Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Gurulunk, WAZE?!
- Asszociációs játék. :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #152997 üzenetére
Most vesz a csóró kettőt és eladja dupláján aztán kifizeti a nyereségből a kábeltévét még belefér a csibész kategóriába,de biztos van aki tucatjával seftel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #152984 üzenetére
Én ilyet még nem láttam, bár elég sok mindenféle franccal találkoztam már. De őszintén nem is akarok. Ha magamnak fűzök úgyis anyával 65Ft-os sapimmal teszem.
(#152986) cdl Sorból miért nem sunrace? Olcsó és kifejezetten jó.
(#152988) cdl A shimano fékek legnagyobb hibája a fékpofa szokott lenni, egy normális fékpofával megtáltosodik a filléres fajta is. Találkoztam már kétforgáspontos clarissal ami szarabbul fogott, mint egy csepel rudas fékje, két rendes fékpofával teljesen jó lett. Bár nem cserélném a record fékeimet semmilyen shimanora. (Shimanohoz viszont nem ajánlom, ugyanis a campa sosem változtatta meg a fékek húzását, ezért a campás fékkar többet húz, plusz a kioldó is a fékváltókaron maradt.)
Szóval én előbb vennék valami koolstop vagy swissstop fékpofát, mint új féket.[ Szerkesztve ]
-
VGYke
addikt
válasz Runner_fxr #152902 üzenetére
Köszönöm! Ez egyenlőre csak a bakancslistám egyike. És csak lefelé, ahová felvonó visz.
Zéró az információm, de hát ha nyerek, így csak kíváncsiság:
DH kerékpár tól-ig mennyibe kerül kb?
Hozzávaló ruha, stb. tól-ig kb? Nem a divat miatt, hanem a puhanások miatt?
Csak álmodozom....
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #152995 üzenetére
Most van 5000-ért lidlis pumpa is, hívd fel. Végül is ha most kell, akkor nem lehet megvárni, hogy a boltban csak 2500 legyen...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz gabro0 #152990 üzenetére
ha féken grammoznál, ezt ajánlom: july 20, july 21
a 20-as 254 gramm, a 21-es 210. egy jó régi bikemag bejegyzés szerint fékerőben se rosszabb mint az ultegra, és itt a bike24-en is hasonló értékelést kapott.
(#152994) cdl: egyetértek, a 6800-as Ultegra fék nagyon jó. kíváncsi lennék,az újabbak (vagy csak a 8000 van utána?) jobb(ak)-e, pár grammal nehezebben.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz gabro0 #152990 üzenetére
Ittne, semmi extra . A tépőzárat tartó pántok nem valami bizalomgerjesztőek, remélem legalább nyárig kibírja . Ha bírni fogja, akkor másképp rendben van, kényelmes meg minden.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Svájkó
újonc
Köszönöm szépen az infót . A zégergyűrűt cserélték. Egyenlőre mükszik. Később majd csere lesz belőle.
-
gabro0
őstag
Azon is gondolkoztam, de azt olvastam/néztem, hogy a 105 és az Ultegra fék közt csak a súly a különbség (30 gramm alatt). Annyit nem ért volna az egész, beleszámolva a mostani eladásával járó macerát is.
jjeahh: "cipő felavatós kör"... láttuk az utat, a bringát.. na de hol a cipő?
-
-
cdl
senior tag
Aki érintett, annak jó ajánlat:
12000 forintba állna meg a 8000-es Ultegra 11-25-ös sor.
Bezzeg 10-be nincs. [link] -
ZolkoW
őstag
...Korrekt a CRC, most péntek előtt picivel feljebb vitte az árakat, mármint black friday címkével, csak már nem 50 vagy 40, hanem 30% kedvezményt ad ugyanarra.. ;) biztos el vagyunk kényeztetve :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
válasz ivana #152983 üzenetére
nem kell, hogy rozsdamentes legyen a fekete küllő, sok olyan van ami nem az
a barnításból többféle verzió létezik (tűzi és vegyi barnítás abból is hideg meg meleg), főleg fegyverek kezelésére szolgál, gátolja a rozsdásodást is [link] a hideg vegyi barnítás egy nagyon olcsó eljárás, és majdnem fekete lesz tőle a küllő (ráadásul olcsó nem rozsdamentes alapanyag is gyakorlatilag "rozsdamentessé" válik)
sok olcsó fekete küllő nem szinterezve van, hanem barnítva, látszik is rajtuk (nem DT kategória)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #152981 üzenetére
horganyozva vagy barnítva (olajban) Ezek nem tudom mennyire alkalmazhatóak rozsdamentes acél esetén, de soha nem láttam alkalmazni. Régen horganyzott küllők voltak szénacélból, barnított küllőt még soha nem láttam (elég gyanúsan nem létezik).
Szinterezve (porfestve) vannak ezek a fekete küllők, cserébe jóval drágább, mint az ugyan olyan sima. (Csak rozsdamentes acél küllőt szabad megvenni...). -
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #152976 üzenetére
Télre köv. alkalommal olyant nézz, aminél írja a "thermo", "thermal" kulcsszavakat. Nekem most olyanok vannak, 0 fok alatt tökéletes, valszeg -10 fokban sem fagynék kockára benne. Ha sajnálsz sokat költeni rá, irány a decathlon meg a turkálók.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz ivana #152965 üzenetére
a fekete küllő nem festve van (legalábbis a jobbak) hanem horganyozva vagy barnítva (olajban) esetleg szinterezve
a festék rugalmatlan, és a kerékben a küllő meg rugalmas, így pillanatok alatt rugja le magáról“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #152976 üzenetére
tedd el kullancs ellen nyárra
sityak: alin lehet 4 dolláros univerzális szivacsbetéteket venni, ha amúgy nem túl régi még a cucc, akkor én ilyet választanék bele.
más: tegnap érkezett egy ebayes stucni (kedvencem: UNO márka, már 3 ilyen van, ezek szerint gyűjtöm őket.) , de szabadságon voltam - munkahelyre kértem. A drága munkatársaim átcsomagolták egy bazinagy dobozba, úgy tették az asztalomra, én meg kaptam az enyhe szívrohamot, hogy mit rendeltem... még a pecsétes matricát is átragasztották.. ellenség már nem is kell
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
válasz trialboj #152976 üzenetére
Pedig elég jól leírja a hibike és a PI hivatalos oldalán is, ha összehasonlítod a hosszú gatyákat. Van a tiéd, az a sima hosszú, van a thermal, az vastagabb, bolyhos, meg van a hybrid, amiben van softshell betét a szél ellen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #152967 üzenetére
Tegyük fel az, de hogyan gyógyult rá úgy, mint egy zsugorcső?
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Lenne két kérdésem, van egy régebbi dekás sisakom, ami szerencsére nem kopik , legalább is eddig még nem sikerült földhöz koppintanom, emiatt nem is cserélném, de a szivacs ami belül van eléggé viseltes. Ezt lehet cserélni, vagy ilyenkor a modern korban újat vesz a jómunkásember? Esetleg balkáni felfogás szerint bemegy az üzletbe és zsebre vág egy bélést egy új sisakról?
A másik már neccesebb. Vettem egy 'télies' nadrágot, gondoltam 0-10 fok között jól jön majd, de a gond az, hogy még 13 fokban a bringa mellett állva is rettenet hideg, ha elkezdek tekerni, a menetszél miatt viszont olyan mintha nem is lenne rajtam semmi. Csak kontraszt képen, a kínai nadrág/mez kombóm, 24 dolcsi volt, és a nadrág része, kb 10 fokig magában is elég, ennek ellenére ez a márkás nadrág jóval hamarabb elvérzik.
Az érdekelne hogy mire gondolt a költő, nem lett rendesen átfordítva? Az angol verzióban sem ír pontosabbat, de ott van hogy átmeneti időszak, és hidegebb időben. Szerintem ez a nadrág kb 15 fok felett használható, de akkor meg egy rövid nadrág térdmelegítővel is elég."These lightweight pants offer the best protection for the transitional period. Both on bike shorts in cold weather and as a warming position before or after the trip a good choice. "
"Diese leichte Hose bietet besten Schutz für die Übergangszeit. Sowohl über Radshorts bei kühlem Wetter als auch als wärmende Lage vor oder nach der Fahrt eine gute Wahl."
Kép 01 02 Nincs benne bélés, szóval gondolom ezt megszívtam.
A német verzióban sem utal rá hogy ezt a nadrágot mikor ajánlott használni? Azzal hogy odaírta hogy hidegben is jó lehet, én arra gondoltam, egy vékonyabb réteggel ezalatt megoldható lehet, de annyira vékony, és semmi szélállósága nincs[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
őstag
válasz Svájkó #152970 üzenetére
Ami fityeg, annak a végén a gömb nyomja a dugattyút, a zégergyűrű meg a féktestesbe van akasztva, az gátolja meg, hogy kiforduljon a kar. Az szakadt ki, nekem ugyan ez volt, amikor estem tavaly. Vagy estél, vagy eldőlt a bringád. Zégerfogóval összenyomva vissza tudod rakni, de egy erősebb behatásra megint ki fog szakadni, mert az alutestből kiforgácsolja a peremet. Sose lesz jó.
Cseréltesd ki, nem vészes, 4-5000 Ft+munkadíj.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
Na, a bringám már Ausztráliában van...holnap házhoz is szállítják. Vámról hír nem jött eddig....szóval remélem már nem is fog. Hogy sérülésmentes-e azt pénteken látom meg....izgulok. Holnap repülök én is utána
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hínár929
tag
válasz SOAD19 #152971 üzenetére
Szerintem nincs műszakilag eltérés, 1-2 ezer forint kölönbségnél én az ebikével fűzetném, kérnék csapágy beállítást is, de ha jól látom nagyobb az árkülünbözet és amit most tettél fel az Mavic felnivel van. Ez a küllőanya kialakítás csak a fűzésnél számít, centírozásnál nem.
Ha véletlenül autós az sem gond mert pl. a continental szelep leszorítója peremes és beleilleszkedik az esetleges autós furatba, mint ezen a képen, ilyesmi az anya, pont kitölti a nagyobb furatot.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Svájkó #152970 üzenetére
az a csavar a karból kilógva a kar elérését állítja? az a tippem, hogy csak az lett nagyon kitekerve, és az utolsó menet elengedte a rázkódástól, így csak vissza kell tekerni, de kicsit hosszabban, hogy fogjon is valamit. Ha nem, akkor más ötletem nincs.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
SOAD19
addikt
válasz ivana #152965 üzenetére
Köszi a véleményt! Azt mire érted, hogy "erre"? Úgy érted, hogy cross felhasználásra, bőven elegendő lenne az acera szint is? Hajtás csere alatt azt értettem, hogy elől a középső és nagytányért (a kicsit itt a pusztában, Debrecenben nem igazán kell használni, mondjuk a nagyot se sűrűn használom városi közlekedésnél) a fogaskoszorút kell cserélnem plusz két lánc. Fekete küllőkkel van szerelve gyárilag a kerék, gondoltam legyen az új is fekete.
(#152967) Hasaggymeg
Köszi a szavazatot!(#152968) Hínár929
És, ha a fűzést nem számoljuk bele az ebike-osnál, akkor is a Rose verzió a nyerő? Kösz a táblázatot, és a tanácsot! A Rose-osnál nem vagyok benne biztos, hogy prestas-e a felni (a prestat preferálom, mert jobban tetszik kinézetre, és van két belsőm, így nem kellene még belsőt is vennem pluszban). Ez alapján igen, igaz a ref. szám eltér két 00-val, ez alapján meg autószelepes a felni. Rákérdeztem Rose-éknál, remélem holnap válaszolnak.Van egy 19 mm-es változat is. Ennél, ez azt jelentené, hogy az említett speckó kulcs kell a küllőanyákhoz?
" Nipples: DT Swiss Pro lock Double Square, black: square mount on both nipple ends (to tighten the nipple from the side of the rim base, you'll need the Park Tool SW-16, item no.: 2010296, as the nipple doesn't have a slotted head)"
Bár, kerékpárszervizben, csak rendelkeznek, ehhez hasonló szerszámmal. De, most nézem, hogy autószelepes. -
Svájkó
újonc
Üdv!
Az első fékkar kiakadt simán haladás közben.
Shimano BL-M335 hidraulikus tárcsafék.
Javítható vagy inkább csere?
[link] -
Hínár929
tag
válasz f4lcon #152949 üzenetére
Szia!
Egyedi az biztos, főleg a barna famintás, nagyon ott van
ZolkoW:
Köszi jó tipp egy olcsó alternatívának, az a baj nem lehet próbálni, pedig nem árt. Már azt hittem milyen jó lesz az Abus Hyban+ amiről beraktam a képet de körözgettem vele reggel a hidegben és nem védett olyan jól a szél ellen mint gondolná az ember. Most ez lesz a következő tesztalany.[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz SOAD19 #152964 üzenetére
Szia!
Az ár alapján a kész kerék a nyerő, műszakilag nagyon hasonló a kettő egyébként. A felni szélességet érdemes átgondolni, később lehet feltennél keskenyebb külsőt. Felni-gumi szélesség összefüggés:Amit mindenképp érdemes megejteni attól függetlenül, hogy milyen kereket választasz az a csapágyak beállítása, ha fűzeted akkor ott érdemes beállítatni ha pedig készet rendelsz akkor érdemes elvinni szervizbe. A kónuszos agyakat gyárilag nem nagyon állítják be és sokkal hamarabb tönkremegy ha a gyári beállításon marad.
-
-
gabro0
őstag
válasz dellfanboy #152939 üzenetére
Már megválaszolták, új bowden + pipa a biztos, tényleg nem tétel. Ez a valami nem tudom hogy került rá, a kábelen tök fölösleges ilyen.
-
ivana
Ármester
válasz SOAD19 #152964 üzenetére
Hajtás: Erre szvsz tök felesleges az acera integrált hajtásnál több. De azt sem értem teljesen miért kell cserélni az egész hajtást...
A fekete küllőnek semmi értelme nincs, az ugyan az a rozsdamentes acél küllő feketére festve. [link] Küllőből sapimot érdemes, van olyan, mint a DT.
A 37-es gumihoz jó a 21-es felni is. Klasszikus esetben (tanyabike) a 37-es gumihoz 20-as a felni.
-
SOAD19
addikt
Üdv újra!
Nem rég kértem a tanácsotokat kerék ügyben, miután ellopták az első kerekemet. Volt egy használt kerék szett, de nem jött össze. Az is felmerült, hogy lehet eladom majd a bicajt, és veszek majd egy újszerűt, mert sokat kellene rákölteni a jelenlegire(a hajtást is cserélni kellene, kb. 30k + teleszkóp). De elvetettem, mert ahogy nézem, jobban kijövök, ha felújítom. Ő lenne a páciens, egy cross merida: [link]
Szóval vennék egy szett kereket, csak kérdés melyiket. Múltkor már összepakoltam alkatrészekből egy tűrhetőnek tűnő szettet, viszont rátaláltam, erre: [link] (féktárcsákkal együtt 42k)Itt van a másik jelölt:
Agyak: Első Hátsó
Küllő: [link]
Küllőanya: [link]
Féktárcsa: [link]
Felni: [link]
Össz: 44k plusz erre még rájönne a fűzés ktg.-e, ami 7k is lehet.Ahogy nézem, nagyjából hasonlóak. Felniben melyik az erősebb?
A másik kérdésem az lenne, hogy a 21mm belső szélességű felni, mit befolyásol, milyen előnye, hátránya van egy kisebb szélességűhöz képest? Nem lehet túl vékony gumival használni?! Jelenleg 17 mm belső szélességű felni van a bicajon, ha jól mértem, és 37 mm széles gumikkal használom. A Rose felé húzok az ára miatt, és vélhetően hamarabb is megkaphatnám. Igaz az ebike-nál pénteken lesz black friday, bár nem hiszem, hogy a most összeszedett akciós alkatrészek ára jelentősen csökkenne. Egy ingyenes kerékfűzést, mondjuk lehet ki tudnék "harcolni" a black friday-re hivatkozva. Az oldalon írják, hogy olykor van ingyenes fűzés.[ Szerkesztve ]
-
twine
veterán
Ráülnék erre a gumivásárlás témára...
Azt már látom , hogy a gyári gumi a 27,5-es decathlonos RR St520-on piszkosul kopik, szóval hamar cserélnem kell, viszont felmerült bennem a kérdés milyenre ha;
én tavasztól tervezem, hogy a melóba sűrűn bringával jönnék...cca.2x22km aszfalt...
Viszont "otthon" meg ha a családdal mocorgunk a környéken, az (száraz időben ) sokszor süllyedős homok, vagy többségében murvás, törmelékes utat jelent....Erre lenne jó a Double fighter? vagy van ilyen felhasználásra egyáltalán gumi?
Vagy ha bütyköst veszek nagyon ledarálja az aszfalt? vagy egy trekkingre tervezett ride tour nagyon copó murvás törmelékesen?
Életemben mindig bütykös gumikkal tekertem, nem ismerem az érzést, milyen lehet egy ilyen trekking gumi "murváson"..Köszönöm előre is ,ha irányt mutattok
-
dreizwanzig
tag
válasz Szakbarbár #152960 üzenetére
Augusztusra megvolt a 3500, aztan ramszakadt egy rakat melo, most van 4200 Es amennyire mostanaban idom van mar gorgozni sem fogok sokat. Sajna nem lesz meg az 5000 pedig tavaly megvolt. Na nem baj... remelem karira meghozza a jezuska a smart gorgot, amiben motorfek van es akkor fogok tudni hajnalban, meg este is edzeni, mert a mostani annyira hangos, hogy nem merek este 8 utan a pinceben gorgozni, mert felek, hogy lejon a szomszed (az elozo helyen ahol laktam, ott megtortent)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #152957 üzenetére
Ha sikerül összehangolni a telókeménységet a gumikeménységgel és súlyoddal olyan élmény mintha új bringád lenne. Tény,hogy ha ~80+ kg vagy és vadulsz akkor egyszerűen kockázatos úgy a gumit alacsony nyomáson használni,mint a telót puhán,mert bármelyiket felütheted.Traktornyomban a gumi recéit szerintem sem mozogja ki semmi teleszkóp,sebességnél lehetetlen azt a finom rezgést lekövetni,és legfeljebb a gumi segít rajtad. Ilyen szempontból a Manitou Marvel tényleg egy csoda,roppant könnyen megindul és Foxos vaj-puhán mozog. ...igaz én puhán is használom,ha felugorva a teljes súlyommal a kormányra terhelek,helyben is kimozgatok 8-9 cm-t a tízből.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
válasz ZolkoW #152957 üzenetére
A mai telókat már nem ismerem, ami Rebám volt (levegős), az nagyon nem tudott finoman mozogni. Ellenben 2001-2002 körüli évjáratú Manitou Black... hát már meg nem mondom, hogy 100-as vagy 120-as... na az valami csoda volt e téren.
Tökmindegy volt, milyen úton mentem, mindenhol olyan érzésem volt, mintha sima beton lenne alattam. Nem véletlen, hogy azzal a merevseggű montival sokkal gyorsabban tudtam bringázni, mint bármi egyébbel... (az még olajos csillapítású, rugós villa volt)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ZolkoW
őstag
válasz Ironizer #152954 üzenetére
hát ezaz, mármint a pontos nyomás - arra már rájöttem, hogy a műhelypumpám mérőkéje egy kapalap ..., egyszer felpumpáltam vele aszerint 1,6 körülre (már nem emlékszem pontosan), és az a kék Schwalbi a haveréknál 2 fölöttit mutatott. Most 1,2 volt a mutató szerint, de amivel meg tudnám még mérni, az csak autószelepeshez jó, még megpróbálom átalakítóval, vagy összemérem egy autószelepes kerékkel Na ezért gondolkozom valami megoldásban, de nem mindenáron.
A teleszkóp az tényleg másra van, esélytelen, hogy ilyen sebességű rázkódást kimozogjon, én legalábbis még nem láttam olyat, Foxszal is sz*r volt menni a megszáradt traktornyomban . Erre a gumi a legalkalmasabb talán, meg lehet hogy a kormány, markolat sem mindegy.. (a gravelem alu kormánya is jó ridegen közvetíti az efféle rázkódást, ha egyszer műanyagosítok, az ezért is lesz, nem csak a súly miatt) Ja, egy Rebám van amúgy.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
senior tag
Megvan a 4000.
Immár az órámban is.
Ez úgy saccra 2300-2400km idén, egyetlen 100+-os táv nélkül.
Az idei leghosszabb utam 70km volt, mert a Váci komp helyett Kisorosziba mentem egy tévedés miatt...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Ironizer
tag
válasz ZolkoW #152951 üzenetére
Jah, mintha olvastam volna egyszer, hogy az alacsony guminyomás/ballonos gumi az talán a legjobb telónál is jobban csillapítja az ilyen fajta útegyenetlenségeket. Azért szívesen kipróbálnék egyszer vmi drágábbat, mint az én alap suntour-om, hogy érzek-e egyátalán bármi különbséget az én felhasználási módomban. Mekkora nyomással mentél, és milyen telód van amúgy?
-
jjeahh
nagyúr
-
dreizwanzig
tag
Koszi mindenkinek a valaszokat. Megrendeltem a double fightert, 24 Euro volt a 2 darab, nem penz erte. Meglatjuk mennyire valik be. Most schwalbe black jacke-em van, nekem elegge csuszos a nedves aszfalton, az oldalfala meg szetrepedezett fel ev utan. Az outin is conti van es nagyon bejott, remelem nem csalodok ebben sem.
-
ZolkoW
őstag
válasz Ironizer #152498 üzenetére
Voltam megint az erdei macskakövön! Meglátás: tegnap 1-2 tizeddel alacsonyabb nyomáson mentem, mint egy hete, és sokkal-sokkal jobban simította a köveket, anélkül, hogy különösebben megéreztem volna a nagyobb súrlódást. (2,35 Nobby Nic, 2,25 Racing Ray) Tegnap írtam is, hogy ezzel a setuppal jobb időt mentem ASZFALTON, mint a nyáron bármikor a gravellel ugyanazon az úton . Remélem, pénteken lesz valami kihagyhatatlan akció nyomásmérőre, olyanra, ami prestával kompatibiilis, mert Alin hemzsegnek a csak autószelepes csodák..
Ez van kinézve: [Blackburn]
másik, [SKS]
Ilyen Schwalbét használtam egyszer, biztos el lehet lenni vele, de nincs leeresztőgombja, és adapterrel tudja a prestát.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hínár929 #152914 üzenetére
olcsó alternatíva, ha esetleg: [link] Cimbik vettek, de nem túl régen, meg kell kérdeznem, mik a tapasztalatok. én is szemüveges vagyok, de arra jöttem rá, hogy ha rendes zötyögés van, azaz rázósabb terep, akkor a szemüveg sosem lesz az igazi, mert a fejemtől függetlenül rázkódik
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
senior tag
válasz Dark Archon #152945 üzenetére
Azért így megnézve a képeket, a III-asnak én lehet, hogy adnék egy esélyt, ha lenne montim.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #152945 üzenetére
Ez a képen Double Fighter? Mert ha igen nem csoda csúszott,el van kopva a futófelület mint állat. A 2 Schwalbe meg csak nem 90% aszfaltra való.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
válasz Dark Archon #152945 üzenetére
No, ezért kérdeztem. Így O.K.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
addikt
válasz samujózsi #152943 üzenetére
2011-es kép. Használtam jó pár évig Double Figher II-t és nem egyszer estem vele földúton, egyszerűen kicsúszott oldalirányban. Lehet, hogy csak én vagyok béna, de nem. Valóságos megváltás volt utána a Schwalbe Smart Sam, most meg Schwalbe Black Jack-et hajtok, az is tökéletes aszfalt / terep kombó. Az "élményeim" miatt halálfélelemmel mentem egyébként földútra a Sport Contact-tal, de kellemesen csalódtam.
szerk.:
Fall-N: hát, a Sport Contact-on aztán semmi bütyök nincs. A titka az apró gyémánt mintázat, bizonyára emiatt nem csúszik földúton sem annyira a sima társaihoz képest.[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #152942 üzenetére
Az a baj, hogyha 90 %-ban aszfalt lesz akkor fölösleges bütykösebb és ballonosabb gumit venni, mert feleslegesen nehéz és széles és a beton darálni is fogja. Inkább valami városi gumi kellene, ami nem annyira csúszik terepen. A terep is relatív, a CST Salvom az teljesen városi gumi, mégis mentem nagy esőben és sárban is és nem csúszott egyáltalán. A vizet is jól vezette el, mert sárvédő nélkül nem fröcskölt össze.
Persze avaron már csúszna, azon még a szarabb terep gumik is tudnak csúszni. Bár mentem vele azon is óvatosan.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
senior tag
válasz Dark Archon #152942 üzenetére
Mi a gond a Double Fighterrel? Miért gondolod, hogy életveszélyes? Próbáltad? Vagy csak a látvány alapján?
Évekig használtam hasonlót, igaz, kirándulásra, nem terepezésre, de semmi bajom nem volt vele. (nem tudom, milyen márka volt, a futófelület sima, de az oldalán voltak bütykök - kb., mint ez)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
addikt
válasz dreizwanzig #152937 üzenetére
Szia!
Double Fighter-t nem ajánlom, ha erdőben is gurulnál, életveszély szerintem. Illetve - bár ez lehet, egyedi probléma - iszonyat nehéz volt feltenni / levenni. Ami nekem most bejött Continental-ban, az a Sport Contact. Én MTB-re vettem (26"*1,6) aszfalton suhanáshoz, de meglepően jó volt erdőben, ebben az avaros, ázott földes időben is.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
ZolkoW
őstag
válasz dellfanboy #152939 üzenetére
le kell vágni a kirojtolódott bowdenvéget (nem mindegy, mivel, finomabb eszközöket tönkretesz!), de amúgy megviseltnek látszik a csövecske is, én az új pipát javaslom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dellfanboy #152939 üzenetére
Vegyél mert nem tétel és meghálálja működésben.Kell az a műanyag betét bele,kicsit megkenve szépen csúszik benne a bovden és nem a pipa aluját dörzsöli ki.Amúgy meg ha le is vennéd a bovdenről kétséges hogyan tolnád vissza a pipába azt a műanyag hüvelyt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dellfanboy
őstag
válasz gabro0 #152933 üzenetére
[kép] probalok kepet belinkelni. igazsag szerint csak azert kerdezem, hogy csak bovdent kell vennem, vagy pipat is? mert ezt a kis muanyag vedocuccot a regi bovden-rol leszedni nem tudom.szoval lehet nem csak bovdenre van szuksegem hanem pipa-ra is
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dreizwanzig #152937 üzenetére
Hát a Race King semmi esetre sem,90% aszfalttal inkább az utolsó,meg az első.Én mikor aszfaltoztam Tour Ride-al mentem,döngölt földúton sem jött zavarba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dreizwanzig
tag
Sziasztok!
50-559-es meretben akarok venni kulsot, amit 90%-ban varosban hasznalok (nagyreszt aszfalt + keves murva). Esetleg neha kimenni egy kicsit az erdobe. Milyen gumit tudtok erre ajanlani? Csak contiban gondolkodok.
Esetleg ezek?
Continental double fighter III
Continental Race King Performance
Continental Contact Plus TravelNem tudom, hogy ezek terepre mennyire alkalmasak. Bar ahogy irtam nem lenne sok terep, de azert egy kicst oda is mennek neha.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #152931 üzenetére
mosás után gondoltam is, hogy lemérem megint, mert nehezült fél kilót biztos, de végül elmaradt. Egy fehér stucni úton van - most, hogy megállapodtam a 100-as hossznál.
6 fok (mondjuk a napos hegytetőn volt 13 is a műszer szerint) nekem már helyből vastag aláöltöző és téli kabát, meg thermo naci, és nem is volt gondom sem a túlöltözéssel, sem a fázással az árnyékos lejtőkön. Biztos elég lett volna a vastag hosszú ujjú mezem is, de inkább elviselem hogy jobban izzadok, mint hogy szétfagyjak a lefelén.
Ja,és az Insta linken a jobbta fordított kormány pont olyan, mint az MTB Hungary FB csoport fejléce(#152932) dellfanboy : ahogy gabro0 mondja, az kell ahhoz, hogy a pipában se súrlódjon túlságosan. kirojtosodott fékbowden kikezdheti, de alapból elég sokáig ellátja a feladatát, akár egy kis kenőanyagot is kaphat belül (inkább zsírt, az ott is marad)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #152929 üzenetére
Ej, neked van olyan haverod akivel tudsz tekerni 1500 szintet Ráadásul idén lépett le az utolsó szervizes is, akinek még volt fox diplomája, szóval jelenleg egyetlen ember sem tud hozzányúlni semmilyen fox villához, az egész városban, ilyenkor aranyat ér, egy ismerős aki látott már belülről 1-2 minőségibb villát.
Ma voltam kicsit filmezni a dh-s arcokkal, néha mentem utánuk is, hazafelé meg elkapott a flow és 6 mp-et javítottam azon a pályán, amin még 2 évvel ezelőtt a canyon bringámmal futottam PR-t, kb nyár közepén, tiszta pályán, most viszont a fél pálya leveles volt, 40mm rugóút hiányzott, és a gumik sem éppen arra a terepre valók voltak, egyre jobb gép ez a kis berga, egyedül a térdem sínylette meg, eléggé érződik, hogy nem tatáskodtam el a végét, ahol rettentően ráz a talaj.
A rebámba elöl a 3 token tökéletes, még az általam bevállalt ugratók után sem érte el az út végét, a hátsó tag, viszont nem tökéletes, már így is nagyon kemény, de minimum 3 helyen érezhetően felütöm, abban lehet cserélni a volume spacert? (FOX FLOAT CTD EVOLUTION SERIES, 184X44MM, HARDWARE: 22X8MM)"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
gabro0
őstag
válasz dellfanboy #152932 üzenetére
Igen, jobban csúszik a bowdenházban. Tudsz képet küldeni róla?
Szerk.: bár bevonat mintha csak a váltóbowdennél lenne
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #152930 üzenetére
Te bicajod pár fokkal jobb és 1 (?) kilóval könnyebb . Nekem nincs bajom amúgy a fehérrel, minél jobban látszik a sár, annál szexybb. Ja, 6 fok volt itt is kb, vékony hosszú mez elég volt felfele és lefele is, sokkal melegebbnek érződött az idő, mint amire számítottunk. Naplemente után mondjuk a ködös városba beereszkedni... na az kínos volt, kockára fagytam
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #152925 üzenetére
hibátlan viszonyok! és figyeltétek,hogy mindkettőnknek fehér bicaja van? ideális párosítás a sárral! amúgy nem is értem,miért nem elterjedtebb a száraz sár színű váz és alkatrészek..
a hőmérséklet logot nem látom telefonon, de nálunk a rövidnadrág azért nem merült fel :) szél szerencsére nem volt, de olyan 6 fok körül mutatott a hőmérő.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
Tegnap átjött egy haver megmutatni, hogy szervizeljem könnyen és gyorsan a rebamat.
Megjegyezném hogy semmi baja nem volt, úgy mozgott ahogy kell.
Tényleg nem tűnik nehéznek, viszont a kalapáccsal hadonászós részt nem szerettem, elég nagyokat kellett ráverni hogy szétugorjon.
A többi okés volt, a szivacskák közepesen koszosak voltak, 4 hónappal ezelőtt volt szervizelve, szóval kb pont időben lett megint szétkapva. Nyomatékkulcs nélkül a teló alján a csavarokat óvatosan kell meghúzni ezt is a haver csinálta, az ő kezében benne van az az 5 v 6 nm, ami oda kell (esősebb időszakban, mikor nincs mit csináljon szétkapja a villát, csak úgy heccből )
Miután összeraktuk még a csodásabbnál is csodásabban mozog, eddig valami piros zsír volt benne, most kitisztítottuk és ment bele jóféle sram butter, meg a RS olaj. Összességében tényleg nem nagy összeg, és bárki meg tudja csinálni akinek van hozzá 1-2 szerszáma,(a jobb oldali fogó, csak akkor kell ha bele akarsz kukkantani / zsírozni szeretnéd a bal szárat) de mindenképp ajánlott először úgy nekifutni hogy van ott valaki aki ért hozzá."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #152926 üzenetére
Shá, miazhogy, te látsz azon bármi rosszat? Hol kereszben csúsztunk, hol hosszában és a szájunk a fülünkig ért
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
ZolkoW, +1, hihetetlen jó idő volt, csak ki kellett a köd alól mozdulni . Képek alatt insta linkek több képpel:
Sajnos csak mobil volt nálam...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz szrobert #152922 üzenetére
Hasaggymeg linkelte régebben erről van szó az eggyel előbbi hsz-ében
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #152916 üzenetére
Én beadtam csak a bringám nem,így átbuktam a kormányon,lábra estem és miközben gyalog folytattam,a mögöttem bukdácsoló bringa utolért és istenesen hátbavágott a nyereggel.Ott többet nem is próbálkoztam,sem le,sem fel. (Most jut eszembe tulajdonképp nem is akkor és ott égettem meg alkarom,de már több apró sérülést is szereztem a Somlyón )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #152915 üzenetére
Ami látszik, ott már felpattantam, az első lépcsőt nem tudtam beadni magas nyereggel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #152910 üzenetére
...egy bátrabb felindulásomban azon a vízmosott sziklán égettem alkarom a tárcsára. (Talán ez [link] )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hínár929
tag
Sziasztok!
Hidegidőben a menetszél elleni harchoz keresek megoldást szemüvegesként.
Folyamatban van egy próbálkozás dioptriás sportszemüveggel, de ez lehet nem lesz sikeres.Helyette gondoltam ezt:
Eddig az Abust és Cascot találtam. Az Abust felpróbáltam és teszteltem „szélcsatornában” azaz kompresszorral fújtam a fejemre a levegőt, így jónak tűnt.
Van valakinek személyes tapasztalata, tényleg védi a szemet a menetszél ellen, mennyire hajlamos a párásodásra, stb.? -
Somatom
veterán
Tisztelt kategória tudorok! EZT az előbb fotóztam. Beazonosítanátok? Ez milyen kategória? Egy fokozatmentes Nexus a hátsó agy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ZolkoW
őstag
Remekbesz*bott idő volt, és nálatok? :)
Tiszta vicc, egész nyáron biciklizgettem a gravellel, erre az aszfaltos hazafelén ma ezzel a traktorgumissal csináltam egy saját rekordot.. nehéz gumik, alacsony nyomáson. Úgy megszokom a télen, hogy lehet(ne) neki engedni, hogy tavasszal első dolgom lesz a könnyű szettet felütniBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #152906 üzenetére
A HD -k sem egyformák. Megkockáztatom, hogy a bringám fejcsőszöge laposabb, mint a motoromé.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #152896 üzenetére
A fejcsőszög egyre laposabb (forward geometry meg társai),lassan már az ikszcé is olyan lesz mint egy Harley.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
válasz Runner_fxr #152902 üzenetére
XC mint olyan már nincs?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz VGYke #152894 üzenetére
Szia!
A videókon szereplő kerékpárok DH bringák. Ez nagyjából az a kategória, ahol a legnagyobb a rugóút, 200mm+ és ezek a kerékpárok csak arra alkalmasak, hogy lefelé száguldj terepen, a lehető legnagyobb sebességgel. Tehát lejtőzés szempontjából ez a maximum szint, ezek a bringák nyújtják a legnagyobb élvezetet lefelé terepen.
Viszont ezekkel a bringákkal hegyre fel nem lehet tekerni, az agresszív lejtőzős geometria, hatalmas rugóutak és az áttételezés nem engedi, hogy fölfelé tekerni tudd. Síkon el lehet hajtani, meg nagyon enyhe emelkedőkön. Szóval ha ilyen bringát veszel, azzal számolj, hogy fölfelé a hegyre tolni fogod, vagy olyan helyre mész vele, ahol van felvonó.
DH kerékpárHa olyan bringát szeretnél, amivel azért a hegyre is fel lehet tekerni, de a lejtőzést is ki akarod maxolni akkor jön szóba az Enduro, ami kb 160/160mm rugóúttal bír, lefelé már nagyon agresszív, bár egy DH-tól elmarad, de nem olyan szinten amit egy átlag, közepes tudású kerékpáros megérezne. Ha ebben a kategóriában gondolkozol, akkor valóban szóba jöhet egy elektromos rásegítéses is, mert azért ezekkel is meg lehet nagyon szenvedni fölfelé, egy rásegítéses rendszerrel megtámogatva, az élvezeti és használati értéke két háromszorosára nő!
Enduro
E-EnduroHa maradnál a hagyományos hajtás mellett, akkor talán egy All mountain jobb választás lehet.
Ezek a kerékpárok 130-140mm rugóúttal rendelkeznek, nagyon stabilak, nagyon élvezetesek lefelé, de viszonylag jól tekerhetőek is. Persze a tekerhetőség rengeteg tényezőn múlik, egyik legjelentősebb a kerékpár súlya. Sajnos minél könnyebb annál drágább, de annál jobban is használható.
All MountainÉs végül van még a Trail kategória, ami kb 120mm, nagyjából ez a belépő a lejtőzés világába, ez a minimum szint, ha fontos az, hogy lefelé is viszonylag ügyes, stabil, biztonságos MTB kerékpáron ülj. De nyilván vannak már kompromisszumok lefelé, viszont nagyon jól tekerhetőek, mindenes bringák.
Trail
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 11
- Politika
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- PlayStation 5
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 25
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest