Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#221451) fulton válasza parandroid (#221448) üzenetére


fulton
addikt

:D ;]
----
Durva hogy elroggyant a csaj.
----
Ami lemaradt vettem a sisak alá ilyen Decathlonos 500 as fehér sapkát, hat ez baromi jo. Annyira komfortos volt végig az egész ami a fejen volt..azt se éreztem h valami van a fejemen :D
Meleg volt de mégse izzadtam nem fülledt a fejem pöpec.

[ Szerkesztve ]

(#221452) balintbaba válasza parandroid (#221443) üzenetére


balintbaba
tag

Ez a takarékoskodás és raktározás pontosan miként néz ki? Nem létezik ilyen, a termodinamika törvényi működnek itt is - nem fog kevesebb kalóriát égetni a szervezet azért, mert valaki edzettebb, inkább ellenkezőleg, a jobb állóképesség több elvégzett munkát jelent x idő alatt.

Amivel szerintem érdemes számolni, hogy állóképességi edzések után megnő az éhségérzet, ilyenkor kell tudni nem több kalóriát bevinni, mint amit az ember elégetett. Itt az is probléma, hogy nagy általánosságban az emberek túlbecsülik, hogy mennyi kalóriát égettek el és alul, hogy mennyit vittek be.

Testépítős példával sem értek egyet. Ha megkapja a felsőtest a megfelelő edzésmunkát és szinten tartó kalóriát vagy picit többer viszünk be, akkor nem látom az okát, hogy miért ne lehetne egy erős fizikumot kiépíteni. Amatőr triatlon atléta (bár nem naturál) Nick Bare vagy bármelyik pályakerékpáros jó példa erre.

(#221453) szuszinho válasza balintbaba (#221452) üzenetére


szuszinho
őstag

Ebben a topikban sem szabad a táplálkozással kapcsolatos tanácsokra, észrevételekre hallgatni. Simán tovább kell görgetni :)

(#221454) zsocy válasza szuszinho (#221453) üzenetére


zsocy
őstag

Ennek egyszerű a magyarázata. Ami jó nekem, attól lehet mások felfordulnak, és viszont. Mindenki egyedi, mindenkinek saját program kellene ha tényleg a tutit akarná.

(#221455) fulton válasza parandroid (#221443) üzenetére


fulton
addikt

En azt nem bírnám. Nekem pl eleve alacsony a pulzusom nyugalmiba, 52 54 nem tobb.

(#221456) Gaben92 válasza Fall-N (#221450) üzenetére


Gaben92
őstag

Karbon nyaknál nincs starnut, ott expandert használnak. De igazából onnantól, hogy a stucni csavarjai meg vannak húzva se a starnut se a top cap nem csinál semmit. Ahogy írták, ha addig eljutsz, hogy a top cap tartja a kormányt a helyén akkor az már úgy sem csinál semmit csak kapaszkodásra jó.

"Nekem sem lenne fontos. A gramm buzulók meg ördögtől valónak tartanák. Egyébként nekem már mindegy, hogy a hátizsákban van, vagy a vázba elrejtve."

Mindenkinek mások az igényei. Én nem vagyok hajlandó például hátizsákot felvenni, de ugyanígy vagyok a zsebes mezzel is mert zavar ha valami van a hátamon. Hamarabb döglök éhen vagy szomjan mint, hogy hátizsákot vagy zsebes mezt felvegyek. Amennyi zseb van egy MTB-s nadrágon, annyiból élek, minden másnak a biciklin kell laknia.

Közben amúgy elugrottam postára. :B Majd írok ha valakit érdekel.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#221457) parandroid válasza balintbaba (#221452) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Abszolút nem mindegy, hogy a szervezet miből tud energiát szerezni. Teljesen másképp működik az állóképességi, és az erősportoknál. Nagyjából ugyanez az alapja a testépítésnek is, csak ott pont ellentétes folyamatok játszódnak le, mint az állóképességi sportok esetében. Soha nem fogsz izompacsirta hosszútávfutót látni, ahogy egy nehézatléta sem lesz képes soha komolyabb állóképességet kiépíteni. Lehet kompromisszumos edzettséget építeni, persze, de ez azt jelenti, hogy mind a kettőbe iszonyatos edzésmunkát kell tenned, állandóan egyensúlyoznod kell, és egyikben sem leszel soha olyan jó, mintha csak az egyikre koncentrálnál.

"a jobb állóképesség több elvégzett munkát jelent x idő alatt"
Nem, minél edzettebb vagy, annál kevesebb kalóriát fogsz elhasználni ugyanahhoz az erőkifejtéshez. A hatékonyság is edzhető, pláne állóképességi sportokban. Plusz itt ugye számít a súly, a testösszetétel (izomarány a testsúlyon belül), meg olyan tényezők is, mint a technika, a felszerelés minősége, az aszfalt, a felület, a szélerő/irány, a szint, a hőmérséklet, páratartalom, meg egy csomó minden, amihez a tested idővel mind 'megtanulja' a megfelelő technikákat.

fulton: Nyugalmi pulzust ne keverd ide, minél jobb az állóképességed, az annál alacsonyabb lesz, profi atlétáknak 40 körüli - versenyekre fullra beedzve konkrétan pulzusfigyelővel alszanak, hogy fel is tudjanak ébredni másnap.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#221458) fulton válasza parandroid (#221457) üzenetére


fulton
addikt

Hát nekem az edzettség miatt ilyen alacsony. Vele született. De valóban nem ide keverendő

(#221459) 6030D válasza balintbaba (#221452) üzenetére


6030D
Ármester

Amivel szerintem érdemes számolni, hogy állóképességi edzések után megnő az éhségérzet, ilyenkor kell tudni nem több kalóriát bevinni, mint amit az ember elégetett.
Ide tartozik még az, amikor valaki azt mondja, hogy neki nem kell semmi kaja/pia a tekerésre, majd mikor hazaér megpusztulva, kieszi a hűtőt meg megiszik 1,5 liter vizet. :N

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#221460) Hasaggymeg válasza Zoliwrc (#221446) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Velem az a baj, hogy amint kinyitom ezek fedelét és orrba rúg koncentrált szaguk a gyomrom felfordul. :(

fulton esete...ha a menetidőt nézem, vagyis 8(!)óra,akkor ágyban feküdve a TV előtt is megeszek annyit, így nem értem a megbontránkozást. :F

puccos ide-odadug6tó túl... nem tudom, de már sokat szereltem bringát anélkül, hogy akár eszembe jutott volna a racsnis kulcs. :U... kinek kellhet azt cipelni az útra, ráadásul egy rakat csavarhoz (i-spec pöcögtető csavarja, kulacstartó csavarjai, féktest rögzítő csavarok stb.) hozzá sem férsz rövid bitfejekkel. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#221461) Gaben92 válasza Hasaggymeg (#221460) üzenetére


Gaben92
őstag

Nekem speciel eszembe jutott de nem amiatt mert racsnis, hanem mert egy bizonyos erőkar méret felett kompaktabb tud lenni mint egy klasszikus multittol. Van összesen egy darab erőkarod (nem úgy mint a klasszikus multittol estén ahol minden szerszámnak van külön) és csak a fejet cseréled.

Magát a racsnit pont, hogy inkább hátránynak látom mert ha lehal akkor minden lehal. Pont emiatt szemeztem eredetileg a Fix It Sticks Replacable Edition-nel mert a maga egyszerűségében és kompaktságában zseniális szerintem. Csak hát ehhez is Fork Cork kellett volna... :(((

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#221462) jjeahh válasza Hasaggymeg (#221460) üzenetére


jjeahh
nagyúr

A racsnis kulcs helyett én is inkább a láncbontót zsúfoltam volna bele, de létezik olyan is (drágán).

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#221463) szuszinho válasza Hasaggymeg (#221460) üzenetére


szuszinho
őstag

Jelen esetben nem az a lényeg, mennyi idő alatt mennyit eszel, hanem ezzel mennyire támogatod/hátráltatod a teljesítményed.

(#221464) stickermajom válasza álmodom? (#221418) üzenetére


stickermajom
addikt

Köszönöm a chates tippet, megpróbálkozom vele. Közben rájöttem, hogy valószínűleg nem lesz jó, mert külföldön más venné át helyettem, bonyolítja a helyzetet. :D

Ne is mondd az eurot. :W Valahol bízom benne, hogy a vezér engedékenyebb lesz kicsit és megegyeznek az EU-s pénzekről, az segítene az árfolyamon is kicsit és akkor tudnék váltani.

(#221465) Hasaggymeg válasza Gaben92 (#221461) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Vannak olyan helyhiány miatt aprókat mozgatható csavarok, hogy pont a racsni nem jó, erre én is most a racsnis nyomatékkulcs vásárlása után jöttem rá... a hagyományos imbusz "ereje" pont abban rejlik, hogy egyrészt behelyezve a legkisebb helyen is azonnal műxik (nincs játéka mint a racsninak), másrészt egyik vége mindenhova odaér, míg másik pedig erős a nagyobb erőkarnak köszönhetően. Szerintem... :F

jjeahh... szkeptikus vagyok zörgésükkel, rázkódásukkal kapcsolatban, a terepezés előbb-utóbb szinte mindent atomjaira ráz, nem tudom elképzelni meddig bírhatja egy ilyen szerkentyű oda bedugva. 🤔 Ami gyors eléhezésedet illeti, sovány vagy, nincsenek tartalékaid talán ezért muszáj folyton enned rövid körökön is. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#221466) andrisbandi válasza stickermajom (#221464) üzenetére


andrisbandi
őstag

A januári bringa vásárláslásom óta 12%-os a drágulás Ft-ban.

Mint eddig, a gyengülő Forint a jövő. 400 forintos euró okai
- Túl hosszú a cikk, de vannak érdekes magyarázatok, amire nem is gondolna az ember.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#221467) balintbaba válasza parandroid (#221457) üzenetére


balintbaba
tag

Mehh, itt szerintem elég sok dolog félrement. Teljesen másról beszélünk, én amatőr sportolókról, te pedig profikról, akiknél minden annyira ki van maxolva, hogy nüanszok számítanak. Ez a különböző fizikumokon meg is látszik, profiknál végletek vannak, de nem értem, hogy az átlag hobbi spotolónak miért kéne így gondolkoznia.

A kompromisszumokról: A hobbisport gyerek, munka, stressz mellett amúgy is kompromisszumos - az AKESZ fordulókra bedoppingolt kapuzárási pánikkal küzdő master2-kön kívül senkit nem kéne, hogy zavarjon -10 watt, amit az ember ezek miatt elszenved. ;]

Abban egyetértünk, hogy sok edzéssel hatékonyabb lesz az ember, de ennek sokkal kisebb a jelentősége, mint annak, hogy sokkal nagyobb munka elvégzésére lesz képes a sportoló a megnövekedett állóképességgel. Vegyünk egy példát, kezdő kerékpáros felül a biciklire, 100 watton tud menni egy órát, fél év edzés után ez már megy 200 wattal is. Mi történt? A feljavult kondi miatt 2x annyi kalóriát tudott elégetni mint fél évvel ezelőtt. :U

(#221468) parandroid válasza balintbaba (#221467) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Annyiban nem értek egyet, hogy én borzasztóan messze vagyok a profi sporttól (az amatőrtől is), de ha valaki kicsit is komolyabban veszi a tekerést, és tényleg sportként tekint rá, akkor ezek a jelenségek viszonylag hamar reprodukálhatók. Úgy értem, hétköznapi értelemben is még kezelhető, heti 10-15(-20) órányi edzésmunkával, ami még elmegy hobbisportként. Nyilván az eredmény csak hosszabb távon jelentkezik.

Amúgy pont ez az, hogy az elején a 100W-hoz nem fele annyi kalória kell neki, mint később a 200-hoz, mert ahogy formálódik, edződik a test, erősödnek a megfelelő ízületek, épülnek az izmok, beáll a hatékonyabb anyagcsere, keringés, pulzus, csökken a testsúly, és így a korábbihoz képest 1,5x annyi kalóriából is ki fogja tudni hozni a 2x akkora teljesítményt. Az tény, hogy utána van még egy lépcső, ami az igazán elhivatott hobbisportolót jelenti, aki beleteszi akár a heti 20-20+ órát is (legalábbis tekerésnél), és ott egyre nagyobb lesz ez a különbség. A sérülésem előtt rendszeresen heti 80-100 km-eket futottam, az 1:10-1:15-ös, laza tempós 15 km-ekkel sem tudtam annyi kalóriát elégetni, mint egy-két évvel korábban a totyogós 10k-val. Biciklin mások az arányszámok, de itt is észrevehető, ahogy egyre nő a tempó, mellette meg csökken az energiaszükséglet (illetve fogyasztás).

Wattmérőm persze nincs, de speed-cadence-HR alapján is elég jól kalkulál a garmin elégetett kalóriákat, nevetségesen alacsony értékeket kapok így is egy 1-2 órás laza tekerés után, pedig hol vagyok még a korábbi edzettségemtől (már megint)... És ahogy fogyok (talán végre), ez megint csak rosszabb (jobb) lesz.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#221469) Hasaggymeg válasza parandroid (#221426) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+1, nekem mindig ilyenkor derül ki, hogy az amúgy faxa nyergem tulajdonképp nem is jó és seggem a leggyengébb láncszem. :O

Gaben92... az a Dzsúszi Nippöl már a neve miatt is megérheti árát, képet arról amire én asszociálok a névből inkább nem is linkelek. 🤭 vagy mégis. ;] [link]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#221470) Csokicsibesz válasza parandroid (#221468) üzenetére


Csokicsibesz
tag

Heti 15-20 óra edzés az baromi sok már.
Ott már a kerékpár jó pár dolog előtt van (munka, család stb.).

Aki egy heti 40 órás munka mellett tud edzeni heti 20 órát az nem tudom mit csinál.
Nekem már a heti 10 óra is elég necces volt és akkor még gyerek se volt.....
Sima bringázgatással teljesen más, ott össze lehet szedni 10-12 órát, de az meg nem edzés munka.

(#221471) Ringman


Ringman
nagyúr

kis dekás nyeregtáska 1500-ért (azaz 3,8€-ért...) szerintem jó vétel: [link]

(#221472) jjeahh válasza Hasaggymeg (#221465) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Vannak annál sokkal apróbb, összetettebb alkatrészek a bringán, amik bírják a rázkódást és nem kezdenek el zörögni, egy multitool pl. a pöcögtetőhöz, vagy a teleszkóphoz képest faék egyszerűségű. Én anno azt sem tudtam elképzelni, hogy fogja a Garmin kibírni azt a rengeteg rázós terepet, ahol gyakran a csuklóm is szétmegy, de köszöni szépen jól van :D .
A kajához: amíg 10kg plusz volt rajtam, akkor is eléheztem pár intenzív mászás után. Amúgy 1 órás rövid körökön csak azért eszek, hogy ne fogyjak le még jobban ;]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#221473) HollyBoni válasza Hasaggymeg (#221469) üzenetére


HollyBoni
veterán

Én azt vettem észre hogy nálam olyan ~5 óra után van egy billenő pont, ahol ezek a dolgok vagy elkezdenek javulni, vagy egyre kevésbé zavarni.
Pl. a seggem van hogy ~3-4 óra körül a legrosszabb, aztán szép lassan egyre jobb lesz, és van hogy 7-8 óra körül olyan jó mint mikor elindultam. De van más fájdalom is ami hasonló.
Fogalmam sincs miért mondjuk. :F

[ Szerkesztve ]

(#221474) 6030D válasza Ringman (#221471) üzenetére


6030D
Ármester

Az apró/marketplace nincs még tele XLC táskával? :) Ha valakinek kell féláron, akkor tudok olyat, aki beszélt már olyannal, aki hallotta, hogy a Crosskovácsin járt a középtáv nevezés mellé.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#221475) balintbaba válasza parandroid (#221468) üzenetére


balintbaba
tag

"Amúgy pont ez az, hogy az elején a 100W-hoz nem fele annyi kalória kell neki, mint később a 200-hoz"

Ez nem így működik. Az energiafogyasztás közvetlenül az elvégzett munkától (edzéstől) függ. Megnövekedett állóképesség mellett növelhető a teljesítmény (munka) és így az energiafogyasztás is. Ha Valterral mindketten 300 watton tekernék, közel ugyanannyi kalóriát égetnénk el adott idő alatt - a különbség csak az lenne, hogy én 15 perc után a seggemen venném a levegőt, ő pedig tudna még menni 4-5 órát rajta. Sajnos ezt nem tudom tovább magyarázni.

[ Szerkesztve ]

(#221476) parandroid válasza balintbaba (#221475) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nem a fizikát akarom megbaszni, a dolog lényege az lenne, hogy nem mindegy, hogy honnan szedi a szervezeted a felhasznált energiát. Alapon ugye mindig a legegyszerűbben, leggyorsabban elérhető energiaforráshoz nyúl, ezt lehet olyan szinten alakítani, hogy minél előbb nyúljon nyugodtan a tartalékokhoz, és hogy képes legyen azokat is hatékonyan használni. Míg Walter Atti minimálisan igényli csak a verseny közbeni ch-bevitelt, mert előre be tud tölteni (nyilván túlegyszerűsítem), nekünk, bármelyikünknek hiába van betankolva akár több évre elegendő üzemanyag, nem tudod hatékonyan felhasználni, ezért kell az utánpótlás edzés közben is.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#221477) parandroid válasza Csokicsibesz (#221470) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Napi 1-1,5 óra tartható, plusz hetente 2x valami hosszabb. Persze 40 órás meló, napi 2x1 óra ingázás, kisgyerekek, házimunka, kutya, nagyik, stb mellett nem. Nálunk szerencsére a gyerekek már felnőttek, rokonok, szülők a kontinens túlsó végében, meg abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem 8 órában dolgozom, szóval csak a saját lustaságomon (időnként 1-1 sérülésen) múlik, amikor nincs meg a napi legalább 1 óra testmozgás. Nyilván ide is el kellett jutni az életben, meg más területen is lemondással jár, de kinek mi okoz örömet, meg mi a fontos.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#221478) pn4hvq


pn4hvq
senior tag

Sziasztok!
Segítséget szeretnék a hozzáértőktől kérni a következő kérdésben: a 13 éves fiam szeretne a 26-os méretű biciklijére valamiféle sebességmérőt. Nézegettem a kínálatot és rengetegféle van, így sajnos elvesztem a lehetőségekben.
Milyen készüléket ajánlanátok 5-15e értékben, ami egyszerű, otthoni felhasználásra megfelelő lenne? Vezetékes vagy vezeték nélküli az ajánlott?
Köszönöm a választ.

(#221479) Dark Archon válasza parandroid (#221477) üzenetére


Dark Archon
addikt

Én ezt úgy oldottam meg szintén gyerek, kutya mellett, hogy rájöttem, jöhetek munkába bringával is. Nyilván kellenek hozzá bizonyos feltételek, de így elég hatékonyan be tudtam építeni a napi mozgást (2x15 km).

pn4hvq: Sigma 14.16-ot tudom ajánlani neked. Vezetékes, de mér szintet, kijelzi az emelkedőt százalékban. Sajna egyszerre csak egy adatot tud megjeleníteni a sebesség mellett. Bikefun Sense 10 is jó, ha nem kell nagy extra. Abból is van vezetékes meg anélküli, igazából egyedül attól függ, mennyit akarsz rákölteni.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#221480) Gaben92 válasza Hasaggymeg (#221465) üzenetére


Gaben92
őstag

+jjeahh:

Mindkettőnek van előnye és hátránya is. Ez tipikusan olyan dolog, hogy kinek mi jön be. Nyilván mikor nem férsz oda egy csavarhoz az nembegyere de a puding próbája az evés. :)

Helyén amúgy az első kit, pikk-pakk megvolt. Zörgés rázkódás miatt aggódtam én is kicsit de tettem róla, hogy ne okozzon gondot. Igazából minden passzos, minimális hely van viszont azt pont úgy lehet használni, hogy jó legyen. Az egész cucc alu, emiatt a kormányba dugva a láncbontó mozgásra a kormány belső falához érhet hozzá tehát fém fémen. Tekertem a végére egy-két réteg szigszalagot, az gyakorlatilag lehozta a lötyögést 0-ra ÉS emellett a két fém közé be van iktatva egy kis tompító anyag. Multitoolra ugyanúgy tettem egy pici szigszalagot, teljesen passzos. Odab.sztam az elejét párszor meg kapott gumikalapáccsal is de meg sem mukkan. Természetesen a szigszalag úgy lett elhelyezve, hogy nem ragasztottam össze/le semmit, csak a fém felületén van szólag működésben semmit nem befolyásol.

Így első körben pozitívak a benyomásaim aztán meglátjuk majd, hogy mennyire váltja be a hozzá fűzött reményeket. Bónuszként amúgy mivel a chain breaker és a tubeless kit nem csak kormányba hanem hollowtech hajtókarba is rakható, mindkettőhöz jár egy nagyobb expander és egy nagyobb cap. Na azok megmaradtak és a terv az, hogy csinálok egy mini BB stash-t ahova befér pár apróság mint presta core, gumileszedő a bizonság kedvéért, stb.

A dzsúszi nippöl-t viccen kívül csak a neve miatt vettem. :DDD Nálam még csak nem is kivehető a presta core, hogy legyen értelme (az benne a fícsör). Majd tubeless-re váltás után lehet hasznos.

Grammbuziknak a súlyok, hogy legyen min szörnyűlködni :D
Tubeless kit: 34-39g
Chain tool: 44-48g
Multitool: 127-137g

Azért van két súly mindenhol mert többféleképp össze lehet rakni (nagyobb expander, nagyobb cap, hosszabb csavarok, stb.)


If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#221481) Fall-N válasza Hasaggymeg (#221460) üzenetére


Fall-N
veterán

Én az alapkérdést sem értem. A defekt, ami ellen lehet tenni messze a várostól, így tubeless esetén a javitó trutyi kell, belsősnél meg folt vagy másik belső, meg persze a leszereléshez való cuccok. Ez senkinek sem egyforma, mert gyorszárhoz nem kell semmi, átütőtengelyhez kellhet szerszám, csavaros tengelyt meg gomdolom nem sokan használunk 15-ös anyacsavarral. Ha olyan durva a defekt akkor már édes mindegy, mert külsőt csak nem visz magával senki. Ha netán letörik a váltó vagy bármi más, azon nem segít a készlet cserealkatrész híján. Láncot sem tartom életszerűnek, hogy csak úgy elszakad, ha megfelelő állapotban van a hajtás, amit amúgy is illik elindulás előtt csekkolni. Így azt sem cipelném fölöslegesen, sőt nekem sosincs tartalék otthon. Többi alkatrésszel meg ugyan mit kellene kezdeni? Gondolom senki sem terepen akar váltót beállítani? :D Esetleg még CO2 kis patront lehet vinni gumi felfújásához, szükségmegoldásnak defekt utáni gyors felfújáshoz.

(#221482) Fall-N válasza balintbaba (#221467) üzenetére


Fall-N
veterán

Tegyük hozzá nem is egészséges, amit kihajtanak a peofikból. Ott csak a teljesítmény számít (meg persze a pénz). A szerek sem tesznek jót, amit kapnak. De ez minden sportnál így van. L. Armstrongnak sem véletlenül volt rákja. Jó a genetikai hajlam adott volt valószínűleg, de a szerek ezt felerősítették. Így nem hiszem, hogy hétköznapi hobbistának ez lenne a követendő példa.

Ez pont olyan, mint amikor a cikkben olvastam, hogy Hosszú Katinka nem akar még most gyereket vállalni, hanem 2-3 év múlva. Vajon miért? Annyi idő kell legalább, hogy teljesen rendbejöjjön a szervezet a szerek után.

(#221483) HollyBoni válasza Fall-N (#221481) üzenetére


HollyBoni
veterán

Bármikor szakadhat bármilyen lánc, akár új is. Ha veled még nem történt meg az tök jó, de bármikor bekövetkezhet. Én mindig viszek extra patentszemet, láncbontót, és pár extra láncszemet.
Terepen főleg nekiállhatsz váltót állítani, mert ha esés van, vagy kap egy picit a váltó egy sziklás résznél és valami elhajlik, simán beválthat a küllők közé. Nem egyszer láttam már. Én mikor rendeltem a bicót vettem egy extra váltófület is, pár gramm, semmi helyet nem foglal, mindig nálam van. Láttam már olyat aki egy több napos versenyt egy nyamvadt törött váltófül miatt adott fel.
Külsőt tényleg életszerűtlen vinni. Nálam szokott lenni extra tubeless lötyi, belső, folt, plug, görbe tű, cérna. Ezzel kb. mindent megoldasz.

Nyilván attól függ milyen a javító készleted hogy merre és hogy tekersz, mennyi ismerős van aki érted tud jönni. Ha terepen nyomod egyedül jó messze otthonról, esetleg külföldön, akkor nem árt felszerelkezni. Nálam csomó minden van a javító készletben, de összvissz így is miniatűr táskával járok, még akkor is ha be vagyok tankolva kajával meg mindennel egy egész napos körre.

[ Szerkesztve ]

(#221485) Gaben92 válasza Fall-N (#221481) üzenetére


Gaben92
őstag

Ebbe mindenhol bele tudok kötni szinte. :DDD
Vágásos defekten a tej nem segít, de ha le tudod kapni a gumit akkor menthető a dolog annyira, hogy hazajutsz. Páromnál is ott egy Tubolito belső végszükségre hiába tubeless nyomja, ami akkora, hogy a nyereg pálcái közé is befér.

Váltótörés nálam egyszer volt, az is a váltófül ami ha van nálad tartalék (van nálam) akkor cserélhető pikk-pakk. Nyilván ha a kanál törik az más, de ha leveszed a törött váltót ÉS a láncot is le tudod szedni, gurulni még tudsz azért és tolni is sokszor egyszerűbb mert nem akad a küllők közé az egész hóbelebanc. Akkor utána is kellett állítanom a váltónak kicsit mert kapott maga a mechanika is. De mondok jobbat, ha tényleg rommá megy a váltó akkor leszereled az egészet és ha van egy kis szerencséd akkor valamelyik keréken pont ki fog jönni a lánchossz úgy, hogy össze lehet rakni váltó nélkül és ideigleneses egysebességesként használva haza lehet jutni. Még a régi 3*7-es időkben haverom egyszer így jutott haza. Középső tányér elől, legkisebb kerék hátul váltó nélkül pont jó volt. Kicsit tanyabike feeling volt de nem kellett 6km-t tolnia hazáig. :)

Láncszakadása is volt már a topikban többeknek, simán lehet valahol egy kis repedés ami nem tűnik fel. Ha van nálad láncbontó és patentszem akkor max egy kicsit rövidebb lesz a lánc a végén és bukod a legkönnyebb fokozatot de simán be tudod fejezni a tekerést és még csak nem is kell rögtön hazamenni.

Nyilván ha nem akar/mer az ember hozzányúlni mert nem ért hozzá akkor felesleges, de bele lehet futni sok olyan szituba ami instant a tekerés végét jelentené ha az embernél nincs multitool és sokszor egy kis találékonyság. Lásd Toby Price szétszakadt külsőjét a Dakaron. ;)

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#221486) Napfénysüti

Schwalbe Pro One Evo TLE gumival van valakinek tapasztalata?
Hihetetlen milyen nehéz most normális tubeless külsőt szerezni 28 mm-esben, ezt találtam Rosebikes-on és rendeltem is kettőt belőle. Lehet szegény hátsó Conti GP5000 TL-em le kell cserélni.

Més que un club!

(#221487) Dr.FantastiK


Dr.FantastiK
őstag

nagyon Akcios ,, :Y bagoert van a SRAM 1031 Lanc az ALZA -nal !!

Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!

(#221488) vhunor válasza Napfénysüti (#221486) üzenetére


vhunor
őstag

Én szeretem. Ha szeretnél inkább GP5000-et, van a fiókban egy pár új 28 mm-es, még felnin sem volt, szívesen elcserélem. Nincs GP fixációm :).

(#221489) abéla válasza parandroid (#221448) üzenetére


abéla
senior tag

Hát nem tudom, mija gond, Sziget 3. nap teljesen alap kölekedési forma, amit itt szegény produkált. :DDD

De az a durva, hogy akaratból még mit ki nem facsart magából, feltehetőleg már féleszméletlen állapotban, kortizolban úszva.

hootka!

(#221490) Napfénysüti válasza vhunor (#221488) üzenetére

Köszi a felajánlást de teszek egy próbát a Schwalbeval. Nézegettem véleményeket ott sokan dícsérték. GP5000 TL jó gumi de szerelni nekem egy halál. :DDD

Més que un club!

(#221491) parandroid válasza abéla (#221489) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nem tudom, tart-e addig ez a videó, a végén ketten fogták le, mert négykézláb próbált megszökni az orvosi sátorból. Egy vadállat a csaj amúgy, nyilván élete legrosszabb pillanata volt, mint írtam valami 7 perccel volt a második helyezett előtt 8+ óra 4km úszás, 180 km bringa, meg 41 km futás) után. Amúgy ez volt az utolsó IM itt Frankfurtban, 2 év kimaradt, 2 hét múlva jön az idei. A biciklis track (2 kört mennek) itt megy el a házunk előtt, macskakő, emelkedő, óriási buli lesz!

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#221492) abéla válasza parandroid (#221491) üzenetére


abéla
senior tag

Hát így mondjuk nem csoda, gondolom van is pár éve benne, hogy itt tartson.
Erre egy ilyen (glikogén off/vércuki drop?) miatt kiüti magát.
Bár itt már inkább ionháztartás/ozmotikus(+ agy)-nyomás borulhatott meg rendesen, belátási képesség off, így lehet még vitte vlmi alap akarat/drive, de szépen halálba is gyalogolta volna magát, ha sikerül megszöknie. :(
Esetleg még valami mio/hemoglobin-zizi is lehetett ...vagy ezek tetszőleges kombinációi; akárhogy is, durvák ezek a terhelések, itt már tényleg mindenki szuper(wo)man valamilyen szemponból, ha más nem, hogy ezt bírják, kompenzálják.

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#221493) parandroid válasza abéla (#221492) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ja, a dologhoz még hozzátartozik, hogy 36-37 fok volt aznap, szóval lehetett kiszáradás is. Vagy a kettő együtt.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#221494) fulton válasza abéla (#221489) üzenetére


fulton
addikt

Hasaggymeg:
Nincs itt megbotránkoztatóság :D

[ Szerkesztve ]

(#221495) jjeahh válasza Gaben92 (#221485) üzenetére


jjeahh
nagyúr

"Vágásos defekten a tej nem segít" - dede, az új jobb szmötyis tejek 7mm vágást is tömítenek, ez az egyik oka, hogy olyant veszek következő alkalommal. Nekem már több vágásos defektem volt, pedig viszonylag újonc montis vagyok, de oldalfal védelemmel, vízbázisú szmötyis tejjel már hosszú körökre sem hiszem, hogy fogok belsőt vinni :D .

Más, mai laza menet a környéken:

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#221496) andrisbandi válasza jjeahh (#221495) üzenetére


andrisbandi
őstag

Volt már megszakértve, h tejesnél a belsőzés nem célszerű... általában teli van tüskékkel...
- Te próbáltad is, vagy még igazából nem kellett?

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#221497) arcitec válasza jjeahh (#221495) üzenetére


arcitec
addikt

Az miféle tej? :U

(#221498) bardi válasza arcitec (#221497) üzenetére


bardi
aktív tag

Nekem a mitas tej kb 5 mm-es repedést megfogott, a futófelületen volt egy bütyök mellett.

'92 Honda VFR 750

(#221499) Đusty válasza arcitec (#221497) üzenetére


Đusty
addikt

Engem is érdekelne egy konkrét link.

(#221500) andrisbandi válasza Đusty (#221499) üzenetére


andrisbandi
őstag

#219613 jjeahh
ezt vagy ezt valszeg ki fogom próbálni

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.