Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#167801) zsocy válasza ny.janos (#167798) üzenetére


zsocy
őstag

Igazából ennyi tehetsz, ha sérül a bringa azt úgyis látod. Lehet hogy csak a csomag szakadt, de megvédte a tartalmát.
Bontsd ki a futár előtt ha engedi, jegyzőkönyv a szakadásról meg az esetleges látványos sérülésekről.
A Rose régen nem szívózott a jogos garancián, mostanában is inkább az a baj hogy nem válaszolnak, sok a melójuk. Ha Facebookon írsz nekik arra hamarabb reagálnak állítólag, bár nekem emailre is válaszoltak pár nap alatt.

(#167802) Alg válasza athomi (#167800) üzenetére


Alg
veterán

Gondolom sokan visszamentek hozzájuk lánccsere után hogy rosszabb lett mint előtte volt, elrontották - és ez egyszerűbb megoldás mint mindenkinek elmagyarázni a kopott sor-friss lánc vs. kopott sor-kopott lánc különbséget...

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#167803) bardi válasza Hasaggymeg (#167792) üzenetére


bardi
aktív tag

Ezek az olcsóbbak mennyire adnak vajon megbízható eredményt? Értékeléseknél nem egyszer olvastam már, hogy kopottabb értéket mutattak, mint a drágábbak.

'92 Honda VFR 750

(#167804) ZolkoW válasza athomi (#167800) üzenetére


ZolkoW
őstag

ez ilyen régi beidegződés lehet, csak akkor még annyiba került egy sor, mint egy lánc... Meg 5-6 lánckerék volt rajta, nem 12. Amióta egy kisebb vagyont el lehet költeni egy fogaskoszorúra, de láncot továbbra is használhatót kapsz 3-6e Ft-ért, azóta az emberek inkább kicsit korábban cserélnek láncot, és kicsit később fogaskoszorút :)
Elhiszem, hogy van alapja, meg persze, ideális lenne, de beb***na, ha minden lánccal kukázhatnám a fogsort is, pedig nekem csak 11 sebis rendszerem van :)

Az jutott eszembe róla, amikor legutóbb bementem az egyik ilyen (nevezzük régivágású) boltba, hogy szeretnék távtartó gyűrűt HT-II-es középcsapágycsésze alá. Szó szót követett, és már ott tartottunk, hogy egyes esetekben újra kell marni a felfekvő felületét a középcsapágyháznak, mert bizony nem pontos. Otthon utánaolvastam kicsit jobban, kiderült, hogy a Sram hajtóműhöz kell távtartó alátét a tengelyre is, csak nekem nem volt olyanom..

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#167805) metrion válasza ZolkoW (#167804) üzenetére


metrion
aktív tag

Biznisz a lényeg, rájöttem, hogy a környékünkön (Miskolc, Kazincbarcika) csak a régi technikához értenek. Pedig nem ártana senkinek egy-egy továbbképzés. A Decathlonos gyermek bringára a szerelő hegeszteni akarta a kitámasztó kerekeket, mert hogy nem volt rá neki kompatibilis. ;] Akkor a miskolci Boombasticba nincsen normális légtelenítő fékhez.

(#167806) RetepNyaraB válasza athomi (#167800) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

Szervíz magát védi. Ha mindent cserél, nem lehet baj (anno hangszerész koromban hangszerbeállítást csak húrcserével vállaltam. Az se két forint pluszköltség, de úgy nem jön vissza a csávó, hogy itt meg ott így-úgy szar). Magadnak cseréled, olcsóbb, hegeszted amíg akarod, cserébe melós.
A pedálban szétmehetett a csapágy (telement kosszal, alap) és darálja le magát. Ha friss a baj, egy szétszedés-zsírozás megoldhatja. Ocsmány idő után takarítást le lehet spórolni, de eszi az alkatrészeket. Olcsó fosnál csak pénzkidobás, drágánál nagy szívás és többszámjegyű, nyilván.

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#167807) sebgutkopf válasza Toobee (#167789) üzenetére


sebgutkopf
őstag

...a baknál kiszopósodott...

őő ezt részletezd kicsit pontosabban, nem vagyok benne biztos mire gondolsz. A féktárcsa lazult le a rögzítési pontról, vagy a féktest annak a tartó bakról?

Érzetre pont ugyanaz történt velem is mint veled, hogy húztam a féket, de nem lassultam, ráadásul olyan helyen, ahol, ha a jobb 90 nincs meg rögtön a 45 fokos meredek alján, akkor hegyoldalon leesés...

(#167808) ZolkoW válasza RetepNyaraB (#167806) üzenetére


ZolkoW
őstag

Az offnál is offabb, de a húrcsere tök reális, gondolom a boltoknak/szervizeknek elegük lett a retkes-lehasznált húrkészlet miatti problémákból, olyannal tényleg be sem lehet állítani. Pedig basszusgitárra meg főleg nem kis tétel egy szett :)

A bicikliláncnál mondjuk a cserét még nem számítom "szerelés" kategóriába, azt csak megveszem, és közben kerülöm a szükségtelen konfrontációt az eladóval :D. De ha valaki tényleg nem áll neki otthon láncbontóval rövidíteni, meg összeszutykolni magát a régivel, akkor bizony jönnek a veszélyek.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#167809) tobias40


tobias40
veterán

Adott egy BTWIN K12-es kerékpár és speckó szelep van rajta (hosszú külső menetes szelep),csak külön pumpa jó hozzá vagy vannak adapterek amivel az autós pumpámmal is tudnám fújtatni?

(#167810) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Ha már szerelés, holnap jön meg a telóba az olaj, meg egy kis Sram Butter, aztán állok neki a lower leg szervíznek. Tudom nem atomfizika, de eddig csak ennek nem mertem nekiállni, az upper leg szervíznek és az ipari csapágyak cseréjét sem csináltam soha. Minden mást megoldok, igaz a centírozást általában elcseszem, a fék légtelenítést meg gyűlölöm :DDD . Amit a legszórakoztatóbb csinálni, az talán a tubeless átalakítás :D .
szerk: amúgy nekem a rockshox által ajánlott 50 órás szervíz nem is tűnik annyira túlzásnak, szerintem 50-60, max 100 órányi tekerés után érdemes megejteni a kisszervízt.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#167811) Toobee válasza sebgutkopf (#167807) üzenetére


Toobee
veterán

A jelölt részen.

https://barbieripnk.hu/

(#167812) f4lcon válasza Toobee (#167789) üzenetére


f4lcon
őstag

garis még? úgy tudom az ilyet cserélik

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#167813) Toobee válasza f4lcon (#167812) üzenetére


Toobee
veterán

1 év garit kaptam a bringára a boltban, ahol vettem. Mondjuk a tag nyöszörgésnek se értünk még a végére, gondolom örülnek nekem :DDD

https://barbieripnk.hu/

(#167814) P11


P11
csendes tag

Cube össztelósokra 175 cm-rel a 16 vagy a 18-as méret a jó?

(#167815) nmate91 válasza P11 (#167814) üzenetére


nmate91
tag

AM, Enduro vagy DH? Lábhossz / felsőtest "hossz" arány sem mindegy. Ültél már bármilyen hasonló gépen, ami jó volt méretben?

Cubeok esetében eggyel nagyobb méret szokott passzolni mindenkinek, mint ami egyébként kéne. Nagy fejcsőszög, rövid váz. Nekem egy hardtail volt, Reaction Pro, 19-es a 179 centimhez és 86-os belső lábhosszhoz. Meridák meg pl. sokkal hosszabbak, sosem voltak kényelmesek nekem.

[ Szerkesztve ]

(#167816) ny.janos válasza tobias40 (#167809) üzenetére


ny.janos
tag

Ha jól sejtem, akkor neked ún. szingó szeleped van, amihez tudsz ilyen átalakítót venni.

(#167817) flash-


flash-
veterán

milyen kulacsot tudnátok javasolni ami hoszabb nyári túrákon is jól tartja hidegen az innivalót?
Zefal artica volt, de folynak, ersztenek, és annyira nem tartják jól a hideget..

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#167818) Alg válasza flash- (#167817) üzenetére


Alg
veterán

Én két megoldást látok:

Duplafalú, vákuumos, fém "termosz": sokáig tartja a hideget/meleget, de nem illeszkedik jól a kulacstartóba, zörög, és nehéz inni belőle.

Vagy ez a zselés bicajos kulacs, könnyű inni belőle, nem zörög, de kevesebb ideig tartja a hideget. Nekem utóbbiból van egy Elite, hosszú távú tapasztalatom nincs vele, ideig-óráig hűvös marad...

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#167819) jjeahh válasza flash- (#167817) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Esetleg lefagyasztott kulacs víz? Amire elkezdesz szomjazni, arra annyit olvad, hogy tudj inni belőle :D. Jégkockát próbáltam még, de az túl hamar elolvad, nem ér semmit, jobb az egész kulacsot fagyasztani.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#167820) mrzed


mrzed
senior tag

Szerintetek ebbe a vázba bele lehet/szabad tenni egy 135mm széles alfine agyváltót?

(#167821) Jester01 válasza flash- (#167817) üzenetére


Jester01
veterán

Camelbak Podium Ice, nem ereszt de zárható is. A régi formájúból én könnyebben tudtam inni mert ott lehetett nyomni ahol megfogtad. Csodát ettől se kell várni, de kúttól-kútig kibírja (max 2 óra). A második kulacsba jeget szoktam tenni induláskor.

Jester

(#167822) nmate91 válasza jjeahh (#167819) üzenetére


nmate91
tag

+1
Bár, ha annyira meleg van, hogy gyorsan melegszik, nálam 1 kulacs / 1 óra tekerés tempóval nem sok ideje van erre.

(#167823) xy.zsolt válasza jjeahh (#167819) üzenetére


xy.zsolt
őstag

+1 a fagyasztott kulacsra.....bár én a meleg vizet is megiszom ha szomjas vagyok :) az amúgy sem vesz el annyi energiát a szervezettől mint a jéghideg víz leküldése a gyomorba. A beduinok sem potyára isznak forró teát a sivatagban :D

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#167824) Hasaggymeg válasza xy.zsolt (#167823) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+1,mikor porzik a nyálam majdnem mindegy milyen hőmérsékletűt iszok,csak folyjon. :DDD

(#167810) jjeahh...tudtam én,hogy nem a defektek miatt tyúkbelesítettél. ;]

(#167803) bardi ...a BBB jónak számít,ez enyém bevált,vagyis ha 1.0-nál azonnal cserélem a láncot a sor legkopottabb kerekei (6,7 és 8 a 10-ből) is elmennek egy újabb lánccal.

(#167811) Toobee...hát ez érdekes!...azok a csapok együtt,egyszerre megkotyógósodjanak?! :F Fura,ugyanakkor ahogy sorom bakja is elrepedt úgy minden lehetséges. :U

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#167825) P11 válasza nmate91 (#167815) üzenetére


P11
csendes tag

Konkrétan egy 2019-es Cube stereo 150-ről van szó.
Belső lábhosszom 80.

Hasonló gép talán a speci stumpjumper volt amin ültem, az M-es volt és megfelelő volt.
Stereoba 16 és 18-as van, nem tudom melyik lehet az M-es besorolás.

(#167826) nmate91 válasza P11 (#167825) üzenetére


nmate91
tag

18-as lesz a befutó szerintem.

(#167827) ZolkoW válasza mrzed (#167820) üzenetére


ZolkoW
őstag

Ez 130-as papucstávolságú aluváz? A mérőszalag kezdetét nem jó helyen látom, acélnál azt mondanám, spongyát rá, de alunál kevésbé egészséges :S /biztos belemegy mondjuk.../

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#167828) #94555904


#94555904
törölt tag

Sziasztok,

valaki el tudná magyarázni mi a különbség a mtb rugóstag típusok között?

Annyit tudok, hogy méretben sok fajta van felhasználási igény miatt és van amelyik lockolható.
Azt viszont nem, hogy miért van olyan aminek látszik a rugó és ami zárt?
Van olyan is ami két részből áll, egy kisebb hengeres "tag" van pl [ez] vagy [ez]. Miért?

(#167829) flash- válasza jjeahh (#167819) üzenetére


flash-
veterán

az jó lenne de egynapos túrán sűrűn kell tölteni vizet..

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#167830) mrzed válasza ZolkoW (#167827) üzenetére


mrzed
senior tag

Igen, ez egy 130-as papucsú, alu, Tunturi hybrid váz. 40e -ért kínálják eladásra.

Gondolkodom egy agyváltós városi birnga építésén, de sajnos a hazai vázkínálat nem túl bőséges.

(#167831) bringasisti válasza mrzed (#167830) üzenetére


bringasisti
őstag

Városba ennyiért használt komplett gépet kapni

BENEFON DELTA--------N8

(#167832) ZolkoW válasza mrzed (#167830) üzenetére


ZolkoW
őstag

nem vagyok egy agyváltó bajnok, esetleg nem lehet pár alátét kivételével keskenyebbre venni az Alfine szélességét? A sima kónuszos agyaknál van, amikor működhet, agyváltónál tényleg nem tudom. Ebbe kontrás menne?

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#167833) Maximum1 válasza mrzed (#167830) üzenetére


Maximum1
őstag

Ritka ronda egy váz, ez az ejtőpapucs meg a legrosszabb megoldások egyike.

(#167834) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Valaki tapasztalt már olyat mtb-nél, hogy ha mélyebben van a kormány, akkor stabilabbnak érződik ereszkedésnél is, pedig elvileg pont ha magasabban van, akkor könnyebb ereszkedni.

[ Szerkesztve ]

(#167835) bardi válasza #94555904 (#167828) üzenetére


bardi
aktív tag

Az egyikben egy csavarrugó van, ez az, amit látsz, a másik féle pedig légrugós.

'92 Honda VFR 750

(#167836) #94555904 válasza bardi (#167835) üzenetére


#94555904
törölt tag

Köszi, de miért van két részből? A kisebbik hengeres résznek mi a funkciója?

A légrugósak a jobbak?

[ Szerkesztve ]

(#167837) bardi válasza #94555904 (#167836) üzenetére


bardi
aktív tag

Hogy melyik a jobb nem tudom, gondolom felhasználás függvénye.
A kiegészítő tartályban ha úgy működik, mint autóknál, akkor nagy nyomáson van benne nitrogén, ami a lengéscsillapítóban lévő olajat "nyomja össze". Ez azért jó, mert nem lép fel kavitáció az olajban akkor, amikor nagy sebességgel mozog, ezáltal jobban, kiszámíthatóbban mozog.

'92 Honda VFR 750

(#167838) athomi válasza athomi (#167800) üzenetére


athomi
veterán

Letakarítottam a sár javát és újraolajoztam. A pedálkattogás abba is maradt. :K A lánc sajnos az 5-ös és 6-os sornál leesik, ha erős hajtás közben lejövök egy szegélyről. Váltó finomhangolás még nem volt. És mivel ma is esőben mentem újra olajsaras lett minden... :(

[ Szerkesztve ]

(#167839) Hasaggymeg válasza athomi (#167838) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

A zsírsárt a kenőanyag,kenés körül kell keresni nem az esőben ami inkább lemossa mintsem gyűjti...vagyis lehet túl vastag olajjal kened,esetleg túl sokat kensz,de az is lehet,hogy túl gyakran,vagy csak nem törlöd meg a láncot alaposan kenés előtt és utána,ezek mind a túlzott zsírsár képződéshez vezetnek.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#167840) tobias40 válasza ny.janos (#167816) üzenetére


tobias40
veterán

Igen,ilyenről van szó,multiban vhol lehet ilyen átalakítót kapni?

(#167841) zsocy válasza tobias40 (#167840) üzenetére


zsocy
őstag

Multiban nem biztos hogy kapni, de én bementem az utamba eső legelső bringaboltba és ott vettem kb 200 forintért. Ez tényleg kb minden bringaboltban van.

(#167842) Zsohi válasza sebgutkopf (#167779) üzenetére


Zsohi
őstag

Néhány héttel korábban a fékeim miatt panaszkodtam, akkor pont te jöttél a segítségemre, így most talán rajtam a sor. :) Utánolvasás(rengeteg) és némi kísérletezgetés után a fékeim jobbá váltak mint valaha. A fémes fékbetéteim most már hidegen is harapnak, nincsen nyikorgás, konzisztensebb teljesítményt nyújtanak és nem utolsó sorban erősebben is fognak.

Első lépésként a féktárcsát egy 200-as csiszolópapírral a fékfelületre merőlegesen felcsiszoltam, csak annyira, hogy a felülete matt legyen.
Második lépésként a fékpofák felületét csiszoltam le finoman egy gipszkarton csiszoló hálón, fontos, hogy ne papírt használj, mert a szennyeződést amit leszed vissza is kerül a pofára. Égetéssel totál semmire nem mentem, ha csiszolással nem menthető meg a pofa akkor az már szemét.
Következő lépésben 70%+ izopropil alkohollal megtisztítottam a tárcsát és a fékpofát.
Negyedik lépés volt a fék összekoptatása, erre egy nagyon jó megoldást találtam egy autókra szakosodott weboldalon. A lényege, hogy a bekoptatási fázisban a féket ne hagyjad lehűlni és lehetőleg ne fékezzed a kerekeket állóra. Részemről kerestem egy hosszabb lejtőt ahol kellően fel tudtam gyorsulni és eleinte néhány közepes, majd azt követően erőteljesebb fékezéssel vittem fel a fékpofák anyagát a tárcsára. A végén a tárcsán látszódni fog mennyire jártál sikerrel.

Ilyesmi lenne a cél:

https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/

(#167843) Hasaggymeg válasza Zsohi (#167842) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ilyesmi lenne a cél:...mi,hogy az összes lyuk a tárcsádon eltűnjön? ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#167844) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Kati bringa vs Nino bringa, vannak érdekes adatok, 1.15 bar, 2.4" gumi és 30mm felni már a standard (?), ráadásul az Aspenből nem is árulnak 2.4-est, szal ezek valami nekük gyártott vagy prototípus darabok. Viszont fura a keskeny kormány és a 90-95mm stucni manapság, Ninoé ráadásul -30° :Y .

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#167845) ggeleven válasza jjeahh (#167844) üzenetére


ggeleven
őstag

Írják is:
Kate on the prototype, low profile Aspen ST we saw at some World Cups last year and Nino the regular version

Egyébként nagyon baba cuccok! :K

Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.

(#167846) xy.zsolt válasza Zsohi (#167842) üzenetére


xy.zsolt
őstag

ugyanez felnifékkel is hatásos lehet?

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#167847) sebgutkopf válasza Toobee (#167811) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ja így már értem, sram-on nekem nincs, ott nagyjából a 6 csavar van, ami maga a felfogatás.
Nem is tudtam, hogy a centerlock rögzítés előtt is le tud lazulni, ott még csavar fej sem látszik.

(#167848) sebgutkopf válasza Zsohi (#167842) üzenetére


sebgutkopf
őstag

A tárcsa felcsiszolását még megcsinálom. Mivel új betétet raktam be azzal külön már nem foglalkozom, majd csiszolás után a bekoptatás.
Most Trickstuff betétet tettem bele, ennek bekoptatására azt írja a gyártó, hogy kb 20x 1-2 sec fékezés, ahogy te is írtad nem állóra és nem kell se gyorsan menni, se erősen fékezni.
Köszi a tippet! :R

(#167849) Hasaggymeg válasza jjeahh (#167844) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Na b@mmeg,vághatod le a kormányod és cserélhetsz kormányszárat hosszabbra! ;] Amúgy a nyilvánvaló érdekességen kívül butaság őket majmolni,hisz az úton sem forma1-es autókkal közlekedünk. :U Szerk. még annyi,hogy a képen sehogy sem tűnik az a stucni olyan hosszúnak. :F

(#167847) sebgutkopf ...nem látszik ott csavarfej mert nincs is,szegecselve van a tárcsa a bakra.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#167850) Csokicsibesz válasza Hasaggymeg (#167849) üzenetére


Csokicsibesz
tag

Most egy abszolút hülye kérdésem lesz: a press fit-es csapágyat ki lehet szedni a vázból és utána vissza is lehet rakni?
Egy ideje hallom, hogy valami néha kattog a bringán és el szeretném vinni szervízbe. De nem szeretnék ott rádöbbeni, hogy valami totál hülyeséget kérek.
A press fit-es csapágyat is ugyan úgy lehet szervizelni, mint egy hagyományosat?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.