Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] Klímaváltozás, természetszennyezés
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
A BRZ volt a kérdés tárgya.
(Később írtad, hogy 6000-nél dobja el keresztben.)
Jut eszembe, míg a Volvo volt, időnként szuggeráltam BRZ-t, GT86-ot. Meg minden mást, így Clio/Twingo RS-t. Mi van még más? (ami nem GTI)
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Üljön be valaki a sofőrülésre, és úgy mérd meg.
Switch Tax
tboldi
nagyúr
Lámpatéma folyt.:
Ez a kiindulási alap most, nem is egyformák, és túl alacsonyan is világítanak. Egyelőre nem mértem ki még semmit, csak kíváncsiságból álltam a garázsajtó elé, majd a hétvégén terveztem ezzel szórakozni.
szerk.: Nem válasz akart lenni.
Hiányzik mobilnézetben az új hsz gomb.
[ Szerkesztve ]
oliwire
őstag
Ezt láttátok már? [link] Skoda vs Lamborghini
EQMontoya
veterán
BRZ-nek is illene tudnia ilyet, ha mar MX5-tel is lehet.
Lehet, Neked karakterben jobban fekudne amugy egy 350Z/370Z, azokra nem lehet panaszkodni, hogy kicsi a menes. Meg a nagy lokterfogat miatt nyulmokus is van rendesen.
Es palyan is tartja a 200 folotti tempot gond nelkul, csak nem jarod meg Zeget egy tankkal.
Focus ST van regebbi, ami 5 henger, szoval jo a hangja.
A tobbi hot hatch (Civic, I30 es hasonlok) szerintem elegge egy kaptafara mennek. Ha vezettel GTi-t, nem lesz nagy ujdonsag egyik sem.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Porsche Boxter, Audi TT, Nissan 350/370Z, Ford Mustang/Chevy Camaro, Subaru Impreza WRX (STI), BMW M3, SSS. Biztos van még de kapásból ezek jutnak eszembe.
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
Első körben megmérném, hogy ha vezetőülésben is ül valaki, akkor is megvan-e ez a különbség.
Aztán megpróbálnám azt, hogy úgy tenném át másik állásba, vagy úgy engedném szintezni, hogy nem ül senki sem az autóban.
barnam_
nagyúr
Szerintem ha nagyon unatkozol, keress valami jobb szórakozási formát
Amíg csak 7 mm a különbség, és menet közben nem érzel semmi rendellenességet, nem ereszt le a légrugó álló helyzetben, én nem foglalkoznék vele.
BigBlackDog
veterán
Ez a 7 mm eltérés szerintem is simán lehet üzemszerű és adódhat a vezető belekalkulált súlyából.
Belegondoltam, hogy "szerencsésebb" esetben, ha sikerül valakinek "normális" autót választani újonnan, akkor nem kell ennyire unatkozni, hogy hibát találjon benne.
Pl. a Polo is ilyen (megint pár nap szerviz, kíváncsi leszek a csereautóra).
[ Szerkesztve ]
Kickass
őstag
Amit Qru kihagyott:
RS Focus, AMG Mercik (C63 pl), EVO X, J Astra GTC OPC, TT RS
Persze attol is fugg hogy inkabb hot hatch vagy johet turaautosabb vonal is mert akkor azert van valasztek 4hengertol folfele. (titkos tipp: S6 V10 vagy V8 TFSI, mindegy )
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Ahhoz képest nem veri oda annyira.
CactuS
Arcképgyáros
Franciákon kívül talán Bömbi M135i, M2? Mini JCW, Hyundai i30, Merci AMG A35, Audi RS3, Fiesta ST, Abarth 595. Picit nagyobbnál ugye ott a Civic Type S/R, Focus ST stb.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
MC Pite
veterán
Olyan bulváros, hogy évek óta nem olvasom már őket inkább.
Focvis: én idáig Elissel szórakoztam a legjobban. MX5 egy nagyiautó hozzá képest, nagyon könnyű, nagyon közvetlen, nem kéne helyette kétszer ilyen nehéz haromszor olyannerős autó helyette semmi pénzért
Ha GTI kategória, akkor Megane RS, nekem polgári futóművel 4Controllal kéne, itthonra sok a Cup meg keményebb verziói.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Integrale
veterán
-v-
addikt
Combos egy stabilizátor van ezen, vastagabb mint a lengőkar
MasterMark
titán
De azt mérte?
[vilike]: A matizon hiányzik egy lengőkar, és a stablizitárorral van kitámasztva. Szóval akkor az lengőkar is.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
BigBlackDog
veterán
De ő a gumi és karosszéria távolságában látja a különbséget, ha jól értem.
" a gumi és a kerékjárati ív legtávolabb pontjai közötti távolságot mérem"
Integrale
veterán
"Csináltam két képet - nem a legjobbak ugyan -, a lengőkar szilentblokkja és a kerék közti távolságról, be is jelöltem sárgával a lengőkar alsó pontját, onnan kell nézni a gumi közti távolságot"
Lehet, hogy gyárilag szándékos, meg kellene nézni egymás mellett a két csonkállványt.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Természetesen kritikus pont a fogyi.
Focus ST-t 2-3 éve néztem, igen még az 5 hengerest. Mindegyik rozsdásodott amit megnéztem (2 db).
TypeR vizuálisan sok. i30N drága ahhoz képest amit ad, de időnként ránéztem a hahun - egy bilikék tetszene.
#183556 Qru Boxster, TT néha. Suzuki Sport rendszeresen, a többi benzintemető.
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Keressen ahhoz az autóhoz service manualt, ott le lesz írva, hogy mit kell mérni és hogy. Illetve hogy mennyire térhet el gyárilag.
Switch Tax
-v-
addikt
driving campnél lesz black friday:
Integrale
veterán
Úgy kéne, de az amit mért, az a távolság akkor sem fog változni, ha elefántot ültet az autó orrára.
"Bad reklám is reklám too"
MasterMark
titán
Mármint ha azt mérte, de nem azt kéne, mert az nem a kasztni dőlését mutatja, és a légrugókhoz sincs köze.
Switch Tax
RS Fóka jó lehet.
Fiesta ST-t nézegettem.
Opelből csak az Astra F GSi 16V mozgat meg. Annyi Opelem volt, hogy máig túladagolásom van.
V8-V10-et nem szeretnék tankolni. Néha C43-ra rákerestem.
CactuS: Bimmer elvi okokból kimarad (titokban néha azokat meglestem amit felsoroltál). A Mini kicsi.
Az Abarth tetszik, jó a hangja, ellenben kicsi + a piros Competizione óta nem jó a sajtója.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Boxster anyagilag remalom. IMS problema 2009-ig, a 2.9-es mar jo, de az meg hasznaltan 10M. Es meg sperr sincs, csak az S-ben, az meg meg dragabb.
TT nekem nem adja kulonosebben. Mondjuk legalabb a csucs verzioban van 5 henger, de amugy ugyanugy fwd, mint a GTi, de praktikumban kozel sincs hozza, kupekent meg pont az fwd elrendezes miatt nem igazan adja ki a forma.
Asta J OPC szerintem felejtos, sarnehez az az auto, eros, turbos mocival is remesen buta lesz.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
brumi1024
veterán
Esetleg M140i, a regebbi 6 henger, hatsokerek. Minibol talan meg lehet meg csipni egy GP-t. Amugy ha meretkategoriakat nezunk, akkor harom volt a felsorolasban, valahogy igy van pozicionalva:
Abarth 595
Mini JCW, Fiesta ST, i20N, Polo GTI, Clio stb.
M135i, (M2), i30, Merci A35 AMG, RS3, Focus ST, Civicek, Golfok, Megane RS
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Boxsternél az első két(?) évben még volt anyag a csapágyban. Mondjuk előfordul hordós kopás is asszem, TC 996 videó mérvadó lehet.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
De az elso ket ev mar egy tobb, mint 20 eves auto, amiben meg a hatso szelvedo sincs uvegbol. (Igen, ami mar az MX5-ben is alap volt, mar akkoriban is)
Same rules apply!
Ck.
addikt
Mértem én mindent! Nem vagyok egy nagy futómű guru, megmértem először a gumi és a kerékjárati ív közti távolságot, valamint a gumi és a lengőkar közti távolságot (utóbbi ezekszerint irreleváns), mindenesetre a gumi és lengőkar távolsága esetén is eltérés van a 2 oldal között nyugalmi helyzetben. Ez mitől lehet, ha elvileg ez fix?
A mese másik részéhez az hozzátartozik, hogy az autón elől bal és jobb oldalt azonos méretű, ugyanakkor eltérő márkájú gumi található, ez is okozhat némi eltérést?
Az egyik legszembetűnőbb különbség vonalzó nélkül is feltűnt, ha csinálok egy “szót” (általános iskola ének óra, szolmizációs szó ), akkor a jobb oldalon a kezem éppen becuppan a gumi teteje és a kerékjárati ív közé, míg a bal oldalon kb 3/4 úton megszorul a kezem.
Köszi mindenkinek a tippeket, estére csinálok egy terheletlen szint állítást teljesen üres autóval, sport és offroad, valamint komfort állásban, illetve megnézem azt is, hogy csak sofőr oldalon beülve hogyan változik kívülről a magasság. Jelentkezem az eredménnyel.
-v-
addikt
CactuS
Arcképgyáros
A mese másik részéhez az hozzátartozik, hogy az autón elől bal és jobb oldalt azonos méretű, ugyanakkor eltérő márkájú gumi található, ez is okozhat némi eltérést?
Ez remélem csak poén volt. Kint nem büntetik a különböző abroncsokat egy tengelyen? Egyébként pedig balesetveszélyes tud lenni a különböző mintázatú abroncs egy tengelyen.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Magnum_
nagyúr
Egy ilyen draga auton kulonosen erthetetlen
I humbly and respectfully decline™
Ck.
addikt
Nem, teljesen legális idekint, mondhatni ritka olyan használt autót találni még márkakereskedésben is, ahol azonos tengelyen ne eltérő abroncs lenne. Ez kérem az egyesült királyság egyik nagy hülyesége a sok közül.
EQMontoya
veterán
Az oke, hogy ezt valaki kepes igy eladni, de ez nem jelenti azt, hogy Neked is oke trogernek lenni.
vilike: a kis motoros Suprat lehet egyaltalan kapni EU-ban?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
MC Pite
veterán
Olcsó jáccós, laptiming: [link]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Qru
MODERÁTOR
Az egyik kollégámnak van 1.4T SSS, ha gondolod megkérdezem mennyit eszik.
Boxter-hez elég drága minden, a TT az kicsit langyi ha nem RS. Az SSS meg egyszerűen gyenge. Fóka RS oké ha 5 hengeres ha csak 4 akkor már inkább a GTI annak nem hánysz sugárban a belterétől. Nekem a 350Z tetszik kár, hogy csak 2 személyes.
#nincsbennetarcsi
brumi1024
veterán
Lehet, a magyar oldal listázza. Nem is látnám akadályát amúgy, ugyan az a 30i van benne, mint a BMW-kben, Minikben.
MasterMark
titán
Rosszul mérted.
A kerékagy közepétől kell mérni a sárvédő széléig pontosan függőlegesen.
Itt van az én manualomból, de mindenki megkereshetné a saját autójához:
Nyilván ehhez nem sérült sárvédők kellenek. Lehet más autónál máshogy kell mérni a gyári adatokhoz, de akkor az is benne lesz a service manualban.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Nálunk sem, csak azonos szerkezetunek kell lennie (radial/diagonal) tengelyenkent es azonos evszaknak megfelelonek (teli/nyari).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
CactuS
Arcképgyáros
Elhiszem, de én egy normális gumist sem ismerek, aki feltenne így abroncsokat. Bár abban sem vagyok biztos, hogy ezért nem büntet a rendőr.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Az tuti, ezt itthon meg a C-k se lepik meg. Lehet oreg a gumi de legalabb egyforma tengelyenkent.
#nincsbennetarcsi
Magnum_
nagyúr
Akarmilyen csumpycsoro (vagy dragabb, lasd ampera) autot veszek, az elso a gumizas meg a fek (a tobbi szokasos mellett)...
I humbly and respectfully decline™
EQMontoya
veterán
+1
Same rules apply!
BigBlackDog
veterán
Suzuki Vitara GLX 4WD Panorama tapasztalatok (még nem a lágyhibrid, hanem a "régi" 1.4T);
- Meglepően jól megy.
- "Állórajt" nem volt, de körforgóból kigyorsítva kettesben padlón sem kapart meg, szépen húzott. Gondolom összkerék segített nyomatékot letenni.
- Nagyon ideges a kormány középállásban, folyamatosan kell aprókat korrigálni egyenesben. Golf/Leon/Polo kormányzása ilyen téren "megfontolt úriember".
- Halogén távolsági a LED tompított mellett kellemes csalódás, pedig féltem, hogy gyengének érződik.
- Zaj nem zavaró 130-140 körül sem rövidebb távon (20-25 km). Motorból több hallatszik, mint egy VAGban, gördülési zaj elmegy. Panorámatető felől nem hallok semmit sem.
- Egy évesen, ~24e km után iszonyatosan zörög. Középszar úton (ami kátyúmentes, de tiszta folt) a csomagtartóból folyamatos műanyagzörgés jön, és az óracsoport körüli műanyag és műszerfalban valami is erősen rezonál. Térköves parkolóban zizeg a két első ajtó és B oszlop burkolata folyamatosan. Gondolom ez köszönhető annak is, hogy bérautó új kora óta.
- Ülés egész kényelmesnek tűnik elsőre, a háttámla dőlésszöggel sincs egyelőre gondom. (Eddigi japóknál mindig pont két állás közötti szög lett volna kényelmes.)
- Holttérfigyelő csipog is, ha irányjelzek és a holttérben van valaki (erre jobban felfigyel az ember pl. nappal, mint a tükörlapon villogó ikonra).
[ Szerkesztve ]
Ck.
addikt
Pedig egyszerű a történet. Defekted van, elmész a gumishoz, felrak azonos méretben egy olyat, ami épp van nekik raktáron, ennyi a sztori.
Ezen felesleges lovagolni, otthon ez nem szokás, eleinte én is ugyanúgy cselekedtem ahogy ti is írjatok, meg ahogy idehaza tenné minden normális ember. De közel 10 év után megtanul az ember adaptálódni a szigetlakók szokásaihoz. Múltkor műszakin az F10 nem ment volna át, volt egy szög a hátsó gumiban, amit megpróbáltak kiszedni, de nem sikerült, új gumi kellett. Felhívtak, hogy ennyibe lenne, délután vihetem is az autót a friss műszakival, BMW márkaszervizből. Természetesen a Conti helyére Bridgestone került, féloldalasan.
Ha ez itt teljesen legális és bevett gyakorlat, akkor nem fogok emiatt eldobni egy 6mm-es gumit.
MasterMark:
Köszi, lemérem ígyis.
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Az még mindig Boxster.
MasterMark
titán
A leírást is érdemes elolvasni, ott van, hogy függesztve meg tudod nézni a pont függőlegeset, ileltve, hogy egyenesen legyen a kormány, mozgasd meg az autót előre-hátra 5 métert, ne hagyj benne csomagokat, stb.
MunezXBK: Boxer + roadster
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Jah a Boxer az a Pug, mi?!
#nincsbennetarcsi
dj79
senior tag
Ezt én sem akartam elhinni először, de Cardiff mellett lakó ismerősöm mesélte, hogy a bal elsőt nagyon gyakran kell cserélni a viszonylag nagy átmérőjű, tempós körforgalmak miatt. A méret stimmeljen aztán jónapot.