Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #212743 üzenetére

    Kezdenek is visszatérni páran, a Merida Ninety Six is már mentes középrésszel érkezett.
    Egyetértek, montira a pressfit egy zsákutca, túl sok a kosz, nagy a terhelés, pár év alatt tönkre lehet tenni egy pressfit-es vázat ha valaki komolyabban terheli és sokat sarazik. Feláldozták a tartósságot a súly oltárán. Nyilván könnyebb lett kicsit a pressfit-es váz, és mivel a fogyasztói társadalom a kerékpáriparban is utat tört magának, nem is foglalkoztak ezzel a kérdéssel, úgy vannak vele a gyártók, úgy is pár évente cserélik a bringákat. Nekem ez a gondolkodás egyáltalán nem szimpatikus.
    Inkább legyen 100g-al nehezebb a váz, de legyen benne rendes menetes középagy.

    Bár én abszolút támogatom az ebike terjedését, szerintem ezzel nem okozok meglepetést, :D viszont ott még komolyabb a gond a hajtómű csapágyak tekintetében. Gyönyörű kompaktak lettek a motorok, csak épp azzal nem foglalkoztak a gyártók, hogy mi a helyzet a csapággyal. Igaz, ezek túlméretes csapágyak és ha nem áztatod be, akár 50 ezeret elfuthat, viszont a sok sarat és vizet ez sem szereti. Márpedig egy montin előfordulhat ilyen, nem ritka, hogy 5-10 ezer km után olyan zajos bennük a csapágy mintha egy kávédarálót forgatnál. Erre gyári megoldása egyedül a Boschnak van, az is csak a régebbi motorjához és csak részlegesen. Ha pl teljesen beázik az összes csapágy akkor motor csere, ha az 5 milliós Specibe beázik a brose, komplett motor csere van. Ezt felismerve létrejött egy igen komoly szerviz Angliában, akik generáloznak ebike motort, kell hozzá egy legalább 10 tonna terhelhetőségű hidraulkus műhelyprés, és cserélnek minden csapágyat. Viszont egy full generál 100-150 ezer ft, gyakorlatilag ebike esetében elmondható, hogy egy "monoblokk" csere ennyibe kerül. Shimano annyira kompakt, hogy még a legprofibb szervizek sem tudnak vele mit kezdeni, ha tönkremegy a csapágy, kuka a motor, nem lehet sérülés nélkül csapágyat cserélni benne. Egy motor 1000 euro. Nagyon nagy a pazarlás, fut a biznisz, viszik az ebike-ot mint a cukrot és ha tönkremegy egy szaros csapágy, megy a kukába egy 1000 euro-s motor. Nem hiszem el, hogy ne lehetne ezt felhasználó barátabbra csinálni, szóval van itt egy piaci rés, ezeket a motorokat felújítani. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés