Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Persze így legalább jól gyorsul.
#nincsbennetarcsi
Pedig ez a jövő és felsőbb nyomásra erre fog eltolódni a nagyvárosok közlekedése. Elég ha csak a kocsikkal elkövetett terrortámadásokat indoknak hozzák fel. Ehhez hozzáadod az elektronyos kocsik iránti igényt, és már kész is a terv.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Jaffa75
őstag
pláne, ha az utasterében hagyja majd a bombát... még öngyilkos merénylőkre sincs szükség!
[ Szerkesztve ]
brumi1024
veterán
Persze, de a jogi elfogadást nem látom reálisnak 3-4 éven belül.
"Elég ha csak a kocsikkal elkövetett terrortámadásokat indoknak hozzák fel." - Ez az egyik legjobb ellenérv is egyben. Már nem is fog kelleni bent ülni a támadás végrehajtásához.
Csináltam még az egyetemen önálló projektként okostelefonnal irányítható autót (a telefon giroszkópjának jelére forgatta a kormányt), túl sok támadási felületet láttam a dologban.
Qru
MODERÁTOR
Négyszázhuszonegy lovas hibrid GTI-vel nyűgöz le a VW
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Csináltam még az egyetemen önálló projektként okostelefonnal irányítható autót (a telefon giroszkópjának jelére forgatta a kormányt), túl sok támadási felületet láttam a dologban.
Ebből arra következtetek, hogy Te nem lehetsz sokkal idősebb, mint én.
Same rules apply!
-v-
addikt
"404 lóerő a két első keréken"
Hat az biztos szuper lehet ...
Miből gondoljátok h egy önvezető kocsiba nem kerül be pl egy hasonló kamera mint a Lexus 600-ba ami a vezetőt figyeli? A jog most is megköveteli a beavatkozásképes személy jelenlétét. Bombát elrejteni kocsiban most is ugyanígy lehet. A kocsival viszont nem lehet (megfelelő programozás esetén) elhagyni az utat. Mint pl a drónoknál. És ez volt a kiindulás. Azon az alapon amit még lehet, gyk le kell állítani mindent ami egy rollernél nagyobb.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
EQMontoya
veterán
Nem feltétlen adhatok ki konkrét részleteket, mert akár büntetőjogi következménye is lehetne (NDA), de vannak autók, amiben wifiről, bontás nélkül simán hozzáférhetsz a CAN-hez. Onnan meg kb. bármihez van jogod.
Same rules apply!
Offroadozásnak akkor kampec.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
brumi1024
veterán
Van 17 a két hátsón is.
(#71006) EQMontoya: Az simán elképzelhető.
(#71008) bitpork: Távol álljon tőlem a fejlődés ellenzése, csak sajnos az IoT, Smart City, önvezető autó, Connected minden területeken a tapasztalatok alapján sokadlagos és kevés figyelmet kapó rész a biztonság. Addig rendben van, hogy a sofőr is dönthet úgy, hogy öngyilkos merénylő lesz, de amikor valaki talál egy biztonsági rést, amivel egy kávézóban ülve egyszerre 15 autót kezdhet el irányítani, na akkor lesz a baj. És tudjuk milyen nagy tehetetlenséggel rendelkezik az autóipar, ha a meglévő modellek szoftverfrissítéséről van szó.
"(megfelelő programozás esetén)" - Ezt sajnos még nem találták ki.
[ Szerkesztve ]
Elhiszem. Azt viszont nem, hogy a politikai gépezet ne tenné be a lábát ide is a maga abszurd marhaságaival, mint ahogy a dízelbotrány és EURO norma kapcsán is megtörtént.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni h a Tesla és Google taxik esetében már most sok városban kaptak teszt engedélyeket. Lehet rossz vagyok matekból, de nekem az 1+1 az még mindig 2. Vagy, figyelembe véve a az általatok elmondottakat (brumi), konvergál a 2-höz.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a trend már a szállítmányozásban sokkal régebb óta megvan. Számomra legalábbis logikusan, ez magával hozza azt is, hogy a személyautózás is nagyon át fog alakulni. Azt elfogadom h nem azonnvást történik meg, de simán belefér a politika eddig ismert befolyása miatt egy ilyen.
Lehet köztes lépés ha nagy , akár állami flottakezelők alakulnak. A shared economy már most sem ismeretlen, villanyos önvezető kocsikkal városban meg kifejezetten jól élhető megoldást eredményezne.
MOD
(#71010) Jorus: miért? Itt most városi autózásról volt szó. Nem hiszem h eléri az ingerküszöböt ha vki Alahu Akbar felkiáltással belehajt egy tehéncsordába
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Qru
MODERÁTOR
"És tudjuk milyen nagy tehetetlenséggel rendelkezik az autóipar, ha a meglévő modellek szoftverfrissítéséről van szó."
Ahhoz képest a nem csaló szoftver update egész gyorsan elkészült a VAG-nál...
#nincsbennetarcsi
Declare
őstag
Kevesebb mint 2 eve, azt se tudta a vilag, mi az, hogy Co2....aztan jött a vw botrany es ra kb 1 evre norvegia, meg talan a skandinav allamok 2025 (vagy mikortol) lestoppoltak a dizeleket es a volvo bejelentette, hogy a dizel motorok fejleszteset lenullaza. Ezt sem gondoltad volna 2015 nyaran még, aztan tessek
Szerintem baromi nagy lendületet fog kapni a villanyautozas, meg az önvezetö soförködes is a kövi evekben. En siman elkepzelhetönek tartom. Meg aztan ha az ember belegondol, igazabol ez a taxi soförködes, meg kamionozas is elegge "kimet a divatbol". Ül egy ember a volan mögött, fogja a kormanyt es megy, amerre a gps mondja.....siman ki lehet huzni a humanoidot a kepletböl es kapunk egy olcsobb es talan biztoonsagosabb, jobb taxi/busz/kamion közlekedest.
(jo az elbukott munkahelyek az is egy kerdes tudom....)
raczger
őstag
Kibeleztük, sikerült kiszedni a kárpitot, legalább a belseje ki lesz tisztítva rendesen (soha nem szedtünk még szét így autót, törtük rendesen a fejünket).
(#70953) adalbert1: Hát nem sikerült megcsinálniuk, videón láttam, hogy a csatornából ömlött felfelé a víz, jött a szennyvíz is, mert eléggé szarszag volt az autóban. Ilyenkor örülök, hogy itthonról tudok dolgozni és ritkábban tudok kerülni szar helyzetbe.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Qru
MODERÁTOR
Király akkor legalább nem fogják előzgetni egymást 2-3 km/h-s sebesség különbséggel a pályán.
mod:
raczger: Szétkaptátok mint bohóc a biciklit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Ízenem neki h örüljön h nincs sok elektronikája a padlólemezen, mint anno nekem volt
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Széndioxiddal nincs annyira nagy gáz, mivel nem mérgező, és a környezetben elnyelődik, bár az üvegházhatást növelő gázok körébe tartozik; a nagy gond az NOx-kibocsátás (az NO2 konkrétan mérgező gáz).
Villanyautó ökológiai lábnyom szempontjából elég nagy kapufa, mert ugye azt az energiát valahogy elő kell állítani, és tárolni kell, szal lehet, hogy maga az autó nem pufog ki büdös és mérgező gázokat, de az erőművek és a durva akksikat előállító gyárak jó eséllyel nagyságrendekkel jobban terhelik a környezetet fajlagosan, (megtett utas kilométerre vetítve mondjuk) mint az olajkutak, finomítók és a benyás, röfögő V8-ak.
raczger: riszpekt, rendesen szélegóztátok...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
raczger
őstag
Összeszerelni lesz még szép munka, kíváncsian várom hány csavar fog kimaradni
(#71017) bitpork: Ott a kézifék előtt van valami fontos doboz, anélkül gyújtásra kb semmi sem történik (kihúztuk, mikor kiszedtük a kárpitot), szerencsére odáig nem ért a víz. Neked melyik autónál volt ott mindenféle elektronika?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Ilyen semmirekellő bizbaszok mint váltóelektronika, komfort elektronika szóval semmi komoly
Gazsiban volt (C5 Allroad)
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Snoop-y
veterán
Juteszembe hetvegen volt szerencsem egy szep V8-at meghallgatni HEMI 6.1 az is csak nem a Jeep hanem a C300. Nem gyari kipuff volt rajta de kb a fel falu hallotta mikor a srac kicsit megpumpalta a gazpedalt
kb sirtam az oromtol olyan gyonyoru hangja volt
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
adalbert1
veterán
Az én szempontból inkább az a lényeges (persze ez most kicsit önző álláspont), hogy a környezeti terhelés földrajzilag máshol jelentkezik, jobban kontrollálható - tehát nem Budapesten szívom több tízezer autó károsanyag-kibocsátását (az esetleges zajterhelés csökkenéséről nem is beszélve), hanem mondjuk valami puszta közepén van az erőmű/akksi gyár/stb (ahol remélhetőleg szakszerűen mérséklik/ártalmatlanítják a károsanyagot).
raczger: ezt tényleg jól lebontottátok!
Mi volt ez; a nagy tiszai árvíz?
(#71011) brumi1024: Mindkettőtöket személyesen ismerve; megkockáztatom, hogy EQM 1-2 évvel akár idősebb is. 1x-1x érdemes lenne eljönnöd topiktalira. A holnapit én valószínűleg kihagyom.
[ Szerkesztve ]
Áh, eldugult az akksi alatti (mert ugye hülye náczi mérnök hova máshová is rakhatná?!) esővíz levezető, és a felgyűlt víz a kabin beszívó oldalán becsorgott és a lábszellőzőkön feltöltötte a teljes lábteret. a képek nem adják vissza, de bő tizen liter vizet szedtem ki a kocsiból kanalazva, és utána még száradt egy pár napig.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Borote
addikt
Az egy jogos szempont, hogy az adott energiát elő kell valahol és valamiből állítani - de ez egyrészt nem a városban történik, ahol 1:1-ben fogjuk visszalélegezni a kipufogógázokat, hanem jó eséllyel magasabb hatásfokkal működő erőművekben (már ha fosszilis energiahordozókról beszélünk), ahol a fölös hőenergiát pl központi fűtésben, meleg víz előállításban fel lehet még használni. Az elektromos energia szállítása pedig meglehetősen jó hatásfokkal történik, az akkumulátorok szintén kis veszteséggel dolgoznak.
Ugyanakkor an energiát előállíthatjuk megújuló energiaforrásokból is (ami bár telepítést tekintve hordoz magával környezetszennyezést, hosszú távon azért elég ökobarát dolgok), illetve fisszió (jövőt tekintve ne adj isten fúzió) során is, ahol ugyan kifejezetten veszélyes hulladék keletkezik, de azt gyakorlatilag visszaáshatjuk a kitermelés helyére, ahol nem sok vizet fog zavarni (talajvíztől, meg úgy általában minden élőlénytől elzárva).
Az akkumulátor gyártás (és esetleg újrahasznosítás) problémás, de ez sem a város szívében történik, egyszerűbb kontrollálni a környezetszennyezés mértékét.
Cserébe az elektromos autók esetén ott van még egy fontos szempont, hogy a saját mozgási energiáját képes újrahasznosítani (indukciós fékek), ami nem csak a hatótávot növeli úgy általában, hanem az adott mennyiségű felvett energiával (amit a fentiek szerint meg kellett termelnünk valahogy) megtett távot is növeli.
bal első csapágyas, 35eFt lesz helyi péknél
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
smallmer
őstag
Sziasztok,
wolksvagen polo 2003 -assal ma történt egy olyan, hogy mentem az autóval egyszer csak hangosabb külső sípolás után olyan volt mintha nem lenne az autóban erő. ezt követően leállítottam az autót és nem indult el, olyan volt mintha lemerült volna az akksi. Ezután vártam pár percet ismét indítottam és eljöttem vele hazáig. Mi lehet a baj?
-v-
addikt
Hát, nem. Ez 2015-ös, már rég nem volt igaz akkor sem: [link], azóta meg még jobb lett .. de van még egy pár, kereshetsz [link] [link] most csak a hasamra csaptam, linkeltem párat.
A gyártást meg mindent belevéve a teljes élettartam alatt már most is sokszor jobb egy villanyautó ... és lehet lemaradtál, milyen ütemben nő a megújuló energia aránya, szerencsére egyelőre a gyökér trump se tudta elbaszni a folyamatot, kalifornia nagyon nyomja hál' istennek, india is megújulózik, pedig annyi szenük van mint a picsa, de már piaci alapon is a megújuló az olcsóbb mostanában.
Széndioxiddal nincs annyira nagy gáz, mivel nem mérgező
Úgy látom klímaváltozás ügyben is le vagy maradva, hogy még az optimista predikciók szerint is, még ha párizsi egyezményből minden meg is valósul, az mire lesz elég (vagy inkább mire nem) ...
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Végre valaki, aki tágabb környezetében tudja szemlélni ezt a kérdést
-Na hitt hajolgass, hanem a kocsi körül a fotókat készítve.
Kategorikusan vissza kell utasítanom amit írsz, mert nem ti ketten vagytok elektromos autó pártiak.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Magnum_
nagyúr
Holnap lesz tali?
I humbly and respectfully decline™
Nem volt időm / kedvem jobban belemenni a témába, pláne, hogy nem kapcsolódik szorosan a topic témájához, ugyanakkor nem illendő egy sort kiragadni a szövegkörnyezetből, ami önmagában ugyan igaz (a CO2 nem mérgező), de ha tovább olvasod a mondatot, úgy kerül a kívánt kontextusba.
Egyébként amiket írsz, linkelsz, természetesen igazak, de csak az antropogén ökoszisztémát vizsgálva - a kutatások, modellek, legyenek azok gazdasági vagy ökológiai témájúak rendszerint megállnak ezen a szinten erőforrás / hulladék és hatásvizsgálat szempontjából is. Persze ez eggyel nagyobb léptékben ugyanaz, minthogy eláshatjuk a hulladékot, ha ezzel akár száz évre is megoldhatunk egy problémát, vagy, hogy nem gond az atomerőmű, ha nem a mi országunkban van a fáradt fűtőelemek lerakata, vagy épp élvezzük a kínai exporttermékeket, elvégre nem mi fulladunk bele a szmogba Pekingben, ugye, vagy épp mindegy, hogy sötétafrikai országokban, ahol az akksikhoz szükséges ritka fémeket bányásszák, hogy alakul át a táj és a társadalom néhány évtized alatt.
A témához visszakanyarodva, természetesen, ha megújuló erőforrásokra épülő erőművek termelik meg a szükséges energiát, és az akksik terén is elérnek érdemi áttörést kapacitás, élettartam és előállíthatóság terén, az már egy új kör lesz, de szerintem nem ez hozza el majd a kánaánt (ez persze magánvélemény).
BTW követem az ágazat fejleményeivel kapcsolatban megjelenő új infókat, bár kicsit szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban, nem mindegy, hol, miért, mikor jelenik meg, az adott médiumnak milyen a tulajdonosi háttere, politikai, társadalmi, gazdasági beágyazottsága, stb.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
z123456789
addikt
Sziasztok! Tudom, hogy van BP topic, de itt ismerős vagyok.
Hétfő du/este mennyire parás ezt a mélygarázst megközelíteni?
-v-
addikt
nem mindegy, hol, miért, mikor jelenik meg, az adott médiumnak milyen a tulajdonosi háttere, politikai, társadalmi, gazdasági beágyazottsága, stb.
Parancsolj [link]
A *"csak" szó kimaradt uh én kérek elnézést.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Magnum_
nagyúr
Gyerekek mi a tosz van. Mindenki ignoralja a hsz-em? :/
I humbly and respectfully decline™
BigBlackDog
veterán
Milyen tali?
barnam_
nagyúr
Holnap autómentes napot tartok Komolyan... francnak van kedve a dugóban ülni.
Kornel
veterán
Csak nem akarnak zavarni
Viccet félretéve nekem nem jó a héten, de a következő héten tudok rá időt szakítani.
BigBlackDog
veterán
Ugye minden rendben? Nincs semmi gond?
Esik.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
footy
addikt
Villanyautó ökológiai lábnyom szempontjából elég nagy kapufa, mert ugye azt az energiát valahogy elő kell állítani
Nem kapufa, mert egy erőmű kibocsátását sokkal egyszerűbb szabályozni mint több 1e-10e-100e autóét.
Értsd nem kell DPF minden autóba ha van az erőmű kéményén.
[ Szerkesztve ]
barnam_
nagyúr
Köszönöm az aggodalmad, minden rendben
Múlt héten is 2x mentem BKV-val, olyan értelemben jobb, hogy: nem kell reggel kapkodnom, hogy időben induljak a forgalom miatt. Nem kell sietnem amiatt se, hogy legyen a munkahelyen parkolóhely. Nem kell délután 1 órán keresztül a dugóban ülni. M3/M4/1 megálló vonattal, és benn vagyok Budaörsön.
Tudom, hogy ez egy autós topic, és valószínűleg egyedül leszek a véleményemmel, de néha jobb autó nélkül BP-en
szerk.: egyetértek, csak nekem Budaörs ilyen szempontból nem opció, vagyis nem mennék vissza a kocsiért Pestről.
(#71042): el is mentettem!
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Egyébként én is így vagyok, ha valahová kell mennem napközben inkább tömegközlekedés/gyaloglás, kocsi meg a őrzött céges parkolóban pihen.
-v-
addikt
BKV
Tezsvírem
barnam_
nagyúr
Végre megértettem a lényeget!
Kornel
veterán
Ez kva jól néz ki.
Kéne.
raczger
őstag
Az is szép meló lehetett kitisztítani, taps a mérnököknek.
Én most azt sem értem, hogy a mk3 mondeoba nagyon szar helyre tették a légbeszívót (vagy nem tudom mi a pontos neve), közvetlen a díszrács mögött, a hütő előtt van, egy kis hullám és máris szívja a vizet.
Hozzá hasonlítva a mazdámban kb 20 centivel feljebb, a hűtő mögött van.
Enélkül el ne induljatok a következő záporban
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő