Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#259901) Cseri0058 válasza Kiskopika (#259891) üzenetére


Cseri0058
őstag

Hát mindegy. Holnap beviszem megpróbálom. Igazából veszteni valóm nincsen.
Meg ha nem cserélik, akkor biztosra megyek inkább és veszek külső-belsőt. Nem akarom, hogy bárhol baj legyen ebből.

De amúgy ha túl fújod a gumit, akkor az ilyen kicsit reped szét?

[ Szerkesztve ]

(#259902) Ringman válasza cattus (#259900) üzenetére


Ringman
nagyúr

akkor marad a pannier (és felülre mehet mondjuk a sátor). aliról rendeltem egy 2×pannier+felső táska kombinációt, de ki sem próbáltam mert lustaság+költözés miatt áll egy ideje a 2. bringás projektem, nuroadra meg csak a 2 panniert tudnám rátenni (meg rá kéne raknom a csomagtartót, ami a kerék leszedésével járna.

[ Szerkesztve ]

(#259903) Fall-N válasza Dark Archon (#259812) üzenetére


Fall-N
veterán

Megvalom őszintén, hogy érdekes megoldás, meg biztos hogy jó, de nekem nem tetszik. Maga a vaskos, motorszerű ebike váz sem a szívem csücske. Az viszont biztos, hogy élmény lehet vele menni. Az árán vennék inkább egy ""analóg"" fullyt. ;]

Amúgy én is arra gondoltam elsőre, amit Hasaggymeg is írt, hogy nem biztos hogy praktikus helyen van. Sár szempontjából igen, de más szempontból meg nagyon nem. Akkor legyen teljesen zárt helyen, így is úgyis vaskos a váz, olyan mindegy neki. :D

Egyébként nem olvastam utána, de nem tudom mennyire előny, hogy ennyire élől van az a tag, amikor ott a közelében a teló is. :F Gondolom nem véletlenül van a legtöbb biciklinél hátul a tag.

[ Szerkesztve ]

(#259904) velizare válasza Friczy (#259492) üzenetére


velizare
nagyúr

pár még ráfér, ha elég takarékos vagy ;]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#259905) Fall-N válasza gergo5991 (#259834) üzenetére


Fall-N
veterán

Ha összességében meg vagy elégedve a Cannondale-lel miért nem cserélsz csak hajtást? Vegyél másik integrált hajtóművet, amire felmegy/felmennek a nagyobb tányér(ok) és meg van oldva. Elvileg létezik 2x12 is csak rohadt ritka, így lehet kapni első váltót is hozzá, a hátsó váltó lekezeli általában.

Például az én Funn hajtóművem is gyárilag 1 NarrowWide tányérral van szerelve (36T) de ott a csavar helye a kisebb tányérnak, így elvileg lehet belőle csinálni 2x hajtást (amit nem fogok). Erre a BSD-re lehet kapni 48T/42T/40T tányért is, ami bőven elég lenne neked. Kisebbre meg mehet a 30/32T.

Vagy van Shimano 3x/2x integrált hajtómű is, így a lehetőség adott. Csak nézd meg mi fér el a vázba (ne érjen bele a láncvillába, boost, nem boost stb.).

Vagy a másik lehetőség, hogy leszereled az egész 1x12-t és eladod, helyére veszel 2x10-et vagy 3x10-et, bár szerintem elég a 2x10 is bőven.

[ Szerkesztve ]

(#259906) Fall-N válasza balintbaba (#259863) üzenetére


Fall-N
veterán

Az a baj az AliExpresses csodákkal, hogy bizonytalan minőségűek. Ha eredeti, nem hamis alkatrészt vesz az ember, akkor nem sokkal olcsóbb, így nem éri meg. Mert vannak eredeti Shimano alkatrészek is.

Na most kopó alkatrészekkel kisebb a rizikó, mert maximum előbb kopik el. Viszont a forgalomban tekerve ha eltörik egy karbon kormány vagy villa vagy nem fog a kínai csoda fék, az már öngyilkosság kategória. Meg amúgy is úgy vagyok vele, ameddig van keret normális minőségű alkatrészekre akkor nem fogok venni csingcsung váltót, meg egyéb alkatrészt. Engem a hideg kirázna egy Sensah vagy LTwoo vagy más kínai váltótól.

[ Szerkesztve ]

(#259907) Fall-N válasza Dark Archon (#259867) üzenetére


Fall-N
veterán

Ennek külön hsz.-t szánok, nagyon gratulálok! :D Szép és jó bicikli nagyon. Szemben sem fog jönni ilyen veled. Asszony tudja mennyibe fájt?;]

Szerk.: Így jár aki nem olvas tovább, hanem ír. :B

[ Szerkesztve ]

(#259908) gergo5991 válasza Fall-N (#259905) üzenetére


gergo5991
őstag

eladtam azóta a bicajt, bár még van raktáron, tudnék rendelni ujból egy olyat, de jobban inkább aszfaltra akarnék valami gyorsat mostmár.
az is érdekes volt hogy 2 hétig hirdettem majdnem 1000 euróval olcsóbban mint nálunk a boltokba kerül, és igy is csak 1 jelentkező volt úgy hogy fizettem a hirdetés kiemelésekért a hirdető felületeken

amit tekertem bele az nagyon jó volt a hajtást és a kormány-stucnit leszámitva, a stucni hosszú volt 90 vagy 100 milis, a kormány meg b-ott széles 780-800mm, csukló-váll-nyak-könyök fájdalom előjött tőle megint..

a karbon váz merevsége és irányithatósága nagyon meglepett, nagyon jól lehetett vele sprintelni is már amennyire engedte a hajtás :D

picit amúgy az is közrejátszott az eladásban a hajtás, a csukló-váll-nyak-könyök fájdalmat leszámitva hogy nagyon overkillnek éreztem a bicajt,

1900 euró nem kevés pénz, de nagyon babusgatósnak éreztem a karbon vázat, nem tudom mennyit birnak ezek, de nem mertem annyira neki engedni terepen mint szerettem volna, úgy, hogy a kisebb szikladarabok is koppantak neki a váz aljához, alu bicajomon is elég komoly horzsolásokat hoztam össze.. amilyen terepen járkáltam volna vele, úgy gondolom nem lett volna hosszú életü a bica,j gazdaságilag úgy érzem jó döntés volt eladni még új állapotában

lehet ez az egész bicaj vásár csak egy hirtelen fellángolás volt, de tapasztalatnak és persze a profitnak hála, próbának jó volt

[ Szerkesztve ]

(#259909) balintbaba válasza Fall-N (#259906) üzenetére


balintbaba
tag

Azok az idők már rég elmúltak, hogy a kínai kerékpáros alkatrészek (gondolok itt főleg a vázakra, kerékszettekre) veszélyesek legyenek. Nagyítóval kell keresni az ilyen eseteket redditen vagy külföldi kerékpáros fórumokon. Amúgy melyik kínai gyártó volt, amelyik visszahívta az életveszélyes kormányával felszerelt top kategóriás országútiját?

Canyon ;]

(#259910) gergo5991 válasza gergo5991 (#259908) üzenetére


gergo5991
őstag

most néztem az oldalukat, még cashback is van most a bicajra ingyenes szállitással, ha most vennék egy másikat, mondhatni 400 euróval olcsóbb lenne mint az első :D

(#259911) Hasaggymeg válasza balintbaba (#259909) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ja, onnan ismerszik az Alis kínai a német kínaitól, egyik visszahívja míg a másik küld egy újat ha a régi eltörik...esetleg egy diszkontos műfogsorral szóróajándékként. ;]

gergo5991...mi is volt az, Cannondale Scalpel Carbon HT4 és te eladtad?! 😳

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#259912) MM válasza Hasaggymeg (#259825) üzenetére


MM
őstag

A feleségemnek az őskövület bringája helyett beújítottuk a Riverside 120 alacsony vázas bringát a rövid távú gyermek hordozáshoz, kisebb közös túrákhoz, hozta is amit vártunk, köszönöm, a tanácsot Nektek.

Kicsit megtekertem, a 26-os montihoz képest a haladás érzése nagyon jó, gondolom a 28" vékonyabb kerekek és az első teleszkóp hiánya együtt adják.

Hogy a kérdésemre is rátérjek fenti ajánlásod okán: :)
A 120-as hajtása kicsit "szétesik, ha megtaposom" érzés, viszonyítási alap egy 12 éves 3x21 Shimano tourney-al szerelt 2012-es 26"-os Hervises X-Fact monti (kőnehéz, V-fék), amiről váltanék én is, ha már a család dekásodott. Ez még mindig egyben van, de nem járok hegyekre/dombokra, viszont túrázni szeretnék többet, főleg aszfalton (BUBE mellett lakom), és kezd már elöregedni az összes nem fém alkatrész.

Ezt a kifutó, 300K-s Riverside 920-ast néztem már korábban, az utódja 380K. Mikor a 120-ast vettük, kicsit felültem ezekre, az biztos, hogy az "S"-es váz a jó nekem (165cm), az 500-asra is ráültem, de a teleszkóp puhasága megdöbbentő volt a mostanihoz képest, nem a jó értelemben.

Szóval kérdésem lényege, érdemes-e látatlanba ezt az utolsó 1 db jól felszerelt "S"-es kifutó 920-as behúzni, vagy 2/3 áron a Riverside 700-as is hiperugrás lenne? Ezen is már lockolható a teló.

Régebbi hozzászólásokat olvasva a +60K-t nem érte meg az 500-ashoz képest, de most "csak" +40K.

[ Szerkesztve ]

(#259913) MM válasza MM (#259912) üzenetére


MM
őstag

Mire beszerkesztettem a linkeket, kifutottam az időből...

Szóval:
Riverside 500 160K
Riverside 700 200K
Riverside 920 kifutó 300K
Riverside 920 380K

(#259914) Szakbarbár válasza szuszinho (#259824) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Ezen én is meglepődtem, hogy 2023-ban még árulnak újonnan, racsnis 7 sebességes hátsókerékkel szerelt kerékpárt. Ráadásul ennyi pénzért. :Y
Ha a helyén van kezelve, Nincs baj a racsnival meg a Turney váltóval meg a tripla hajtóművel, az én trekking bringámon is ezek vannak. De az 75.000 Ft volt újonnan 2015-ben, én használtan 1 évesen vettem valami 55.000 Ft-ért. Oké azóta volt “némi” infláció, de akkor sem lennék hajlandó ennyit fizetni a Meridáért ha nem lenne más a piacon.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#259915) Hasaggymeg válasza MM (#259912) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Mi az hogy szétesik a hajtása? ( a 120-as persze nagyon alsó polcos kerékpár :( ) Innen amúgy az olcsóbbik 920 ami szerintem megéri az árát, sokkal jobb mint a 700, rendes kerékszett, egységes hajtás-váltás és olajos fék.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#259916) velizare válasza MM (#259913) üzenetére


velizare
nagyúr

érdekes, hogy parafa markolatos az új 920. :F

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#259917) Hasaggymeg válasza velizare (#259916) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Pure luxury... ;] Viccet félretéve tényleg egy jól összepakolt kerékpár szép kivitelezéssel, városi családi kerékpárnak + kisebb túrázásokra tökéletes vas...a kinézete kissé fura, de meg lehet szokni azt is. [link]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#259918) zsocy


zsocy
őstag

Van aki eladja az új Cannondale-jét, van aki meg tekeri :)
Rohadt jó ez a bringa, felkerültek az Esi markolatok a régi gépről, így a tenyerem sem nyomja, és ideiglenesen felraktam a 34t hajtást is a régi bicóról, így már valamennyire haladni is lehet vele. A kormány szerintem picit széles még, de vágni csak akkor akarok ha már biztos vagyok benne.
Egyébként élvezem a gépet, jó választás volt.

Bocs a nem hajtás oldali lábhiányos képért, tegnap ennyire tellett

(#259919) MM válasza Hasaggymeg (#259915) üzenetére


MM
őstag

Volt 1x 2x, hogy valami roppant érzésre, mikor komolyabban megtekertem. Lehet, hogy csak a pedál volt.

Majd ősszel úgyis vissza visszük a fél eves vizitre a bringákat, ha addig előjön.

Megnézem akkor gyorsan ezt az utolsó bringát.

(#259920) MM válasza velizare (#259916) üzenetére


MM
őstag

Ez jó, vagy rossz?

Egyébként kinézetre nekem bejön az új 920-as, a vastagabb kerek és a szín, de ez már az az árszint, amiért talan érdemesebb nem dekas bicajt venni?

A kormányról a szarv talán hianyozna is.
(A mostanin van és nagyon szeretem)

[ Szerkesztve ]

(#259921) Hasaggymeg válasza MM (#259919) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Tény, hogy a 120-as hajtását egy keményebb amatőr kerékpáros kábé 2 nap alatt szétszaggatná és gondolom a pedálok lehetnek a leggagyibbak rajta, de hát 100e forintért aligha lehet újan normális kerékpárt venni, az már tényleg a 7végén elgurulni a fagyizóig kategória.

#259918
zsocy...
gyanúsan tiszta, lassan tisztább mint az enyém! :(( :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#259922) andrisbandi válasza zsocy (#259918) üzenetére


andrisbandi
őstag

A kormány szélesség érzése attól is függ milyen bringáról jöttél.
Nehogy úgy járj mint én :DDD
26-os, ösvényezős montiról extra keskeny kormányosról váltottam 29-es nagyon szélesre. Mivel nem fértem el úgy a megszokott fák közötti kanyarokban, addig addig metéltem, míg a végén kukázni kellett a kormányt, mert nagyobb sebességnél már kényelmetlen lett a kormányzás. Néha még mindíg lekoccolom a fákat, évek alatt sem sikerült tökéletesen átszokni, de marad széles, összeségében így a jobb.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#259923) jjeahh válasza zsocy (#259918) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Fasza gép ez, mekkora, M-es? Ha elkopik a tárcsa, egy szett SM-RT64-et megérdemel és idővel majd jobb gumikat, mivel nekem a tubeless alap, valszeg már újan felraktam volna rá egy szett 2.4" Maxxis-t vagy Kenda-t. 34T szerintem nekem is elég lenne majdnem mindenhol, csak 25%+ emelkedőkön szoktam legkönnyebb fokozatra váltani.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#259924) parandroid válasza Hasaggymeg (#259917) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Amúgy annyit kellett volna tenniük, hogy hajlítgatás helyett beköti oda a felsőcsövet, ahola támvilla is beér, és lenne egy faszán kinéző női vázas biciklink. De nem, bazmeg, egy franciának te ne mondd meg, hogy hogy néz ki egy bicikli. Vagy autó, ha máritt tartunk.

Olaszokról sok mindent el lehet mondani, de hogy a szépérzékük köröket fer a csigazabálókra, aztán megeszik egy tál pastát, leöblíti egy üveg vörössel, végigszurkol egy meccset, megdönti az asszonyt, és még ideje is van, ahhoz, hogy sziesztázzon is egyet, mielőtt célba ér, az biztos. Asterix meg közben még mindig ott tart, hogy a bajsza alatt káromkodva bagett alakúra próbálja hajlítani a felsőcsövet.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#259925) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Kékestető ügyben ki van otthon?
Idén már csak ez jut eszembe. És mivel lassan ismerkedek az útvonaltervezéssel, ezért csináltam egy ilyet: [link] (Kocsira van optimalizálva, mert a bringás elvisz másfele).
Szóval Recsk - Kékestető - Mátrafüred - Kékestető - Recsk
Izmosnak tűnik. Úgy néztem, hogy van két szegmens: [link] és [link]
Így meglenne mindkét mászás.

Lát ebben bárki kivetnivalót? Útminőség? Ilyesmik. Mivel meglesz addigra a Karoo 2, talán nem fogok eltévedni se.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#259926) mauimagic válasza zsocy (#259918) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Fasza gép, én is szemeztem vele, de végül egy hintalovat vettem.
SID SL milyen? Mid volt előtte?

(#259927) stickermajom válasza mauimagic (#259926) üzenetére


stickermajom
addikt

Az nem egy Gold 35?

(#259928) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Sziasztok!
Feleségemnek egy ilyen Decathlonos Elops kerékpárja van: [link]

Kicsit rendbe kellene szedni, ehhez kérném tapasztaltabbak segíségét. Naponta ezzel jár munkába (belváros), és a Decathlonból vásárolt fékpofák talán egy fél évet bírnak... (Maga a bringa 2 éves.)
Valamint, előjött egy újabb probléma, ősz óta nem használta a dinamót, tegnap rátette a kerékre, semmi...
Megnéztem, és a forgórész olyan kőkeményen be van állva, hogy fogóval sem tudtam megmozdítani (a "dörzsgumi", vagyis nem tudom, mi a pontos neve, az egyszerűen letekeredett az acél forgórész recézett tengelyéről - remélem érthetően fogalmazok... Meg annyira elkopott, hogy egy 150 forintos nagyobb gumi volt már ráhúzva, mint amikor régen az öregek egy "slag" darabot mókoltak rá - bicikliszerelő rakta rá)

Szóval:
1, tudnátok ajánlani fékpofát, ami tartós? (vagy a használat okozza a gyors fogyást...?)
2, dinamóval mit tudok csinálni? Ha csere, tudtok tartós darabot ajánlani (balos), ami a gyári vezetékeléshez illeszthető valahogy? A lámpák a vázba vannak integrálva, esztétikusan nem tudom lebombázni őket és másra cserélni...

Ezek vannak gyárilag hozzá:
1, fékpofa (vagyis eddig ezt adták)
2, dinamó

Köszönöm! :R

[ Szerkesztve ]

(#259929) MM válasza Hasaggymeg (#259915) üzenetére


MM
őstag

"A termék nem elérhető, kérlek vedd ki a kosárból"

Sajnos ez már csak egy virtuális utolsó darab volt, vagy valaki pont rányomott, mindegy is. :(((

(#259930) mauimagic válasza stickermajom (#259927) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Ja lehet, a váz színét néztem csak, azt hittem hogy a műanyag scale ht 3/4.

(#259931) Friczy válasza Gedeon31 (#259857) üzenetére


Friczy
senior tag

Contact Plusom volt (nem City), azzal nem volt problémám. Szárazon eleve nem gond, vizes úton meg bármi megcsúszhat :)

(#259932) orbano


orbano
félisten

Volt már közületek valaki bike fittingen? Ha igen, mik a tapasztalatok, hova érdemes menni?

A vér nem válik VAZZE!™

(#259933) Friczy válasza velizare (#259904) üzenetére


Friczy
senior tag

:DD
Ezzel a fő baj, hogy foltra nem igazán tapad a másik folt (legalábbis nem lesz tartós), tehát ahol már egymásra kell tenni a foltokat, attól jobb megszabadulni.

(#259934) Dark Archon válasza Fall-N (#259907) üzenetére


Dark Archon
addikt

:D
Csak 12000Ft volt :P Ha tényleg megvettem volna 2,4 misiért, szerintem nem kellett volna fáradnom azzal, hogy hazajövök :DDD S jó, hogy félmisiért sem vettem semmit hirtelen felindulásból, mert 30 km után rájönni, hogy egy kínpad, vertem volna a fejem a falba.

Viszont azért beakadt valami, nagyon könnyű gép, jó az a karbon :) Mászni nagyon jó volt vele, lejtőzni a koskormány miatt nem annyira. Míg lejtőn egyenes kormányon a teljes tenyereddel tudod tartani magad, kosnál lényegében a hüvelyk- és mutatóujjad közével támasztod magad. De lehet, hogy csak a hosszú pozíció miatt éreztem így.

A fullyval kapcsolatban, biztos van valami burkolata, oké, de úgy meg tényleg mindenki e-bikenak nézi.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#259935) Maximum1 válasza .LnB (#259925) üzenetére


Maximum1
őstag

Amit tervezel az kb. 80km és 1650 méter szint.
Gyöngyös - Mátrafüred - Kékestető részen voltam már semmi extra DE:
Mátrafüred - Kékestető közti rész piszok kemény, és a lefele is másabb mint a Pilis bármely szakasza, valahogy a jobbos kanyarok nekem nem adták.
Jó utat! , a káró legyen veled. ;]

(#259936) Ringman válasza Dark Archon (#259934) üzenetére


Ringman
nagyúr

lehet, hogy ez neked nagy volt 518 mm-es felsőcsőhosszal, meg 0-ról 60 km-t letekerni kossal, hasalósabb pozícióban egyszerre sok volt.

(#259937) mauimagic válasza orbano (#259932) üzenetére


mauimagic
aktív tag

én voltam, a velencebike-nál.
Profinak tűnt a dolog, mondjuk szerintem mtb-nél sok értelme nincs, inkább országútinál.

A pedálanalízis tetszett, ott rájön az ember, hogy nem tud tekerni :)

(#259938) Friczy válasza zolikaDB (#259928) üzenetére


Friczy
senior tag

1. A használat mindenképpen fogyással jár, és örülj neki, ha a fékpofa fogy, nem pedig a felni :) Ezzel együtt lehet ennél jobb fékpofákat kapni. A könnyebb cserélhetőség kedvéért érdemes olyan fékpofát venni, amiben a betétet külön lehet cserélni, ekkor nem kell minden csere után beállítani a fék párhuzamosságát.

2. Ez a fajta dinamó szimplán büntetés, eszi a gumit, esős időben csúszik a keréken, én meggondolnám elemes lámpák felrakását még akkor is, ha otthagyod a vázban a beintegrált lámpákat. Másik alternatíva az agydinamó lehet, de az drágább játék, és nem biztos, hogy a meglévő lámpák kompatibilisek vele, akkor meg ott vagy, ahol a part szakad.

(#259939) Hasaggymeg válasza andrisbandi (#259922) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Érdekes ez a kormányszélesség dolog mert a kényelmes kéztartáson és irányíthatóságon túl a reach értéket is befolyásolja. Nekem is van még 1-2 hely ahol a 720 simán elment és most a 780-al figyelnem kell, de továbbra sem érzem szükségét vágásnak, pedig XC-re meglehetősen széles a 780, azért vettem, hogy majd kitalálom mennyit vágjak belőle. :F

#259923
jjeahh...nekem sok lenne a 34, legalábbis ha hosszabb a meredek, vagy éppen kikészültem de nem akarok leszállni...pl. itt kell a 32/51 ahhoz, hogy nyeregben maradjak. :(

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#259940) .LnB válasza Maximum1 (#259935) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Elvileg a szegmensek alapján 2000m+ szint, és a Googlemaps alapján ~70km.
Ez számok alapján nekem nem tűnik rossznak. :)
Szóval akkor lefele óvatosan kell menni? Ha jól emlékszem, akkor Mátrafüred - Kékestető között jó az aszfalt nem? A másik oldal viszont közel sem. Legutóbb amikor voltam ott kocsival, úgy rémlik, hogy így volt.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#259941) mauimagic válasza Dark Archon (#259934) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Míg lejtőn egyenes kormányon a teljes tenyereddel tudod tartani magad, kosnál lényegében a hüvelyk- és mutatóujjad közével támasztod magad.

A gravel a bringázásban a Bitcoin, Tesla és Apple egyben, úgyhogy akkor is dropbar kell, ha a "drop" része neked teljesen felesleges, úgy teljes a feeling, a flow, a lifestyle, értem?! ;]

BTW, szerintem pár év, és a 2.1-es régi XC gumik, telók, dropperek után jöhetnek a Gravel Flatbar(tm)-ok és a Gravel Flatbar(tm) Shifter (tm)-ek is, úgyhogy jobban jár mindenki, ha most vesz egy XC Hardtailt, amíg nincs Gravelosítva (négyzetre emelve) az áruk :D

(#259942) Csokicsibesz válasza mauimagic (#259941) üzenetére


Csokicsibesz
tag

Én jártam úgy idén, hogy eltévedtem lefelé a Pilisben és szerencsémre jött egy graveles srác aki tudta az utat. Elég durváb rakta neki lefelé kossal, néztem is mi a fene. Voltak olyan részek ahol figyelnem kellett, hogy ne hagyjon ott.

Szóval azért lehet kossal is veretni rendesen, nyilván kell hozzá technikai tudás meg bevállalósság.

(#259943) orbano válasza mauimagic (#259937) üzenetére


orbano
félisten

Én is ezen agyalok, hogy hibridhez kell-e, de közben gondban vagyok, mert úgy tűnik nagyon hátul van a nyereg (és messze a kormány), és előrébb már nem tudom állítani, csak ha 0, vagy 15 offsetes nyeregcsövet veszek (jelenelg 25-ös van), és 30-60 ezer a bringához való, szóval nem mindegy.
Ha meg a stucnihoz nyúlok és közelebb hozom, akkor sem vagyok benne biztos, hogy a lábam és a súlypontom jó helyen lesz, és erre vonatkozó infót a neten nem találtam. Az első kereket könnyen felemelem, a hátsót sokkal nehezebben. De kezdő vagyok a dologban, szóval ez alapján nagyon nehezen mondom meg, hogy mi van.
Valamit viszont tennem kéne, mert fáj a seggem, csúszok előre a nyeregben, és közben fáj a tenyérgyököm is. :U

A vér nem válik VAZZE!™

(#259944) Hasaggymeg válasza zolikaDB (#259928) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Bár tényleg egyszerűbb csak a gumit cserélni, én a fékpofákkal nem variálnék, ha meg van elégedve a fékező erejükkel akkor nem vennék mást hanem cserélgetném, ugyanakkor fél év/fékbetét elég kevésnek tűnik...a Mátrában lax? :D A dinamóhoz nem tudok mit mondani, az az integrált lámpa tényleg dinamóért kiált. :F

#259942
Csokicsibesz...
ez olyan, hogy Zoliwrc (vagy éppen 6030D) kis túlzással országútival is otthagyna engem a Csóványosra mászva, vagy éppen onnan lefele ereszkedve, ez ugyanakkor nem releváns abban a vitában, hogy jó-e a keskeny koskormány rendes terepre, vagy amúgy az az egész kerékpár úgy ahogy van azzal a geometriával, merev villával és vékony kerekekkel. A tesztnapon is egy CX kerékpárral vezetett fel a Kamaraerdőben egy (versenyzőnek kinéző) fickó a Specinél, aki úgy ment felfelé, hogy csak a villanyosok tudták követni, lefelé aztán félreállt. :)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#259945) RexpecT válasza balintbaba (#259863) üzenetére


RexpecT
addikt

+1
~8000km kinti outi tekeréssel még defektmentes vagyok(kop-kopp).

(#259946) andrisbandi válasza Hasaggymeg (#259939) üzenetére


andrisbandi
őstag

Igen, a régi geós bicók rövidebb elejűek voltak, de "rendes" stucnival.

Az újabb montik reach-e hosszabb, a stucni meg furán rövidebb, vagy sokszor nullás. Ezt is kompenzálják szerintem a k. széles kormánnyal, a sokkal nagyobb kerék mellett.

Összeségében jobb az új módi, de kell kis idő az átszokáshoz.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#259947) Maximum1 válasza .LnB (#259940) üzenetére


Maximum1
őstag

Kinek mi a rossz, én elég jól tolerálom amióta valahol Nógrád környélén mentem kb.6km-et egy felmart útszakaszon, a golyóim is lezsibbadtak a végére.
Mátrafüred - Kékestető közti rész az más világ mint a Pilis, ráparázni nem kell, de érezhetően más lesz fel és le is.
Én így éltem meg, többnyire a Pilisben csapatom, ahhoz képest más az a szakasz.

[ Szerkesztve ]

(#259948) 6030D válasza Csokicsibesz (#259942) üzenetére


6030D
Ármester

Ez ugyan olyan, hogy merevvel nem lehet lejtőzni. ;) Sebesség és tudás függő minden. Én gravelnél a gumi magasságát látom legnagyobb hátránynak, nem véletlen, hogy már arra is az 50-es gumikat erőltetik. A hosszú stucni miatt a fordulékonysága is gyérebb kell legyen, mint egy montinak. De ez mind olyan, hogy ha valaki nem fűzögeti a fák között szűken, meg nem veret le 30-cal a köves, gyökeres lefelén, akkor nem fogja érezni azt, hogy a kos nem oda való, vagy lehetne jobb a mtb.
Amúgy meg ezt az emberek tolták már túl. Benne van a nevében mindkét bringának, hogy hova szánták. :R

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#259949) Friczy válasza Hasaggymeg (#259944) üzenetére


Friczy
senior tag

Nem kell ahhoz a Mátrában lakni, ha rendes közlekedős bringa, és benne van jó néhány esős nap, akkor az esőben felhordott koszra ráfékezve rendesen tudja enni a betétet, főleg, ha az puha. Ha meg kemény, akkor a felnit.
Egy Balatonkör esőben kb. fél fékpofa, ha nem több, pedig az csak 200 km.

(#259950) Fall-N válasza balintbaba (#259909) üzenetére


Fall-N
veterán

Amikor nézegettem a Toseek karbonvillát, akkor pont egy brazil srác alatt törött ketté és le is zúzta az arcát. Persze azóta törölték az értékelést a képekkel együtt. ;] Ennyit arról, hogy nem veszélyes. Igen, általában nem fordul elő, de amilyen a minőség ellenőrzés, előfordul, hogy pont alattam vagy alattad törne el, én inkább nem vállalom be a kockázatot. Ezért vettem helyette telót.

De itt egy példa. Akar venni az ember egy karbon kormányt. Van Alin hamis vagy kínai 15ezerért meg van európai vagy magyar boltból például egy RaceFace Next 35ezerért. Igaz, hogy háromszor annyiba kerül, de erősebb, könnyebb sokkal és garancia is van rá és biztos nem törik el. Mert ha nem is törne el a hamisított, biztos hogy sokkal nehezebb a tömege, mert sokkal szarabb technológiával készül.

Váltó és többi meg tényleg lutri, de biztos nem bírja évekig, mint egy alap Shimano legalább.

Amúgy egyszerű, amelyik kínai márka és gyártó hosszútávon megbízható az előbb - utóbb felbukkan az európai és amerikai webshopokban, mivel egyik bolt sem akar vackokkal és garanciaintézéssel vacakolni. Így lehetett kapni itthon Mosso alu villát és (nem jut az eszembe milyen márkájú) kínai integrált monoblokkot.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.