Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
- Tudástár RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [aquark:] Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
- [Re:] [Evil Snowman:] Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- [Re:] Autóvásárlás Németországban
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [parandroid:] KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [MasterDeeJay:] Következő projekt, CMP 100-210 avagy TitanV/V100 mining edition
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Nem a konkrét kérdésedre válaszolok; ha az a motor vezérműláncos, annak biztosan nem tesz jót.
@ brumi1028: Ilyen ez a popszakma.
speedernet
aktív tag
Szíjas. Gondolom annak se egészséges.
Nem is nyektetem, kéziféket húzok.
Csak érdekelne hogy mi lehet a hiba.
Kell e vele foglalkozni vagy maradhat így....
Sajnos jelenleg nem vagyok el eresztve olyan szerelővel aki rá ér kutakodni, tudom a válaszát akihez tudnám vinni.
Azt mondaná hogy huzzam be a kézit de hogy mérjen egy komlressziót vagy bele nézne azt csak sokas könyörgés után tenné.
Kell keresnem egy másik szerelőt ha foglalkozós a dolog.
[ Szerkesztve ]
Olajat eszi?
Sokat fogyaszt?
Ha egyik sem és még gyengének sem érezni, akkor vélhetően nincs baja.
Más.
Ma végre sikerült átíratni az autót; az előző tulaj elkeverte a törzskönyvet. 4 hét telt el.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Ha ilyen eset van arra jár valami méltányosság? Vagy elfogadják simán az indoklást?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Csúcs idő vs völgy idő, mondjuk 10 Ft a difi
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Az éjszakai áram nem csak éjjel tölt, impulzusokat kap és időszakosan megy egész nap, jellemzően mikor túláram van a rendszerben, csak rajta maradt a név
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Semmi probléma nem volt, vittem magammal a jegyzőkönyvet amiben jelezte az előző tulaj, hogy nincs meg a törzskönyv.
A B áramot hívják sokan éjszakainak, mert régen az volt a neve, de már másképp működik
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
pit stop
addikt
Pont mostanában akartam kérdezni, hogy csak felvételkor jattolsz - vagy csak akkor éri meg?
Leadásnál nem jobb, vagy ott úgy sem tudja elkendőzni/nem látni?
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
speedernet
aktív tag
Az olajat csipegeti
Kb 1600 km en olyan 3 dl fogyott.
Abbol tudom ugye hogy a minimum maximum közt 1 liter van elvileg.
Es nagyjábol 2,5-3 dl.
Könyve szerint 1000km en 6 dl még teljesen normális.
Fater KIA Ceedje sokkal több olajat eszik de azt nem lehet meg mozdítani sebességben, bár az más teknika, láncos DOHC.
A fogyasztása teljesen normális szeintem. Átlagban 7.7- 7.8, ez vegyes, napi 25 km oda vissza plusz város keringőzés klímával.
Nyaralás alatt 7.3 volt az átlag.
1.6 os motorhoz képest szerintem normális, főleg úgy hogy alapbol is elég éhes a Cruze. 😀
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Erről jut eszembe - legrosszabb állapotú autót kell választani, arra nehezebb új sérülést csinálni csak ugye dokumentálni kell mindent...
Szerintem az azért nem megnyugtató. Nekem csőlemozdulás kellett ahhoz h 12000km után a nívón látható utántöltés kelljen ami volt kemény 2 dl és iszonyat retkes volt a lelazult cső környéke. 300kt futott dízel.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Integrale
veterán
3dl nem tragikus szerintem, messze nem. Nincs olyan, ami nem eszik olajat, maximum felhigul uzemanyaggal, foleg a DPF-es motorok.
"Bad reklám is reklám too"
Ezt cáfolnám Domival. Elmentem vele huszon-harmicezer km-t és még az olaj sem színeződött el benne. Mágus2 meg is jegyezte hogy nem naturális a dolog mert ilyet az új autók tudnak nem 174k km-rel.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Csak a felvételkor, hogy tutira mindent bejelöljön. Tavaly azt írta rá, hogy az autó nagyon rossz általános állapotban van - mondjuk kicsit szégyelltem is azt az autót, annyira ütött-kopott volt 1-2 évesen.
Leadáskor talán gyanút keltene, hogy miért jattolok, mit rejtegetek.
(#139860) speedernet: Nekem nem tűnik vészesnek; ha nem lenne kompresszió, akkor enné az olajat, gyenge lenne.
[ Szerkesztve ]
Jaffa75
őstag
egy hagyományos TSI motornál az 1L/1000 km teljesen normális olajfogyasztásból .
Egyes vélemények szerint az sem teljesen mindegy, hogy egy dízelmotornál a gyűrű éppen elfordult-e valamelyest... A Hondánál volt hogy 4000 km-en semmit nem fogyott, az olajcsere óta 4500-on elkért 4 decit. Sok motornál van szabványos (és elfogadott) olajfogyasztás, és itt nem is elsődlegesen a DPF-es olajhígulásból való dolgokra gondolok.
Az hogy a Tied nem eszi, annak örülök, sokba fájna bármelyik dízelnél ha elkezdené enni az olajat!
Én magam is megvagyok lepodve a volvon. 204k es ugyanott a szint, mint feltolteskor, 10e km-rel ezelott. A szin valtozik aranybarnara, de nem fekete. Elismeroen bolintok ra ennyi idosen.
speedernet
aktív tag
Rendben. Köszönöm a véleményeket.
Akkor nem piszkáljuk feleslegesen.
Ha nagyobb baja lessz azt úgy is ki adja.
Lehet nekem voltak eddig túl fiatal autóim, de két csere között, eddig még egyikből sem hiányzott olaj.
A crdi-nél volt meg az olajhigulásos jelenség amitől több is volt benne az olaj, mint amennyi bele lett töltve.
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
brumi1024
veterán
A fiatalság nem feltétlen számít, a TSI-k általában újkoruktól fogva eszik valamilyen szinten az olajat.
zoo8800
veterán
egy hagyományos TSI motornál az 1L/1000 km teljesen normális olajfogyasztásból
egy dugócserére váró régebbi 1.8 v 2.0 TSI esetében igen, különben 1 dl/1000 km körüli olajfogyasztás jellemző.
rip and tear, until it is done
Ok, nekem még csak szívóbenya volt.
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
BigBlackDog
veterán
Csak, hogy szélsőséges példákkal éljek; nálam a Leon ~20e km/1 év körül bekért 8.5 dl olajat, ha jól rémlik. Bár igaz, még nem volt olajcsere. Viszont az S60 ~195e kilométernél 12 évesen sem fogyasztotta az olajat 10-11e kilométer alatt (aztán jött az olajcsere).
[ Szerkesztve ]
brumi1024
veterán
1.4 TSI?
BigBlackDog
veterán
Igen, a 122 lovas. Az első 12e kilométerről nincs infóm, fogalmam sincs, hogy mennyire volt kímélve, vagy taposva.
[ Szerkesztve ]
Akkor ott folyamatos volt az olajcsere mondjuk én 20 e km biztos nem várnék az olajcserével.
Első csere megvolt 3500- nál a következő meglesz 14-15ekm-nél utána muszáj lesz évente/15ekm cserélni, mert úgy lesz ingyenes, aztán meglátom milyen olaj jön le belőle, meg, hogy eszi-e. Lehet besűrítem 10-12ekm-re, ha nem eszi és nem színezi el nagyon, akkor lehet tartom az éventét, 15ekm megyek el max, nekem sok a rövidtáv és egy ideig ez az autó lesz.
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Jól értem 8,5 dl 8ekm megtételén?
Nem cseréltél benne olajat mikor megvetted?
Nekem a garis i30-at is képesek voltak visszatekerni 114ekm-ről 88ekm-re, pedig km korlátozás nélküli a garancia. Papíron még 20ekm-et mehettem volna a következő szervizig, de a valóságban visszatekerték. Ezt utólag tudtam meg, de én csináltattam egy köztes olajcserét, amit jól is tettem, mert mint később kiderült már 30 ekm volt az olajban
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
bányászpocok
csendes tag
Neked nem eszeget a tipo olajat? Nekünk most 13e körül minimumnál jár a szint. 3e km körül volt az első olajcsere. Sima szívóbenya, 4,5 literes fogyasztás, 50-60 kilóméteres fix tempós utakkal. :/
rbalint88
addikt
Ceges a leon meg mindig ott meg ugye az van, amit a flottauzemelteto kitalal, ok meg nyilvan leszarjak, gari leteltr utan cserelik az autot ugyis.
Nalunk ilyen szempontbol elony a kis ceg, mindenki figyeli maganak, de itt is a gyari ciklust tartjuk, ami az 1.7d tucsonoknal 30k km, a benzineseknel (1.6gdi, 1.4tgdi) 15k km.
Nem, olajat azt nem, de cserébe nekem 6,4 liter volt a legalacsonyabb fogyasztás és 10 liter is volt már
Nem használjátok tulzottan alacsony fordulaton? Az a 4,5 literes fogyi elég hihetetlen, nekem 8 liter az átlagom.
Kb 70-80- al kellene mennem folyamatos tempóban 6.-ban, hogy esélyem legyen rá.
Mondjuk most van benne 9100 km
rbalint88: ja hogy ez a mostani céges, annyira múlt időben írt, azt hittem valami korábbi autójáról van szó
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
BigBlackDog
veterán
Nem, nem, még mindig azt hajtom, csak már régen egy hónapja volt utántöltve. Érdekes mód, azóta nem akar apadni az olajszint, pedig hetente azért ránézek. És, ahogy észreveszem, fix 30e kmre/2 évre van állítva a szervizintervallum. Mondjuk az olaj már eléggé érdekes színű lett (igaz még nem fekete).
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Amíg garis volt Kormi nálunk is 20k vt a periódus (gyári), mikor már nem volt az rögtön vissza is állították 15k-ra a számlálót.
#nincsbennetarcsi
bányászpocok
csendes tag
Alacsony fordulat, 70-80 tempó, olajhőfokra figyelve. Sokadik új autó, de egyik sem ette ennyi kilóméternél. Nagyon nyugodt sofőr, kihalt út a fogyasztás titka.
Na ez a sz@r a céges autóval, 2év/30ekm már az első olajban is, meg utána is, mondjuk a cégesben sokszor 8-9 hónap alatt beleraknak 30 ezret
Más: változik a magyar benzin és gázolaj[link]
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Bejáratási időszakban is már így lett használva?
Alacsony fordulaton, alacsony a kenés is. 70-80- 6.-ban az 1400-1500-as fordulat?
Hyundai pl 90-ig nem is kérte a 6.-at
Tipo kéri már 60-nál, de szerintem 70-nél is fura hangja van 6.-ban
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
BigBlackDog
veterán
Ez az alacsony fordulat Leonnál is érdekes volt. Papíron 1400-tól már megvan a max nyomaték, de ~1700 alatt eléggé morgós még és nem annyira akar megindulni. Ennek ellenére 55-60 körül már kéri a hatost, mert ott már kb. 1400-nál van a fordulat, tehát megvan a max nyomaték a lehető legkedvezőbb fogyasztásnál (legalábbis ő úgy gondolja ).
Mondjuk a Tiéd szívóbenya, szóval ott tényleg nem értem, hogy miért akarja annyira alacsonyan tartani a fordulatot (persze értem, hogy papírforma szerint az a jó).
[ Szerkesztve ]
És nem előre meghatározott váltás van, mint hyundai/kia-nál, hanem azt is figyeli, hogy finoman nyomom a gázt, vagy jobban tolom neki, máskor kéri a váltást és a visszaváltást is kéri
Amúgy ebben a 6.-ban az olyan, mint a normál 5 sebességes autóban az 5. csak minimálisan hosszabb. Rövidek a fokozatok nagyon, legtöbb esetben 3.-ban lehet kanyarogni városban, nem kell vissza rakni 2.-ba
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Csabroncka
addikt
"Az autók motorját a bioüzemanyagok felhasználása nem károsítja" Etanolt a motornak, had b@ssza szét az üzemanyag rendszert.
"in medias res"
Peter.70
őstag
Ilyen ügyes segítséggel öröm az autó mosás
Meg utána a polír
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
zoo8800
veterán
Egyik ismerősnem vasaló Swiftje van, 1.3-as, 280K km-rel, viszonylag jól karbantartva. Autópályán forralja a vizet, amit ki is nyom a kiegyenlítő kupakján. Lehet más oka ennek, mint hogy hengerfejes? Vízpumpa, hűtő, termosztát, venti jó.
rip and tear, until it is done
+ bitpork: Egyelőre csak a mamáét moshatja, szegény fényezésének már nem nagyon árthat
Tboldi: 20 éves , 370000km csont nélkül
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Mótvá? Focvis baj van :/
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Doki16
addikt
Remélem ezt nem valósítják meg. Mondjuk a két fő phev (Outlander és V60) csoportban már megy a pánik. Sokan pont a zöld rendszám miatt választották ezeket a kocsikat.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
brumi1024
veterán
Pedig amúgy sok szempontból reálisabb lenne, tényleg erős a 400 lovas hibrid suvra a zöld rendszám.
[ Szerkesztve ]
Kivéve ha a 400 LE nagyobb része v egésze elektromos...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
stickermajom
addikt
Pedig a mögöttes érv jogos.
brumi1024
veterán
Persze, de valljuk be a jelenlegi példában nem ez látszik. Aztán ha a tulaj megveszi az említett SUV-ot és nem veszi ki sport módból akkor gyanús, hogy magasabb kibocsájtása lesz, mint tetszőleges kis benzines városi autónak.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- Beszámítás! GTX 1060 6GB - i3 10100F - 16GB RAM - 80+ Plus Gold
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot