Hirdetés

2020. november 28., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-10-19 15:22:57

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4001) Integra válasza gege71.hu (#3998) üzenetére


Integra
titán


egy normális lakatos kell és újrafényezni, szerintem számlára kb 40 rugó körül simán megvan, talán kevesebb is mert ez nem igazán lakatos munka, szerintem pár perc alatt egyenesbe hoznák a motorháztetőt

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#4002) hobizoli válasza karib (#3994) üzenetére


hobizoli
veterán

SZVSZ az ellenallasos megoldas helyett jobb a bleed-valve hasznalata a toltonyomas elektronika megkerulesehez. Ez tulajdonkeppen egy visszacsapo szelep, ami egy golyobol es egy rugobol all, alapesetben a rugo nyomja a nyomooldal fele a golyot, amekkora tobbletero (tobblet turbonyomas) kell a rugo elleneben a golyo kimozditasahoz, hogy a waste-gate-t a 0.8bar turbonyomas mukodtesse, annyival no a rendszer nyomasa, a rugo erossege egy finommenettel allithato es egy anyaval lekontrazhato a beallitas, ezzel fixen beallithato egy turbonyomas. A golyo es a rugo utan meg van egy 1mm-s furat is a szelep oldalan, amin leengedi a vezerlonyomast gazelvetelkor, a golyo es a waste-gate kozotti szakaszrol

Tehat van egy adott turbonyomas pl 0.8bar, alapesetben ennyinel nyilik meg a waste-gate, ha 0.5bar-nyi tobblet nyomas ''ereje'' kell ahhoz, hogy a rugo elleneben a golyo elmozduljon es igy a vezerlolevego mr elerje a waste-gate szelepet es megnyissa azt, akkor a rendszer nyomasa 1.3bar lesz fixen, amig a csiga birja szusszal...


hobizoli

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#4003) hobizoli válasza karib (#3994) üzenetére


hobizoli
veterán

Aftermarket ECU: Greddy E-manage Ultimate, VEMS...stb

Mondjuk aki ijenekben gondolkodik annak mar feltehetoen van ammo a zsebeben ahhoz is, hogy a motorban kovidugo meg hajtokar is legyen ehhez...


hobizoli

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#4004) karib válasza hobizoli (#4003) üzenetére


karib
addikt

Igen - sajnos a Rovernél ez mind egyben jön szinte, nem lehet játszani a gyári vassal :( Mindegy, elég az a gyári 190-200 LE :) 250-ig el lehet trükközni a gyári elektronikával (de már fejlesztett vassal), de annál többhöz már új ECU kell. Drága móka, na - annyiból már jobb autót veszek :)

Department of Redundancy Department

(#4005) karib válasza hobizoli (#4002) üzenetére


karib
addikt

Amúgy te direkte írsz mindig úgy, hogy szöveg alapvetően a témához kapcsolódik, de valójában különösebb jelzés nélkül elkanyarodik tőle?

Az ellenállásos trükköt mint rossz példát írtam a gátlástalan kapzsiságra és konkrét ''csiptuning'' átverésre. Akár fillérekért, akár pénzért rossz megoldás. Elvi síkon azért, mert csak ész nélkül elveszi a töltőnyomás szabályozását, gyakorlatilag meg azért, mert a T16 motor gyári belekkel sajnos nem bírja a nagyobb nyomást.

Természetesen létezik számos korrekt megoldás is, de nem ezen volt a hangsúly :)

Azért köszi a bleed valve leírást, bár szerintem kevered a golyós szelepet és a bleed valve-ot. A bleed valve becsapja a wastegate vezérlését, egyszerűen elenged egy beállított nyomásmennyiséget, így később épül fel a wastegate-et megmozdító nyomás. Tudtommal ez nem annyira nyerő, mert töltőnyomás ugrásokhoz vezethet - ettől még bevett eszköz, de a Roverek kimondottan nem szeretik. A golyós szelep (amit jellemzően mechanical boost controllernek neveznek, ahogy elnézem) ellenben valóban azt teszi, amit írsz - hagyja gyűlni a nyomást, amíg az eléri a rugón beállított értéket, és akkor hirtelen nyit, és nyit a wastegate is ezáltal. Végül vannak elektronikus boost controllerek ugyebár, amik ez utóbbit elektronikus szabályozással oldják meg, így elkerülhetők a nyomástüskék - bár egy minőségi, jól karbantartott mechanikus szelep is kiváló hétköznapi alkalmazásra.

A többiek épülésére egy link, amin leírják mindezt - igaz angolul, biztos akad magyar forrás is: [link]

Fontos megemlíteni, hogy ilyen jellegű beavatkozásokhoz elengedhetetlen kellék egy pontos töltőnyomásmérő műszer, különben nem látni, hogy mit állítgatunk :)

A Rovernél sajna annyira ki van centizve a motor és a váltó, hogy a töltőnyomást nem érdemes emelni, max arra gyúrni, hogy minél előbb felépüljön a teljes nyomás. Jó szokás szerint a gyári konfigban az ECU tudja vezérelni a wastegate nyitását, és csak úgy 3e környékén engedi a teljes töltőnyomást. Ezáltal lineárisabb, vezethetőbb lesz az autó, és kíméli az erőátvitelt is. Mintha egy nagyobb köbcentis motort akarna emulálni, hirtelen jövő turbórúgás nélkül. Ezt az elektronikus vezérlésű szelepet szokták kicserélni egy golyósra, és akkor ahogy a turbó bírja, épülhet fel a nyomás a beállított értékig, amikor nyit a szelep és a wastegate. Alulról nagyobbat rúg, kb. ennyi az előny - inkább mentális hatás :) Gondolkoztam rajta, hogy beszereljek egyed, de jó lesz nekem a gyári konfig, eleget költök a fékekre, nem kockáztatom a váltó szétnyírását :D

Department of Redundancy Department

(#4006) gege71.hu válasza karib (#3999) üzenetére


gege71.hu
addikt

ilyen horpadásegyengető mágus télleg linkelhetne:)
A rohadás nem gond. Max 2007 végéig valszeg úgyis jön egy Primera helyette..talán Murano...bár amilyen gyökér benzinárak vannak az eléggé úrimuri lenne :)

(#4007) szatocs


szatocs
őstag

Úgy látom, hogy a 240 LE a turbós 2 litereseknél egyre népszerűbb. A kettő közül nekem az Opel kéne:
[link]
[link]

De még inkább várnék a Civic Type-R - re:)

=== Szatocs ===

(#4008) karib válasza szatocs (#4007) üzenetére


karib
addikt

Igen - úgy látszik, ez az új standard :) Gyanítom, hogy a Renault is hamar csatlakozik a 225 LE-ről.

Nekem is az Opel inkább, de méginkább Golf GTI DSG :) Esetleg Octavia RS. De inkább fele ennyiből feltámasztatnék egy Porsche 928-at :)

Department of Redundancy Department

(#4009) szatocs válasza karib (#4008) üzenetére


szatocs
őstag

Én csakis manuállal foglalkozom:D

=== Szatocs ===

(#4010) karib válasza szatocs (#4009) üzenetére


karib
addikt

Városban azért tudnám értékelni a DSG automata üzemmódját :)

Department of Redundancy Department

(#4011) Scream007 válasza szatocs (#4007) üzenetére


Scream007
őstag

Opel, piszok jól néz ki itt a képen.

Amugy mik ezek a váltó jelzések amiket írnak sok kocsinál??mint pl:ez a dsg, smg...meg ilyenek???
pl: amikor nincs is váltokar csak az indexkarral kell váltani vagy mi, mint az uj murciba azt hogy hívják? :U

[Szerkesztve]

BMW Über Alles!!..NSL rulzzz

(#4012) karib válasza Scream007 (#4011) üzenetére


karib
addikt

Nemár, ilyet kérdezni :P Azt hittem, mindenben képben vagy :) Legalább a BMW SMG be kellene ugorjon...

A 3 hagyományos alaptípus:

- kézi váltó + kuplung
- bolygóműves automatikus váltó + hidrodinamikus nyomatékváltó
- CVT (Constantly Variable Transmission, fokozatmentes automata)

Ezek mechanikai megvalósításukban alapvetően eltérnek egymástól, a technikai részleteknek utána lehet nézni. Fontos látni, hogy szét kell választani a működést (tud magától váltani vagy sem) és a mechanikai megvalósítást. Ez utóbbitól függ a váltó karaktere inkább. A manuális üzemmódú automaták inkább az automatákra emlékeztetnek, a robotizáltak pedig inkább a kézire, a CVT meg a CVT-re :)

Mára már erősen árnyalódott a helyzet. A bolygóműves automaták régen tisztán hidraulikus vezérlésűek voltak (a sebességváltást egy csomó furat, szelep stb. irányította a váltóban), mára már mind elektronikus felügyelet alatt állnak. Épp ezért lehet rá rakni egy kapcsolót, ami által kézzel is pöckölgetni tudod a fokozatokat - lásd Tiptronic, Steptronic és testvéreik. Ezek hagyományos automata váltók, csak némileg bele tudsz szólni az elektronika működésébe. Előnyük a nyugisabb váltás, hátrányuk a némileg magasabb fogyasztás és a relatív lassúság. Az, hogy az automata váltó elektronikus kezelőszerveit hova rakod, az már teljesen mellékes - váltórúd formájában középre, a kormányrúdra pöcök formájában, gombként a műszerfalra vagy a kormányra... a lényeg a váltómű és az elektronika, a gombokat tök mindegy, hova rakod.

A hagyományos kézi váltók irányából jönnek a robotizált automaták/félautomaták. Ezek hagyományos, fogaskerekes váltók, csak a kuplungot és a fokozatválasztást különféle elektronikusan irányított mozgatóeszközök intézik. Ezek tehát hagyományos kézi váltók, amire ráültettek egy automatikát, ami helyetted váltogat. Ilyen a BMW SMG, a Ferrari F1, a legtöbb versenyautó váltója stb. Előnye, hogy nem dobja meg a fogyasztást, mint egy bolygóműves automata, illetve nagyon gyors tud lenni, de általában elég darabos, sokan szidják - versenygépbe ideális, utcai használatra még nem teljesen sikerült megszelidíteni.

A CVT arra játszik, hogy a motor mindig a legoptimálisabb fordulaton működhessen, ezt különféle kúpkerekeken előállított végtelensok áttétellel érik el. Mégis, a CVT váltókra is szoktak ''manuális'' üzemmódot programozni, mintha lennének fokozatok - ez valójában csak bűvészkedés, hiszen végtelensok áttétel van, és pofára beállítanak 5-6-7 fixet, hogy úgy érezdt, váltasz. Normál üzemben a CVT váltós autó gyorsításkor beáll a nyomatékmaximumra (pl. 4000 rpm), és az autó csak gyorsul. Fura érzés lehet :)

A VW DSG (és Audi S-Tronic, illetve az új 911 Turbóban is ilyen van, meg anno az Audi raliautókban volt) is egy robotizált kézi váltó, annyi plusszal, hogy nem egy, hanem két kuplungja van. Valójában 2 db összeépített 3 sebességes váltóval állunk szemben. A trükk az, hogy mindig előválasztja a következő fokozatot, ezért váltáskor csak nyit az egyik kuplung, és párhuzamosan zár a másik. Szinte azonnal. Sokan dicsérik, mint a legjobb robotizált váltót, illetve azt mondják, hogy talán már túl jó is. Nekem szimpatikus, mert egy okos mechanikai megoldás, nem zabál feleslegesen, ellenben villámgyors. Városban tudnám értékelni :) Élményautóba aláírom, hogy valszeg egy jó kézi váltó továbbra is a legnyerőbb.

Department of Redundancy Department

(#4013) szatocs válasza karib (#4012) üzenetére


szatocs
őstag

Az accordban - meg sztem úgy egyébként más hondákban is - azért elég jó autómata váltó van, az sem lassú. De ez a DSG sztem is az autómata csúcsa jelenleg. Valóban elképesztő hallani is, hogy milyen gyorsan vált.

=== Szatocs ===

(#4014) szatocs


szatocs
őstag

[link]

=== Szatocs ===

(#4015) #00809728 válasza gege71.hu (#3998) üzenetére


#00809728
törölt tag

Szasz!

Emblémát szerintem le lehet venni tehát az nem kerül pénzbe.Akármilyen metal is itt Csoron a fényezők 30.000ft felett tuti nem kérnének.Ja egyébként sok-sok márkaszervizzel le vannak szeződve tehát a minőség garantált.

(#4016) #00809728 válasza szatocs (#4007) üzenetére


#00809728
törölt tag

Nekem meg a seat! :DD

(#4017) mycso válasza szatocs (#4007) üzenetére


mycso
veterán

Vagy hátha fogják ezt is utcára szórni: [link]

2T --> 295ló

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#4018) szatocs válasza mycso (#4017) üzenetére


szatocs
őstag

Jó is lenne, nem hiszem, hogy sok lesz belőle Mo - on, ha lesz egyáltalán...:(

=== Szatocs ===

(#4019) Scream007 válasza mycso (#4017) üzenetére


Scream007
őstag

Na igen, ez a nem semmi, nagyon faxás autó,erre mondom azt igen ez egy civic ez illik egy honda névhez, nem az amelyik mostanság rohangál az utakon és űrjárműnek is elmenne :B

BMW Über Alles!!..NSL rulzzz

(#4020) Scream007


Scream007
őstag

[link] [link] [link]

Szerintme mindkettő ígéretes nekem tetszenek. :B

BMW Über Alles!!..NSL rulzzz

(#4021) szatocs válasza Scream007 (#4020) üzenetére


szatocs
őstag

A Z9 sztem szebb volt. Eltekintve mindkettő első fényszórójától.

[Szerkesztve]

=== Szatocs ===

(#4022) golyani


golyani
őstag

hagy kérdezzem már meg hegy 1,6-os vectra mennyit megyeget végre?

(#4023) karib válasza golyani (#4022) üzenetére


karib
addikt

Melyik Vectra? A, B, C? Bár egyik se egy rakéta, csak rendkívül higgadt vérmérsékletű sofőröknek ajánlanám :)

Department of Redundancy Department

(#4024) golyani válasza karib (#4023) üzenetére


golyani
őstag

az amelyiken egybeolvad atökür a motorháztetővel.
mer errefelé azt hírlik h 210-et mennek a kombi is meg a sedan is amit én nagyon kétlek.

(#4025) karib válasza golyani (#4024) üzenetére


karib
addikt

Az a Vectra B.

Google: opel vectra b végsebesség -> [link]

Hivatalos adat 193 km/h.

Az óra simán csalhat annyit, hogy 210-et kifusson. Hátszélben, nagy egyenesben stb. Gyanúm szerint 120 fölött viszont már erősen szenved.

Mert hát egy dolog, hogy mennyit tud kifutni, és másik, hogy miként képes elérni.

Department of Redundancy Department

(#4026) #00809728


#00809728
törölt tag

Peugeot 407 2.0hdi biturbo 170le igaz nem egy Ferrari de azért ahoz a kasztnihoz már talán a 170le megfelelő. :R

(#4027) karib válasza #00809728 (#4026) üzenetére


karib
addikt

A motorral semmi gond - sőt, egy egész érdekes konstrukció: a ma népszerű, de bonyolult, drága változó geometriájú turbó helyett két hagyományos feltöltőt használnak. Költségben valszeg kb. ugyanott vannak, ellenben állítólag a hagyományos turbók üzembiztosabbak. Majd elválik.

Csak szegény 407 ne lenne annyira randa. Pedig a 405, 406 milyen szép autók voltak - pláne a 406 kupé.

Department of Redundancy Department

(#4028) PumPi válasza karib (#4025) üzenetére


PumPi
őstag

Az 1,6 tuti nem megy 191nél többet, haveromnak astrája volt ugyanezzel a motorral, 195nél többet nem lehetett beletaposni.
Nekünk a 2.0 változat van Vectrából, hátszélben, lejtőn, jött ki óra szerint a 230 de az már nagyon a vége volt, nyilván csalt is az óra, olyan 215körül lehet a vége.

(#4029) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

[link]
[link]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#4030) karib


karib
addikt

Épp az jutott eszembe, hogy a Wankel motor milyen kézenfekvő megoldás lenne egy hibrid autóban - kompakt, nyugodt járású, a nyomatékszegénységét pedig pont jól kiegészítené az elektromotor. Sőt, a hibridekben előszeretettel használt CVT váltót se szaggatná szét.

Úgy látszik, ez már másnak is eszébe jutott: Mazda5 Hydrogen RE [link] :)

Department of Redundancy Department

(#4031) ZS0


ZS0
tag

VW polohoz keresnék alkatrészeket (az eleje összetört) meg tuningot. Van vlakinek eladó? Esetleg valami jó boltot tudtok?

(#4032) tomcica


tomcica
senior tag

Udvozlet,erdekelne hogy valaki tud-e infot a PSI tunningbox-rol TDI motor lenne vele tunningolva.(tudom,tudom discotunning :D) Ennyire futja,talan meg uj kipufogo.Szoval hasznalta-e valaki,pro- kontra.
Elore is kossz....

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#4033) karib válasza tomcica (#4032) üzenetére


karib
addikt

Konkrétan nem ismerem a PSI tuningboxot, csak a hirdetését láttam. Valszeg működik, a hosszú távú hatása kérdéses - sajnos nem kevés ma már a gátlástalan bitmágus, és a korszerű turbódízelek elektronikájával könnyű látványosan játszadozni.

Amitől viszont óva intelek, az a ''most ennyire futja'' hozzáállás - ha nem tudsz megbízható, garantáltan működő megoldást megengedni magadnak, akkor talán jobb, ha egyelőre hagyod a kísérletezgetést. Kár lenne gallyra vágni az autót valami gagyi megoldással, ''mert csak ez fért bele''.

Nem lebeszélni akarlak, csak higgadtan állj hozzá a dologhoz. Az sem árt, ha hagyod pihenni 1-2 hónapig a dolgot, és ha azután is olthatatlan a vágy, akkor bele lehet vágni. Én már számos hirtelen lelkesedésből jött projektet elvetettem végül, mert valójában kevés értelme lett volna, csak elsőre olyan állatinak tűnt.

Department of Redundancy Department

(#4034) golyani válasza karib (#4033) üzenetére


golyani
őstag

régebben volt róla szó h értelme nincsen,de megkérdezném.
1,1-es pözsóval mit érdemes kezdeni? én arra gondoltam h esetleg egy légszűrőt+sport rendszert kapna maga alá. ez kb mennyit számítana.
ja és igen sport szűrőhöz után kell állítgatni vmit vagy azt belövi magának a gép?

(#4035) karib válasza golyani (#4034) üzenetére


karib
addikt

Nem tudom, mennyibe lehet ez - de inkább gyűjts egy erősebb autóra :)

Esetleg ha elrohad a meglevő kipufogó, akkor lehet gondolkodni valami sportosabb változaton.

Úgy -5 ... +5% teljesítményváltozásra számíthatsz amúgy. Ha elbarmolják a kipufogót, romolhat a hengerek töltése, és csökken a teljesítmény. Ha vacak szűrőbe nyúlsz bele, akkor idő előtt szétkopik a motor, mert telemegy kisebb-nagyobb porszemcsékkel.

A korrekt megoldások általában drágábbak és több utánjárást igényelnek, ami összességében valszeg nem nagyon éri meg.

Esetleg rakj erősebb fékeket az autóra, és állatul kifékezhetsz mindenkit :)

Department of Redundancy Department

(#4036) golyani válasza karib (#4035) üzenetére


golyani
őstag

lol:D
akkor hagyom a fenébe. kocsi anyámé csak majd én megkapom szolgálatra vmikor. :DDD
és érdekes amikor 4000-ig pörgetem minden sebességbe és akkor amikor bevágom 5.-be 3000-en megy 100-at :(
ha estleg később belemennének és biz összeggel megtámogatnának meg én is dolgoznék, mit érdemes venni olyan 800 körül?
én szivem szerint vmi 1,6-os Escortra gondoltam mert olyanunk volt 94-es. de esetleg vmi újabbat bevállalnék egy légkondi kéne bele semmi más.

[Szerkesztve]

(#4037) tomcica válasza karib (#4033) üzenetére


tomcica
senior tag

Ugy latom a neten,hogy PSI egy francia ceg,evtizedes multtal.Mondjuk ez meg nem jelent semmi biztosat.Majus ota torom a fejem ezen a modositason,csak eddig meg tobb a kontra,mint a pro...
Egyelore varok,viszont jo lenne egy olyan tulaj,aki tobb ezer km ota hasznalja ezt a cuccot!
A turelem es higgadtsag pedig mindig ''elkel''.Koszi

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#4038) #00809728 válasza tomcica (#4032) üzenetére


#00809728
törölt tag

Milyen mocihoz lenne?Mert ha az 14pdti-hez akkor nem ajánlom max 10paci

(#4039) karib válasza golyani (#4036) üzenetére


karib
addikt

Az Escort már egész kellemes méretű autó. Kicsit fapados, de működik. Mondjuk egy hasonló korú Mondeo se sokkal drágább amúgy, bár az első generációs Mondeókat szidták néha.

Ha valami sportosabbat akarsz, akkor pl. Swift 1,6. Csak sedan kivitelben van (sajna), de az legalább kicsit erősebb kasztni. Az 1,6-osnak jobb futóműve, erősebb fékei vannak - ellenben ugyanúgy tucatautó, tehát alkatrész van hozzá sok, olcsón. Az 1,6-os moci pedig egész kulturáltan jár, és 92 LE-vel rendesen is viszi a járgányt. 800e körül 98 tájéki, 100e km futásúakat lehet fogni, klímával. És valszeg nem sok gond lesz vele.

Department of Redundancy Department

(#4040) tomcica válasza #00809728 (#4038) üzenetére


tomcica
senior tag

1.9 cdti 150ps a motor,Opel Astra Gtc az auto....Olyan 175-180 PS a novekedessel,ha egyaltalan igaz.....

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#4041) karib válasza tomcica (#4040) üzenetére


karib
addikt

Szép autó az a GTC :) Eddig Vectrában volt szerencsém a 150 pacis CTDI-hez - valahogy nem volt olyan erős, mint vártam volna. De nagyon kellemesen, jól ment :)

Az a 175-180 LE nekem kicsit kérdésesnek tűnik, mert már a 150 paci sem kevés egy 1,9-es dízeltől - mindenesetre valszeg a turbó már a légszállítása határán járhat 180 LE környékén. Másfelől elérhetőnek tűnik, Dodi Leonja is kb. ilyet tud, sőt többet.

Department of Redundancy Department

(#4042) karib


karib
addikt

Mai hír: az Audi-VW vezető dizájnere a Kiához igazol [link] Nem viccelnek ezek a koreaiak :)

Európában meg a JE Design csapata megirigyelte a Ssangyongok és hasonló csodák elbűvölő vonalait, így az Audi Q7-est reszelték át valami undormánnyá: [link]

Amúgy meglepő módon élőben nem annyira borzalmas a Q7, sem a Subaru B9 Tribeca. Persze szépnek nem mondanám őket, de fotón kifejezetten otrombák.

Department of Redundancy Department

(#4043) a_tesz válasza karib (#4042) üzenetére


a_tesz
Korrektor

q7-ről nem tudok nyilatkozni, de a tribeca :( lehet, hogy autónak elmegy (bár nekem a lélektani határ a swiftünk 138 centije, addig autó, felette inkább busz :B ), de hogy subarunak? bah, élőben sem szebb, mint fotón...

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#4044) tomcica válasza karib (#4041) üzenetére


tomcica
senior tag

Azaz,a Vectra joval nehezebb es mashogy fekszik az uton,akar Sport uzemmodban akar simaban,az Astra GTC konnyebb,mashogy viselkedik,szinte pattog az uton.Ami miatt tunningolnam az az alacson fordulatnal 1800-2000 levo ''lyuk''.Ugye a turbo 2000-2200 kornyeken kapcsol,a varosban meg sokszot harmadikban 1600-2000re esik vissza a valtas,Nekem ott lomhanak tunik,ha szabad ilyen szemtelenseget mondani.Nem eletveszelyes csak jol jonne ha mar ott is nagyobb lenne a nyomatek.
Amugy az auto kivallo,dagibbak keruljek,alig lehet kiszallni a sportulesbol (meg kupe ugyebar) ja es nalunk a rossz utakon is kivallo az uttartasa (200-205 korul probaltam,de erosen kapaszkodni kellett a kormanyba :D)
Dodi Leonja ''mit tud''?Az hasonlo teljesitmenyu motor 150Le pdtdi...

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#4045) karib válasza tomcica (#4044) üzenetére


karib
addikt

Dodi is 150 paciról indult 1,9 VW TDI-vel, és lett belőle sok, valami 190 körül.

Az, hogy alul nagyon nem megy, az a legtöbb mai turbódízelre igaz. Lehet, hogy egy chip tud ezen segíteni, és az is lehet, hogy nem (ráadásul a chipek sem egyformák, sőt markáns eltérések lehetnek). Ha a turbónyomást csak késleltetve engedi felépülni a motorvezérlő elektronika, akkor ezt ki lehet iktatni, így lejjebbről indul majd. Ennek persze lehetnek mellékhatásai is - pl. ha a váltó nem elég erős, akkor rövid úton ledarálod. Olvass utána alaposan :)

Department of Redundancy Department

(#4046) Soak


Soak
veterán

Sziasztok!ű

Segitséget szeretnék kérni tőletek fék upgradehez.Az auto egy Mercedes Benz E320 W210 (2001),na most én ehhez nézegettem a brembo Gran Turismo kittjeit de nekem kidob 4 kittet amiről nem tudom eldönteni ,hogy tulképp miben más. a tanácsotokat kérném .hogy milyen rendszert vegyek, gondoltam a kerámia tárcsás rendszerre de rájöttem az nem kell .a probléma egyébként nagysebbeségről fékezésnél, nyulos fékeés és fékerő vesztés (persze nem megy el de érezhető) , és a rázás (tudom,ez lehet kopás)

(#4047) karib válasza Soak (#4046) üzenetére


karib
addikt

Komplett féket akarsz cserélni, vagy csak valami jobb tárcsát keresel?

Konkrét tippet nem tudnék mondani, de érdemes valami vágott tárcsát nézni. Vagy ha több pénzed van, akkor egy nagyobb tárcsát és egy többdugattyús szerkezetet. A legjobb lenne bontóból szerezni valami nagyobb szerkezetet - tuti az AMG típusokon, de talán már a V8-asokon is izmosabb fékek vannak.

Érdemes a rugalmas fékcsöveket is kicserélni fémszövésű kivitelre, sokat segít a nyúlós pedálérzés csökkentésében (a hagyományos csöveknél először a cső tágul, amikor nyomod a pedált, és csak aztán harapnak a fékek).

Én most állok fék upgrade előtt a Roveren - sajna itt meg van kötve a kezem, mert nekem már az egykori csúcsmodell van, és ez is alulméretezett, ráadásul a hagyományostól eltérő a 600-asok első tárcsafelfogatása, így kevés az upgrade lehetőség. Nekem most vágott tárcsa + jobb betét + fémszövésű fékcsövek jönnek - remélhetőleg jövő héten már konkrét tapasztalatot is tudok mondani.

Department of Redundancy Department

(#4048) Soak válasza karib (#4047) üzenetére


Soak
veterán

Egész rendszert szeretnék cserélni [link]
ezek lennének az alternativák, komoly fékek kellenek mert sokat közlekedünk nagy tempóval autopályán

szerk: látom nem direkt link, értelem szerüen válaszd ki a két sort és akkor látod:)

jah és még annyi ,hogy egy tipp ,hogy hol szerezhetem be?!

[Szerkesztve]

(#4049) karib válasza Soak (#4048) üzenetére


karib
addikt

Hát, kicsit hiányos az infó - pl. a tárcsákról nem írnak részletet, de a többi elem gyári számra megegyezik a kitekben.

Én azt tippelem, hogy kétfajta tárcsa van, tán egy vágott és egy lyuggatott vagy hasonló, illetve jobb- és baloldali kit.

Itthon asszem a Láng foglalkozik Brembóval, de nekem nem válaszoltak az emailemre. Talán telefonon segítőkészebbek :)

Olcsónak biztos nem lesz olcsó, de tuti hatásos lesz - 4 dugattyús nyergek, mmm. Azért érdemes körülnézni Merci tuningolóknál is - erre azért sokan specializálódtak.

Továbbá érdemes az eBayt feltúrni, hátha akad valami jó vétel.

Department of Redundancy Department

(#4050) Soak válasza karib (#4049) üzenetére


Soak
veterán

Igen, csak tudod merci tuning ....hát az nem kis pénz mert duplán meg fizetettnek (szerelés plus cucc meg ugye mi bizony mercit tuningolunk ... :S ).a tárcsa tényleg nem valami sok info-s csak egy kép a kezdetnél (márka választás).
Ilyen értéknél félek az ebaytől nem egyszer vágtak már meg ismerőst :S

U.i.:Lángot köszi.CSak még minidg kérdés mit is kéne pontosan?:)

U.i.2:nem lesz olcsó, sőt drága de megér ennyit a család biztonsága nekünk

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.