Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#139851) focvis válasza speedernet (#139849) üzenetére


focvis
veterán

Nem a konkrét kérdésedre válaszolok; ha az a motor vezérműláncos, annak biztosan nem tesz jót.

@ brumi1028: Ilyen ez a popszakma. :D

(#139852) speedernet válasza focvis (#139851) üzenetére


speedernet
aktív tag

Szíjas. Gondolom annak se egészséges.
Nem is nyektetem, kéziféket húzok.
Csak érdekelne hogy mi lehet a hiba.
Kell e vele foglalkozni vagy maradhat így....
Sajnos jelenleg nem vagyok el eresztve olyan szerelővel aki rá ér kutakodni, tudom a válaszát akihez tudnám vinni.
Azt mondaná hogy huzzam be a kézit de hogy mérjen egy komlressziót vagy bele nézne azt csak sokas könyörgés után tenné.
Kell keresnem egy másik szerelőt ha foglalkozós a dolog.

[ Szerkesztve ]

(#139853) focvis válasza speedernet (#139852) üzenetére


focvis
veterán

Olajat eszi?
Sokat fogyaszt?
Ha egyik sem és még gyengének sem érezni, akkor vélhetően nincs baja.

Más.
Ma végre sikerült átíratni az autót; az előző tulaj elkeverte a törzskönyvet. 4 hét telt el.

[ Szerkesztve ]

(#139854) Doki16 válasza focvis (#139853) üzenetére


Doki16
addikt

Ha ilyen eset van arra jár valami méltányosság? Vagy elfogadják simán az indoklást?

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139855) kisza25 válasza Magnum_ (#139790) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Csúcs idő vs völgy idő, mondjuk 10 Ft a difi

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139856) kisza25 válasza sutszi (#139827) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Az éjszakai áram nem csak éjjel tölt, impulzusokat kap és időszakosan megy egész nap, jellemzően mikor túláram van a rendszerben, csak rajta maradt a név

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139857) focvis válasza Doki16 (#139854) üzenetére


focvis
veterán

Semmi probléma nem volt, vittem magammal a jegyzőkönyvet amiben jelezte az előző tulaj, hogy nincs meg a törzskönyv.

(#139858) kisza25 válasza Reggie0 (#139841) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A B áramot hívják sokan éjszakainak, mert régen az volt a neve, de már másképp működik

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139859) pit stop válasza focvis (#139696) üzenetére


pit stop
addikt

Pont mostanában akartam kérdezni, hogy csak felvételkor jattolsz - vagy csak akkor éri meg?
Leadásnál nem jobb, vagy ott úgy sem tudja elkendőzni/nem látni?

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#139860) speedernet válasza focvis (#139853) üzenetére


speedernet
aktív tag

Az olajat csipegeti
Kb 1600 km en olyan 3 dl fogyott.
Abbol tudom ugye hogy a minimum maximum közt 1 liter van elvileg.
Es nagyjábol 2,5-3 dl.
Könyve szerint 1000km en 6 dl még teljesen normális.
Fater KIA Ceedje sokkal több olajat eszik de azt nem lehet meg mozdítani sebességben, bár az más teknika, láncos DOHC.
A fogyasztása teljesen normális szeintem. Átlagban 7.7- 7.8, ez vegyes, napi 25 km oda vissza plusz város keringőzés klímával.
Nyaralás alatt 7.3 volt az átlag.
1.6 os motorhoz képest szerintem normális, főleg úgy hogy alapbol is elég éhes a Cruze. 😀

[ Szerkesztve ]

(#139861) molnarpeter válasza pit stop (#139859) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Erről jut eszembe - legrosszabb állapotú autót kell választani, arra nehezebb új sérülést csinálni :D csak ugye dokumentálni kell mindent...

(#139862) bitpork válasza speedernet (#139860) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Szerintem az azért nem megnyugtató. Nekem csőlemozdulás kellett ahhoz h 12000km után a nívón látható utántöltés kelljen ami volt kemény 2 dl és iszonyat retkes volt a lelazult cső környéke. 300kt futott dízel.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#139863) Integrale válasza speedernet (#139860) üzenetére


Integrale
veterán

3dl nem tragikus szerintem, messze nem. Nincs olyan, ami nem eszik olajat, maximum felhigul uzemanyaggal, foleg a DPF-es motorok.

"Bad reklám is reklám too"

(#139864) bitpork válasza Integrale (#139863) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ezt cáfolnám Domival. Elmentem vele huszon-harmicezer km-t és még az olaj sem színeződött el benne. Mágus2 meg is jegyezte hogy nem naturális a dolog mert ilyet az új autók tudnak nem 174k km-rel.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#139865) focvis válasza pit stop (#139859) üzenetére


focvis
veterán

Csak a felvételkor, hogy tutira mindent bejelöljön. Tavaly azt írta rá, hogy az autó nagyon rossz általános állapotban van - mondjuk kicsit szégyelltem is azt az autót, annyira ütött-kopott volt 1-2 évesen.
Leadáskor talán gyanút keltene, hogy miért jattolok, mit rejtegetek.

(#139860) speedernet: Nekem nem tűnik vészesnek; ha nem lenne kompresszió, akkor enné az olajat, gyenge lenne.

[ Szerkesztve ]

(#139866) Jaffa75 válasza bitpork (#139862) üzenetére


Jaffa75
őstag

egy hagyományos TSI motornál az 1L/1000 km teljesen normális olajfogyasztásból :U.

Egyes vélemények szerint az sem teljesen mindegy, hogy egy dízelmotornál a gyűrű éppen elfordult-e valamelyest... A Hondánál volt hogy 4000 km-en semmit nem fogyott, az olajcsere óta 4500-on elkért 4 decit. Sok motornál van szabványos (és elfogadott) olajfogyasztás, és itt nem is elsődlegesen a DPF-es olajhígulásból való dolgokra gondolok.

Az hogy a Tied nem eszi, annak örülök, sokba fájna bármelyik dízelnél ha elkezdené enni az olajat! :K

(#139867) aero. válasza bitpork (#139864) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Én magam is megvagyok lepodve a volvon. 204k es ugyanott a szint, mint feltolteskor, 10e km-rel ezelott. A szin valtozik aranybarnara, de nem fekete. Elismeroen bolintok ra ennyi idosen.

(#139868) speedernet


speedernet
aktív tag

Rendben. Köszönöm a véleményeket.
Akkor nem piszkáljuk feleslegesen.
Ha nagyobb baja lessz azt úgy is ki adja.

(#139869) kisza25 válasza Integrale (#139863) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Lehet nekem voltak eddig túl fiatal autóim, de két csere között, eddig még egyikből sem hiányzott olaj.
A crdi-nél volt meg az olajhigulásos jelenség amitől több is volt benne az olaj, mint amennyi bele lett töltve.

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139870) brumi1024 válasza kisza25 (#139869) üzenetére


brumi1024
veterán

A fiatalság nem feltétlen számít, a TSI-k általában újkoruktól fogva eszik valamilyen szinten az olajat.

(#139871) zoo8800 válasza Jaffa75 (#139866) üzenetére


zoo8800
veterán

egy hagyományos TSI motornál az 1L/1000 km teljesen normális olajfogyasztásból

:D :D

egy dugócserére váró régebbi 1.8 v 2.0 TSI esetében igen, különben 1 dl/1000 km körüli olajfogyasztás jellemző.

rip and tear, until it is done

(#139872) kisza25 válasza brumi1024 (#139870) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ok, nekem még csak szívóbenya volt. :B

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139873) BigBlackDog válasza brumi1024 (#139870) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Csak, hogy szélsőséges példákkal éljek; nálam a Leon ~20e km/1 év körül bekért 8.5 dl olajat, ha jól rémlik. Bár igaz, még nem volt olajcsere. Viszont az S60 ~195e kilométernél 12 évesen sem fogyasztotta az olajat 10-11e kilométer alatt (aztán jött az olajcsere).

[ Szerkesztve ]

(#139874) brumi1024 válasza BigBlackDog (#139873) üzenetére


brumi1024
veterán

1.4 TSI?

(#139875) BigBlackDog válasza brumi1024 (#139874) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Igen, a 122 lovas. Az első 12e kilométerről nincs infóm, fogalmam sincs, hogy mennyire volt kímélve, vagy taposva.

[ Szerkesztve ]

(#139876) kisza25 válasza BigBlackDog (#139873) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Akkor ott folyamatos volt az olajcsere:D mondjuk én 20 e km biztos nem várnék az olajcserével.
Első csere megvolt 3500- nál a következő meglesz 14-15ekm-nél utána muszáj lesz évente/15ekm cserélni, mert úgy lesz ingyenes, aztán meglátom milyen olaj jön le belőle, meg, hogy eszi-e. Lehet besűrítem 10-12ekm-re, ha nem eszi és nem színezi el nagyon, akkor lehet tartom az éventét, 15ekm megyek el max, nekem sok a rövidtáv és egy ideig ez az autó lesz.

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139877) kisza25 válasza BigBlackDog (#139875) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Jól értem 8,5 dl 8ekm megtételén?
Nem cseréltél benne olajat mikor megvetted?
Nekem a garis i30-at is képesek voltak visszatekerni 114ekm-ről 88ekm-re, pedig km korlátozás nélküli a garancia. Papíron még 20ekm-et mehettem volna a következő szervizig, de a valóságban visszatekerték. Ezt utólag tudtam meg, de én csináltattam egy köztes olajcserét, amit jól is tettem, mert mint később kiderült már 30 ekm volt az olajban :W

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139878) bányászpocok válasza kisza25 (#139876) üzenetére


bányászpocok
csendes tag

Neked nem eszeget a tipo olajat? Nekünk most 13e körül minimumnál jár a szint. 3e km körül volt az első olajcsere. Sima szívóbenya, 4,5 literes fogyasztás, 50-60 kilóméteres fix tempós utakkal. :/

(#139879) rbalint88 válasza kisza25 (#139877) üzenetére


rbalint88
addikt

Ceges a leon meg mindig :) ott meg ugye az van, amit a flottauzemelteto kitalal, ok meg nyilvan leszarjak, gari leteltr utan cserelik az autot ugyis.
Nalunk ilyen szempontbol elony a kis ceg, mindenki figyeli maganak, de itt is a gyari ciklust tartjuk, ami az 1.7d tucsonoknal 30k km, a benzineseknel (1.6gdi, 1.4tgdi) 15k km.

(#139880) kisza25 válasza bányászpocok (#139878) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Nem, olajat azt nem, de cserébe nekem 6,4 liter volt a legalacsonyabb fogyasztás és 10 liter is volt már:P
Nem használjátok tulzottan alacsony fordulaton? Az a 4,5 literes fogyi elég hihetetlen, nekem 8 liter az átlagom.
Kb 70-80- al kellene mennem folyamatos tempóban 6.-ban, hogy esélyem legyen rá.
Mondjuk most van benne 9100 km
rbalint88: ja hogy ez a mostani céges, annyira múlt időben írt, azt hittem valami korábbi autójáról van szó

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139881) BigBlackDog válasza kisza25 (#139880) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nem, nem, még mindig azt hajtom, csak már régen egy hónapja volt utántöltve. :D Érdekes mód, azóta nem akar apadni az olajszint, pedig hetente azért ránézek. És, ahogy észreveszem, fix 30e kmre/2 évre van állítva a szervizintervallum. Mondjuk az olaj már eléggé érdekes színű lett (igaz még nem fekete).

[ Szerkesztve ]

(#139882) Qru válasza rbalint88 (#139879) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amíg garis volt Kormi nálunk is 20k vt a periódus (gyári), mikor már nem volt az rögtön vissza is állították 15k-ra a számlálót.

#nincsbennetarcsi

(#139883) bányászpocok válasza kisza25 (#139880) üzenetére


bányászpocok
csendes tag

Alacsony fordulat, 70-80 tempó, olajhőfokra figyelve. Sokadik új autó, de egyik sem ette ennyi kilóméternél. Nagyon nyugodt sofőr, kihalt út a fogyasztás titka. :D

(#139884) kisza25 válasza BigBlackDog (#139881) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Na ez a sz@r a céges autóval, 2év/30ekm már az első olajban is, meg utána is, mondjuk a cégesben sokszor 8-9 hónap alatt beleraknak 30 ezret
Más: változik a magyar benzin és gázolaj[link]

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139885) kisza25 válasza bányászpocok (#139883) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Bejáratási időszakban is már így lett használva?
Alacsony fordulaton, alacsony a kenés is. 70-80- 6.-ban az 1400-1500-as fordulat?
Hyundai pl 90-ig nem is kérte a 6.-at
Tipo kéri már 60-nál, de szerintem 70-nél is fura hangja van 6.-ban

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139886) BigBlackDog válasza kisza25 (#139885) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ez az alacsony fordulat Leonnál is érdekes volt. Papíron 1400-tól már megvan a max nyomaték, de ~1700 alatt eléggé morgós még és nem annyira akar megindulni. Ennek ellenére 55-60 körül már kéri a hatost, mert ott már kb. 1400-nál van a fordulat, tehát megvan a max nyomaték a lehető legkedvezőbb fogyasztásnál (legalábbis ő úgy gondolja :D ).

Mondjuk a Tiéd szívóbenya, szóval ott tényleg nem értem, hogy miért akarja annyira alacsonyan tartani a fordulatot (persze értem, hogy papírforma szerint az a jó).

[ Szerkesztve ]

(#139887) kisza25 válasza BigBlackDog (#139886) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

És nem előre meghatározott váltás van, mint hyundai/kia-nál, hanem azt is figyeli, hogy finoman nyomom a gázt, vagy jobban tolom neki, máskor kéri a váltást és a visszaváltást is kéri
Amúgy ebben a 6.-ban az olyan, mint a normál 5 sebességes autóban az 5. csak minimálisan hosszabb. Rövidek a fokozatok nagyon, legtöbb esetben 3.-ban lehet kanyarogni városban, nem kell vissza rakni 2.-ba

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139888) Csabroncka válasza kisza25 (#139884) üzenetére


Csabroncka
addikt

"Az autók motorját a bioüzemanyagok felhasználása nem károsítja" Etanolt a motornak, had b@ssza szét az üzemanyag rendszert.

"in medias res"

(#139889) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A kislány kapott még 2 évet, elvileg fater rendbevágja a karosszériát is
Nem lehet elég korán kezdeni:P

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139890) Peter.70 válasza kisza25 (#139889) üzenetére


Peter.70
őstag

Ilyen ügyes segítséggel öröm az autó mosás :D

(#139891) bitpork válasza Peter.70 (#139890) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Meg utána a polír :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#139892) zoo8800


zoo8800
veterán

Egyik ismerősnem vasaló Swiftje van, 1.3-as, 280K km-rel, viszonylag jól karbantartva. Autópályán forralja a vizet, amit ki is nyom a kiegyenlítő kupakján. Lehet más oka ennek, mint hogy hengerfejes? Vízpumpa, hűtő, termosztát, venti jó.

rip and tear, until it is done

(#139893) kisza25 válasza Peter.70 (#139890) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

+ bitpork: Egyelőre csak a mamáét moshatja, szegény fényezésének már nem nagyon árthat:P
Tboldi: 20 éves , 370000km csont nélkül ;]

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139894) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

30 éves az mx5

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#139895) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

Mótvá? Focvis baj van :/

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#139896) Doki16 válasza Tsebacsi (#139895) üzenetére


Doki16
addikt

Remélem ezt nem valósítják meg. Mondjuk a két fő phev (Outlander és V60) csoportban már megy a pánik. Sokan pont a zöld rendszám miatt választották ezeket a kocsikat.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139897) brumi1024 válasza Doki16 (#139896) üzenetére


brumi1024
veterán

Pedig amúgy sok szempontból reálisabb lenne, tényleg erős a 400 lovas hibrid suvra a zöld rendszám.

[ Szerkesztve ]

(#139898) bitpork válasza brumi1024 (#139897) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Kivéve ha a 400 LE nagyobb része v egésze elektromos...

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#139899) stickermajom válasza Doki16 (#139896) üzenetére


stickermajom
addikt

Pedig a mögöttes érv jogos.

(#139900) brumi1024 válasza bitpork (#139898) üzenetére


brumi1024
veterán

Persze, de valljuk be a jelenlegi példában nem ez látszik. Aztán ha a tulaj megveszi az említett SUV-ot és nem veszi ki sport módból akkor gyanús, hogy magasabb kibocsájtása lesz, mint tetszőleges kis benzines városi autónak.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.