Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
CactuS
Arcképgyáros
Nem nagyon vannak ilyen adatok fent, pont azért, mert az adalékok a sava borsa az egésznek.
Egyébként arról sincs hivatalos adat sehol, hogy az A98-as benzin forrása mi, az, hogy adalék nélküli MOL 100 csak urban legend, utoljára tavaly hozták őket szóba pl. a PKN Orlennel, amire annyi volt a válasz, hogy több partnertől is vásárolnak üzemanyagot, akiknek mindegyike a regionális piacon jól ismert, nemzetközi márkát képvisel, de további infót a szerződéseik miatt nem adhatnak ki.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Szada85
aktív tag
Utoljára 2 éve löttek le még a Vectrával, 5 éve járok majd napi szinten itt, még sosem láttam trafit, de nyilván ez nem jelent semmit.
Na mindegy, elkönyvelem egy jóó drága autómosásnak (onnan mentünk épp haza).
Qru
MODERÁTOR
Shell-nel promo anyagban olvastam hogy ugyanaz az adalek csak a 100-asban tobb van belole.
#nincsbennetarcsi
oliwire
őstag
Ha nem megy az oszlop burkolat leszedése, a pantent védelme érdekében a kéderrel próbálkozok ma délután
Qru
MODERÁTOR
Mit vett??
#nincsbennetarcsi
Nekem évi 81 ezerről 30 ezerre csökkent ahogy leváltottam az idegbeteg hibrid Volvót egy szanatórium GTI-re.
oliwire
őstag
Magnum_
nagyúr
Eleg annyit tudnod, hogy nincs tarcsi.
I humbly and respectfully decline™
Everybody lies.
oliwire
őstag
Subarura tippelnék, mert a többit mintha már olvastam volna, hogy a Jazz, a Superb, a Passat
[ Szerkesztve ]
CactuS
Arcképgyáros
Biztosító is tudja, hogy mi kell az idegrendszernek.
Nézegettem a minap az SSS-eket (gen3), nagyon elszálltak az áraik. Anno, amikor a Twingot vetteem, akkor ilyen 2 milliótól már voltak, most a toronymagasan legolcsóbb 2,4 millió, műszerfalon 130k-s futással, de inkább 2,6-2,8 millió, aztán a gen4 jön 4,9 millától, de az olyan ronda, hogy még nekem is határeset.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Amikor már kétségbeestem a Volvo általános alkalmatlanságától a csapatásra (egyenes vonalú gyorsításra alkalmas, ellenben kanyarodásra, cikázásra nem), elkezdtem figyelni a Suzuki Sportokat. Nekem tetszik a 4. generáció (is), élőben sokkal jobb az a szín, kár volt csesztetni fotosoppal. Sajnos ennyiért adják őket, a tavaszi lezáráskor volt lejjebb.
Azért a Golfnak jobban örülök.
De miért is cserélnéd a Twingo RS-t SSS-re?
[ Szerkesztve ]
CactuS
Arcképgyáros
Fiatalabb, talán 5 ajtós, kb. ennyi az érvem ellene. Hátránya, hogy az alól ki kell venni a gyári kipufogót, mert a japánok valami idióta ötlettől vezérelve halkra csinálták. Illetve tény, hogy ennyire nem lesz nyers, mint a twingo. Bár jelenleg nem lenne rá + 1-2-x millióm, szóval tárgytalan.
Aztán lehet kéne egy csipsz a Twingora és utána tényleg nem akarnám eladni, 150-160 lóra felhúzzák a legtöbb helyen gond nélkül, állítólag tartós is még úgyis a technika.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
MunezXBK
nagyúr
Elvitték már a Volvot?
brumi1024
veterán
Olyat mint focvis, csak nem fehér és nem GTI. Piros G7, Comfortline, 1.4 TSI 122 paci.
Persze, még október végén. Amikor augusztusban az S3-ra hegyeztem, már megállapodtunk a vevővel, azóta szinte bujkáltam előle.
Még pár nap, és lesz eladó sportkipufogó-rendszerem. Nem halk, de legalább szétviszi a fejedet. (3", üres, de-cat, downpipe)
brumi1024: Comfortline-ra is felheftölik.
[ Szerkesztve ]
CactuS
Arcképgyáros
Twingonak alapból van még hangja, főleg, hogy az egyik lamella valószínleg elpattant a dobban és hidegen így röfög a legtöbbször - mondtam a szerelő srácnak, hogy azt esetleg nem tudja megcsinálni, hogy mindig ilyen hangja legyen? Mert azt imádnám, de nemet mondott.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Bingo! 2.5i szivobenzin. De eleg ha annyit tudsz rola, hogy tarcsi nincs, nagy etvagy van.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
El vannak szallva az arak es mar nem is nagyon lesz jobb a helyzet. Ismeros most adta el a 2013-as Crv-jet 5.2M-ert (7.5M vt ujonnan).
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Jo valasztas az nem beteges tsi.
#nincsbennetarcsi
oliwire
őstag
Bevallom őszintén, hogy a nincs tarcsi kifejezésre rá kellett keresnem az itteni fórumban, hogy mit is jelent ebben a körben
Ha jól értelmezem, a "nincs tartalék" unalmas kifejezés felújított változata
Qru
MODERÁTOR
Nem, azt jelenti hogy nyomatékszegény a motor.
#nincsbennetarcsi
stickermajom
addikt
De legalább a benzinen kívül nem eszik mást.
Qru
MODERÁTOR
Jah ez nem olyan foscsi mint a Skoda motorja. De jó hogy említed, be kell méretnem a Skordé hűtővizét, mert 1 év alatt kb 6 dl vizet kellett már rátöltenem... Nem tudom most hol áll a fagypontja de a héten már lesznek fagyos hajnalok.
#nincsbennetarcsi
Felrerakok majd egy rs twngora, kar, hogy a gt meghal hamar, pedig az arany kozeputnak jo lett volna.
Everybody lies.
oliwire
őstag
ahha, lassan felzárkózok
Kellene az összefoglalóba egy nevezetes kifejezések a topikban
Qru
MODERÁTOR
Jó hát honnan is tudnád neked azért van tarcsi a gépben.
#nincsbennetarcsi
oliwire
őstag
van tarcsi, szerencsére
múltkor olvastam egy cikket a márkahűségről
Találd ki, melyik típus az első
brumi1024
veterán
Jaja, direkt nem lancos volt keresve, az a G6-ban egyszer eleg volt. Egyebkent kellemes, pihenteto, jol fogyaszt, palyan csendesebb is mint a Mini es azzal ellentetben nem "koveteli" a dinamikus haladast. A feken lepodtem meg egyedul, a Mini most kapott upgrade-elt beteteket es folyadekot, mar hozzaszoktam es meglepodtem, amikor a Golf palyatemporol nem az elejen harap majd meg jobban fog reakcio volt, hanem a harap majd enyhul. De ezen kis tarcsak vannak, alap betetekkel.
MC Pite
veterán
Bő egy ezressel fentebb a nyomatékcsúcs mint a kisebbik motornál?
Érdekes hogy milyen sokáig tolta sok japán gyártó, hogy a töltetcsere optimuma a sztratoszférában legyen, amit néha még hosszú váltóval agyon is csaptak.
Ehhez képest jó váltóáttételezéssel kis (1.2-1.6) szarosok (nyilván nem 150km/h felett és 5 személlyel) meg egész vidáman pörögnek és akarnak menni. (Utána meg átülök a Mazda hatosba, 1.8-2.0-2.3, oszt érzésre alig akar menni.)
Fura volt, mikor haverom 1.6 NB fl-je lakotton kívül enyhe emelkedőn nem tudott a Picassomtól ellépni százig (nem gyorsultunk tovább), holott mindkettő sima 1,6 16V, csak bő két mázsával nehezebb a Pikacsu (ok, vitaminkúra meg picit könnyített töltetcsere volt, de az százig sokat nem számít).
Most meg már kezdem nem bánni, hogy asszonynak végül nem DS3 lett (bár az a gyöngyházfehér LED-es Xenonos változat elég baba volt), mert tök jól szórakozok a 208al, és erősnek tűnik 90ig, és szeretem a hangját meg a kis kormánykát .
brumi1024: Múltkor 17es Kugával mentem, életbe nem volt még ennyire meg az érzés, mikor az elején fog nagyjából jól, majd utána hiába nyomom egyre jobban, szinte csökken a fékerő. Ebben részben a fékerőelosztó is ludas, mert a hátsó tárcsa az tiszta redva, túl későn/gyengén fékezett. De 4 fővel 2t környékén nem szerettem ezt az érzést.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Qru
MODERÁTOR
Igen ez forgatni kell, a 2.0i 196Nm@3200-nál ez meg 230 Nm@4400-nál (bár van ahol 226Nm-t írnak rá). Ha belepiszkálnának a változó szelepvezérlésbe akkor ez azért lentebb hozható. De a váltó elég rövid szóval legalább azzal nem csapták agyon a dolgot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Jaja és Subarun belül meg a Foresteré a legmagassabb.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Tipik "polgárikislányautós" vislekedés, a Jazz féke is ilyen ott is hülyét kapok ettől a karaktertől.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
EBC Yellowstuff betétekkel nincs ilyen.
rbalint88
addikt
Ja ezt en is utalom. Sajnos a hyundai is ilyen.
Az elleniranyu verzioja a chipelt 1.5dci, ami 2000-nel hatba kur, de amikor szurnad neki tovabb, akkor elfogy minden egyre jobban... Elozesnel kimondottan nem vicces.
Qru
MODERÁTOR
Egyszer vezettem egy 2.0 pd-t az ugyenez. 2000-3000 között tüzijáték előtte utána meg semmi.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Csak ezért nem veszek rá rendes féket. Az amúgy is tudjuk kiknek való..
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
Egy jó 7-8 sebességes DSG kellene mellé, azzal azért könnyebb mindig ott tartani a fordulatot.
Qru
MODERÁTOR
Jah meg is dupláznád vele egy 2007-es passat értékét.
#nincsbennetarcsi
oliwire
őstag
Kéder alá be tudtam tenni, szinte láthatatlan most a vezeték. Aki hasonló autónál próbálkozik, és kíváncsi, annak csinálok egy tutorialt, hogy lehet elérni a dashcam vezeték elrejtését.
rbalint88
addikt
Hat ez 1800-2300 kozott odakurt, aztan 2500-tol
hattyudal...
stickermajom
addikt
bpiautósok.hu lehet vevő lenne rá.
oliwire
őstag
Ez jó volt
Nekem autóvillamosságis haver szerelte be, semmi sem látszik a vezetékekből, végig a kárpit alatt megy minden, és persze nem a szivargyújtóba kell dugdosni, illetve annyiból volt összetettebb a dolog, hogy van benne parkolómód, és hátsó kamera is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
oliwire
őstag
De neked úgy olvasom, hogy hátulra is kellett a kamera, így bonyolultam kicsit a vezetékezés is A szivargyújtóról a vezetékről párhuzamosan kapta az áramot a kamera? Azért nem kellett usb-s áramforrás?
tboldi
nagyúr
Gondolom, hardwire kittel kötötték be a biztosítéktáblába.
Én egyébként a burkolat alatt kettéosztottam a szivargyújtót (15 A helyett most 2x7,5 A), a rejtett csatlakozóba van dugva egy USB töltő, abba meg a két kamera (70mai Pro elöl, 70mai 1S hátul). Minden kábel el van rejtve a műanyagok és a kárpitok alatt, és az eredeti szivargyújtó is megmaradt. Itt is a hardwire kit lenne az igazi, de az én megoldásomhoz volt mindenem itthon.
[ Szerkesztve ]
oliwire
őstag
Nem vagyok pro a témában, de az USB-ről műkodtetett cuccoknak nem 5V kell?
simonjoe
senior tag
A szivargyújtó csak akkor jó, ha állandóan feszültség alatt van, mert egyébként sok értelme nincs. Pontosabban csak akkor ha csak menetközben akarod használni a kamerát. Én egy Viofo A129 Pro dualt-t vettem, természetesen egy hardwire kittel együtt, de nem köthetem a szivargyújtóra, mert az autó rendszere lekapcsolja a feszt leállás után cc. 30 perc után. Így a mozgásvezérlés nem működne ha "lepihen" a kocsi.
#183198oliwire: a hardwire kitt erre hivatott.
[ Szerkesztve ]
Joe
tboldi
nagyúr
A hardwire kit elvégzi a transzformálást. Kvázi olyan, mint egy USB-s szivargyújtótöltő, csak vezetékek lógnak belőle. 3 szála van, egy állandó* és egy kapcsolt 12 V, valamint egy föld. A másik végén meg micro vagy mini USB-s kábel a kamerának megfelelően.
* Ez teszi lehetővé a parkolómódot.
(#183199) simonjoe: Nekem csak menet közben kell, a parkolóban rendszerint csak rányitják az ajtót, azt meg úgy sem látja sem az első, sem a hátsó. Nyilván ha fontos lenne számomra a parkolómód, akkor én sem így kötöttem volna be.
Amúgy a Jazz egyből lekapcsolja a szivargyújtót, ha 0 állásba kerül a kulcs.
[ Szerkesztve ]