oltári szopás tud kerekedni egy egyedileg gyártott bringa alkatrész utánpótlásából. Mint haveromnak a Full Dynamix montin a váltófülnél... hívta a gyártót, a környező országok forgalmazóit, valami lengyel utángyártó céget, senkinek nem volt. Nyilván a stock fülekből egyik se jó rá. Már nem is tudom mi lett a megoldás, talán utángyártott. Mikor kiderült, hogy jó, rendelt még kettőt pluszban. Árát el tudod képzelni.
Ugyanilyen csodálatos dolog alkatrészt vadászni a korábbi Giant és Cannondale bringákhoz az egyedi csapágyméret/-kialakítások miatt. Másik havernak 2 éve ropog a kormánycsapágy a montin, mert nincs bele való (oké, nem lett ráállítva a fél világ, hogy szerezzen, de random csapágy- és bringabolt szétrakta a kezét).
A BWM - Pagani hasonlatra meg csak annyit, hogy nem minden gazdag akarja kifelé mutatni a vagyonát, vagy ezzel menőzni. Van olyan ismerősöm, aki pár éve nagyjából másfél havi jövedelméből vette az új 30 milliós BMW-t, tehát még a kiszámolóblog szerint is vehetne drágábban , de felvágni sem akar az emberek előtt, meg a járulékos költségekkel is tisztában van. Ő mondta, hogy a 100 leggazdagabb magyar kiadvány is csak azt a 100-at takarja, aki szeretne szerepelni a nyilvánosság előtt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Ringman
nagyúr
csak nem lenne hülyeség pár dolgot szabványosítani a bringagyártásban
pl. váltótartó fül, átütőtengely hossza, menetemelkedése és fejkialakítása pl. ezek közé tartozna.
én meg elengedtem a cube/fsa felső kormánycsapágy kónuszos kupakcseréjét, mert 0 dokumentáció van hozzá és nincs meg a pontos típus.
csapágyak dettó, kínai egyedi kerékagyakat ki is zártam, ha kerékszettet néztem.
azt hiszem még a mavic nagy mester az egyedi alkatrészek alkalmazásával, de ők legalább dokumentálnak is.
picur10
aktív tag
Hú, ez nagyon jó ár, köszönöm!
Akkor ez is gond nélkül fog kommunikálni Garmin Edge-zsel is, ugye?
avl
aktív tag
nekem 2008 ota van a Trek 1500T-m - alu, csak elsö villa es nyeregcsö karbon
...eddig nem tört el
...remélem nem is fog alattam (pedig A-ban lejtöztem 90 km/h felett, HU-ban 70 km/h felett vele, ott azert nem lenne jo egy nagy reccs)
Friczy
senior tag
A karbon ugye jó rezgéselnyelő, de eltörik ha ránézel, az alu meg szétráz, de viszonylag bírja...a 6. évig, amikor darabjaira hullik a fáradásos törés miatt.
Ebben a mondatban nagyjából egy állítás sem igaz. Persze ha viccnek szántad, akkor jó.
Friczy
senior tag
Viszont ha a Pinion megoldása bejön és sikeres lesz, egyből érdekelni fogja a Boscht és a többieket is.
Mezga Aladár
veterán
+1
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Tin
veterán
Azért az ilyen fokú szarkazmust illik felismerni
avl
aktív tag
emlekeim szerint tenyleg voltak komolyabb irasok, hogy az alu nem olyan hosszu eletü, kevesebb ciklust bir, mint egy acel
erdekelne - barkitöl -, hogy ennek mi a realitasa, törtentek-e esetek (nem szeretnek azzá válni)
olyat tudok, aki orszaguti alu kormanyat is megelözesi cellal X ev / Y km utan kicsereli
Friczy
senior tag
Van szabvány. Több is Pont ez a gond
mauimagic
aktív tag
andrisbandi
őstag
Nino was right! 2 things I've changed on my hardtail to climb even better
SickBiker
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
picur10
aktív tag
Kicsit olvastam, a linken a H64-es típus kapható, az újabb H303 már elfogyott.
Szabad még a H64-et venni?
Friczy
senior tag
Igen, voltak ilyen írások, abban az időben, amikor kezdtek elterjedni az aluvázak. Én a Merida Speedert 2004-ben vettem, akkor még viszonylag újdonság volt az alu a kommersz kategóriában, és akkoriban ment a para, hogy csak pár évet bírnak, a Merida pont emiatt öt éves vázgaranciát adott (a Trek meg lifetime-ot), négy éve adtam el, amikor a Cube-ot megvettem.
Fall-N
veterán
Ezt már elkezdte a SRAM és a Shimano is a Direct Mount és a SRAM elvivalens váltófül nélküli, közvetlen váltó rögzítéssel. Innentől már a vázgyártókon múlik a dolog. Olcsóbb váltók is már rég alkalmasak a Direct Mounthoz, csak még ott az adapter a váltófülhöz.
Egyébként nem akkora tragédia, ha nem kapni váltófület, a régi alapján lehet CNC-ssel maratni. Ha normális a gyártó, akkor megdob CAD tervvel és mehet a CNC. Ha nincs CAD fájl akkor meg esztergályos tud segíteni.
Az átütőtengellyel semmi baj nincs, mivel már nem a kerékagy része, hanem a vázhoz és a teleszkóphoz/villához tartozik. Onnantól fogva meg ehhez kell keresni kereket vagy agyat.
FSA csapágy sem tragédia, cseszd ki az egészet és vegyél normális márkától. Lényegtelem milyen, csak ipari csapágyas legyen. Lehet akár BikeFun is. Én azért vettem XLC-t, mert lehet külön kapni hozzá csapágyat.
avl
aktív tag
aha, szóval eladtad, lecserélted ..mert féltél, hogy eltörik az 2004-es volt, az enyem 2008-as, akkor most el kell adnm ?
vicc !!
Fall-N
veterán
Nagyon bejön az a Syncros kormány, de elég kemény ára van.
Friczy: Én csak rossz tervezésből eredő törést láttam váznál. Híresen törtek a Magellan Polar X dirt vázak a 2000-es évek végén, később megerősítették a fejcsövet és már nem tört. Ha jól emlékszem a 2007/2008-as évjáratokkal volt gond. A Cube olcsó alap vázaknál az üléscső és a felsőcső találkozásánál repedtek el, később ezért álltak rá, hogy túlsúlyos emberekre is méretezik a vézaikat már.
Alu kormánynál láttam már törést, de nem átlag használat alatt. Nem véletlenül lehet kapni olcsó, 6 ezer Forintos és karbon árban menő 35-40 ezer Forintos kormányt. A közös az, ha törik elég nagy baleset lehet belőle, így én biztos nem merném a legolcsóbb kormányt megvenni.
[ Szerkesztve ]
Ringman
nagyúr
van baj az átütővel is, nem véletlen a robert axle project
több féle menetemelkedés, ha elnyaltad az imbuszt, akkor mehet a keresgélés, hogy mit mivel tudsz kicserélni.
Fall-N
veterán
Biztos van amivel gond van, de tömeges gond nincs velük. Például híresen jó a Suntour saját átütős megoldása.
Megoldás itt is az, hogy normális gyártótól kell venni vázat, biciklit, telót, ahhoz van alkatrész utánpótlás. Lehetne akármilyen jó az átütőtengely, ha pár év múlva nem kapsz hozzá semmit. Itt valóban kéne a szabványosítás, de mindig vannak különc cégek, akik nem állnak be a szabvány mögé. Az említett Cannondale is ezt az utat járja.
automata láncváltás már van ebike mellé (hogy mást ne említsek már februárban tesztelhető volt a Hungexpo-n a Shimano sátornál) úgy hívják AutoShift (meg Freeshift)
sőt, idén Eurobike-on automata láncváltás már volt Steps (ebike motor) nélkül is a standon, bár nem volt kipróbálható
automata agyváltás meg már vagy 4-5 éves sztori, annyira, hogy a feleségemnek is van olyan ebike-ja
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Ringman
nagyúr
Di2 alfine mukodik analog biciklin is?
persze, csak nem lesz automata
ott csak annyi történik, mint a Di2 XT esetében: a motor mozgatja a váltót (tolórudat) nem bowden.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Se digitális, se analóg kerékpár nem létezik
Ezek jelfeldolgozási jellemzők.
Köszönjük!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
6030D
Ármester
Azt lehet rajta állítani, hogy milyen pedálfordulat tartományban váltson?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
(#266981) parandroid válasza Dark Archon (#266979) üzenetére
Köszi, hogy nem mindig nekem kell.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Ringman
nagyúr
Direkt bosszantasbol irtam
jjeahh
nagyúr
melyik? a feleségem bringájában lévő 8-as Alfine Di2 az egy -13 és +13 közötti skálán állítható, de azt nem tudom egyértelműen megmondani, hogy ez pontosan mivel függ össze (nyomaték, pedálfordulat, sebesség) de minél jobban a minusz irányba van állítva, annál később hajlandó felkapcsolni (azaz tart alacsonyabb fokozatban adott sebesség/pedálcsapás/nyomaték mellett) annyira, hogy -13 esetében nem is tudok vele úgy menni, hogy 8-asba kapcsoljon, mert hamarabb leszabályoz 25-nél a motor.
és ugyan mentem az expo-n az Autoshift-es teszt bringával, azt nem tudom megmondani, hogy abban is van-e állíthatóság (gondolnám, hogy igen) de azt tudom, hogy azon a rendszeren még van mit csiszolni, az én alacsony tudásommal is könnyű volt zavarba hozni - vagy másik oldalról nézve: ehhez az automata láncváltáshoz szerintem újra kell tanulni bringázni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
picur10
aktív tag
Köszi, megrendeltem.
Meglátjuk
ZolkoW
őstag
én nagyon szívesen lemondanék a Suntour fura gyorszáráról, és cserélném sima menetesre
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Hasaggymeg
Topikgazda
Kérdés, hogy az jó-e, én olyan jó gumit még nem láttam mely már megtartja mondjuk akár csak a kerékpár súlyát is és még nem nem a felnin áll annyira kemény, azok szerintem már nem képlékenyek és nem igazán veszik fel az apróbb egyenetlenségek formáját, ezért marha kényelmetlenek. Majd számolj be hogyan gurul át az apróbb köveken, sziklákon mikor mászol.
#266968andrisbandi...vártam mikor mondja már ki, hogy túlterheled a kezed, a végén aztán meg is tette. Életszerűtlen azt feltételezni, hogy folyton mászol, vagy ereszkedsz, tényleg csak rövid sziklakertes versenypályákon lehet értelme úgy előrebillenteni a nyerget...vagy időfutamkerékpárokon ugyebár, melyen úgy előrehajolva könyökölsz mint mikor a montin mászol 20%-os emelkedőket. Ugyanakkor így egy jól működő billenőnek tényleg lehet értelme.
Szerk. itt tesztelik is (amúgy vegyes megelégedéssel) és közben az jutott eszembe, hogy ha nyeregcsövemet mely az egyszerűen fokozatmentesen állítható típus, be tudnám úgy állítani, hogy csak erős nyomásra moccanjon még a végén automatikus billenő nyergem lenne. Lehet meg is próbálom, ja nagy súly nehezedik orrára billenjen picit meg, és fordítva. 😎
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
cooi11
senior tag
Sziasztok!
Venem kell köpenyt mert a mostani ( Schwalbe Marathon) széle megsérűlt és eszi a belsoket!
Erről (Continental Ride Tour 622-47 28) mi a véleményetek?
zsocy
őstag
Ha a méret és az ár stimmel vedd nyugodtan. Pár évig elmegy ez is ha nem sérül meg.
kuntics
aktív tag
Második garnitúrát használom munkába járós biciklin. Első párat biciklivel együtt ellopták, a mostanit 2 éve nyúzom. Nem könnyű, de 0 defekt, vizes úton is jó. Ha meg a reflexcsíkos verziót veszed, akkor elvileg macskaszem se kell a kerékre (amíg utcán volt tárolva a bicikli azt is ellopták egyszer )
avl
aktív tag
mai tapasztalás: nekem nincs lanynyulasmeröm, tolómérös vagyok e kérdésben, lassan szerintem csereérett lesz a lánc; gondoltam bemegyek bicikliszervizbe, mérjenek rá.
Balazs kerekpar Szentendre: hu ez nagyon kopott, beleesik a 0.75-ös, a hatso sort is cserelni kell, söt, szinte az elsöt is
Annyira Mas Bringabolt Szentendre es Budakalasz között: a 0.75-ös csak eröltetve megy bele, még siman jarhatok vele; de a lancot es a sort csak együtt ajanlja majd cserelni, es rendes kenöanyagot ajanl + a valtogörgök tisztitasat is (en vekony "müszerolaj"félével kenem
lefotoztam a sort, ki mit szol ? sajnos el tudom kepzelni, hogy direkt görbült nyulasmerövel nézték Balazs kerekparnal, hogy nagyobbat mondhassanak
van Szentendre környeken (esetleg eszak Obudan) mas bicikliszerviz ? azokat is tesztelném
ZolkoW
őstag
Én, mint általános reklámarc (mert most is boltból linkelek) kérdezem: a NEM ESI márkájúak közül van valamelyikkel tapasztalatotok?
[szilikon, de nem cici, mi az?]
A zöld kosár miatt kéne, amúgy venném az ESI-t...
A zöld BBB már a kosaramban van.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerintem is jó, vagy 2 évig használtam én is. Puhább tapadós összetételű, ugyanakkor jó futóéle van ezért szépen gurul...na meg könnyű levenni/feltenni.
#266991avl...beleesik a 0,75-ös az első láncba ami ezen fut, tehát cserélni kell a hetes sort?! Én a 12-est hagyom addig, minden kisebbet 1%-ig hagytam mindig és úgy is elment 2 láncot egy hátsó sor. Kopás látszik rajta, de hacsak nem 1-2 lánckereken tekered le az egészet, szerintem elviszi még ezt a láncot 1%-ig és a következőt is.
#266992
ZolkoW...kerestem, de nincs Supacaz közöttük, a többit meg nem ismerem.
Mint a székely aki bemegy a minisztériumba mert hirdetnek angol, francia és oroszul beszélőknek állást majd mikor kiderül ő egyetlen idegen nyelven sem beszél és megkérdezik akkor miért jött azt feleli, hogy tudassa rá ne számítsanak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
avl
aktív tag
köszi
minden egyes tekeresemen mind a 7 hatso lanckerek szerephez jut (meg az elsö 3 is)
Hasaggymeg
Topikgazda
Bár azt 3 első tányérral elég nehéz kivitelezni (pl. talán úgy, hogy sík aszfalton mész 20+%-os terepre bringázni, majd vissza) az a legjobb forgatókönyv a sor kihasználtsága szempontjából. Én ezt csakis azóta tapasztalom amióta elől csak egy tányérom van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
zsola32
őstag
Kb. másfél év használat után eladtam a Bryton rider 320-as órámat. Visszagondolva nem volt egy rossz szerkezet, de mivel szeretnék egy radart a bringámra, lépnem kellett.
Brytonom többet nem lesz, legalábbis nem mostanában, jelenleg a Garmin edge explore 2 a befutó modell. (csak aszfalton/kerékpárúton fogom használni, radar/pedálfordulat szenzorokkal, GPS alapú sebességméréssel)
Amit várok tőle: Bryton 320-as funkciók+radar+néha navigáció (családi bringázások "ismeretlen" útvonalakon)
Mivel kezdek vakegér lenni, így a relatíve nagy kijelzője is +pont.
Aliexpressről venném meg a kiegészítőket, fóliát illetve szilikon tokot már találtam, tudnátok linkelni bevált konzolt hozzá? (köszönöm)
A gari miatt magyar boltból kellene rendelni, ha jól gondolom. (Zerge talán jó lehet)
Esetleg ha valaki használja a fórumból, kíváncsi lennék a véleményére, illetve az esetleges hibáira.
Köszönöm a segítséget...
[ Szerkesztve ]
Jester01
veterán
Pedig a 420-ban már megy a radar és méretre meg ugyanakkora mint a 320 úgyhogy a tokot meg konzolokat és egyebeket meg is tarthattad volna. Én mondjuk 310-ről váltottam de azt se adtam el, itt van tartaléknak ha valami történne.
Jester
zsola32
őstag
most a párom óráját használom (az is egy 320-as), még nem lesz meg az új. a konzolok még megvannak, meg végülis minden
Szerintem adnak hozzá konzolt, szóval az nem kell venni...
A 830-hoz adtak előrenyúlót, és olyat is amit gumival lehet mondjuk a kormányszárra tenni...
zerge jó hely, lehet Decában is van... vagy garmin.hu is lehet
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
Lacerta
aktív tag
Azért én nagyon remélem, hogy nem fog az egész történet odáig fajulni, hogy minden bicikli e-bike lesz, csak a kevésbé drágákhoz nem adnak motort és akkut, és valami elmebeteg adapterrel lesz rápakolva egy láncváltó.
Én azt gondolom, hogy amíg lesznek dedikált analóg vázak, addig lesz gearbox is.