Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
Nekem sem volt sokáig állványom, mégis állítottam váltót
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Maximum1
őstag
válasz Jester01 #151694 üzenetére
Nem csak a 34 miatt, a táblázat szerint jobban kitudom használni a közepét , kevesebbet kell kistányéroznom, legalábbis én így gondolom, érteni nem értek hozzá, egy próbát megér.
probáltam egy ilyen sort, de ott 48 volt elöl, az úgy tetszett, de lassúnak tűnt betonon, ebből gondolom hogy nekem pont ideális lesz az 50-nel. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #151696 üzenetére
Én sokáig felfordított kerékpárral állítottam be a nagyját,majd felültem 1-2 szerszámmal és elvégeztem a finombeállítást élesben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz 6030D #151689 üzenetére
Pest környéke, Pilis, Börzsöny, Szob, Esztergom meg amerre a vonat elvisz.
Kapott új gumikat + kap még egy pedált és kész.
Nekem meg fel kell nőnöm hozzá az agyváltós bringa után.Napfénysüti: nem 105 mindene, az utolsó alkatrészig, olyannyira hogy hátra 11-32 kapott, na az egy kicsit még erős nekem, le fogom cserélni 11-34 re
áttételtartomány változásaHasaggymeg Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz 6030D #151687 üzenetére
Köszi!
Stucnit most fordítottam meg, erdőben lejtmenetben ornehéz volt, olyan érzésem volt hogy átesek rajta, így stabilabb.
FVK nem tudom mi. , szerk. jaa, gondolom fékváltókar, ez simano luxus, minél drágábbat veszel annál hosszabb hogy dropból kényelmesebb legyen elérni
SPD pedál van, csak cipőm nincs, rajta vagyok az ügyön.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151659 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy nem teljesen értem hova is akarsz kilyukadni? Ne érts félre, nem muszáj egyetértenünk, csak próbálom megérteni. Sok mindent el lehet mondani a kerékpár iparról, de azt nem, hogy nincs választék. Tudom, hogy osztrákiában sincs kolbászból... dolgoztam ott, Németországban meg Svédországban is, ha annyira bejött volna, akkor most is ott lennék. Szerintem mindenkinek arra van pénze amire szeretné, magam példáját tudom idehozni, 850 ezerért vettem autót, de 1,5 millióért bringát, kinek mi, van aki 1 millióért épít pc-t, van aki minden évben megveszi a legújabb iphone-t 400 ezerért, van aki minden nyáron száz ezreket költ fesztiválokra, és nem feltétlen gazdag emberekről van szó, csak költenek a hobbijukra. Szerintem jelenleg Magyarország sem annyira siralmas, hogy ne lehetne összespórolni egy komolyabb bringára pénzt, ha tényleg valakinek ez a fontos.
Abban egyetértünk, hogy a tömegek nyilván nem a prémium kategóriát keresik, miért is keresnék? Ilyet nem is állítottam. Tömegek trekkinget vesznek 100-250 ezerért. De nem elhanyagolható a prémium szegmens sem.
Aki nem igényli a csúcstechnikát, de szeretne elektromos kerékpárt, olyat ami azért minőségileg rendben van, van rendes szerviz háttere is, bőven kap, szerintem elérhető áron.
[link]Hatótávra azért nehéz válaszolni, mert rengeteg tényezőtől függ. Terepen elég szokott lenni 40-60km a legtöbb embernek, 100km és felette távokat ritkábban mennek átlag montisok. Pláne ha sok a szint. És a max rásegítési fokozatok a legtöbb esetben feleslegesen erősek, tehát ez sem feltétlen indokolt, hogy maxon hajtsd a gépet.
Az 500-as akku ma már általánosnak mondható pedelec bringák között, ilyen akkuval én simán megyek 1300-1500 szintet, 60-80kmt. Nyilván okosan használva a rendszert.Teljesen mindegy milyen akkuról van szó, ha keveset használod, tarthatod azt 50%-on, akkor sem fogja addig bírni mint amit rendszeresen használsz, nyilván nem 3 hét nem használattól fog tönkremenni, de soha nem tudhatod mit hoz az élet, mennyi időd lesz bicajozni. Nekem ment már tönkre lithium akkum 1-2 év alatt, mert keveset, alig használtam, igaz nem pedelec aksi volt. A tönkrement nyilván nem azt jelenti, hogy használhatatlan lett, de jelentősen veszített a kapacitásából. Heti két használat szerintem elég.
Én azt nem mondtam, hogy nekem probléma, tudtam mire számíthatok, de el tudom képzelni, hogy sokaknak probléma lehet. 20-25 ezerért külsőt venni, 20 ezerért láncot 30-50 ezerért sort, stb. Én nyújtottam le 20 ezer ft-os láncot 600-800km alatt. Persze ha nem prémium kategóriát veszel, akkor ezek az alkatrészek is olcsóbbak.
A szerviz probléma nem pedelec sajátosság, ha nincs a közeledben megbízható szerviz, akkor teljesen mindegy mit viszel oda, mindent elb@sznak. Szerintem aki prémium kerékpárban gondolkodik, mert igényes a hobbijára, az igényes annyira, hogy maga szervizel sok mindent. Persze azt is megértem, hogy vannak emberek akik igényesek a bringájukra, de nem akarnak vele tökölni, meg idejük sincs rá, nem is értenek annyira hozzá. Ezek az emberek elviszik a boltba ahol vették a bringát és ott mindent megoldanak, csak fizet a végén.
Ezért fontos, hogy olyan boltban vásároljunk ahol komoly az árukészlet, sok ilyen gép megy át a kezük alatt.
Az, hogy a Te ismeretségi körödben nem vesznek milliós bringákat, semmit nem jelent. Mások meg vesznek.
Ha nincs garid, akkor is tudod hova vinni, de értelem szerűen saját költségre.
Ha valamelyik nagy gyártó termékét veszed meg, nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy nem lesz alkatrész. Ha Shimano motoros a bicód, akkor írsz a Paul Lange-nak, biztos, hogy foglalkoznak a problémáddal. Ha Bosch rendszerű, akkor elmész egy olyan kerékpár boltba akik rendelkeznek Bosch zertifikat-el. Ilyen is van szép számmal, ha árulnak Bosch rendszerű bringát, akkor valószínűleg kapcsolatban állnak a Bosch-al, tehát alkatrészt is tudnak szerezni. De talán a legjobb, ha oda mész ahol a Te bringád márkaképviselete van! Tehát foglalkoznak az adott kerékpár márkával. Akkut tudsz rendelni netről, motorhoz már a forgalmazót kell keresni.Tesztekben azért látsz leginkább prémium gépeket, mert az az érdekes és a gyártók közti különbségek is itt jönnek ki főleg.
f4lcon: Az info onnan van, hogy én is elvégeztem ezeket a képzéseket, és az oktatók mondták.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Cube Nuroad Race 2020 Lengyeleknél
Végre normális, nem műtermi fotók a bringáról és a GRX-ről.Nem csúnya, de nem bírtam kivárni és elcsábultam, pedig már le is előlegeztem egyet.
Elcsíptem egy ideit, első látásra szerelem el kellett hoznom, sokkal letisztultabb, szebb az összképe, legalábbis nekem.
Sokáig agyaltam de a végén a 105 győzött, többet megyek aszfalton.[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
samujózsi
senior tag
válasz zoli669 #151681 üzenetére
Jó, én magamból indultam ki. Közel tízezer forintom bánta, hogy mindenféle irományok, videók alapján, mégis felkészületlenül estem neki a váltó piszkálásának. Azóta annyival előrébb vagyok, hogy ha lenne állványom, akkor talán kevésbé lennék szervizekre szorulva, de pince nincs, a lakásban meg nem fér el egy állvány, még összecsukva sem.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
zoli669
tag
válasz samujózsi #151671 üzenetére
Állványom van, csak a pincébe szűk a hely, kint pedig nem túl szívesen, mert lakótelep.
tünet: Zajosan vált le és fel, illetve nem mindig, de néha a váltás elég nyögvenyelősen megy. Amúgy mindegyik fokozatra fel, meg le tudok váltani, első és hátsó váltónál egyaránt! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #151678 üzenetére
Csak receptre engedném felíratni 60 fölötti,korábban is bringázóknak,vagy fiatalabb de lesérülteknek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz maximilian4 #151678 üzenetére
annyi idős leszel, meg olyan lusta, mint én, majd megérted
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
maximilian4
addikt
válasz rétisün #151664 üzenetére
Egy alapból 13-15 kilós analog enduró bicajnál megértem az elektromos kivitelt, mert alapból is nehéz és ki akar ekkora súllyal mászni, meg amúgy is lejtőzésre lett elsősorban kitalálva az elől hátul 150-160 mm-es rugóúttal (ha super enduro, akkor akár 180 mm is lehet). De egy fitness bringán vagy egy outin nagyon nem szimpi az elektromos rásegítés.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
-
emiki6
veterán
válasz emiki6 #151669 üzenetére
#151670, Hasaggymeg: Nem, azért sírok, mert senki nem válaszol.
Idén amúgy sikerült időben elkezdeni a hideg zuhanyt és a hideg fürdést is, most a gyömrői tófürdőbe járok (vasárnap 9 óra, szoktunk lenni kb tizen). Ma mondjuk elég szar volt az idő és a víz is hűlt. Mondhatjuk, hogy ehéten kezdődött a szezon.
Persze a franc fog kimenni télen tekerni, inkább veszek görgőt.A blue twist 25k újszerűen, az aldilidlis csodák 20k- és valószínű rosszabbak. Valaki, hozzáfűznivaló
"De hát ez a demokrácia, ugye, hogy sok különböző érdekcsoport, hosszas egyeztetés után megállapodik abban, hogy érdemi változás azért mégsem lesz."
-
samujózsi
senior tag
válasz Hasaggymeg #151668 üzenetére
Azért állvány nélkül váltót szerelni, eléggé orosz-rulett fíling.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli669 #151667 üzenetére
Tényleg nem atomfizika,megtanulható és nemcsak hogy jól működő váltód lesz,hanem sikerélmény is jár majd hozzá...de ha mondasz 1-1 tünetet akkor segít itt is valaki a lehetséges diagnózis felállításában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli669
tag
válasz Hasaggymeg #151665 üzenetére
Igazad van, de egyelőre még nem sikerült tökéletesre fejlesztenem a tudásom!
-
addikt
válasz Runner_fxr #151649 üzenetére
"Magyarországon 160 kerékpárbolt végezte el a paul lange shimano steps és az ebikeshop bosch képzését! "
ez az adat honnan van?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli669 #151662 üzenetére
You Tube-nak hívják és ott a szobádban. Egy órácskát szánj rá,tanuld meg a működési elvét és elfelejtheted a szervizt,egy lépés amit ha komolyan gondolod a bringázást előbb utóbb úgyis illene meglépni,váltóállításért nem járunk szervizbe.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz nemeth989 #151661 üzenetére
kösz! asszem, megvan a következő bringám
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoli669
tag
Sziasztok!
Tudtok olyan kerékpár szervizt, ahol egy Alivio szettel felszerelt MTB kerékpát első és hátsó váltóját úgy betudják állítani, hogy az szépen és csöndesen tudjon le és fel váltani? Vagy ez csak szép álom számomra?
Köszönettel:
-
zoli669
tag
Sziasztok!
Akinek Bryton Ride 10 GPS órája van, le tudná írni, hogy a "D1" és "D2" távolságot. hogy lehet nullázni?
Köszi:
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #151649 üzenetére
A canyon elkaszálta az elektromos bringáit, nem találom a kedvenc NeurON modellemet.
Sok mindennel nem értek egyet, pl szerintem osztrákiában sincs kolbászból a láncvilla, ott sem alap dolog hogy valaki 4-5000 eurós gépet vesz, persze ott ez már elérhető az átlag osztálynak is, de még így is JÓVAL nagyobb az a réteg, főleg világviszonylatban, akik nem igénylik ezt a csúcstechnikát, csak szeretnének sokat bringázni, gyengébb kondival is, úgy hogy valamivel kevesebbet költenek a gépre.
Ezeknek az embereknek van opciójuk? Milyen márkára, v modellre kellene figyelni?"Vannak 700-as akkuval szerelt gépek, ezekből ki lehet hozni a 100km-t, közepesen erős rásegítéssel" Ez gondolom megint az +5000€ kategória, egy átlag ebike, jól tudom hogy csak eco módban tudja a 120km-t, efölött már csak 100 alatti, és boost v turbó, még alig 40 v 50km?
"ha valami oknál fogva nincs időd rendszeresen használni, akkor a drága akku könnyebben fog öregedni, mintha rendszeresen használnád"
Erről hol olvastál, v mi ennek az alapja? Milyen akkuk ezek, ha mindig félig töltött állapotban tartod, akkor romlik az élettartama úgy is hogy nem használod 3 hétig? Hetente 2 tekerés minek számít? Ha ez igaz, akkor tényleg elég erős ellenérv, ilyenről még az életben nem hallottam, szóval mégsem 1000 ciklus az az 1000 ciklus? kisbetűs részben ott van, h 1000 ciklus v 3 év, utána kuka bármit is csinálsz vele? Ez egy igen fontos infó, ami valahogy eddig egyetlen videóból sem derült ki.Na ami neked probléma "gyorsabban eszi a láncot, sort, gumit, fékbetétet." azt meg én tartom elhanyagolhatónak, persze ez is pénz, de mégis bárki számára elérhető, és attól függően jönnek elő mennyit tekersz, általában nem egyszerre, és még amatőrkén is könnyű őket szervizelni.
Én továbbra is azt tartom, hogy nehéz szervizt találni, nyilván nem új bringákról beszélünk, ismeretségi köromben sincs még csak 1 ember sem, aki valaha vett volna egy említésre méltó milla feletti bringát, aki ilyet szeretne az használtat vesz, hogy megússza a vásárlás utáni értékvesztést. És lehet azt mondani hogy a motorral meg az aksival nem lesz gond, de mi van ha mégis, kihez fordulsz ha nincs garid, és 150km körzetben senki nem látott még élőben szétkapott elektromos motort, v szoftvert v bármit.
Kicsit vonatkoztassunk el a te fővárosodtól, ahol 2+ millió ember van összetömörülve, és mindenre van igény."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
rétisün
veterán
válasz jjeahh #151653 üzenetére
"mé nem tekertek??"
mer' egy lusta dög vagyok, meg így legalább befejeztem amit tegnap elkezdtem. bandázs lett feltekerve (markolat helyett) meg kellett barkácsolnom kicsit, hogy a váltó nélküli konzolra is legyen láncleesésvédő.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #151655 üzenetére
Jó, de gondolom te terepen
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #151653 üzenetére
Itt is annyi volt,de 16,5-ös átlaggal és ~450 m szinttel...és én is sz@rrá izzadtam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #151652 üzenetére
Néha én is rákívánok egy fullíra, de tartok is tőle, hogy mivel sokat sarazok, sokkal több lenne vele a macera is.
Na de fulí vs merev és pedelec vs analóg viták helyett mé nem tekertek?? Nekem egy rövidebb 30km/247m ma is összejött, montival, nobby nic-el, 144bpm-el, 26.3km/h átlaggal. Ahhoz képest, hogy a tegnapi havas tekerésen téli ruhában is kockára fagytunk, ma vicces volt rövidnadrágban csapatni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mclovin
senior tag
Sziasztok,
Sikerült vennem egy szép Csepel Royal 4*-t,. Egyetlen baja, hogy a nyeregcső beragadt. Bármi tip, ötlet? Szerintem kap egy wd40 áztatást, aztán fingers crossed. Max marad a satupad.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151644 üzenetére
Próbálj ki egy Trail fully-t, csak az íze kedvéért.
Hasaggymeg: Nyilván próbálják minél látványosabbra megcsinálni az ilyen videókat. De a durva terepezés az gumi gyilkos sport. Szerintem egy profi DH/Enduro bringás egy hétvége alatt kukázik egy hátsó gumit. Ez ilyen, akárcsak a motorsport, egy pályanapon legyalulsz egy hátsó gumit.
trialboj: Minek? Egy valagnyi olyan hazai terepet mutatok neked ahol simán ki
lehet használni egy Enduro bringát. Még épített részek is vannak. Amiben jóval szerényebbek vagyunk, azok a szintek. Egyben nem tudsz annyit gurulni lefelé mint mondjuk egy osztrák vagy német terepen, az igaz. De ha van rásegítésed, akkor 10 perc múlva újra a hegytetőn vagy, ha kell 10 szer egymás után. Így már viszonylag gyorsan össze lehet szedni nem kevés szintet. Győzd erővel.
Ezzel az arcoskodás dologgal egyáltalán nem értek egyet, mint mindenben, itt is megvannak az arcoskodók, de alapvetően nem felesleges hazai terepre az Enduro, pláne nem az E-Enduro. És, hogy mennyire van rá igény? Nem tudom merre bringázol, de egyszer nézz fel ide a Budai hegységbe, Normafa, HHH, János-hegy és társai. Egy rakás Enduro-t láthatsz, elektromos is van bőven. Dobogókőn, 10-12 fős csapatokat lehet látni, mindenki E-Enduro-val.A gyártók pont azokra a bringákra fókuszálnak amit az átlag bringás szeretne, csak más fizetésből él egy magyar és másból mondjuk egy osztrák. Ausztriában már inkább azokat a bringákat veszi az átlag bringás is, amire itt azt mondjuk, hogy az átlagnak elérhetetlen. Nézőpont kérdése. Bár hozzáteszem Magyarországon is szép számmal fogynak pl a minőségi elektromos bringák, nyilván nem összehasonlítható a Nyugat-Európai számokkal.
Nyilván nincs olyan bringa aminek csak előnye van és hátránya semmi, de ha annyira nagy problémák lennének, mint ahogy írod, akkor nem adnának el évi 1,5 millió darabot csak Ausztriában meg Németországban.
Gyakorlatilag több fogy belőlük mint hagyományosból.Miért ne menne el 100km-t? Vannak 700-as akkuval szerelt gépek, ezekből ki lehet hozni a 100km-t, közepesen erős rásegítéssel, kb 1800-2000m szint mellett. Szerintem ez már azért bőven több mint amire az átlag bringásnak igénye van. Arról nem is beszélve, hogy 500g súlyú a töltő, és elég egy órára megállni valahol, kajálsz, közben töltöd, belemegy 30%.
Akinek ez a hatótáv kevés, az szerintem kis százaléka a kerékpárvásárlóknak, legalább is a MTB-nál maradva.Szakértelem egy másik kérdés, alapvetően nem agysebészet ez. A motort, akkut, vezérlőt kompletten cserélik ha baja van, számítógépes diagnosztika után. Ezeket a főegységeket kiszerelni nem nagy kunszt egy rutinosabb kerékpár szerelőnek. Magyarországon 160 kerékpárbolt végezte el a paul lange shimano steps és az ebikeshop bosch képzését! Nem azt mondom, hogy ezek mind értenek is hozzá, de jó szervizes nagyon hamar hozzátanulja ezt is. Fontos inkább az, hogy amikor kerékpárt veszel, azt olyan üzletbe tedd meg ahol jó a szerviz is, sok drága bringát árulnak. Ne csak azt nézzük, hol olcsóbb valami 20-30 ezerrel.
Szerintem simán meg lehet szokni a 25-öt, pláne ha terepezel. De amúgy a shimano esetében elég átállítani a régiót USA-ra, és akkor 32km/h lesz a 25-ből.
A súly kérdés, én is örülnék neki ha könnyebb lenne, de azért szerintem ez is épp elég komoly mérnöki bravúr amit eddig csináltak. 70-90Nm-es motorok, ami kivéve a 2 tenyeredbe elfér és 3kg alatt van a súlya, 2,5-3kg súlyú 500-700Wh-s akkuk.
Kicsit erősebb vázat igényel, itt még lehet pluszban fél kiló. Összesen kb 7kg plusz. Figyelembe véve mit tudnak, szerintem ez egyáltalán nem vészes így se. Egy felső kategóriás analóg Enduro is van, hogy belenyal a 15 kg-ba. De a 14kg általános adat. Ehhez mérten nem sok a 22-23.
Van ma már rengteg kerékpár szállító ami e-bike kompatibilis. Én egy sima Thule clipon szállítóval vittem, 1db pedelec és még egy analóg kerékpárt, az ég világon semmi baj nem volt. Simán bírta, vonóhorog sem kellett.Szerintem ezek a problémák amiket mondtál, laikus módon eltúlzottak. Ha mindenáron negatívumokat akarnék mondani az e-bike ellen, akkor az az lenne például, hogy ha valami oknál fogva nincs időd rendszeresen használni, akkor a drága akku könnyebben fog öregedni, mintha rendszeresen használnád. Analóg bicónál ilyen probléma nincs. Illetve gyorsabban eszi a láncot, sort, gumit, fékbetétet.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz trialboj #151644 üzenetére
Az akku kb. 2Kg. Tanácsos levenni, de sokat nem von le a bringa súlyából.
Nem vágom, hogy miért ne lehetne tetőn szállítani (ha fel bírod rá emelni ). Nekem egy hátsó ajtós tartó van a csapotthátúmon, azon símán hurcolom a Meridát. Atom stabilan rajta van.
Ami a korlátot illeti, gyártója válogatja. Az E8000 -es Shimano -t jelenleg egy okostelóra telepített, 10 rugós programmal, bluetoothon keresztül símán ki lehet ütni (saját tapasztalat). 45 -ig fel lehet "csavarni" a rásegítést. Döbbenetes az eredmény (meg, az akkufogyás). Egyébként, terepen erre semmi szükség, nem a 25 lesz a korlátozó tényező.
50 elmúltam, bringás kondim a zéróhoz konvergál, de a 22Kg pár emeletig még nekem sem akadály. Egyenes lépcsőhöz (nekem ilyet kell otthon legyűrnöm) van benne egy walking fokozat, aminél az elektromos fokozatkapcsoló nyomvatartására a motor viszi mellettem a bringát gyalogtempóban. Símán felviszi a lépcsőn.
Ami a szervízelést illeti, az átlag bringáénál bonyolultabb részei nem ígényelnek különösebb szervízelést. Ha meg azokat szervízelni kell, akkor nagy baj van.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
senior tag
Ma szembesültem azzal az "aprósággal", hogy O.K., sima gumi, 8 bar, ha lassan is, de elmegy a vizes úton, ellenben sárvédő nélkül nem egészséges a dolog...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
senior tag
https://galeria.index.hu/sport/2019/11/02/a_nagy_kereku_kerekparok_pragai_merfold_elnevezesu_nosztalgia_versenye/
Igaz, a szerző nincs teljesen képben: ezek nem kerékpárok, hanem velocipédek, de nem túl nagy a különbség. Ennek is két kereke van.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
maximilian4
addikt
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #151643 üzenetére
Meg eleve a köv bringádon lesz egy hátsó tag, hogy belekóstolj az ultimate mtb érzésbe
Runner_fxr
Jó kis gép, de minek? Magyarországon, van max 5 hely ahol egy ilyen bringát ki lehet használni, azon kívül inkább csak arcoskodni lehet vele, mert felesleges a szuper high tech váz meg ultimate geo stb, mászásnál sokat segíthet, de lefele nincsenek kiépített pályák (olyan mennyiségben) hogy tényleges igény legyen rá.Persze jó nézni a profikat hogy csapatják, de én sokkal jobban örülnék, ha azokra a bringákra fókuszálnának a gyártók, amit az átlag bringás szeretne. Pl oldják meg hogy 100km-t menjen komolyabb rásegítéssel is, vagy ha nem megy, legyen könnyebb az egész gép.
A legnagyobb hátrányuk még mindig az hogy senki nem ért (kisebb városokban) a szervizeléshez, és ez nem a gyártók hibája.
Nekem csak olyan gép kellene amiből kiütik a 25 ös limitet, én 30 al megyek aszfalton, vagyis annyival szeretnék. A másik jelentős problémám, hogy a 20+kg miatt nem lehet tetőn szállítani, ha meg nincs vonóhorgom, akkor cseszhetem... vagy ha mondjuk kiveszem az akksit, akkor beesik 18kg körüli értékre az összsúly? v az aksi nem nehezebb mint 1 kiló?
A bringa súlya még abban is korlátoz sokakat hogy felvigyék az emeletre, sok helyen nem megy be e liftbe(esetleg nincs is lift), ezek mind mind olyan hátrányon amelyek gátolják az elterjedését. Hiába lenne 3500-4000 europénze, hogy vegyen egy ilyen zsiványségot, kicsit belegondolva előjönnek a fent említett gondok."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #151634 üzenetére
Kicsi a váz (21 kő nekem) és törékeny karbon.
(#151635) Runner_fxr...ha te mondod elhiszem,mert hát én és a lefele csapatás... ...ugyanakkor látszik,hogy kismilliószor lejöttek már ott és rápakolnak rendesen a videó kedvéért,pl 1.00 percnél érezhető,hogy játszik a vassal az élvezetet/látványt fokozva ezzel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #151641 üzenetére
Az sajnos tudtommal nincs, max trail fully meg pluszos trail
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #151640 üzenetére
Van olyan terep ahol már a 30-40km/h is eszement tempó, van ahol a 60 sem gyors.
Teljesen máshogy kell bringázni egy XC-vel és máshogy egy Enduro-val, XC szemszögből nézve teljesen érthető az álláspontod. Én sem szívesen ereszteném meg egy XC-nek 60-al erdőbe. De Enduro-val mentem már közel 80-at is.Ha E-MTB-t próbálsz, akkor lehetőleg Enduro kategóriából válassz.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #151637 üzenetére
Ja, értem. Trail alatt amúgy én merev trailra gondoltam . Tudom, hogy magabiztosabban át lehet száguldani olyan akadályokon, amiken a merev xc-vel nem, de nekem egy bizonyos határ fölött nem ez a bajom a sebességgel, hanem az, hogy az élvezeti faktor már tovább nem nő mondjuk 30-40km/h fölött, inkább átcsap pánikolásba sima terepen is, mert az jár az eszemben, hogy mi van ha ilyenkor esek el... + ami még jobban zavar és irritálóvá kezd válni miatta a csapatás az az, hogy ha túl gyorsan veretem, már nincs elég időm semmit megfelelően lereagálni, mert kissé lassan kapcsol az agyam . Tudom, a technika ott már sok mindent megold, de nem mindent és én valahogy nem élvezem annyira azt, ha csak átveretem mindenen és vagy túlélem vagy nem, szeretem ha azért "rendesen" átjön a terep a maga nyers valójában és én kell leküzdjem a nagyját, nem a technika. Duci gumis endurónál már kicsit úgy érzem sokat tompít ebből, de egy trail még jó lehet... bár pluszost már lehet abból sem vennék. Persze ez nagyon ízlés kérdése és jó lenne minden mást is kipróbálni xc-endurón kívül, hogy táguljon a látásmódom. Pl az e-bájkokig máig nem jutottam el, pedig a megyénkben már 3-4 helyen is bérelhetőek
Más: tegnap egy 10 kilós cx-el bírtam a tempót!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #151631 üzenetére
Épp ez járt a fejemben, hogy mennyit költhetnek (azaz a szponzor) gumikra
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #151636 üzenetére
Ja persze, eszembe nem jutna így menni. Csak azért linkeltem be, mert így látszik, hogy mit tudnak ezek a gépek. 23 kilós dögök, de úgy terelgetik mintha 12 lenne. Ehhez nagyon durván meg kell tervezni, le a kalappal a Cannondale előtt. A saját szempontodból majdnem mindegy a tempó, egy modern Trail/Enduro sokkal élvezetesebb és sokkal biztonságosabb mint a merev. Azok a terepek és sebességek amiket most veszélyesnek gondolsz, egyből megszelídülnek.
160/160-as rugóút, klasszikus Enduro felépítés az új Moterra. A SE verzióban van egy 180-at mozgó dupla vállas Boxxer. Ez így már Super Enduro kategória.
Biztos, hogy van rá fólia, de nekem szimpatikusabb volt a 7-es lencsevédője, amit csak lecsavartál ha karcos lett.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #151635 üzenetére
Én ezt a tempót is értelmetlennek érzem átlagember szemmel, az enduros haverom is eléggé vereti lefelé, de azért nála is van egy "egészséges" határ, ami fölé már én sem mennék 2.6" gumikkal és nagy rugóúttal sem. Mondjuk mostanában kezdtem azt érezni, hogy lefelé köves kemény terepen van ahol még nekem is kevés a 2.25" + 100mm rugóút, olyan helyre max egy 2.4", 130-150mm trailt tényleg elfogadnék
Amúgy ez az új cdale miez, enduro? DH? Valahol a kettő között?Gopro: ja, sérülékenyebb elvileg a 8-as. Amúgy ezekre nem lehet a lencsére valami tempered glass-t rakni, mint a mobilok kamerájára? Picit valszeg rontja a minőséget, de csak szemmel nem érzékelhető mértékben.
6030D: nem ronda, bár aszfaltra lehet kevés lenne neki az áttétel.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #151631 üzenetére
Azokat a kanyarokat olyan tempóval aligha tudod bevenni farolás nélkül! Ugyan azt a videót néztük?
jjeahh: A nyolcasban nekem az a fura, hogy nem levehető a lencsevédő. Megmarcolod akkor cserélheted az egész burkolatot. Hetesről csak lecsavartad a lencsevédőt ha cserélni kell. Minőségbe kicsit stabilabb a nyolcas, de itt közel sincs akkora ugrás mint 6-ról. Az új szoftverrel a 7-is elég megbízható kamera lett.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #151631 üzenetére
Nézd, itt van a következő bringád. [link]
Ismerem az eladót, ha valakinek több infó kell, szóljon. Bár inkább hívja fel őt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #151626 üzenetére
Nálam ez úgy nézett ki,hogy volt egy Manitou Axel Compom :) és az annyira nem mozgott, hogy fogtam, kidobtam a *****ba az egyik szárban lévő patront, a rugót meg átkentem konkrétan olajjal, már nem tudom, milyennel. Aztán végre legalább rugózott. Elég régen volt, de arra nem emlémszem,hogy télen beállt volna (igaz, akkor kevésbé merészkedtem ki hidegben)
Ez, meg a másik (RST) teleszkópos villa-élményem eléggé meghatározta az olcsó telókhoz való viszonyomat :)
Szóval ezek a fiatalkori traumák is benne vannak abban, hogy máig érdekelnek merevvillák :DBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #151617 üzenetére
Van amelyik jobban bírja a hidegben,de kétlem,hogy lenne olyan mely ugyanúgy működne +30°C és -5°C hőmérsékleteken.A hidegben mindegyik kissé merevebb lesz,én pl. a visszaút csillapítást szinte nullára veszem ilyenkor,mert pár perc bringázás után lelassúl ha kihűl.
6030D...ja,és vásárolsz egy kissé vastagabb talpú cipőt,vagy más kialakítású pedált,nyerget,máris újra ott néhány mm.Amúgy terepen,ahol a fél bringázást kiállva,vagy a nyerget alig érintve nyomod le,elképzelhető,hogy kevésbé vagy érzékeny erre,mint egy időfutam gépen,ahol ugyanúgy ülsz órákon át.
ZolkoW...a becsatolóssal amúgy is picit lentebb kell engedni,hogy húzni is 6ékonyan tudj.
Runner...az kiérződik,hogy a gumikat a szponzor fizeti,azokból a szükségtelen,de annál látványosabb farolgatásokból.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #151623 üzenetére
Jobban vasal, mint a 7-es, de én nem látok olyan brutális különbségeket, mármint nekem a lényeg az, hogy élvezhető legyen a videó, ha néha picit berázza, az nem zavar. Amúgy a technikai oldalára kíváncsi lennék, hogy oldották meg, szerintem a giroszkóp alapján folyamatosan croppol szoftveresen és nagyon ügyesen teszi, mert pl. Premiereben ennyire nem lehet kivasalni a videót, meg az is király, hogy nem zselésedik egyáltalán a felvétel. Viszont érdekelne, hogy a valós felbontása és látószöge mekkora lehet a kamerának, mert ehhez a szoftveres stabihoz elég durva tartalék kell legyen benne ahhoz, hogy ne romoljon a minőség a hatalmas croppolások miatt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #151628 üzenetére
Lehet, hogy sokat esett fejre, aztán kicsit beszédhibás lett, de a bringázáshoz nem kell beszélni.
-
maximilian4
addikt
válasz Runner_fxr #151627 üzenetére
A második videóban milyen nyelven makog a srác?
Úgy tűnik nem csak én értettem nehezen: "I am a native speaker, but I had to activate the subtitles to understand Josh."Maxi
-
IMIIKE1998
őstag
válasz xy.zsolt #151619 üzenetére
Akkor tényleg nem vagyok egyedül. :D
#151620 zoli03: Sejtettem. :/
#151621 Zolkow: Már többféle zsírral is volt szervizelve, de ez a bemerevedés megmaradt.
#151623 trialboy: Fején találtad a szöget. :D 40k-ért vettem anno a bringát, így sokallom a telóárakat.
#151624 maximilian4: Előbb egy téli gatya lesz a decathlonból. :P -
maximilian4
addikt
-
trialboj
őstag
Brutálisan odarakta magát a gopro ezzel a hypersmooth stabilizációval, a videóban olyan mintha nem is a bringáson lenne a kamera, és az előző modell igen profi stabilizációja is nevetségesen amatőrnek hat mellette.
A videóban említi hogy nincs benne optikai képtstabilizátor?! Kicsit hihetetlennek tűnik, de ha igaz, akkor elméletben a 7es black is kellene tudja a 2.0 hypersmoothot.(#151617) IMIIKE1998
Az nem arra van nekem a suntour xct, sem jó hidegben semmire, hiába kentem én bármivel, el kell ezt engedni. Télen eleve olyan hideg van, és emiatt annyira ritkán van mód egy jót tekerni, hogy a legkisebb gondod lesz az h merev az eleje. Gondlom leginkább mentálisan birizgál, hogy van egy alkatrész amivel nem tudsz mit kezdeni, mert nem elég jó hogy bármiképp tunningolni lehessen.(#151606) Hasaggymeg
Nem is bringás, aki még nem turházta vállon magát de amúgy hasznos skill, mert ha lusta vagy megállni hogy kifújd rendesen, kevesebb oxigént szippanthatsz és ez gondolom rossz hatással van a hatékonyságra is."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #151617 üzenetére
hígabb kenőanyag?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #151617 üzenetére
Nincs.
-
xy.zsolt
őstag
válasz IMIIKE1998 #151617 üzenetére
Igazolom...Az RST fagypont körül már nem működik.....én lockolom is mindig télen emiatt. Ugyanakkor azt is írják róla, hogy nem túl tartós teleszkóp....ez nálam nem igaz!....12 éve gondozásmentesen is kiválóan teszi a dolgát....kivéve hidegben! De olyan hidegben már én sem tekerek szívesen....max a boltba
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz ZolkoW #151616 üzenetére
annyira számítanak a milliméterek IS, hogy a napokban egy rövid bringásgatyára húztam fel egy hosszút és zsibbadni is kezdett a szerszám a tekerésnél, pedig amúgy nem szokott amióta belőttem a pontos méreteket. Szóval a plusz betétvastagság már ennyit számított
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
IMIIKE1998
őstag
Arra nincs valami trükk, hogy rugós telónál hogy előzzük meg azt, hogy ne merevedjen be teljesen hidegebb időben? Testbike-on is többen írták, főleg az RST-kre, hogy ugyanezt tapasztalják.
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #151610 üzenetére
Sokan túl magasan használják a nyerget, aztán tekeréskor billegnek rajta, sokszor látom, ha autóval biciklist előzök :)
Én is egy centivel alacsonyabban használom, mint mondjuk tavaly, és először szokatlan a térdnek, de biztos vagyok benne, hogy ez a jobb. Ezzel nem azt mondom, hogy te is túl magasan ülve tekersz, de ha zsibbad, az gondolom nem jó jel. (zsibbadást tekintve nekem is sokat számított a kormánynál egy centi magasságkilönbség)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
emiki6
veterán
Sziasztok!
Görgönek Tacx Blue Twist vagy valami aldis lidlis csoda lenne jobb?"De hát ez a demokrácia, ugye, hogy sok különböző érdekcsoport, hosszas egyeztetés után megállapodik abban, hogy érdemi változás azért mégsem lesz."
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #151611 üzenetére
legalább akkor mentél, amikor jólesett
nekem ma csak szerelgetés jutott.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
samujózsi
senior tag
válasz Hasaggymeg #151609 üzenetére
Igen, érzem. Kényelmetlenül alacsony. Valójában az a +5mm lenne optimális, de attól zsibbad a lábam, ahol most van, nem tökéletes, de legalább nem zsibbaszt, ha lejjebb teszem, az már -1cm az optimálisból, az már durván érezhető. Más kérdés, hogy van elég gondom a gerincemmel (ferdülés, meszesedés stb.) egészen apró dolgokat is megérzek, nem csak a bringán.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #151607 üzenetére
Elhiszem,de engedd lentebb ugyanannyival,nézd meg érezni fogod? ...ott a kép szerint 2-3 mm ha van,az is a 2 vége között és arra gondoltam hány nyereg lenne teljesen egyenes így asztalra helyezve.
(#151608) jjeahh...az olyan a nedves aszfalton utálok bringázni,a sáros vízpermet belepi még a legeldugottabb helyeken is vasat. Nem szabad hagyni megszáradni rajta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
válasz Hasaggymeg #151606 üzenetére
Nem akarok vitatkozni, de... ha 5mm-rel magasabbra teszem a nyerget, 3-4km után zsibbadni kezd a bal lábam. Ha visszateszem az eredeti helyére, akkor nincs zsibbadás. Többszörösen tesztelve, mert nem akartam elhinni, hogy ilyen sokat számít az a pár mm.
Ha kicsit érzékenyebb az ember dereka, én simán el tudom képzelni, hogy ez a kicsi is gondot okoz.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #151604 üzenetére
Nekem ezt még nem sikerült megtanulni. ...félek,hogy összekenem magam.
(#151605) gabro0...kétlem ettől fájna a derekad,ennyit szerintem simán korrigál a testünk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
Sírok, b+
Snot RocketItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
rétisün
veterán
válasz samujózsi #151600 üzenetére
én ilyent hordok télen, tudom nem olcsó, de nagyon jó. ja, és nem cicanadrág fazon, ha esetleg ez tartana vissza valakit a bringásnadrágtól.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
inifini
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest