Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Bakancslista Route 66 Chicagotól Los Angelesig második rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Szoszo94:] Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [aquark:] Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] A mágusmester 1. rész
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Evil Snowman:] Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- [Re:] [Mr.Jesus:] RTX VSR: a fícsör, amiről senki sem beszél
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Legjobb, amit erre lattam, az egy parafa dugoval kitamasztas volt a lapatnal. Telen fagyas ellen eleg otletes.
Everybody lies.
[link] Videón, ahogy a Kismenők sztárja oszlopnak csapódik autójával a Károly körúton
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
F_Zolee
veterán
Egy kicsit gyorsabban ment a kelleténél.
Jaj bzmeg... De minek kell ennyivel menni?? Ráadásul van "rendes forgalom". És jogsi nélkül...
Ma csak max. 50-el fogok menni... Fszom...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
grizlisandor
addikt
Azta q.
Szvsz nem OFF a téma; az autóápolási topik a megszállottak gyűjtőhelye.
Jó ronda.
Qtya123: Nyáron vettem Wolf's gyurmát aránylag sok pénzért, nekem hologramos lett tőle.
A Volvóval veszett ki belőlem az autómosási kényszer. Mondjuk mikor néha megmostam, újfent megtetszett az autó. Majd most a fehérrel, nem tudom mi lesz.
[ Szerkesztve ]
Szörnyű.
Piros. Gyorshajtás. Nulla rutin.
Megijedt, nem tudta mit csináljon, csak húzta rá a kormányt míg szerencsétlenségére betapadt a kormányzott kerék...
Tragédia ez mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
Pont a legvastagabb valaminek ment neki... egy jól odarögzített fém oszlopnak.
A pirosnál megálló autónak is mázlija volt, hogy nem kapta el...
Bizony ilyen az, amikor valaki/k elköt/nek vagy kölcsönkérnek egy verdát csapatni, kb. slick gumikkal, "gyeretesó' medzsünk egy kört".
Teljesen értelmetlen halál.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
stickermajom
addikt
Mi lenne? Mire le kéne mosni eladod.
EQMontoya
veterán
Szerintem ennel rosszabb. Es ez a tipikus viselkedes az, amiert nem szeretem a regi, konnyu, elektronika nelkuli fwd-ket.
Rarugott a srac kanyarban a fekre. Elol tarcsa, motor es ket ember, hatul ures es pille konnyu.
Az egesz auto a fekezes hatasara elore billen, hatul nem marad tomeg, es - mivel amugy is sok a tempo - ettol indul is keresztbe a feneke.
Ezt aztan rutin nelkul ossze nem szeded, foleg, hogy suly es tapadas tovabbra sincs a hatso kereken.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Jut eszembe: látom más is olajszint mérésen van az ecoboost-al.
#nincsbennetarcsi
Ő egy hátsókerekest se fogott volna meg. Az akár hamarabb elszáll - persze lehet, hogy pont ezért megússza.
@ Sticker: Degecről való vagy.
Ő biztos sietett mert késésben volt, nekem még 1 hét van a "nagy" napig
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Jézus. Esélye nem volt ezt túlélni.
Jártam már az Accorddal így, kanyarban sok volt a tempó és hirtelen nagyot fékeztem, majd megúszott a segge. Összeszedtem simán, de azért volt meglepi
EQMontoya
veterán
Szerintem az joindulatubban megy keresztbe. Hamarabb es kevesse hirtelen.
De azt elismerem, hogy ezzel a rutinnal maximum az Ikaruson a kapaszkodot tudta volna megfogni.
Same rules apply!
MasterMark
titán
Fuh nagyon hülyén jött ki.
Switch Tax
flash-
veterán
175/65/r14 re milyen 4évszakost vennétek?
itt a nexen nyert,az télleg ilyen jó? [link]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Integrale
veterán
Hugom nemreg csinalta a jogsit, mentunk egyutt legutobb, es azt latom, hogy kanyarban all bele a fekbe (eleg megteveszto kanyar, van az ivben egy tores, ezert ra kell huzni, tehat ha az elso ivre jo a tempo, a masodikra mar sok lesz).
Mondtam neki, hogy ezt felejtse el, lassitson elotte, de semmikeppen se ugy, ahogy most tette.
Hat neki az oktato semmit sem mondott errol, csak annyit, hogy fekezzen, ha soknak erzi.
"Bad reklám is reklám too"
MasterMark
titán
Amúgy ez elég szokásos, mész valaki mögött és látod a lámpáján hogy végig nyomja a féket kanyarban.
Switch Tax
Motoros képzés hasonló. Az oktató összes tanácsa amit a fékről mondott, hogy felejtsük el a hátsó féket, mert az elsőt pontosabban tudjuk adagolni Mindezt amúgy úgy, hogy korlátlanra mentem és előtte életemben nem ültem motoron. Hozzátenném, hogy a váltó használatát sem magyarázta el, mert "nekem már úgy is van B kat.-om, tudok váltani". Persze, autón tudtam, de mondjuk azt nem ártott volna elmondani, hogy jönnek sorban motoron a fokozatok (1-0-2-3-4-5-6) Ezt is, az index használatát is, meg még sok mást a csoporttársaimtól tanultam meg.
ivana
Ármester
Ez a viselkedés pont hasznos, ha jók a gumik. Nem véletlen akkor poén a delta a dobogókői úton Irgalmatlan gyorsan lehet vele kanyarodni. Csak utasok ne legyenek, mert azok szívbajt kapnak.
(#182002) bandus Azt hittem ennél jóval gyorsabban ment, ezzel a sebességgel simán be kellett volna tudni venni azt a kanyart.
tboldi
nagyúr
Én Michelin CrossClimate-ot, mert elfogult vagyok.
De igen, jó a Nexen is.
EQMontoya
veterán
A Delta, ami egy 4x4?
Aminek nyilvan sokkal kevesse megy el a hatulja, mert hatul is kapar?
Same rules apply!
ivana
Ármester
Ez sima fwd delta ii. És pont eléggé elmegy a hátulja még gázelvételre is. Az összes ilyen hatchback így van hangolva, amúgy szarul kanyarodni. Jó nehéz eleje van és könnyű hátulja. Egy 4x4 delta az kéne Kb. olyan 6 millától kezdődik
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Pedig igenis kell a hátsó fék, segít a stabilizálásban, veztech tréningen másképp nem is tudod megcsinálni a bóják közti szlalomozást.
[ Szerkesztve ]
Ofc hogy kell
-v-
addikt
Kell azért ahhoz egyfajta karma, hogy a kiskörúton üres úton megöld magad autóbalesetben .. isten nyugosztalja.
-v-
addikt
Már az oktató trail brakingre tanította
Integrale
veterán
Az olaszok balfaszsaga, hogy a Delta 2-bol nem keszult osszkerekes, tobb platformtars is kaphato volt Integrale vagy Q4-kent... (Dedra, Tempra, 155, 156)
"Bad reklám is reklám too"
freeknight
őstag
Elég durva, mintha a szaúdi driftes kollégákat látnám, csak ők szándékosan csinálják ezt, és azért nem városban. Esélye nem volt megfogni, szerintem ez egy rutinos sofőrön is kifogott volna, főleg slick gumikkal. Bár kezdjük ott, hogy egy rutinos sofőr alapból nem fog 150-el döngetni a belvárosban, mert tudja, hogy nagyon könnyen rossz vége lehet.
Integrale
veterán
Volt minta azokon a gumikon, keprol nezve sem volt kopott.
Itt inkabb a rutin es a tulvallalas egyuttese volt az ok.
"Bad reklám is reklám too"
#89309696
törölt tag
Pff. Ezek szerint nem szülők által vett kocsi, ha jogsija se volt még. Piroson, mindenen át.... Ezt egy laza ESP megfogta volna, meg itt a topikban lévő emberek 90%-a is a rutinja miatt (én vagyok a 10% ). Ez van.
Sajnálom a gyereket, de aki ilyeneket csinál az nagy eséllyel meghalt volna egy évvel később is jogsival a kezében, egy kevésbé szar autóban ugyanúgy, mert ezt masszívan túlvállalta.
EQMontoya
veterán
Nem volt ez 150, szerintem 100 is csak szuken. Es a kanyarban is inkabb csak megijedt, mint komolyabban megcsuszott.
Lehet latni, hogy igazabol akkor tor ki a feneke, mikor az auto eroset billen elore. Szerintem picit elkezdett csuszni a feneke, attol megijedt, rarugott a fekre, az meg a legrosszabb, amit ilyen esetben tenni lehet.
Ha szimplan sok lett volna, es nem fekez, akkor egy ilyen auto alapvetoen az orrat tolja, es felment volna villamossinra.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Ck.
addikt
Helyzetjelentés, remélhetőleg ezúttal utoljára.
Visszakaptam a C350e-t a Mercedestől, valóban az indítómotor volt a baja, mostmár rendesen működik. Mellé egy téves tipp miatt kaptam egy új gyári akksit is, úgyhogy amiatt sem kell már aggódni. Átnéztem amúgy mégegyszer a szerviz történetet, 20 ezer mérfölddel ezelőtt volt az indító motor cserélve, egész pontosan 2019 májusban, ami nem túl biztató. Reméljük ezúttal tényleg egy átdolgozott változat került bele.
Köszi mindenkinek a segítséget!
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Samara, Swift pontosan ilyen, de még a Kangoo is, ezekkel sokat megyek. Mikor bele kell lépnem a fékbe masszívabban, de még nem blokkolnak, ha kicsit dől az út vagy mozdítok a kormányon, hátul kb. nulla súly, ostoba a futómű, öreg a lengéscsillapító, a mechanikus fékerőelosztó sincs a helyzet magaslatán már stb. mint minden ilyen őskövület szaron és már úszik is kifele. Mint a jégen, de igazából egyenes úton is képesek rá, ha kicsit göröngyös. Megtévesztő főleg egy kezdőnek, mert azt hinné, hogy a száraz úton végtelen tapadása van.
Ha higgadt az ember, kicsit ért hozzá meg a fizikához és épp nem 100-zal megy, meg van elég helye akkor össze lehet szedni szépen. Kanyarban lévő gödör, bucka is érdekeseket képes művelni az ilyen autókkal.
Fék nagyon érdekes dolgokat képes művelni, ezt még a motoron is érezni, hogy kanyarban bedöntve ráfékezve felránt és kiegyenesíti az ívet.
Ezt gyakorolni kell, olvasni róla stb., ismerni az autót és viselkedését.
[ Szerkesztve ]
A Focus feneke 1x indult meg egy nagyobb kanyarsebességnél, az utcában ahova kanyarodtam szembe jött egy néni autóval, de középen, nem a sávjában. Oké a Fóka kb. betette a fenekét, nem csúszás volt, inkább helyezkedés. Amiket írtál öregebb autók tuti eldobódtak volna a fenébe.
Legyünk óvatosak, még a rohadt falevelek is úgy csúsznak hogy na!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
ivana
Ármester
Jó mondjuk ezeknél bejátszik a nagyon keskeny gumi is szerintem, ami ráadásul ilyen /70-es meg hasonló. Swiftre nem véletlen szoktak szélesebb gumit rakni, többet eszik, de javul az úttartás.
Qru
MODERÁTOR
Teljesen oke az a Nexen.
#nincsbennetarcsi
vans?
őstag
sziasztok,
bocs, de ide is berakom a kerdest, muszaj lenne a nemeteknel bejegyeztetni az autonkat, ehhez kellenek adatok, a CoC mar megvan, de kellene egy un. "motorcimke".
[link] - Skoda Rapid, tudja valaki esetleg, hol van ez? A B oszlopon talalhato cimke megvan, ez elvileg egy masik.
koszi!
hábm bábm
Qru
MODERÁTOR
A motortérben a hűtő előtt a zárhídnál szokott lenni vagy hátul a pótkeréknél.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
A kérdésben sajnos nem tudok segíteni, de CoC-ot hogy lehet szerezni?
Jól jönne nekem is, ha nem akarják elhinni, hogy gyári kerékméretet használok.
Szoszo94
őstag
Na most van időm mindenre is válaszolni
Kulcs téma:
szintén keyless, nagyon jó dolog, a kép pedig:
Biztosítás:
26 év, B2, kisvárosi lakcím, 153kW, 2013-as B kategória: 54 000,-/év
Milyen autót 6mrd-ból:
Hűha. Ha csak autóra lehetne költeni, akkor a kötelezőkön kívül (MR2 és Mustang) ritka, egzotikus autók bármekkora mennyiségben Az a baj, hogy sok autóban találok valamit ami miatt szívesen birtokolnám, hajtanám, jópár álmatlan éjszakám lenne mire kisakkoznám miket vegyek ekkora költségvetésből.
Jogosítvány szabályzása:
Egyrészt a kötelező veztech tréningeket jó ötletnek tartanám bevezetni, a rutinvizsgát hülyeség volt eltörölni, na meg a mai morál (büntifék, gyalogosgázolás után elhajtás, stb) a PÁV-ot is indokolttá teszi szvsz. Másrészt a lóerőkorlát szerintem sem lenne megfelelő, veszélyesebb gyenge autóval előzni, viszont utóbbival is lehet túlvállalni magad, lásd a mostani balesetet amiről szó is volt az előbb.
Másik dolog, hogy a német KRESZ nem olyan megengedő, mint ahogy írtad, pont a héten jött meg a csekk 60 helyett 67-ről, amit autópályán szedtem össze (120-100-80-60 így jöttek a táblák, nem siettem, spóroltam az üzemanyaggal, mivel egy tankkal kellett 680km-t megtennem, így a 120-asnál elvettem a gázt és 67-el gurultam bele a hatvanas részbe, ahol pechemre a tábla mellett volt a traffi..), ott elég kicsi a tűréshatár. Cserében az összegek is barátiak kis túllépés esetén, viszont +40-nél már ugrik a jogsi ha jól rémlik egy hónapra. Gondold el ezt itthon, autópályán az útépítések 60-as tábláinál hány embernek ugrana egyből a jogsija? EU-n belül még mindig a magyar KRESZ a legmegengedőbb - pontosabban nem a KRESZ, hanem a szabályzások.
Ablaktörlőfűtés:
Nekem is van, van rá dedikált gomb, de ritkán használom. Ha lefagy a szélvédő, úgyis fújok rá jégoldót, az meg a lapát alatt is feloldja a jeget. Ha minden igaz, a fúvókát hidegben alapból fűti, ez viszont jó dolog. Ide kapcsolódóan, Goodyear lapátokat vettem kábé fél éve, kalap kaki, pont előttem húz csíkot újkora óta. Ráadásul elég vastagot. A régi Valeo minimálisan csíkozott, nem volt zavaró, csak néha volt hangja emiatt cseréltem le. Rossz ötlet volt
Nexen 4Season:
+1 szavazat, bár nekem R17 volt a Passaton, de nagyon meg voltam vele elégedve.
Más téma:
A hétvégén bejelentkezett egy ismerősöm, hogy Győrben van az IS250-ével, van-e valami tali. Volt, elmentünk, aztán ahogy lenni szokott 11 körül megindult a banda a vácira gyorsulások helyszínére (félreeső szervizút, forgalom nélkül, Győr ipari részén). Odafele is eléggé lemaradt, illetve mentünk egymás ellen és még úgy is elléptem előle, hogy egyik esetben elpörgettem rajtnál a kereket és egy autónyi hátrányból indultam. Végül arra a következtetésre jutottunk, hogy elég nagy a különbség a Sport csomag miatt mind felfüggesztésben (neki jobbak a gumijai jóval, nekem csereérettek, mégis neki mindig tolja az elejét kanyarokban, nekem soha - ezért is maradt le jóval, mikor mentünk a helyszínre, sok körforgóval tarkított úton, mert folyamatosan eltolta neki az elejét az autó), mind motorhangolásban. Az ESP kikapcsolására is máshogy viselkedik neki az autó, más piktogramokat ír ki (pedig pre-FL mindkét kocsi, majdnem egyidősek), burnout esetén is csak az egyik kereket forgatja neki el (nekem valszeg belenyúl a fékbe az elektronika, mert 10/10 mindkét kerék elforog egyenes kormányszög esetén, kvázi sperrként működve - a difi nyitott, emiatt gondolom, hogy a fékkel játszik, megfékezve az elpörgő kereket), illetve a váltója is nyúlósabb és más fordulaton is váltogat el. Racse közben persze manuálba mentünk mindketten, 6800-as leszabályzás előtt elváltva (bár neki 7000-nél szabályoz, ez is fura, hogy különbözik), mégis elég durva volt a különbség ahhoz képest, hogy elvileg ugyan az a két autó. Illetve nem csak az elejét tolja el neki, hanem dől is valamennyit a kanyarokban az autó, az enyém viszont semennyit, köszönhetően a gyári ültetésnek és keményebb futóműnek. Mákom van, hogy Sportot vettem, ezekről nem tudtam és nem is olvastam eddig, hogy ekkora különbség van, sehol nem írnak ilyenekről.
Hopsz, hosszúra sikerült Lehet jobb lenne az aktuális témákra egyszerre reagálni, mikor olvasom
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-v-
addikt
Az a nexen tényleg fasza van tapadás télen nyáron vízen szárazon, cserébe gyorsan kopik kicsit.
Szoszo94
őstag
Tényleg, most, hogy írod, a vízen való tapadása lepett meg engem a legjobban. Erősen gondolkozok egyébként, hogy a téli szettet eladom és veszek helyette négyévszakost. Nincs kemény tél, sem hó, sem pedig erős hideg, max latyak. Lassan értelmét veszti a téligumi, mert napsütés és nulla fok feletti hőmérséklet pedig elég sokszor van télen az elmúlt évek tapasztalatai alapján. Erre pont jó lenne egy négyévszakos, a télinél kevésbé kopik, nem baj ha korán lecseréled rá a nyárit és későn teszed vissza, nem zavarja a meleg aszfalt. Ki mit gondol erről egyébként? Nyárra maradna nyári ofkorsz
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
#89309696
törölt tag
Elkezd oldalra begyűrődni és onnantól a gumi élén, külső szélén csúszik, nem tapad teljes felülettel az útra. Én mondjuk szeretem a ballonosat, mert lusta vagyok gödröket kerülgetni, meg nagyon szépen jelzi a határokat, ha finoman kigyorsítasz íven akkor elkezd mászni, szépen gyakorolható vele mit szabad és mit nem, persze kisebb a kanyarsebesség ezekkel a gumikkal jóval mint a feszesebb társaikkal, de legalább szépen jelez is. Ha százzal megy bele a kanyarba akkor már nem jelez semmit, hanem deformálódik és csúszik, vége.
Persze véletlen kisodródás esetén is meglesz ez a hátránya, oldalcsúszva kevésbé lassul.
Swiftre felmegy a 175/65R13 a gyári 155/70R13 helyett, én is azt akartam rá, de volt egy baziolcsó új téligumiszett 155-ös méretben, így megvettük azt. Muter úgyse megy 60 fölött , én meg rendelkezem józan ésszel.
Az automatának hála 80-nál is úgy ordít, mintha 120-szal mennék. Mondjuk motorfék nincs, szóval ez a kocsi duplán tanít a kanyarbevételre.
Egyébként engem se tanított az oktatóm semmi ilyesmire, pedig ő még jónak is számított. Oké, hogy vezetési tréningre nem tudnak tanulókat vinni, de elmondani el lehetne, már az rengeteget segítene. Én se voltam sose tréningen, csak olvastam róla és úgy tanultam meg, hogy mit is művel az autó. Már ez rengeteget számít, ha elméletben ismertetve van.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Ez elég ostoba ötletnek hangzik
vans?
őstag
Koszi a valaszt, megnezem a potkereknel, csak a motorterben kerestem. Ott szerintem nincs, nem tudom, mi az a zarhid.
@tboldi: nalam Skoda eseteben a Porsche Hungarianal kellett befizetni kb. 30k-t, es kikuldtek ide par nap alatt a dokumentumot. Sehogy mashogy nem mukodott.
hábm bábm
tboldi
nagyúr
Nálam is GoodYear lapátok vannak fent, számomra ez az eddigi legjobb.
De lehet, hogy szélvédőfüggő, mert a WagonR-en sem törölnek olyan szépen, mint a Jazzen.
vans?:
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Teljesen jó, már többször is felvetett téma volt, hogy itthon a nyári és négyévszakos cserére át lehetne állni. A nyamvadt hómentes, száraz, -5 fokos teleinkre tényleg egyre kevesebb értelme van a télinek. Tényleg csak azoknak akik a hegyen laknak, meg sárba is küldik neki.
Persze ott van a WTF faktor, hogy tél közepén gondol egyet az idő és leesik egy méter hó egy hónapra és -15 fok lesz végig.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz