Hirdetés
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #195698 üzenetére
egyszer én is megálltam közben, de lehet kevés volt a módosítás.
meg eleve magasabb az átlépőm így vagy 1-2 cm-rel mint sima cipőben, akkor meg állíthatom magasabbra a nyerget, akkor lehet kicsit előrébb is kellene tolni, billegős az egész. (akkor a kormányt is állítsam feljebb v ne? van még egy fél centis hézagoló a stucni felett.városi forgalomban meg egyelőre inkább tekerem a platform oldalát, mert még nem áll rá a lábam a kikapcs/bekapcsra.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
elsőre nem leszünk barátok a patentpedállal (time atac easy), tegnap letekertem kb 50 km-t vele - előtte letekertem kb 2×5 km-t próbának, (lehet a cipővel is bajban vagyok - borzasztó válogatós vagyok cipőkben, 2 méret között vagyok mindig - decás 520, vastagabb zoknival ok, lehet egy vékony talpbetétet kellene beletennem, mert keskeny és alacsony a lábfejem):
- bal lábamnál a talpam fájt
- jobb lábamnál a térdem fájt kicsit, ill a vádlimat jobban éreztem (a patent ugyanott van a cipő végéhez képest)
- mintha kicsit "orra bukós" lenne a beállítás, mert a kezemet jobban terhelem (pedig kb ugyanott van a lábfejem, mint sima platformpedálnál.mondjuk eddig meg összevissza talpaltam a pedálra, ezért is akartam kipróbálni a patentet, hogy beálljon az, hol tekerem a pedált.
tologatnom kellene a patentet, hol kényelmes a tekerés?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
nagyúr
válasz borix #195693 üzenetére
jó, akkor ezeket a szarokat még lekoptatom, aztán beszerzek egy normálisat. javaslat konkrét típusra esetleg?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #195686 üzenetére
Akkor nekem híznom kell . 177/63kg vagyok (bár két hónapja nem mértem, mert külföldön nem mérleget vettem először ). Akkor gyorsan le is teszek a görgőzésről.
Amúgy meg amit Hasaggymeg mondott, azzal teljesen egyetértek, fejben dől el sok minden (ezt nyilván Te tudod, hogy mennyire volt rendben, de az élménybeszámoló alapján nem teljesen). Mindenkinek tudom amúgy ajánlani Travis Macy The Ultra Mindset című könyvét, nemcsak sporthoz, hanem az élethez is. (És mivel tudom, hogy nincs sok időd, a könyv végén van 10 oldalnyi összefoglaló ).
Én pont a balesetem előtt kezdtem el olvasni, és egyből tudtam hasznosítani - így nem jött ki rajtam annyira a kórházundor. Nem mondom, hogy azóta sose ment el a kedvem attól, hogy most egy jó darabig csökkentett üzemmódban működök, de a kritikus időpontokban sokat merítettem belőle.
Nem kezdek filozofálgatni, de ha az ilyen eseteket úgy fogod fel, hogy mit lehet tanulni belőle (mert mindig lehet valamit), akkor az sokat dob rajta. Meg amúgy tessék legalább azt figyelembe venni, hogy mi még a rajtig sem jutottunk el.
"Nagy a fejlődési potenciál!" Mindenkinek vannak hullámvölgyei, de lesz ez sokkal jobb is! Az a lényeg, hog élvezd a tekerést, adj bele mindent, amit tudsz, és ha ez mind teljesül, akkor onnantól kezdve már elégedett lehetsz magaddal.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
titta73
tag
válasz Alabástrom #195676 üzenetére
Van, mint kiderült nem szabad ide beraknom, írj rám ha érdekel.
-
parandroid
félisten
válasz 6030D #195686 üzenetére
"Szerintem ha nagyon nekiáll valaki, akkor a cm - 110 = kg a megfelelő, persze ezt max 10 testzsír%-kal."
