Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40051) ---Lasali--- válasza nauro (#39986) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Hajlakk, tartós zselé, ezekkel rakod fel, és megragasztja. Ha megázol nagy esőzés estén, lehet hogy újra fel fog csúszni.

(#40052) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Cannondale Caffeine 2 29er... egész jó áron. Kár hogy a korábban hirdetett 29er Flash-t már elvitték (300k-ért hirdették).

#40047 ivana: X0-ra mit mondasz?

#40049 zodo: Inkább Cross gépet nézz, ha aszfalton akarod (főleg) használni.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#40053) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Favorit fixi, igaz ezen van patkófék. :)

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#40054) zodo válasza ---Lasali--- (#40050) üzenetére


zodo
nagyúr

Ezek a tavalyi, telóval készült képeim vannak róla.
10+ éves madaras bolti bringa, többet nem igen tudok róla mert első dolgom volt hogy leszedjem a matricákat.
(monoblokk, hajtómű amik nem eredetiek mert azokat élből cseréltettem)

Kerekek talán egy centrírozással menthetők kivéve az agyakat amik mindenképp felújítást igényelnek.
Váltó és fékkarral nincs gondom talán egy új bowden szettet megérdemelnének.
Úgy gondolom hogy első és hátsó váltó, hajtómű, lánc, monoblokk, fogaskoszorú, első teló amiket cserélni kellene.

Tothgera30

Köszi a tippet!
Ezek főként hajtásban (mint laikus a fogkiosztásban láttam eltérést) és gumi méretében különböznek a montikhoz képest.

[ Szerkesztve ]

(#40055) hramon94


hramon94
tag

Sziasztok, szerintetek melyik kerékpárt érdemes megvennem?
Kisebb túrákra használnám, munkába járni és spontán biciklizni.

[link]

[link]

Előre is köszönöm a segítségeteket.

[ Szerkesztve ]

(#40056) jackbacsi87 válasza hramon94 (#40055) üzenetére


jackbacsi87
senior tag

az első link nem működik! gondolom ez akart lenni.

[ Szerkesztve ]

(#40057) sanzi89 válasza hramon94 (#40055) üzenetére


sanzi89
addikt

A kettő közül egyértelműen az Aldi-s.
Az se tökéletes, egy nagy hibája van, hogy hiába 8 sebességes a hátsó agy menetes, de ha ezt az egy dolgot orvosolja az ember, amikor lekopik a gyári racsni/lánc (egyébként se árt újrafűzetni a hátsó agyat, mert elég belépőkategóriás), akkor szerintem napi használatra is teljesen rendben van a cucc. Talán még az első váltó az, ami gyenge a bringa egészéhez képest, de az is könnyen orvosolható probléma.

A Gepida 1 colos villákat fogad, nálam ez 2015-ben kizáró ok. Továbbá a fenti problémák a Gepida esetén is megvannak, de ott még a marokváltó, még gagyibb váltók is rontanak az összképen.

Szerintem új, normális városi vagy egyszerűbb túrabringa kategóriában 80k-ért most egyértelműen az Aldi-s Cyclo az abszolút győztes.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#40058) bandus


bandus
veterán

teljesen kezdő outisnak milyen pedált ajánlanátok? természetesen az ár/érték bajnokot keresem egyelőre és szeretném megúszni viszonylag olcsón a pedál+cipő vásárlást :) köszönöm :R

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#40059) Pttypang


Pttypang
veterán

Nah inkább megcseréltem a 7-es és a 6-os sort a két kereken, de a régire mar fel se tettem a 6-ost, mert mar tudom, mi a problemaja, siman eltort az agy.

Everybody lies.

(#40060) hramon94 válasza sanzi89 (#40057) üzenetére


hramon94
tag

Köszönöm a segítségeteket, az Aldis jobban meggyőzött elsőre engem is.

(#40061) ivana válasza Pttypang (#40059) üzenetére


ivana
Ármester

Elrört az agy :Y Ilyet se láttam még. Csak én nem látom a hibát a képen?

(#40062) venember83 válasza bandus (#40058) üzenetére


venember83
nagyúr

Sima platform vagy becsatolós?

Ja, gyors kérdés: mennyire jó ötlet mosógépben mosni az SPD-s bringáscipőt stoplieltávolítás után? Próbáltátok már?

(#40063) Pttypang válasza ivana (#40061) üzenetére


Pttypang
veterán

Egy par centivel beljebb van a csapagygolyok palyaja, mint amennyire kellene, konkretan beszakadt az egesz, egyszer csak blokkolt a hatso kerek menet kozben.

Everybody lies.

(#40064) lsebestyen


lsebestyen
addikt

Áááá b@szki, miért van az, h akármikor hazajövök a szerelőtől (eddig az összesnél ez volt), egyből a szaros váltómat kell állítgatnom?! Miért nem lehet beállítani normálisan? Mire visszaértem a karikámról, már bezárt, de jövőhéten biztos elmegyek...A hátsót már sikerült beállítanom, viszont elől mivel tudom finomhangolni a félváltásokat? Shimano 105, 2 tányér van elől, és tányéronként tudok ugye kettőt váltani. Na most el van csúszva és így baromi hülyén megy fel a nagyobbikra, mert az alsó tányér második váltása a két tányér közé váltaná be a cuccot...Azt is a két kis csavarral kell? Ha igen akkor úgy, hogy beváltom abba a fokozatba ami problémás és a csavarral beállítom?
Holnap Félsziget-kupa, szóval most beállítottam úgy, hogy nagytányéron el vagyok hibátlanul, de attól még érdekel a dolog... Ma már biztos nem nyúlok hozzá, kistányérra reméljük nem lesz szükség. :DDD

(#40065) ivana válasza Pttypang (#40063) üzenetére


ivana
Ármester

:Y A kis kínaiak tudnak agyat gyártani :C Csak bele van ütve egy csésze?

(#40064) lsebestyen A csavarok az szélét állítják, hogy ne ugorjon túl. L(ow) és H(igh) csavarok, az L a kicsi lánckerék felé, a H a nagy felé. Ha nem lett elállítva a bilincs akkor a bowden feszeséggel kell szórakozni, a csavarokat nem kell állítani szinte soha, szóval keresd meg a bowden finom hangolót és azon állíts.

(#40066) Tothgera30 válasza bandus (#40058) üzenetére


Tothgera30
Ármester

PD-M520-at.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#40067) Pttypang válasza ivana (#40065) üzenetére


Pttypang
veterán

A legalja biciklin a legalja kerek jut gyarilag, nem vartam csodat, gondolom beallitanom se sikerult normalisan, de azert nem gondoltam, hogy igy lesz vege.. :N

Everybody lies.

(#40068) Bazsee71


Bazsee71
őstag

Sziasztok!

Külső kapcsán nem igazán sikerül dűlőre jutnom.

26-os MTB-m van, többnyire aszfalton tekerek (75-80%), de ha földútra tévedek, ott is szeretem elereszteni. Kimondottan döngölt erdei utakon.

Eddig néztem a Schwalbe Road és Land Cruisert is, de egy ismerősöm ajánlotta a GEAX AKA-t is.

Ti mit ajánlotok?

Előre is köszönöm a segítséget:
Balázs

(#40069) Because


Because
őstag

tudnátok ajánlani V fékhez felnit és agyat?! nagyjából 10-15k / kerék, agy lehet tárcsás későbbiekben jól jöhet. illetve hol érdemes fűzetni (sajna a kedvenc boltomban megugrottak az árak, kezdődik a szezon :F )

[ Szerkesztve ]

(#40070) Napfénysüti válasza bandus (#40058) üzenetére

Shimano R540
Nekem ilyenem van, teljesen elégedett vagyok vele.

Més que un club!

(#40071) lsebestyen válasza Napfénysüti (#40070) üzenetére


lsebestyen
addikt

+1

(#40072) Syd69 válasza Napfénysüti (#40070) üzenetére


Syd69
aktív tag

+1

Alma

(#40073) bandus válasza venember83 (#40062) üzenetére


bandus
veterán

becsatolós :K

Tothgera: outi pedálra gondoltam, az spd tudtommal mtb pedál.

amit én néztem első körben az a look keo classic, ezzel van esetleg valakinek tapasztalata?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#40074) anorche1 válasza Syd69 (#40072) üzenetére


anorche1
őstag

Beszállok én is az R540 -et használók és ajánlók körébe :)

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#40075) zoli669


zoli669
tag

Sziasztok!

Nekem egy Decathlonos 50 ezer forintos alap bringám van, a váltok, a váltó karok is, már cserélve voltak, minőségibb alkatrészre, a hátsó váltó acera típusú, az első, meg tournrey típusúra lett cserélve, a karok is cserélve voltak shimano altus SL-M310-re. A hajtás is cserélve lett, shimano monoblokk és shimano Altus FC-M 171-es belépő szintű hajtásra, már csak a fék a gyári noname, milyen V-Féket ajánlanátok, amire érdemes lenne lecserélni, esetleg a fék kart is érdemes-e cserélni, én acera tipusura gondolkodom, mind fékkar és fék tekintetébe, vagy érdemesebb feljebb lépni?

Válaszokat előre is köszönöm!

(#40076) Mansi válasza Napfénysüti (#40070) üzenetére


Mansi
csendes tag

Szintén +1 :))

(#40077) bandus


bandus
veterán

áháá, akkor itt van még az r 540 alternatívának, köszi a tippet, megnézem azt is :K

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#40078) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#40079) borix válasza Because (#40069) üzenetére


borix
őstag

Nem ilyen egyszerű.
Milyen méretben keresel felnit milyen bringára kellene?Milyen méretű külső megy majd rá?Ez fontos a felni belső szélesség miatt .Könnyebb vagy nehezebb felnit szeretnél?
Tárcsafékes agynál hatcsavaros vagy centerlock legyen?Ipari csapágyas agy kellene inkább vagy jó a kónuszos is?

(#40080) Tothgera30 válasza Tothgera30 (#39232) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Restart...: [link]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#40081) D.Orion válasza zodo (#40054) üzenetére


D.Orion
veterán

HA beleszólhatok én is, akkor megteszem. :)

Látszólag(bár ezt nehéz megmondani) menthető a gép. A váltók és a fékek az alsó kategóriát(annak is az alját) képviselik, de ha működnek és teszik a dolgukat, akkor melóba járni tökéletesek. Teleszkóp az van, de említésre se méltó. Egy teljes szervizzel/beállítással/eseti centirozással és új bowden szettel ki kell jönnie 20K-ból a felújításnak.

Várost írhatnál, hátha tudnak/tudunk ajánlani megbízható kerékpárszervizt a környékeden.

(#40082) ---Lasali--- válasza zodo (#40054) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Na igen meggondolandó hogy érdemes-e egy ilyet felújítani. De ha nincs lekopva a hajtómű pl, nem kell középcsapágyat cserélni, agyakban a csésze nincs berágódva tehát nem kell eldobni valamelyik kereket, akkor anyag költségben pár ezer forintból javíthatóak ezek a kerékpárok. Tehát ha nincs igény jobbra, csak hogy ez elműködjön, és nem akarsz rá sokat szánni, akkor lehet érdemes vele foglalkozni.

[ Szerkesztve ]

(#40083) HEAHEA válasza Cathfaern (#39952) üzenetére


HEAHEA
tag

Solad , Isebestyen , maximilian4 , Cathfaern köszönöm a válaszaitokat és a biztató szavakat. :R
Kellemes kerékpáros idényt kívánok Nektek! :K
A kerékpár tekintetében meg már van pár kiszemelt, majd még meglátom... ;)

(#40084) Bazsee71 válasza Bazsee71 (#40068) üzenetére


Bazsee71
őstag

Erre esetleg tippje valakinek?

Azóta még képbe került a Range Cruiser és a Hurricane is.

Még egy kérdés: a honlapokon megadott terhelhetőség mennyire mérvadó? Több helyen 100 kg van megadva, namost nekem ennél 25%-kal több van. De mivel kerékből kettő van alattam, ezért megoszlik a terhelés, ritkán nehezedik rá ennyi súly. Vagy ők nem így számolnak?

(#40085) zodo válasza D.Orion (#40081) üzenetére


zodo
nagyúr

Minden véleménynek örülők. :)
Tudom hogy kb. a minimum elvárásokat nyújtják az alkatrészek és nincs is "nagyobb" gond velük ill. érthető hogy látatlanba nem könnyű a segítségnyújtás.

Jelenleg ami konkrétan aggaszt hogy pár napja, recsegős hangot hallat a hátsó fertály .
Váltó néha nem vált pontosan avagy önálló életet él.
Nagy ritkán induláskor is el el "forog" a lánc.
Na meg a teló, (ne is említsük kategória) kb. csak messziről az de félek mikor esik ki alólam.

Ebből gondoltam megérett a szerviz/csere.
Talán ha hinni lehet az órának akkor kb 3000 km-t futottak már így lehet megnyúlt a lánc, kopottak a fogaskerekek vagy épp kiesett egy két csapágy pláne zsírózás/karbantartás nélkül.

Szerk:

Budapest X. kerület

---Lasali---

Szerintem van baj bőven, szóval ezért gondoltam első körben a teljes alkatrészpark cserére de tudatlanul ugye bármit rám sózhatnak ha akarnak amit nem szeretnék és amiért kérdeztem rá a javaslatokra.

Csak kérdés szinten pl a Gepida Alboin 200 CRS Pro felszereltsége már elfogadható szintet képviselnek?

[ Szerkesztve ]

(#40086) ---Lasali--- válasza Bazsee71 (#40084) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Az egész kerékpár terhelhetősége ennyi. Ez egy saccpercckábé érték. Mindenki máshogy használja a biciklit, máshogy terheli. Nyilván ha tudatában vagy hogy kicsit nehéz van a bringának, akkor kerülöd az extrém terheléseket, nem lesz baj, annyival túl kell legyen tervezve. Minden esetre 125 kilóhoz már a minőségi, erős alkatrészekből illik válogatni, ha azt akarod hogy ne legyen baj.

(#40087) ---Lasali--- válasza zodo (#40085) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Kerekek nagyon soványak ebbe a gepidában.. ugyan azt a szintet képviselik mint ami most van neked.
Filléres küllő kínai gagyi menetes aggyal, legolcsóbb felnivel. 75 kilóig használhatóak ezek a kerekek kb.

Mi ezeket szoktuk eladni ilyesmi árban, amik már ajánlhatóak gyakori használatra: CTM Bora 1.0

[ Szerkesztve ]

(#40088) Because válasza borix (#40079) üzenetére


Because
őstag

köszi, hogy nem hagytad figyelmen kívül!

pontatlan voltam, 26"-os méretben. simán városi, aszfalt túrázós használatban van a bicó. eddig a kónuszos agy is megfelelt, újrazsíroztam ha azt éreztem. hatcsavaros tárcsák vannak itthon és gondolom az olcsóbb is.

(#40089) Bazsee71 válasza ---Lasali--- (#40086) üzenetére


Bazsee71
őstag

A kerékpár többi alkatrésze gond nélkül bírja, csak a külsővel vagyok bajban. Millió féle van a piacon, vásárlást követően pedig egy jó darabig kell használnom. Nem egyszerűsíti le a helyzetet, hogy az alkalmankénti terepezés alkalmával sem szeretném kiegyenesíteni a kanyarokat.

(#40090) ---Lasali--- válasza Bazsee71 (#40089) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Értem én hogy benzin de mi hajcsa?

Amit mutattam biciklit, annak az ajánlott kiskerára kb 7 ezerrel több. De kazettás shimano aggyal van, elől is shimano agy. Jobb hátsó váltó, jobb váltókarok, és aheadesre van összerakva. Mellesleg szerintem a váz is minőségibb darab. Hajtóműbe szoktak belekötni a ctm nél hogy nem shimano hanem suntour, de ebben az árkategóriában abszolúte mindegy.
CTM el nem nagyon lehetett versenyezni ajánlott árakkal 2014 ben, rengeteget eladtunk ahhoz képest hogy mennyi kerékpárt szoktunk árulni előző években, kifogyott a magyar és a szlovák készlet is még a szezonban.
Sláger termék a CTM Rambler 2.0 volt, 29 colos belépő szintű monti. De shimano agyas, shimano tárcsa fékes, teljesen használható kerékpár. 150 körül volt az ára, hasonló felszereléssel a KTM 300 ért adta a biciklijét.

[ Szerkesztve ]

(#40091) #48525824 válasza bandus (#40073) üzenetére


#48525824
törölt tag

lookra egy nagyon nagy +1.

(#40092) ---Lasali--- válasza bandus (#40073) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Vegyél egy jó shimano pedált, SPD SL -t. Használatra kb ugyan az az érzés mint a look, csak állítható, szervizelhető, felújítható a csapágyazása, és ha vigyázol rá örök élet meg egy nap.
A keo pedál felszíne kopik ha nem az acél kopófelületűt veszed, a csapágyazás hamar kotyoghat, és nem lehet vele mit csinálni. Nekem keo carbonom van, még régebbi típus, 10 en pár ezer km el, ez nem rossz pedál, egyszer cseréltem stoplit mert nagyon kagylósra kopott és féltettem az ízületeimet, picit lóg, de én jópárszor szétszedtem. Eléggé francia a cucc.. ha behúzod a tengelyt tövig, akkor megszorul, én teflon szalaggal tuningoltam meg a menetet, így tudtam lazábbra hagyni, aztán mindig egy kicsit beljebb tekertem a következő összerakásnál, és így még mindig csak egy picit kottyan.. eléggé sufni tuning szarakodás egy 34 ezer ft os pedálnál... De láttam már olyan új keo pedált, ami pár ezer km től 10 szer annyira kotyogott mint az enyém, és nem lehetett beljebb húzni, és már kezdted érezni a hajtáson is a holtjátékot..
Shimano pedálban ugyan az a csapágyazás van mint a sima mtb -s spd jükben, egészen az XT ig, XTR is ugyan az csak szélesebb a golyópálya. Országútiban egyedül a dura ace ami komolyabb csapágyazású. Ezeket ha nem hagyod meg hogy nagyon kikotyogósodjon, szétszeded, kimosod, kicsit utána húzol, jó minőségű zsírral telerakod, akkor kimennek a világból.

[ Szerkesztve ]

(#40093) zodo válasza ---Lasali--- (#40087) üzenetére


zodo
nagyúr

Nálam a gyakori használat nap 2 x 5 km (meló és haza) és max 58 kg vagyok ha sokat ettem.
Köszi az ajánlatot, nézelődőm mi és mennyibe lenne.

(#40094) borix válasza Because (#40088) üzenetére


borix
őstag

Ambrosio Keba felnit bitang erősnek tartják ha tévedek majd itt megcáfolják és az ára sem vészes.
2mm DT küllővel füzetném.

Hat csavaros hátsó agyra pl Novatec ipari csapágyas /4 db/ az acél kazettásnak a tömege majd félkiló ára 13-15E

[ Szerkesztve ]

(#40095) bandus válasza ---Lasali--- (#40092) üzenetére


bandus
veterán

huh, köszönöm a részletes tájékoztatást! bár bevallom a fele kínai nekem :D de ez alapján leteszem a voksom az r540 mellett :K már csak cipőt kell hozzá találnom meg egy sisakot majd :)

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#40096) zool1


zool1
őstag

Urak, kerékpáros dzsekit hol tudok venni vs rendelni nagy méretben?! A hervisben kapható ktm 2xl-s dzseki, kb egy s-es pólónak fele meg (kb 50 kg-os emberre). Nagyobb méretben nem lehet valahol rendelni vs kapni? :R
(rövidnadrág, póló, sisak már meg van)

(#40097) fpeter07 válasza zool1 (#40096) üzenetére


fpeter07
veterán

Lidliben a mostani XL-es kabát elég nagy méretűnek tűnt.

(#40098) truefx


truefx
aktív tag

Shimano Tourney 3 sebesseges, ha kozepen van, hatul meg legalulra valtok, zorog. Ezt hogyan lehet orvosolni? Minden egyeb rendben van, csak bantja a fulemet. Hatul Shimano Altus van egyebkent.

(#40099) LonGleY válasza truefx (#40098) üzenetére


LonGleY
veterán

Például nem váltasz keresztbe..... És csak akkor pakolod hátul legalulra, ha elöl már a nagytárcsán van a lánc... :W

Ha bántod a láncot, az a legkevesebb, hogy ő meg bántja a füled. És jól is teszi.

[ Szerkesztve ]

(#40100) Syd69 válasza bandus (#40073) üzenetére


Syd69
aktív tag

SPD is a hőskorban országúton vitézkedett tudtommal

Alma

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.