Hirdetés

2020. november 27., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-10-19 15:22:57

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#158001) molnarpeter válasza 6030D (#158000) üzenetére


molnarpeter
veterán

Ha meg fogod venni, és ez egy városban nyektetett autó, akkor félidőben ledobod az olajat, aztán kész. Ilyen dologra még egy Lidl kategória olajpumpa is megteszi, és akkor rámpa sem kell. Ha meg csupa autópálya kulturált módon, akkor szvsz nagy gond úgysem várható.

(#158002) BigBlackDog válasza 6030D (#158000) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem egyébként, ha nem városban van használva, hanem javarészt pályán/országúton és ésszel (pl. hidegben óvatosan melegítve), akkor az a 30e kilométeres intervallum sem egy instant motorschadét okozó dolog.

Visszaemlékezve céges Leont 12e kilométerrel kaptam meg, 3/4-ig volt az olaj a pálcán. Folyamatosan eszegette az olajat és 19,5e kilométer körül varnyogott, hogy lement a minimum alá. Akkor töltöttem bele 8-9 decilitert. Onnantól 30e kilométerig nem akart fogyni belőle, tartotta a szintet. Én javarészt pályán és országúton használtam, szerintem előző gazdája sokat városozhatott.

(#158003) Qru válasza BigBlackDog (#158002) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekünk az 1.8T ette az olajat de csak pályán fordulaton 370k km után. Ehhez képest előrelépés volt az 1.8 TSI, mert az városban használva is ette már az olajat 50k km után. :DD

(#158004) 6030D válasza BigBlackDog (#158002) üzenetére


6030D
Ármester

Home officeban dolgozom, így gyakorlatilag csak magánhasználatra megy bele a km. Az ésszel használattal szerintem nincs gond, 2-3000 között váltogatom, pedig 1400 körül már mutogatja, hogy kapcsoljak feljebb. :U
Kíváncsi leszek, hogy az eltelt km-ekkel hogyan csökken a szervizperiódus ideje a menüje szerint.

molnarpeter: majd egy év után meglátom, mennyi lesz benne (kb 12-14e km), meg mennyire akarom másnak is ajánlani. Van aknás garázs, le is tudom engedni, ha nagyon akarom.

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#158005) CactuS válasza Qru (#158003) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

És még azt mondják, hogy nincs fejlődés. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#158006) Qru válasza CactuS (#158005) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah 100k km-ig ment az olajtöltögetés, akkor lépte át az 1000 km / 1 liter olajfogyit és nagy kegyesen gariban generálozta a VW.

(#158007) szebe válasza 6030D (#158000) üzenetére


szebe
őstag

75/80/101 LE?

Az már a Fabia-ban sem gyorsvonat (főleg több emberrel, és/vagy klímázva), gyönyörű lehet az a motor az Octavia-ban.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#158008) 6030D válasza szebe (#158007) üzenetére


6030D
Ármester

Passz, azóta már eladták, most egy Jazz van helyette.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#158009) dj79 válasza Qru (#158006) üzenetére


dj79
aktív tag

Ja, az egynyolc tfsi-re azt mondják, hogy minden tankolás után dobj egy ötezrest a malacperselybe. 100000km után nagygenerál, nyolcázezerért.

(#158010) tboldi válasza dj79 (#158009) üzenetére


tboldi
veterán

Anyum kolléganője és családja nemrég ugrott bele teljesen vakon (!) egy 1.8 TFSI-s A4-be. Kváncsi leszek, mikor fogják visszasírni a Merivát. ;]

[ Szerkesztve ]

(#158011) Qru válasza tboldi (#158010) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekünk a 160/250-es volt, kellemes motor leszámítva, hogy elég hamar átállt keverékes üzemre. :DDD

(#158012) tboldi válasza Qru (#158011) üzenetére


tboldi
veterán

Ez is 160-as, CDHB motorkódú. Amúgy 2008-as, a lekérdezés szerint éppen ma 2 hónapja, hogy itthon forgalomba helyezték, az akkori állás szerint "csak" 182k km van benne. :D

(#158013) Qru válasza tboldi (#158012) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Motorkódra nem emlékszem már, szerencsére csak 2 évig kellett elviselnem azt a csapást amit jelentett de mivel flottaszinten sok gond volt velük szanálták az összeset.

(#158014) tboldi válasza Qru (#158013) üzenetére


tboldi
veterán

Én is a Wikipédiáról néztem ki. :D

A JSZP-n csak annyit írtak be, hogy CDH, de mint kiderült, van CDHA is, ami 120 lovas, meg CDHB is, ami a 160-as. Akkor vissza a JSZP-re, megnéztem, hogy 118 kW, és így meg is lett, hogy B. :)

[ Szerkesztve ]

(#158015) Qru válasza tboldi (#158014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sokszor lemarad az utolsó karakter. Bubiban pl EJ253 motor van de a jszp-n csak EJ25 szerepel (be kéne dobni az STi EJ257-es blokkját ;]).
Korminál is csak CBB volt a CBBB helyett.

(#158016) tboldi válasza Qru (#158015) üzenetére


tboldi
veterán

Nálam meg azt írták be, hogy "motorazonosító adatot nem tartalmaz, típuskódja megállapított (L13A1)". Pedig a zárhídon ott virít a sértetlen, kék plakett, amin játszi könnyedséggel leolvasható az egész. Mindegy, legalább megúszok egy csomó papírmunkát, ha arra kerülne a sor. :D

(#158017) Qru válasza tboldi (#158016) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A motorkódos a legjobb, ott simán tudsz cserélni blokkot ha úgy van. :K Kollégám Kia Ceed-jében bemattolt a dízelmotor, vett egye bontottat angliából kicserélték és kész.

(#158018) Fehér Farkas válasza Akos1994 (#157980) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag

Van szellőzője ott tud kiszivárogni. Vidd el akksishoz, mert lehet még menthető, ha kifúrják felül cellánként és szintre töltik, majd a lyukat bedugják gumidugóval.

(#158019) [vilike] válasza sutszi (#157979) üzenetére


[vilike]
őstag

üvegel és, hogy 60-al

Egyesben a legtöbb benzines.

;]

Never go full retard

(#158020) Fehér Farkas válasza [vilike] (#158019) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag

#csakavtec

[ Szerkesztve ]

(#158021) Aggregátor


Aggregátor
nagyúr

Mivel tudom, hogy szeretitek a fogyasztás témát, ez a tegnapi tankolás: 5,8 l/100km
;]

BP-Szeged-BP, ráérős tempóban.

(#158022) focvis válasza Aggregátor (#158021) üzenetére


focvis
addikt

6 hengerrel különösen szép érték. :K

(#158023) Aggregátor válasza focvis (#158022) üzenetére


Aggregátor
nagyúr

Jó, de eluntam az életemet, mire odaértünk. Dunántúliként hihetetlen számomra, hogy 160 km-en keresztül szinte egyenesen, szintemelkedés nélkül megy az út :D
Mivel elég nagy forgalom volt, a belsőben való vonatozás helyett inkább a külsőben mentem.

(#158024) Gaben92 válasza Aggregátor (#158023) üzenetére


Gaben92
senior tag

Dob a távra egy 10-es szorzót és viola... üdv Finnországban. :DDD

A legnagyobb szintemelkedést akkor tapasztalod mikor egymás fölött mennek el az autópályák és te a lentiről hajtasz fel a fentire. :DDD (Azt amúgy még most se értem, hogy sikerült összehozni egy pontot ahol 3 pálya találkozik egymással ugyanabban a pontban kb.)

Szerk: Ki is gugliztam gyorsan. [link] :B

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#158025) gzbotii válasza Aggregátor (#158023) üzenetére


gzbotii
veterán

"Dunántúliként hihetetlen számomra, hogy 160 km-en keresztül szinte egyenesen, szintemelkedés nélkül megy az út :D"

That's cute ;]

[ Szerkesztve ]

Ketten jönnek le a hegyről, az egyik futva, a másik medve

(#158026) Fehér Farkas válasza Aggregátor (#158023) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag

Hát igen az egynégy megszenvedett Pulánál hétvégén, vissza kellett volna váltani, de én nyuszi vagyok ahhoz.
110 körül 3500-as fordulat padlón a kereszteződésnél és mire a dombtetőre értem már csak 90-nel mentem 2800-on. :D

(#158027) lazac_


lazac_
tag

Szigetszentmiklósi életkép: 60km/h-val előttem a bútorszállító, én mögötte szintén, mivel jövögetnek szemben, 83Le-vel nem vigéckedünk, a következő körforgalom 50 másodpercnyire. Elkezdenek előzni, mikor látom, hogy jön szemben a kamion, erre elkezdik még előzni az előzőt is... :F

(#158028) Fehér Farkas válasza lazac_ (#158027) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag

Az igazán menő az lett volna, ha a BMW viszi a bútort. :D

(#158029) Jorus válasza lazac_ (#158027) üzenetére


Jorus
nagyúr

Öregbömösök ilyenek. :D

Más. VÉDA alatt GPS szerinti 141 még okés, ugye?

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#158030) Fehér Farkas válasza Jorus (#158029) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag

Simán. 151-től megy asszem, azért mennek 145-tel akik mennek.

Persze ha nem lakott területről van szó. :DD

[ Szerkesztve ]

(#158031) Magnum_ válasza Jorus (#158029) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Nem okes, hanem minimum :P
Amugy igen, perszey teljesen oke a 141 ora szerint veda alatt, en picit tobbel szoktam

I humbly and respectfully decline™

(#158032) brumi1024 válasza Fehér Farkas (#158030) üzenetére


brumi1024
veterán

154-re villan :K

(#158033) Szoszo94 válasza Fehér Farkas (#158030) üzenetére


Szoszo94
őstag

145 GPS szerint tuti okés, de 151-et már sokallom, én 147 körüliről tudok. Azért nem fogom kipróbálgatni, hogy hol a határ pontosan :D

CactuS: Gyors egy kalóz volt, annyi szent ;]

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Mi 8 // Lexus IS250 Sport Mark Levinson

(#158034) CactuS válasza Jorus (#158029) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

A kérdés, hogy hol. Volt olyan pilótánk, aki próbált tempót menni alatta, mondván, hajnalban biztos nem lát a kamera. De lát. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#158035) Jorus válasza CactuS (#158034) üzenetére


Jorus
nagyúr

M6-oson, a sötétben nem láttam, elbambultam kicsit hazafelé. :) 146-ra volt állítva a tempomat, GPS szerint 141 ilyenkor a sebi. De akkor jól van akkor, nekem is 145+ rémlett. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#158036) kisza25 válasza sky11 (#157994) üzenetére


kisza25
félisten

Nagyon nem mindegy, hogy hogyan használod, csak város, sok rövidtávon, hideg motor, vagy csak országút, csak pálya. Van amikor indokolt a 8k km is akár.
Azt amúgy tudjátok, hogy a károsanyag kibocsátásba beletartozik az olajcsere intervalum is, azért adnak ilyen extrém magas távokat, mikor veszed az új autót egyből tanácsolják a felezését

# Seat Ibiza Sport #

(#158037) Fehér Farkas válasza CactuS (#158034) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag

Ez egy 300ezres nem látás volt. Nem véletlenül fényvisszaverősek a rendszámok. :D
De ő se látott ahogy elnézem a nem világító fényszóróból.

[ Szerkesztve ]

(#158038) brumi1024 válasza Szoszo94 (#158033) üzenetére


brumi1024
veterán

Sokszor beszéltünk itt róla, 100 alatt az objektív felelősség határa a sebességhatár +15 km/h + mérési hiba 3 km/h, 100 felett +20 +3%. Ez alatt helyszínit szoktak adni, mert az üzembentartó trükközhet, hogy nem ő vezetett. [link]

[ Szerkesztve ]

(#158039) kisza25 válasza Gaben92 (#158024) üzenetére


kisza25
félisten

Ez nem 4?

# Seat Ibiza Sport #

(#158040) Gaben92 válasza kisza25 (#158039) üzenetére


Gaben92
senior tag

Igazából csak 2. :DDD Lehet, hogy sok a "különálló út", de az csak amiatt van mert az itteni lehajtó/felhajtó rendszer kicsit más. Ha az észak-dél irányba menő pályát megnézed akkor látni, hogy 3km hosszú a lehajtó/felhajtó és ha véletlenül kihajtottál akkor sincs gáz mert csak mész tovább egyenesen és nem hajtasz le a "lehajtó lehajtójára". :K

Szeretem ezt a rendszert bár néha mikor nagyon durva a forgalom akkor lehet szlalomozni egymás körül mert mindenhol van egy rövid szakasz ahol aki felhajt az balra vált sávot, aki lehajt az jobbra. (Lásd.: a szakasz amit említettem. Ez a rész pont egy "felhajtó/lehajtó".)

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#158041) CactuS válasza Fehér Farkas (#158037) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Kevesebb volt, "csak" 130k, ha jól emlékszem, 120-nál lett volna 200k, 128-nál meg 300k. És a nem világító lámpát elengedték neki. ;]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#158042) d.tiborz


d.tiborz
aktív tag

Előre is elnézést kérek mindenkitől, de nem tudom magamban tartani, mert b@ssza az agyamat: ha a megengedett sebességhatár 50 Km/óra (vagy 90, 110, 130), akkor miért azt számolgatják sokan, hogy mennyinél nem villan a vaku? Városban pl. 50-nél 65. Az már nem szabályos, mert több. 30% ha jól számolom. Felteszem magamnak a kérdést, hogy én nem vagyok közlekedésre alkalmas, amiért én betartom a sebességhatárokat? :F

(#158043) EQMontoya válasza CactuS (#158034) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ha mar szaguldozik ejszaka, legalabb csak egy lampa eg a kettobol, az a biztos. :D

Same rules apply!

(#158044) pető bá' válasza d.tiborz (#158042) üzenetére


pető bá'
őstag

Van feletted eggyel nagyon jó aláírás.. :)
Én is képtelen vagyok óra szerinti 50-et menni nappal, normális forgalomban (mivel az valós ~46), legjobb esetben GPS szerinti 50 (az óra szerint 55-57), ha sietek, akkor simán óra szerint 65-70, ami még mindig 'csak' 57-63 valós.
Főúton a 90 az nálam nincs 84 sem. Persze autó és kérekméret függő, hogy mennyit csal az óra. De ha 50-nel megyek, letolnak mindenhonnan.

Szóval röviden, az én szemszögemből a fenti aláírás alapján: igen, tötymörögsz :P
Éjszaka viszont betartok mindent. De akkor általában valódi forgalom sincs, nem kell alkalmazkodni..

Eladó új REEBOK sneaker: https://hardverapro.hu/apro/reebok_club_c_revenge_42-es/hsz_1-50.html

(#158045) d.tiborz válasza pető bá' (#158044) üzenetére


d.tiborz
aktív tag

És akkor ez így rendben?

(#158046) molnarpeter


molnarpeter
veterán

Így, néhány évvel a carsharing regisztrációk (mindhárom, ingyen ofc) után kipróbáltam a Limo csodás lehetőségeit. Totál first time experience: tisztítás igény valahogy nem volt szignifikáns az appban és kb kimaradt a gondolatmenetemből, mondjuk próbáltam sietni, de a sérülés fotó egész korrekt történet. A poén, hogy engedett a régen lejárt bankkártyával bérelni :F :D viszont a napokban néztem, hogy szorgalmasan küldték a limo szülinapi kupont, így az az ezres betakarta pont. Ellenben hiányoltam a díjak egzakt feltüntetését, plusz esetleg valami bérlés közbeni számláló, díj kalkulátor cucc jól esett volna. A szenvedő alany - rajtam kívül - egy Picanto volt, hát az automata váltóval nem alakult ki semmi jinbai ittai az alatt a 10 perc alatt, de figyelembe véve a szolgáltatás árát (ingyen) ezt nem rónám fel neki ;] Az éjszakai buszokhoz képest simán fél óra spórolás volt, megmaradt egy jegyem, jofélle.

[ Szerkesztve ]

(#158047) tboldi válasza d.tiborz (#158042) üzenetére


tboldi
veterán

Én notórius száguldozó vagyok, 55-tel szoktam menni 50 helyett, mert akkor van kerek 2000-es fordulaton negyedik fokozatban. ;]

(#158048) Reggie0 válasza d.tiborz (#158042) üzenetére


Reggie0
nagyúr

Lehet oreg vagy. A kor elorehaladtaval a szabalykoveto viselkedes nagyobb aranyu endorfintermelessel jar. :) Masok meg probaljak az adott szituaciobol kihozni a legjobbat amit lehet. Ez is ilyen, optimalizalni kell mindent.Nyilvan addig erdemes, amig nem jar szignifikans extra kiadassal.

(Az abszolut sebesseghatarok tobbsege amugy is tulmernokolt hulyeseg.)

[ Szerkesztve ]

(#158049) pető bá' válasza d.tiborz (#158045) üzenetére


pető bá'
őstag

Most erre milyen választ vársz? :)
Kb soha senkin nincs számonkérve az (óra szerinti :)) 50-90-130, pont nulla visszatartó ereje van a semminek. És mindenki mindig mindenhova siet. A jó ég tudja miért...
Inkább az a kérdés, hogy miért van ekkora ráhagyás a traffiknál.. Mert akkor ugye eleve lejjebb lőné be az ember a tempomatot.

De nem, nem szabályos, nincs rendben, huligán vagyok én is, és velem együtt a hétköznapi közlekedésben résztvevők 70%-a.
Szeretünk veszélyesen élni! ;]
(De halál komolyan mondom, hogy nagyobb kockázatot érzek abban, ha betartom a sebességhatárokat, mintha kicsit átlépem. Egyszerűen alkalmazkodom kell.)

Eladó új REEBOK sneaker: https://hardverapro.hu/apro/reebok_club_c_revenge_42-es/hsz_1-50.html

(#158050) d.tiborz válasza Reggie0 (#158048) üzenetére


d.tiborz
aktív tag

Lehet, most 50 felett (és ez nem a sebességem) írom ezt. De ilyen voltam 20-30 éves koromban is, de akkoriban talán nem volt ennyire fos a közlekedési kultúránk.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.