Hirdetés
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Hőszivattyu medencefűtés
- Asszociációs játék. :)
- Amit a Samsung okostelefonok, táblagépek, kütyük "régiózásáról" tudni kell!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hass.io - Home Assistant telepítés, beállítás
- Itt az új LOGOUT!
- A KOReader ebook olvasó program
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
Aki nem tud otthon tölteni napelemmel, ott már rögtön nem olyan rentábilis az ev. Magasabb vételár, drága és időigényes töltés külső hálózaton, nagy értékvesztés, korlátozott használat.
Példának említve a Tesla model 3 és a BMW 320d kb egy árban mozognak. Viszont a Tesla caso dija vagy 600 ezer forinttal magasabb évente, ami azt jelenti, hogy átlagos futásteljesítmény esetén ez fedezi is a bmw éves üzemanyag költségét.[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
AZ EV-kkel az is a baj, hoyg egy normál autó 16-18 millió. Nem pedig 6-8 millió.
A kisautók, azok hááát.. azok olyanok is. Nem érik meg az árukat.Majd akkor szóljanak, ha az árak harmadakkorák lesznek.
Különben miről beszélkünk? Ez így nem innováció.Példaként mondom: 2012-ben vettem egy laptopot... 200-ért. Most összességében sokkal jobb laptopot tudok veni 145-ért mint 12 évvel ezelőtt, és itt nem arra gondolok, hoyg hú, hát a CPU 10x gyorsabb lett. Nem. A régi laptop üzemideje akksiról: 3 óra volt... a mostani meg 7 óra (mivel a régi CPU 45W, az új meg csak 15W-ot fogyaszt). A régi laptop 2,6kg, a mostani 1.4kg. Ilyenekre is gondolok. A régi laptop képernyője az újhoz képest szemmel láthatóan sokkal gyengébb. (a régi egy vacak TN panel, az új meg IPS paneles).
Szóval a lényeg: az időközben kevesebbet érő (infláció miatt) pénzemből összegszerűen kevesebbért sokkal használhatóbb terméket tudok venni. Az meg hab a tortán, hogy a CPU-k nyers számítási teljesítménye meg 10x akkora - ez igazából alig számít, mert a feladatok is 10x erőforrásigényesebbek lettek időközben.
Ennek alapján én azt várnám el, hogy az EV-k - amelyek ugye sokkal kevesebb alkatrészből gyárthatóak azok olcsóbbak legyenek mint az "elavultnak számító" belsőégésű motorral gyártott autók. De ez nem így van. És ez a baj.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Egy termék ára csökken ha tömeggyártásra kerül és konkurenciaharc is van? Mi lesz így a világgal?
-
Alaaf Pi
senior tag
Egy ID.3, Pug 208, Opel Corsa BEV teljesen jó lenne számomra, ha nem hagynám el a lakóhelyem 30km sugarú környezetét, mert így napi közlekedési igényem figyelembe vételével nem kéne talán csak heti kétszer tölteni. De relatív gyakran kell ezen kívül menni, vagy megyek egy nap 100km-nél többet bármilyen közlekedési eszközzel, így meg a szaporodó töltési igények és a töltési nehézségek elég gondot okoznának ahhoz, hogy megérje. Több autót tartani meg nem igazán akarok.
-
Meridian
senior tag
-
arnyekxxx
veterán
Az akkugyár nem az orrodtól 2 méterre van, és sokkal kevesebben isznak szennyvizet a földről a külterületen mint ahányan levegőt vesznek a városokban közlekedve. Abból a rettenetes NMP-ből ami miatt gödön rendszeresen megy mindmeghalunk pont 0mg kerül az emberek szervezetébe mert egyrészt olyan helyeken találnak belőle amit emberek nem fogyasztanak, másrészt rövid idő alatt lebomlik, szóval ha valaki a csőtöréses szennyvízzel locsolta a palántáit az sem fog mérget enni mert 2 hét múlva már lebomlott.
-
69Raizen69
tag
Érdekes hogy az EV-k kapcsán rögtön az akku környezet szennyezését tudjátok csak szajkózni,holott évente milliárdnyi uj zsenifot vesznek az emberek +laptop,tablet,drónok és okos miegymás amibe sokkal több akku kell és naponta kell tölteni mégse rinyáltok hogy jaj menyire szennyezők az akkujuk.
Én olyan kísérletet csinálnák a Hősök terén 2 átlátszó garázs méretű zárható dobozba:
1.be egy bármilyen EV(de legyen inkább Tesl@)
2.ba egy vadonatúj EUR6 besőégésű autóMeglássuk járó motornál 1óra után megtudod-e mondani Meridian az EUR6-nál szinte semmi-e a NOx ?
Mert én szívesen el streamingelek egész nap a Tesl@ba... a 2. autóba meg majd jöhetnek a bátor (az EV sz@r) megmondóemberek.
Termel az elbutított rabszolganép!..... Eladod a tested a pénzedért, kifizetik érte az órabért
-
stellaz
addikt
válasz arnyekxxx #14 üzenetére
"Az akkugyár nem az orrodtól 2 méterre van,"
Közelebb
Egészen elképesztő, mennyire szennyezte a gödi Samsung-gyár a levegőt
-
spirit007
senior tag
"és konkurenciaharc is van"
Csak is ekkor fog csökkenni!
Bizonyítja ezt az is, hogy szinte semmilyen árcsökkenés nem volt amíg a kínaiak bele nem csaptak a lecsóba.
Pöröghetett a világba a termelés, le se sz@rták az árazásnál.
pl. a Nissan Leaf 14 éves életútjának végére. ~650.000 legyártott darabnál sem történt lényegi áttörés az áraknál. -
Meridian
senior tag
válasz 69Raizen69 #15 üzenetére
uj zsenifot vesznek az emberek +laptop,tablet,dróno
jah, csak egy telóban 150gramm az akksi, az autóban fél tonna... érzed a mennyiségbeli különbséget?
-
Necroman_Mk2
őstag
Ne feledd el, hogy maga az olajfinomítás sem éppen egy környezetbarát folyamat, márpedig az autók nem nyers kőolajjal mennek. Bár a szovejt/orosz kocsik esetében ebben nem vagyok biztos. E téren pariban vannak egy akkugyár szennyezésével, még ha máshogyan is megy az.
Abban viszont igazat adok, hogy az autók elhasznált akkumulátoriaval kezdeni kell valamit, pontosabban: meg kell találni a módját az újra feldolgozásuknak.#14 arnyekxxx A tisztább városi levegővel egyetértek, viszont az említett vegyületek 2 hét alatti lebomlás biztos? Mert az elsőre hallásra nekem inkább PR dumánaknak tűnik.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
tranceplanet
addikt
válasz spirit007 #21 üzenetére
Na végre valaki leírta!
Az összes európai gyártó elengedte az olcsó autókat, mivel azokon nincs profit. Na mivel nem vagyok adócsaló, nem trükközöm, nincs fekete jövedelmem, nem rendelkezem millió feletti fizuval. A büdös életben nem lesz egy autóra 10 millió forintom, 5 milliót tudok letenni az asztalra. Egy csomó ember még 5 milliót sem tud erre áldozni. Kína hajrá!
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
nihill
őstag
válasz tranceplanet #27 üzenetére
Valahogy a Kínaiakok sem akarják annyira telerakni az alsó kategóriát (legalábbis az eddig Európába hozott modellekkel), nyilván ők is látják hogy fentebb van inkább a nagyobb profit, elsőre ők is ott akarnak halászni amíg van mit.
Csak így meg mire lesz majd lecsrélve a G asztra? 20 éves teslára biztos nem...
Ezzel hogy mindenki egyre jobban a prémium irányba akar elmozdulni kisebb-nagyobb mértékben, mert gyorsan sokat akarnak kaszálni, indirekt módon növelik a légszennyezést a régi egyszerű autók leválthatóságának ellehetetlenítésével.
És akkor ott van az is hogy emiatt sokkal rövidebb/meredekebb lesz (már az) az új autók értékvesztése, mert kiárazódnak a folyamatból az eddig ott lévő alsóbb szintek... -
nihill
őstag
válasz tranceplanet #29 üzenetére
A Seagull hogy jön most ide? Európáról volt szó.
A Dolphin meg 11-ről indul. -
tranceplanet
addikt
-
GhanBuri Ghan
őstag
Helyes a "legalábbis az eddig Európába hozott modellekkel" kitétel, ugyanis hazai piacon még a kisautók is olcsóbbak a benzineseknél.
Bő egy éves cikk:
https://villanyautosok.hu/2023/01/18/ezt-hogy-csinaltak-kinaban-mar-olcsobb-a-villanyauto-mint-a-hagyomanyos/
Sajnos az európai piac Kínában, Amerikában másodlagos, az európai gyártók pedig maximalizálják a profitot a hazai piacon.
Ennek hosszú távon jókora technológiai lemaradás lesz a következménye. -
nihill
őstag
válasz GhanBuri Ghan #32 üzenetére
Igen az európai autóipar épp a jövőjét húzza le a WCn egy rövid távú kaszálásért cserébe.
Valahogy a Covid előtt még tudtak valamennyire józanul gondolkodni, de az ott kilőtt autó árakról hogy ezek tényleg azt hiszik hogy hosszú távon fenntartható lesz és lehet rá jövőt alapozni? -
GhanBuri Ghan
őstag
Közben az ellenpont egy másik cikkben:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/04/18/kinai-gazdasag-villanyauto-elektromos-europa-verseny/"A kínai szárazföldön, [...] olyan technológiai verseny folyik a cégek között, amit a küldöttség tagjai nem győztek éles jelzőkkel illetni. A leggyengébb ezek közül a „kegyetlen” volt"
"Az, ahogy két-három év alatt felzárkóztak és fejlődtek, megdöbbentett bennünket."
"Az oktatási intézményektől a teázókig minden ágazatban késhegyig menő verseny folyik az ázsiai országban. Ezen belül különösen megdöbbentő, amit a kínaiak az elektromos járművek terén elértek. Az elmúlt évtizedekben a fejlett országok a kínai beszállítók függőivé váltak."Erős verseny, gyors fejlődés - nincs benne semmi meglepő. Európában pedig ott tartunk, hogy minden agyon van szabályozva, ami megöli a versenyt (és valószínűleg az agyonszabályozás tökéletesen megfelelt a nagy cégeknek is: ők nem akarnak versenyezni, a pluszterheket pedig a vevőkre terhelik)
Tehát egy kommunista diktatúrában van a legvadabb kapitalizmus, a kapitalista Európában pedig piacvédő oligopólium van.
Bolond egy világ. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #35 üzenetére
Ha Európából az eddig a pince mélyén eldugva üldögélö managgák mentek ki, akkor ez hihetö, egyébként rohadtul nem. Verseny pedig az európai piacon is igen éles van, szóval arra sem kellett volna senkinek rácsodálkozni.
-
nemlehet
őstag
válasz GhanBuri Ghan #35 üzenetére
A büdös túrót... A BYD elképesztően tré és szar minőségű kocsikat gyárt. Alapvető tervezési hibák vannak benne, jól látható, hogy hiányzik az iparági tapasztalat.
Ezen kívül iszonyatos állami pénzeket kapnak a CCP-től, hogy versenyképesek maradhassanak. Jelenleg állami pénzből próbálják leuralni a piacot de még így sem megy.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
arnyekxxx
veterán
válasz Necroman_Mk2 #26 üzenetére
Az adatlapján biológiailag könnyen lebomló szerepel, most nem találom ahol a 14 napot olvastam, a gödi zöldek ezt írták:
Az NMP könnyen lebomlik és nem halmozódik fel a szervezetekben,
homokos talajban aerob körülmények között 11,5 nap alatt bomlik le a fele; UV-sugárzás, és bizonyos oxidáló anyagok (pl. úszómedencébe adagolt víztisztító anyagok) segítik a lebomlását. És: Sok olyan káros anyag létezik, amely felhalmozódik a szervezetekben és amely egy bizonyos felhalmozódott mennyiség esetén hatványozottan károsítja az adott szervezetet. Az NMP nem ide tartozik, a szervezetben nem halmozódik fel.
ha éppen frissen locsoltunk, akkor mossuk le a felszínét ivóvízzel; napfényben hamar lebomlik az NMP (5 óra).
https://godiokoklub.hu/nmp-a-talajvizben-es-a-gyakorlatban/ -
nihill
őstag
válasz tranceplanet #34 üzenetére
Én is direkt kerültem ezt a szálat mert nem ez a fő téma, de a probléma nagyobbik gyökere tényleg az autógyáraktól feljebb keresendő
-
GhanBuri Ghan
őstag
Érdekes, a tesztekben nem ezt mondják.
Ahogy az európai és amerikai gyártók is iszonyatos állami pénzeket kapnak.
Kínában idén pont kivezették az állami támogatást, ehhez képest április első két hetében 50% fölötti volt az elektromos autók részesedése az eladásokból.
Amiket mondasz, az pont az, amivel az európai gyártók (és az amerikai trió) szereti hitegetni magát. Az amerikaiak ugyanezt csinálták a '70-es években, milyen jól bejött nekik mára.Ja, és még egy dolog: az összes akkuval kapcsolatos nagy cég távol-keleti, mindenki tőlük veszi vagy a gépsorokat, vagy a kész cellákat, az összes fejlesztés onnan jön. Tetszik vagy nem tetszik, de amíg ez így van, addig az ottani cégeknek jelentős árelőnye van az elektromos autók gyártásánál, még akkor is, ha minden másban versenyképesek. (de ugye a covid alatt is lehetett látni, hogy a komplett európai gyártás le tud térdelni, ha nem szállítanak a kínaiak - ami további kínai versenyelőnyt jelent)
Önáltatás helyett talán az európai versenyképesség növelésén kellene dolgozni.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #40 üzenetére
A vásárlás oldali állami támogatás és a közvetlen a cégnek juttatott állami pénz eléggé életerő liga.
-
tranceplanet
addikt
válasz GhanBuri Ghan #40 üzenetére
Hagyd őt, kár az idődet fecsérelni!
nemlehet őt meggyőzni!Sajnos még mindig sok nyugati embernél megvan a berögződés, ami Kínából jön az csak szar lehet. Sógornőm szintén ilyen szűk látókörű, ő csak német terméket vásárol. Mondtam neki Xiaomi, á ő ilyen kínai gagyit nem vesz, elmagyaráztam neki az Alma telefonod is Kínában készült, áh hiába.
[ Szerkesztve ]
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz arnyekxxx #43 üzenetére
Nem a szaga más, hanem a logikája. Verseny szempontból egész más, ha a vásárlás során érkezik pénz, és a gyártó az eladott autók után kap valamit, amit egyébként a vásárlás során nem is a gyár, hanem a vevő kap, vagy ha már előre beleborít az állam bizonyos cégekbe a fejlesztésre, bármi egyébre pénzt. Előbbi nem korlátozza a versenyt, utóbbi nagyon is.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #42 üzenetére
Amit leírtam, azt.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz arnyekxxx #43 üzenetére
Illetve kaptak bizony direktben is állami pénzeket az autógyártók, sőt, elég hosszú a lista, ha most elkezdeném bevágni.
Egy példa: Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers | Department of EnergyAkárhogy olvasom ezt a cikket, sehol nem találom benne, hogy ezt a vásárlókon keresztül kapta volna meg a cég.
De igazából mindegy, az amerikai gyártáshoz kötött vásárlói támogatás is olyan, ami ellen tíz éve még tiltakoztak volna a szabad kereskedelem nevében.#44 tranceplanet
És a nagy baj ezekkel az emberekkel, hogy nem értik meg, a köldöknézéssel csak elfödjük a problémákat, de attól azok nem szűnnek meg. Az olyan hőbörgés, hogy "akkor menj Kínába!" hosszú távon azokra is vissza fog csapni, akik nem értik meg, hogy az európai versenyképességet javítani kellene, ha nem akarunk lesüllyedni Dél-Amerika színvonalára. Mert a problémák felismerésre és megszüntetése nélkül sajnos pontosan ez fog történni.#46 Alaaf Pi
Bocs, de nem ismerek olyan szlenget, ahol van értelme az "életerő liga" kifejezésnek. De szerintem ennek a hozzászólásnak az elején megtalálod a válaszom.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #47 üzenetére
Bocsánat, az autocorrect volt, eltérő liga a kifejezés.
-
tranceplanet
addikt
válasz GhanBuri Ghan #47 üzenetére
Egyetértek! Az már csak hab a tortán, hogy a BYD Blade akku technológiát egy az egyben beépítik más gyártónál, annyira fejlett tech. BYD konkrétan akku gyártással kezdett, aztán erre építette rá a jármű ágazatát. Kontraként felhozzák érvnek, hogy friss kínai gyártó, nincs tapasztalata, megbízhatatlan, stb... Pedig pont az ellenkezője.
A legjobb példa a verseny hiányára az Intel-AMD fiaskó. A bulldozer/vishera AMD procik idején az Intel patika mérlegen mérte a teljesítmény növekedést, olyan áron hogy szégyenletes. Ez van akkor, ha nincs verseny. Márpedig a kis pénzű ember verseny hiányában a drágaság miatt nem tud vásárolni, a tehetős rétegnek oly mindegy ő a felárat is kifizeti, van pénz lóvéra.[ Szerkesztve ]
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz tranceplanet #49 üzenetére
Mondjuk pont akku terén, a 48V-os megoldásaink kapcsán van nagyon rossz tapasztalatom velük.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Ideapad 110-15ISK (8GB RAM, új 240GB SSD, Win10)
- Samsung G5 Odyssey - LC27G55TQWRXEN 27" inch 2560x1440 144hz Ívelt VA Gaming monitor eladó
- 2021 MACBOOK PRO 16" - APPLE M1 MAX CHIP - 10C CPU - 24C GPU - 64 GB RAM - 60 nap garancia
- HP ZBook 15/17 G5/G6 gyári világítós EU laptop billentyűzet
- JBL Bar 9.1 Dolby Atmos DTS:X 3D hangprojektor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest