- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz
hobizoli #350368 üzenetére
Nem jársz messze, 1.8T csoportban Wolf Gabi ajánlásából vannak a cikkszámaim NGK/Eldor-hoz.
edit.: Eldor vagy Bremi volt az alapvető ötlet de csak az NGK-ról tudjuk biztosan és az Eldorról, hogy mekkorát húz. Eldor meg csak a Gafa autón lett volna. (Nem voltak szimpik…)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #350365 üzenetére
szikra amugy akkor lehetne "jobb", ha ~40kV-s ivet huzna, es amugy lehet is venni ilyen racsetrafokat is, pl az NGK-tol (is)
meg azert is van ma mar kulon trafo is minden hengernel, hogy az u.n. "dwell time" jobb legyen, azaz egy jobban feltoltottebb magneses ter suljon ki es huzzon ivet, hogy 1/4-d annyira van terhelve, mint egy normal kozponti gyujtotrafo+elosztos megoldas lenne, ami igy erosebb es stabilabb szikrat ad is, foleg magasabb rpm-knel
meg ha nincs rotor, akkor kopo alkatresz sincs benne, meg a gyujtas is barhova elfokolhato by ECU sw
ennek foleg a turbosoknal van szerepe, aminel az rpm-l novelni kell az elogyujtast, mint a szivoknal is, de a toltonyomassal meg retardalni kell, es kettonek ugy kell kijonnie egymas ellen dolgozva, hogy a terjeszkedes maga az az FHP utanra essen kb 3-5fokkal... -
Micsurin
nagyúr
válasz
focvis #350365 üzenetére
Áh ne, mi?
Az Opel 1 éves Hepu pumpájából kiindulva fix bedobom hátra a régieket!
edit.: Most mondjam, hogy pesszimista vagyok? Asszony is tudja már fejből a kézi tetőzárás lépéseit. Nem mintha az A4 teteje beteges darab lenne…boldi VAG ugyanez, csak egy árban vannak kb (2-3k difi) szóval nem oszt vagy szoroz. Fékfolyadék + olaj is megy majd le benne indulás előtt. Pont menetközbe kapna minket el a periódus szóval… induljunk tisztán aug. végén!
-
Emunem
őstag
nekem pont ma adta meg magát az 1. izzító gyertya, szerencsére sima, nem szenzoros. Gyári megy a helyérem nem nagy tétel.
-
Szóval beszámoló, Halásztelek-Rovinj-Pula-Halásztelek.
1369 km, 20,3 kwh/100 km átlag, 278 elhasznált kWh.
Rövidebb úton végig horvátoknál haladtam (nem akartam Szlovénia fele menni), töltés Sormás 25 perc, Károlyváros 50 perc, majd érkezés Rovinj. Betartottam a határokat, rengeteg korlátozás volt, sok 110-es szakasz, határon kapuknál nem volt sehol torlódás, 2-3 auto állt max előttem ilyenkor sima volt minden, töltök mentek, volt üres hely ahogy odaértem, senkire se vártam. Kivéve arra, hogy második töltésnél dugig volt a töltő így komótos volt a tempó, és nagyon tele kellett tölteni, mert tudtam lent gond lesz a töltés 90%-al indultam tovább Rovinjba. 633 km volt az út, 100%-ról indultam, 18,3 kWh átlagom volt az oda útra. Rapid út volt, szállást a második töltés közben foglaltunk, mindkettő helyre. (ráadásul meglehetősen olcsón)
Lent túl sokat nem mentünk, de minden nap mozogtunk szinte valamerre. Rovinjban egyedül nem, ott nevetségesen drága 3,5 eur volt a parkolás óránként, egész napra számolva, így kerestem egy “susnyát” és ott letámasztottam a gépet, 2 napra.
Rengeteg magyar volt kint, bárhova is mentünk állandóan hallottam a nyelvünket. Volt strand ahol random leültünk és 5 magyar család vett körbe minket egymástól függetlenül.
Pulába töltés nélkül mentem tovább mert az egyetlen tényleg gyors töltőnél 6-8 auto várt egy sorban (Ionity) és azt nem volt kedvem kivárni.
Pulába aztán próbáltam feltornászni magam a programok közben, de csak küzdelem volt. 50 kWh-s töltő volt talán 3-4 db a környéken, állandóan foglaltak voltak, de pl a Lidl töltő tudott vagy 36 kw sebességet, így összesen több mint 2 órát lógtam töltőn, ebből sajnos bő 1,5 óra nem kellemesen telt, a többi idő jól jött ki a betervezett programmal. Lidl töltés este 21-22 óra között ugrottam meg (napközben állandóan foglalt volt)
, mikor épp arra jártam) míg le nem kapcsolták a töltőt bolt záráskor, másik töltést meg szintén este toltam (utolsó éjszaka előtt), 20:30 körüli kezdéssel, vihar volt ültem a szakadó eső és a villámlások közben a töltőn a kocsiba.
Ez egy Elen töltő volt, kétszer odamentem ezelőtt potyára, de rendre valami elfuserált életű fent hagyta a DC-n a kocsit 90+ % fölött (strandolt biztosan, egyik angol volt másik holland) és 10-15 perc várakozás után inkább tovább álltam/tunk, ez nagyon bosszantó volt, szerintem 90% fölötti DC töltést már rendesen büntetni kellene akar egy 10x-es szorzóval.
Egyik szállásnál se volt töltési lehetőségem, így nézve a térképet sejtettem, hogy ez szívás lesz.
Visszaút előtt kicsit nézelődtem és a pocsék és állandóan telített Károlyvárost lecseréltem Jastrebarsko-ra, az egy nagyon kellemes hely volt. Így hazafelé egy 31 és egy 36 perces töltéssel simán megvoltam, taktikát változtattam sebességben, nem lassabbra. :) Amíg el nem értem Siófokot mint kés a vajon… na ott belefutottam a kigyulladt kocsi miatti dugóba (vasárnap) le kellett menni a 7-esre, majd mikor végre átvergődtünk, jött a felhőszakadás. Konkrétan 40-el tudtunk menni… Fehérvár-Érd között… meg volt egy Biatorbágy kitérő haza érkezés előtt (dédi 87-edik szülinapi tortájáért) Így hiába töltöttem ennyit bent maradt bő 13% amit el “akartam” hazafelé durrantani, de a lassú haladás miatt megmaradt, több mint 1 órát vett el időben ez a dugó/eső… 7 órás út helyett lett 8:20 perc. A gyors tempó azért megtette a hatását visszafelé 24,8 kWh-s átlagomat irt a kocsi Sormási töltőre érkezve.
Összességében továbbra is az a gond, hogy a lefedettség nem mindenhol jó, vagy hiába van, ha túl lassú és emiatt torlódik. Az árakkal nem volt gondom kb mindenhol ugyanaz volt 160 Ft körül.
Összesen fizettem töltésért: 51,800 Ft-ot, ami átszámolva, egy ~7l-es fogyasztásnak felelt meg.
Benzinessel kb 6 óra lehet egy irányba ez az út (minden megállás/tankolás nélkül) lefelé picit több mint 7 óra alatt voltunk ott. Ami a legmeglepőbb volt nem álltunk meg a töltési pontokat leszámítva egyszer se pisilni… ez egy 2,5 évestől meglepő és remek teljesítmény de még felnőttektől is, pláne úgy, hogy talán 2 hónapja nincs pelenka rajta napközben, nagyon büszke vagyok a kiscsajra.
Uff! :) A vicces egy db képet se csináltam a kocsiról fényképezővel.
Ez a viharban való töltés után 2 percre volt naplemente meg szivárvány, aztán folytatódott az eső meg a villámlás. Itt húztam le a felnit is…Ezt meg csak úgy itthagyom: [kép] [kép]
-
hobizoli
nagyúr
kedvenc szarato helyunk allt 6 napig egy MOL Limo... 2x kicsit lejjeb mosta az eso a tenyallast rola, de kapta az ivet rendesen addig
...es ha mar MOL Limo...
ujabban raszoktak arra itt, hogy delelott, amikor kevesebb lako van itthon es nagyjabol kiurul az utca, akkor idehordanak hiretelen 4-5 autot is, de ugy allnak meg egymastol veluk, hogy ilyen 3.5-4m-re egymastol kihagyva, szoval Smart-nal nagyobb jarmuvel felejtsd el, hogy koze allsz...kar hogy nem fenykepeztem le azt a mutatvanyt ahogy allnak
persze pikk-pakk eltunik a pilota elvtars is, de tegnap kora delutan, amikor jottem a kékvillámmal (2.0TS 147) pont itt vakaraszta az egyiket, es hat hogy-hogynem megint parasztba' sikerult beallnia...biztos csak mar megszokasbol is
egy auto allt a megallni tilos tablahoz kozel, ahogy kell is kb, utana kb 10-11m kihagyas es utana allt a dezsőke (dizel 147-m)
na emberunk persze arra 10-11m-s helyre benyomta magat a kozepere, mert jovanazugy
megalltam annal a 4/5-d autohelynel elotte, hogy hatha eszbe kap, de csak torolgette tovabb az autot ott, mintha nem is venne eszre, hogy ja itt all egy auto indexelve meg jaro motorral "vmiert", es lattam a tukorbol is, hogy tobbszor is odanez
gondolom ugy volt vele, majd elmegyek....hat nemugyhogy kiszalltam, es volt egy kicsit emelkedettebb hangvetelu beszelgetes vele, amit azzal kezedett, hogy hatde nem o all ide ezekkel igy, o csak takaritani jar ide
de azert be tudta inditani, es hatrebb allt kb 1m-t, hogy be tudjak allni a megallni tilos elott allo auto es o koze
ezt is ugy, hogy meg majdnem nekem kellett elnezest kernem, hogy ekkora szivesseget csinalt csak nekem csak mostna felerve a lakasba mindjart megneztem a MOL ugyfel szolgi szamat es hivtam is
fel is vettek eleg hamar, mondom a tenyallast az operátornak
o erre: ooo hat ok nem tehetnek rola, hogy a felhasznalok igy allnak meg...
de mondtam neki is nem errol van szo, hanem rendszeresen igy kerulnek ide vissza az autok, es utana napokig itt allnak igy es itt lakok kenytelenek masik utcakban allni, mert a ceg nehany autoja is elfoglal 40-45m-t a lepcsohazak elott napokrameg is nezte a gepben a log-t, hogy igen, az egyik auto 5 masik 6 napja all ugyanott es most figyelj, a takaritos emberke volt a legutobbi juzer annal a kettonel is, azaz o hozza ki ide oket es rakta le ugy ahogy, azaz ez 2-bol 2...nahat-nahat
hat egy alapvetoen digitalis rendszernel ez elegge bukofaktor, mondta is, hogy mindegyik jelenleg az utcaban allo autonal o az utolso regisztralt felhasznalo...ajjajjjj
arra nem tertunk ki,. hogy o MOL alkalmazott vagy alvallalkozo, de ertesiteni fogjak a fonokeit, hogy ezt a felettebb "lazabb" parkolasi modszert hanyagolhatna
mindenesetre gyors lehetett a tema vegigporgetese, mert ma egy Fiat 500-l ugy allt be akarki is jott ide vele, ahogy nagykonyvben le van irva
nem mintha a f4sz nem lenne ki amugy akkoris ezekkel, hogy az egesz lako-piheno ovezetben itt all az osszes egy helyen es "igy", kajakra mintha vmi kijelolt taxidroszt lenne, de innen a hazbol senki nem hasznalja ezeket, hanem aki el is viszi vhonnan idesetal ertuk
a rendszer meg azt biztos tudja a regisztracio alapjan, hogy aki hasznalja, az valojaban hol lakik, tehat allhatna az auto kozelebb is az o lakohelyeikhez, vagy akar kb ott is, mert tudjak ki veszi fel, es ok nagyjabol ugyanazok a juzerek lesznek egy adott teruleten
tovabba egy utcaval feljebb van a 20+ eve lebontott "regi" piac csarnok epulete helyen egy naaaagy lebetonzott free parkoloterulet, ott mindennap van egy rakat hely
oda kiallhatnanak 8-10 MOL Limo-val is, senkit nem zavarna, mert sosincs tele es vagy 50-60 auto elfer ott.....meg lehet tobb isde ott b+ nem all egy sem
ha meg amugy sem itt lakik es odasetal az autoert, akkor arra a placcra is pont oda tudna menni, pont ennyi erovel
ne az legyen mar a normalis, hogy a lako menjen oda parkolni, hogy a MOL Limo-k 5-6 napig alljanak a hazak elott mozdulatlanul 2 parkolohelyen egyenkent, es onnan cuccolgassal te haza ezert este, mert 3 lepcsohaznyi teruleten ok allnak vegig
ja meg megneztem a MOL Limo Google ertekeleset is, 3* van baj mashol is, azert oda is beirtam, hogy legyen nyoma, ha nezik, ha nem
nemtom mennyire nezik ezt, de nagyobb multinal ezekert nagyarcu duma, meg helyi lakossaggal gyokerkedesekert siman kirugnanak par emberket a mihez tartas vegett a tobbieknek is peldat mutatva vele, mert rontja a ceg tarsadalmi megiteleset (is)lehet annak a takaritos nagyarcnak is elmeseltek, hogy meg egy panasz van ra es irany a HR...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboldi #350354 üzenetére
Gyertyát amúgy is cseréltem volna igazából trafóstól, húszon éves trafók. Külhoni 8 napos nyaralás előtt ha nem erre akkor gyárira tuti cseréltem volna, nem szeretem a meglepit…
Egyébként a paraszti neve az r8 trafó, technikailag a TSFI-k is ha jól tudom már ezzel gurultak.
Fuh de darabos a fórum…
-
hellomi
tag
Ez új szokása, eddig általában csak váratlan dolgok romlottak el váratlan időpontba, ez az első meglepetése, így 1.5 hónapig szórakoztam, hogy csak kulccsal lehetett nyitni-csukni a vezető ajtót, a többit csak gyújtás fel-le és úgy oldott a központi zár.
Mostmár megy távirányítóról a központi, magától megjavult. -
Emunem
őstag
válasz
BigBlackDog #350318 üzenetére
sziasztok én emunem vagyok, pár napja mint kiderült, ph függö...
Komolyság: az egy cseréből lett 2, mert garanciában kicseréltettem az új szélvédőt, olyan fura hullám volt benne, pont a soför résznél, hogy fájt a fejem töle... most már fent az új, mindenki Happy, csak azt nem tudom, mennyi lesz az önrész...
-
barnam_
nagyúr
Végre újra megy a fórum, király!
Ja amúgy semmi izgalmas nem történt az elmúlt egy hétbenazon kívül, hogy voltam autóval az új irodában, kipróbáltam a mélygarázst.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #350318 üzenetére
Dolgoztam, ph-zas helyett.
A kocsimosast az esore biztam. Es fekfolyadek cserehez rendeltem egy Geko-t: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
Na csak elindultunk. Direkt nem tankoltam, hogy ne maradjatok le a fogyi adatokrol.
-
válasz
hellomi #350321 üzenetére
https://logout.hu/bejegyzes/phautos_tali_a_balcsinal_2025_augusztus_2_napjan_s.html
Pótolva a veszettség
Linkesítve a pótlás
[ Módosította: radi8tor ]
-
sagesz93
addikt
Tök olyan mint amikor elmentem nyaralni 1 hétre, csak most nincs 1000 olvasatlan hsz.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
BigBlackDog #350318 üzenetére
Jó újra itt!
Szereztem tarcsi Depo lámpákat, ill beraktam a saját gyártmányú kartámasz gombot!Dobnék képet de Safariból loopol a dolog “HbUstu7Kt_Etrfs2m_SQib_” debug kóddal… úgy érzem a szerver még picit másnapos. Van ilyen!
radi8tor Szóval ott kicsusszant Salamon nemesebbik része?
Ami ment a posztok alatt… jó isten gyere le. Az eltűnt pénzes konteók voltak a kedvenceim.
-
Steve_Brown
senior tag
Srácok tud valaki olyan standalone motorvezérlőt kb MaxxECU mini árban ami képes e-Throttle Body-t kezelni?
Speeduino elvből nem csinálja.
MaxxECU Mininek nincs rá elég bemenete ahogy olvasom. -
Corsa02
őstag
válasz
BigBlackDog #350324 üzenetére
Ma beszéltem Bitpork-al, minden változatlan, ott tali
Ha valaki jön Győrből vagy környékéről akkor mehetnénk együtt
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #350318 üzenetére
Háj evrivan!
Én egy jegyzetben előre megírtam minden történést, úgyhogy most csak copy-paste következik.
• Megjött a MiTóhoz az új “Abarth” boost control szolenoid, avagy N75-ös szelep, ki hogyan ismeri. Be is szereltem, próbaút is megvolt, minden szuper.
Nem csoda, hogy látható volt némi anomália az élő adatokon. Azon felül, hogy meg van repedezve, nem is idevaló vákuumcső, hanem közönséges üzemanyagcső volt a szolenoid és a turbó között.
Az új alkatrésszel és csövekkel - meg persze gyorskötöző helyett bilincsekkel - határozottan “smoothabban” (szép magyar szó, tudom) épül fel a töltőnyomás. Ezelőtt sem tartottam rossznak, ahogy húz, de így utólag már érzem, hogy nem volt jó. Majd alkalomadtán ismét megnézem kíváncsiságból, milyen grafikont rajzol a diag.• A jégkáros ember megcsinálja az Ypsilont 30-ért, nem csak a rongálásban keletkezett horpadásokat, az összeset. De azt tanácsolta, hogy várjuk meg a rendőrségi ügy végét (tökre igaza van), csak apám nem bír a sejhaján maradni már megint.
• A Jazz-zel is foglalkoztam kicsit, aksitöltés közben észrevettem, hogy laza mindkét saru, úgyhogy rájuk kocogtattam kalapáccsal meg egy 17-es dugókulccsal és meghúztam, amennyire csak bírtam. De így is mocorognak kicsit jobbra-balra, mintha az aksi termináljai éppen csak 1-2 tizeddel kisebb átmérőjűek lennének. Mindegy, igazából eddig sem volt ebből semmilyen gond.
• A WagonR átlépte a 255555 km-t és begyűjtött valami fémesen csörömpölő hangot. Apám nem hallja, úgyhogy addig nem is erőltetem az utánajárást.
• És vettem a Lidl-ben egy új nyomatékkulcsot. Még nem próbáltam ki.
-
hellomi
tag
válasz
radi8tor #350327 üzenetére
Eltűnt, a bejegyzéssel együtt szőrén-szálán...
De hogy ne offoljak, a gépjármű tünetmentes, megjavult a központi zára is magától és az elmúlt időszakra 5.1-es fogyasztásom van.
Lehet nekem annyit változik a terv, hogy én már Almádiba leszek péntek este, de még nem tudom, ha nem, akkor mehet a konvoj! -
hellomi
tag
válasz
BigBlackDog #350324 üzenetére
Megvan! Meg nem fordult volna a fejembe, hogy ott keressem.
Komoly elvonási tüneteim kezdtek lenni. Ha radi8tor nem mondja, nem is tudom, hogy van FB oldala a PH!-nak, aztán utána kikerült itt is az oldalra hogy mi a helyzet és ott a hír. -
thefreeman
aktív tag
válasz
BigBlackDog #350318 üzenetére
Múlt héten voltam Zakopane-ban. Fogyi oda 5.8 vissza 5.7. Itt volt bármi érdekes?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hellomi #350321 üzenetére
Én nem tudok semmi ilyenről, de szerintem Bitpork is nemsokára fog jelentkezni.
Tudomásom szerint folynak az előkészületek, szóval már csak a jó időben kell reménykedni.
A kajás-rendelős táblázatba egyébként már bekerültek a részletes paraméterek is (ha PH nem lenne esetleg).
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #350318 üzenetére
Kocsit mostam asszem'
Ja meg ma megjárattam Focust, pörgettem 7000-ig gyorsulásnál. Ki is ment a levegő a hűtőkörből
(sok állás miatt levegős volt)
-
hellomi
tag
válasz
BigBlackDog #350318 üzenetére
Nekem a legnagyobb kérdésem, hogy mi lesz a siófoki talival? Ugye nem került lemondásra?
-
BigBlackDog
veterán
Végre újra itt!
Kivel, mi történt az elmúlt
évekbenegy hétben? -
Juhhu!
- tolok egy ~1400 km-es beszámolót ennek örömére hamarosan.
Ahogy kitettem a lábam az országból pont leállt a szerver…
BigBlackDog elmentem Rovinj/Pula régióba szívtam a töltőkkel ott lent, meg szereztem egy újabb padkasérülést a hátsó felnire.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Üdv újra autós társaság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #350304 üzenetére
Jah erről jut eszembe pénteken a leállóban előre surranókat szépen sorban kaszálta le egy rendőr Octi az M3-on. Végre dolgoznak is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Nintendo Switch 2
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...