Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
"de nem nagyon emlékszem más gyártóktól VVT motorokra"
Honda, Suzuki, Toyota, Subaru, BMW, Rover...
#nincsbennetarcsi
#94529552
törölt tag
Octavia 2 volt már jelölt, vagy Corolla, Auris esetleg?
EQMontoya
veterán
Alapvetően a szívókra értettem.
A tsi nyilván sokkal bonyolultabb, van is vele baj.
Same rules apply!
A japánokon kívül értettem. Belterjes használat mint a Wankler. A Rovert nem érdemes megemlíteni, hiszen az angol pudingot sem szereti mindenki. A Bimmer melyik motorja volt vvt?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Integrale
veterán
Pl az elso valtozo szelepvezerleso motor Alfa 1980-bol, aztan Nissan vegul a Honda, ha a dobogos harmast nezzuk, utana 90-es evek eleje korul a BMW.
tomiii: A Lanciaban 320e van es gyari a kuplungja.
Speedfire
Nem mellesleg 200 loero feletti ezer eves szivok kozott nem keves BMW es olasz is van. Japanok ekkor meg sehol sem voltak.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
brumi1024
veterán
A BMW esetén VANOS-nak (Variable Nockenwellensteuerung) hívták, a 90-es évek elején kiadott 3-asokban és 5-ösökben voltak ilyen motorok. Pl ez.
(#28253) EQMontoya: Ja oké, akkor félreértettem.
(#28257) EQMontoya: Vigyázz, az nem ugyanaz. A Valvetronic egy VVL rendszer (variable valve lift), amit általában együtt használtak a VANOS-szal (variable valve timing). Az egyik az időbeliséget a másik a nyitási magasságot szabályozza.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
BMW-nél Valvetronic néven futott, a lényege nagyon hasonló.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
A VVT egy betűszó, változó szelepvezérlést jelent amit sok más gyártó lemásolt használ, igen még a VAG is (igaz a védjegy miatt kénytelen volt más nevet adni a gyereknek) de tudod ezt te magadtól is elvégre okos malac vagy és tovább látsz a konnektor orrodnál.
#nincsbennetarcsi
Speeedfire
nagyúr
De mekkora motorral? Mert a V6/V8 blokkokat tudom, hogy már akkor is elég nagy lóerővel adták. A japán motorokból meg 2 literből kijött a 200+Le turbó és kompresszor nélkül.
Szerk.: Most nézem, hogy a 80'-as években a bmw is adott ki durva sor 4 motorokat 200le-vel (s14), vagy még többel. Erről nem is tudtam.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
#94529552
törölt tag
Mint a VTEC a Hondának?
A vagnál mi volt a változó vezérléses motor? Tényleg nem tudom. És egy malac csak a vályúig lát.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Speeedfire
nagyúr
Ha jól látom 4 motor is jött ki. [link]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
EQMontoya
veterán
Jaja, olyasmi.
brumi1024: valóban, igazad van. Annyit felhoznék a mentségemre, hogy sokszor együtt jár a kettő. Tulajdonképpen VANOS + Valcetronic == Toyota VVTL-i.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Integrale
veterán
60-70-es evekben a Giulia GT Veloce, Junior, GTA, 1.3-1.6-2.0 motorokkal 115 es 240 le kozott.
De anno a 2.0 V8-ak is 240 lo felett tudtak, termeszetesen szivokent. Ferrari muzeumban van par erdekes Maserati, Alfa es Ferrari aminek a teljesitmenyen leesett az allam.
Qru: az Alfanal nem adtak neki nevet, allitolag volt valami variator megjeloles, de a TwinSparl motorok mind valtozo szelepvezerlesuek, 1980-tol.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
Az messzebb van az orrodnál szóval nincs gáz.
A továbbfejlesztett EA288 pl.
mod:
Integrale: "TwinSparl motorok mind valtozo szelepvezerlesuek"
Hmm, a Honda pedig pont azért lopta el ezt az ötletet (TS) az Alfától a 2000-es évek elején, hogy megspórolja a VVT rendszert az olcsóbb motorjaiknál.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Integrale
veterán
Huh, ez most nekem magas.
A Honda nek 88-89 korul adott ki eloszor valtozo szelepvezerlesu motort?
Szerk: a TS a dupla gyertya, az mar a 20-as evekben is volt, csak ezek a motorok kaptak valtozo szelepvezerlest.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
Nem, én most arról beszéltem, hogy a Honda konkrétan ellopta lemásolta az Alfa TwinSpark rendszerét, hogy az alsó szegmensű, olcsóbb (1,1-1,5-ös) motorokba (Jazz, City) ne kelljen a drága vvt rendszert beépíteniük.
#nincsbennetarcsi
Integrale
veterán
Igy mar ertem.
Gondolom azokat nem kell cserelni vezerlesenkent.
"Bad reklám is reklám too"
-v-
addikt
Minden gyártó minden modern motorja változó vezérléses kb ... persze mit értünk a változó vezérlés alatt, ha konkrétan a honda vtec féle szelepemelés állítást érted, a bmw valvetronic is csinálja (csak "csöppet" fejlettebb), a fiat/alfa romeo multiair az ugyanaz kb. mint a bimmer valvetronic. Japóknál más márka is használja ... timingot meg boldog boldogtalan állítja minden motorban.
[ Szerkesztve ]
kaszaking
tag
Köszi, azt hittem március 1től működnek majd. Na mindegy akkor lehet még rosszalkodni
(#28239) Qru Neked is köszi
xcds
őstag
Én meg nem beszéltem vartáról meg bosch-ról és nekem válaszoltál. Nem írtam, hogy a 20 éves 1,4B-nek nagy az indítóáram igénye, azt viszont igen, hogy az indítóáram nagysága mivel függ össze, amit nyilvánvalóan nem értettél meg. Egyébként meg írta a srác, hogy autóhifizik, meg tett be egy képet, ahol kisujjnyi kábel volt az akkura kötve plusszban. Persze azt már nem olvastad el... Az Exide-ról meg pont azt írtam, hogy van, akinek volt vele gondja, de nekem bevált. Nem tudom, hogy mi bajod azzal, ha valaki leírja a tapasztalatát. Van egy olyan érzésem, hogy csak vitatkozni akarsz, meg megmondani a tutit...
Integrale
veterán
Úgy tudom, hogy a BMW rendszere nem tudja szelepenként változtatni a nyitás idejét, nagyságát, nyitva tartás idejét. A Fiaté elektrohidraulikus, a vezérműtengelytől függetlenül is tudja nyitni és zárni a szelepeket.
Na meg dízeleken is alkalmazható, ami nagy előny lesz a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Speeedfire
nagyúr
Felesleges ezen vitatkoznotok. Másik topicban már le lett ütve a kérdés. Ez fog a kis golf-ba bele kerülni.
Szerk.:
Amúgy az azé' nem kisujj vastag kábel volt, 20mm2-es táp megy a csomeszba.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Jajj de cuki, nekem az elosztótól az erőig 25-ös megy Tűzfalon 2x50 jön át
stickermajom
addikt
Na egy fél óra erejéig kipróbáltuk a K Astrát. Nekem olyan felemás volt az egész, jó jó, de az árából mást választanék valószínűleg. Bár ennyi extra nem nagyon fér bele máshol.
Valóban hatalmasat lépett a J-hez képest, a LED-es fényszórók remekek, mindenféle biztonsági asszisztens tök jól működött, a BC gyors volt. Az 1,4-es benzines négy emberrel is szépet lép, abszolút élhető autó.
Viszont a szervó nekem egy kicsit fura és hangos. Illetve elég sok zaj szűrődik be a futóműből és a motor felől. Előbbi talán mert nem kímélték, mint tesztautót.
Amin így meglepődtem, hogy a motorháztető kitámasztós. (Semmit nem jelent, csak meglepő.) Illetve nyitáskor nyüszögött a kesztyűtartó. Gondolom ez is a tesztautó mivolta miatt ment szét.
Speeedfire
nagyúr
2*50? Mekkora zene van abban? 5kw meg egy hordozható körfűrész a csomeszban?
Nálam elosztó -> erősítő 10mm2.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Nem azért nem 5kw Egy phoenix gold zx450 (~580w rms) a szettnek és egy signat ram 3 mkII (~750w rms) a ládának. Továbbá még kell egy kis porbafingó erősítő külön a magasnak, de az csak pár watt lesz.
Speeedfire
nagyúr
Mindez egy sedan civicben?
Leesik a fejed. Az a signat biztos nagyon jó.
Nekem az első szett a kevés, oda kellene még egy ugyan annyi, mint ami most van. Viszont akkor az első ajtókat kicsit át kellene alakítani, hogy elférjen még egy szett.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Agostino
addikt
sziasztok
melyik weboldalak megbízhatóak gumirendelés szempontjából? 195 65 r 15 öt szeretnék e46 alá ha jól emlékszem a pontos méretekre
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
EQMontoya
veterán
Skillet
addikt
mi az az ez? nekem valami fócvágenes izé wikipédiális oldal jön be.
(#28251) Qru
mitsunál meg MIVEC néven fut a változó szelepvezérlés (ha jól tudom időzítést és emelést is végzi). 92-től volt először
(#28255) Integrale 92-től volt micuban és bömösben is.
(#28241) EQMontoya
na és ezek melyik galantok? nekem volt már egy a mostani előtt is vagy 300e feletti km-rel, meg unokabátyámnak egy gti. szóval 6-7-8-as generáció ismerete megvan, de váltó gond nem igazán volt.
múltkor írtam ide egy galantról amiben vagy 600e km volt. le is fotóztam az órát. szerelő mondta, hogy most már időszerű lenne a váltót szétkapni, szinkronozni aztán mehet vissza.
szóval... passz.
(#28282) Speeedfire
dicsérik, biztosan jó lesz. befér? megmérted?
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Speeedfire
nagyúr
AKH és automax. Nekem velük van tapasztalatom, de mind a kettő jó.
Skillet: Benne maradt az előző copy.
Ez lesz az.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Agostino
addikt
köszi az első linket megnéztem de ezek sajnos kicsik lennének mind : D a másik kettőt tényleg köszi, lassan le kellene adnom a rendelést mert jön a jó idő
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
-v-
addikt
Hát a valvetronic állítja mikor, mennyi ideig és mennyire legyen nyitva a szelep.
#94529552
törölt tag
Felesleges ezen vitatkoznod , csak a félremagyarázásodat javítottam ki.
Speeedfire
nagyúr
240mm-es bele fér, csak bele fog a 242mm-es is. Ha más nem akkor valahogy bele faragom.
Meglátjuk, hogy milyen lesz. 20k körül nagyon más ajánlottat nem találtam.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Nem esik le a fejem, mert a fejen a sub -7re van állítva Így pont annyi mélyet ad, ami kiegészíti az első szettet
brumi1024
veterán
A VANOS állítja az időt, a Valvetronic a magasságot, bár a legtöbb helyen keveredik.
Egyébként a VVL-es VAG motorra még egy példa az új 4.0 literes TDI. Itt minden szelep egyedileg és függetlenül vezérelt. Na ezt a motort lehet bonyolultnak nevezni: elektromos turbó, V elrendezésű turbók, ráadásul apró V8-as dízel, ami nem segít. De a várhatóan 900 nyúlmókus jól hangzik.
Skillet
addikt
is? és még ki? "belefutott" (tudta, hogy egy szétrohadt, váltóhibás, kerékcsapágyhibás, midnenhibás) egy szutyokba. egy lerúgott fost vett. ha a kerékcsapágyakat cserélni kellett, az már jóval 200e km feletti futású autó lehetett. inkább 300 fölé lőném. most mondjam, hogy amiket írt, azokból én semmit sem tapasztalok az autómon és idén 20 éves? a több, mint 4 év alatt a futóműben 2db alsó lengőkar lett felújítva. ennyi. én is csodálkoztam, de ez van.
a váltó is rendben van. széthullani ezek nem fognak, de nyilván, sok 100 ezer km után lehetnek bajok. ha akkor tisztességesen meg vannak csinálva, jöhet újabb sok 100 ezer km. de, hogy a galantok váltóhibásak lennének... azt nem hinném. ami nekem eddig jutott belőlük, meg a szerelőmtől (aki jóformán csak micukat szerel) hallottak alapján ezzel nem értek egyet. ez sem hibátlan autó, hidrotőkék csattognak, mint állat. szelepszár szimeringek elfáradnak és eszi az olajat, cserélni kell. rozsda falja őket... de ez is olyan, hogy ha időben foglalkozva van vele, akkor nem vészes. mondhatom, 20 évesen enyém még istenes.
önindító bajom már volt. szétszedték, kipucolták és összerakták. semmit sem kellett benne cserélni, kizárólag a ráaggatott, utángyártott behúzót.
(#28287) Speeedfire
oké, csak sokan beszívják ezt. te ne fuss bele. magasság is számít, de az alapterület is.
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-v-
addikt
Aha lehet, bár valvetronicnak is van 3 generációja, az újabbak nem tudják az időzítést is állítani?
Speeedfire
nagyúr
Majd jövő hét végén kiderül, hogy mi lesz belőle.
Nem kukacoskodás, de haver 99'-es escortjában már 2x volt kerékcsapágy cserélve pedig idén lett benne ~220e km.
tboy93: Cseréljünk ládát, meg erősítőt. Majd kezdek vele valamit.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Skillet
addikt
semmi gond, de ez, hogy jön ide? az egy escort, ez meg egy galant. nem magasztalni akarom a galantot, csak tény, hogy nem ették/eszik a csapágyakat 200e alatt. nem volt jellemző. lehet, hogy az escortban előbb elfogy, ez van. lehet, hogy ott meg más bírja tovább. szerintem
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Speeedfire
nagyúr
Csak arra akartam célozni finoman, hogy el tud fáradni egy alkatrész korábban is. De való igaz, hogy az egyik egy escort, a másik pedig egy galant. Még csak nem is egy kategória.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
brumi1024
veterán
Skillet
addikt
el tud, nyilván, de olvastad azt a cikket te is? azon az autón minden korábban fáradt el? nem hinném. hány kilométert futhatott az a szerencsétlen? mennyit törődhettek vele az idő alatt? lehet, hogy nem is megfelelő olajat töltöttek bele (váltó) közben, vagy egyáltalán nem cseréltek benne. passz.
bevásárolt egy lomot. szívott a váltóval, mert nem micu szerelőhöz vitte, hanem akárkihez. és? ettől még nem lesz a galant híresen beteg váltós.
eszembe jutott még egy hiba. a 2 litereseknél híresen alul van méretezve a féktárcsa.
szóval nem tökéletes ez sem.
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Speeedfire
nagyúr
Még anno olvastam. De ott valóban egy eléggé elhanyagolt autó volt. Kifogta rendesen.
Sajnos a használt autó mindig is lutri. De sokszor inkább user error van és nem a kocsi a bűnös.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
xcds
őstag
Ki volt az a kontár aki ezt ajánlotta? Miért nem szólsz Pummának, ő tud fele ennyiért ugyanilyen jót
Speeedfire
nagyúr
Felesleges a feszkót kelteni.
Rajtad kívül más is ajánlotta ezt a márkát, a bosch s3 helyett.
Amúgy Pumma se ajánlott mást, csak azt írta, hogy xyz márkák ugyan azzal az eljárással készülnek, az az "alapjuk".
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W