Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#86401) deny330 válasza ivana (#86400) üzenetére


deny330
aktív tag

Én próbálom mellőzni, de gyalogosnak már magyaráztam meg, hogy bicikli út bizony nem babakocsi tologatásra van. Amióta tudom, hogy a combom kiképződött (a terep viszonyoknak hála) bátrabban megyek le az utakról és csapatok át a fél mezőn keresztbe csak, hogy a járókelőkkel ne keljen vitázni. Én elhiszem, hogy féltik a gyereket mert ugye "eszeveszettül gyorsan" megyek és nehogy elüssem, de ha már tárcsafékes a cangám nyilván ki is használom a fékerőt (egyébként meg nem kerül sokba megállnom, de persze ők ezt honnét tudnák). Arra rájöttem, hogy V-fékes bicóra többet ráülni sem akarok, sokkal gyengébbnek érzem és bizonytalanabb is vagyok a sebességet illetően. A keskeny kormányoktól pedig hülyét tudnék kapni, egyáltalán nem érzem finomnak az irányítást vele. Nem is értem, hogyan manővereztem a régi 24'-esemmel az emberek között.. :B

(#86402) ivana válasza deny330 (#86401) üzenetére


ivana
Ármester

A babakocsis anyukák a bringa úton a halálom az kb. olyan mint kombájnnal az autó pályán. Le kell mennem a fűbe 25-ös gumival mert ő ott tologatja a babakocsit és még neki áll feljebb.

(#86403) Vasinger! válasza ivana (#86402) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Nekem az a kedvencem, amikor Duna parton sétálgatnak az emberek, van kerékpáros és gyalogos út is, de richtig mindenki a kerékpárúton megy, és esélytelen gyorsan menni. Persze ha csöngetek akkor meg jön a nagy meglepődés, hogy egy kerékpáros? Itt, a kerékpárúton? Na jó, nagy nehezen félreállok neki...

Mondjuk az se semmi mikor a szülők viszik el a gyerekeket kerékpározni. Múltkor olyan eset állt fent, hogy a kisgyerek a szembe sávba ment a szülők meg előtte/utána voltak a helyes sávban. Egyik rá nem szólt volna, hogy figyelj kisfiam, ne menjél a szembe sávba mert elgázolnak. Kb. 2 centivel ki tudtam kerülni a gyereket, ráordítottam a szülőkre, de mintha süketek voltak volna. Mentek szépen tovább, mintha mi sem történt volna. Ha nekem gyerekem lenne a legapróbb dolgoktól is megóvnám őt, nemhogy egy potenciális sérüléstől...

(#86404) geotigris9 válasza Vasinger! (#86395) üzenetére


geotigris9
tag


Persze lehetett volna, hogy fékezek a kanyar előtt és szép nyugisan megyek keresztül, de nem az a stílusom. :D Úgy, hogy olyan tempóval mentem amivel még a sávomban maradok a S végénél még éppin hogy. (Zárójelben jegyzem meg ha nem muszáj nem nem szoktam fékezni lassítani.) A NOOB persze pont a bekarikázott részen volt én Kismaros irányából jöttem éppen és maikor fejeztem volna az S kanyart frontálisan összecuppantunk.
A NOOB egy futó csajt kísért bringával természetesen a csaj mellet haladt teljesen szabálytalanul... Az érdekessége a dolognak, hogy a csaj volt a legjobban kiakadva és termete is le rendesen a csávót ott, miért nem sorolt be utána ... Mire NOOB csak ennyit mondott "hát mert beszélgettünk .." :O

Azon részen tudom kicsit orosz rulett főleg tempósan áthaladni, de most (is) ilyenem volt nem akartam "gyök 2 -l" áthaladni.

Persze jó volna oda egy domború tükör, csak nem tudom menyire lenne hosszú életű.
Kismaroson van még egy hasonló kritikus szakasz ott is jó volna egy tükör nagyon.

Ami szerencse, a NOOB az lassan mehetett, mert kísérte a csajszit így kb. csak 40-l csattantunk össze. Két ujjam ami még fáj, a NOOB sem sérült meg nagyon a bringák is túlélték.

(#86398) deny330 Pesten ez pláne általános, hogy ledudálnak amikor bringás futárkodtam ott, nem volt nap, hogy le ne dudáltak volna, meg nem szóltak volna be. Le kell sz@rni az a legjobb, tudom nem mindig van olyan lelki-harmóniába az ember, hogy ezt megtegye, akkor be kell szólni és ahogy alább is írták használni a nemzetközi egyezményes kézjelet. :D ,,I,,

(#86399) Hasaggymeg A [link]. :U

(#86403) Vasinger! Kutyákkal lófráltak a bringa úton, persze póráz nélkül. Majdnem ütköztem az eggyik kutyával egy méter volt talán max. szemből elém kacsázott. Kicsit se lettem ideges hátra szóltam még, de nem volt kedvem már megállni és komolyabban eldumálni, mert úgy is hasztalan .. :((

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#86405) deny330 válasza ivana (#86402) üzenetére


deny330
aktív tag

Igen. Ha meg egy kicsit gyorsabban és szorosabban mész el mellette akkor isten bizony, hogy leszól, hogy óvatosabban..

(#86403) Vasinger! Én mondjuk csengőt nem használok, csak lassítok és átvágok közöttük vagy szólok, hogy legyenek szívesek már arrébb menni (persze ilyenkor is felháborodva adnak csak utat, mert ugye 3-an kell egymás mellett menni, hogy még a szembejövő gyalogos se férjen el). A gyerekekre itt sem figyelnek oda. Kis srácok azt próbálgatták múltkor, hogy ki tud ráugratni a bicikli útról a tőle másfél méterre eső betonos részre ami előtt persze füves talaj van. Rollerrel valahogy nem jutna eszembe ilyet csinálni. Az még oké, hogy a betonon elesel és dobsz egy hátast, de ha a betonost nem éred el.. ? Csóri roller kereke vajon mit fog csinálni a fűben? Mert az oké, hogy én 26'-os kerékkel és böszme gumival átmegyek a füvesen, de ő mit akar a csöpp roller kerekével? Olyat lehet taknyolni mint az állat.. Azt had ne mondjam, hogy amíg a kis srácok ezt tesztelgették a szülők nagyban fagyiztak rá sem szarva a gyerekekre. Az még a másik jópofa dolog, hogy nálunk úgy van a bicikli út, hogy a jobb oldal bicikliseké, bal oldal gyalogosoké (tehát fele járda fele canga út). Ha 2 ember egymás mellett sétál neked meg van egy 720mm+ hosszú kormányod akkor tuti, hogy nem fogsz kényelmesen elférni mellettük. Elég hülyén vannak kitalálva ezek a dolgok, meg a gyalogosok is megérdemelnének egy misét. Mindenesetre a Veszprémből induló Balatonig tartó bicikli utat kiakarom próbálni nyáron vagy egy jobb tavaszi napon, de már előre félek, hogy mik lesznek a nagyobb városokban.. :W

(#86404) geotigris9 A kézjelet eddig haveroknál vettem észre, nekem még kell pár hét, mire beedződök erre a dologra. :DDD Itt nem napi szintű a dolog szerencsére, de a gyalogosokkal meggyűlik a bajod. Gondolkozok, hogy hosszabb hétvége alatt kellene valami olyan lámpát vennem bicóra, amivel én is látok valamennyit, nem csak engemet látnak és este fele forgalom nélkül elmenni tekerni egy keveset.

[ Szerkesztve ]

(#86406) geotigris9


geotigris9
tag

Hogyan készült. (Fabio Wibmer)
Aki figyeli a fórumot tudni fogja miről van szó. :D (Aki nem nézze meg ezt.)

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#86407) Pttypang válasza deny330 (#86398) üzenetére


Pttypang
veterán

Szerintem rosszul ertelmezted. Az integeto, kiabalo emberek mind szurkolnak neked. Tekerd erosebben, birod meg, tartski, meg tudod csinalni.
Biztos felrehallottad, ints vissza neki.mosolyogva, huzodj a sav jobb kereknyomaba es menj tovabb.

Everybody lies.

(#86408) jjeahh válasza Vasinger! (#86403) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Én a csinos kismamákat szeretem... :DDD Felénk inkább pletykáló, totyogó nyugdíjassal van tele a kerékpárút, biztos azért, mert simább és szép piros :D . Valamiért azt hiszik, hogy nekük mindenben mindíg mindenki elsőbbséget kell adjon, a padlizsán-daeros hajú öregasszonyoknak mindent szabad. No meg persze néhány autós is előszeretettel parkol rá, mintha az egy kihasználatlan fölösleges rész lenne.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#86409) Hasaggymeg válasza geotigris9 (#86404) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Szerintem az az oldal nem megbízható forrás.A sok ezer kép közül csak ott van olyan ahol pamacsos fülű "vadmacskát" ábrázol.Fura... :F ...mintha valami korcs volna.(Dolgoztam vadmacskákkal.)

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#86410) 6030D válasza geotigris9 (#86404) üzenetére


6030D
Ármester

Azért tegyük hozzá, hogy az a sarok egy 4 m-es betonfal, lejtőről jöttél, és másfélméter lent a bringaút. :DDD A jobb oldali 75 cm-ben fordultál? Gondolom nem. Az egy szar rész, úgy ahogy a kismarosi hajószerelőnél, meg a Verőce-Vác között a betonüzem mellett. Ott mondjuk nagy ötlet volt kivágni a bokrot, mert belátható, de nyárra megint ugyan olyan lesz.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#86411) BenQhunria


BenQhunria
tag

Sziasztok!
Két kérdésem lenne.
Az egyik az lenne , hogy szeretnék vásárolni egy másik spd-pedált, jelenleg egy Shimano m520 , két év alatt a második megy tönkre , de évente 7-800km-nél többet nem tekerek vele, kinéztem XLC PD-S15 MTB , ez vajon jobb lehet?Ipari csapágyazást ír ennél, még a másik ugye kónuszos.
Másik ,hogy kapható nálunk valahol BBB Nanga BHE-54 , ha nem akkor valami külföldi megbízható oldalt ajánlanátok?
:R

[ Szerkesztve ]

Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.

(#86412) 3shae


3shae
aktív tag

Tegnap amikor gurultam haza a pestimrei kerékpárbotból, a velem szembe jövő, majd bekanyarodó autóból kiabálta a muki : LÉGPUSKA MI?

mondom :F már Gyál határában esett le, a hülyéje légpuskának nézte a hátizsákomból kikandikáló, újonnan vásárolt kormányt :D

Bármi kérdésed van a meghirdetett termékeimmel kapcsolatban, nyugodtan írj PÜ-t vagy hívj! Mi legyen a nicked? 2shae! Az már foglalt.. akkor legyen 3!

(#86413) 6030D válasza BenQhunria (#86411) üzenetére


6030D
Ármester

Mit takar az, hogy tönkre megy? Simán többet ki kellene bírnia, még akkor is, ha nincs karbantartva. Nekem az 530 van, aminek a bele ugyan az, de semmi baja, pedig nem 7-800 km-t megy évente és kap sarat, vizet is.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#86414) BenQhunria válasza 6030D (#86413) üzenetére


BenQhunria
tag

Kattog,zörög, nyikorog, már többféle spray ki lett próbálva hozzá, de nem bírja nálam, és testvéremnél is ugyan ez a probléma.Nyilván tudom ,hogy van egy alaphangja a pedálnak. :DDD

[ Szerkesztve ]

Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.

(#86415) 6030D válasza BenQhunria (#86414) üzenetére


6030D
Ármester

Ha koszos a rugós rész, akkor nyikorog benne a stopli. Ki kell takarítani, illetve én befújom tekerés előtt olajsprével.
A tengelyt szedtétek már szét újrazsírozni?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#86416) BenQhunria


BenQhunria
tag

Na azt még nem!

Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.

(#86417) szjoci


szjoci
őstag

Átforgattam én is a stucnit, kíváncsi leszek mennyire bírja a hátam (bár ez csak egy ±7°-os kormányszár).
Viva la revolución powered by Tothgera30 :))

[ Szerkesztve ]

(#86418) 6030D válasza BenQhunria (#86416) üzenetére


6030D
Ármester

Kell hozzá egy ilyen drága szerszám :) , ezzel szét tudod szedni a testet a tengelytől. Utána sima villáskulcsokkal szétszedhető.
Itt meg megnézitek a sorrendet összerakásnál: pdf

(#86417) szjoci: még a távtartókat ki kell venni a stucni alól. ;] Nem kell előrébb dönteni az ülést? Nem zsibbad az ékszer?

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#86419) szjoci válasza 6030D (#86418) üzenetére


szjoci
őstag

Nem jön le a képről, de vízszintben van az ülés.

Na azért annyira nem éltetjük a forradalmat, lásd a káoszt a kormányon. Pedig a plüss dobókockát lelevettem a kép erejéig a kormányról :DDD

[ Szerkesztve ]

(#86420) Because válasza szjoci (#86417) üzenetére


Because
őstag

szerintem meg lehetne azt is oldani, hogy a stucnit a villa vállához a váz alá tegyed :DDD

(#86421) 6030D válasza szjoci (#86419) üzenetére


6030D
Ármester

Mióta lejjebb raktam a sajátomon, azóta vannak olyan tekerések, hogy izomláz van a hátamban utána. És még tud lejjebb menni, de hagyok neki egy kis időt, úgy érzem. :)

Because: már nem tudom, hol írta valaki, hogy "...csökkenthetném a légellenállást a villavállat fogva..." :DDD

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#86422) Hasaggymeg válasza szjoci (#86419) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Van ott minden mint egy jó boltban. :DDD...amúgy meg ha megfigyeled,talán még most sincs vízszintben sem a stucni. :K

(#86414) BenQhunria ...magasnyomásúval szoktátok mosni?

(#86412) 3shae...az izraeli nagykövetség utcájába ne hajts be úgy. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#86423) BenQhunria válasza Hasaggymeg (#86422) üzenetére


BenQhunria
tag

Nem , csak kimondottan kézzel.

Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.

(#86424) Hasaggymeg válasza BenQhunria (#86423) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Akkor biztos ilyenek a lábaitok. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#86425) Vasinger! válasza geotigris9 (#86404) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Ismerem azt a szakaszt, sokat mentem már arra, annyira nem tűnt veszélyesnek az a szakasz, sok másik rosszabb van a Dunakanyarban. Itt tényleg inkább a helyzet volt szerencsétlen, mint maga a hely.

A lényeg, hogy a bringák és az emberek is megúszták, mondjuk nem tudom hogyan egy 40-es ütközés után :D

(#86426) Hasaggymeg válasza Pttypang (#86407) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

;]

(#86404) geotigris9...vonzott a söröző és azért hajtottál mint állat,mi?! :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#86427) kmarci25 válasza Hasaggymeg (#86322) üzenetére


kmarci25
veterán

Na, megmenekültem az elsőre kinézettektől. Élőben még ijesztőbbek voltak, mint a képeken.

Maradjunk egyelőre nálam. Magasság: 183 cm, belső lábhossz: 84 cm, súly: 83 kg. A kalkulátor szerint 55-56 cm-ig jó vagyok, de az 56 az ideális.
Igazi hobbibiciklit keresek, amivel a vonzáskörzetemben lehet tekeregni pár kilométert. (Nem munkábajárás, nem komoly tekerés.) Esetleg nyaralásokkor rövidebb földút/murva. Kosár jó lenne rá, mert hétvégenként útbaejetnénk zöldségest, pékséget, de a legjobb egy leakasztható kosár lenne.
Trekking bringára gondoltam, az ajánlott oldalakon ezeket találtam, amik tetszenek:
- egy kicsit túl MTB-s, kicsit ütött-kopott, a méretét nem tudom (lehet, hogy kicsi lenne?)
- kettő már jobb valamivel, de itt is a méret miatt aggódom, kicsinek tűnik
- három
- négy kicsit talán nagypapás :), meg nem tudom, hogy tartsak-e az agyváltótól... :F
- öt Békéscsaba... :( (bp-i vagyok)
- hat ez már Bp.

Újjonnan: van a Csepelnek ilyen Blackwood-ja, illetve ez a Budapest, de ez meg megint az agyváltó.
Sejtem, hogy a Decathlon itt szitokszó, de tényleg annyira gáz, ott is láttam olyan 55-65-ig jól kinéző bringákat.

Nagyon max 70-et költenék rá, ha használt akkor ebben benne kéne lennie egy szükséges felújításnak is.

Bocs, ha hosszúra sikeredett, és minden segítséget előre is köszönök. :R

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#86428) Frenky89 válasza ivana (#86397) üzenetére


Frenky89
őstag

No, így mindjárt más. :)

Mindenki:
Van valakinek tapasztalata a Jófogás háztól-háziggal kerékpárszállítás ügyben?
Illetve az is érdekelne, hogy hogyan kellene becsomagolni egy bringát futáros szállításhoz.

(#86429) Runner_fxr válasza smkb (#86333) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én csak erre reagáltam "Hármashatár hegy legcombosabb terep szakaszait" :)

Nekem semmi bajom egy koskormányos bringával, de azt a mai napig nem értem, hogy mi élvezet van abban, hogy ezeket a gépeket bevisszük a terepre?
Oké, hogy a kicsit szélesebb cross külsőkkel el lehet vele menni nem durva terepen, de maga az üléspozíció, kormány, full merev kialakítás, összességében egy kínzópaddá teszi a terepezést. :) Tudom, hogy ennek ellenére sokan kedvelik, de szerintem ehhez nagyon teljesítmény orientáltnak kell lenni, amikor csak a másodpercek számítanak.
Én azt szeretem a terepezésben, ha árkon bokron át tudok menni, de ez nyilván az én igényem.
Viszont egy könnyű, karbon XC sem sokkal lassabb mint a CX, de legalább sokkal kezelhetőbb terepen.

trialboj: Mászásnál változtathatod a geometriát, nem hülyeség azért, a nagyon brutál mászásoknál kevésbé emelgeti az elejét, de ezt a gyakorlatban igen ritkán állítgatnád. Nem véletlenül van kevés bringában ilyen villa.

(#86430) joysefke válasza 6030D (#86373) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Börzsöny. Az ország utolsó vadregényes tája... :)

(#86431) BenQhunria válasza Hasaggymeg (#86424) üzenetére


BenQhunria
tag

:DD :DDD
De azért csak jobb lenne egy ipari csapágyas , nöm? :F

Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.

(#86432) szabolcs.sz


szabolcs.sz
tag

Sziasztok!

Van egy használtan vett trekking bringám, amint van egy shimano spd-m324 pedál. a hozzá való fém stopli nem járt hozzá. Szeretnék venni egy hozzá való cipőt, vagy akár cipőt plusz pedált (meg a stoplit persze), városi, túra használatra. Valami alap shimano mtb / trekking cipőre gondoltam, de szeretném előtt felpróbálni, megnézni. Van valahol mostanság valami jó vétel ? Olvasom, hogy szokott lenni tavasszal meg ősszel shimano cipő + pedál akció, de most nem találok ilyet. Van egy városi bringám is, legfejljebb arra átteném a régi, használt 324-et.

Ja, ez lenne az első bringás cipőm.

[ Szerkesztve ]

(#86433) ivana válasza BenQhunria (#86414) üzenetére


ivana
Ármester

Ez elég fura az a pedál elég sokat ki kellene bírjon. Nem ment bele víz? Azt nem szereti. Illetve ez a spay nem biztos, hogy jó ötlet szét kellene szedni és megnézni belül. Az enyémben már van bőven és semmi baja...

(#86434) deny330 válasza Pttypang (#86407) üzenetére


deny330
aktív tag

Nyilvánvalóan.. hogy ez eddig nem jutott az eszembe?! :P

(#86435) Hasaggymeg válasza BenQhunria (#86431) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ilyen módon szereli a Shimano még a Saint-jeit is melyeket elpusztíthatatlannak mondanak.

(#86427) kmarci25 ...~100 alatt játszik a Decathlon is,csak ne olyan fura vázzal. :K

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#86436) geotigris9 válasza 6030D (#86410) üzenetére


geotigris9
tag

Kismaros irányából haladva a kanyar végénél tértem vissza sávomba, ugye ha ott jön valaki szabályosan akkor "simán" elférjünk egymás mellet. (Ha a kanyar teljes hosszában a sávodba maradsz és úgy akarod bevenni max. 25km/h amivel be lehet venni.) Ha a végét sávelhagyással fejeztem volna be akkor a csajt kaptam volna telibe. Az volt a szép ahogy befejeztem a kanyar végét pont ott voltak a legkritikusabb ponton. Az lett volna szép ha a csávó is kente volna neki ... akkor összeadva már 60 - 70 km/h lett volna az ütközés. Nyomtan én nyilván a féket meg a csávó is ezredmásodperce az ütközés előtt .. :D

Nem tudom hogy jön ide hogy a támfalról jöttem le. [?]

Más, hogyan lehetne meggátolni, hogy ne forduljon el a kormány nagy terhelésnél?
Hozzá kell tegyem sz@r a stucni eleve és egy csavaros a rögzittése bár a stucniban van némi rovátka, de kb. a semmivel egyenlő szóval az nem ér semmit. Hiába húzom meg csumára a stucni csavart és adok alája még csavarrögzítőt nem fogja meg rendesen. Bár hozzá kell tegyem gyengébb fajta ami van nekem csavarrögzítő is bár csavarnál ahol eddig használtam nem volt gond, de ide kevés.
Új stucnira nem akarok költeni már azon a bringán (szaladgálós outi), valami ötlet vagy valami erősebb csavarrögzítő megoldaná a problémát?
(alu-alu anyagról lenne szó a kormányrésznél)
Mivel szinte tök mindegy ezen a bringán mit alkotok az is megfordult a fejembe, hogy átfúrom a stucnit és a kormányt is és hajtok bele csavart akkor tuti nem fog elforogni, csak attól félek szétszakadna nagyobb terhelésnél a kormány annyira meggyengülne a csavarnál a csavar szétszakítaná. Meg sajnálnám szétb@rmolni a kormányt kb. az ami ér is valamit meg jó is azon a bringán..az új felnit nem számolva.

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#86437) kmarci25 válasza Hasaggymeg (#86435) üzenetére


kmarci25
veterán

Olyan fura vázas már nincs is a kínálatban. Szóval 100 alatt kb mindegy honnan veszem? Meg gondolom, akkor a linkelt használtak is a futottak még kategória, azaz vegyem azt, amelyik számomra jobban mutat...

Egy kérdés: agyváltó? :F Mit kell róla tudni? Olvastam róla, de nekem annyi jött le, hogy nem igazán javítható, viszont talán városban kényelmesebb. Ami aggaszt az az, hogy a kevesebb fokozat nem fog-e hátrányt jelenteni...

[ Szerkesztve ]

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#86438) BenQhunria


BenQhunria
tag

Rendben , valamelyik nap szétszedem, bukósisakra ötlet ? :U

Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.

(#86439) CaNNa3IS válasza kmarci25 (#86427) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Ilyen szarokat nehogy megvegyél.

A kollégámnak kb 1 honapja vettünk 2 KTM trekkinget az opera mögötti kerékpárkölcsönzőből.
Kiárulták a régi bicajokat mert jött az új garnitúra.
Azt hiszem KTM life , aluvázas agydinamós talán 3x7-8 váltás csomitartó hátul. 48k volt darabja.
Egy telefont megér.

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#86440) Tothgera30 válasza smkb (#86314) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Gyönyörűséges kis CX, simán vállalható szettel. Bár ilyen széles gumik mikor megtelnek sárral szépen lehúzzák a villák belső részéről a fényezést.

#86365 jjeahh/#86366 Hasaggymeg: Ezt nem tudom ki találta ki, de netto baromság hogy divat. Eleve először geo-t kell nézni, és mivel magasabban van a fejcső, ezt kompenzálva érdemes negatívba lőni a stucnit, ez mászásnál lesz előny, mert nem fogja még 26-40-es áttételen sem emelni az orrát, ugye ahogy Hasaggymeg írta, lentebb kerül a súlypont.

#86417 szjoci: Ez még nem negatív, az igazán -17° körül kezdőik. Gyárilag dobják ki így a cangákat.

#86429 Runner_fxr: Minden bizonnyal erőteljes túlzás hogy combos HHH részeket CX-el vagy Gravel-el teljesít valaki. De megvan a miértje is, földútra, kis mászásokra, túrázni nagyon szuper kis gép tud lenni, síkon/lefelé pedig egész egyszerűen gyorsabb mint az MTB.

Meine (originell):

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#86441) kmarci25 válasza CaNNa3IS (#86439) üzenetére


kmarci25
veterán

KTM-et 60 alatt sehol nem találok. Annyiért is leginkább nőit.

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#86442) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Hátha valaki még nem látta (nekem új volt):
https://www.youtube.com/watch?v=CDitcUyZ6Ws

[ Szerkesztve ]

(#86443) jjeahh válasza Tothgera30 (#86440) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nem én találtam ki, hogy divat, itt olvastam anno valakinél, már rég követem a topikot :D Most szerintem egy ideig így marad felfelé fordítva, mert városban kényelmesebb és mivel a télen rendesen elpuhultam, meg eddig montim sem volt, most még úgysem bírok akkorákat mászni, hogy megemelkedjen az orra :D . Aztán ha belejövök a mászásba majd meglátjuk...

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#86444) deny330


deny330
aktív tag

Nem szeretnék nagyon informálatlannak tűnni, de rengeteg dologra nem találtam meg azokat a válaszokat, amiket kerestem, szóval feltennék pár kérdést, ha nem probléma:

Felmerült bennem pár kérdés bicikli építéssel kapcsolatban. Nem sikerült magamat meggyőzni arról, hogy most mi hogyan van, elég idióta válaszokat találtam.
Ha alapul veszek egy Cube AMS 150 vázat, akkor annak van egy ajánlott rugóútja, 150mm. És ha én egy 140-es telót rakok előre, vagy ne adj isten 160-ast, 170-180-ast? Akkor csak a geometriája lesz rossz, és kész? Ahogyan olvastam itt a korábbi válaszokat az jött le, hogy egy rossz (túl kicsi / túl nagy) telóval ellehet rontani a geót és ezzel repedés is létrejöhet, ne adj isten törés. Szóval ha az ajánlott 150mm, akkor 140-be már ne is gondolkodjak illetve 160-asba se? Vagy mi az, ami még belefér?

Ezt nagyon noob dolognak érzem, de most nem teljesen világos számomra, belekevertem saját magamat; ahogyan néztem átütőtengelyes telóknál meg van adva, hogy QR15, QR20. Ez mit jelent? Hogy olyan / akkora tengely van benne és ehhez kell agyat venni, amire aztán építve lesz a kerék? Ezeknek az agyaknak az ára legalább arany áron van? :/

Hátsó rugóstagok szemtávja: veszek 2 vázat, pl AMS 150 és AMS 130. Az egyiknek 216(x63)-os szemtáv van megadva a másiknak 200(x51). A szemtáv távolságokat értem, de ha az AMS 130-ba akarok berakni egy 240-es szemtávú tagot, akkor az bele sem fog menni, mert 216 a max, vagy csak az ajánlott? És ha bele is megy a nagyobb szemtávú tag, mi történik? Itt is el lesz cseszve a geo vagy valami más? A kisebb tagokkal hogyan van ez? Ha pl 216 os szemtáv helyett 200-ast akarok belerakni? Bele sem illik, nem is tudom belerakni? Vagy itt is lehet ezzel játszani, hogy valahogyan belerakom a kisebbet / nagyobbat, de valami el lesz cseszve, és az egész rosszul fog működni?

A hátsó és első rugóutat hogyan érdemes összehangolni? Pl. ha 150mm az út elől akkor 150mm legyen hátul is?

Illetve ilyen "nagy" (140-160) rugóutakkal szerelt telóknál lehet találni értelmes lockoutot (úgy értem, hogy tényleg lockol, és alig van pogózás)? Havernak van egy Magellán Vega váza, elől dupla vállas teló (Shock Works DH3) és hátul egy Fox Van R rugós tag.. az első teló még hagyján, mert elég kemény, csak azt tompítja amit kell, nem pogózik. A hátsó teló viszont rettentően. Állva nem tudsz tekerni, mert az egész pogózik. Rettenet sok energiát elvesz - szóval arra rájöttem, hogy a rugós tagokat csak keményíteni lehet(?), elzárni lockouttal nem. Levegős tagok esetén ez hogy van? A súlyra fújást értem, de 216-os szemtávval rendelkező tagok (216x63mm pl) tudnak pogózni még lockouttal is? + van valami hátrányuk / előnyük a levegős tagoknak / telóknak az olajosokkal szemben?

Bocsánat a sok bugyuta kérdésért, és köszönöm a válaszokat!

(#86445) geotigris9 válasza joysefke (#86442) üzenetére


geotigris9
tag

Ja! De milyen jó fejek ott a fakabátok, hogy asszisztáltak a videóhoz.

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#86446) joysefke válasza geotigris9 (#86445) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Jah, bűnrészességet vállalnak ;]

(#86447) CaNNa3IS válasza deny330 (#86444) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Hátsó tagnál a szemtáv az fix. ha pl 222-es akkor abba csak 222-est tudsz rakni.
QR15 igen a tengely 15mm és ez a legelterjedtebb manapság. Régebbi átütősben, mostani nagyobb(fox 36) vagy duplavállasokba van 20-as tengely.
rugós és levegős tag van. Az olaj az csillapításra van benne.

Nekem a rugós tag valami teljesen más élményt ad. Egy pillanat alatt megindul de lockolni nem lehet sőt a levegős fox rp23-at se lehetett csak volt propedal amit tudtál állítani és az keményítette.
Rugós pl sokkal finomabban tudta csillapítani amikor egy ugrás után megérkezel. Levegősnél nekem sokszor pattogott.
Levegős fel tudod fúlyni olyan súlyra amilyenre akarod és ez a legnagyobb előnye.
Rugósnál vehetsz bele új rugót ami acélnál 5-6k titán 30k. Ha pl egy idő után leadsz egy kis felesleget vagy felszedsz akkor lehet másik rugó után nézni.

Általában elől hátul hasonló szokott lenni de nem kötelező. Nekem az ams 130-ban 110-150 teló volt elől és csak 150-en használtam.

[ Szerkesztve ]

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#86448) deny330 válasza CaNNa3IS (#86447) üzenetére


deny330
aktív tag

Volt egy videó, amiben felemelték a bicók hátulját, és ott a rugós nem pattogott leérkezés után, a levegős viszont igen. Én azért tartózkodok a levegősektől, viszont a lockout miatt jobban bejönnek. Túrázás közben hülyét kapnék szerintem, ha pogózna. Bár a légnyomással lehetne játszani, hogy milyen puha / kemény legyen gondolom, csak nehogy tönkre tegyen valamit a nem megfelelő beállítás - én effektív jobban szeretem a puha, de elzárható telót.

Köszi a válaszokat! :)

(#86449) Strezi válasza deny330 (#86444) üzenetére


Strezi
őstag

Csak az első részhez. Hátsó rugóút kb fix, egyszerűen a himbarandszernek vannak korlátai mindkét irányban.
Első hátsó rugóút viszonylatban pedig egyszerűen nem érdemes előre kevesebbet rakni. Többet lehet, de akkor azt a gépet egyre inkább lejtőzás irányba tolod el. Mivel emelkedik az eleje, egyre meredekebb lejtőkön lesz semleges és magabiztos a viselkedése. Ebben segít a laposodó fejcső szög is.

A törés nem deitektben ezért lehet, hanem amiatt, hogy aki így eldurvítja a bringát, az általában olyan helyen is fogja használni. Tehát végül a bringa fejcsöve olyanokat kaphat a nagyobb telóval durva terepen, amire már nem tervezték.

Pogó pedig van és lesz! Ma tekertem ugyanazt a kört a Spectrallal (140/150), amit tegnap a Specivel(100/130) és negyon más volt a két gép mind fel mind le. Most hogy már van összehasonlítási alapon, még többre tartom a speci automatán záró hátsótagját! Elég sokat gépészkedtem a specralon, hogy zárjam, nyissam a hátsó tagot ahogy a terep kívánta. Én nem hiszek a magátol nem pogózó hátsó tagban! Ahol nincs aktív elem, ott valami kompromisszum lesz. Ha pogózik jó lesz lefele is, ha meg nem pogózik, akkor lefele sem lesz olyan aktív a hátsó tag...

Az első telóval nem foglalkozom, az egyáltalán nem zavar ha nyitva is marad. Nem karból meg felsőtestből tekerem, rángatom a bringát. Arrol már leszoktam, de tanulni is lehet...

Szerintem ;)

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#86450) Sleek


Sleek
senior tag

Sziasztok szép estét. 26 os mtb hez milyen belső gumit ajánlanátok ?
Úgy veszem észre ,hogy a Continental sokat veszített a minőségből. Kb fél év után szó szerint végig reped a "sütésnél". Több conti belsővel is így jártam ami fehér feliratos. Előtte a sárga feliratossal nem volt semmi gond.
Köszi a segítséget .

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.