Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
(#9251) szőröscica válasza VegyesTamás (#9250) üzenetére
szőröscica
addikt
Nyilván a 0W a legjobb, de ár-érték arányban szerintem egy belépő 5W40-es olaj a nyerő. 5 liter Elfet lehet kapni 7-8 ezer forint között, ami bagó. Ráadásul egy ilyen pici motorba gondolom elég kb. 3 liter, szóval alig-alig dobhatja meg egy olajcsere árát, cserébe kedvezőbb hidegindítási tulajdonságot, alacsonyabb kopást biztosít.
Nem azt mondom, hogy tegyen bele valami über szuper 0W30 olajat, de egy 5W40 full szintetikus tényleg alig drágább egy 10W40-nél.
[ Szerkesztve ]
szőröscica
addikt
A Kia egyre jobban érzi a formatervezést
5 évvel ezelőtt egészen bátran ki mertem volna jelenteni, hogy sosem kellene Kia, de igazából már az Optima is tetszett, az új Ceed GT verziója is király, a Sorento kb. az egyetlen ma kapható SUV, amit hazavinnék, és most ez. Brutál! Csak kár, hogy mindbe olyan pici motort raknak.
AMD Power
titán
Ezt már én is nem 1x néztem. Brutálisan jó lett. Eleje, hátulja.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
TaaT
veterán
A technika fejlődik, sztem még nem is volt 5w30-as olaj amikor 2001év második felében legördült az autóm Szlovákiában. Gyárilag 10w40-est tölthettek bele valszeg. Ehhez képest 2006-óta csak 5W30-as megy bele, és a 0W30-as is elférne. Kitudja, lehet legközelebb már az lesz.
Give them hell Ukraine!
TaaT
veterán
Hát, nem tudom, fura... Valahogy ez a kia jobban testszik ennél... [link]
Give them hell Ukraine!
tomiii.
aktív tag
Ezt ma találtam, minden pontja igaz
Story of my life:
Ezekkel a tényekkel szerintem mindannyian tisztában vagyunk! grin emoticon
1. Mindegy, hogy mit ejtesz a motortérbe, az biztosan nem fog a műhely padlóján landolni.
2. A villáskulcs csak akkor csúszik meg a csavaron, ha a kezed közelében egy éles kiálló tárgy van.
3. A szerelés végén mindig marad egy felesleges csavar.
4. Egy leeső alkatrész annál messzebb esik, minél kisebb.
5. A menetirány spontán megváltozhat bármikor.
6. Tömítetlenségi probléma sohasem akkor jelentkezik, amikor szemmel tartod, hanem csak abban a pillanatban, amikor épp félrenézel.
7. Eltörhetetlen alkatrészek illetve szerszámok nem léteznek.
8. A leejtett szerszám mindig pontosan oda esik, ahol a legnagyobb kárt tudja okozni.
9. A frissen lakkozott felület pontosan addig vonzza magához a rovarokat, amíg nedves.
10. Egy hiba, amely hetekig bosszúságot okozott, pontosan abban a pillanatban megszűnik, amint behajtasz a műhely területére és azonnal visszatér, ahogy elhagyod a műhely területét.
11. Az a csavar, amire amúgy is nehezen lehet rátekerni az anyát, az mindig a legnehezebben hozzáférhető helyen van.
12. Szombati szerelések alkalmával az autó működéséhez elengedhetetlen alkatrészek mindig 14 óra után mennek tönkre.
13. A sárvédő szélén hagyott csavarhúzó mindig a motorháztető lecsukásakor az elengedés pillanatában jut eszedbe.
14. A hibakeresésnél a megoldást mindig az adja, aminek az adott hibához a legkevésbé sem lehetne köze, de végső elkeseredésedben mégis megpróbálod.
15. Az a szerszám, amit egy telefonhívás pillanatában éppen használsz, az a hívás végeztére örökre eltűnik.
16. A mindentudó okoskodók mindig abban a pillanatban lépnek be a műhelybe, amikor valami nem sikerül vagy épp megsérülsz.
(#9258) BomiBoogie válasza VegyesTamás (#9246) üzenetére
BomiBoogie
MODERÁTOR
Köszi szépen a részletes leírást, nagyjából igyekszem majd ezt követni.
Declare
őstag
En nem ismerem azt a kocsit, motort semmit. Viszont ilyenkor mindig felmerül bennem a "valami nem stimmel". Szoval, hogy egy 1.1 es benzin motor, 5-5,5 liter körül fogyasszon autopalyan....hat az kb jobb, mint az en 1.7 dizelem, amit azert vettem, hogy autopalyan jol fogyasszon nekem 130-140 tempomattal eszik 6 litert kb.
(#9240) AMD Power Detto....8l siman
Azt ne felejtsd el hogy a tied 2x nehezebb!
MunezXBK
nagyúr
Te meg azt, hogy az 1.1-es motor erőlködik 140-nél.
Ahh dehogy, 1.0 suzuki vigan szaladgalt 140-el nem erolkodott az, csak kicsit hangos volt
tresh
addikt
(#9262) tboy93: bátor ember vagy , nekem már 50 nél halál félelmem van az összes swift és társaiba..
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Hát jah, 140 tartásához már kell egy 45-55 lóerő kb., az a motor meg összesen tud 60-at 6200-nél ... és 140-nél forog 4500-5000 körül, az egyszerűség kedvéért csak simán visszaosztva mondjuk 43 - 48 lóerőt jelent 4500 - 5000 között, szóval ez barátok közt is padlógáz Ilyen fordulaton meg padlógáznál még egy ilyen kis motor is tud kajálgatni.
[ Szerkesztve ]
BomiBoogie
MODERÁTOR
Akkor szerintem 8-10 litert is benyel.
MunezXBK
nagyúr
Egyik spanom kért meg, hogy számoljam ki neki, hogy az 1.3-as Fiesta mennyit evett. Majdnem szívgyógyszer kellett neki, mert 10.7-re jött ki a városija.
Há mondom fiú, enyém is ennyit eszik, de 1.5T + autóban ülök.
BomiBoogie
MODERÁTOR
Na jó, városban hidegen minden (és mindenki ) sokat eszik.
Nem is mentem vele pályán, csak amikor muszáj volt Aztán le is cseréltem amint lett rá lehetőségem. Viszont városban fürge volt és jól evett, 5-5.5L/100km. Anyunak országúton 4.7L/100km volt a legjobb fogyija, az se rossz.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
és még megy is
VegyesTamás
senior tag
van 0W-30as BMW-s olaj 8600ft/l rendeljek neked? vagy ink mobil super 3000 0W-30 5910 ért literje?
Nem arról van szó, hogy nem tesz neki, jót, csak a gyárnak jól működött a teszten a 10W-40es miértne működne neked is ugyan olyan jól? Úgy értem van egy szint amit hiába emelsz nem lesz jobb..ez olyan mint a fordulatszám-teljesítmény...egy idő után nem ad le több erőt hiába növeled a fszámot
Példa arra, hogy jóbb anyaggal is lehet problámát okozni:
Samara kijött ötös váltóval, elég sok olaj kell a váltóba (3,6 l) oroszok tisztába voltak vele, hogy ez így kva drága lesz ha hajtóműolajjal kell tölteni, megcsinálták úgy, hogy 10W40es kelljen bele. Pár okos, meg egy két fiatal szerelő, beletöltötte a hajtóműolajat, mert vagy azt hitte az kell bele, vagy azt mondta...hűűű ez jó lesz ám bele..mert ez jobb.
Eredmény: a sűrű olaj nem tudta rendesen kenni a5 5. sebesség csapágyát...a váltó besült. Szóval csak óvatosan
tomii: ez király megy is ki a műhelyfalra
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
8th
addikt
Azaz! Nekem a 2. 3. 4. 8. 14. és 15. pontok ismerősek.
TaaT
veterán
Oh van olcsóbb is [link]
Meg lehet hogy felesleges ebbe a motorba már az 5W30, és eldöcögne a 10W40-el is ahogy a melós kettesgolf teszi.
Viszont én 2évente (legsűrűbb most volt, 1,5év) cserélek olajat, oda meg azért már kellhet a minőségi cucc.
Give them hell Ukraine!
Qru
MODERÁTOR
Vezérlés lecserélve, alig 30k km-el szaladt túl a gyári csere perióduson...
Havernak most szakadt el az érdi emelkedőn, nála drága mulatságba csapott át a hanyagság.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
TaaT
veterán
"alig 30k km-el szaladt túl a gyári csere perióduson"
Te is fiam?
Mondjuk nekem csak 8e km-el
Give them hell Ukraine!
Qru
MODERÁTOR
Mondtam ősöknek, hogy már rég cserélni kellett volna. Ááá, jó az még.
Most mondtam a szerelőnek, hogy nézzen már rá. Kb dobott egy hátast mikor meglátta...
#nincsbennetarcsi
TaaT
veterán
Amúgy most a jazz-ről van szó?
Give them hell Ukraine!
Ha már vezérlés Az én verdámban 121k-nál volt cserélve a szíj (a többit nem tudom biztosan, a szerviztörténeten csak ez van feltüntetve, úgyhogy gyanítom a pumpa és a görgők még gyáriak) 2010-ben. Jól tudom, hogy 120k km vagy 6 év a csereintervallum? Mondjuk 30k km-el lecserélni a vezérlést vicces lenne
Qru
MODERÁTOR
Nem, az láncos. Ősök MK1 Puntója.
mod:
tboy93: Görgőt nem cseréltek? Csak nem... Az kb olyan mint fogkrém nélkül fogat mosni.
A szíj akkor is öregszik ha nem használod a kocsit azért van idő is megadva nem csak km. Rá kell nézni ha repedezett akkor cserés, ha nem akkor még kicsit tolható a csere. De nem érdemes spórolni rajta mert ha elszakad nagy kárt okoz a motorban (összeveri a hengerfej a szelepeket és maga a hengerfej is sérül tőle).
Nálam pl 5 év vagy 100k km van megadva gyárilag.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
TaaT
veterán
Ja ok
Give them hell Ukraine!
Őszintén, nem csodálkoznék rajta. Felhívtam őket vásárlás után (honda éles), megkérdeztem, hogy volt-e cserélve vezérlés. Csávó kikereste az adatbázisból, azt mondta 121k-nál volt. Nekem evidens hogy ilyenkor cserélünk mindent, ezért nem is kérdeztem rá, hogy pontosan mit cseréltek. Utána az egyik szerelőm aki nappal ott dolgozik kinyomtatta nekem a szerviztörténetét a kocsinak. Ebben csak a szíj van felszámolva, görgőt, vízpumpát nem látok.
Egyébként elég trógerek ebben a márkaszervizben, néhány hete vettem egy új faceliftes lökőst, felpróbáltuk haverral és hát igencsak rácsodálkoztam néhány dologra. Azt tudtam, hogy csattant hátul az autó és új lökőst kapott, ez fel is van tüntetve a szerviztörténetben + alatta ott van hogy "szerelési anyagok". Na ez az a tétel ami egyenlő a totális lehúzással, konkrétan ezek a kurv@k semmilyen tartó műanyagot nem cseréltek le, az autó oldalán lévő műanyag sín tartó elemeiből 5/4 törött, a lökösőn lévő tartókonzol törött, 4 tartópatent félig törött Úgyhogy majd amikor rakom fel az új lökőst vehetek 20k-ért különböző műanyag szarokat.
TaaT
veterán
Qru
MODERÁTOR
Nem kell bemutatnod őket, ott vettem a Hondámat én is anno. Csak addig hordtam oda amíg élt rá a gari. Arra se vennék mérget, hogy valóban cseréltek mindent amit előírás szerűen kell...
mod:
TaaT: Ezt sosem értettem, minek kell az ilyen alkatrészeken filléreskedni. Egy vízpumpa nem egy nagy költség ha viszont megdöglik akkor az kellemetlen. Márkatárs is 180k-t fizetett a vezérlés cseréért de a kb 5k-s vízpumpát már nem cseréltette le mondván jó az még. Pff...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
gyari gorgo 40k+, nem epp filleres es sajnos gorgobol csak gyari mehet, az utangyartottak szarok ehhez a tipushoz (tornek mint a ropi)
Qru
MODERÁTOR
No igen az nem az 5-10k-s vízpumpa kategória...
Akinek nincs pénze zabra az ne tartson lovat. Vagy tartson olyat ami keveset eszik.
#nincsbennetarcsi
MunezXBK
nagyúr
Hallottam már olyat, hogy megszorult a vízpumpa oszt tépődött a vezérműszíj.
Qru
MODERÁTOR
Jáj...
#nincsbennetarcsi
Buster17
addikt
Ablaktörlőből milyen márkát? Valeo, flenor vagy denso?
TaaT
veterán
Esetleg bosoko
Give them hell Ukraine!
Qru
MODERÁTOR
Valeo
#nincsbennetarcsi
AMD Power
titán
Nekem a Valeo van.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
tresh
addikt
Linkelsz valami jó webvásárlós helyet hozzá?
TaaT
veterán
TaaT
veterán
Talán ez, bár ezt most gugliztam. [link]
Give them hell Ukraine!
Rivaul
addikt
+1 a valeo
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Rivaul
addikt
Snoop-y
veterán
Tartozom cetlit hagytak vagy cserbenhagyasos keritesrombolas volt?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Rivaul
addikt
Nem tudom. Én már csak a darabokat láttam a földön. Sztem tegnapi lehetett. A lámpa méretéből ami a bokorba volt sztem tranzit féleség lehetett. Ami valószínű is mert pl a GLS csak 2 sarokra van, és néha fáradt arcok vezetnek ahogy látom
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!