Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28251) Qru válasza bitpork (#28249) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"de nem nagyon emlékszem más gyártóktól VVT motorokra"

Honda, Suzuki, Toyota, Subaru, BMW, Rover... :U

#nincsbennetarcsi

(#28252) #94529552 válasza Kornel (#28217) üzenetére


#94529552
törölt tag

Octavia 2 volt már jelölt, vagy Corolla, Auris esetleg?

(#28253) EQMontoya válasza brumi1024 (#28250) üzenetére


EQMontoya
veterán

Alapvetően a szívókra értettem.
A tsi nyilván sokkal bonyolultabb, van is vele baj.

Same rules apply!

(#28254) bitpork válasza Qru (#28251) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A japánokon kívül értettem. Belterjes használat mint a Wankler. A Rovert nem érdemes megemlíteni, hiszen az angol pudingot sem szereti mindenki. A Bimmer melyik motorja volt vvt?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#28255) Integrale válasza bitpork (#28254) üzenetére


Integrale
veterán

Pl az elso valtozo szelepvezerleso motor Alfa 1980-bol, aztan Nissan vegul a Honda, ha a dobogos harmast nezzuk, utana 90-es evek eleje korul a BMW.

tomiii: A Lanciaban 320e van es gyari a kuplungja.

Speedfire
Nem mellesleg 200 loero feletti ezer eves szivok kozott nem keves BMW es olasz is van. Japanok ekkor meg sehol sem voltak.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#28256) brumi1024 válasza bitpork (#28254) üzenetére


brumi1024
veterán

A BMW esetén VANOS-nak (Variable Nockenwellensteuerung) hívták, a 90-es évek elején kiadott 3-asokban és 5-ösökben voltak ilyen motorok. Pl ez.

(#28253) EQMontoya: Ja oké, akkor félreértettem.

(#28257) EQMontoya: Vigyázz, az nem ugyanaz. A Valvetronic egy VVL rendszer (variable valve lift), amit általában együtt használtak a VANOS-szal (variable valve timing). Az egyik az időbeliséget a másik a nyitási magasságot szabályozza.

[ Szerkesztve ]

(#28257) EQMontoya válasza bitpork (#28254) üzenetére


EQMontoya
veterán

BMW-nél Valvetronic néven futott, a lényege nagyon hasonló.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#28258) Qru válasza bitpork (#28254) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A VVT egy betűszó, változó szelepvezérlést jelent amit sok más gyártó lemásolt használ, igen még a VAG is (igaz a védjegy miatt kénytelen volt más nevet adni a gyereknek) de tudod ezt te magadtól is elvégre okos malac vagy és tovább látsz a konnektor orrodnál. :K

#nincsbennetarcsi

(#28259) Speeedfire válasza Integrale (#28255) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

De mekkora motorral? Mert a V6/V8 blokkokat tudom, hogy már akkor is elég nagy lóerővel adták. A japán motorokból meg 2 literből kijött a 200+Le turbó és kompresszor nélkül.

Szerk.: Most nézem, hogy a 80'-as években a bmw is adott ki durva sor 4 motorokat 200le-vel (s14), vagy még többel. Erről nem is tudtam. :N

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28260) #94529552 válasza EQMontoya (#28257) üzenetére


#94529552
törölt tag

Mint a VTEC a Hondának?

(#28261) bitpork válasza Qru (#28258) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A vagnál mi volt a változó vezérléses motor? Tényleg nem tudom. És egy malac csak a vályúig lát.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#28262) Speeedfire válasza bitpork (#28261) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Ha jól látom 4 motor is jött ki. [link]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28263) EQMontoya válasza #94529552 (#28260) üzenetére


EQMontoya
veterán

Jaja, olyasmi.

brumi1024: valóban, igazad van. Annyit felhoznék a mentségemre, hogy sokszor együtt jár a kettő. Tulajdonképpen VANOS + Valcetronic == Toyota VVTL-i.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#28264) Integrale válasza Speeedfire (#28259) üzenetére


Integrale
veterán

60-70-es evekben a Giulia GT Veloce, Junior, GTA, 1.3-1.6-2.0 motorokkal 115 es 240 le kozott.
De anno a 2.0 V8-ak is 240 lo felett tudtak, termeszetesen szivokent. Ferrari muzeumban van par erdekes Maserati, Alfa es Ferrari aminek a teljesitmenyen leesett az allam.

Qru: az Alfanal nem adtak neki nevet, allitolag volt valami variator megjeloles, de a TwinSparl motorok mind valtozo szelepvezerlesuek, 1980-tol.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#28265) Qru válasza bitpork (#28261) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az messzebb van az orrodnál szóval nincs gáz. :D

A továbbfejlesztett EA288 pl.

mod:

Integrale: "TwinSparl motorok mind valtozo szelepvezerlesuek"

Hmm, a Honda pedig pont azért lopta el ezt az ötletet (TS) az Alfától a 2000-es évek elején, hogy megspórolja a VVT rendszert az olcsóbb motorjaiknál.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#28266) Integrale válasza Qru (#28265) üzenetére


Integrale
veterán

Huh, ez most nekem magas. :D
A Honda nek 88-89 korul adott ki eloszor valtozo szelepvezerlesu motort?

Szerk: a TS a dupla gyertya, az mar a 20-as evekben is volt, csak ezek a motorok kaptak valtozo szelepvezerlest.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#28267) Qru válasza Integrale (#28266) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem, én most arról beszéltem, hogy a Honda konkrétan ellopta lemásolta az Alfa TwinSpark rendszerét, hogy az alsó szegmensű, olcsóbb (1,1-1,5-ös) motorokba (Jazz, City) ne kelljen a drága vvt rendszert beépíteniük.

#nincsbennetarcsi

(#28268) Integrale válasza Qru (#28267) üzenetére


Integrale
veterán

Igy mar ertem.
Gondolom azokat nem kell cserelni vezerlesenkent. :DDD

"Bad reklám is reklám too"

(#28269) -v- válasza bitpork (#28261) üzenetére


-v-
addikt

Minden gyártó minden modern motorja változó vezérléses kb ... persze mit értünk a változó vezérlés alatt, ha konkrétan a honda vtec féle szelepemelés állítást érted, a bmw valvetronic is csinálja (csak "csöppet" fejlettebb), a fiat/alfa romeo multiair az ugyanaz kb. mint a bimmer valvetronic. Japóknál más márka is használja ... timingot meg boldog boldogtalan állítja minden motorban.

[ Szerkesztve ]

(#28270) kaszaking válasza stickermajom (#28220) üzenetére


kaszaking
tag

Köszi, azt hittem március 1től működnek majd. Na mindegy akkor lehet még rosszalkodni :D ;]

(#28239) Qru Neked is köszi

(#28271) xcds válasza #94529552 (#28205) üzenetére


xcds
őstag

Én meg nem beszéltem vartáról meg bosch-ról és nekem válaszoltál. Nem írtam, hogy a 20 éves 1,4B-nek nagy az indítóáram igénye, azt viszont igen, hogy az indítóáram nagysága mivel függ össze, amit nyilvánvalóan nem értettél meg. Egyébként meg írta a srác, hogy autóhifizik, meg tett be egy képet, ahol kisujjnyi kábel volt az akkura kötve plusszban. Persze azt már nem olvastad el... Az Exide-ról meg pont azt írtam, hogy van, akinek volt vele gondja, de nekem bevált. Nem tudom, hogy mi bajod azzal, ha valaki leírja a tapasztalatát. Van egy olyan érzésem, hogy csak vitatkozni akarsz, meg megmondani a tutit... :))

(#28272) Integrale válasza -v- (#28269) üzenetére


Integrale
veterán

Úgy tudom, hogy a BMW rendszere nem tudja szelepenként változtatni a nyitás idejét, nagyságát, nyitva tartás idejét. A Fiaté elektrohidraulikus, a vezérműtengelytől függetlenül is tudja nyitni és zárni a szelepeket.
Na meg dízeleken is alkalmazható, ami nagy előny lesz a későbbiekben.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#28273) Speeedfire válasza xcds (#28271) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Felesleges ezen vitatkoznotok. Másik topicban már le lett ütve a kérdés. Ez fog a kis golf-ba bele kerülni. :))

Szerk.:
Amúgy az azé' nem kisujj vastag kábel volt, 20mm2-es táp megy a csomeszba.

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28274) tboy93 válasza Speeedfire (#28273) üzenetére


tboy93
nagyúr

Jajj de cuki, nekem az elosztótól az erőig 25-ös megy :P Tűzfalon 2x50 jön át ;]

(#28275) stickermajom


stickermajom
addikt

Na egy fél óra erejéig kipróbáltuk a K Astrát. Nekem olyan felemás volt az egész, jó jó, de az árából mást választanék valószínűleg. Bár ennyi extra nem nagyon fér bele máshol.
Valóban hatalmasat lépett a J-hez képest, a LED-es fényszórók remekek, mindenféle biztonsági asszisztens tök jól működött, a BC gyors volt. Az 1,4-es benzines négy emberrel is szépet lép, abszolút élhető autó.
Viszont a szervó nekem egy kicsit fura és hangos. Illetve elég sok zaj szűrődik be a futóműből és a motor felől. Előbbi talán mert nem kímélték, mint tesztautót.
Amin így meglepődtem, hogy a motorháztető kitámasztós. :F (Semmit nem jelent, csak meglepő.) Illetve nyitáskor nyüszögött a kesztyűtartó. Gondolom ez is a tesztautó mivolta miatt ment szét.

(#28276) Speeedfire válasza tboy93 (#28274) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

2*50? Mekkora zene van abban? 5kw meg egy hordozható körfűrész a csomeszban? :Y :DDD

Nálam elosztó -> erősítő 10mm2.

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28277) tboy93 válasza Speeedfire (#28276) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nem azért nem 5kw :N Egy phoenix gold zx450 (~580w rms) a szettnek és egy signat ram 3 mkII (~750w rms) a ládának. Továbbá még kell egy kis porbafingó erősítő külön a magasnak, de az csak pár watt lesz.

(#28278) Speeedfire válasza tboy93 (#28277) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Mindez egy sedan civicben? :DDD
Leesik a fejed. Az a signat biztos nagyon jó. :K
Nekem az első szett a kevés, oda kellene még egy ugyan annyi, mint ami most van. Viszont akkor az első ajtókat kicsit át kellene alakítani, hogy elférjen még egy szett.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28279) Agostino


Agostino
addikt

sziasztok

melyik weboldalak megbízhatóak gumirendelés szempontjából? 195 65 r 15 öt szeretnék e46 alá ha jól emlékszem a pontos méretekre

[ Szerkesztve ]

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#28280) EQMontoya válasza Agostino (#28279) üzenetére


EQMontoya
veterán

melyik weboldalak megbízhatóak gumirendelés szempontjából?

Ez pl. nem rossz! :)

Viccet félretéve, velük és velük is jó tapasztalataim voltak.

Same rules apply!

(#28281) Skillet válasza Speeedfire (#28273) üzenetére


Skillet
addikt

mi az az ez? nekem valami fócvágenes izé wikipédiális oldal jön be.

(#28251) Qru
mitsunál meg MIVEC néven fut a változó szelepvezérlés (ha jól tudom időzítést és emelést is végzi). 92-től volt először

(#28255) Integrale 92-től volt micuban és bömösben is.

(#28241) EQMontoya
na és ezek melyik galantok? nekem volt már egy a mostani előtt is vagy 300e feletti km-rel, meg unokabátyámnak egy gti. szóval 6-7-8-as generáció ismerete megvan, de váltó gond nem igazán volt.
múltkor írtam ide egy galantról amiben vagy 600e km volt. le is fotóztam az órát. szerelő mondta, hogy most már időszerű lenne a váltót szétkapni, szinkronozni aztán mehet vissza. :)
szóval... passz.

(#28282) Speeedfire
dicsérik, biztosan jó lesz. befér? megmérted? :B

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#28282) Speeedfire válasza Agostino (#28279) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

AKH és automax. Nekem velük van tapasztalatom, de mind a kettő jó.


Skillet: Benne maradt az előző copy. :DDD
Ez lesz az. :B

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28283) Agostino válasza EQMontoya (#28280) üzenetére


Agostino
addikt

köszi az első linket megnéztem de ezek sajnos kicsik lennének mind : D a másik kettőt tényleg köszi, lassan le kellene adnom a rendelést mert jön a jó idő

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#28284) EQMontoya válasza Skillet (#28281) üzenetére


EQMontoya
veterán

Itt ír róla Bandi is

Same rules apply!

(#28285) -v- válasza Integrale (#28272) üzenetére


-v-
addikt

Hát a valvetronic állítja mikor, mennyi ideig és mennyire legyen nyitva a szelep.

(#28286) #94529552 válasza xcds (#28271) üzenetére


#94529552
törölt tag

Felesleges ezen vitatkoznod :( , csak a félremagyarázásodat javítottam ki.

(#28287) Speeedfire válasza Skillet (#28281) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

240mm-es bele fér, csak bele fog a 242mm-es is. Ha más nem akkor valahogy bele faragom. :D

Meglátjuk, hogy milyen lesz. 20k körül nagyon más ajánlottat nem találtam.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28288) tboy93 válasza tboy93 (#28277) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nem esik le a fejem, mert a fejen a sub -7re van állítva :DDD Így pont annyi mélyet ad, ami kiegészíti az első szettet :K

(#28289) brumi1024 válasza -v- (#28285) üzenetére


brumi1024
veterán

A VANOS állítja az időt, a Valvetronic a magasságot, bár a legtöbb helyen keveredik.

Egyébként a VVL-es VAG motorra még egy példa az új 4.0 literes TDI. Itt minden szelep egyedileg és függetlenül vezérelt. Na ezt a motort lehet bonyolultnak nevezni: elektromos turbó, V elrendezésű turbók, ráadásul apró V8-as dízel, ami nem segít. De a várhatóan 900 nyúlmókus jól hangzik.

(#28290) Skillet válasza EQMontoya (#28284) üzenetére


Skillet
addikt

is? és még ki? "belefutott" (tudta, hogy egy szétrohadt, váltóhibás, kerékcsapágyhibás, midnenhibás) egy szutyokba. egy lerúgott fost vett. ha a kerékcsapágyakat cserélni kellett, az már jóval 200e km feletti futású autó lehetett. inkább 300 fölé lőném. most mondjam, hogy amiket írt, azokból én semmit sem tapasztalok az autómon és idén 20 éves? a több, mint 4 év alatt a futóműben 2db alsó lengőkar lett felújítva. ennyi. én is csodálkoztam, de ez van.
a váltó is rendben van. széthullani ezek nem fognak, de nyilván, sok 100 ezer km után lehetnek bajok. ha akkor tisztességesen meg vannak csinálva, jöhet újabb sok 100 ezer km. de, hogy a galantok váltóhibásak lennének... azt nem hinném. ami nekem eddig jutott belőlük, meg a szerelőmtől (aki jóformán csak micukat szerel) hallottak alapján ezzel nem értek egyet. ez sem hibátlan autó, hidrotőkék csattognak, mint állat. szelepszár szimeringek elfáradnak és eszi az olajat, cserélni kell. rozsda falja őket... de ez is olyan, hogy ha időben foglalkozva van vele, akkor nem vészes. mondhatom, 20 évesen enyém még istenes.
önindító bajom már volt. szétszedték, kipucolták és összerakták. semmit sem kellett benne cserélni, kizárólag a ráaggatott, utángyártott behúzót.

(#28287) Speeedfire
oké, csak sokan beszívják ezt. te ne fuss bele. magasság is számít, de az alapterület is.

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#28291) -v- válasza brumi1024 (#28289) üzenetére


-v-
addikt

Aha lehet, bár valvetronicnak is van 3 generációja, az újabbak nem tudják az időzítést is állítani?

(#28292) Speeedfire válasza Skillet (#28290) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Majd jövő hét végén kiderül, hogy mi lesz belőle. :)

Nem kukacoskodás, de haver 99'-es escortjában már 2x volt kerékcsapágy cserélve pedig idén lett benne ~220e km.


tboy93: Cseréljünk ládát, meg erősítőt. Majd kezdek vele valamit. :DDD

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28293) Skillet válasza Speeedfire (#28292) üzenetére


Skillet
addikt

semmi gond, de ez, hogy jön ide? az egy escort, ez meg egy galant. nem magasztalni akarom a galantot, csak tény, hogy nem ették/eszik a csapágyakat 200e alatt. nem volt jellemző. lehet, hogy az escortban előbb elfogy, ez van. lehet, hogy ott meg más bírja tovább. szerintem ;)

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#28294) Speeedfire válasza Skillet (#28293) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Csak arra akartam célozni finoman, hogy el tud fáradni egy alkatrész korábban is. De való igaz, hogy az egyik egy escort, a másik pedig egy galant. Még csak nem is egy kategória. :N

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28295) brumi1024 válasza -v- (#28291) üzenetére


brumi1024
veterán

Lehet, hogy tudják, de az nem ezzel a fantázianévvel ellátott funkció része, hanem a Vanos-é lásd itt. De egyébként a második linkem egyben válasz arra a felvetésre, amire te válaszoltál: tudja egyedileg vezérelni a szelepeket.

(#28296) Skillet válasza Speeedfire (#28294) üzenetére


Skillet
addikt

el tud, nyilván, de olvastad azt a cikket te is? azon az autón minden korábban fáradt el? nem hinném. hány kilométert futhatott az a szerencsétlen? mennyit törődhettek vele az idő alatt? lehet, hogy nem is megfelelő olajat töltöttek bele (váltó) közben, vagy egyáltalán nem cseréltek benne. passz.
bevásárolt egy lomot. szívott a váltóval, mert nem micu szerelőhöz vitte, hanem akárkihez. és? ettől még nem lesz a galant híresen beteg váltós.
eszembe jutott még egy hiba. a 2 litereseknél híresen alul van méretezve a féktárcsa.
szóval nem tökéletes ez sem.

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#28297) Speeedfire válasza Skillet (#28296) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Még anno olvastam. De ott valóban egy eléggé elhanyagolt autó volt. Kifogta rendesen.
Sajnos a használt autó mindig is lutri. De sokszor inkább user error van és nem a kocsi a bűnös. :N

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28298) xcds válasza Speeedfire (#28282) üzenetére


xcds
őstag

Ki volt az a kontár aki ezt ajánlotta? Miért nem szólsz Pummának, ő tud fele ennyiért ugyanilyen jót :F ;]

(#28299) Speeedfire válasza xcds (#28298) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Felesleges a feszkót kelteni.
Rajtad kívül más is ajánlotta ezt a márkát, a bosch s3 helyett. :K
Amúgy Pumma se ajánlott mást, csak azt írta, hogy xyz márkák ugyan azzal az eljárással készülnek, az az "alapjuk".

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#28300) xcds válasza Speeedfire (#28299) üzenetére


xcds
őstag

OK, de valamiért neked sem a Classic-ot ajánlották, szóval az sem úgy van, hogy csak a színe más... Na de tényleg mindegy...

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.