Hirdetés

2020. november 28., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-10-19 15:22:57

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#74001) tomcsi23 válasza sky11 (#73999) üzenetére


tomcsi23
veterán

2-3000- ig mindig kihúzatom
Még bejáratós :F

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#74002) sky11 válasza EQMontoya (#74000) üzenetére


sky11
őstag

Az alacsony fordulatszámon pörgő motor . Ès csendes​ is az autó . Ha van lehetőség , stabilan 100-150 km- t menni forgalmi akadály nèlkül , akkor azèrt inkább 150 az utazó . De , van , hogy elkap kicsit a hèv , vagy 150- el utol èrek valakit , akkor jobban nyomom neki pár kilómèteren át , akkor megy inkább a 160 .
Előző autóm : 1,4 16v ,95 le . Renault Mégane volt , azzal 140-145 volt az utazóm . Sima ügy volt . Ha jöttem vissza szabiról Jena- Eisenach​ távon 150-160 volt azzal is .
Szóval egy újabb , erősebb autónál nem hinnèm , hogy probléma lenne ez a sebesség .
Ès mèg egy fontos dolog 1100 km -van a kèt otthonom között . Hosszú az út . Szóval nyomom neki .

Auris 1,2 t

(#74003) sky11 válasza tomcsi23 (#74001) üzenetére


sky11
őstag

Lassan 5000 km van benne .
Vígyáztam rá az elejèn . Meg mindig várok indítás után ès leállítâs előtt 1-2 percet . De , tèlen 2-3 percet is vártam indítás után .

Auris 1,2 t

(#74004) F_Zolee válasza joamilestoné (#73992) üzenetére


F_Zolee
veterán

Én onnan még egy +10re lakok. Ha már a 17be laksz ott van az auto17.

(#74005) tomcsi23 válasza sky11 (#74003) üzenetére


tomcsi23
veterán

Akkor kihúzathatnád már rendesen is. :)
2-3 percet várni? Nem kell annyit szvsz.
Milyen motor amúgy?

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#74006) Speeedfire válasza joamilestoné (#73992) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Ugyan ez volt munkatársam e46 320i-jével is pár hete. Fel-felvillant 1-2 dolog. Majd szépen lassan minden, végül nem tudott haza menni. Bárbiból vett javított generátort, azóta minden rendben van. :K
Azt mondta, hogy ez bmw betegség és elő szokott fordulni.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com || http://tothszabi.info

(#74007) Magnum_ válasza Speeedfire (#74006) üzenetére


Magnum_
nagyúr

a generátor az én előző kocsimon is behalt, a tieden is be fog (ha még nem volt javítva/cserélve), ez ilyen.

I humbly and respectfully decline™

(#74008) szabonagyur


szabonagyur
nagyúr

Hogy miért nem lehet egy minimum sebességet berakni mindenhova, illetve kitiltani azokat az autókat, melyekkel nem is akarnak egy biztonságos tempót tartani...

Ma is megyek a főúton, látom mindenki lassít (román kisbusz, stb..). Lassítok de pont kapóra jött van egy nagy egyenes szakasz. Index ki indulok, jön mögöttem egy Peugeot is szintén jön ki. Kisbusz, Polo megelőz, erre elém kivág egy kis puttonyos Citroen (pár centin múlt, hogy nem csuktam össze a kocsit rajtuk), hogy ő is megelőzi a Wartburgot. Wartburg kb ment 40-el, Citroen 60-a.
Gondoltam rávillantok, hogy itt haladni kéne mert mögötte 5-en vagyunk és nem tudjuk befejezni az előzést így.

Emberünk tátott szájjal hátranéz a kis családdal majd mikor elmegyek mellette még néz jobban mintha nem tudom 160-al toltam volna le. Az ilyen miért nem megy a kis mellékutakon, ott lehet nézelődni, akár aludni is útközben.

Tudom paraszt és állat vagyok.

(#74009) sky11 válasza tomcsi23 (#74005) üzenetére


sky11
őstag

1,2 turbó . Elindítottam , lekapartam körbe , ès le is ment a 2-3 perc .
Egyik kollégám vett abban az időben egy Civic 1,8- as kombit . Kèrdeztem tőle : Holi ( Holger ) az első 1-2000 km lassan , finoman megy ? Úgy nèzett rám , mint aki nem èrti a kèrdèst . "Laci , minek ??? Hât ez új autó , azèrt van hogy, használja ! 160-170 ... " :D

[ Szerkesztve ]

Auris 1,2 t

(#74010) Magnum_ válasza szabonagyur (#74008) üzenetére


Magnum_
nagyúr

mert ebben az országban mindenki büdösparaszt (99%).
tegnap a vapianoban osztottam kis egy büdösparaszt családot (meg szerencsétlen baristát is, bár őt kevésbé kellett volna)

I humbly and respectfully decline™

(#74011) molnarpeter válasza szabonagyur (#74008) üzenetére


molnarpeter
veterán

A Wbg szabályos volt, de az előzők közül úgy veszem ki, egyedül te tartottad be csak, amit kell :D Citroen onnantól kezdve rontotta el, hogy nem vette észre, miszerint te őt (is) előzöd - amennyiben elég közel voltál, és az indexed is kint volt, de mögötted sem kellett volna kijönni senkinek vonatozni szvsz.

Saint_: melyikben volt? :D

[ Szerkesztve ]

(#74012) Kornel válasza Magnum_ (#74010) üzenetére


Kornel
veterán

Na mi volt?
Box? ;]

(#74013) joamilestoné válasza EQMontoya (#73998) üzenetére


joamilestoné
addikt

Van egy titkos menum, ahol elerheto a toltes, azt hiszem. Reggel jon a segitseg, remelem, hamar ujra gurulunk majd. :)

(#74014) szabonagyur válasza molnarpeter (#74011) üzenetére


szabonagyur
nagyúr

Index kint volt, egy Q7-el pedig nem fél óra egy előzés, hogy ne vegyen észre és úgy gondolja még befér.

És igen ez a baj, hogy szabályos, hogy 40-50-el megy végig úgy, hogy a kamionok is simán 90-et tartanak.

(#74015) i-sti


i-sti
senior tag

Mennyi állas tesz már kárt a kerékcsapágyakban?
Van hogy az autó 1-2 hetet is garázsban van.
Nincs szívem a dieselt 10-15km beinditani.
De aggódok érte hogy a sok állas sem tesz jót neki. :(

Novum Forum Siculorum

(#74016) Magnum_ válasza Kornel (#74012) üzenetére


Magnum_
nagyúr

olvasd el kérlek, még egyszer.
nincs szükség boxra, ha valaknek elmagyarázom, merre van az előre.

molnarpeter: bécsi úti, oda járok minden héten.
új barista fiú van (aki szokott lenni,évek óta ismerem egy másik vendéglátóipari egységből), előttem egy nő kért egy espressot, megkapja, VÉGEZTEK, kérdezi a fiú, hogy sziatessék, majd anyuci közbeszól, hogy még lesz egy latte és egy capu, és pont akkor érkeztek oda a nem túl vékony lányai, amikor ő már végzett. Erre a barista elkezdte őket kiszolgálni. Ezt türelmesen kivártam. DE ÚJRA eljátszották ezt baszki, még kértek 3 narancslét, akkor felrobbantam picit :-)

i-sti: add el.

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#74017) MunezXBK válasza i-sti (#74015) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Állas?

(#74018) focvis válasza sky11 (#73999) üzenetére


focvis
addikt

A 6 liter pompás fogyasztás. :K

(#74019) bitpork válasza focvis (#74018) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ennyivel lesz nedves az összes hengerem fala ;]

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#74020) focvis válasza bitpork (#74019) üzenetére


focvis
addikt

Mer' az tank.

(#74021) sky11 válasza focvis (#74018) üzenetére


sky11
őstag

Otthon , az előző autóval is, és ezzel is, lakott területen 50-55 km/ h, lakott területen kívül 100 km/h a tempó . Figyelve a kigyorsításra , hagyom kigurulni az autót , úgy 5,5 l - el el lehet menni vele . Tehát , odafigyelve , de normálisan , és nem csigatempóval .

Auris 1,2 t

(#74022) focvis válasza sky11 (#74021) üzenetére


focvis
addikt

Golf / Octavia 1.4 TSI tud hasonlót, 100-110 között, odafigyeléssel 5,5.

(#74023) Magnum_ válasza focvis (#74022) üzenetére


Magnum_
nagyúr

1,2TSI Jetta is

I humbly and respectfully decline™

(#74024) EQMontoya


EQMontoya
veterán

Az előbb hallottam: én csak fröccsöt iszom, nem iszom tiszta bort, mert vezetek. :DD

Same rules apply!

(#74025) Kornel válasza Magnum_ (#74016) üzenetére


Kornel
veterán

Nézd meg a smile-t akkor a mondat végén mielőtt kiborulsz.

(#74026) i-sti válasza MunezXBK (#74017) üzenetére


i-sti
senior tag

Nem az állni szóból származtatjuk az állás igát?
Állás mint főnév utal a munkahelyre.
Tévednék? :F

Novum Forum Siculorum

(#74027) bitpork válasza i-sti (#74026) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Állas -> vkinek az alsó állkapcsa.
Állás -> nem mozdul, egy helyben áll.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#74028) MunezXBK válasza i-sti (#74026) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ja, de állast írtál.

(#74029) i-sti válasza bitpork (#74027) üzenetére


i-sti
senior tag

& Munez: Én kérek elnézést. :R :B Nem voltam elég figyelmes az ékezetekre.

Novum Forum Siculorum

(#74030) Magnum_ válasza Kornel (#74025) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Nem borultam ki, de ertelmetlen volt, amit irtal :O ;]

I humbly and respectfully decline™

(#74031) tomcsi23 válasza Magnum_ (#74023) üzenetére


tomcsi23
veterán

Az is megy 110-et :F

;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#74032) EQMontoya válasza tomcsi23 (#74031) üzenetére


EQMontoya
veterán

Van az a lejtő :)

Egyébként ebben nincs semmi meglepő, jobb 1.6 szívók is elmentek 6 literből 100-110-es tempónál, szóval azért a fél literért nem érte meg turbósítani. :)

7-7.5-ből még az IS is elmegy, pedig ez minden, csak nem takarékos, meg ugye erősebb is.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#74033) Magnum_


Magnum_
nagyúr

[link]

EQ az 1.2TSI pont annyival jobban megy, mint sokan gondoljak.
Eleg ide, ahol 50m-kent veda van meg totymorgo szuzukisok meg idegbeteg, sk rendszamos "vallalkozok". Hazai utakon es kornyezetben pont tudok ugy haladni, ahogy szeretek.
Meg mindig.

Nem onigazolni akarok, hogy hudefasza, mint itt 1-2ember, de sokszor leirtam mar, hogy volt sokkal erosebb autom es a nagy balesetem.ota sokkal lassabban kozlekedek.

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#74034) focvis válasza EQMontoya (#74032) üzenetére


focvis
addikt

Csak az a fránya 1.4 TSI tud haladni IS. Meg keveset fogyasztani IS.
Mi ebben sosem értünk egyet, de így van jól. :)

Szerk: viszont erőből driftelni tényleg nem tud szegény TSI. :))

[ Szerkesztve ]

(#74035) Kornel válasza EQMontoya (#74032) üzenetére


Kornel
veterán

Nem azért turbósitanak.
Euro6-al ki is végezték kb. a szívó motorokat.
Gyakorlatilag nem tudnak normális gázpedál reakciót csinálni, lesz egy teljesen halott motorod, amivel kínszenvedés az autózás.
A mazdan kívül gyakorlatilag mindenki feladta már a szívó motorokat, belépő olcsó verziónak hagyják meg néhányan, de ha valaki elviszi tesztvezetni, rögtön kifizeti a turbós felárat...
A teljesség igénye nélkül beállt már a sorba a Toyota, Honda, Suzuki is...

(#74036) EQMontoya válasza focvis (#74034) üzenetére


EQMontoya
veterán

Azért azt vedd figyelembe, hogy 100kg-val könnyebb, valószínűleg 10 évvel újabb konstrukcióként jobb az alaktényezője és kisebb a hajtáslánc vesztesége, mivel elől kapar.
Ezeket mind figyelembe véve nem önmagában a motor szerintem nem sokkal hatékonyabb.

Az meg nyilvánvaló, hogy valamivel jobban megy, egyrészt ugye az a 100kg előny, másrészt nagyobb nyomaték, és az is alacsonyabban.

Kornel: sajnos igen, de szerintem nem a gázreakciók az oka, hanem hogy a turbós motorok részterhelésen valamivel kevesebbet tudnak fogyasztani, és a fogyasztás/CO mérések kitrükközéséhez kellett a dolog. Egyre szimpatikusabb a 350Z/370Z, mint utolsó mohikán. És ketten kényelmesen el is férnénk benne. Azt meg lefosom, hogy mennyit eszik. :) Mondjuk nekem 240 lóval is elég lenne.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#74037) [vilike] válasza joamilestoné (#73987) üzenetére


[vilike]
őstag

Sok lett a 180, széthajtottad. ;]

Never go full retard

(#74038) Kornel válasza EQMontoya (#74036) üzenetére


Kornel
veterán

Az is egy szempont, meg ez is.
Az biztos, hogy jobb hatásfok érhető el a turbós motorokkal.

(#74039) Speeedfire válasza Magnum_ (#74007) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Vágom, de hogy ebben az e46-ban valami miatt jobban szeret elromlani.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com || http://tothszabi.info

(#74040) bajnokpityu válasza Kornel (#74038) üzenetére


bajnokpityu
nagyúr

abban a tartományban jobb is a hatásfok, ami számit a CO2 ciklusban. ahol nem számit, ott viszont xarnak nagy ivben a fogyasztásra, hatásfokra. és hát kiváncsi vagyok, h 2000alatt hányan használják a kisturbosukat tollpihe gázkezeléssel.

turbobenyás, ha elkezded használni a motor erejét elkezd exponenciálisan zabálni. és itt már jóval szarabb a hatásfok, mint egy sima szivóval.

[ Szerkesztve ]

(#74041) EQMontoya válasza Kornel (#74038) üzenetére


EQMontoya
veterán

Az biztos, hogy jobb hatásfok érhető el a turbós motorokkal.

Ez ugye egy kicsit bonyolultabb. Alapvetően igaz, de: csak részterhelésen, tehát amikor viszonylag alacsony fordulaton közlekedsz. Hamarabb megjön a nyomaték, hamarabb fel lehet váltani.
Viszont erő nem lesz a semmiből, a lovaknak zab kell, egy 200 lovas turbó annyit fog enni, mint egy 200 lovas szívó, ha mindkettőnek kitaposod a beléd.
Viszont ha megnézed a fogyasztásmérési ciklust, valami horribilisen lassan (10+ másodperc) gyorsítanak fel benne 50 körüli tempóra. Ez nyilván a mai forgalmi viszonyokat nézve köszönőviszonyban sincs a valósággal, viszont a gyártóknak erre kellett optimalizálni, így jöttek a kis turbók.
Amik ugyan a valóságban is hatékonyabbak valamivel (hasamra ütök, legyen 10-15%) vegyes felhasználásban, de a gyárilag megadott fogyasztási értékekkel köszönőviszonyban sincsenek.

Cserébe jóval komplikáltabb, az eddigi tapasztalatok alapján kevéssé tartós konstrukciók. Szóval összességében nem vagyok benne biztos, hogy sokkal előrébb vitték a világot, ha egyáltalán.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#74042) B-L-A-C-K válasza joamilestoné (#73987) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Én mondtam ne vegyél ilyen béjemvéét... ;]

Remélem azért nem kell sokat költened rá.

(#74043) Kornel


Kornel
veterán

Egy biztos, ugyanúgy közlekedve -1,5 liter nálam az 1.4T az 1.8 szivohoz képest.
Amit említettetek, nagyon sokat számít, hogy 1500 RPM-nel max nyomatékkal lehet gazdálkodni.

Nem kell mindent túlkomplikálni, sok szívó is túl van amúgy, nem akarok neveket mondani :)
Ez gyártótól függ.

[ Szerkesztve ]

(#74044) sky11 válasza Kornel (#74043) üzenetére


sky11
őstag

Nekem az 1,4 szívó fogyasztása​ kb egálban volt az 1,2 turbóval , viszont az utóbbi​ jobban megy . Tehát előrelèpès ... :K

Auris 1,2 t

(#74045) Qru válasza Kornel (#74043) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mondta haver, hogy kaptak cégesként új Meganokak. 1.2t meg 1,6i. Az 1,2t jobban vezethető a nyomatékossága miatt és kevesebbet is eszik. Bár vicc a 42 literes tank bennük, 1,6-os még 600 km-t se megy el pályán.

(#74046) lenko válasza EQMontoya (#74041) üzenetére


lenko
aktív tag

Csak a (nagyobb) szívó benya. :D

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#74047) kutga


kutga
nagyúr

Hölgyek/Urak!

Valami úgy tűnik elkerülte a figyelmem az utóbbi napokban. :D

Lényeg a lényeg nemrég lecseréltem a 2002-es Almerám gyári kazettás magnóját egy modernebbre, a régi fejegységet pedig fogtam és jóhiszeműen eladtam az aprón.

Az új tulaj be is rakta szépen egy ugyanilyen autóba, csak épp nem működik, mintha valami biztonsági zár lenne rajta. Az biztos hogy nem én raktam rá, és az autóhoz sem kaptam semmiféle kódot amikor megvettem.

Kicsit utánaolvasva ez valami lopásgátló megoldás, mit lehet vele tenni? Pár ezer forintról van szó, ha nem megy, inkább visszaveszem és leadom hulladéknak.

[ Szerkesztve ]

Az élet négy magnál kezdődik.

(#74048) Kornel válasza lenko (#74046) üzenetére


Kornel
veterán

Így van, jár a csont.

Qru: sajnos ezt egy tesztkör alapján is meg tudom erősíteni, elég nagy távot mentünk, 8 liter alá nem nagyon tudtam vinni az 1.6 benzines mégane-t. Emelett botrányosan nem ment, ahhoz képest a Mitsubishi 1.6 egy rakéta.
1.2T-nek megint jó nagy felára lett volna, ráadásul megint csak kicsi, akkor már miért nem csináltak egy 1.4-1.5T-t?
Úgyhogy itt nálam ki is esett, pedig maga az autó nagyon jó lenne, értelmes motorral.
1.6 dízel tökéletes lenne, de 7-8M-ert...

(#74049) sky11 válasza Qru (#74045) üzenetére


sky11
őstag

Az a tank mèret èrdekes :U A Mégane I Ph2 - n , 60 l volt a tank mèrete .
Nem igaz , h normálisak ! 10 èv múlva 35 literes tankok lesznek ?

Auris 1,2 t

(#74050) lenko válasza Kornel (#74048) üzenetére


lenko
aktív tag

Pedig ez csak 5M szintén értelmes motorral. :)

Az embereknek fáj az igazság!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.