Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Magnum_
nagyúr
Akkor nincs kerdes. Szolsz a villanyszerelonek, hogy 3x4mm2-s kabelt vigyen le a garazsba a kismegszakitodbol.
A lakasban hany A van? Ha 16A, akkor kb 60k a 32A-ra bovites (1fazison)
Echarge-on keresztul tudsz tolteni es regisztracio se szukseges, koteles "eseti toltes" szolgaltatast is nyujtani (bankkartya kell hozza)
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
Reggie0
félisten
Pedig biztos nem, meg a dizel X5-os is eszik szepen, volt nalam sokat kolcsonben. Nezd meg a sprintmonitort az ottani atlag kb. realis is atlagos vezetessel. Ha nyomod neki joval feljebb megy.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Céges kocsi kell neki, akkor nem kap pontot
rbalint88
addikt
Nem gondolnam en se, hogy 10liter ala be lehet vinni tartosan egy ekkora dogot, sok varossal.
Focvis: sok, hosszu (es foleg gyors) palyazasra nyilvan nem villanyt kell venni meg mindig. Hanem dizel plugint
Én most itt tartok. Mindenhol csak a városi klíma ront. Még pályán is ahol azért nem egyszer van előzés 150-160 körül max 10 liter.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
bbubby00
őstag
Van most 2db NA is nálam
Igaz Békésmegye, de segítek szívesen
Plussz, kis olvasnivaló!
[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Köszi!
3x16A van a lakásban jelenleg.
(#139796) Reggie0: Köszi!
Főleg éjszaka töltenék. De gondolom, pluszban fizetendő az alapdíj az éjszakai áramhoz.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
"a parkolokent hasznalt toltofoglalasra"
A közteres nem kekxizmeg őket jelenleg is? Vagy arra gondolsz aki ott tölti a kocsit 2 napon át.
#nincsbennetarcsi
brumi1024
veterán
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Itt Dunaújvárosban a sima autók is beállnak a töltőkre gond nélkül. Pont nem érdekli a rendőröket meg senkit se.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Reggie0
félisten
Igen, ezt mondtam. Itt van az M50d levalogatva: [link]. Latod 11-12 liter az is.
[ Szerkesztve ]
Motion_Blur
félisten
Fehérvár dettó.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Magnum_
nagyúr
Akkor az sima
Meg egyszer: ejszakai arammal nem tudsz tolteni autot. (Vagy kapsz egy brutal kotbert)
Qru: de, de sokszor rugalmatlanok. Azt mondjak, ha kabel van, toltes van....
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
Qru
MODERÁTOR
Mert még egyik nagykutyának sincs tölthető autója.
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
De tudhatja, ha van ejszakai aramos autotoltoje. Kb. 2016 ota lehet ejszakai aramra kotni toltot.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Erről jut eszembe, múltkor felfestették nálunk a helyeket a parkolóban. De valami nagyon béna banda lehetett, mert néhol olyan kicsi helyeket csináltak, hogy egy Smart jó ha befér.
Csináltam egy képet a tolatókamerából. [kép] És ez még egy normálisnak mondható hely ahova beálltam, de már itt is ahogy látjátok a kocsi szélességjelző egybe esik a felfestett vonallal
(#139814) Qru: De van, nem is egynek. Csak ők a gazdagnegyedbe laknak
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
brumi1024
veterán
Felhasználásfüggő, de nem nagy kihívás levinni a 40d-t 8.5-re.
Magnum_
nagyúr
Az egy masik tarifa es kulon mero kell ra.
I humbly and respectfully decline™
sutszi
veterán
Nem értek hozzá. De ezt nem lehet megkerülni azzal, hogy nem az autó a fogyasztó, hanem egy akkumulátor, vagy egyéb szerkezet... és arra megy rá az autó?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Hi, sz@r akkuval voltak nekem is hasonló anomáliák.
~7éves, gyári akku, amikor vettem az újat, azért az akkus emberrel rárakattam a tesztert, teljesen gatya volt.
Elfelejtette az ablakokat, néha a kártyát is, eldobálta a kerékszenzorokat, most úja kkuval semmi hiba.
Viszont indítani, indított.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Reggie0
félisten
Tudom, ezt mar itt leirtam neki az elobb.
(#139817) brumi1024: A varosban az, mint ahogy errol szolt az eredeti kerdes is. Ezek zabalnak araszolasnal, foleg a ~6-8 eves automatavaltosok(azt is hasznaltam), egy adott sebesseg es fordulatszam alatt, de nem allo helyzetben kiugrik vagy 20 literre a pillanatnyi, mert nem vitorlazik. Kb. 5 km/h korul, alatt. Az ujabbak mar lehet, hogy jobbak ebben. De baromi nagy meretu/tomegu dog, raadasul belul annyival nem nagyobb. Varosba nem valo az fix.
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
Fixen kotottnek kell lennie, mint pl a bojler. Azaz nem levalaszthato. A toltobox pl fix, de nem az a fogyaszto, hanem az auto akkuja. Az meg praktikusan levalaszthato ugye :-)
4/2011 NFM rendelet 5. § (1) * A „B” árszabás szerint számolható el - közvilágítási célra vételező felhasználó kivételével - a felhasználó által meghatározott bármely, szakaszosan is biztonságosan üzemeltethető, külön mért - az elosztó vezérlőberendezésével vezérelt felhasználói áramkörre állandó jelleggel, megfelelő segédeszköz hiányában állagsérelem nélkül nem leválasztható módon, nem dugaszolhatóan csatlakoztatott - felhasználói berendezés fogyasztása.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
A 10 litert feltétel nélkül elhiszem a barátomnak, autópályán használja hétvégén.
A városban a céges Passatot koptatja.
@ mycso: Köszönöm, egy rendes teszterre én is rárakatom a csere előtt.
[ Szerkesztve ]
sutszi
veterán
Akkor egy fali akkumulátor mint amit pl a tesla is árul...mert igazából én a fali akkut töltöm éjszakai áramról. Az akku meg tölti a kocsit... Ez így okés lehet?
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Magnum_
nagyúr
Nem. Ezt irom, hogy nem.
Az aramot felvevo fogyaszto az auto akksija. Nem a tolto. Es az levalaszthato allagserelem nelkul. A tolton csak 'atfolyik'az aram.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
stickermajom
addikt
Horvátországba menet hol érdemes tankolni? Végig autópálya lesz Zadarig. Nagykanizsán gondoltam még telerakom, de aztán homály. INA pl. gondolom MOL minőség, ők 100-ast is adnak.
sutszi
veterán
Várj. Elbeszélünk. Tehát van egy Tesla Powerwallnak megfelelő bazi nagy akkupakkom ami a falra van szerelve. Ez éjszakai áramról töltődik... Fix nem leszerelhető fogyasztó. Én ha erre az akkupakkra kötöm a kocsit, akkor az már nem ugyanaz. De ha nappal kötöm rá a kocsit akkor meg technikailag sem valósul meg az éjszakai áramról való töltés mert nappal nem is jön áram azon a körön. Viszont a fali akkupakk meg le tudja adni azt amit éjszaka felvett.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Peter.70
őstag
20 lityós kanna hátra
Ha nyitva van a letenyei kishatárátkelő, akkor nem szopnék az autópályás átkelővel, és a kedvező árú letenyei MOL kúton tankolnék.
INA = MOL.
Asszem a Tifon is részben a MOL tulajdona.
[ Szerkesztve ]
bbubby00
őstag
Horvát autópályán ugyan az lesz az ár végig, tehát minden kúton ugyan annyiért tankolsz.
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Magnum_
nagyúr
Ja, akku tolti az akkut? Powerbank jellegu ize? Lehet, hogy jo lehet. Elterjedesig. Aztan lehet, hogy nekimenne a jogalkoto, de a jogszabalyi megfogalmazasba beleferhet.
I humbly and respectfully decline™
molnarpeter
nagyúr
Nincs valahol definiálva a fogyasztó fogalma? Csak mert ugye az akku az tárol, nem fogyaszt.
sutszi
veterán
Akkor ez így kihasználható megoldás lehet... Persze elterjedésig. Mondhatni szokásos már ez.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
pont ezt akartam írni
Qru
MODERÁTOR
Én sehol, egy tank bőven elég Zadarig, ott meg helyben van 2 Ina kút is.
#nincsbennetarcsi
stickermajom
addikt
Ha Nagykanizsán megállok nekem is elég már a célig, de a 48 liter sajnos 48 liter csak. Ha lenn is van rendes INA, akkor nincs gond. Köszi mindenkinek!
Magnum_
nagyúr
De es tetszik is, ahogy gondokodsz. A Vet. definialja a felhasznaloi berendezest, de abba _szerintem_ beleferhet.
Felhasználói berendezés: a felhasználó használatában lévő, villamos energiát termelő, átalakító és kapcsoló berendezés, vezetékhálózat és villamos energiát felhasználó berendezés a tartozékaival (készülékeivel) együtt;
I humbly and respectfully decline™
Qru
MODERÁTOR
Akkor tényleg marmonkanna kell. Bubié 64 liter, pályán kímélőben 750 km simán megvan.
Amúgy Letenyénél van MOL, a kedvezmény karival ott sem olyan horror a benyó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Nem kell a tolto a fogyaszto vagy az auto kerdeskoron rugozni. A jogalkotoi szandek egyertelmu lasd NFM rendelet
4. § (3) Az „A2” és „A3” árszabást akkor lehet alkalmazni, ha a villamosenergia-fogyasztás zónaidőnkénti mérése megoldott.
(5a) * Ha a felhasználó az elektromos gépjármű üzemben tartója vagy tulajdonosa és ezt a tényt az egyetemes szolgáltatónak előre, évente igazolja, akkor az „A1” árszabás mellé - a 4. § (3) bekezdésben foglalt feltétel fennállása esetén - „A2” árszabást is választhat.
(5b) * Az (5a) bekezdés szerinti esetekben az „A2” árszabásra vonatkozóan az egyetemes szolgáltató köteles a szerződés megkötésekor megállapodni a szerződő féllel a bejelentés módjáról és részleteiről.
Szoval elektromos auto mehet A2-es dijszabassal, azaz hetkoznapi neven ejszakai arammal.
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
A1 a hetkoznapi neven ejszakai. Latod, hogy az A2 dragabb, nem hiaba. Tovabbi teher, hogy egyeb koltseggel is jar.
Tehat a rugozas ezen itt most szerintem okes.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
Reggie0
félisten
A1 kedvezmenyes: 36.23Ft/kWh
A1 normal: 37,55Ft/kWh
A2 csucsidoszak: 42,48Ft/kWh
A2 volgyidoszak 32,19Ft/kWh
Barhogy nezem en az A2 volgyidoszakot latom legolcsobbnak. Az az ugynevezett ejszakai aram.
Itt olvashatsz leirast az A2 tarifarol. Ott is azt irjak, hogy ebben van az ejszakai. [link]
Szerintem most nagyon osszekeverted a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
Alg
veterán
A1 a normál, A2 ami nappal drágább éjjel olcsóbb, a B a éjszakai, a H meg a téli (napelemhez, hőszivattyúhoz).
Szerk: off
Szerk2:
A2 azért nem jó mert ott meg nappal drágább mint a rendes. A B lesz az ami régen éjszakainak volt nevezve, azt a normál A1 mellé is lehet igényelni csak most "vezérelt"nek hívják. A feltételeknél látszik ha rákattintasz a táblázatban.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Alg
veterán
Lejárt a szerk, bocsi most nézem a korábbit, elektromos autó esetén lehet A1 mellé is A2-t ok.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
(#139844) Motion_Blur válasza stickermajom (#139826) üzenetére
Motion_Blur
félisten
Horvátban mindig 100-as INA-t tettem én is, osztrákoknál ENI 98-as.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
#89309696
törölt tag
Már jó ideje megy nappal is, éjjel 8 órás folyamatos üzem, mert a bojler, fűtés (ha nincs téli órád fűtéshez) az máshogy nem működik rendesen, de általában túladják ezt még nappal is csorgatnak több órányit, hétvégén meg van, hogy végig tolják. Bár biztos, hogy főváros és vidék között nagy különbség lehet ebben.
Amúgy meg magyarosan tipikusan vannak akik rákötnek más fogyasztót is és a kutya nem ellenőrzi. Társasházban rizikós, de saját kertes házban szarik rá a villanyszerelő, az óraleolvasó, mindenki. Nem megy be a házadba, hogy megnézze a vezeték vajon leágazik-e, be se mehet. Hacsak nem produkálsz többszörös fogyasztást rajta ami gyanússá teszi. De ez ellen is lehet kitérőt tenni kamu bojler kapacitás növelés címszóval, kihívod, vezetéket bővít, biztosítékot emel, új plomba, papírok és utána már senki nem nézi, hogy te két bojlert használsz vagy egyet és egy autót töltesz róla és gyanús sem lesz. Persze vajon megéri-e, mert egy ilyen bővítés is pénzbe kerül.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Nem kell folyamatos 8 orat adniuk. Igy szol a torveny: "naponta összesen minimum 8 óra, nyári időszámítás idején összesen minimum 7 óra időtartamra köteles a villamosenergia-ellátást biztosítani, amelyből munkanapokon legalább 5 és legfeljebb 6 óra, nyári időszámítás idején legalább 4 és legfeljebb 5 óra eshet völgyidőszakba. A csúcsidőszakba eső villamosenergia-ellátás alkalmankénti időtartama nem lehet rövidebb 30 percnél."
Szoval ejjel 5 vagy 6 oranal tobb sosem lehet, evszaktol fuggoen.
Ez csak hocserelokre van kitalalva, veletlenszeruen nappal is bekapcsolhat, elvegre a hotarolok idoallandoja baromi nagy. Ejszaka is megszakadhat rovidebb idore, az 5/6 orat nem kell egyben kitolteni. A volgyidoszak ugye az ejjeli 8 ora.
Ez nyilvan nem valo autora, mar csak azert sem, mert nappal egyaltalan nem biztos, hogy lesz benne aram(nyaron csak 3 orat kotelezo a 16-bol legfeljebb fel oras darabokra felbontva akar elszortan biztositani), es hat egy autotoltot azert szukseg szerint is kell hasznalni. Erre jo az ejszakai aramos A2, aminel mindig van aram, csak ejszaka olcsobb, nappal dragabb.
Ha valaki rendszeresen tolti ejjelente az autot, akkor a nappali dragabb dijszabas egy atlagos csaladihazzal elhanyagolhato dragulast eredmenyez az ejszakai nyereseghez kepest.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Ja az úgy okés, nem tudtam, hogy van éjjelre is fix áram már. Régi házban csak vezérelt volt bojlernek, villanykályhának, a kályha fix bekötésű volt szóval mehetett róla. Meg legtöbb helyen így volt, aztán a bátrabbak drótozgattak ahogy kedvük tartotta.
Most egy óra van csak, 3x10A, sima nappaliról megy minden. Mivel külterületen nincs vezérelt se, nem tudom miért azt mondták nincs, de annyira keveset fogyasztunk, hogy nem is szarakodtunk vele komolyabban.
[ Szerkesztve ]
Szoszo94
őstag
Én Kanizsán állok majd meg százas Shelles nyálért, azzal elvileg ki kell érjek Starigradig.
Hazafele meg INA, valahol csak találok arrafele
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
speedernet
aktív tag
Megforgatja a főtengelyt.
Minimális emelkedőn ha hátra menetbe hagyom akkor szépen lassan kúszik egy darabig, utana már csak szándékosa tudom át fordítani.
3x 4x meg hintáztatom, mindig fordulnak kicsit a hosszbordás szíj tárcsák és egyszer csak át ugrik.
De nagy erő nem nagyon kell hozzá.
El megy a kompresszió valahol?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- AOC Q27G2E - 3 év gari 27'", 155HZ, 1440p, VA
- Dell G15 5520 Gamer laptop i7-12700h,16GB ram,512gb SSD,Rtx 3060 vga
- LEGO BrickHeadz - Star Wars - Ahsoka Tano (40539) - bontatlan
- Eizo Flexscan EV2416W 24" LED újszerű szemkímélő Monitor 2025.07.31-ig garanciával 27% áfás
- Samsung Galaxy S23 128GB Független, 12hónap garancia!