Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#139301) kisza25 válasza CactuS (#139300) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

És ez eladó és vevőre is igaz, és nem csak autónál:P

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#139302) Qru válasza stickermajom (#139299) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nincs benne Led. -1 hibaforras maris. :D

#nincsbennetarcsi

(#139303) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

Ööizé...40 fok van árnyékban, biztos ez ártott meg a dán öregúrnak és ezért jött szembe autópályán. Korlátlan részen!!!4!4négynégy.

(#139304) Coyot válasza MunezXBK (#139303) üzenetére


Coyot
őstag

Az osztráknak/németnek van külön szava a rossz menetirányt választó emberekre: geisterfahrer. Mindig az jut eszembe hogy annyira hétköznapi helyzet hogy megérdemelt egy külön szót. :DDD

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#139305) MunezXBK válasza Coyot (#139304) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

És bzmg lehúzódtak előle!!! :W

Én csak akkor láttam, amikor mellém ért, mert kamion mögé álltam.

(#139306) zoo8800 válasza MunezXBK (#139303) üzenetére


zoo8800
veterán

Körforgóban sem volt vicces tavaly :D és akkor még meleg sem volt...

rip and tear, until it is done

(#139307) Szoszo94 válasza Qru (#139275) üzenetére


Szoszo94
őstag

Ott az aláírásban, egyébként Lexus IS250 :)

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#139308) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

M1 baleset

Kb. a cikkben szereplő időpont előtt 10-15 perccel jöttünk le annál a lehajtónál a pályáról. Szélső, lehajtó sávban mentem már és besorolt elém egy kisteher, meg mögötte még néhány személyautó. Majd néhány másodpercre rá a kisteher visszasorolt, eggyel beljebb és nem sokkal a többiek is követték. Nem hiába volt gyanús, egy busz gurult kb. 5-el a szélső sávban vészindexelve. Valahol itt állhatott meg. Leállósáv ezen a szakaszon nincs, lehajtó meg gondolom túl messze volt, hogy lendületből eljusson odáig. Ráadásul egy kilométerrel korábban oldott a 100-as korlát, emiatt itt azért tempó is szokott lenni.

Pont mondtam, hogy kvára szar helyen tudott megállni és nem mondanám életbiztosításnak. 20 perccel később meg már hallom, hogy kva nagy baleset, mentőhelikopter a pályán van. :(

[ Szerkesztve ]

(#139309) Doki16 válasza BigBlackDog (#139308) üzenetére


Doki16
addikt

Nem jó a link. [link]

Nagyon durva, szegény sofőr meg is halt :(

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139310) BigBlackDog válasza Doki16 (#139309) üzenetére


BigBlackDog
veterán

:R Ahogy látom, frissült a cikk, már nem lezárásról, hanem terelésről írnak benne.

Eléggé szerencsétlen helyen vált akadállyá a busz, én is csak 300-400 méterrel korábban láttam meg, hogy van valami a sávomban (ami áll), előtte kitakarta egy kisteher. Szerencsére csak 100 körül mentem és nem volt mellettem senki, így nem volt vészes a helyzet. De sajnos erősen balesetesélyes volt a helyzet ismervén az M1 kifelé vezető szakaszának forgalmát 16 óra körül.

[ Szerkesztve ]

(#139311) Doki16 válasza BigBlackDog (#139310) üzenetére


Doki16
addikt

Az ilyen hírek hallatán reménykedek benne, hogy minél gyorsabban elterjednek és kötelezőek lesznek a gyártóknak ezek a rendszerek. [link] Elképesztően ügyes már ez a Model 3.

Nyilván a cikkben lévő esetet a Tesla sem tudta volna elkerülni, de már nagyon jól letudja csökkenteni a sebességet vagy képes az elkormányzásra is.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139312) Cicero


Cicero
őstag

Sziasztok! A nagy melegben meghalt az akksim, vettem egy újat (Varta blue dynamic), holnap hozza a futár. Kérdés, hogy az autóba szerelés előtt lesz vele dolgom? Feltöltve érkezik?

(#139313) molnarpeter válasza Cicero (#139312) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem elég mérni. Annyi kb mindig van benne, hogy károsodás nélkül beinduljon, onnantól kezdve meg intézi a többit a generátor. Ártani nem használ, ha feltöltöd, de nem feltétlenül szükséges :)

(#139314) Cicero válasza molnarpeter (#139313) üzenetére


Cicero
őstag

Első köröm vele egy jó 50 km lenne, szóval a töltéssel nincs gond, csak bogarat tettek a fülembe ezzel a kérdéssel és nem tudtam rá válaszolni. A gyártó mondjuk azt írja rá, hogy "gondozásmentes", de hát melyik nem az 2019-ben.

(#139315) Qru válasza Szoszo94 (#139307) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mobil nezetben nem latszodik az alairas.

Az finom gep, egyszer vezettem forumtarset. :K

#nincsbennetarcsi

(#139316) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

Hm...tetszik az ecoboost, jól mozgatja a böszme Galaxyt is.

Tsé: tied is ilyen?

(#139317) Tsebacsi válasza MunezXBK (#139316) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ha azokban a 4 hengeres van akkor igen. Csak ott azt hiszem a 165LE-s kivitel van, és talán kézi váltó, azzal dinamikusabb az autó.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#139318) Szoszo94 válasza Qru (#139315) üzenetére


Szoszo94
őstag

Jogos, el is felejtettem - sosem használtam mobil nézetet és amíg van lehetőség, addig továbbra is a logout asztali nézetén pörgetem mobilról a fórumot. Valahogy jobban bejött nekem így, emiatt mehetett ki a fejemből, hogy van olyan helyzet mikor nincs aláírás :B

Kinek van a fórumból még ilyen gépe? Ezt a topikot csak nem régóta követem :)

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#139319) Qru válasza Szoszo94 (#139318) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bögrének volt de már eladta.

#nincsbennetarcsi

(#139320) MunezXBK válasza Tsebacsi (#139317) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ja, kézi.

Forgatni kell, de megy szépen.

(#139321) 4ron


4ron
senior tag

Sziasztok!

Spritmonitor app használatával kapcsolatban kérnék segítséget. Az Odometer mezőbe kell írni az óraállást gondolom, a Trip Odometerhez mit?

Illetve a Boardcomputer résznél a Quantityhez mit írjak? Most vettem az autót, szeretném vezetni pontosan a költségeket.

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#139322) brumi1024 válasza 4ron (#139321) üzenetére


brumi1024
veterán

Odometerhez, hogy mennyi az aktuális összesített km állás, trip odometerhez hogy mennyi volt az utolsó tankolás óta, ha méred. Ha bármelyiket kitöltöd a korábbi adatokból kiszámolja a másikat.

Boardcomputernél a quantityhez a fedkomp által kiírt elhasznált üzemanyagot lehet írni, nem kötelező, mert nem számol belőle semmit.

(#139323) hacki87 válasza 4ron (#139321) üzenetére


hacki87
senior tag

Trip odometer az a napi számláló, csak a rendes kmóra állást írom ha volt előtte és folyamatosan vezeted akkor magától beírja, hogy mennyi volt.

Napi fogyasztás: Dunaharaszti Százhalombatta Csepel Alsónémedi Dunaharaszti körön 5.9 komp. Szerint, M0 M6 5os főút ön járva. Egész tankra ratankolassal és komp. Szerint is 6.5l/100km

(#139324) kisza25 válasza MunezXBK (#139320) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

eszik is ;] ismerősnek 1,6 150 ló kuga van, az is tud haladni, de eszik az is szépen

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#139325) Integrale


Integrale
veterán

Hungarian valaki elnezte a felfestest. :D

"Bad reklám is reklám too"

(#139326) Tsebacsi válasza Integrale (#139325) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

"kss én így parkolok" :DDD

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#139327) rbalint88 válasza Integrale (#139325) üzenetére


rbalint88
addikt

szép parkolás! lehet tudni honnan érkezett? btw ez corvin negyed, a kálvin felé parkolt le az üllői mentén :)

(#139328) 4ron válasza brumi1024 (#139322) üzenetére


4ron
senior tag

+ (#139323) hacki87: köszi mindkettőtöknek. Elkezdem vezetni, remélem lesz gyakorlati haszna is.

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#139329) bitpork válasza 4ron (#139328) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez csak attól függ hogy erre porcosodsz v nem. Látni leírva csak annak számít aki nem szereti az autóját szívből ;]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#139330) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ez az úgy néz ki, mintha gyors lenne, de nem az dolog én azt hittem, hogy új keletű, gondolok a gt line és társai dolgokra, de ez már régen is létezett.:
20 Slowest And Most Disappointing Sports Cars In History

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#139331) molnarpeter válasza molnarpeter (#139241) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

V60 D6 akku témához: amúgy PHEV-be, ami úgyis isg-vel indít, talán egy munkaakku még jobb is lenne, mint egy indító, lásd lakókocsik. Na mindegy, gondolom a gyártónak olcsóbb volt így :D

(#139332) CactuS


CactuS
Arcképgyáros

Csepeli honda bontó eddig nem túl jó ómen számomra. Alvázszám alapján küldtek egy féltengelyt tesómékhoz, tegnap este hívott a szerelő, hogy 5 centivel hosszabb a réginél...

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#139333) #89309696 válasza Doki16 (#139311) üzenetére


#89309696
törölt tag

Irgalmatlan gyorsan kéne terjednie, de ez nem így fog menni sajnos... Mire kikopik az autók jelentős része amiben nincs, lesz még 20 év is? Itthon. Pedig ezek olyan dolgok amik amúgy nem szólnak bele a vezetésbe, tehát akik amúgy az önvezetés miatt pattognak azokat sem zavarná s közben sokat segítene és sok balesetet elkerülne vagy enyhítene. Nem 150-nel ment volna be a fizetős kapuba a BMW se, ha tartalmazott volna ilyet. Bár kétlem, hogy meg tudott volna állni, de nagyon nem mindegy mekkora sebességgel megy beléjük.

Most lapoztam fel a police.hu-t is, cabrió + kék Man, a két hátsó utas nem kötötte be magát és meghalt. Az elsők túlélték. A hátsók simán kiszállhattak volna kávézni, ha bekötik magukat.
Régen én se kötöttem be magam, ha a boltba mentem csak, mivel pár utcányira van. De ahogy tudatilag fejlődtem már rájöttem én is, hogy attól mert én 40-nel megyek a kis utcákban még más őrült jöhet nekem szembe 80-nal úgyhogy bekötöm magam a boltig is.

(#139334) Doki16 válasza #89309696 (#139333) üzenetére


Doki16
addikt

Igen ez egy nagyon hosszú folyamat lesz, de legalább jó irányba haladunk. Pont a mostani BMW-s esetnél mondtam és a kollégáimnak, hogy a szerencsén múlt, hogy nem halt meg senki, de ha benne lett volna abban az autóban is már a vészfékasszisztens akkor lehet csak 70-el ment volna bele nem 150-el. És még a közvélemény valamiért eléggé ellen van ezeknek a dolgoknak. Pont volt egy közvélemény kutatás most a Totalcaron. [link]
Fel nem tudom fogni, hogy ki az a sok hülye aki az 1-re nyomott, hogy neki nem számít az automata vészfék.
A másik a sávelhagyás figyelmeztető és tartó. Ott is sokan nyomtak rá, hogy semmi szükség nincs rá. Ezek a emberek szerintem egyáltalán nem gondolkodnak. Ha most lett volna a román facebookos idióta autójában most nem lenne halott az a sok ember.

Nekem ezek benne vannak az autómban és mind a kettő segített már. Szerintem nagyon jó dolgok. Én elhiszem, hogy sokan nem engedhetik meg maguknak, csak azt nem tudom megérteni, hogy miért vannak az emberek zsigerből ellene ezeknek a biztonsági csomagoknak.

Pont a Teslánál látszik, hogy a valaha gyártott 3 legbiztonságosabb személyautó a világon (Model S,X,3). Soha egy kocsi se tudott még elérni ilyen magasa aktív biztonsági pontszámot.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139335) zoo8800 válasza #89309696 (#139333) üzenetére


zoo8800
veterán

A vezetéstámogató rendszerek sem hoznak majd megváltást az utakra. Úgy 10-15 éve kötelező minden autóba az ESP, tehát mondhatjuk tömegesen elterjedtnek, de a tesztek szerint még mostanában is vannak olyan típusok, amik instabillá válnak, vagy akár meg is forognak egy kis kormányráncigálásra.
Nemrég volt egy video arról, hogy a gyalogosfelismerő rendszerek milyen hatékonysággal dolgoznak... a BMW suv pl. lassítás nélkül csapta el a bábukat.
Pár napja egy vadiúj 5er jött mögöttem az autópályán, de úgy, hogy a tükörből nem láttam a géptetőt, csak a szélvédőt, mindezt 140-nél... vajon miért engedte meg ezt a követési távolságot a BMW biztonsági arzenálja? Gondolom kikapcsolták.
És akkor arról még nem beszéltünk, mi van, ha valami (pl. kosz, bogár) megzavarja a szenzorokat, vagy egy baleset után nem kalibrálják jól a rendszert :)

rip and tear, until it is done

(#139336) focvis válasza molnarpeter (#139331) üzenetére


focvis
veterán

Ez nekem is átfutott az agyamon, hogy logikusabb lenne. A munkaakkumulátor se olcsó.
Amíg nem muszáj, nem cserélem.
Most szervizben van a vas; Saint javaslatára kipróbálom majd az okostöltőt, esetleg akkus emberrel ellenőriztetem.

(#139337) Doki16 válasza zoo8800 (#139335) üzenetére


Doki16
addikt

Nálam a szenzorok tisztaság úgy van megoldva, hogy télen fűti magát a pára ellen. Minden más szennyeződésre meg ott van az ablakmosó.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139338) #89309696 válasza Doki16 (#139334) üzenetére


#89309696
törölt tag

Az itthoni emberek valamiért félnek ezektől, vagy nincs annyi eszük, hogy különbséget tudjanak tenni önvezető és biztonsági elem között. Meg valamiért néhányan betegesen ragaszkodnak a faék dolgokhoz, még olyanok is akik amúgy megengedhetnének maguknak valamivel modernebb autót, nem terhelné le őket anyagilag. Ők nyomnak az egyesre. Az a 14 év átlag autó életkor itthon az nem csak anyagiak miatt ennyi, hanem tényleg sokan a minél egyszerűbb autót favorizálják, akár a józan ésszel szembe haladva is.

(#139339) rbalint88 válasza zoo8800 (#139335) üzenetére


rbalint88
addikt

Az a nagy baj, hogy amig nem lesz teljes autonom kozlekedes, addig ezek csak tuneti kezelest jelentenek, mert az emberek a biztonsagi rendszerek tudataban felelotlenebbul vezetnek, mert majd az absesp savtarto tavtarto veszfekaszissztens jol megved, en meg nyomkodhatom a mobilom nyugodtan.

(#139340) Qru válasza Doki16 (#139334) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1: felnek az ujtol
2: nem biznak a rendszerekben, lasd a gyalogost elcsapo bmw gyalogosvedelmi rendszer, vagy a Honda veszfekrendszere ami veszfekezett egy lehullo falevel miatt...

Gyerekcipoben jar ez az egsze de ha beerik es elterjed akkor biztonsagosabb lesz a kozlekedes valoban.

#nincsbennetarcsi

(#139341) Doki16 válasza Qru (#139340) üzenetére


Doki16
addikt

Ez igaz, hogy a Teslan kívül mindenki csak kísérletezik még a mai napig ezekkel a rendszerekkel.
Nekem a 2015-ös kocsiban még csak sávelhagyás figyelmeztető van, de már ez is néha hihetlek számomra, hogy mennyire jól müködik. Olyan rossza minőségű felfestést is felismer amire nem is gondolnék egy 4-5 éves technológiától. Még éjszaka is látja a vonalak. A ráfutásgátló, meg soha nem adott még fals jelzést az elmúlt egy évben.
Táblafelismerő van még benne meg távolsági fényszóró asszisztens. Az előbbi müködik hibátlanul, de nem használom. Az utóbbi viszont nagyon jó :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139342) MunezXBK válasza Qru (#139340) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Csak addigra mind meghalunk. :D

(#139343) hroberto válasza zoo8800 (#139335) üzenetére


hroberto
veterán

Csak 2014 novembertől kötelező az ESP az EU-ban úgy tudom.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#139344) Coyot válasza Doki16 (#139341) üzenetére


Coyot
őstag

"A ráfutásgátló, meg soha nem adott még fals jelzést az elmúlt egy évben"

Volt szerencsénk itt egy 2 éves rav4-hez, tolt egy akkora vészféket a pályalehajtón teljesen indokolatlanul, hogy mindenki borult és minden is borult :D

Kell még ezekenk sok sok idő attól tartok.

Má' nem

(#139345) zoo8800 válasza hroberto (#139343) üzenetére


zoo8800
veterán

És tényleg. :R

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#139346) Doki16 válasza Coyot (#139344) üzenetére


Doki16
addikt

Uhh az kemény lehetett :D

10k km-t mentem idáig összesen a kocsival, ezen idő alatt csak FÉK! jelzés volt, de önmagától nem csinált semmit. Viszont idáig amikor jelzett az mind teljesen normális volt a részéről.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139347) stickermajom válasza Doki16 (#139346) üzenetére


stickermajom
addikt

Nekem az első héten megmentette magát a városban az autó, mert elbambultam. Azóta csak riasztások voltak, ebből egy ami tévesnek mondható: belógott kicsit egy tábla a terelésnél, de nem felé mentem.

(#139348) Doki16 válasza stickermajom (#139347) üzenetére


Doki16
addikt

Nálam kanyarban parkoló autókra szokott néha jelezni. (itt általában végig állnak jobb oldalt) De hát azt nem tudhatja az autó, hogy én nem éppen annak a parkoló autónak akarok nekimenni :) És amint veszem be a kanyart és eltekerem a kormányt az elfordulási szögből már egyből tudja, hogy nem megyek neki, akkor abba is hagyja a csipogást.

A te példádból is látszik, hogy már most meg érte ez a dolog.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#139349) hattrickuser


hattrickuser
tag

Valaki meg tudja mondani, hogy ehhez milyen csavarhúzó kell?
Seat hátsó lámpa:
[kép]

:R

(#139350) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

Parádés fogyasztás, szerintem.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.