Ok, én is hájas vagyok kicsit, de azért 65 kg alá nem szívesen mennék. Persze én viszonylag alacsony is vagyok, nyilván ahogy megy fel a magasságérték, úgy nyílik az olló.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #195686 üzenetére
Hú, akkor én tökéletes vagyok, 183 cm, 72,5 kg, 10,1% testzsír volt az utolsó mérés alkalmával. kár hogy edzeni nem tudok igazán, nem fér bele most, gyenge vagyok. Cserébe se a Vertesboglari, se a hétvégi CRK versenyre nem tudok elmenni, így legalább nem kell szembesülni a tényekkel
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #195679 üzenetére
Zsír az az izom. 85 kg vagyok most (meg minden télen), amikor készülök a versenyekre akkor ez májusra lemegy 80-82 -re. Tavaly, amikor jelzett a szervezet, akkor 79 kg voltam. Illetve most többet edzettem télen súlyokkal, tavaly meg nem, szóval lehet, hogy felsőtesten is van mondjuk plusz 0,5-1 kg izom, ami mondjuk nem kellene a kerékpározáshoz. Szerintem ha nagyon nekiáll valaki, akkor a cm - 110 = kg a megfelelő, persze ezt max 10 testzsír%-kal.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz ecneb #195678 üzenetére
Egy ekkora lyukkal én nem foglalkoznék, tegyed vissza és hajtsad. Ha tubeless lenne, akkor max ha a tej nem tömíti, raknék bele egy kukacot, ha az sem fogja meg, akkor belülről mehet rá egy belsőre való ragasztós folt. De mivel Smart Sam és belül tiszta, gondolom nem tubeless.
szerk: nálam az első gumin minimum 4 ilyen lyuk van, ha nem több .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #195669 üzenetére
Igen, a tipikus póz mikor kilockolod a könyökeidet, csuklóid kissé kifele fordulnak és nyakad, fejed beesik vállaid közé...ismerős és nálunk kábé fele ennyinél szokott előjönni. 🤭 Amúgy valszeg. pszichésen zuhantál meg, ha elveszíted a hited, hogy menni fog, akkor már hiába is vagy akár edzett is. Bár nem igazán értek hozzá, de nagy, izmosnak és nehéznek tűnsz, így marha sok watt kellhet egy jó időhöz, ezek a nagymenők 75 kilósak ehhez a magassághoz...de lehet tévedek, csak én látom így.
Lesz ez még jobb is![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Alabástrom #195676 üzenetére
Decathlon Elops 540? (ezt a nevet sem magyarországra találták ki... )
Ebben a kategóriában amúgy majdnem mind behemót, de egy sík utas, 20 perces menetet ki lehet bírni ilyen nehéz gépen is. Esetleg tényleg egy használt trekking, de azt neked kellene megkeresned, mi majd megköpködjük[ Szerkesztve ]
-
Alabástrom
senior tag
No még egyszer, kicist pontosítva:
Szeretnék tanácsot kérni: Gyereket oviba hordani lenne szükség biciklire. Pest, sík út, max 20 perc egy út, gyerekülés és kosár kellene, 3 sebességes agyváltó jó lenne, de valami váltó mindenképpen kellene.
A hollandbringa.hu nem jött be, egyetlen egy bicajt tudtak ajánlani (a honlap felejtős), az meg nem tetszett, nagy, nehéz, behemót... Állítólag minden holland bicikli ilyen jellegű, úgyhogy inkább maradnánk egy sima női vázas city (esetleg tracking) biciklinél. Max 150ezer Ft, lehet használt is.
Tudnátok ilyesmit ajánlani?
Köszi előre is!Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #195669 üzenetére
Neked nem elég a 2000km, én meg örvendek, hogy lassan annyit tekertem már idén . Edzés alatt mire gondolsz? Edzővel személyre szabott edzéstervek alapján edzés, vagy csak nem tekertél idén eleget? Amúgy jó a kép, lehet neked is elmenne egy még szélesebb kormány .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz borix #195668 üzenetére
pont azt, egy idő után elkezd fogni a fék úgy is, hogy nincs behúzva a fékkar.
@Friczy: a probléma fordított a fék túlképzett, akkor is fog, ha nem kéne. most úgy van beállítva, hogy hamar blokkoljon a kerék, kb. a fékkar harmadánál már blokkol a hátsó. első tárcsához teelszkópot is cserélnem kell, és amit itt javasoltak paragon villa az kb. százezerrel megdobná a szükséges összeget.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
6030D
őstag
Biztos mindenki nagyon várja a beszámolót, úgyhogy..
Nagy tervek nem voltak, mivel nem edzettem szinte semmit (idén tekertem 2000 km-t, korábban tavasztól havi 800-1000 km-t). Kedvem viszont volt versenyezni, vártam, szóval ezen nem múlott. Örültem, hogy végre nem esős idő van, nincsen nagy szél, tűz a nap, az jó, én azt bírom, mások meg nem szokták. Igen, csak máskor tekerek előtte melegben, most meg nem. Bemelegítés, rajthoz állás, rajt, durr, megyünk mindenkivel, a sebesség jó, a pulzus az... az nem... reménykedtem a csodában, hogy majd alakul, de sajnos nem, szépen ellőttem magam az első fél órában: 169-es átlag, 179-es max nekem, akinek a versenyátlaga szokott lenni 156-158 és a végén a max sprinteknél megy fel 181-re... Ehhez jött egy eltévedés (hülye voltam, egy lejtő után a felfelét megsprinteltem, de a földet néztem, nem a nyilat... srácok jó fejek voltak, mert kiabáltak), utána egy nehéz mászás tetején ittam, és nem tettem jól vissza a gumibogyó szörpös kulacsot, ami a lefelén kiesett (lábamon megpattant, észre vettem, visszasétáltam érte), majd volt még egy gyors lejtőzés, aminek a végén nem kanyarodtam be, ott is lehetett visszamenni. Szóval kicsit elment a kedvem az egésztől, kellettek Kathi Béla imái, hogy a két körös verseny második körét is megkezdjem. Ami jó, mert így nem DNF van a nevem mellett, ellenben az 1:36-os köröm után a második 1:48 lett, ami nem annyira szép teljesítmény. Az is csak növelte az önbizalmat, amikor a csajszi elment mellettem, meg amikor az 50 év körüli merev villás, 1 sebis csávóval kerülgetjük egymást a fel-le szakaszokon...
Összegezve: csodák nincsenek, edzeni kell, illetve nem ellőni az elejét, főleg edzetlenül. Na majd szombaton, CRK-n megpróbálok okosabban tekerni. A kép mindent elárul.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
borix
őstag
válasz velizare #195659 üzenetére
Mit jelent az pontosabban, hogy egy idő után mindig belelóg a v féked a kerékfalba?
Az egyik oldalról egy udő után mindig hozzáér a felkihez?
Akkor szokott lenni hogyha nem központos a kerék a v féknek az egyik oldaát jól meg kell feszíteni amíg a másik oldala pedig tök lazán hagyva.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz velizare #195659 üzenetére
Tekintve, hogy igazán hatékonyan az első fékkel lehet fékezni, elég értelmetlennek tűnik. Persze megcsinálható. De ha ennyire nem lehet a féket beállítani, akkor ott baj van. Lehet, hogy a fékkar nem illeszkedik a fék típusához. Ez a jelenség, hogy nagyon közel kell állítani a fékpofát a felnihez, hogy fékezéskor fogjon is, általában amiatt van, mert a fékkar cantilever fékhez van, a fék pedig V-fék. (vagy esetleg országúti fékkar+V-fék, de ezt ebben az esetben nem hiszem).
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #195664 üzenetére
már túl vagyok rajta, vettem 27.0-ásat, amit kb 1 hétig használtam, aztán megjött a nuroad
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Somatom
veterán
válasz Ringman #195663 üzenetére
Van vastagabb is, pl. a literes Faxe doboza, de nem jó. Szar kivágni, nehéz a helyére tuszkolni, gyűrődik, stb. Kinti OBI -ban cirka öt Erzsiért vettem a hézagoló készletet. Annak van válla, ami megül a vázcső tetején, nem csúszkál el, amíg az ember bepüföli a nyeregcsövet. Tök stabilan tart.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #195659 üzenetére
+1 Melorin.
Ringman...ne csiszold, nem lesz egyenletes vegyél bele valót, nem akkora tétel.
triálboj...számomra is talány ez a sok méret mely csak bonyolítja a cserét, ugyanakkor egy szakszerű átalakító biztosan megtartja, van ott minden méret...persze csak ha vékonyabb mint a váz. Ami a karbont illeti én biztos nem költenék arra mikor van már segged alatt egy rugós tag, akkor inkább egy (kormányról) állít6ó nyeregcső.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz trialboj #195662 üzenetére
27.2-est vettem, az kb. standard méret, körbecsiszolni nem volt kedvem.
Erre az egyetlen megoldás egy 27.2 nyeregcső átalakítóval 31.8- ra? Ezzel a hézagolóval elég merev lesz, nem fog lötyögni?
az a leszorító típusától is függ, de alapvetően működnie kellene.de kipróbálhatod a 31.6+sörösdoboz/energiaitalos doboz variációt is, az kb 0,1 mm falvastagságú ha jól tudom. (vagy vastagabb?)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
trialboj
őstag
válasz Ringman #195661 üzenetére
Kisebb volt vagy nagyobb? Én most akartam lecserélni de kiderült hogy 31.8mm es ami az egyik leg ritkább fajta. Milyen idióta oknál vezérelve használnak ilyesmit a gyártók? Ott a 31.6 a leg népszerűbb méret, hogy a francba nem azt használja?
Erre az egyetlen megoldás egy 27.2 nyeregcső átalakítóval 31.8- ra? Ezzel a hézagolóval elég merev lesz, nem fog lötyögni?Bónusz kérdés, van értelme össztelós xc bringán karbon nyeregcsőnek? Ha nem érdekel a súly, képes elnyelni bármi olyan vibrációt amit tag nem csillapít?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #195658 üzenetére
2 tized milliméter különbséget én is megszívtam a trekkingnél, franc tudta hogy 27.0 mm-es is van.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #195657 üzenetére
Vidd a kurzort az nyeregcső átmérő rovatra és megjelenik 37 különböző (!) méret. 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Immy
őstag
válasz andrisbandi #195483 üzenetére
Köszi a választ, most már kezdem megérteni az alapokat.
Ami viszont még nem teljesen tiszta, hogy pontosan mit is jelent a hosszú út illetve a "sportolás" szöveg környezetben.Munkábajárásnál olyan 7km van egy irányba. Amikor pedig csak úgy tekerünk vagy gyereküléssel megyek, akkor maximum odavissza össz 30-40km.
Ez alapján nem szabad vennem túl kényelmes vagyis "túl széles" nyerget. Esetleg szettben nem szoktak ilyet árulni? Mert akkor alapból olyat vennék ami már "kompatibilis" egymással.
Hétvégén pont biciklit szereltem és amin teljesen meglepődtem, hogy a nyeregcső is lehet eltérő átmérőjű, persze akkor jöttem rá, amikor nem akart belemenni...
Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
Nutra
tag
válasz G@ben #195650 üzenetére
Kerekenként 25ml kb arra jó, hogy össze legyen kenve. Szerintem. Esetleg fej vagy írás alapon belenyomni az egyik kerékbe? Az már talán érhet valamit. (Ha forgalmazót vagy gyártót kérdeznél, akkor tuti azt mondják, hogy az ajánlott mennyiség az ajánlott )
szerk. látom Hasaggymeg gyorsabban mondott hasonlót[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #195651 üzenetére
Ok, akkor elrakom. Köszi!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #195651 üzenetére
Köszönöm!
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #195648 üzenetére
Szerintem még elviszi az új láncot.
g@ben...én megtartanám rátölteni sajátomra, az az 50 ml csak arra jó, hogy összekenje valahol a gumit belül, de neked még jól foghat ha valamelyik ereszteni kezd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Hello,
Van egy [FLOAT CTD - Evolution] tagom, ami szerintem nagyon lineáris, pedig van benne egy közepes méretű air token. Nekem fehér van benne, nem tudom a méretét, az érdekelne, hogy rakhatok-e még bele?
Nem találok erről sehol sem, egy rendes leírást.
A reba telómmal csodát tett az extra 2 token, a gyári 2 mellé, ehhez találtam is leírást 4 a max, és csodásan működik azóta is sikerült tökéltesen belőni a súlyomra, akármekkorát ugrom, fél centi még marad az útból, de az első pár cinti főleg szerviz után szuper puha.
Köszi"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Ringman
nagyúr
válasz rwin5 #195643 üzenetére
nekem ilyen váztáskám van, semmi extra, de baj sincs vele: [link]
esőt még nem látott, úh. vízállóságról nem tudok nyilatkozni.
elég "alacsony" nagyobb telefon már nem biztos hogy belefér, se2020-szal ilyen bajom nincs.tartalék belső, gumileszedő, fejlámpa, lámpa, egyéb apróságok tárolására használom
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
eddie1978
senior tag
válasz borix #195625 üzenetére
Nem tudom, hogy ebben volt-e vagy egy másikban de ott is az volt a lényeg, hogy egyénileg kell belőni. Abban az volt a lényeg, hogy addig le kell menni, amíg el kezd kúszni kanyarokban, majd ezen nyomás fölé picivel. Az a leghatékonyabb. A kis egyenetlenségekre nem felmegy a gumi, hanem átmegy rajta mint a fatbike. Az ember azt mondta, hogy a profi országútis csapatok hitelesített kalibrált nyomásmérőket használnak, hogy minden versenyzőnek ugyanazt a nyomást minden alkalommal be tudják állítani. Szórnak a pumpák nyomásmérői. Ott sok sok kísérletezés után alakul kinek mi lesz a megfelelő nyomás.
-
nagyúr
válasz INTELligent #195636 üzenetére
ahhoz a fékhez az a betét nem jó. vagy a saját betétje kell, vagy azzal kompatibilis.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
vallas
őstag
válasz parandroid #195586 üzenetére
Szép Munka!!! Jobbulást!!!
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
INTELligent
senior tag
válasz Melorin #195614 üzenetére
Az van az adatlapban, hogy neked post mount-os tárcsafék kell, a max rotorméret meg 180 mm. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a 160-ast tudja adapter nélkül, a 180-ashoz meg post mount-post mount adapter kell (ha már van féked, és nem post mount, akkor azt hiszem hogy meg tudod azt is csinálni, hogy veszel egy adaptert 180-ra, ami PM-<amilyen féked van>, és akkor azzal is menni fog).
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz velizare #195592 üzenetére
Ááá, köszi . És ha v fékkel kérdezem, akkor jó a fékbetét? Mert én csak road/canti kategóriát látok, amikor keresem a fékbetétem, és ezek szerint nekem v fékem van.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
parandroid
félisten
válasz rwin5 #195632 üzenetére
Decathlonos is jó, de nagyjából mindegy. Nekem van egy vaude, és egy lezyne is, kb ez a minőségi sorrend is, árban meg alig van különbség. Persze alin biztos van 2 euróért is, de na…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rwin5
őstag
válasz Hasaggymeg #195608 üzenetére
Ezek a nyeregtáskák mennyire megbízhatóak? Én kulcscsomó, pénztárca és telefon tárolására használnám összesen, de ha ez a 3 elveszne, akkor nagyon nem lennék boldog. Esetleg le tudnád írni, hogy hol szerezted be a tiedet?
-
borix
őstag
válasz bszg@ #195628 üzenetére
A 25C és a 28C-t szinte egy guminyomáson használnád?
Most akkor a kalkulátor, vagy a gumi tulajdonsága útszakasz minősége, testtömeg határozza meg?
[link] Ezzel a gumival simán elvoltam 8 báron nem éreztem hátrányát, a mostani ha tudná sem használnám annyin mert keményebb gumitípus, ezt nem vágja úgy szét az üvegdarabok élesebb kavicsok cserébe nem is tapad úgy.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Az arany közép út a tubeless 25c 6 báron /GP5000TL/
Hozza a 28c komfortját, de marad olyan agresszív mint a 25c, minden másra ott a krossztekking -
bszg@
tag
válasz Sleek #195621 üzenetére
Abban azért gondolom, egyetértünk, hogy ha egy személyautóra szélesebb abroncsot rakunk, akkor megnő a fogyasztás, valamint ha ugyanazt keményebbre fújjuk, akkor lecsökken.
Eddie
Köszönöm, de már meg vagyok győzve (saját tapasztalatom által is), csak - hogy egy klasszikust idézzek - nem fogja át a tudatom.Borix
Az sok. Számomra az okosok (pl GCN) szerint 7 bar kellett a 25-ösbe. A 28-ast meg azért használom 6-on az van ráírva minimumnak. Kalkulátorok szerint kevesebb kellene. -
arcitec
addikt
válasz Sleek #195621 üzenetére
Létezik a fizikai viselkedésben az, hogy a - tegyük fel u.a a nyomás - vékony gumi az a haladással merőlegesen "törik meg" (belapuláskor) , a szélesebb pedig hosszirányban.
No ezért lehet jobb a szélesebb(többek közt). Azonban ezt a negatív fizikai tulajdonságot a vékony gumiban úgy küszöbölik ki, hogy jóval magasabb, illetve magas nyomást használnak.
Mint az outikon a 9-10bar nyomás. ....[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
borix
őstag
Jó minőségű meleg aszfalton nyáron a kemény gumi sem fog nagyom elpattogni ha jó az összetétele.
Annyira poros sem lesz a forgalmas útszakaszok, hogy csúszkáljon rajta mert a forgalom letakarítja.
Szerintem egyén függő érezni kell aki komolyabban sportol kiérzi a különbséget és az edzéseredmények is igazolják akkor ő nemfog tesztekről vitázni.[ Szerkesztve ]
-
borix
őstag
válasz eddie1978 #195609 üzenetére
Azt mondja, hogy nem hiszi, hogy bárki is fog 120psi-t használni 28c-n.
Nem vagyok outis de a contikat 8 báron kicsit felette használtam.
A kérdés még mindig fent áll, hogy egy nagyobb tömegű versenyzőnek 28C-n mondjuk most 6-7 báros gumim van, és egy 23c- 25c ami 10-11 báros gumi, köztük elenyésző e a különbség ahol minden watt számít?
Összevetném még másik két típusáll is pl Wittoria, Schwalbe. -
Sleek
senior tag
válasz Friczy #195612 üzenetére
Én ugyan nem a bringánál tapasztaltam ,hanem a mezőgazdaságban a következőket.
Adott egy vékonyabb gumi valamint egy ballonos. Minden ugyan az a gépen. Gép össztömeg nyomás stb. A vékonyabb gumi mégis jobban kiterült az úton mint a balonos . Ezáltal lassabb volt a gurulás és több erő kellett pl a pótkocsi vontatásához.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
G@ben
addikt
Oko Puncture Free esetén az én kerekeimbe 100-100ml kellett, de a flakon 250ml-es. A kérdésem az, hogy ezt a maradékot ha betöltöm asszony bicajának a kerekeibe, lehet bármi előnye, megfoghat mondjuk királydinnyés defektet?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Alg
veterán
válasz bringasisti #195615 üzenetére
Ráadásul a kanyarban sem tesz jót ha a kőkemény gumi állandóan elpattog, ahelyett hogy tapadna."I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
bszg@
tag
válasz bringasisti #195615 üzenetére
Valóban ez lehet a nyitja.
Nem is mennek fapályán 28-assal. -
modflow
veterán
Helló!
Van itt valakinek Cube Aim EX bringája?
Ill. a láncra ti milyen kenőanyagot használtok? -
-
bszg@
tag
válasz eddie1978 #195609 üzenetére
Hát igen, erről beszélünk, meg beszélnek internet-szerte, meg tapasztalom most már én is, csak a fizikáját nem értem.
Azt gondolnám, hogy a keskenyebb és keményebb kerék könnyebben gördül, lásd vasút, vagy fordított előjellel lásd autó.Friczy
Ha a reális értékpárokat nézzük (nálam 25mm és 7bar vs 28mm és 6bar), akkor is jobb a szélesebb a teszt szerint.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #195595 üzenetére
Igen, ezt szokták mantrázni azok, akik nem olvassák végig a teszteket meg a leírásokat
Ajánlom ezt az oldalt [link] jó tesztek is vannak rajta.
A lényeg: a szélesebb guminak alacsonyabb gördülési ellenállása van, mint a keskenynek, ha azonos nyomáson használják. Ez utóbbi kitételt már sokan nem nézik, aztán így terjed a szélesebb jobb szöveg.
Persze szélesebb gumi kicsit alacsonyabb nyomáson lehet, hogy pont annyi gördülési ellenállású, viszont kicsit kényelmesebb az alacsonyabb nyomás miatt, tehát nem olyan nagy hülyeség váltani. Aztán hogy az optimum hol van, jó kérdés, útviszonyoktól is függ. -
Melorin
addikt
Honnan lehet azt tudni, hogy kell-e és ha igen, milyen tárcsafék adapter kell nekem? Nem találok olyan adatot a tárcsafékemen, hogy alapból mekkora tárcsához való ha direktben szerelem fel a telóra.
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #195605 üzenetére
Én még bőven haldoklom, azért sem írtam eddig. Nem tudom, mi lett volna, ha marad a 60km, a legjobb döntés volt átiratni 30-ra, így is kipurcantam. Önmagamhoz képest annyira nem mentem szarul, legalábbis közben nem azt éreztem, hogy egyfolytában csak szenvedek, viszont 20 km környékén beszedtem hátra egy tüskét, és lapulni kezdett a gumi, pedig volt benne tej...pontosabban kellett volna lennie, de ezt nem ellenőriztem, és valszeg kiszáradt belőle, vagy annyira kevés maradt, hogy nemigen tömített. Wombath kolléga segített ki CO2 patronnal, ugyanis nem vittem pumpát, mondván, ha baj van, az úgysem segít...hát azért segített volna, de az segített volna legtöbbet,ha a lötyire is ránézek otthon :P. a Végéig még egyszer fújt bele nekem, másodjára nem sziszegett ott,ahol előtte, tehát valami kis tej odarázódhatott, az utolsó 2-3 km-t azonban megint lapuló külsővel tekertem, vigyázva, hogy azért lehetőleg ne csapjam oda sehova.
A véghajrában még lehagyott egy srác, nem marad erőm ezt megakadályozni. Azért én ahhoz vagyok szokva, hogy az ilyen kétköröseken a hosszútáv eleje leköröz, de most csak egy pedeleces hagyott le, ők 20 perccel előbb indultak.
Szóval nem vagyok elégedetlen, lassan csak meghozza a gyümölcsét, hogy nem alapozok! :D
Ja, egy faszságot még elkövettem: máshová tettem előző nap a kesztyűmet, mint a többi cuccom, így jól otthon is hagytam. Jó az az ESI markolat, de az izzadság+naptej azért csak ront rajta, el is zsibbadt a kezem, úgy szorítottam.
(a randa celluxcsík átlátszó gorilla tape, azzal rögzítettem a szerszámot, és a kocsi kulcsát)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
borix
őstag
válasz bszg@ #195603 üzenetére
Kijön a különbség a gördülési ellenállásnál jól beállított agyak és könnyű külső esetén.
Nekem is 28-as külső van 6-6,5 báron valamelyik nap is gurulok lefelé a lejtőn mondom eleresztem a lejtő végén bedöntöm.
Egy trekkinges beelőzött a kanyar előtt 37 körüli külső lehetett rajta, gurulva vissza előztem külső kanyaríven.
Ballonos bringásoknál már jó párszor volt ilyen, hogy már javába tekertek mikor én még mindig csak gurultam.
Na jó a testtömeg is számít nem vagyok sovány de bagyjából azonos testtömegmél is igaz.[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
Mi sem... Érdekes volt ez a hirtelen jött meleg (33,5-et mutatott a kocsi a napon). Jó volt a mini topiktali (Wombath, ZolkoW, Csokicsibesz, Én), és ezzel el is mondtam a mai nap pozitívumait.
peterkeT: jobbulást. Kicsit olyan KariGeris ez a kép: Biciklizzetek a körúton, van bringasáv!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bszg@
tag
válasz parandroid #195586 üzenetére
Gyors felépülést kívánok!
(Szerencse a szerencsétlenségben, hogy legalább normális ellátást kapsz.) -
bszg@
tag
válasz arcitec #195601 üzenetére
Én eléggé elutasító voltam a gumi szélesség növekedésével szemben, aztán most, hogy beújítottam a rubét, 28 mm-esen vagyok (belsővel), 6 baron, és úgy érzem, kevésbé vagyok lassú. Ez persze jelentős részben annak köszönhető, hogy gyorsabban megyek a sz@r részeken, de szerintem jó úton is gyorsabb a kerékpár.
Amúgy, ha jól értettem, a Giron is mentek 28-assal, de lehet, hogy csak a murvás szakaszon. -
nmate91
tag
válasz arcitec #195601 üzenetére
Gumi tömege is számít, ha már azt nézzük mennyire könnyű hajtani. Mert ugye úgy igazán a forgó tömeg amit jobban megérez az ember, az hogy pl. a váz 1 kg vagy 1,5kg bizonyos szinten meg sem érzed. Szóval ja, megfelelő külső választás az fontos. Én amivel megyek 32-es gumi az kényelmesebb, kanyarban piszok jól tapad, kellemesen tompít, defektek ellen is véd valamennyit, ellenben nehezebb, mint egy 25-ös GP5000, de még egy átlag országúti gumihoz képest is érezni a különbséget.
Én személy szerint letojom az átlagsebességet, sokkal jobban élvezem a bringázást, ha nem kell minden kerekezés alkalmával belsőt cserélni Budapest utcái miatt -
arcitec
addikt
válasz borix #195600 üzenetére
Én úgy tudom ez attól függ. Összességében nem igazán,mert ha szélesebb oda alacsonyabb nyomás kell(ene), akkor pedig egy keskenyebb, magasabb nyomásúhoz képest csakis a szélesebbnek lesz nagyobb gördülési ellenállása. Ez inkább olyan, hogy kinek mi jön be.
A Cube is újabban a trekkingeket szélesebb gumival szereli. Mert ha kb. állandó a sebesség, akkor a szélesebb a jobb, de inkább a komfort okán a gyengébb utakra. (Nem véletlen az MTB széles(ebb)). Ellenben a versenygépek nem véletlen keskeny(könnyebb) és sprintképesebb, de kevesebb a komfortja. Nyilván tüköraszfalton, pl a trekkingre a 37-es is jó mint amivel évekkel korábban szerelték is. No meg a gumi sem mindegy miféle. Ez most nálam a menő
,abszolút jól gurul,stabil, nem érzem a komfort hiányát. (A szar úton semmi sem komfortos).[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Okos Otthon / Smart Home
- Gaming notebook topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Környezetvédelem
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Ma fejezi be karrierjét a Windows 7
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest