Hirdetés

2020. január 19., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-01-04 18:11:43

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21001) roberto211 válasza Skillet (#21000) üzenetére


roberto211
(őstag)

Annyira nem túrom, csak kis motorral rendelkező autónál ha nem tolod akkor egyhelybe vagy..

Én egy hónapba egyszer teletankolom(Eqmontoya kedvéért "teletankizom" :D ) kattanásig, utána 3-5rugók.. Kb két alkalomra elég ha kifogy megint tankolom.. Nem tudom ebbe mi az olyan "érdekes" én sem amúgy. :D

Vectra bepróbálkozott nálad? :D Aranyos volt biztos. :DDD Szándék a fontos azt mondják :)

k&n szűrőre meg annyit h egyik legjobb gyártó szerintem aki gyárt sportlégszűrőket is gyári "kiadásban"...

Ha 16 szelepes vagy gti lenne enyém én is vennék de így fölösleges. :D Jó bele a jakoparts vagy a mann..

SWIFT 1.5 VVT GS///

(#21002) Salex1


Salex1
(senior tag)

Nem tudtok véletlen valami megoldást arra, hogy lehetne egy plusz lámpát szerelni az utastérbe a hátsó ülésekhez? Sajnos csak elől van világítás, és pakolásnál, gyerekek ki/berakásánál elég kevés... Most raktam fel átmenetileg egy darab Led-szalagot a kapaszkodó alá, de valami igényesebb megoldás kellene.
Gondoltam rá, hogy veszek bontóban egy lámpát, de nem tudom, hogy lehetne rögzíteni illetve hogy, ha a tetőkárpitot megvágom akkor nem fog-e foszlani, vagy hasonló.
Esetleg valakinek tapasztalat?

Eladó: Nikon AF-P 18-55 23eFt.

(#21003) tomiii. válasza Salex1 (#21002) üzenetére


tomiii.
(aktív tag)

Ha igényeset akarsz, akkor esetleg az adott típusból kell keresni olyat, amiből volt hátul lámpa vagy akármelyik másik autóból, szerintem a design nem fog elütni kb semennyire. Egy a bibi, hogy le kéne szedni a tetőkárpitot, hogy betud kábelezni szépen, de mondjuk csak egyszer kell megcsinálni/csináltatni és onnantól lehet élvezni a fényt :D

(#21004) Skillet válasza Salex1 (#21002) üzenetére


Skillet
(őstag)

Igen, vagy tetőkárpitba tudod rakni, vagy a C oszlopba (utóbbi szerintem könnyebben kivitelezhető). Nálam az utóbbiban van mindkét oldalon és a hátsó ajtók nyitására kapcsolnak fel (vagy kapcsolóval is kapcsolhatóak). Ezt meg lehet oldani nálad is, hogy ugyanígy működjön. Ha mégis tetőkárpitba raknád, azt is rá lehet kötni a hátsó ajtók nyitására.
Elleszel vele, de okos dolog. Hasznos.

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#21005) Qru válasza roberto211 (#20999) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

A gépkönyv sem javasolja, hogy 2000 rpm alatti tartományban autózzon az ember ezt tartom is és 3500-nél már váltok városban normál körülmények között.

mod:

A fogyasztásomról meg inkább nem írok semmit, mert sírva fakadok. Bc-n is mindig ellapozom azt a részt. :D

[ Szerkesztve ]

(#21006) MunezXBK válasza Qru (#21005) üzenetére


MunezXBK
(nagyúr)

7.5 lityóval járok. Mesélj. :D

(#21007) Qru válasza MunezXBK (#21006) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Az enyém országúton kímélőben többet eszik. :D

(#21008) Skillet


Skillet
(őstag)

találtam vagy 1.5 liter motul olajat a pincében. évek óta áll ott a gyári kannájában, lezárva... fel lehet azt még használni?

jaaa, és mennyiért kelt el a(z a bizonyos) marea, vagy mi volt az?

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#21009) McSzaby válasza Skillet (#21008) üzenetére


McSzaby
(őstag)

dísznek még jó lehet.

viccen kívül, nekem egy olajszakember mondta, hogy a dobozon lévő gyártási időnél 1-1,5 évvel öregebb olajat szépen helyezzünk a szelektívbe.

#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis

(#21010) Qru válasza Skillet (#21008) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Azt már bele nem önteném semmibe...

(#21011) tboldi válasza Skillet (#21008) üzenetére


tboldi
(veterán)

(#21012) joamilestoné válasza Skillet (#21008) üzenetére


joamilestoné
(addikt)

Fűnyíróba beleteheted, autóba nem tenném.

(#21013) bubi92


bubi92
(őstag)

bp-n keresek karosszéria lakatost, egy 5 centis rozsdafoltot kellene eltüntetni kerékívről. lehetőleg ne 2016-ra kapjak időpontot :(

(#21014) Mágus2 válasza joamilestoné (#21012) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

Miért, a fűnyíróért nem kár? :U

(#21015) joamilestoné válasza Mágus2 (#21014) üzenetére


joamilestoné
(addikt)

Szerintem azok nem annyira csúcsra járatott, kihegyezett motorok, hogy egy pár éves Motul olaj nagy kárt tegyen bennük - valószínűleg még mindig jobb mint a MOL Botond. :DDD

(#21016) trassher válasza Mágus2 (#21014) üzenetére


trassher
(addikt)

Jogos :))

Redmi Note 7

(#21017) Qru válasza bubi92 (#21013) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Újpesten tudok szaki, az enyémet meg több fórumtársét is ő csinálta. Ha érdekel pü-ben tudok elérhetőséget írni hozzá.

(#21018) tboy93 válasza bubi92 (#21013) üzenetére


tboy93
(veterán)

Gustavsson Carosserie, profik. En is naluk csinaltam a gepet, arra viszont erdemes felkeszulni, hogy ok minden rozsdara fenyt deritenek, aztan lehet pislogni ;]

(#21019) dokee78


dokee78
(félisten)

Nem tudom jó helyen kérdezek-e:
Van olyan gyűjtő oldal,ahol évszám alapján fenn van az összes amerikai autó?

Ez melyik típus lehet?

(#21020) hroberto válasza McSzaby (#21009) üzenetére


hroberto
(addikt)

Miért? Mi baja lesz az olajnak ha túltárolod?

Xiaomi Mi9, KTM 790 Duke

(#21021) tboy93 válasza hroberto (#21020) üzenetére


tboy93
(veterán)

Tudtommal felbontas utan a levegovel erintkezve "oxidalodik" az olaj, vagy valami ilyesmi :D Ezert is fontos az evenkenti csere, km-tol fuggetlenul.

(#21022) hroberto válasza tboy93 (#21021) üzenetére


hroberto
(addikt)

És ha nincs felbontva?

Xiaomi Mi9, KTM 790 Duke

(#21023) tboy93 válasza hroberto (#21022) üzenetére


tboy93
(veterán)

Akkor elvileg sokaig tarolhato, de konkretan ugy nem tudom hogy lejar-e vagy 10 ev mulva is ugyan olyan :F

[ Szerkesztve ]

(#21024) EQMontoya válasza tboldi (#21011) üzenetére


EQMontoya
(veterán)

Jellemző, igazi magyar paraszt.
Én is ezt tapasztalom mostanság a sokszor.

Itt PH-n hirdettem egy alaplapot, aztán amikor jött a kérdés, hogy mennyi az alja, akkor válaszoltam, hogy 305 × 244 mm. Volt értetlenkedés. :)

A másik bejelentkezik telefonon, hogy jön este érte, másnap esti sms-re, amiben közlöm, hogy legalább írna, ha nem kell, nem is reagál...

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#21025) MC Pite válasza Salex1 (#21002) üzenetére


MC Pite
(veterán)

Mibe? Focusokba szokták pl hátra betenni a ghia/titanium szinten járó lámpát hátra hogy vakulnának meg a sóher friccek mikor ilyet kihagynak a konfigurációból. Céges kettes fóka kombiban is brutál idegesítő hogy hátul semmi fény nincs :U

fluidr.com/photos/mc_pite | XZ1 Compact | Mégane 3 Gr.T 1.6 16V 2014

(#21026) tboy93 válasza EQMontoya (#21024) üzenetére


tboy93
(veterán)

Hja, PH-n en is estem mar pofara. Megbeszeltuk a talalkat aztan "elfelejtett" eljonni, telefont kinyomta folyamatosan. Masnap hivom, kerdore vonom, o meg felhaborodottan mondja hogy programja volt :F Elmegy az ilyen a budos ...

(#21027) aero.


aero.
(veterán)

Na, azért kínálgattam a kocsinak mig otthon voltam. :D

175 literbol 1450km-t sikerult megtenni. Viszont 95-tel erezhetoen kicsit lomhabb, mint 100-assal.

Ebben volt 500km autopalya 150-nel, vagy 250km varos, a tobbi totymorgos orszagut.

[ Szerkesztve ]

(#21028) EQMontoya válasza aero. (#21027) üzenetére


EQMontoya
(veterán)

12l még nem is olyan durva. :)

Same rules apply!

(#21029) aero. válasza EQMontoya (#21028) üzenetére


aero.
(veterán)

Vegul is ja. Nem sokkal eszik kevesebbet, ha lassan megyek, mert a lambdam nem jo es nem jottunk meg ra mitol szar mindegyik, BP-rol vissza az m3-on meg le is ment 12.2-rol 11.7-re a BC szerint, pedig visszafele gyorsabban jottem. A kuplungom viszont cseres lesz, le is esik a fordulat 4-500 koze mikor kinyomom, majd vissza alapjaratra.

Tarcsa eleg ilyenkor vagy kell valami mas is?

[ Szerkesztve ]

(#21030) TaaT válasza Skillet (#21000) üzenetére


TaaT
(veterán)

"levegőszűrő.
KATT
érdemes ilyet venni?"

Mondjuk úgy hogy ha veszel inkább ilyet vegyél mint dircsiszürcsit. :)

(#21031) Qru válasza aero. (#21029) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Nem biztos, hogy maga a szonda rossz. Lehet az egr szelep nem nyit. Ha mázlid van egy pucolással megoldódik.

(#21032) EQMontoya válasza aero. (#21029) üzenetére


EQMontoya
(veterán)

Kuplungot érdemes egyben cserélni (kinyomóval, munkahengerrel), hogy ne kelljen megint szétszedni egyhamar.

Same rules apply!

(#21033) aero. válasza Qru (#21031) üzenetére


aero.
(veterán)

Oxygen sensor heater circuit a hibakod, van meg par dolog amit majd tisztazni kell, pl. Hogy miert 12 ohm az ellenallasa a lambdaknak es masnal miert 9. :D

Köszi a kuplung infot.

[ Szerkesztve ]

(#21034) Qru válasza aero. (#21033) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

És ha törlöd akkor visszajön a hibakód?

(#21035) aero. válasza Qru (#21034) üzenetére


aero.
(veterán)

Jaja, egyből.

Majd elviszem pestre telen megint, az injektorosok kideritik hamar, legalabbis remelem, mert nem olcsoak. :D
Jo kis sztorijaik vannak, erdemes olvasgatni.

(#21036) Qru válasza aero. (#21035) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Ez melyik íííínyektoros?

mod:

Talán még az a jobb a halálom az ilyen hol előjön, hol eltűnik hiba...

[ Szerkesztve ]

(#21037) aero. válasza Qru (#21036) üzenetére


aero.
(veterán)

Injektor.hu

Saab specialistak is, de fuhoz fahoz ertenek.

(#21038) 8th


8th
(őstag)

Jelenlegi ajánlat: 255 000 Ft :))

"Előttünk is megvolt a világ, utánunk is forog majd tovább, tovább."

(#21039) joamilestoné


joamilestoné
(addikt)

Hihetetlen idióták vannak, ma a Hungárián a Kacsóh Pongrác úti felüljáróra tartó sávban araszolás közben a mögöttem jövő folyamatosan villogott és dudált, mert tartottam 5 méter követési távolságot az előttem menőhöz képest. :W :DDD Csak azt nem értem, ha annyira zavarta, mi a halálért nem előzött meg, összességében 10 méterrel is előrébb lehetett volna.

(#21040) F_Zolee válasza joamilestoné (#21039) üzenetére


F_Zolee
(veterán)

Mert sokat számít ha padlózva érhet 2 piros közé. ;]

(#21041) Mágus2 válasza joamilestoné (#21039) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

Engem egy fekete Superb tolt, de csak a pirosig, ott kiszálltam és hátra sétáltam. Khm.. a rend őrei voltak jelöletlen civil autóban. Ha már ott voltam, megkértem őket, hogy tartsák a követési távolságot. Csak vigyorogtak, mint a vadalma. :(((

[ Szerkesztve ]

(#21042) kolosanyi


kolosanyi
(veterán)

Ma vezettem a céges, kéklámpás Rangert. Érdekes élmény volt pickupot vezetni. :)

(#21043) Skillet válasza Skillet (#21008) üzenetére


Skillet
(őstag)

Azt hiszem lesz egy ilyen K&N szűrő. A gyári tisztító/olajozó szett 5e ft körül van hozzá, 8-10 alkalommal lehet használni (10e km-enként kell tisztítani), de nálam az 8-10 évet jelent. Lehet az is megrohad majd, mint a motorolaj :)

motorolaj amúgy kuka. Odaadom havernak, valami kenésre meg tököm tudja... csak jó lesz :)

Marea meg gratula. Hihetetlen mennyi féreg ember van. Volt nekem is szerencsém...

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#21044) gaborbol válasza 8th (#21038) üzenetére


gaborbol
(őstag)

Valaki pont keresett itt 500K-ig jatszos/rendszamos autot annak remek lenne. Gondolom, most majd nem megy az ara nagyon 350 fele.

(#21045) Skillet válasza Skillet (#21043) üzenetére


Skillet
(őstag)

Szeretem, ha valamit nem kell eldobni, újra lehet hasznosítani... na de azért ez eléggé meleg
KATT
:)
Csinos ára van. És még mit össze is kell pepecselni vele... naneeeeem :D

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#21046) tresh válasza Skillet (#21043) üzenetére


tresh
(addikt)

motorolaj amúgy kuka. Odaadom havernak, valami kenésre meg tököm tudja... csak jó lesz

Menetvágógéphez pont jó :D

(#21047) Salex1 válasza MC Pite (#21025) üzenetére


Salex1
(senior tag)

Igen, Focus II-be kellene. Közben találtam egy komplett leírást róla :) Szerencsére még a helye is ki van alakítva, csak le kell hajtani a tetőkárpitot hozzá. Ami sajnálatos, hogy újonnan a lámpa 9500Ft és hozzá a kis műanyag keret mégegyszer ennyi :W
Szóval most hívogathatok bontókat.

Eladó: Nikon AF-P 18-55 23eFt.

(#21048) MC Pite válasza Skillet (#21000) üzenetére


MC Pite
(veterán)

Mibe vennéd?
Szívó benyásba raktam, picit könyebben pörög fel, főként magas fordulaton (kis sebességnél, azaz főként egyes-kettes leforgatásakor). Igazán értelme úgy van, ha a másik végén is könnyítesz.
Én a janó dobnál csináltattam kis ellenállású de halk (motorfékezésnél és rendesen forgatva van egy pici plusz mélyebb hangja, máskor nincs!) dobot még, amivel főként alacsony fordulaton lett nyomatékosabb (ill furán hangzik de kevésbé kell nyomni a gázt ugyanakkora gyorsításhoz). Összességében elevenebb és jobbak a gázreakciók (pedig alapból nem egy villám az elektromos gázpedál/fojtószelep) illetve egy picit visz a fogyasztáson lefelé (normálisan közlekedve). Hogy ez megér e 40-50 papírt neked, rajtad múlik.

A szűrőt tél elején takarítottam, egy év, kb 13.000 km után, nem nagyon volt koszos. BMC-t vettem, mert az gyárilag már olajozva van. Csak a légszűrő magában szinte semmit nem hoz (én először szűrőt vettem, aztán jött az okosítás, majd utoljára jött a dob, 80-120 rugalmasság bő 20% javulás, illetve 5-10% fogyasztásban mínusz(dob és chip is alul nyomatékra lett kérve), meg persze jóval kényelmesebben vezethető; 80K az egész móka).

Szerk: Még egy fontos dolog: Színezett olajzó sprét vegyél hozzá! Én (főként motorhoz való) színtelen castrolt vettem, de elég szarul látszik hogy mennyit fújtál már rá. :U

[ Szerkesztve ]

fluidr.com/photos/mc_pite | XZ1 Compact | Mégane 3 Gr.T 1.6 16V 2014

(#21049) McSzaby válasza hroberto (#21020) üzenetére


McSzaby
(őstag)

Pontosan én sem tudom milyen kémiai reakciók mennek végbe nála. Azt olvastam egyszer, hogy a fékolajat azért is kell cserélni, illetve azért kell belőle friss mindig, mert egy idő után kicsapódik belőle némi víz, ami megáll az olaj tetején és ugye ez nem túl jó egy hidraulikus rendszernél..

Motorolajnál valami hasonló lehet a kenési tulajdonságaival.

De ha ostobaságot beszélek, akkor javítsatok ki.

[ Szerkesztve ]

#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis

(#21050) K Norbi válasza Skillet (#21000) üzenetére


K Norbi
(addikt)

Isten őrizz ilyen szar olajos fosokat beletenni!! [link]

Milyen előnnyel jár a sportlégszűrő?

Minimális teljesítmény-növekedés érhető el vele, de csak akkor, ha nyitott kipufogó is van a gépen, és az üzemanyag-ellátó rendszert is utánaállítják. A sportlégszűrő ezek nélkül semmiféle előnnyel nem kecsegtet, ráadásul az ápolása sok vesződséggel jár, így ha nem sajtolod ki az összes lóerőt a motorodból, leginkább csak pénzkidobás.

Olyan kérdést tett fel, amelyet nagyon sokan kérdeznek, és bizony van egy kis kuszaság a fejekben. A gyári szűrők 99%-a papírbetétes száraz szűrő. Ezek semmilyen gondoskodást nem igényelnek, csak cserét adott időközönként. Ha kezdenek eltömődni, akkor a légáteresztő képességük romlik, de nem szívnak be akkor sem szűretlenül koszt. A szűrési küszöbük márkától függően 5-15 mikron között van. A sportszűrők általában valamilyen szövet vagy szivacs alapúak, amelyeken a levegő áthaladva sokszor irányváltoztatásra kényszerül és a megfelelően kent szűrőbe a levegővel szálló szennyeződés beletapad. A szűrési küszöb nagyon függ a szűrő anyagától és a megfelelően felvitt, jó minőségű szűrőolajtól. Optimális esetben a szűrési küszöb akár 5 mikron alatti is lehet, egyes mérések szerint akár 2 mikron is. Viszont ha a felület elkezd telítődni, a szűrőolaj elpárolog, kiszárad vagy csak eltelítődik, akkor a szűrési küszöb (ellentétben a papírszűrővel!) nem csökken, hanem romlik, akár szűretlenül is átszívhat akár 1 mm-es részeket is. Persze a sportszűrők kisebb áramlási ellenállást képviselnek, ezért elméletileg a töltéscserét javíthatják. Viszont megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi (!) tisztítás. Én az 5000 km-es tisztítást és kenést ritkának érzem, még városi környezetben is.

Ami pedig a kopást illeti, a szemcsemérettől is függ, hogy hova jut be, elsősorban a hengerfal és gyűrű kapcsolata a legveszélyesebb, itt okoz kárt a bejutó szennyeződés. Összefoglalva: a megfelelően kent és jó minőségű szűrőanyaggal szerelt sportszűrő szűrési hatásfoka elérheti a papírszűrőét, meg is haladhatja, de a szűrési hatásfok rohamosan romlik, ahogy a szűrő koszolódik, nem tömődik el, hanem szűretlenül "átszív". Versenyen ez előny, nem kell feladni a versenyt. A papírszűrő pont fordítva, viszont az eltömődik egy idő után, ezért pl. versenycélra alkalmatlan. Utcára én a papírszűrőt javasolom, biztonságosabb a motornak, sportcélra pedig a nedves szivacs vagy egyéb kent szűrőket.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.