Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#207001) tboldi válasza Qru (#207000) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha középen ülnék, még működhetne is. :D

(#207002) BigBlackDog válasza #89309696 (#206992) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Egyszer tévedtem ilyen helyre a Polóval. A belogó ágaktól az első-hátsó tolatóradar folyamatosan sípolt, ahogy csak tudott én meg izzadtam, hogy ne akadjon fel az alja. :D

(#207003) rbalint88 válasza fant0mi (#206975) üzenetére


rbalint88
addikt

Pedig elvileg a te Tucsonod is premium felszereltseg, kisfonieben mind a 4 automata, az 2017 kozepi, meg 2017-es modellev. A ket honappal fiatalabb mar 2018-as modellev, mas fejegyseg es tudja az android autot/carplayt. Ja es most kapott masodjara uj kuplungot a csodas dct valto :DDD
i30-ban mind a 4 automata le-fel, de szerintem csak a facelift ota. Kivancsi vagyok meddig fogja birni a valto nalam :U

(#207004) Qru válasza BigBlackDog (#207002) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bubival is bevitt egy ilyesmi útra egyszer a Waze anno. Nem volt kikapcsolva a földutak elkerülése opció. :D Az awd rendszer jól vizsgázott csak én is attól féltem, hogy odaverem az alját.

#nincsbennetarcsi

(#207005) Biqci válasza tboldi (#206998) üzenetére


Biqci
aktív tag

Ha jó minőségű a fólia akkor nem szabad gondnak lennie. Nekem legalábbis soha nem volt gond a karccal. Viszont a fólia eldolgozása nagyon fontos a széleken, mert előszeretettel felgyűri a leengedés. Megtanultam saját káromra :DDD

Qru: Talán azért van így, mert ez az igazi japán "wabi sabi" :DDD

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#207006) pècsimunkás válasza Magnum_ (#206997) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Már ritkán vezetem az autót, de sosem szerettem, hogy fentről jött a fény.
Jobban szeretem a mai napig is, ahogy ki tekintek a sötét "bunkerből".
Klíma van az autóban, úgyhogy az miatt sem kellett nagyon használni.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#207007) Qru válasza tboldi (#206998) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Skyfol birja. Bar en kb miota megvan a kocsi 5x ha lehuztam a hatsokat Bubiban akkor sokat mondok. :D

#nincsbennetarcsi

(#207008) Qru válasza pècsimunkás (#207006) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem tetszik a panoramateto is. Utaskent lehet elvezni a panoramatetot leginkabb. Multkor haverom kocsijaval voltunk a telken es visszafele nem en vezettem, igy volt idom kielvezni a nagy panoramatetot.

#nincsbennetarcsi

(#207009) BigBlackDog válasza Qru (#207008) üzenetére


BigBlackDog
veterán

+1. Kombi Golfban vittek utasként, amiben először láttam belülről panorámatetőt. Hátul ülve teljesen elvarázsolt a dolog, nagyon hangulatos volt. Emiatt kértem a Polóba is. Viszont mivel azt kizárólag csak én vezettem, menet közben csak annyi tűnt fel, hogy világosabb van, de sofőrként szrt sem élveztem a látványból. :DDD

(#207010) D1Rect


D1Rect
félisten

Ki melyik "autóköltség feljegyző" appot használja?

(#207011) rbalint88 válasza pècsimunkás (#207006) üzenetére


rbalint88
addikt

Akkor te se mostanaban veszel kabriot :DDD Bocs! :R

BBD
: ha a hierarchia engedte volna, meg a panoramatetot tuti belekerem, gyereket nem ajanlott 3-4 eves koraig kabrioztatni, ezzel viszont mozizhatott volna.

K Norbi: rossz a klimad? ;]

fogyasztas: asszem ma este ket doboz 1664 blanc lesz, egesz napos festes utan ugy erzem megerdemlem :B ja es rollerrel mentem erte

[ Szerkesztve ]

(#207012) Puma K válasza D1Rect (#207010) üzenetére


Puma K
veterán

Egy ideig ezt használtam: Fuelio: üzemanyag és költségek

Nagyon sok lehetőség van benne.

Csak aztán úgy voltam vele, hogy több nem fog maradni ha iktatok minden kiadást ami az autóval kapcsolatos... tankolni kelleni fog és szervizeltetni szintén...

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#207013) K Norbi válasza Qru (#207007) üzenetére


K Norbi
addikt

Háát nekem LLumart 2011 be tették fel elől hátul van.
Napi 10x húzgálom mind a 4 ablakot, főleg ilyenkor.
Hibátlan mai napig. És lesz is mivel LLumar ;]

(#207014) tboldi válasza Biqci (#207005) üzenetére


tboldi
nagyúr

és Qru:

Igen, de én inkább félek, minthogy megijedjek. :D

(#207015) pècsimunkás válasza rbalint88 (#207011) üzenetére


pècsimunkás
addikt

:N

A kabriókat a fék használók használják szerintem.
Természetesen a fórumtársak kivételek :R !

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#207016) Peter.70 válasza BigBlackDog (#207009) üzenetére


Peter.70
őstag

Néha utasként is bele kell ülni :D

(#207017) K Norbi válasza Tsebacsi (#206994) üzenetére


K Norbi
addikt

És hol a tiéd? :DDD

(#207018) fant0mi válasza rbalint88 (#207003) üzenetére


fant0mi
addikt

Igen. Lanykoraban nemet volt, a mekafullhoz kepest a borulesek, a napfenyteto meg a holtterfigyelo hianyzik. A tempomat nem adaptiv, mondjuk nem tudom, hogy akkoriban letezett-e Tucsonban adaptiv tempomat.
Talan Executive felszereltseg, de ebben nem vagyok biztos.

(#207019) fant0mi válasza D1Rect (#207010) üzenetére


fant0mi
addikt

Spritmonitor.de. weben es appon keresztul is.

(#207020) MC Pite válasza Tsebacsi (#206958) üzenetére


MC Pite
veterán

Én olvasom, csak nem tudom milyen átlagsebességre. Ha 130as pályázásra, arra nem rossz, de sztem nem is jó. Ha büntihatáron és 150+osan mentél, akkor fasza érték.
Tudom, mindenki azt mondja hogy nagy autó*, de én nem lököstől lökösig mérem az autókat miliméterben, hanem utas és csomagtér méretben (esetleg nyilván a finomságot is nézhetjük, de az ár/prémiumság kérdése inkább mint méret).

*: Pl az F30 fél arasszal hosszabb az enyémtől; elől szűkös széltében, hátul mindenhogy, a csomagtartója meg, khm. Vezethetőséggel kenyérre kenhetett volna, de csak elszomorított hogy a Ring of Kerryn egy ennyire visszajelzés nélküli, döglött, motorféknélküli, nagyturbólyukas (megfontolt automata váltóval és kisdízellel) rázós autóval kellett vezetnem, hogy egy Rapidért is már sokat ráfizettem volna helyette. Az én szarommal ilyen helyeken azért lehet egy tűrhetőt autózni, pedig ez sem az arra kihegyezett változat, de tök más liga ahogy kommunikál, vagy ameddig mertük fordítani őket, addig abban is verte.
Szóval régebben sem hatott meg kategória, ezek után meg főleg lepereg, főleg amíg másban nem rak le valamit.
Az a plugin ötös pl már rak, más liga több szempontból is. De nekem nem igazán nagy egy egy ilyen nagymotorháztetejű szedán. Pont mint a SUVok, mit kezdjek azzal, hogy rontják fogyasztásban/bizonyos területeken a saját esélyeiket divat vagy rétegigény miatt, még mindig csak ahhoz képest tudnak jók lenni.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#207021) CactuS válasza K Norbi (#207017) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Szervizben. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#207022) MC Pite válasza D1Rect (#207010) üzenetére


MC Pite
veterán

Spritmonitor a legjobb sztem, emlékeztet km/idő alapján köv szervizekre, cserékre, biztosításokra, matricákra, stb, stb. Ingyenes, vmi 1 euróért vettem 2 éve a reklámmentességet (diszkrét volt, inkább mint hozzájárulás).
Plusz weben mehetnek a csv exportok is. Egy próbát megér :R

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#207023) K Norbi válasza CactuS (#207021) üzenetére


K Norbi
addikt

:C :C :DDD

(#207024) Richard!


Richard!
addikt

Estét!

VÉDA 65km/h felett büntet?

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#207025) Qru válasza D1Rect (#207010) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Spritmonitort hasznalom en is.

#nincsbennetarcsi

(#207026) gooool válasza Richard! (#207024) üzenetére


gooool
őstag

50-es táblánál ugyanúgy 68 felett van bünti, mint bármelyik mobil sebességmérőnél. :)

Üdv, Balázs

(#207027) Qru válasza K Norbi (#207013) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Meglatjuk, 10 ev gari van ra, mar csak 9 evet kell kibirnia. :D

#nincsbennetarcsi

(#207028) Richard! válasza gooool (#207026) üzenetére


Richard!
addikt

Köszönet :)

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#207029) Integrale válasza MC Pite (#207020) üzenetére


Integrale
veterán

Ring of Kerryn mindegy mivel mesz, az igyis-ugyis szep, at a szoroson meg a nemzeti parkon fantasztikus. Annal csak a Wild Atlantic Way jobb, hihetetlen minosegu ut, pazar latvannyal.

Lybranak '99 ota mind a 4 ablaka le-fel automata, tetoablakkal egyutt. Elso generacios A3-nak is az FL után. Aztán 2000 kozepen par gyarto megszuntette ezt a funkciot, Mercirol lehetett ilyet olvasni, meg az Alfarol FL 159 es W202-es C Merci pl nem vezerelheto taviranyitorol, elobbi kifejezetten gaz, amikor mar a 75-os is felhuzta mind a 4 ablakat tetoablakot es antennat kp zarral.

Mas:

Bereltunk egy Peugeot 3008-at, es legurultunk Bulgariaba, remekul fogyaszt az auto, de az, hogy 1500-as fordulattal erolteti fel magat 70-nel emelkedon, fajdalmas, egy fokozattal lejjebb lenne jo, de visszarakja a magasabba. Sport moddal egy fokkal jobb, de ugy meg nagyobb gazra feleslegesen bogeti.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#207030) Tsebacsi válasza K Norbi (#207017) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Kölcsönadtam Cactusnak, azért ilyen nagy az arca :D

MC Pite: Miért ne lenne jó egy benzinestől ez?! Ott az ellenpélda Fóka. De a Civic-em is. Fater Mercije, E320CDI és nem tudja pályán se 7-7,5 alá vinni. A 270-es tuningbox-al pl. 6l volt.
Most 138 tempomat és a sok kamion miatt gyakran volt fék 110-re vagy lejebb, majd vissza. Párszor 160 hogy elhúzzak 1-1 szerencsétlentől. Erre ez a 6,9-7,1 egy ekkora autótól szerintem parádé. Nagy, nehéz autó, tele volt a csomagtartó, 2-en ültünk benne, ment a hűtőláda, végig klíma 21 fokon. Én elfértem a Fókában is, de ez azért más világ.
A E merci ilyen még pályán, ezek oda valók, itt látszik igazán.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#207031) Kickass válasza Tsebacsi (#207030) üzenetére


Kickass
őstag

Miért ne lenne jó egy benzinestől ez?!

Jó az, csak az 530e nem egy sima benzines...

(#207032) Qru válasza Tsebacsi (#207030) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem rossz de palyan egy hibrid se tud csodat tenni ez latszik is az adaton. Palyazasra meg mindig a dizel a nyero vagy a dizelhibrid (V60 D6).

#nincsbennetarcsi

(#207033) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

Nem is tudom minek írom le, mikor nem érti senki, nem kezeli a helyén senki a dolgokat.
Lehet megint tartok kis szünetet...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#207034) MasterMark válasza Tsebacsi (#207033) üzenetére


MasterMark
titán

Fu hát elértük a topik kiteljesedését azt hiszem, amikor valaki arra sértődik meg, hogy valaki más azt mondja, hogy nem is olyan jó a fogyasztása. :DDD

Switch Tax

(#207035) MC Pite válasza Tsebacsi (#207030) üzenetére


MC Pite
veterán

Közúton nem szeretek gyorsan (büntihatár fölött) menni, pályán 120-130at szoktam. Évente megyünk Salzkammergut régióba, sok sok pálya, némi lakottonnkívül, szerpentinek, meredek utak. Aláírásomból látszik a piciny Picasso, és a piciny (a középkategóriás kombikhoz áll közelebb) Megane mennyit ettek ilyenkor. Igen, könnyebbek, nem plugin, de egyterű meg kombi. Hét alatt, általában hathoz közelebb (klímázva természetesen). Széltében simán jó, lábamnak is kényelmes, nincs magasan, magam mögött fél arasznyi térdhely (175cm), nagy puttony megpakolva (nagykerekű monti, nagyobbik futóbringa, hideg esős hegyvidékre és hazafelé strandolósra is csomagolva), két felnőt meg a picilány.
Most 6,41 volt az 1097km-re, kb a szokásos. Nem szoktam forgalmi akadály lenni, sőt, igyekszem a sietősebb Gosauiakkal tartani a lépést, nejem gyomra szerencsére egyre jobban bírja, kicsilány meg kifejezetten élvezi mikor felébresztjük a ménest és melegítjük a gumikat az isteni új aszfalton *szívecskésszmájli*.

Szal nem rossz az áramvonalasabb, modernebb szedántól a 7, és oké hogy nehezebb és több helyet foglal a garázsban, de szvsz ekörül jó pár kompakt is eljár, amiben van ennyire 'nagy' (=hasonló hely van). Legalábbis 308 II SW 1.2Pt130 és Leon ST 1.4TSI biztosan; sőt. Nálam még főként Ceed (1.4/1.5TGDI)
esetleg i30 1.5DPI miatt) és Corolla (DF) van a radaron, azokkal nincs konkrét ismerősi tapasztalat, de több tucat teszt/videó/mérés után azokra is fogadnék hogy mennének a kombik is ennyiből.
Igaz, nem pont ennyi erő és biztonsági tartalékkal mint az ötös, az tény.

Szerk: Szarul fogyaszt a hibrid autópályán (melyik hibrid?) rész azért annyira nem egyértelmű. Oda az erősebbik Corollát venném, akit érdekel, keressen rá kb mit eszik pályán. [link]
5,5-6,5 között, nehézlábúság függvényében átlagjuzer alatt, és azért van benne akarat.

Elnézést ha kötözködésnek ment át, nem akartam azt, csak nekem más szemüvegen át ez jön le. :R
Hátsókerekes nagyautók között (jó, Omega is element ennyivel, a 2.0 meg a 3.0 is jól evett pályán) manapság jó, plugin súlyban meg főként.
Csak a plugineket nehéz hova tennünk talán ilyenkor, de a fél elektromos autós mivoltához képest korrekt a benyás része úgy hogy egy testben laknak. :R

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#207036) Tsebacsi válasza MasterMark (#207034) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Na pont az ilyen hozzászólók és stílus miatt is. :R
Tudom nem fogok hiányozni.
Ti se...

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#207037) focvis válasza Qru (#207032) üzenetére


focvis
veterán

Pályázásra inkább a sima dízel. :K

Egy tisztán autópályás (volt benne ~ 40 km országút) tankolási adatom van a D6-tal [link] tavaly augusztus 1-ről, 691 km Makarska - Budapest, 7,48 l/100 km.
Ezt a 2.0 TSI-vel is hozom (kívülről kisebb autó, belülről lehet, hogy tágasabb, ugyanakkor a Volvo csendesebb).

A D6-tal hangulattól függően 6,5-7,5 között jártam a szokásos Bp-Zeg távom + 1 akkunyi áram.

Városban jön ki a PHEV előnye.

[ Szerkesztve ]

(#207038) szőröscica válasza Tsebacsi (#207033) üzenetére


szőröscica
addikt

Sztem parades, az Ampera sem eszik erdemben kevesebbet ekkora temponal tisztan benzinbol, es az egy matchbox a tiedhez kepest. Engedd el.

Hasonlo menetteljesitmenyt es kozel ilyen komfortot nem tudo autok, egy E60 530i 10-et bevert volna ugyanitt.

[ Szerkesztve ]

(#207039) Qru válasza MC Pite (#207035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 1.6i biztos felgyuri az aszfaltot szerpentinen felfele. Es akkor meg nekem mondjak, hogy nincs tarcsi. :D

5.5-6.5 jo a hibrid Corollatol? Fraszt. Azt a 190 lovas tdi Superb-el barmikor hozom.

#nincsbennetarcsi

(#207040) Qru válasza focvis (#207037) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ezert kellett volna nekunk inkabb az iV de hat akkor meg nem volt elerheto. Meg amugy egyetertek veled, hogy toltogessen akinek… nincs jobb dolga. :D

#nincsbennetarcsi

(#207041) CactuS válasza Tsebacsi (#207030) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ja, jól mutattam rajta. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#207042) dj79 válasza Qru (#207039) üzenetére


dj79
senior tag

Pedig 6 alatt nem mutat tempomat 130kmh esetén az 1.8 hsd se, de amint országútra vagy lakott területre érek, jelentősen elindul lefelé az átlag. 1.4csí sem evett pályán többet, cserébe halkabb/rugalmasabb/besorolósabb.

(#207043) MC Pite válasza Qru (#207039) üzenetére


MC Pite
veterán

Hat lityi pályán a teteje, mindenütt csak kevesebbet eszik, dugóban/városban üt.

Nem gyűrte fel 124LE/160Nm az aszfaltot, de élveztem, és 110ló 155Nm alá nem vittem. Jófiúsan szoktam, de az új aszfalt, ahh :DDD .

Phev fogyi: Amperától baba; és egy Passat GTE-től ami közelebb van?

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#207044) Qru válasza dj79 (#207042) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor plane. :K

#nincsbennetarcsi

(#207045) brumi1024 válasza MC Pite (#207035) üzenetére


brumi1024
veterán

A Leon kombi nincs “közel annyira nagy”, mint egy 5er belül, akárhogy is nézem. Csomagtartóban nagyobb a kombi a szedánnál, de néhány év Golf és A3 után örültem, hogy egy F10-ben jöttem haza franciáktól szakadt térdszalaggal, felpolcolt lábbal (4 fővel és egy Border Collieval), és nem az A3-ban.

(#207046) rbalint88 válasza brumi1024 (#207045) üzenetére


rbalint88
addikt

Hat meg azert na. Ultem/vezettem 3-as meganet meg ultem Tsebacsi 5er-jeben is, azert ket kulon vilag. Nekem se erne meg a jelenlegi bevetel/koltseg/ambiciok matrixban annyit a bimmer, amennyi a vetelara es fenntartasa, de ezert nem tartom hulyenek azt, aki olyat vesz, mert amugy baromi jo auto. Nyilvan egy atlag kompaktban se kell eret vagni (szerencsere), de azert nem veletlenul nem allt meg ott a tudomany :)
Aki meg az 5er-bol nez felfele, az is lehulyezheti a maybachost vagy urusost vagy bentaygast, hogy de hat mennyivel jobban jarna 3-5-10 5errel adott budzsebol, de ugye sok mas teruleten (orak, hifi biztosan) se a felaraval aranyosan no a tudas, csak egyszeruen a meretgazdasagossag miatt azt annyiert tudjak nyeresegesen adni. Niche marketre dolgozni ROI alapon ezt hozza :)

(#207047) brumi1024 válasza rbalint88 (#207046) üzenetére


brumi1024
veterán

Teljesen egyetértek. :K Megértem ha valakinek nem éri meg (adott összegből én is másra fókuszálnék, hacsak nem a kényelem a szempont), de teljesen megértem aki azt választja.

(#207048) Snoop-y válasza Tsebacsi (#207033) üzenetére


Snoop-y
veterán

Felesleges felhuznod magad. Nem kell meggyoznod senkit semmirol. Te ulsz nap mint nap a sajat autodban nem tokmindegy mas mit gondol rola?

Mas:

13 volt a legutolso etap ;]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#207049) Paxker315 válasza Qru (#207032) üzenetére


Paxker315
addikt

Btw, pont idevághat. Úgy vettem észre, hogy 120-125 körüli tempónál bőven gazdaságosabb, jelentősen alacsonyabb a fogyasztás hibridnél, mint 130-135 közt, így, nálam már abszolút nem kérdéses, hogy marginális időspór nyereségért többet fizessek. Ellenben: a sebesség növekedésével a légellenállás szerepe egyre nagyobb szerepet játszik, így, általánosságban nagyobb tempónál meredeken kezd csökkenni a hatékonyság&gazdaságosság bármilyen bódé esetén.

Nem lenne észszerűbb-fenntarthatóbb 10km per órát csökkenteni az autópálya-sebességlimiteken? Itthon még olyan nagy távok sincsenek :U :F

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#207050) stickermajom válasza Paxker315 (#207049) üzenetére


stickermajom
addikt

Inkább az M6 legyen korlátozás nélküli. :D

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.