Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
woodworm
veterán
Ha már újra téma a végtagprobléma én is segítséget kérnék. Nem tudok megszabadulni a lábfejzsibbadástól. Az üléspozíció szerintem rendben van, a gyári gagyipedált cseréltem nagyobbra, ez egy kicsit segített. Terhelés nélkül kitekerek a világból, de amint magasabb tempóra váltanék jön a zsibbadás. Merre keressem a megoldást, cipő, ülés?
lsebestyen
addikt
Ez brutális, gratulálok hozzá!
bringasisti
őstag
Terhelésnek beköt az izom és nem kap vért. Edzés kérdése szerintem.
BENEFON DELTA--------N8
zoli03
őstag
Milyen cipő? Milyen pedál?
woodworm
veterán
Május óta letekertem cirka 1700 km-t, igaz sík terepen, ennek javulnia kellett volna, nem? Nem éreztem a fokozatos javulást, inkább a lecserélt pedállal javult ugrásszerűen.
(#113954) zoli03
Pedál.
A cipő egy sportos szabású bakancs, tűrhető talpmerevséggel, bokáig fűzve. Próbáltam többféle sportcipőt, nyilván az elérhető keretek között, de ez vált be a legjobban, ezzel jelentkezik legkésőbben a probléma.
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
Zokni is lehet gond. Nekem pl. a hosszú szárúakban zsibbad a lábam ezért a bokazoknikat szeretem.
bringasisti
őstag
Én két dologra gondoltam. Koromnál fogva én már nem tudok nagyot alkotni, de volt mikor meló után mindig felugrottam a Széchenyi emlékut nevű utcán a hegyre. Ha volt egy kis kihagyás akkor a teljes alhasam a legfontosabb alkatrésszel zsibbadt. Ha rendszeresen mentem megszűnt. Másik hogy egy balesetben szétugrott a nyakam. A csigolya nyomta az ideget ezért nem volt vérkeringés, a bal karom teljesen zsibbadt. Nappali kórház, akasztás, ilyen olyan kezelés, qrva sok pénzszórás gyógyulás.
BENEFON DELTA--------N8
tacto
aktív tag
Probald ki a Shimano Click´R sorozatot, direkt kezdoknek, varosba stb. Nagyon konnyu a bedokkolas ill. a kioldas, nemelyiken meg macskaszem is van (nem hulyeseg). sh 56-os stoplival adjak, az kb. minden iranyban vajpuhan old.
#68216320
törölt tag
Kis segítséget kérnék tőletek.
Tavasszal vásároltam egy új bringát amin Tektro HD-M285 fékek vannak (elméletileg).
Eddig 3 alkalommal használtam és olyan gondom van, hogy alig fognak a fékek, pedig elméletileg (amennyire meg tudom állapítani) jól vannak beállítva. Félútig tudom a kart behúzni, tehát nem levegős, de valamiért nem tudok kereket blokkolni vele.
Életem első tárcsaféke, de egyszerűen nem fog rendesen. Az első kereket ma kivettem egy defekt miatt, visszatétel után a fékpofa a tárcsához ért, de fellazítottam a két csavart ami a villához fogta és addig állítgattam, hogy nem korcog már, éppen elforog a tárcsa, de mégis... Valahogy nem érzem biztonságosan erősnek a féket.
A tárcsát és a pofákat papírral áttöröltem, hogy esetleg lejöjjön róla valami szennyeződés, ha van. De csak fekete por volt, semmi ragacsos-csúszós dolog.
Van lehetőség ezt a féket rendbetenni? Sejtem, hogy elég olcsó kategória lehet, de nehéz elhinnem, hogy ennyit tudna csak.
eddie1978
aktív tag
Áztál már el országúti cipőben? Volt több is. Abban is ugyanúgy tud tocsogni a víz. Montis dettó. Pedig a mostani Shimano XC7 olyan mint egy lakkcipő. Kivétel a téli csukám, amit medencébe is meríthetsz.
Ha elázok, akkor az a cipő nem szárad meg csak két nap alatt. Ellenben bele szoktam tenni két 80mm-es pc ventillátort. Így pár óra alatt száraz.
Mezga Aladár
veterán
SK tapasztalat volt. Simano RD64. Otthon csak a betétet vettem ki "száradni" a cipó szinte teljesen száraz volt. A sapkámból még csurgott a víz.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Redneck
veterán
Írtam nekik, várom hogy jelentkezzenek. Mivel napi járkálós kerékpár, így elég akut a dolog.
Nyilván nem fogom megszerelni, de mit nézzek át azért a biztonság kedvéért? Muszáj bejárnom dolgozni, nem akarok ebben a melegben BKK-zni.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
trialboj
őstag
: )))) Úgy érzem lazán indulhatnék a lelkes de balf@sz bringa szervizesek bajnokságán.
Hátsó abroncsot cseréltem a két gépen. A régebbi felnin rettenet állapotban volt a felniszalag ezért vettem mindkettőre újat, gondoltam ez megoldja a helyre pattanó abroncs problémát is.
Összeraktam mindent, a tubeless ready felnin nem ugrik helyre a gumi akármit csinálok, szappan, feszegetés, túlfújás, ütögetés nagy szlalom.
A másik bringán minden ok volt, mikor indulok be látom h leeresztett a kerék, valószínűleg sikerült odacsípnem a belsőt.
Az egyetlen megnyugtató dolog, hogy a közel rohadó felniszalagot -2- szép újra cseréltem
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Mezga Aladár
veterán
Ha 700x25 külső gumit használok akkor melyik belső az ideális a 700x18-25 vagy 700x25-35?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
deny330
aktív tag
Örülök hogy megemlítetted a pedál zsírozást, köszi!
(Vettem a Giantre egy értelmesebb pedált és levettem a régit. A régi átkerült a tanyabikera, de se az újat nem zsíroztam meg, se a régit amikor felraktam.. )
Más: Hadilábon állok a zsírral és az olajjal (ami a hajtásra menne). Valaki valami ajánlott típust?
[ Szerkesztve ]
parkr
őstag
18-25.én a nagyobbat tuti nem raknám bele, felesleges plusz súly.
de ha éppen csak kisebb van (19-23), még az is jó.
lsebestyen
addikt
Jah, nekem most 28mm gumi van a tribanon, beleraktam a 18-23-as decásat, 700km alatt nem lett belőle gond. Pedig volt benne elég sok murvás szakasz is. Vettem hozzá 25-32-es belsőt, de rövid rajta a szelep. Oké, fel lehet fújni simán így is, de csúnya.
ivana
Ármester
A szélesebbe való vastagabb, ez nyilván ad egy kevés plusz defekt állóságot, meg jobban bírja a strapát. De bőven jó a keskenyebb is, nem nagy a különbség. Én gyakran 18-23-asat rakok a 25-ösbe. Ha esetleg decathlonos akkor válaszd a nagyobbat, mert ott spórolnak az anyagon, de leginkább ne vegyél a decathlonban belsőt.
Mezga Aladár
veterán
És mindenkinek belső ügyében.
Igazából az verte ki nálam a biztosítékot, 2 defektem volt úgy, a szelep tövében szakadt ki a gumi. Ezért gondoltam a vastagabbra. Panaracer külső és belső.
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
5381
aktív tag
Fék tisztításához, féktisztító kell!
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Van egy Capriolo Cobra bringám, amin szeretnék fejleszteni kicsit. A rajta levő külső gumik (gyári Rubena Cobra) már eléggé repedezettek, szeretnék rá újakat venni, ebben kérném segítségeteket. Pár infó: a bicót kb. heti 3-4x használom, mikor elmegyünk barátnőmmel tekerni egyet, ilyenkor 15-20 km-t megyünk csak. A burkolat végig betonozott, járda és bicikli út kb. fele-fele arányban. A járdán néhol sok kicsi kavics van, de nem vészesen. A felni szintén gyári, Krypton-X 559-19 típusú.
Erre tudtok mondani olyan külsőt, amivel jól lehet suhanni, kijön 6000-ből a szett és Debrecenben beszerezhető?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
pittlaren
csendes tag
Ugyanez a fék van a Ghostomon, és meglepően soká tartott míg bekopott, de azóta remekül szuperál. Épp kezdett megrendülni a bizalmam benne, mire helyrejött. A fékerővel soha nem volt igazán gond, inkább azzal, hogy lassan, kelletlenül tette a dolgát. Mióta bekopott, simán blokkoltatható is a kerék akár, a fékkart sem kell tépni, két ujjal kényelmesen működtethető. Mindezt közel száz kilóval, itt, az Alpokalján, szóval kapja az ívet rendesen. A hétvégén a Kőszegi hegységben tekertünk - Irottkő, Szabó hegy, Királyok völgye, Szent Vid, Hétforrás, Zeigler-nyereg - és a péntek/szombat/vasárnapi etapot gond nélkül teljesítette, hosszas lejtőzéseknél sem fogyott el az ereje, a korábbi kelletlen lassúsága teljesen eltűnt. Amúgy igen, nem egy top kategóriás holmi, de annál amit írtál, annál biztos, hogy többet kell(ene) hogy tudjon, mondjuk az eddigi 3 alkalom amíg használtad, nem tudom ugyan, hogy kilométerben / szintben mit jelent, de számomra kevésnek tűnik ahhoz, hogy rendesen bekophasson a holmi.
----------
Hétvégén igazi bringás idő volt, meghajtottam a paripát:
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
Hasaggymeg
Topikgazda
Van egy há és egy el jelű 6ároló csavar,ezek a sebességre értendőek.A te esetedben tehát az el betűvel jelzett csavarral kell játszani,vagyis kifele tekerni,hogy a bovden képes legyen rendesen felhúzni a váltót az utolsó lánckerékre is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
StLui
veterán
Van bringához való? Mert az autósat úgy tudom tiltják a leírásban
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
5381
aktív tag
Nincs. Jó hozzá az autós!
#68216320
törölt tag
Köszönöm a bíztató választ
Talán 50-60KM van a bringában. Ma délután mentem picit vele és a hátsó fék kezd fogni. A mai városi tekerés második felében, ahol lehetett próbáltam az első féket használni, hogy kopjon picit. Még nagyon nem az igazi viszont olyan hangja kezd lenni, mint egy dudának
Nekem is olyan érzésem van, hogy idővel ez javulni fog. A hátsó fék alapján, amit ugye lényegesen többször használtam eddig, egyértelműen várható valami változás.
(#113970) 5381
Fék tisztításához, féktisztító kell!
Van esetleg valami javasolt típus vagy mindegy melyiket választom?
5381
aktív tag
Az autóalkatrész boltok saját nevű féktisztítói Unix, Bárdi. Ezek vannak a legjobb árban.
DUB Inc.
aktív tag
Éven óta ezt a féktisztítót használom, sokkal jobb az említetteknél...
trialboj
őstag
Olaj az nehezebb, mindenkinek más preferenciája van, ha tiszta láncot akarsz akkor pl mucoff dry, ha csendesen akkor nem tudom a többi olajam rettenet dzsuvás láncot varázsol 5 km alatt.
Zsírra viszont Runner mondott egy jobb fajtát. Mondjuk ő csapágyakra ajánlotta, de szerintem ha arra jó akkor jó pedál meg egyéb fém fém találkozásra is Motorex
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
zsolti.22
senior tag
Ellenőriztem a cangát, ahogy hazaértem. A hajtókarhossz 170 mm-es, az ülésen nem nagyon kellett állítani, hogy orral előre nézzen és nem volt teljesen vízszintes. Ami indukálhatja a fájdalmat, az lehet, hogy az a viselkedés, amikor bal lábbal tekerek, akkor az integrált hátsó támasztóba sarokkal eléggé beleütközök, ami igencsak rontja a tekerési élményt, ezért aztán lehet, hogy olyan pozíciót veszek fel, amiben ütközni nem ütközik bele a sarkam a támasztóba, de cserébe megfájdul a térdem,
A fene se tudja már, hogy eddig milyen cipőben tekertem, amiben nem ütközött a lábam bele a támasztóba; sajnos ezek olyan dolgok, amikre nem emlékszem vissza; sőt, a ma reggelre sem emlékszem, hogy mi volt, azon kívül, hogy a lépcsőház lépcsőjén a megszokottnál rendhagyóbb módon "gurultam" le.
A lábfejemet általában úgy pozicionálom, hogy nagylábujj mögött kis párnácska van kb. a pedál tengelyén. Úr isten, hogy ezeket is leírom, kb. nem tudok biciklizni?
zoli03
őstag
Ennyiért veszek 1kg zsírt, pedálra az is bőven jó. Vagy veszek valamilyen jobbfajta Mobil1 zsírt, ami 400g és jelentősen olcsóbb, aztán a csapágyakba is nyugodtan be lehet rakni.
eddie1978
aktív tag
Akkor ez döntetlen.
Hachiko95
aktív tag
Mennyire ajánlott a guminyomást levinni terepen(aszfalton nem megyek)?
26x2.1-es a gumi, 2.4-4.5(min.-max.) van az oldalára írva.
Most került bele új belső, kicsit ballonosabb is lett a gumi. Kipróbáltam 2.4 baron elől-hátul, ez felért egy kínzással. Most levittem elől 2.0-ra, hátul 2.2-re, így sokkal jobb lett.
62kg vagyok.
Mehetek még pár tizeddel lejjebb?
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Kösz a tippet, holnap még próbálgatom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
ivana
Ármester
Én egy ideje már sima mol zsírt használok, eddigi tapasztalataim alapján tovább bírja mint a specifikus bringás zsírok és teljesen szépen fut vele minden.
trialboj
őstag
Ha aszfalton nem mész ÉS nem valami sziklás helyen csapatod, ami szinte kizárt, akkor lazán beeshetsz 2 bar alá.
2 bar körül akkor vagy bajban ha olyan helyen mész ahol sok szikla van ami felütheti és kivághatja a belsőt, és külsőt is, illetve ha ágakkal benőtt technikás terepen mész ahol hasonló a helyzet, felütöd becsípi a belsőt, és ha nincs szerencséd még foltozni sem lehet.
Minden bringámmal 2 bar alatt járok, és semmi gondom nem volt, egy régi 26os bringámmal egy haver jött többször is 2 barral, 2.1 es kenda nem slick de aszfalt gumikkal van szerelve, semmi baja nem volt sosem.
Túl van ez misztifikálva, aszfalton kicsit szívás a 2 bar, de 2.2nél meg elpattogsz terepen, és inkább ott legyen élvezetes a monti, aszfalt az ígyis-úgyis szar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Tibal
tag
Adott egy rockrider 520. Kérdésem lenne, hogy 27,5x 2.4-s gumik rámennek e? Jelenleg 27x2.00-s gumik vannak rajta. Ha esetleg nem akkor ez jó választás lenne e? [link]
[ Szerkesztve ]
<<Samsung Galaxy A52S 5G>> <<Processzor : i5 14500 Ram : 32 GB 6000 DDR5 GPU : asus strix gtx 1070 8g>>
StLui
veterán
Elvileg rá, olvastam valakitől, hogy ő azt rakott rá. Erre föl én ráraktam egy 2,25-öst, de kistányéron beleér a lánc, vagy a lánc terelő, most nem emlékszem. De van egy kis nyolcas a kerékben
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
varsam
őstag
Szia,
te ott a környéken is laksz, vagy csak arra kirándultatok épp? Ha ott is élsz, akkor tekerhetnénk majd együtt is, és mostantól sokat leszek Kőszegen
Vasárnap délelőtt amúgy mi is feltekertünk a Szent Vid-kápolnáig, onnan Hörmann-forrás, Kendig, Vöröskereszt és le Királyvölgynek. 23km és 720m szint lett végül, nagyon jó ebéd előtti kikapcsolódás volt.
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék a közeljövőben kategóriát váltani és vásárolni egy országúti bringát.
Több elképzelésem is volt, gravel és cyclocross is képben volt/van.
Most leginkább a Scott Speedster 10-ben gondolkodom. 330 ezer Ft lenne + útiköltség Budapestre.
Alternatívaként ott a Canyon Endurance AL 7.0. Ez 340 ezer + legalább 10 ezer, hogy összeszereljék, beállítsák egy szervizben.
A kettő közül melyiket vennétek, mely részei jobbak egyiknek-másiknak szerintetek?
Teljesen még nem vetettem el a gravelt sem. Nem lenne rossz egy olyan bringa, amely "mindenhol" elmegy.
Nagyon tetszik pl. a Scott Speedster Gravel 20. Viszont a mechanikus tárcsafékekért nem rajongok és amit olvastam róla tesztekben, mások sem értékelték valami jóra. Ezzel kapcsolatban esetleg valakinek van tapasztalata? Plusz ami nem tetszik, hogy +60 ezret kell kifizetni, de csak Tiagra szett és mechanikus tárcsafék.
Szóval leginkább arra lennék kíváncsi, jó választás-e a Scott Speedster 10. 2 méter vagyok, így használt piacon nem nagyon van esélyem megfelelő bringát találni és jobban is vonz egy teljesen új.
A keret felmehet kb. 450 ezerig, de nem feltétlen akarok ennyi pénzt költeni rá.
[ Szerkesztve ]
(#113991) Mezga Aladár válasza Mezga Aladár (#113969) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
Köszönöm mindenkinek belső ügyében a válaszokat.
Más. Országútin, ki honnan kezdi a kormányra a bandázs feltekerését? Én eddig mindig föntről, és a kormánydugó rögzítette. Viszont megnéztem egy/két videót és az látom alulról és fönt egy ragasztószalaggal rögzíti. (Nekem eddig nem volt rejtett bovdenes a fékkar. Most az lesz)
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
BurgBurg
tag
Lentről fel. De ha neked jobb akkor fentről le. Mind2ő esetében szépen igényesen meg lehet csinálni.
Mezga Aladár
veterán
Tök mindegy hogy csinálom. Kíváncsi vagyok miért változott meg a technika. Arra gondoltam a rejtett bovdenezés miatt?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
BurgBurg
tag
Én gravel/cx vonalon gondolkodnék a helyedben. Volt országutim, pont az volt a hátránya, hogy csak beton. Aztán vettem mellé egy specialized cx bringát, na azzal nem volt gond. Imádtam a sokoldaluságát. Mellette az országutit eladtam mert nem volt kihasználva. aztán a cx is ment mert monti lett helyette de rohadtul megbántam!!!! Most van mellé egy cannondale gravel és qrvajó, megyek országuton, földuton, mindenhol, monti menni fog..
jjeahh
nagyúr
BurgBurg
tag
nincs hozzá köze
Mezga Aladár
veterán
Köszönöm.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
kacsyx
aktív tag
A gravel pont ezért tetszene nekem is, plusz a masszívabb váz, kerekek a 100 kilóm alá. Viszont 380 alatt nem úsznám meg és 'csak' Tiagra szett meg tesztek szerint nem túl jó mechanikus tárcsafék jár ennyiért (Scott Speedster Gravel 20).
Ezzel az Inflite Al 8.0-val (remélem működik a link) is szemeztem korábban, de pont kis is merítené a 450 ezret szállítással, összeszereléssel és nem biztos, hogy ér reálisan nézve ennyi plusz költséget az egész.
[ Szerkesztve ]
eddie1978
aktív tag
Én mindig a kormány végétől kezdem. Ha rajta ülsz a bringán akkor a jobbost az óramutató járásával megegyezően, míg a balost ezzel ellentétesen tekerem fel. A végét én sima szigetelő szalaggal rözítem.