Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#282001) F_Zolee válasza Szada85 (#281995) üzenetére


F_Zolee
veterán

De ha annyira terpesztene akkor mellette is már simának kéne lenni a felületnek kb.
Még jó, hogy kibírta.

(#282002) mycso válasza Szada85 (#281995) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Ilyet használtam én is, 245/35r20 méretben, nálam 3 szezon és kb. 35.000km után, szinte teljesen elkopott, de ilyen hibát nem tapasztaltam.
Némi powert nálam is kapott, 210hp/470Nm, sokszor forszírozva is volt.
De ez a leváló futófelület nagyon durva :Y

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#282003) MunezXBK válasza cOxeR (#281998) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem tom, csak vicceltem.

(#282004) Tsebacsi válasza Szada85 (#281995) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hankook Ventus S1 evo3?? Ilyen van a Bömbin...
Fszom legközelebb valami Conti Sportcontact lesz a nyári is...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#282005) szőröscica válasza Tsebacsi (#282004) üzenetére


szőröscica
addikt

Michelin kell.

(#282006) Szada85


Szada85
aktív tag

Ahogy telik az idő (meg olvasom a kommentjeiteket), úgy érzem magam egyre “mázlistábbnak”, hogy nem lett komolyabb gond.

Pedig odafigyeltem a gumira, pincében tároltam, nyomást rendszeresen ellenőriztem, helyes értéken volt mindig, futómű is helyén volt/van.
Nyilván kanyargás volt az autóval, autópályán mentünk vele gyorsabban is, intenzívebb gyorsitásokkal, de nem volt se löncskontroll, se versenypálya, vagy hasonlók. A futása is kb annyi, amit te is írtál, ezért “furcsállom” és is, hogy megdöglött.

@focvis, Tsebacsi:
Nem mondom, hogy ettől még rossz gumi, előtte a Vekkeren is Hankuki volt, bár azon azt hiszem V12, az 3 szezon után is pacekul tartotta magát.
Tapadasra, kezelésre pedig tényleg nem érheti szó ezt sem, stabil volt vele az autó, és jól irányítható. Élettartama nem túl combos.

(#282007) Tsebacsi válasza Szada85 (#282006) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Enyémben 2 szezon van de, se nem ájulok, se nem utálom. Semmilyen. A Téli bejön, az Conti...
#282005szőröscica: A pilotsport? Istenpénzesemelég... A civicen a 3-as volt, szerettem...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#282008) szőröscica válasza Tsebacsi (#282007) üzenetére


szőröscica
addikt

Szerintem egy jo kis turagumi, a Primacy eleg lenne ra. :) Az igazan hardcore arcok Energy Saverrel toljak. ;]

[ Szerkesztve ]

(#282009) Tsebacsi válasza szőröscica (#282008) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Áhh meg tudom csikorgatni már simán elektromosban is ezt a gumit, akkor egy foscsi energysaverrel egyhelyben tudnék pörögni :D

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#282010) szőröscica válasza Tsebacsi (#282009) üzenetére


szőröscica
addikt

Az ES-t meg az 1.6 CR TDI is nyikkantja. :DDD

(#282011) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Jóféle high speed felvételek a tegnapi rally szakaszról [link] #ytalert

⭐ Stella

(#282012) MunezXBK válasza Tsebacsi (#282004) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

2 szezont toltam ilyennel, nem papósan, semmi kopás nem volt rajta.

(#282013) molnarpeter válasza Szada85 (#282006) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Gyorsabb kanyarok, futómű bármi eltérés könnyen elnyalja a belső peremet, nézted előtte mostanában? (Source - 2 használós autóból mindkettőt állíttatni kéne, csak közelben nem nagyon van jó hely, és így meg elnyalják az első gumik belső peremét :DDD)

(#282014) Teasüti válasza kenwood (#281987) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ma rájöttem, hogy ha lenyomva tartom a kuplungot két másodpercig mielőtt hozzányúlok a váltóhoz (előtte üresben), akkor beveszi elsőre.
Vki említette feljebb, hogy ha áll a counter shaft, akkor könnyebben kapcsol.
Végül ez lesz a megoldás. Most tréningelem magam, hogy nagypapásan kapcsoljam a sebességet. Mint mikor vezetni tanultam: kuplung be, koncentrál két másodpercig, első fokozat finoman és lassan. :DD Eddig is türelmetlen volt mindenki mögöttem a zöldnél mert nem huzatom ki az egyest, na majd ezután már dudálni is fognak. :DDD

Szóval tboldi szerint ezek a váltók ezek ilyenek. GM vagy PSA, mind egy kutya. :F
A helyett, hogy csiszolna rajta a gyártó, inkább tesz a kocsiba start/stoppot, hisz álló motorral nem forog a counter shaft sem. Tény, hogy álló motorral nem feltűnő a probléma. :P

[ Szerkesztve ]

(#282015) Qru válasza Szada85 (#282006) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hankook az ilyen vegul en is a kopas miatt vettem Vredesteint. Bar igazbol mindegy, a pinceben egyik sem kopik. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#282016) Qru válasza Teasüti (#282014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Papás? Lassan abba a korba érek, hogy a célközönségükké válok... :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#282017) grizlisandor válasza Szada85 (#281988) üzenetére


grizlisandor
addikt

Azta! :U

Nálam utolsó szezonját futja a VP3, de elég is volt a márkából.

(#282007) Tsebacsi:
Mit ér a nagy power, ha nem tudod kiautózni a megfelelő gumi hiányában? ;]

(#282018) norbert1998


norbert1998
veterán

Ismerős még egy éve kb vett valami benzines skodát durva 20 évesen 800 pénzért. Nem nagyon kérdezett senkitől semmit, csak beleugrott. Aztán csak hordta egyik szervízről a másikra, mindig csak utólag említve a dolgot. Ráköltötte már a vétlár kétszeresét, és még mindig olyan rossz az autó, hogy vett helyette egy c corsát.

Why? Just, why? Ez egyszerűen nem történhet meg. Senki nem tudja, mi baja az autónak, mert semmiről nem mesél az ember :W
De a műszaki érzékét tekintve egészen biztos vagyok benne, hogy mindkét sebváltót kicseréltél már neki legalább egyszer :))

(#282019) Szada85 válasza molnarpeter (#282013) üzenetére


Szada85
aktív tag

Szezonváltáskor minden alkalommal átnéztem, köztes idöben alkalmanként.
Az már feltünt korábban, hogy belül "jobban" kopik az elsö (hátul egyenletes a kopás), emiatt voltam szervizben, hogy ellenörizzék a geometriát, úgy kaptam vissza, hogy "be van állítva", járt azóta párszor különbözö szervizekben az autó, sehol nem emelték ki, hogy gond lenne vele.

(#282020) kenwood válasza norbert1998 (#282018) üzenetére


kenwood
veterán

Nem kell ket sebvaltot cserelni.
Ha minden elromlik egy 800 ezres kocsiban, es meg is javittatod, akkor az munkadijjal egyutt olyan 10-20 millios tetel. Eleg ha csak par szazaleka megy tonkre ennyi idosen, es mar boven a vetelar felett vagy.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#282021) radi8tor válasza kenwood (#282020) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Szuper az elmélet, de a gyakorlat már millió fölé se fog jutni mert elfogy a pénz. :B

⭐ Stella

(#282022) Tsebacsi válasza grizlisandor (#282017) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ugye-ugye?! :D

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#282023) Alusky válasza norbert1998 (#282018) üzenetére


Alusky
aktív tag
LOGOUT blog

Pedig 800-ból a 20 éves Skoda szintű autókból lehet jót is venni már, amire max apróságokat kell költeni, nem a fél autót kicserélni. :DDD Belefutott egy szarba, könnyű ha nem is ért hozzá.

A másik hiba meg a szervizről szervizre járkálás, baromira elkapatták magukat nagyon az utóbbi években. Az új autó árát nem merik növelni a gyártók, hát növelték az alkatrészek árait amin bepótolja. A szerelő meg ezt látva tolja fel az egekbe a munkadíját is, mert nehogymár ilyen alkatrészeket olcsón szereljen be. A gazdasági hiszti meg csak lapátolt rá, mindenki folyamatos generált félelemben él és 20 Ft áremelésre reagál 200 Ft ráadással.
Bár nekem könnyű, mert van műhelyünk meg van szerelő is a családban, én is tanultam ha nem is pont ezt, de a nagyrészét meg tudjuk csinálni.

Mi a múltkor egy váltót cseréltünk, ismerős úgy gondolta majd ő beállítja, hogy ne kotyogjon aztán sikerült neki úgy elrakni a kulisszát, hogy mindig egyszerre kapcsolt két fokozatot és megszorult. Mondtam neki szedjük szét, mert ennek nincs baja, csak rosszul raktátok össze. Erre vett egy bontott váltót. Jó hát beraktuk azt, mondjuk egyszerűbb volt. Az is egy 20 éves kocsi csak VW, talán 100 ezerbe se került az egész, kuplung maradt a régi, még egy csomó anyag volt rajta, csapágya nem zajongott, akkor minek. Szerelők ezt is imádják cserélgetni ha kell ha nem ami megint + egy százas, ha van kettőstömegű akkor + végtelen.

Ezért szeretem a "temetőjárat hulladék báttyaaaaa" szerelőt, ő se szokta cserélgetni a fél autót, megpörgeti kézzel, megforgatja, aztán ha jó maradhat. Nem egy Novoth Tibi minőségi szint az biztos, de legalább ki is lehet fizetni és az autó is egyben van. Ez a szerelő hiányzik nagyon.
Bár a YT karrierjét ismerve valószínű ő se épp olcsó, de vannak hozzá hasonlóak még ahol meg lehet úszni a dolgokat nem az évi fizetést ráköltve.

[ Szerkesztve ]

Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

(#282024) F_Zolee válasza norbert1998 (#282018) üzenetére


F_Zolee
veterán

Vannak "mazoisták". Ne akard megfosztani az élvezettől. Remélem nem akarod megmondani neki, hogy mit csináljon. ;]

(#282025) MunezXBK válasza F_Zolee (#282024) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Mazochisták. :B

(#282026) tboldi válasza Teasüti (#281979) üzenetére


tboldi
nagyúr

Talán mert az 1-est állóhelyzetben kapcsolod, a többit már mozgásban. 🤔

(#282027) kenwood


kenwood
veterán

Ha a harmast picit nehezebben eszi meg a valto, annak mi lehet az oka ?
Magaval a fokozattal nincs gond, ugyanugy mukodik,ahogy a tobbi.
A problema a mozdulattal van. Negyesbe kisujjal behuzom a kart, a harmasnal viszont elofordul, hogy enyhe akadalyba utkozik. Mintha nem talalna be a lyukba,es ketszer is neki kell futni,vagy modositani az idealisnak tuno mozdulaton.
Ez lehet valtohiba is,vagy csak a kulisszaban kene valami csavart meghuzni ? :D

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#282028) tboldi válasza Teasüti (#282014) üzenetére


tboldi
nagyúr

A kéziváltó felépítéséből, működéséből fakadóan gondolom, hogy mindegyik hajlamos rá, de van, ami jobban, mint a másik. Meg hát az állapottól is függ természetesen.

A start-stop nem ezért van.

(#282029) tboldi válasza kenwood (#282027) üzenetére


tboldi
nagyúr

Megnyúlt bowden esetleg? Vagy a végein megkoptak a műanyag biszbaszok. 🤔

[ Szerkesztve ]

(#282030) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#282031) kenwood válasza tboldi (#282029) üzenetére


kenwood
veterán

Ennyire nem ertem a valto mukodeset. Inkabb megnezetem valakivel. Elvileg ev vegeig meg el a Defend egyeves valto-motor garija, amit vasarlaskor vettem.

#282030
Mi ezt a fos ? :D
A 68-as Mustang nagyon nem ugy nez ki gyarilag. A 2023-as meg nem is Mustang,hanem egy Maki.

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#282032) radi8tor válasza Vismajor01 (#282030) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Hibás a kép. Ez a 2023-as Mustang:

A képeden Mustang Mach-E van.

kenwood: :C

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#282033) Tsebacsi válasza kenwood (#282031) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Az egy Shelby GT500 Eleanor lesz.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#282034) F_Zolee válasza MunezXBK (#282025) üzenetére


F_Zolee
veterán

Tudom. Macskaköröm között van, teccik érteni? ;]

(#282035) macilaci78 válasza Alusky (#282023) üzenetére


macilaci78
nagyúr

800 ezres értékben nem lehet jót venni. Valami baja lesz, ami 1-3 éven belül kijön és nem filléres dolog, de költeni kell rá.
A Passatnak gondos gazdája volt Apósom, ingyen kaptuk ajándékozási szerződéssel és költöttünk rá becsülettel, 5 év alatt 4 mFt-ba került mindennel együtt (üzemanyagot, biztosítást is ideértve). De 54k km-t mentünk vele.
1,73 mFt üzemanyag és 2,2 mFt minden más költség, 59 hónap használat.

20 évesen már azér esélyesen beleszalad az ember több-kevesebb rozsdába, a motorhoz is hozzá kellhet nyúlni a kötelező szervizeken felül (olajcsere, szűrők cseréje, vezérléscsere), felgumizni is 100k. És még nincs meglepetés.
De ugye a magyar utakon a futómű is elhasználódik könnyen, VAG vonalon az sem a filléres dolog.
Turbó minden órában lehet probléma forrása, üzemanyagrendszerben 20 év alatt sok oda nem való dolog gyűlhetett össze, csövek (üzemanyag, víz, vákuum) is öregek, potenciális hibaforrás, a vezetékek úgyszintén.
Óóó, az elektronika! Ajtózáraktól kezdve az ABS kockán keresztül az infotaintmentig bármi is beinthet.

Itt már mindegy, hogy 800k-s autót vesz valaki, vagy 400k-ért és marad még a zsebben erre-arra, mert úgyse ússza meg csak egy izzócserével. Már egy éves pályamatrica is összemérhető a kocsi értékével.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#282036) radi8tor válasza macilaci78 (#282035) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

De miért ingyen? 1000 Ft-ért kellett volna.

⭐ Stella

(#282037) macilaci78 válasza radi8tor (#282036) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Miért lett volna az jobb. Apósom a lányának ajándékozta. Persze átírás, eredetvizsgálat kellett így is.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#282038) Vismajor01 válasza Tsebacsi (#282033) üzenetére


Vismajor01
addikt

Sztem Mustang mindegyik, szal nem teljesen értem a kommenteket. :D

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#282039) radi8tor válasza macilaci78 (#282037) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Asszem' abba kevésbé tud bele kötni az adóhatóság. Nem tudom pontosan mi a buktató az ajándékozásival. Talán a bekerülési érték alapján kellene adózni, de passz.

Google első találat: [link]

Egyenes ági ajándékozás esetén nincs illeték. Egyébként van. Nekem pl anyós nevén volt a kocsi, mi ezért jelképes összegért tettük meg az adásvételt.
Viszont itt azt írják ilyen esetben nem kell eredetvizsgálat. Lehet nem jó a leírás.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#282040) Teasüti válasza Qru (#282016) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nekem ezzel nincs is bajom. Szeretek nyugisan, civilizáltan közlekedni.
Csak épp mindenki másnak van ezzel baja mögöttem. :D
De ha így kell váltani ezeket üzemszerűen, hogy kuplung, várakozás, egyes, akkor nem csodálom miért van leamortizálva kb minden használt autó százezernél.
Erre mifelénk emberek többnyire izomból váltanak.

[ Szerkesztve ]

(#282041) Teasüti válasza tboldi (#282026) üzenetére


Teasüti
nagyúr

De álló output shaft mellett is ugyanaz történik, nem? Szinkrongyűrű megállítja a counter shaft-ot és a kapcsoló körmök vagy együttállnak, vagy megakadnak egymáson.
Menet közben is ugyanígy képzelem el, mikor a szinkrongyűrű egyazon fordulatra hozza a két tengelyt, hogy egymáshoz képest áll a két tengely és vagy együttállnak a körmök, vagy nem. Vagy nem így történik? Van ott egy kis csúszás szinkrongyűrű ide vagy oda?

Ilyen szempontból miért nem mindegy, hogy a gyűrű állítja meg a counter shaft-ot, vagy pedig megvárom amíg magától megáll?

[ Szerkesztve ]

(#282042) macilaci78 válasza radi8tor (#282039) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nálunk egyenes ági ajándékozás volt: anya a lányának.
Nem is volt nagy érték, akkoriban 400-900k között ment ez az évjárat, motor, váltó, kasztni a hahu-n. 2018 októberében volt, idén elévül, még nem jött ellenőrzés.
Azóta vettünk lakást, adtunk el lakást, sokkal nagyobb értékű tranzakciók voltak, amivel kapcsolatban amúgy volt egy - mondhatni, téves* - NAV ellenőrzés.

* külön HRSZ-en volt a lakás és a garázs, jogi osztatlanság alá vontuk, de két külön tranzakció keretében vettük meg. Az ügyintéző először csak a lakásszerződést vette kézbe és nem volt neki egyértemű, hogy az abban szereplő vételárnak nem része a garázs. Az illeték megállapításához akarta tisztázni a garázs értékét, helyszíni szemlét tartott volna. Na, ez persze nem volt benne a sablon levélben, mindenki sík ideges volt az ellenőrzés miatt. Felhívtam az ügyintézőt, elmagyaráztam neki a helyzetet, epapir-on feltöltöttük neki a kért doksikat, ő pedig pár napra rá megküldte ügyfélkapun a határozatot. Nem kellett kijönnie az ellenőrzésre, telefonon elintéztük.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#282043) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ma észrevettem, hogy bal első lámpám nem világít (nem jelezte)
Szerencsére miután rájöttem, hogy hogyan jön ki, 3 perc volt a kettőt kicserélni. Kezdem megkedvelni ezt az autót :)
Új gumikkal szombaton egy jót autóztam vele (300km-t)

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#282044) Szoszo94 válasza macilaci78 (#282035) üzenetére


Szoszo94
őstag

Neeeem? 500-ért vettem a Pin@mobilt márciusban és már belefutott 35+e km, a kiadások pedig elenyészőek ;] Plusz az autó eléggé egyben is volt/van, kívül és belül egyaránt. Jó, tudom, ez az "ezerből az egy" esete :B

Olajcsere ne zavarjon meg senkit, 15 ezrenként le van dobva, csak van ami a karbantartással együtt került felírásra, de minden költség vezetve van itt a mosáson kívül :K

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#282045) macilaci78 válasza Szoszo94 (#282044) üzenetére


macilaci78
nagyúr

minden költség vezetve van itt a mosáson kívül - parkolás, pályamatrica? ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#282046) Szoszo94 válasza macilaci78 (#282045) üzenetére


Szoszo94
őstag

Parkolás ingyenes munkahelyen és otthon is, matrica volt rajta GY-M-S megyei, osztrákot pedig kolléga vette rá :P Nemfogszmeeeeeg :DDD

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#282047) Peter.70 válasza Szoszo94 (#282044) üzenetére


Peter.70
őstag

Ez melyik alkalmazás?

(#282048) mouzrr válasza Peter.70 (#282047) üzenetére


mouzrr
őstag

Spritmonitor

(#282049) szőröscica


szőröscica
addikt

Hiába eszik keveset az oktáv, kéthetente tankolunk. Ma is belement 43 liter 900km-re, nagyon gyűlnek a smart pontok. :DDD

(#282050) macilaci78 válasza szőröscica (#282049) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Én is megléptem, idén először a Gold szintet a MOL appban. :(

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.