Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [DraXoN:] Netfix lemondva
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [plevips:] Pár kép a Fóti Homokbányáról
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Zoliwrc
aktív tag
Valaki tud esetleg Squirt Lube Low Temp verziójához magyarországi boltot ahol elérhető?
ivana
Ármester
Az aluvázakat ugyan úgy 2k autófestékkel szokták festeni, mint minden más. Nem porfestim gyárilag.
bardi
aktív tag
Ez a módszer jó lehet montinál? Alu meg acél vázra is érdekel a vélemény.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
ivana
Ármester
Ez a módszer a rendes fényezés csak otthon.
flash-
veterán
ha az alu vázon van egy mély leverődés aluig kb 1 centi hosszú csík) mit javasoltok a javítására?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Hasaggymeg
Topikgazda
Készülünk, készülünk? 🤭
SpaceJam... nem te panaszkodtál minap erre a hátsó lámpára?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
SpaceJam
aktív tag
Nem erre, hanem a 180-asra – azt én visszavittem. Ez a 100-as most jónak tűnik. Mindkét típusú rögzítése tökéletes és követendő, a fénye ennek már korrekt, akksival eddig bírta (bár a limitjeit még nem teszteltem). Nem akartam már újabb fajtát kutatni. Ez az RN 800 és RN 100 TL tök jó kombináció. Közlekedéshez nem kell – és nem is szabad – a fényerőket kimaxolni, de ha kell, van bennük potenciál.
A 180-asba valami elcseszett volt a gyorsulásmérő, és ugyanarra az akksira ráaggattak sokkal erősebb, vakító LED-eket. Az teljesen értelmetlen konstrukció, ahol a specifikációk eleve nem stimmelhettek.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
Zoliwrc
aktív tag
Eddig a "sima" Squirt Lube-al jártam télen is, de most kipróbálnám ezt a low temperature-t is.
Most még alul rövidgatyás idő van, épp készülődök ki terepre
tacto
aktív tag
En siman vennem, ha minden oke vele, nem hezitalnek ennyit.
Biztos, hogy kell neked egy regi cromo( kb. felsökat. raadasul) orszaguti? Lehet, csak ezert vagy bizonytalan...
J.C.G.
aktív tag
Alapozás nélkül hová tapadna meg a festék? Alapozót is csiszold fel vizesen.
[Festék]
J.C.G.
aktív tag
Csiszold ki azt a részét simára a váznak, majd gitteld, csiszold, ha kell ismét gitt és csiszolás, majd alapozni, csiszolni, festeni. Persze zsírtalanítás ne maradjon le.
J.C.G.
aktív tag
Bemész a festékboltba és ott rábízod magad az eladókra. Vizes papír esetleg szivacs...
MPowerPH
félisten
Azt hiszem, eldolt. Addig mocorogtam, amig ra nem irtam ismire, Cube -jan egy 2020 -as MT7 van. Ha mar videken vagyok, elugrottam, mutassa mar meg. Brutalis.
Oriasit fog, csodalom, hogy a telot nem barmolja szet hosszutavon. Nekem a kar mar megszokott, az majd ugyan az, mint az MT8 -on.
Mi volt vele a gondod? Vagy miert nem tetszett? Adagolhatosaga is jo, bar fogaspontot tenyleg nem tudod allitani.
Nem csiszatol, de mondta, hogy tokolni kell vele, amig kozepre kerul a tarcsa. Utana ellenben mar nem mozog el.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
J.C.G.
aktív tag
Légy türelmes és kitartó. Az acél keményebb mint az alumínium és mégis csiszolható.
Ringman
nagyúr
pont ezen gondolkodom, hogy kell-e a gravel mellé, még nem döntöttem el, ha megvenném és beválna, akkor a nuroadot szinte csak terepen használnám már, de akkor meg lehetne egy (merev villás) mtb is helyette.
mindig is az acél biciklik tetszettek, az alu/karbon kevésbé, de tavasszal amikor a nuroadot vettem nem volt sehol kapható acél gravel kb. hasonló áron.
tacto
aktív tag
Nekem is ugy lett egy 30 eves acel outi Specim, hogy mindig csak vazam volt, de ilyen teljes cuccom nem. 3 tanyer elöl szigoruan 😀
Nem bantam meg azota sem, nyilvan ez nem racionalis dolog...
erhas01
tag
1 Fo
resyte Aerobar Brake Cable Splitters [link]
2 Tárcsa (városba) és felnifék (országúton) is.
erhas01
tag
Magas fű, 40 fokos rézsű, három méteres ág.
Biztosan (sárga,fekete) darázs volt.
Megjelöltek, a kesztyűt eldobtam, a gatya levétel után nem akarták otthagyni a saját fullánjukat.
A fulánk a kesztyűbe, a nadrágomban mászóké is beleszakadt. Körülöttem repüléskor láttam a kiszakadt potrohukat. Ordítás közben én csak ösztönösen, óvatosan összefogtam a gatyaszáramat, ne másszanak fel a lágyékig. Segítség kellett a cipő levételhez is.
Tanulság:
Kesztyű, összekötött nem lobogó zárt ruházat, ketten menni, megállni, hátrálni 100 métert, tarkót, arcot védeni, víz.
A vadméhek egy tízméteres gömböt alkotnak a fészek körül 4-5 órán át. Azt 1x megúsztam.
Runner_fxr
Ármester
Az volt vele a gond amit már fentebb leírtam, nem marad megfelelő hely a tárcsa és betét között. Hiába volt többször is légtelenítve, dugattyúk olajozva, nagyon nehéz beállítani, és ez több esetben előfordult, legutóbb zsinórban 3 db MT7-es fékkel.
Illetve a szokásos gyenge, nyúlós Magura fékkar. Nyilván egy 4 dugattyús fék erősen fog egy 2 dugattyúshoz képest, de én azért kipróbálnék mást is a helyedben, ha van rá lehetőséged. Persze ha annyira a Magura kell, vedd meg, lehet neked szerencséd lesz vele és kifogsz egy normálisan beállítható példányt. Biztos megfogja a bringát, azzal nem lesz gond.
MPowerPH
félisten
Sulyon probalok fogni. Igy is tulsulyos a bringa, a hajtast lecserelve tan nyerek valamennyit. Fekkel 100g is valami. Kormanyt majd lecserelem kesobb karbonra, meg a dropperen tan nyerek egy keveset, ha a Fox kashima coating -os dropperet rateszem.
Karbon felniktol mar felek, es kb. ennyit tudtam hozzatenni a sulycsokkenteshez.
Borzalmas nehezek ezek a bringak. Furcsa lesz a mostani utan a 3kg sulytobblet. Az meg nem vilagos, hogy tubeless -el jon, vagy csak tubeless ready.
Cube 150 erdekes mod 1kg -val konnyebb a datasheet szerint. Nem tudom, hogy jon ossze annyi, mert a rugos tag es a telo az azonos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Hasaggymeg
Topikgazda
Remélem nem bántad meg, mert mi is most értünk haza egy órája és igaz zasszonyos volt, de meglehetősen felöltözve sem volt melegem. Bánkra indultunk, aztán meggyőztem, hogy 100+km 10-13°C körüli ~40km/h szélben nem lesz mókás úgy, hogy 12 óra után indulunk itthonról. Meggyőztem, Vácduka után Rád helyett Vác felé vettük az irányt, kis Naszály dombság, de mire hazaértünk így is sötét és 7°C körül volt.🥶 Ilyenkor nyomni kell megállás nélkül, úgy már elég kevesebb ruha is, ugyanakkor a rövidnadrág ideje nálam már így is úgy is lejárt.
SpaceJam...értem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Ma nálunk is 5 és 15 fok között volt mindenféle, + persze szél is rendesen. De rövidnadrágban sem fáztam, az egyetlen ami zavart, az egy köves avaros, leveles, ágas lejtő volt, gyűlölöm amikor nem látom mi van az avar alatt. Szerencsére felénk ritka az ilyen a fenyvesek miatt, de amikor belefutok egybe, hamar kikészülök .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Na jó, jegesmedvékkel nem mérem össze magam!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Zoliwrc
aktív tag
Végül egy vékony hosszúba mentem alul is, nyomtam 55kilit 1500szinttel Itthon-Törökmező-Julianus környékén, még amíg nincs lent a sok levél, így is már "fogja" a bringát felfelé, lefelé meg ki tudja mi van az avar alatt :-)
Hasaggymeg
Topikgazda
Már nagyon sok levél van, a napokban a viharok rendesen megkopasztották a fákat és őszintén én már félek is kicsit, mert ha már több réteg van egymáson, bizony csúszik is ez a levélszőnyeg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Engem az zavar, hogy a levelek alatt tele van kövekkel, amik dobálnak összevissza és esés lesz a vége
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Tegnap én is szigorúan megszokott ösvényeim megsaccolt közepén ereszkedtem, nehogy valami lát6atlanra ráhajtsak a vastag levélszőnyeg takarásában, és eltaknyoljak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#205533) Hasaggymeg válasza hardcore334 (#205532) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Így elsőre több sebből vérezhet az a bringa, ugyanakkor csapágyak kopása miatt biztos nem hagy ki a hajtás. Ha a váltóval amúgy is baj van, akkor inkább az valószínű, hogy az vacakol, nem leejtve láncot a kisebbre, hanem bele-belekapva a felső, nagyobb lánckerékbe ami üreshajtásnak érződhet. Helyedbe elvinném szervizbe, nézzék át még mielőtt balesetet szenvedsz vele.
Ami a csapágyakat illeti azok tarthatnak 5x annyit és ötödannyit is, minőség, felhasználás, tárolás stb. függvényében.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
SpaceJam
aktív tag
Nem is feltétlenül kell több réteg, csak egy pici nedvesség. A vonatoknál is külön para a levél, mert a fémeket olyan csúszóssá teszi a rátapadó pektin, mint a fene.
neszetools.hu ● pc360.hu
Hasaggymeg
Topikgazda
Az meg a másik, itt a vízparti fényes nyárfalevél meg a harmadik,olyan mint a nejlon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Az agresszívebb gumi előnye, hogy amíg csak tud mindenbe beleharap . Szerencsére a csúszással annyira nincs bajom, kivéve a nedves sziklákat-gyökereket és a sarat, ezeket a Maxxis annyira nem szereti. Mondjuk hála az égnek nekem nincsenek annyira széleskörű tapasztalataim az avaros lefelékkel, évente 1-2 alkalommal max, ha belefutok egy ilyenbe, mert az erdők 99%-a fenyő, ami tiszta erdei utakat jelent. De az az 1-2 alkalom, az horror
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Ringman
nagyúr
végül tufo swamperot rendeltem télire, ha megjön tubelessesíteni is kellene a rendszert (ezt már kb 2-3 hónapja halogatom, mert szerencsére azóta nem kaptam defektet)
Ringman
nagyúr
mekkora a lábhosszad/szélességed, hogy a force mtb ice21-hez 42-es méret lenne jó?
Hasaggymeg
Topikgazda
A szerinted kényelmes országúti az un. fitnesz kerékpár, a treking és cross, vagy crosstreking között valóban a sárvédők, csomagtartók stb. leginkább a különbség,utóbbi az előbbi sportos, lecsupaszított változata.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
SpaceJam
aktív tag
A trekkingnek nem sok köze van az országútihoz azon kívül, hogy ugyanúgy 28-as kerekeket használnak. A trekking az szerintem egy totálisan elcseszett kategória, béna alapgéppel és tipikusan hulladék, orrsúly teleszkóppal, meg sárvédőkkel és kitámasztóval. Ilyen all-in-one, de semmire sem igazán jó, cserébe legalább nehéz mint a dög. A cross gépek között legalább már lehet normális teleszkópos verziókat is találni. A cross gépeken nincs ennyi fölösleges kiegészítő, és sokkal sportosabb verziók is fellelhetők köztük – ami nem azt jelenti, hogy kényelmetlenebbek lennének.
Nyilván pénz kérdése, de egy jó cross vagy fitness gépet is fel lehet szerelni sárvédővel, már ha esőben tervezel közlekedni, a kitámasztó meg úgy hülyeség, ahogy van, abban gondolkozni sem érdemes. Ha terepre is rá szeretnél menni, akkor oda normális 100 mm-es teleszkóp kell minimum. Aszfaltos felhasználásra tipikusan jobban jársz egy jobb minőségű, vagy főleg carbon merev villával, mint egy ócska, névlegesen 63 mm-es teleszkóppal.
Ha kérdéses, hogy mit vegyél, akkor inkább azt írd le, hogy mi a kereted, a magasságod, a testsúlyod, és hogy pontosan mire használnád! De azt tudd, hogy ha olyan keretet nézel, amibe még egy duplafalú felni sem fér bele, ott valamit nagyon elnéztél. Új gépet 150 alatt nem érdemes venni. Az abszolút alsó határ az a 100 ezer, ha csak limitáltan és 80-90 kg alatt használnád. Ha ennél kisebb a rá fordítható pénzmag, akkor csak a használt jöhet szóba.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
petipetya
nagyúr
A csomagtartó és sárvédő simán lecsavarozható, ha nincs rá szükség.
"nincs rá lezsóidő"
A trekking az a nyugdíjasoknak a hétvégi kirándulós gépe, az arról is szól. Csomagtartó, sárvédő, kiskosár a kutyusnak, lámpa, kitámasztó, rugós nyereg, meg a többi. Mivel többsége úgysem ért hozzá, ezért általában a legszarabb, de még vállalható alkatrészekből (lásd a suntour telók dominanciáját). Persze arra a flehasználásra ez is elég.
Ne is mondd, nejemnek most keresek valami ilyet, ami még vállalható lenne, ráadásul elektromosat. [ sóhajt ]
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Runner_fxr
Ármester
Nem olyan bonyolult, a trekking az egy kényelmes, aszfaltra tervezett bringa, abszolút a kényelemről szól, nem a gyorsaságról. Országútihoz semmi köze.
A Cross trekkingbe a cross jelző bizonytalanítja el az embereket, mert azt gondolnánk ez némiképp durvább felhasználásra is jó. Ez ugyan úgy aszfalt és max jó minőségű földútra jó, semmi köze a mtb-hoz és a terephez. Igényesebb gyártók külön vázat készítenek a cross trekkingnek, hogy kicsit sportosabb legyen az üléspozíció és így kicsit sportosabb, gyorsabb legyen a bringa, de sok egyszerűbb márkánál ugyan az a váz mint a sima trekking, csak le van csupaszítva (sárvédő, rugós nyeregcső, csomagtartó).
A kényelmesebb országúti az inkább a fitness kategória. Egyenes kormánnyal, könnyű vázzal és villával, az igényesebb, jobban felszerelt példányokon országúti hajtással. Illetve kicsit ballonosabb gumikkal mint az országútin. A cube ezt SL Road-nak hívja. [link]
A Merida meg Speeder-nek, ami szintén Fitness kategóriában van. [link]
Léteznek úgynevezett adventure bringák, amik mtb alapra épülnek, tehát monti váz, villa, de van rajta gyárilag rendes pálcás sárvédő, csomagtartó, világítás. A külsők is visszafogottabb mintázattal rendelkeznek, hogy azért könnyebben haladjon az aszfalton, de legyen némi tapadása enyhébb terepen is. A vázgeometriája, villája miatt pedig megadja a stabilitást az enyhébb erdei terepen is. A Cube ezt a kategóriát Allroad-nak hívja. [link]
Ma már létezik Adventure/Allroad össztelós kivitelben is, viszont itt már van elektromos rásegítésed is, mert ezek nehezebb bringák, főleg csomaggal megpakolva. [link]
SpaceJam
aktív tag
Ez az utolsó két kategória, amit körbeírtál, levert bennem 1-2 biztosítékot.
Instant és elementáris ellenérzést váltottak ki. Trekking hell.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
Ringman
nagyúr
azt válaszd, amin nincs teleszkóp
ha már ebike+trekking, akkor a súly úgy is másodlagos, a helyedben keresnék egy agyváltós+szíjhajtásos biciklit
Teleszkóp nem árt, a városban helyenként botrányos az aszfalt minősége, illetve az ingázáshoz használt útvonal jókora része döngölt föld/kavicsos út, helyenként kátyúkkal.
Agyváltósból nemigen van rásegítéses, az meg neki kell, meg váltó is, mert van emelkedő is a napi rendszeres útvonalon. No meg azért a budget is véges...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Runner_fxr
Ármester
Először én is furcsán néztem ezekre a bringákra, de van egy létező igény erre a kategóriára. Sokan vannak akiknek a mtb a kényelmes, mert az elmegy kb mindenhol, de ugyanakkor szüksége van a trekking komfortjára is, mint normális sárvédők, és masszív csomagtartó, kitámasztó. Ezekkel a bringákkal nyilván nem a durvább traileket veszik célba, de könnyedén és biztonságosan át lehet vágni vele egy erdőn, a normálisabb turista útvonalakon. Amíg ez nem létezett, sokszor komoly fejtörést okozott a sárvédő és csomagtartó felszerelése, vagy fel sem lehetett rá szerelni. Nekem sem kéne ilyen bringa, de megértem azt akinek egy mindenes gépe van és egy ilyet szeretne.
(#205549) Runner_fxr válasza parandroid (#205543) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Ezek közül én vagy a Cube-ot vagy a Haibike-ot választanám neki. Esetleg egy ilyet, ez már rendes MTB alapra készült. [link]
[ Szerkesztve ]
(#205550) parandroid válasza Runner_fxr (#205549) üzenetére
Köszi a megerősítést, én is valahol itt tartok. A Merida is jópofa, de kezdünk elszaladni árral. Lehet, hogy arra a Cube-ra érdemes lenne gyorsan lecsapni, az van jó méretben is...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070