Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#291001) radi8tor válasza BigBlackDog (#291000) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Szerintem semennyire. Csak a repedt szélvédő bukó vizsgán.

⭐ Stella

(#291002) radi8tor válasza bulikavagyok (#290998) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Emelkedőn azért már megjön a hangja. :K

⭐ Stella

(#291003) bulikavagyok válasza radi8tor (#291002) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Az simán lehet, ma nem sok emelkedőt láttam. :B Bár azt gondolnám, h ott nem is erőlteti a hengerlekacsolást. Ez is furcsa. :F

(#291004) tboldi


tboldi
nagyúr

Beszúrom ide is, hátha valakinek van tippje (a felgyújtáson és a Lajtába lökésen kívül).

Az alany a nemrég vásárolt, 2007-es Lancia Ypsilonunk, látszólag teljesen meghalt a műszeregység. :DDD
Az autó beindul, elvisz ide-oda, indexel, rádiózik, klímázik, stb., de a műszereken abszolút semmi, visszajelző lámpák/háttérvilágítás sötét, a mutatók 0-n, a középső kijelző totál üres. 🤷‍♂️
A "riparazione quatro strumenti lancia ypsilon" kifejezésre keresve látom, hogy nem annyira egyedi eset, de nem tudom, hogy nálunk is ténylegesen az egységben van-e a hiba. Az biztos, hogy a biztosítéka tökéletes, de a Multiecuscan a proxi menüpontban nem látja a dashboard node-ot, és a rendezés is hibával megszakad.

Épp ma akartuk volna eredetiségre vinni, de így hogy? :D

[ Szerkesztve ]

(#291005) Micsurin válasza tboldi (#291004) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Nem anno ECU beázásról írtál? Arra fele keresgéltél már hátha?

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#291006) tboldi válasza Micsurin (#291005) üzenetére


tboldi
nagyúr

Body computer, és nem, ez nem ázik be. :N

Azt még megemlíteném, hogy tegnap töltöttem az aksiját, de a de. folyamán még hiba nélkül elkóricáltam vele a városban, az utolsóelőtti megállótól, az Alditól távozva kezdődött. Az utolsó lett volna az eredetiségvizsga. :D

[ Szerkesztve ]

(#291007) MunezXBK válasza tboldi (#291004) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

#szarolasz ;]

(#291008) tboldi válasza MunezXBK (#291007) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nincs is benne F betű! :P

(#291009) macilaci78 válasza tboldi (#291004) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Szerintem ez csak az eredetiségét igazolja. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#291010) Qru válasza Kickass (#290976) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

100€. ;]

#nincsbennetarcsi

(#291011) Qru válasza BigBlackDog (#291000) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Semennyire. Most vt a Jazz nem reg vizsgan (nem okosba), siman atmemt.

#nincsbennetarcsi

(#291012) focvis válasza tboldi (#291006) üzenetére


focvis
veterán

Tippmix: Mégis szar az akksi? Biztosítékok? Kontakthiba, szétcsúszott a kábel? 🤷‍♂️

(#291013) Qru válasza tboldi (#291006) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Testkabel? Lehet ebben is az gatya.

#nincsbennetarcsi

(#291014) Qru


Qru
MODERÁTOR

Mult heti fogyi: 8.1. Jazz, csupa varos sok rovidtav.

#nincsbennetarcsi

(#291015) 6030D válasza bulikavagyok (#291003) üzenetére


6030D
Ármester

Pedálállás függő. Ha emelkedőre is tojáshéjonn akarsz/tudsz felmenni, akkor felviszi két hengerrel. Ha fél centit lejjebb nyomod a pedált, akkor bekapcsolja.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#291016) tboldi válasza focvis (#291012) üzenetére


tboldi
nagyúr

Aksi viszonylag új, bár alsópolcos Bosch, de inkább kizárnám.
Biztosítékokat egyesével végignéztem, mind jó.
Kontakthibát, szétcsúszott kábelt nem találtam, de nyilván nem bontottam szét a teljes műszerfalat, csak a bizt. tábla és body comp. környékén nézelődtem. Ott egyébként is reteszes csatlakozók vannak.

(#291017) tboldi válasza Qru (#291013) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ezt is próbáltam, mármint az áthidalást bikakábellel, nem jött be.

Holnap ellátogatok ide, hátha találkoztak már ilyennel.

[ Szerkesztve ]

(#291018) radi8tor válasza tboldi (#291017) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Akitől vettétek az autót gondolom semmiről nem tud és boci szemekkel néz rátok?

⭐ Stella

(#291019) tboldi válasza radi8tor (#291018) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem beszéltem vele, és nem is tartom indokoltnak, sem ő, sem mi nem tudhattuk az adásvételkor, hogy egyszer csak bejön egy elektromos típushiba (merthogy annak tűnik). Ez nem olyan, hogy eltitkolja, hogy zabálja az olajat vagy bármi ehhez hasonló.

(#291020) radi8tor válasza tboldi (#291019) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Persze ezt adom, de én ennél bizalmatlanabb vagyok. Nem egyszer hallani olyat hogy összerakják adásvétel idejére, hogy jó legyen.
Igen típushiba, amit lehet már javítottak rajta. Ez akkor fog kiderülni ha szétszedi egy szaki az óracsoportot.

⭐ Stella

(#291021) A Zéé


A Zéé
addikt

Sziasztok!
4 millió forint környékén milyen alsó-közép kategóriás méretű, 8-10 éves korú, magasabb építésű szívós benzines autók közt érdemes nézelődni, évenként 10-12k (főleg városi) futásteljesítményhez?
Szüleimnek (60+) kellene valami, a Mondeo helyett.
Én a Suzuki Vitarát mondtam, de az valamiért elutasításra került. Hyundai IX-35-öt és Suzuki SX-4 S-Cross-t nézegeti most fater.
Valami más típus esetleg?

Just a simple Lineman...

(#291022) grizlisandor válasza f4lcon (#290926) üzenetére


grizlisandor
addikt

Fékre: ATE, TRW, Bosch, Zimmermann, de minimum Textar az általános ajánlás.
Bosch is jó, csak állítólag porol.
Szerelőt kérdeztem múltkor, a magas széntartalmú TRW tárcsákat dícsérte.

(#291023) radi8tor válasza A Zéé (#291021) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ezzel másik topik foglalkozik:
Milyen autót vegyek

⭐ Stella

(#291024) bulikavagyok válasza 6030D (#291015) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Köszi az infót! Én mondjuk hülye vagyok hozzá, de azt hittem, h emelkedőn felfele nem tesz jót a fogyasztásnak ha erőlködik a motor.

(#291025) Qru válasza grizlisandor (#291022) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bosch porol es gyorsan fogy, azt en sem ajanlom. TRW vagy ATE Ceramic, Zimmermann sport is ok. Feken nem sporolunk. :B

#nincsbennetarcsi

(#291026) tboldi válasza radi8tor (#291020) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én inkább arra az ősrégi, nem működő riasztóra gondolnék most, amit biztosan nem a nepper rakott bele (annál jóóóval régebbi), és amit tegnap kidobtam. Eleve nem működött, nem is volt bekötve rendesen*, viszont arra gondolnék, hogy ez a gyári rendszerbe való belenyúlás nem ártott-e a többinek. :F

*Vagyis abszolút nem történik semmi, ha a dobozkát lehúzom vagy visszadugom, illetve be volt gyömöszölve egy csomó vezetékszál, ami nem vezetett sehova, alig néhány van csak "használatban".

szerk.: Patrolline HPS 840. Guglival csak a "new" verziót találom belőle, ez még annál is régebbi, sőt a "new" is kifutott már. :D

[ Szerkesztve ]

(#291027) Qru válasza tboldi (#291026) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kokany riaszto, a Puntonal is az kavart be. Szinten az elozo tulaj rakatta be. Vagul egy riasztos tette rendbe (kidobta a g-be).

#nincsbennetarcsi

(#291028) A Zéé válasza radi8tor (#291023) üzenetére


A Zéé
addikt

hupsz, bocsi! Átmegyek oda.

Just a simple Lineman...

(#291029) BigBlackDog válasza Qru (#291011) üzenetére


BigBlackDog
veterán

+ #291001 radi8tor: Köszönöm szépen! :R

Még egy kérdés, hátha van valakinek tapasztalata; lízingcég visszavételkor szokott ilyen miatt büntit adni, vagy szakszerűen javítva nekik sincs gondjuk? Ha "jól értelmezem a szabálykönyvüket", akkor csak sérülés nem lehet a szélvédőn (az, hogy javított kőfelverődés minek számít, nem tudom).

(#291030) 426os válasza tboldi (#291026) üzenetére


426os
őstag

MES-el nézted, hogy lehet-e kommunikálni a műszeregységgel?

.

(#291031) tboldi válasza 426os (#291030) üzenetére


tboldi
nagyúr

Néztem, igen, nem találja.

(#291032) radi8tor válasza BigBlackDog (#291029) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

CactuS-t kérdezd meg.

⭐ Stella

(#291033) bandus válasza BigBlackDog (#291029) üzenetére


bandus
veterán

én nem értem a koncepciót, milyen lízing ez? nekik kellene javítaniuk. nekem kétszer is kellett cserélni az octavian. eljöttek érte a mercariustól, elvitték aztán visszahozták új szélvédővel. talán az elsőnél casco önrész se volt, vagy ha volt is, azt meg a cég fizette.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#291034) radi8tor válasza bandus (#291033) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Lízing és tartósbérlet nem ugyanaz. Tartósbérletnél intéznek mindent a kocsin.
Lízingnél te viszed szervizbe, te fizeted a biztosítást és a casco-t.

⭐ Stella

(#291035) bandus válasza radi8tor (#291034) üzenetére


bandus
veterán

ahhaa, ezek szerint ezt csinálják a spúr cégek, hogy adnak is céges verdát, meg a vele járó szopás egy részét is :D akkor ebben nincs tapasztalatom.

[ Szerkesztve ]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#291036) brumi1024 válasza bandus (#291035) üzenetére


brumi1024
veterán

Saját cégre/megtartandó autóra ritkább a tartósbérlet. A tartósbérlet nagyjából egy netflix, míg a nyílt/zártvégű lízing végén tied lehet az autó.

[ Szerkesztve ]

(#291037) Reggie0 válasza bandus (#291035) üzenetére


Reggie0
félisten

Es tartosberletre nem feltetlen van hitelkepessegi vizsgalat/hitelbiralat, mert nem kolcsont biztositanak.

A tartosberlet hatranya, hogy minden apro kart, karcolast megprobalnak majd radverni, mert az is csokkenti a jarmu erteket es a vegen nem kerul a te tulajdonodba.

[ Szerkesztve ]

(#291038) brumi1024 válasza Reggie0 (#291037) üzenetére


brumi1024
veterán

Illetve pénzügyi lízingnél ha szeretnél egy GT3 RS-t is lízingelhetsz, míg operatívnál nem lesz cég, aki ezt bevállalja, maradnak inkább a lassan amortizálódó, könnyen eladható autóknál profitmaximalizálás miatt. Nagy cégeknek persze ez jó, mert csak fizet egy szolgáltatáscsomagért és semmi gondja vele.

[ Szerkesztve ]

(#291039) bandus válasza brumi1024 (#291036) üzenetére


bandus
veterán

igaz, azon nem gondolkodtam, hogy saját cégre van-e az autó. nyilván egy cég nem fogja ezeket megvásárolgatni, hanem jön az új kocsi. bár azt hiszem ennek ellenére nálun kvolt lehetőség megvenni is a kocsikat.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#291040) BigBlackDog válasza bandus (#291033) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Tartós bérlet. Az elmondottak alapján önrészes lenne a csere mindenképpen (de nincs minimum érték, csak 10%. Ezt alapvetően cég fizetné.). Ha viszont nem reped tovább, akkor nem kell piszkálni szerintük, legfeljebb visszavételnél majd felírják. Ha reped, akkor küldik a partnert cserélni, ahol vagyok. Emiatt nem akartam szpást (nem ablaktörlőt le kell szedniük, szélvédő tövét szétbontani, kis idő elmegy és úgysem rakják jól össze :D), így inkább bevállaltam a budaörsi, kb. 30 perces javítást Focvis korábbi javaslata alapján (innen is köszönöm a tippet :R).

A saját tapasztalatok alapján egyébként harmadik fél, mint vevő, kijelölésének lehetősége legtöbb tartós bérlettel foglalkozó cégnél megvan, ha az elején igényli az ügyfél.

[ Szerkesztve ]

(#291041) f4lcon válasza Qru (#291025) üzenetére


f4lcon
őstag

ATE ceramic nincs CX5-re, a lyuggatott Zimmermann meg irreálisan drága
a Zimmermann tárcsa + TRW betét: 102 ezer
TRW tárcsa TRW betét: 97 ezer, de egy webshop sem írja, hogy a TRW tárcsa bevonatolt lenne
Zimmermann tárcsa + Zimmermann betét: 114 ezer
kérdés, hogy megéri-e a +12 ezret a "rendszerintegráció" és/vagy kockáztassak-e a TRW tárcsával

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#291042) Qru válasza BigBlackDog (#291029) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amikor leadtam a Superb-et akkor nekem felirtak minden serulest, de vegul nem kertek penzt. Mondjuk 1-2 nem mely karc volt kivul. A legnagyobb hiba a logo koptato vt de azzal sem foglalkoztak.

#nincsbennetarcsi

(#291043) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Eladtunk egy autót november 21-n, kereskedő számította be.

1-2 napon belül meg is jelent JSZP-ben, hogy már 2 tulajdonosa volt az autónak (mi voltunk az elsők), plusz forgalomból kivonva.

December 20-n visszakerült forgalomba, tulajdonosok száma 3-ra nőtt, de eredetiség vizsga továbbra sem volt :F

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#291044) Qru válasza f4lcon (#291041) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Passaton TRW volt de az a gyari beszallito is. Hivd fel a kinezett webshopot, hogy bevonatolt-e, vagy irj a gyartonak. En sem vok hive a mixelesnek, foleg nem egy rendes auton (papir Swiftre pl ok).

#nincsbennetarcsi

(#291045) Qru válasza szabonagyur (#291043) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nepperek veszik egymastol akkor nem kell.

#nincsbennetarcsi

(#291046) szabonagyur válasza Qru (#291045) üzenetére


szabonagyur
félisten

De egyszer sem kell eredetiség vizsga? Ahova mi beadtuk az rendes autó kereskedés, helyi Suzuki szalon.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#291047) Qru válasza szabonagyur (#291046) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amig autos cegek adjak-veszik nem kell.

De igazabol neked nem mindegy?! :F

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#291048) szabonagyur válasza Qru (#291047) üzenetére


szabonagyur
félisten

És forgalomba is helyezheti, meg használhatja? Bár meglepne ha nekik a 100ért eladott F Astra kellene :D

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#291049) rbalint88 válasza bitpork (#290934) üzenetére


rbalint88
addikt

Ilyenkor mindig elgondolkozom, hogy te most tulajdonkeppen panaszkodsz vagy dicsekszel ;]
En nem vennek Mercit, mert irrealisan draga (a sajat ligajaban is, nem csak abszolutban)
Amugy a Cayenne ehibrideknek is egesz korrekt aruk van magukhoz kepest hasznaltan.

(#291050) Qru válasza szabonagyur (#291048) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ideiglenes rendszam. Ha Fastra akkor viszont C-k. Anno a Puntoval azt csinaltak. Egymas kozott adjak-veszik papiron mozgatjak igy nem kell atirast fizetni. Ha a rendor megallitja megmutatja az adas-vetelit, hogy most vette azert nincs meg atirva.

#nincsbennetarcsi

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.