Hirdetés
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- droidic: Telekom router – fapados NAS tároló
- mefistofeles: Ezt csak úgy beteszem. Szerinem tanulságos....
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Di Natale
senior tag
válasz
Intruder A 6 #22206 üzenetére
Igen, sajnos csak időponttal lehetséges. De minek amikor az egész nem tartott két percnél tovább.. Ebben az országban semmi sem úgy működik ahogy kellene.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Intruder A 6 #22206 üzenetére
Áremelkedésre számíts!
20 perce keresem, de nem találom, valamelyik fb posztban volt, hogy 7700Ft-ról 19000Ft lesz. -
válasz
Intruder A 6 #22206 üzenetére
helyi kpm-hez bemesz, csinalnak fotot, lehuznak kb 10 ronggyal, es par nap mulva ott a kartyad. Kb fel ora az ugyintezes.
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Igényelt valaki mostanában új Tachográf kártyát?
Hogy zajlik most, az ügyintézés? legutóbb el lettem zavarva hogy csak időpontot tudtak adni, hogy mikorra mehetek intézni.
Bár az egész alig tartott tovább mint ahogy néztek nekem egy megfelelő időpontot. -
válasz
Di Natale #22204 üzenetére
Becs, Blaguss/Flixbus, vagy megprobalom az angol koncertes kamionos ceget (flybynight)
De ezt a ponyvazos szop@st meguntam egy idore. Foleg igy, hogy balkanon kell menni, mar elkezdtek ezt a bulgariai okoskodast is, uttalan utakon megaval, szenvedjel a sok retardalt agyhalott kozott, akik mar a potkocsi felenel sorolnak vissza mert jonnek szembol, en meg menjek arokba…
Na mindegy.
majd ugyis adok status updatet, aztan ha valakinek tetszik ahova megyek, akkor segitek majd. -
Egyre jobban kezd tele lenni a tokom ezzel az egesszel.
Tudom, hogy mar csak majus vegeig kell kihuznom, ez az egy dolog ami motival…
Most talaltak ki, hogy akkor megse induljak el ma, majd csak hetfon, de azert rakodjak meg.
Egy oraja vasaroltam be kajat 19ezerert, hogy legyen mit enni.
Most pakolhatom ki a hutot, rakhatok be mindent egy autoba amivel eljonnek ertem, majd vasarnap este megint pakoljak ossze otthon mindent, hogy visszahozzanak az autohoz, megint pakoljak el mindent, persze a kartyat majd csak hetfon tegyem be, az nem szamit, hogy az egesz vasarnap delutanom mar telibe lesz szarva. Ingyen…
Es ez meg csak a kisebbik resze a dolgoknak.
Teljes mertekben megertek minden sofort aki elhuzott a picsaba magyarorszagrol nyugatra… plane azokat akik a kamionozast abbahagytak, es atultek kint buszra.
Vagom mar a centit majus vegehez.
Soha a budos eletben en tobbet magyar cegnek nem dolgozom. -
HoTaZo
addikt
válasz
Mcrazy #22195 üzenetére
Mindegy is, mert a szakértőnk elmondta, hogy milyen ára van egy ilyen távolról letöltős rendszernek, S így megértem a főnököt, hogy az olcsóbb cucc mellett döntött
Nem hiszem, hogy bénáztál, tök egyszerű a kezelésük, a miénket is csak rádigjuk, 3 gomb egyikét megnyomják és megy az olvasás. Inkább kompatibilitási hibára gondolok. -
válasz
HoTaZo #22190 üzenetére
Sajnos nem tudom megkérdezni, hogy milyen szoftvert használnak és nem is biztos, hogy elérhető nálunk ,mert tudomásom szerint a távoli leolvasás Hollandiában zajlik.
Azért ma rápróbáltam a régi kiolvasónkkal ami egy VDO DLK Pro, az új Gen2-es tachróra, amit látszólag kiolvasott, de mégsem. Valszeg egy szoftverfrissítés kell neki, mert bedugtam és máris kiírta, hogy a letöltés sikeres, de közben meg nem volt semmi.
Az is lehet, hogy én bénázok valamit és esetleg a tahcoban engedélyezni kell? Nem néztem utána. Üzembentartói kártya természetesen érvényes és be volt dugva. -
FeZ...
aktív tag
válasz
Di Natale #22181 üzenetére
"Egyébként az miért fontos, hogy rendszeresen kiolvassák a kártyát?"
Ha 28 napon túl van kiolvasva, akkor beírja hibának és mellékeli a díjtételét is.
(jó, nem nagy összeg és nem kell kifizetni hirtelen, de gondolom egy ellenőrzésnél ha látják, lehet, hogy kifizettethetik azt is)
Nyilván ha nálatok messziről is megy a kiolvasás, ez a dolog nem számít. Nálunk ilyen "fícsör" nincsen. -
Freiherr
őstag
Valaki dolgozik TGX- en? Hol van a levegő kivezetés rajta?
-
HoTaZo
addikt
válasz
Mcrazy #22188 üzenetére
Most gyorsan megkérdeztem a tacho szakértőnket, hogy helyesbítsek, ha hülyeséget írtam volna, de megerősítette az állításomat. Annyit azért hozzátett, hogy pihenőben is kiveheted, kiolvashatom, visszateszed, visszaírod pihenőnek, de mivel lesz egy kiolvasási időbélyegzés rajta, azt a hatóság munkavégzésnek állapíthatja meg, "attól függ, hogy milyen ing van rajta".
Megkérdeztem tőle a műholdas kiolvasós megoldást is. Erre azt mondta, a hatóság hozzáférhet az új generációs tachókhoz, de nekik egy külön boxot kellene beépíteni hozzá + a program, amihez csatlakoztat egy kártyaolvasót, amibe az üzemben tartói kártyát teszi, úgy tud csatlakozni az autó tachójához. S ez bérleti rendszerben van 100 ezres tétel/autó/év.
Ha valós az infó, akkor nem csodálkozom, mert az alkalmazás+ a kiolvasó + az OTG adapter max 10k/ autó volt, egyszeri költség. -
HoTaZo
addikt
válasz
otto14 #22185 üzenetére
Ha kiveszed, akkor igen, mivel manipulálod a tachográfot. Ha bent marad a kártya és külön olvasót csatlakoztatsz rá és a kettes nyílásba kerül az üzemben tartói kártya, akkor nem bizonyítható, hogy te olvastad ki, te manipuláltad. Nálunk a kollégám olvassa ki, mostmár csak, a készüléket, így ő kezeli a tachográfot, az én kártyám pihenőn szokott lenni. Kontrollom még nem volt, csak a cégnél, de nem jelezték vissza, hogy valami gond lenne.
-
otto14
őstag
A kártya letöltése /kiolvasása megszakítja a pihenőt?
-
HoTaZo
addikt
válasz
lazoltan #22182 üzenetére
A súlyváltozás rögzítéséről még nem hallottam, viszont a fel és lerakodást rögzíteni kell. Azt viszont csak kalapács alatt szabad rögzíteni. Én akkor szoktam rögzíteni, amikor a kezembe kapom a lepecsételt papírokat. Még ha zárt rámpás rakodáson vagyok, ahol nem tudom felügyelni a rakodást és készenlétre rakom a tachót, akkor is átrakom munkára, amikor mehetek a papírokért, így visszérve az autóhoz már van pár perces munka húzva.
-
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22181 üzenetére
Az 561-ben foglaltak és a bérszámfejtés miatt kell letölteni. A cégnek 1 évig őriznie kell az adatokat és tulajdonképpen az sem ártana, ha mi magunk is megőrizzük, főleg aki félévente új cégnél dolgozik, egy esetleges munkaügyi per vagy bírság miatt jól jöhet.
Nekem most cseréltek tachografot, egy pozitívuma van, automatikusan felírja a határátlépést.
Arról még keresem az infot, hogy tudja-e rögzíteni a súlyváltozást a tacho, mert akkor szorgalmasan kalapálni kell minden rakodásnál. -
Di Natale
senior tag
Egyébként az miért fontos, hogy rendszeresen kiolvassák a kártyát? Nálunk kéthetente kellene, de van amikor két hónapot csúszok vele, mert amikor megérkezek a telephelyre (takarítás, pakolás, papírmunka, tankolás) kisebb gondom is nagyobb annál, hogy a kártyát oda dugjam a portás orra alá.
Ugyanúgy le tudják tölteni a kártyát a távolból, mert láttam már, hogy a diszpécserem azt olvassa, de nem szóltak még érte.
-
HoTaZo
addikt
válasz
FeZ... #22177 üzenetére
Pontosan, ahogy Mcrazy kolléga írta. És a telefonnak is OTG képesnek kell lennie. A csomagoláson PC/MAC compatible van, de működik androiddal is. Én is a telóra töltöm le.
Érdemes egyeztetni a céggel, hogy milyen formátumban, milyen beállításokkal kérik, ha a te kiolvasásodra is igényt tartanak. Ha csak magadnak akarod kiolvasni, de akarod, hogy rögzítse a kártyára a kiolvasási dátumot, akkor az alkalmazásban be kell kapcsolni a Kártya időbélyegzése funkciót. -
FeZ...
aktív tag
válasz
HoTaZo #22139 üzenetére
Szia !
Még egy kérdésem lenne az egyéni kártyaolvasással kapcsolatban.
Amit linkeltél kiolvasónak ahogy nézem, USB-A (nagy) csatlakozója van. A program amit linkeltél Androidos, ez nálam legfeljebb telefonon tudna futni. A kérdés, hogy a kártyaolvasót te min használod ? Esetleg átalakítóval használható telefonnal is ? -
HoTaZo
addikt
válasz
HoTaZo #22173 üzenetére
Huh, kicsit sok a rizsa, főleg nektek.
A lényeg, hogy már sofőr volt a 2016-os balesete előtt is a srác. Volt egy példaképe, aki műtéti hiba következtében lett rokkant és az saját vállalkozást indított, mert nem merte senki sem alkalmazni rokkantként sofőrnek. De, ezt a srácot visszavették, hajlandóak voltak belemenni ebbe a projektbe, hogy átalakíttatnak neki egy új szerelvényt. Cirka 100k€(!) volt az átalakíttatás (hidraulikus rámpa, speciális nyereg - lég és áram csatlakozókkal, távirányítású talpalás, ajtó nyitás, tető ponyva, önkihordó, pneumatikus aláfutásgátló, kézi kézi gáz és fék vezérlés, spéci kerekesszék,stb.). Ezt egy állami " rokkantak vissza a munkaerő piacra" segítő szervezet állta 100%-ban!
Petpalack hulladékot szállít két helyre ( elenyésző segítségre van szüksége), napi ~400km-es köröket téve, mindennap haza gurul a kerekesszékkel, 1km-re lakik ettől a parkolótól. Egyelőre nem tapasztalt sem a kollégáktól, sem a helyeken, ahova jár. Nem változatos, de ekkora lehetőség mellett nem válogat az ember, ő is tisztában van vele.
Volt már, hogy elkapta az eső míg beszállt, az kellemetlen, mert nem lehet becsukni az ajtót, amíg a rámpa korlátja le nem hajtódik.
Le a kalappal előtte és a cég, a szervezet, s mindenki előtt, akik részt vesznek ebben a projektben. -
HoTaZo
addikt
[link]
Még nem néztem végig, csak egy részletet, de 1000 kérdés merül fel bennem. -
HoTaZo
addikt
Jajj, ez nekem már túl papucs. A Mustang is azért tetszik mert volt egy játék a telómon és jó eredményeket értem el vele.
Amúgy én is süket vagyok az autókhoz. Franciaországból egy Scorpioval jöttem haza, azt nagyon szerettem. Aztán egy Swiftre futotta, gyűlöltem, mindaddig míg Pestről haza nem vitt (~130km) léghűtéssel egy csattanás után. Akkor kezdtem megbecsülni. Nemrég adtam el és apósomék Meriváját vettük át. Csóri sógor ahányszor csak megkapta az öregtől, mindig sikerült valamit, alkotnia vele. Így van egy majdnem felújított motoros (megfőzte a lelkem
), vezérmű lánc cserélt, még pár apróbb új alkatrészes, mindig karbantartott, kényelmes kocsinak, 500k-ért.
-
otto14
őstag
Nekem is nagyon tetszik a 850, akkor épp volt egy felújított, 7500 euróért. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen a régebbi autókat vezetni, még utazni sem utaztam olyanokban.
Én taxiztam egy 1.6TDI Skoda Fábiával. Nyáron 8.5et evett, főleg a klíma miatt, de 5-15C° környezeti hőmérsékletben érezte igazán jól magát, akkor tudtam 6-6.5et is fogyasztani.
-
Di Natale
senior tag
Nálunk a cégnél a parkolóban ott porosodnak az X6-os BMW, Ford Kuga és a különböző új típusú Suvok.
Kamionozás mellett értelmetlen egy autót fenntartani.Mivel férfiak vagyunk és kamionsofőrök így nem csodálom, hogy gyakran feljön ez a téma.
2016-os Ford Fiestám van. Benzines motor, de így is viszi a pénzt. Kéthetente 16.000 forint a benya, évente 10.000 forint körül van a NAV és 50.000 Forint a köbe.
Hivatalos Ford szervíznél Gyöngyösön 100k alatt nem cserélnek olajat.
-
válasz
otto14 #22168 üzenetére
Anno a 2.3 T5-ommel jartam 8.5-9 kozott. Persze amikor toltam neki padlon, akkor 18-22
Vicces, mert anyam 1.6 opelje eszik 8-at
Tehat a modern 4hengeres 1.6 szivobenzines alig eszik kevesebbet mint az 5hengeres turbosom anno
Na mindegy.
camrys taxis azt mondja, telen 6.5 a fogyasztasa (taxi!) nyaron 5.5
Egyszer meg lesz 850 kombim, piros, R, kezi valtoval <3
Imadom azt a szart… tejfolos doboz minosegu a beltere, de valami olyan karaktere van annak a doboznak, amilyen keves autonak. Ujnak meg kb egyiknek sem.
[kép]
Szerintem aki esszeruen kamionozas melle akar autot, az kombit vesz, kis fenntartasut, es nyilvan dizelt
Ezek a Stilo-k jopofa jarganyok, nem is nagyon rozsdasodnak.
Fillerekert van hozza kb minden is.
Vagy egy toyota kombi, esetleg valami tdi vw konszern.
En ilyenek fele nezelodnek ha kellene auto. -
otto14
őstag
Akárhogy megyek vele, 10 liter, eeesetleg 9.7, ha sok az országút és nem lát várost. (számítógép szerint, sosem számoltam meg tankolástól tankolásig) Nagy előnyöm, hogy már előttem raktak bele egy gáz átalakítást (lpg), az pedig fele annyiba kerül, míg ugyan annyit fogyaszt (látszatra). Mondták sokan, hogy 1:5 arányban járjak egy kicsit benzinnel is. Ezzel a motorral nem volt nálunk kínálat, csak automata váltóst találtam, de egy kézi sokkal jobb lenne.
Egyébként jó olyan kocsit venni, amihez mindenki ért, vagy minél többen. Vagy amilyen szerelő van a környékeden. Azt vettem észre, hogy a drágább munkadíj ellenére olcsóbb és kevesebb szopás a kocsimat a volt márkaszervízbe vinnem, amit felvásárolt egy testvérpár, mint a szomszéd szerelőhöz. Egyik elfoglaltabb mint a másik, szóval még az sincs, hogy nem jó szakember, mert tele van klienssel, de nincs típus ismerete, a másik helyen meg van.
Támogatom azt a vonalat, hogy egy egyszerű benzines kocsi a jó. Nem akartam turbót, egr -t meg miegymást, ha nélkülük is van élet. Fórumokon mindig lehet látni, hogy valaki már mindent is kicserélt, s még mindig nem jó a motor. [link] Tanmese a dízel autókról.
-
stingy2
senior tag
Nekem tavaly dobta be a törölközőt egy 24 éves Toyota, vettem - mily meglepő- egy 6 éves 1.6-os szívó benzines Corollát 28.000km-rel. Autó 15-20 évre ismét letudva
.
-
otto14
őstag
Én az ősszel vettem egy 15 éves Volvót. Semmi rozsda nincs rajta, és a 2.4L 5 hengeres benzin motor is gyönyörűen énekel. Majd egy Lexust szeretnék, de az nem adja ki a kamionos fizetésből..
Rokonságban is autót néznek, valami kombit. Többen mondták nekünk a Golfot vagy az Octáviát. -
Zolás
addikt
Miután éves szinten 5-6k megy bele, én mindig ősszel olajcsere szűrőkkel, aztán hajrá.
Honda NSX nekem is jöhet!
Az a baj, hogy a bontószökevény vackokból elegem van, a fiatal autók meg drágák. Sajnálnám hogy ott áll, ellenben jó lenne egy normális autóba beülni, és azzal menni mindenhova. Nem tudom eldönteni, hogy olcsó de még valameddig jó, vagy drága és valószínüleg sokáig jó autót vegyek.
Amire szintén nem adok pénzt, és most ebből van a legtöbb, az az ezres meg az alatti köbcentis turbós foshalmok. Újat nem tudok venni, használtan meg ki tudja mennyit mennek még el, nincs bennük bizodalmam. -
Kaptam egy posta szeru fuvart. Dachseres.
Szlovakoktol, Athen melle.
Egymasra lett b.szkodva minden (10 orat alltam a rampan).
Okoseknal jott az otlet, hogy menjek bulgaroknak, gondolom olcsobb az utdij miatt 2ft-al.
Rom-Bul hatarig igazabol semmi baj nem volt.
Bulgaroknal mar jelentkeztek a problemak
Meg a bulgar szakasz harmadanal sem jartam, itt-ott mar kezdett dudorodni a ponyva. Szofiahoz vezeto palyara felhajtas elott mar kifejezetten lehetett latni, hogy itt bizony party van a poton
Most szedjuk/szedik le a motyot, most mondom, hogy ebbol balhe lesz
Eleve a pakolas is rohej.sk, de aztan a kegyelemdofest megadta neki a bulgar bundesz… szerintem a cegnek isAmikor olyan uton kell menned, hogy a magyar 51-52-est visszasirod, akkor azert lehet sejteni mi a tema arrafele.
Pedig nem vagyok rallis, de ezek szettortek a picsaba…
Mindegy, en teszem fel kezeim, majd leboxoljak egymassal. -
Ha vesztek, ket dologra nagyon figyeljetek.
6, max 7ezrenkent/1 ev olajcsere, szurovel. Ha nem, 80-100ezernel erosen eselyes a motorcsere.
akku/inverter ventillator szurojet gyakran cserelni. -
válasz
lazoltan #22156 üzenetére
egy kivetellel semelyik uj auto nem mozgat meg.
az az egy kivetel meg nem letezik, mert a Camrybol nincs kombi
ha kihozna a Toyota, akkor az lenne eletem elso es utolso uj autoja
igy meg (ha osszejon a flixbusos melo) egy sedan camry lesz szerintem, 4-5 eves korul.
veszpremben a 19 taxisbol 13nak camryje van, ez jelent valamit.
az meg plane, hogy a maradek is camryt akar, meg az is aki most priussal nyomja -
lazoltan
csendes tag
Ugyanígy vagyok a 18 éves Toyotammal, már van pár baja amit egyszerűen nem hajlandó megjavítani senki normális minőségben, én is úgy latom, hogy 3-4m az alja amiért érdemes pénzt adni és előrelépés lenne, úgyhogy én amíg kamionozom addig tartom a mostanit.
Valószínűleg újabb Toyotát vennék 1.6, 1.8 benzinessel vagy priust, esetleg valami Hondat.
Dacia sem lenne rossz, de ennyiért meg a full igénytelen belterű modellek vannak.
Ha dízel kellene akkor pedig 6-os, 7-és Golf és konszern társai közül választanék vagy esetleg valami francia/olasztol sem esnék kétségbe.
Nagyon okos döntést nehéz hozni, főleg, hogy ennyi pénzért is 8-10 éves autókat adnak, aminek már bármi baja lehet.
(Kisautóban nem férünk el kényelmesen) -
Zolás
addikt
Hasonló gondban vagyok jelenleg.
Van egy öreg Ford Fusionom, de már minden baja is van, le kell cserélnem. Nem szívesen vennék egy drága autót, pont ezért, mert csak ott állna. Ezért teljesen felesleges lenne szép autót venni. Viszont ha itthon vagyok, jövök-megyek, szükségem van valamire, amiben kényelmesen elvagyok. Nem tudok dönteni, hogy mit vegyek.
Vannak a kintről behozott, szépen kitakarított, visszatekert órás autók, meg az itthoni visszatekert órás, sufniban karbantartott fajták. Ismerősi körben nincs semmi ami jó lenne.
Lehet hogy kénytelen leszek valami drágább, de legalább tudott állapotút venni, nem valami lerúgott vackot.
Szóval, ha már téma, akinek van ötlete, az dobhatna párat, mert én kezdem elveszíteni a fonalat. Kb 4M a keret, valami jól karbantartott lovat keresgélek, amibe van hely. -
csibe1
addikt
Igen, nem nagyon gondolkodtak el a dolgokon.
Ott ment pocsékba a telepen a kocsik nagy része, mert nem figyeltek rájuk.
Aki odafigyelt erre az egy kis Fiat Puntoval vagy más régebbi autóval járt a telepre, meg onnan haza.
A cucca azért befért, egyedül mászkált; arra tökéletes volt.
Az új autót meg használta addig a család, nem a telepen amortizálódott feleslegesen. -
-
csibe1
addikt
Nagyjából 11 éve a szomszéd telepen volt egy kamionos cég.
Akkor éppen majdnem mindegyik sofőr vett egy új G vagy H Astrát.
Aztán a legtöbb két hétig ott állt a telepen. Párszor eszembe jutott, hogy minek is?
Kint álltak a szabad ég alatt; ha jött a jég, akkor szépen elverte mindegyik autót.
Két hét után tiszta por volt mindegyik, főleg ha szelesebb volt az idő.
Arra egyiknek se volt esze, hogy ha mást nem akkor egy maszek ponyvát vagy valamit tegyen a vadiúj kocsira.
Akinek volt egy kis esze azért jött az asszony az új kocsival, vagy valami régebbi kisebb autóval járt a céghez. Azért nem volt kár, ha elkapta a jégverés. -
HoTaZo
addikt
válasz
FeZ... #22148 üzenetére
Nem hiszem, mert neked lesz egy n napi dátumos kiolvasásod, a cégnél egy n+2 napi kiolvasás, de az előtte lévő dátumok ugyanúgy benne kell, hogy maradjanak. Törölni, nem törölhet a kártyáról semmit. Annyi, hogy kap egy dátum jelzést a kártyára, hogy adott napon kiolvasták, aztán két nap múlva újra.
-
FeZ...
aktív tag
válasz
HoTaZo #22147 üzenetére
Lenne egy "láma" kérdésem.
Ha 28 napon belül kiolvasom magam a kártyát az általad bemutatott eszközzel, majd mondjuk pár nap múlva a cégnél is kiolvassák, akkor ez jelent valamilyen problémát vagy hátrányt ? (Mondjuk úgy, hogy ha az általam kiolvasott adatokat nem küldöm tovább a cégnek, mert kb. 2 nap múlva úgyis kiolvassák ők is)
Jártam már én is úgy, hogy nem tudtam időben kiolvastatni, mert nem volt bent akkor senki éppen, csúsztam 2 napot. Az ilyen eseteket el tudnám kerülni ezzel a megoldással. -
HoTaZo
addikt
Mivel ebben az alkalmazásban benne vannak a szabályok, beállíthatóak a számba vehető idők. Így van mihez viszonyítani. Fix fizunál, meg a számfejtés engem nagyon nem izgat. A fizulap legyen meg, hogy mit, hogyan vésnek rá, az már nem érint.
De nekem a lényeg, hogy tudjam 28 napon belül kiolvasni a kártyámat.
Volt olyanom az előző cégemnél, ahol telepre érkezéskor nem működött a kiolvasó, egy hétig szabin voltam, s indulás előtt (újra 2 hét) valamiért nem tudtam kiolvasni a kártyát. Nyomtattam, ráírtam, hogy kiolvasó hiba miatt nem tudtam kiolvastatni a kártyát, kaptam írásos igazolást is a cégtől, meg pecsétet a kinyomtatásra. Így tudtuk magunkat levédeni a büntitől.
Ez a megoldás főként a kiolvasás elmulasztása miatti büntitől véd. Az, hogy tudom böngészni az adatokat ( ellenőrizni, korrigálni a határidőnaplós bejegyzéseket), már plusz dolog számomra. Az pedig, hogy több formátumban is elküldhető a cégnek, az nekik jó. -
HoTaZo
addikt
Nincs telephely. Én itthon parkolok, 2 kolléga Gyálon, egy megtűrt helyen, többiek, akik a szerb cégnél vannak, valahol Szerbiában. De, ezen a vonalon csak hárman vagyunk. Így sem garantált, hogy tudunk találkozni a megfelelő időben. Ezzel a megoldással pedig én mindig ki tudom olvasni kártya kivételekor.
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Voltatok-e már úgy, hogy valamilyen oknál fogva nem tudtátok kiolvasni a kártyátokat? Nálunk az egyik sofőr kollégánál van egy kiolvasó, s ha sikerül összehozni, hogy találkozzunk amikor kell is kiolvasni a kártyát vagy a tachót, akkor nincs gond. De, ha már lejárt a 28 nap, akkor nyűglődünk. Na, ennek lesz vége most, legalábbis, ami a kártya kiolvasását illeti. Kaptunk egy kártya kiolvasót fejenként és telepítenünk kellett a Driver Card Reader PRO-t (2499Ft), ennek van egy trial változata is.
Nagyon jó kis program, minden benne va, amit a határidő naplómba írok. Akár hetente is kiolvashatom a kártyámat, amikor kiveszem, nem kell a kollégámra várnom és minden adatot bármikor meg tudok nézni. A kiolvasás dátumát pedig rögzíti a kártyára. -
válasz
otto14 #22132 üzenetére
Orulj neki, hogy nem a lampat ba.zta ki… amugy meg vigyazz rajuk, lopjak oket. Mult heten ket magyarrol is hallottam akiknek alvas kozben kiloptak a mercibol a ledes pilacsot.
HoTaZo
Egyetertek, elethelyzet hozza a megfelelo megoldast.
Balatonparton lakom. Itt nyaron nem tudsz megmozdulni autoval, szoval motorozom. Igazsag szerint mar majus-szeptemberben is nehezkes autozni, szoval inkabb nem teszem.
Telen sajnalom kivinni a hoba, soba, kavicsba, jegre.
Maradek idoben meg inkabb bicajozom meg megyek busszal, vonattal.
Ma csak Veszprembe mentem be dokihoz, 8kor indultam a helyi dokihoz, 9re kesz lettem, 20 perc alatt lesetaltam a buszpalyaudvarra, 30kor ment a busz (500ft), 20 perc alatt beer, elsetaltam a magandokihoz (400meter) vettek mintat mindenhonnan, 11.15kor jott vissza busz, delre itthon voltam.
Ezer forintbol.
Ez autoval 5000.
Itt nekem sok ertelme nincs autozni.
Majd osszel ha osszejon a buszos melo, akkor veszek egyet. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22134 üzenetére
& Tüzi
Nekem, az előző cégnél 135km-re volt a telephely az otthonomtól. Amikor náluk kezdtem egy furgonos gyűjtő járat vitt fel és haza. Kb. 3-4 járatot bírtam, utána 6 és ½ éven át a kis Suzukimmal jártam. Nem kellett senkire várnom vagy hallgatom, hogy mennének már, iparkodjak. A telephelyre érkezés után 3-3½ órákat szöszmötöltem a tankolással, papírozással, kipakolással, takarítással. Mire útra keltem, hazaértem kitisztult az agyam a kétheti kamionozás után. Hétvégén vagy szabin mindig mozogtunk az autóval valahova. Ezzel a távolsággal és az egyéb mozgásokkal lehetetlen lett volna taxizni és mellette autót fenntartani. Se bla-blacar+ kölcsön autó nem lett volna a megoldás.
De, értem a felvetést, csak vannak szituációk, ahol ez nem kivitelezhető. -
Di Natale
senior tag
Én ezt anno felhoztam, hogy anyagilag hosszú távon jobban megéri a taxizás. De gyorsan lehurrogtak, mert kocsi nélkül megvannak lőve. Egyébként osztom ezt a véleményt, mert autó nélkül nem jutsz el sehová. Ügyintézés, bevásárlás, csajozás..stb, de gazdaságilag veszteséges.
Két hétig tényleg ott süti a nap a telephelyen az autómat. A gumi/műanyag alkatrészeket már kiszívja a nap.
-
13128814
tag
FeZ...
Köszönöm, hogy időt és energiát fektettél a válaszba!Agyrák666 - milyen szimpatikus és pozitív nick.
Személyes tapasztalatom még nincs. Egy gyerekkori barátom csinálja 2-3 éve mellékállásban, 2 műszaki diplomával. Ami azért be is árazza a magyar lehetőségeket valahol.
Személyszerint én is műszaki területen mozogtam csak dobta a gép az életközepi válságot.
QA mérnök -> gyártástámogató mérnök -> folyamatmérnök -> folyamatmérnöki csoportvezető -> projektvezető -> termelésvezető.
Ami így tökjól hangzik, csak az nincs mögötte, hogy fizetetlen túlórák képében bassza oda az ember a fiatalságát nonstop egy marék rizsért, cserébe meg élvezheti benefitnek a rosszindulatú kollégák által generált problémákat amik amúgy nem is léteznének, ha nem generálnák maguknak, a folyamatos áskálódást anélkül, hogy bármi előnyük származna belőle, a harcot a HR-el a beosztottakért, a folyamatos belső politikai harcokat ami fostengerként zúdul a vezetőségtől az alsóbb szintekre. Elfáradtam, leszarom, nem érdekel.
Na bocs, csak ezt most kiventiláltam. Visszatérve a kérdésedre. Az a 2 nap pl. a bevétel több, mint 60%-át adja ahogy átnéztük visszamenőleg a bevétel/kiadás oldalt (precizen vezett excel, időpont, km, fuvarszám, bónuszok, fogyasztott kW, szerviz, stb). Az hogy milyen költséghányaddal dolgozik nem tartom relevánsnak, mert a napelem/akksi és az autó már adott volt. Nem a taxi miatt lett a beruházás. Neki nagyon megéri. Viszont az igaz, hogy az idejével fizet. Persze az megint más, ha mondjuk ezt mind bekerülésiköltségnek tekinted, ez tiszta sor.
Az én esetemben azért más ez a költség, mert most használta fel az állami támogatást új autó vásárlására (-4m) és felajánlotta, hogy mivel még 2 évig lehet taxinak használni a jelenlegit, próbáljam ki 1 hónapig, hogy hogy megy, hogyan tudom integrálni a hétköznapokba. Már 2 éve mondja, hogy próbáljam ki, eddig nem akartam, de most így annyira vesztenivalóm már tényleg nincs. Anno én is sokat segítettem neki anyagilag mikor nekem ment jobban, mielőtt...
Remélem a kérdésedet megtudom már válaszolni júniusban saját tapasztalat alapján.
-
otto14
őstag
Hétfőn jöttem Dresden - Usti irányában. A határ környékén az alagutak előtt már nagyon besűrűsödött a köd. Az alagutakat talán munkálatok miatt lezárták. Ahogy érkeztem a terelés fele, már lassítottam, lévén piros volt ott a térkép is, 50, 50 alatt lehettem. Egyszercsak megérkeztek 3an mögém, nagy manőverrel kikerülnek, majd 5sec múlva mind a négyen nagy fékkel megérkeztünk a sor végére, alig álltunk meg. Nagy dolog, hogy abban a ködben nem lett baleset, miközben mindenki nyomja mint a süket.
Ma jövök át Magyarországon, bundáson. Fácán gondol egyet, s elkezd repülni az út széléről. Szemből jön kamion, nekiment a lökhárítójának, az pedig neki repítette a motorháztetőmnek, mint egy labdát. A fácán pedig beleragadt, s be is törte a műanyag rácsot. [kép] ha valaki kíváncsi
Aztán Romániában kisautóval jöttem haza felé az autópályán, csak azért úszta meg a róka, mert a sávnak az egyik felén voltam, s nem a másikon.
Később bundáson, azon a 300 méteres szakaszon ahol végre nincs település és lehet 50nél többet menni, szemből szinte belém jöttek, mert a sötétben rosszul látták a kanyart.
Általában nem izgatnak fel a közúti események, de most mind egyszerre történtek.
-
JóGéza
aktív tag
Feleségem mesélte , hogy a munkahelyén a takarítók taxival járnak. Persze megy a "De jól megy!".
De belegondolva akkor mennek, amikor kell, nem amikor a tömegközlekedés megszabja. Többen mennek, leosztva valószínűleg buszjegy ár közeli a költség , nem kizárt, hogy olcsóbb is. -
válasz
Agyrák666 #22129 üzenetére
Mostanaban szamolgattam, ha evi husz kort (20 be es 20 haza) teszek meg taxival lakhelyem es a telephely kozott, meg mindig sporolok kb 2-300ezret eves szinten a sajat autohoz kepest.
16ezer egy ut taxival.
32 oda-vissza (nem szamolom, hogy elobb utobb olcsobb lenne)
650ezer egy evben.
Auto adoja, kozelezoje, szervizelese, tankolasa, ertekvesztese, stb kb 8-900e egy evben. Es nem draga autorol beszelunk, hanem egy sima 10-15 evesrol, es nem kaptal kovet, vagy utottel el ozet, vaddisznot, nem kellett kasztnizni rohadas miatt, stb.
Szerintem nemzetkozisnek, aki 2-3 hetente jon haza, annak autot tartani azert, hogy a telepen susse a nap, meg essen ra a ho, kb semmi ertelme. -
Di Natale
senior tag
Köszi srácok.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22120 üzenetére
Hát, remélem hogy elküldted melegebb égtájra!
Nyomás alatt akar tartani, hogy hibásnak érezd magad. Ne tedd! Ha tudod, hogy megtetted a tőled telhetőt, akkor állj ki magadért, mert a fejedre fog nőni. Úgy gondolja, hogy kezdőként mindent be fogsz nyelni.
Három választásod van:
1., Hagyod magad és viseled a következményeket.
2., Higgadtan elbeszélgetsz vele, hogy te megteszed a tőled telhetőt, de ne hibáztassaon, rajtad kívülálló okokért. Ha elkezd kiabálni, akkor nagy levegőt veszel és beleüvöltöd a fülébe, hogy kiabálni én is tudok! Majd nyugodt hangon, megjegyzed, hogy de ez szerintem nem vezet semmi jóra. Ha lenyugszik és képes normálisan kommunikálni, akkor nyert ügyed van. Ha nem képes és nyomja tovább a rizsát, akkor nemes egyszerűséggel kinyomod a telefont. Ha visszahív és normálisan beszél, akkor megintcsak sínen vagy, ha számon kér és kiabál, akkor kinyomod, mind ahányszor kiabál. Nem szabad magadra venned, magadat felidegesítened! Hadd legyen neki szar napja!
3., Ott hagyod a céget.
Bocs az okításért, de az embereket kezelni kell tudni. Ne hagyd, hogy te legyél a boxzsákja! -
lazoltan
csendes tag
Ha rosszul érzed magad válts azonnal
más: filmajánló, én nagyon kedvelem Franciaországot, és most hétvégén megnéztem a Marseille északi része című filmet, a netflixen megy, nagyon jó. Csak felirat van hozza
mondjuk én a kikötő mellett jártam olyan helyen, ahol magamrazártam az ajtót és minden sarkon 3-4 rendőr állt -
Di Natale
senior tag
válasz
Di Natale #22119 üzenetére
Egy nappal elcsúszott az egész hetem, mert hétfőn rakodás után bezárt a vám. Másnap reggel 8-kor kaptam meg a papírokat, így rohanásból állt az egész hetem. Csütörtökön a fejemhez vágja a diszpécserem, hogy alkalmatlan vagyok a munkára. Pénteken meg közli velem, hogy tudja, hogy csúszott az egész hét, de ez átlag alatti teljesítmény volt.
Holnap megint 2-kor megkellene a Brnoi D1-ből indulnom, hogy 8-ra a drezdai lerakón legyek. Szerintetek ezek után mennyi kedvem lesz megindulni?
-
Di Natale
senior tag
Úgy érzem magam mint Bottas az utolsó Mercedes évében. Motiválatlan. Csütörtök óta 80-al cammogok és a 45 perceseim már több mint egy órásak.
-
kesenyi
tag
Köszi mindenkinek.
-
lazoltan
csendes tag
Az ilyesmivel az a baj, hogy az ellenőr sem hülye, valami dokumentációt nem árt hozzácsatolni, pl. cmr másolat, de igyis úgyis az hatóságtól fog függeni a dolog.
en inkább őszinte lennék, megcsúsztam, elszámoltam, nem figyeltem, ez van, és bízom abban, hogy értékelik ha nem nézem őket full hülyének -
lazoltan
csendes tag
Szerintem nem kell nyomtatni annyit, elég 1 db kinyomat, rávezeted a litániát, jogsi szám, dátum, hely, aláírás es:
561/2006/EK rendelet 12. cikke Európai Bíróság 1. számú iránymutatása szerintÚgyis látja a hibát az ellenőr, nem a szalagról fog dolgozni.
-
otto14
őstag
Köszi srácok, akkor csak kalapács lesz.
-
HoTaZo
addikt
válasz
kesenyi #22104 üzenetére
Nem tudok róla, hogy lenne ehhez külön nyomtatási lehetőség. Max. a hét minden napjáról csinálsz nyomtatást és összetűzöd, az utolsóra pedig ráírod, hogy túllépted a 60 órás heti tevékenységi idő keretet, s milyen okból. Név, rendszám, dátum, aláírás. Ha lesz kontroll, akkor meg tudod mutatni, hogy foglalkoztál az üggyel. Ha a dolgaid amúgy meg rendben vannak, akkor ilyenért, s főleg 20 percért, nemigazán fognak szőrözni.
Majd jövő héten kell ügyelned inkább, hogy 29 óra 40 percet ne lépd át! -
kesenyi
tag
Sikerült túl lépnem a heti tevékenységi időt, 60óra20percben állt meg, addigra lett parkoló... Nézegettem a tachot milyen kinyomatot lehetne készíteni, de nem találtam egyik menüben sem ezt a 60+órás értéket. Valaki tudja merre keresgéljem? 24órás napi értékben nem láttam, már amennyire a kijelzőn le lehetett olvasni.
-
otto14
őstag
Ti hogyan csinálnátok? Rotterdamban hétvégézek, de több mint 45 órát állok. Nagyon közel álltam meg a városhoz, gyalogolós távolságra, még a hágai tengerpartra is kivonatoztam ma. Elég, ha megszakítom a szünetet és kalapácsozok valamennyit, vagy inkább menjek át a felrakóhoz, ami 15km -e van? Azért nem mennék át, mert onnan nem nagyon lehet menni sehova.
Egyik utca: [link] és másik utca [link] ahol tudtok ti is parkolni, ha erre jártok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- HÚSVÉTI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest