Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#145701) SzlobiG válasza Doki16 (#145551) üzenetére


SzlobiG
félisten

Azt hittem már be se írod. :D

A Passatot nem is mondtad, tényleg nagyon frankó. Grat hozzá. :K

(#145702) MasterMark válasza tboldi (#145700) üzenetére


MasterMark
titán

Ez két ismeretlen akkor, mert a pontos fogyasztást se tudjuk.

Dyrtyho: Hagyd ki azt, írd bele fogyasztás nélkül ha nagyon akarod.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#145703) tboldi válasza MasterMark (#145702) üzenetére


tboldi
nagyúr

Valójában igen, de a 7-8-cal már könnyebb elindulni, mint Y-nal. :D

(#145704) Dyrtyho válasza tboldi (#145700) üzenetére


Dyrtyho
senior tag

Ezt találtam róla

Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok

Városi fogyasztás 11,0 l/100km
Országúti fogyasztás 6,0 l/100km
Vegyes fogyasztás 7,8 l/100km
Végsebesség 210 km/h

Amúgy nekem a km óra állás kellene az első tudottól számitva, nem a fogyasztás

[ Szerkesztve ]

best regards, egy fórumozó blogger

(#145705) kisza25 válasza BigBlackDog (#145677) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

:DDD :C

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#145706) MasterMark válasza tboldi (#145703) üzenetére


MasterMark
titán

De ezzel csak becsülni lehet, aminek pont semmi értelme vezetett pontos adatoknál. Csak elrontja a statisztikát, nincs értelme beleírni.

Switch Tax

(#145707) MasterMark válasza Dyrtyho (#145704) üzenetére


MasterMark
titán

Amúgy nekem a km óra állás kellene az első tudottól számitva, nem a fogyasztás
Ugyanott vagy, ha az egyiket tudod, akkor a másikat is tudod belőle.

https://www.wolframalpha.com/input/?i=12%2Fx%3D8 kb. 150 km. De ennek semmi értelme.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#145708) tboldi válasza Dyrtyho (#145704) üzenetére


tboldi
nagyúr

Sajnos a katalógusadatok nem mindig tükrözik valós körülményeket.

(#145706) MasterMark: Én is ezt írtam. [link]

(#145709) Doki16 válasza SzlobiG (#145701) üzenetére


Doki16
addikt

De beakartam mindenképpen, csak még nem patika :)
A Passat meg pont tegnap vált biztossá. Még én se láttam fél óránál többet azt a kocsit :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#145710) MasterMark válasza tboldi (#145708) üzenetére


MasterMark
titán

100 - 153,8 km között bármi lehet, ez túl nagy szórás.

Switch Tax

(#145711) tboldi válasza MasterMark (#145710) üzenetére


tboldi
nagyúr

:K

(#145712) SzlobiG válasza Doki16 (#145709) üzenetére


SzlobiG
félisten

Majd a Passatról is jöhet egy kis komment, ha már mentél vele többet.

Ahogy nézem az még talán annyit se tud elmenni elektromosan mint a Phev.

(#145713) Magnum_


Magnum_
nagyúr

Bocsanat, hogy belevau a fogyasztas thread-be, csak gondoltam, szolok, hogy hetfon leadom fenyezohoz az autot, azt ujrafenyeztetem, amit en csinaltam, azert, hogy full-full legyen, mert mar full kozeleben jarunk :D azt koveto heten pedig itteni ajanlasra megyek a Best karpithoz kormanyt boroztetni.

I humbly and respectfully decline™

(#145714) Qru válasza Szoszo94 (#145638) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sok értleme nincs kivenned N-be lámpánál, csak a mechatronikát koptatod vele feleslegesen. Ha állsz a féken úgyis szétkapcsolt a hajtás, vagy ha nincs auto hold akkor használd a parkolóféket/kéziféket.

#nincsbennetarcsi

(#145715) MasterMark válasza Szoszo94 (#145638) üzenetére


MasterMark
titán

Hagyományos automatát nem szabad vontatni, mert ha nem jár a motor nincs kenése a váltónak.

Switch Tax

(#145716) Szoszo94 válasza Qru (#145714) üzenetére


Szoszo94
őstag

Mármint a mechanikát? ;]
Ha állok a féken, a fordulatszám alacsonyabb, mint üresben (600rpm kb), ilyenkor nem feszíti a hajtásláncot? Emiatt szoktam csak kivenni. Úgyszint ha a kézit(lábit) húzom be és marad D-ben, akkor is feszül, vagy rosszul gondolom?

MasterMark: Akkor mi a tosz értelme van az üresnek egyébként? :DDD

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#145717) MasterMark válasza Szoszo94 (#145716) üzenetére


MasterMark
titán

A P meg az N között az a különbség, hogy a P reteszel is az N meg sima üres. N kell pl futóműállításhoz, emeléshez stb.

Switch Tax

(#145718) Qru válasza Szoszo94 (#145716) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azaz arra gondoltam. :D

Nem tudom de a DSG szétkapcsolja olyankor a kuplungot az tuti. Ha elengeded a féket akkor kapcsol össze és kezd el kúszni.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#145719) Szoszo94 válasza MasterMark (#145717) üzenetére


Szoszo94
őstag

A különbséget tudtam, viszont ezekre nem is gondoltam, jogos. :)

Qru: Azt tudom, vezetek elég automata Audit, azokat az sem zavarja ha hathatósabb hátramenet közben átcsattintja az ember D-be :D Az IS-ben A960E automata váltó van, ha esetleg ennek a működését valaki mélyrehatóan ismeri, ne tartsa magában :)

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#145720) LZs?! válasza freeknight (#145628) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@freeknight

Mi a patkányokkal szívunk, amint elalszik a tacskó, már élednek is a dögök. Csak az udvarban járkálnak még, de ha egyszer betelepednek a pincébe...

Aláírom... Nálunk beköltözött egy a pincébe december magasságában, januárban vettük észre a nyomokat (közben ki is tolt legalább egy garnitúrát), és nagyjából 6- hét alatt sikerült kiírtani őket; háromszor jött a szaki (már elsőre kirámoltunk mindent, ami potenciálisan ehető), és harmadszorra inkább hagyott egy zacskó 'pogácsát', hogy szorjuk, amíg végül érintetlenek maradnak.

Nevermind...

(#145721) ribarszki válasza Szoszo94 (#145719) üzenetére


ribarszki
őstag

Most még nem zavarja. 5 év múlva, vagy a következő tulajt fogja..

(#145722) Qru válasza Szoszo94 (#145719) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Háát a DSG elég érzékeny ha nem álló helyzetben kapcsolsz R-ből D-be vagy fordítva.

#nincsbennetarcsi

(#145723) MasterMark válasza Qru (#145722) üzenetére


MasterMark
titán

Szerintem ez semmilyen váltónak nem tesz jót, manuálisnak se. :DDD
Sőt kifejezetten rossz.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#145724) Qru válasza MasterMark (#145723) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen és még a difinek sem tesz jót, amire nekünk pláne figyelni kell mert kapásból van 3 a fenekünk alatt... :K

#nincsbennetarcsi

(#145725) #89309696 válasza Szoszo94 (#145716) üzenetére


#89309696
törölt tag

Azért alacsonyabb, mert az olajat keringeti a wandlerben, csak kúszni nem tud mivel fékkel tartod. Ha N-be húzod akkor nincs kapcsolat a bolygóműves résznél és a két turbinakerék szépen forog az olajjal együtt. Semmi baja nem lesz tőle menet közben ennél sokkal nagyobb terhelésnek van az a rész kitéve, kár ezért a kényelmet feláldozni. Az olajat úgy is cserélgetni kell, a hűtése meg meg van oldva.
Az újak szerintem az üzemanyag meg környezetvédelem miatt kapcsolják N-be (mármint a bolygóműves), mert a sok piros lámpánál azzal össze lehet lapátolni pár gramm CO-t meg üzemanyagot.
A DSG-nél mindenképp kiold, mert ott csak fix kapcsolat van, így valamit oldani kell különben nem állna meg. Vagy kuplungot tart kiemelve vagy üresbe teszi és zárja a kuplungot, nem tudom mit csinál pontosan, a kijelzőre N-et ír az tuti.

Legtöbb automatát lehet vontatni, csak vánszorogva és kis távokra. A kézikönyvében leírják mindig, azt kell alapul venni. Meg utánaolvasni neten a pontos típusra.
Üres fokozat mindig kell amúgy is, a fűnyírótraktoron is van, pedig ha elengedem a pedált akkor a hidrohajtás megáll, mégis raktak bele N-t.
Az okos automata átrakható menet közben tolatásból D-be, csak a kart tolod át, a művelet nem zajlik le úgyse, csak ha 0 sebességet érzékel. A buta az átrakja akkor is. P-be viszont be lehet tenni elvileg és recseg is a retesz, szerintem biztonság miatt ilyen, ha nincs semmilyen féked akkor még így meg lehet vele állni. Aztán lehet nem mindegyik.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#145726) MasterMark válasza #89309696 (#145725) üzenetére


MasterMark
titán

Pont most volt Gajdán tanárúrnak videója a DSG-ről, ott azt mondta hogy az alapállapot a nyitott kuplung, és összezárni tudja ha kell.

Switch Tax

(#145727) Szoszo94 válasza ribarszki (#145721) üzenetére


Szoszo94
őstag

A következő tulaj az első tulaj lesz. Ez pedig még a legkevesebb, amit a gyárban a kocsik kapnak tőlünk, sajnos az idő számít, nem a kímélés. :B Nagyobb gond az, hogy télen-nyáron, hidegen-melegen padlózni kell, hogy ne álljon meg a termelés. Hidd el, ez jobban számít, mint az, hogy parkolásnál még gurulás közben D-R kapcsolgatunk.
Fehér Farkas: köszi!

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#145728) #89309696 válasza MasterMark (#145726) üzenetére


#89309696
törölt tag

Akkor lehet, hogy nincs is üres fokozata, csak nyitott kuplung, azt pedig megállásnál mindenképp nyitni kell. Onnantól kezdve pedig csak a kijelzőn ír N-t vagy D-t, közben valószínű nem is történik semmi más.

(#145729) Drizzt


Drizzt
nagyúr

Grossglocknernel ha irjak a holancot, az annyit jelent hogy nalad kell legyen, vagy mar fenn is kell lennie valoszinuleg odafele is? Latom mar eros havazasokat mondanak, vagy 3 nap mulva ernek oda. Holancot meg meg sose hasznaltam, bar vettem egyet.

I am having fun staying poor.

(#145730) aero. válasza MasterMark (#145715) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ez így kijelentve nem igaz, mert van automata, amit lehet vontatni. Pl. a Merciket. 5G és 7G Tronicot úgyszintén. Az 5G-t még a régi választókarral fix 2-ben max 40km/h-val 50km-re, a 7G-t max 50km/h-val N-ben, max 50km-re. Biztos sok más típusnál engedik még, Lexusnál (Aisin) mondjuk nem.

(#145731) F_Zolee válasza Magnum_ (#145713) üzenetére


F_Zolee
veterán

Máris szögre akasztod a kötényt? ;]

(#145732) #89309696 válasza aero. (#145730) üzenetére


#89309696
törölt tag

Rönó is engedi 40-ig, 50 Km-en át, N-ben.

(#145733) Magnum_ válasza F_Zolee (#145731) üzenetére


Magnum_
nagyúr

A jovoben max muanyagot fujok :))

I humbly and respectfully decline™

(#145734) MasterMark válasza aero. (#145730) üzenetére


MasterMark
titán

Nem arról volt szó, hogy mit lehet és mit nem. Mindent lehet vontatni ha van elég akaratod (meg erőd ;] ). Hagyományos automatára írtam, hogy nem illik vontatni, mert ha nem megy a motor akkor nem forog az olajpumpa a váltóban és így nem lesz rendes kenése a váltónak.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#145735) aero. válasza MasterMark (#145734) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Látom nem érted. Ez a kezelési kézikönyvben van benne, lehet vontatni automatákat, de nem mindet és azt is limitált lehetőségekkel. Ez nem "illik" és "ha akarod" kérdése. Mert te kijelentetted, hogy nem lehet, én erre válaszoltam.

(#145736) MasterMark: Valóban, viszont ez már csak kiforgatása annak, amit mondok. A nem szabad még rosszabb, mint a nem lehet. ;]

[ Szerkesztve ]

(#145736) MasterMark válasza aero. (#145735) üzenetére


MasterMark
titán

Én azt írtam nem szabad, nem azt hogy nem lehet.

szerk.: Azt is írtam, hogy hagyományos automata. :K

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#145737) Qru válasza aero. (#145730) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Subarut max 50 km/h-val max 30 km-t lehet. De én nem erőltetném ettől függetlenül. :K

Drizzt: Elég ha nálad van, felszerelni csak akkor kell ha összefüggő hótakaró van az úton.

#nincsbennetarcsi

(#145738) MasterMark válasza Qru (#145737) üzenetére


MasterMark
titán

Nálam manualból:

9. TOWING
Avoid towing vehicles except when the vehicle cannot be driven. For models with AWD, AT or VTD, use a loader instead of towing.

Lifting up four wheels (On a trailer)
Towing the vehicle after lifting up all four wheels is a
basic rule for AWD model.
AT: OK

Rope
• Check if both front and rear wheels are rotated normally.
• AT model driving conditions: Allow driving speed less than 30 km/h (19 MPH). Allow driving distance less than 30 km (19 miles).
AT: Conditionally OK

Raising the front wheels
Prohibited for full-time AWD model.
AT: Prohibited

Lifting up the front wheels
• Prohibited, due to damage on bumper, front grille, etc.
• Do not raise the vehicle with bumper.
AT: Prohibited

aero.: Szóval itt is lehet vontatni, de nem szabad. ;]

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#145739) Qru válasza MasterMark (#145738) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ahh, ott a pont a manuális részt néztem. :D Arra vonatkozik a max 50 km/h és 30 km. Hiába nem automata, a difi sem szereti ha kenés nélkül hajtják.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#145740) aero. válasza MasterMark (#145738) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Minek vontatnál, ha nem kell? :N

(#145741) MasterMark válasza aero. (#145740) üzenetére


MasterMark
titán

Meg minek van vonószem a kocsin, ha nem szabad vontatni? :D

Switch Tax

(#145742) MunezXBK válasza Qru (#145580) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Az OMV/OMW-t sokkal többször. ;]

(#145743) zolynet válasza sutszi (#145365) üzenetére


zolynet
addikt

Én ma meg is vettem azt a kis mini kompresszort.
Pályázás alkalmával jól jön, ha 1,5bárra "kihül" akkor gyorsan "felpumpálom".
Kösz a figyelemfelkeltést! ;)

Life is too short to stay stock!

(#145744) Doki16 válasza SzlobiG (#145712) üzenetére


Doki16
addikt

Lesz majd arról is. Még ma is csak oda jutottam el, hogy kapott egy VCDS diagot. Meg átnéztünk pár beállítást. Elképesztően modern autó azokhoz képest amik eddig voltak.

Teljesen egyforma a hatótávja a Passatnak és az Outlandernek papíron. A VW 9,9kWh a Mitsu 12kWh. De mivel a Passat könnyebb és áramvonalasabb ezért a hatótáv egyforma. Ma 30 km-t ment vele apukám és még mindig 26-ot ír. Szerintem nagyon jó állapotban lehet az akksi.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#145745) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ez a mazda 3 tcr ként is rohadt jól néz ki, szerintem :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#145746) sutszi válasza zolynet (#145743) üzenetére


sutszi
veterán

El is felejtettem, de én is megvettem.
Jól látom, hogy te is a LIDL parkolóban próbáltad ki egyből? :DDD

Van viszont egy fura jelenség amit egyelőre nem kezelek hibának, viszont érdekelne, hogy nálad mi a helyzet. Amikor csatlakoztatom a kerékhez akkor mutat mondjuk 2.2-t. Bekapcsolom és egyből felugrik 2.5-re és onnan kezd el felfelé mozogni nagyon lassan remegő mutatóval. Ha lekapcsolom akkor visszasüllyed 2.3-ra. Leveszem és visszateszem ekkor megint 2.2. Szóval nem túl következetes az manométer... De még próbálgatom, hogy user error vagy hardver error. Nálad ez okés?

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#145747) zolynet válasza sutszi (#145746) üzenetére


zolynet
addikt

Ha minden jól alakul akkor vasárnap jobban tudom tesztelni. ;)
Majd megírom.

Life is too short to stay stock!

(#145748) #89309696 válasza sutszi (#145746) üzenetére


#89309696
törölt tag

Azt ezekről tudni kell, hogy vészfelfújásra van, nem pontos keréknyomás beállítására.
Nekem kettő hasonló van, 0.2 bar eltéréssel mutatnak még ezek is. [link]

(#145749) pit stop válasza kisza25 (#145745) üzenetére


pit stop
addikt

Vigyázz ha így folytatod a Kia/Hyundai szerződést fog bontani ;]

Bárcsak ne rohadna..

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#145750) rbalint88 válasza sutszi (#145746) üzenetére


rbalint88
addikt

user error. keréknyomás ellenőrzésre akkor alkalmas (akkor is csak korlátozottan), ha csak simán rádugod a szelepre. Amikor bekapcsolod, akkor ugye elkezdi bedolgozni a levegőt a szelepbe, lokálisan túlnyomás képződik, ezért csal és ugrál a mutató. ;)

más:

facebook-ról, Fritzenfestéktől.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.