Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- kenand: Star Wars KOTOR I és II Android és iOS ingyen + magyarítás felrakása
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz
szimpláncsak #238885 üzenetére
Ez a Rose elég érdekes kerékpár. Fejcsőben belül futnak a bowdenek, a középcsapágy után pedig kívül. Én továbbra is tartom, hogyha valaki a fejcsőben szeretné a váltást elvezetni, akkor az elektronyos legyen.
Egyébként képről ez a méteres fejcső tényleg idális lehet fulton kollégának, ugyanúgy mint egy ADR 105 a Dekából.
-
MPowerPH
félisten
válasz
ivana #238889 üzenetére
Itt van, lehet venni hasznaltan is szepeket, bagoert. Ez itt keresztben megeszi azt a Csepelt, de meg a linkelt 2000EUR -os, akcios bringakat is.
Nem ertem ezt a mindenkeppen ujat vegyunk maniat, mikozben egyebkent sem egy szuper szekerrol akarunk atnyergelni, es fontosak az anyagiak.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
ezt azért elfogadnám: TIME ADHX Custom Gravel Dream Build
csak 3800eur önmagában a vázszett.
-
peetie1
aktív tag
válasz
fulton #238891 üzenetére
Szerintem meg vedd meg a millás karbon országútit, ultegra szett nem annyira fontos lehet 105el is, de ha van rá pénz legyen ultegra, kicsit könnyebb
Meg van a lelkesedésed és a kitartásod, ahogy a többiek is írták, így ha egy dekas alap országútival kezdel, azt is cserélni fogod egy éven belül az tuti!
Szóval kezdd egyből a legjobbal ha megteheted anyagilag.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #238892 üzenetére
Nagyon nem jó a tul párnás dolog. En is tapasztaltam. Sőt már a tulkényelmes abroncsot sem bírnám. Szeretem ha feszes érzetet adnak a külsők.
-
RexpecT
addikt
Dekánál megint elérhető a karbon Riverside gravel Sram Rival AXS-el.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #238886 üzenetére
Ha a lágy részeket terheled az semmiképp sem jó (nőknél gátnak hívják és zöménél átvágják a természetes szülés érdekében), nekem is 145mm körüli kell és a lapos, alig párnázottat kedvelem. Ez vált be (minden hibája ellenére is, de látom már aligha található), ez viszont már nem, túl párnázottnak érzem még ha elég széles is.
-
fulton
addikt
válasz
parandroid #238868 üzenetére
Én nem viccelek. Nem 40 írtam hanem 30 at. Nem szegmensekre értettem hogy döntögetni akarok, átlagra leszek kíváncsi lesz e változás. Tudom azokat a tényeket amit írtatok, én kicsit mégis bizakodok amiatt amit leírtam. Ha azt nézed a ruha miatt is gyorsultam valamit és most ha félrerakjuk a vicc részét hogy Aero meg kutyafüle (lehet hogy van benne az is), de közvetett módon az is "megtolt" ha más nem a benne való tekerés érzete. Jó.. biztos az edzettség is benne van hogy fejlődünk de így vagy úgy ott van. Az én fejemben még az a kép van hogy 30 as átlag az egy országútis átlagtempó, ott kezdődik.
( nem trekingesek tolják be 30 átlagra a kereket)
De azért valljuk be az nem lenne rossz látvány ha az a Wartburg mégis megelőzne a boxutcában egy forma-1 es autót
Most a legjobb átlagom ( vannak ilyen bejáratott 40 kilométeres kis útjaim télére) 26.5 - 27.1km/h (130-140 közti tartományban tartva). Meg egyszer 28km re összejött 28.3km/h. Ennyi. Sok ilyen adatom van meg fogom lesni lesz e változás.[ Szerkesztve ]
-
válasz
szimpláncsak #238885 üzenetére
Nem kell ennyi az outizáshoz. Kb. mindenki alsócsöves váltós acél gépen kezdi, nem rossz az lehet vele menni tempót, jobbat mint a sok 50-es forma a millás karbon gépen
Egy sima oria vagy tange csöves váz, mondjuk 2x7-es pezsgő 105-el. De mondjuk ilyen 150-ből meg megvan egy rendes fékváltós campa.
(#238886) flash- Ha esetleg eladó írj, nekem a kedvenc nyergem
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
flash- #238886 üzenetére
a nagy kivágásnak akkor lehet hátránya, ha nem szimmetrikusan ülsz a nyergen. az sqlabs és az ergon nyergek ugyan nem kivágottak, de ott is van egy horony, hogy ne nyomd a lágy részeidet.
nagy kivágása még a selle smp-knek van, abból is van egy csomó típus, de ezek baromi drágák, 180-200€-s nyergeik vannak -
Ringman
nagyúr
válasz
szimpláncsak #238885 üzenetére
decás rc520/grvl520 épp elég lenne még középtávra is, 105 váltás, ahhoz nem kell nyúlni, de lehet fejlesztgetni - kerékcsere, nyeregcsere, stb.
-
flash-
veterán
országúti kerékpárra nyereg kérdésben tud valaki segíteni?
jelenleg ez a nyereg van országútin:
[link]elmondom mi az ami jó: a keménysége. magát a fenekemet alapvetően nem nyomja.
viszont keskeny nekem (133mm-er szélességet mértem tolómérővel) nem is érzem hogy a medencémen lenne az alátámasztás. mivel keseny ezért a súly a herezacskók és a végbélnyílás közötti részen nyomódik. (nem tudom mi annak a résznek a neve google sem segített 100%osan,talán hugycső záróizom vagy gáti felületes keresztizom,de passz)
bringalandban azon a digitális kütyün amire rá kell ülni le is lett mérve az ülőscsontszélesség ami 115mm, tehát ez a 133mm-(vagy papíron 135mm, nem tudom mi a gyári adat) mindenképpen kevés.ami most van nekem az a szintű nyereg a jelenlegi kínálatban mely árkategóriát jelenti kb?
tudtok olyan vagy hasonló keménységűt mint ami most van nekem csak 145mm szélességben? illetve van valami best buy elérhető árkategóriában? vagy valami más márkát nézzek? (úgy kb mindenre kellene - szeretek sportosan gyorsan haladni, de jó ha egésznapos túrán sem halok meg)kivágás: a nyomás miatt mindenképpen kivágású kellene de ami jelenleg van azon talán még nem is elég.úgylátom vannak nagyobb kivágással rendelkező nyergek.(van hátránya?)
illetve ez esetben a gel mit jelent? úgytudom hosszútávra pont hogy kényelmetlenebb aminél gel van, de lehet ez a selle nyergeknél mást jelent?[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz
Fall-N #238883 üzenetére
Én bírom Fulton naivitását, ahogy a kerékpárhoz áll
De az a legnagyobb baja, hogy végletekben tud gondolkodni. Csepel után nincs átmenet, hanem rögtön a milliós karbon országúti jön. Pedig egy ilyen rose-al hosszútávon is boldog lenne. (tavaly haveromnak még DT swiss p1800-as kerékkel jött, de ahogy nézem ez a saját márkás sem olyan rossz, 1590g a szett súlya)
Hasaggymeg:
Kedvencem a Bio Szolárium. Az milyen? kitolnak a napra?[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz
parandroid #238868 üzenetére
Igaz minden szavad, de én fultonról pont el tudnám képzelni hogy keményen tudná nyomni ha VÉGRE venne egy rendes bringát, hasrafeküdne rajta kantáros gatyában, azt a csepelt meg betolná a vasba, méltó nyughelyére
Az elszántsága megvan, testalkata megvan, kint teker télen is, bírja a távot, és a bringához képest nem is lassú.
Én drukkolok neki -
Fall-N
veterán
válasz
fulton #238867 üzenetére
Szerintem ne költs a Csepelre egy Forintot sem! Sokkal előrébb lennél ha vennél egy alapabb outit és később ha nőnek az igényeid akkor azt fejleszted. Amatőr szinten semmit nem számít a karbon és egyéb csilli-villi extrák, így nem álom maradna egy jobb bicikli, hanem valóság. De ha küsőbb annyira kell lehet venni külön vázat is, de addig is sokkal előrébb lennél. Szerintem annyi pénzt ellocsoltál ruhára és egyéb dolgokra, hogy kijött volna abból egy középszintű (ha újan nem akkor használtan maximum) alu outi és előrébb lennél sokkal. Van olyan amikor nem érdemes fejleszteni a bicikit mert zsákutca. Ahogy írtad, használtan csak buksz minden Forintot, mert nem tudod eladni jó áron.
A GP5000 semmit nem fog hozni, mert alkalmatlan a Csepel rá. Nehéz, túl rugalmas, az áttételek sem erre vannak szabva. Ez egy alap városi biciki, pont lassú komótos tekerésre (mugli), ezért "trekking", bár ez a Csepel hülyesége.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #238881 üzenetére
A piac tele van értelmetlen termékekkel...melyek aztán vagy eltűnnek, vagy megmaradnak, tudod, the business of business is business.
Pl. félmeztelen nővel, különböző ráaggatott címkékkel mint Germany, Switzerland mindent el lehet adni...ahogy itthon is (minden káposzta) vecsési, (minden tök) nagydobosi és (minden hagyma) makói, továbbá bió, hazai, magyar, házi, Mangalica stb.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #238880 üzenetére
A teljesen ertelmetlen kategoria mar, amikor orszagutiba is belerakjak az elektromos rasegitest.
A svájciassagat kifejezetten birom. Tele van az apro egyebkent noname, kinezetre es felszereltsegre is hulladeknak tuno hasznalt bringakkal, jo daragan, de kihangsulyozva, hogy nagyon draga, nagyon jo, Svajcban vasarolt, Svajcbol hozott, svájci geprol van szo.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz
parandroid #238868 üzenetére
Valahogy ez ugrott be.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
szimpláncsak #238875 üzenetére
Egyértelműen bejött neki az öreg, mi?!
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #238874 üzenetére
Jah, orszaguti.
-
zsola32
őstag
válasz
parandroid #238868 üzenetére
végre leírta valaki...
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #238874 üzenetére
Csak haverom nagymamáját tudom idézni, aki ránézett haverom nagyapjára hajvágás után és csak ennyit mondott: " Olyan szép vagy, mint egy lefosott kilométerkő!"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Itt a 11,5 kilós íbájk.
#238872
Szakbarbár...én sosem értettem miért fizetnék több ezer (10 ezer?) forintot egy pár100 forintos résztvevői plecsniért és azért, hogy a nyugodt magányos, esetleg néhányadmagammal bringázás helyett tömegben, másokat és mások által kerülgetve hajtsam ki a belem.Akinek vuvuzela és kereplő fétise van azt megértem, sőt bizonyos szintig a versenydrukk adrenalinfröccsét is átérzem, de akkor sem valószínű, hogy sokat versenyeznék ha az összes versenyt itt helyben rendeznék és ingyen lehetne nevezni.
...mondom ezt ma természetesen az esélytelenek egykedvűségével és úgy, hogy tulajdonképp nem volt alkalmam, lehetőségem korábban, fiatalon esetleg beszippantódni a versenyzés világába amitől talán ma másképp vélekednék erről.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #238870 üzenetére
Milyen jó, hogy mtb-n nem számít annyira az átlagsebesség, így sosem volt ilyen gondom. Amint elkezdtem egy nálam erősebb haverral tekerni és rosszul esett, hogy kifulladva sem bírom a tempót, ő lett a mérce. Elhatároztam, hogy addig hajtom a bringát, amíg nem maradok le tőle, sőt, gyorsabb leszek nála. Amikor ez összejött, nagy sikerélmény volt egészen addig, amíg új haverokkal kezdtem tekerni és nem bírtam a tempót... kezdtem az egészet elölről
. Tavaly ott tartottam, hogy már a helyi keménymaggal tekertem, akiknél már csak az országos bajnok Kelemen Árpi, meg a szponzorált triathlonosok gyorsabbak a városban, sőt nyárra már mászásokon sokkal gyorsabb lettem náluk. Szóval ha idén is összejön a tavalyi erőnlét, akkor már csak a profikkal nem fogom bírni a tempót, ami annyira nem is baj, mert ők úgyis csak egyedül tekernek, gondolom tartaniuk kell magukat az edzéstervhez és bandázva nem lehet. Idénre, meg úgy általában most az a terv, hogy lefelé is gyorsuljak picit, mert felfelé hiába vagyok droid, ha lejtőn az összes haverom ott hagy. Abban reménykedek, ha lesz idén vagy jövőre új bringa, picit a modernebb geo és a 2.4" gumi segít
. Jó erőnlétet összehozni nehéz, de hamar megy, lefelé technikai tapasztalat kell, amit csak hosszú évek alatt lehet megtanulni és én mondhatni újonc vagyok a többiekhez képest.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Idén késő tavasszal-nyáron tervezek egy Balaton kört. 2016-ban voltam utoljára, akkor nettó 11 óra alatt tekertem körbe. Akkor a McDonald’s Bringamánia Tour de Balatonon vettem részt, , ha jól emlékszem 8000 ft volt. Azóta mennyit nőttek a nevezési díjak? Az ideire május 27-i eseményre még nem tették elérhetővé. Esetleg van olyan más teljesítménytúra jellegű Balaton-kör amire érdemes menni, vagy inkább hagyjam a fenébe és a nevezési díjból megvan az egész oda-vissza utazással?
-
nemeth989
senior tag
válasz
Hasaggymeg #238870 üzenetére
Big like
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
parandroid #238868 üzenetére
Minden kezdet ilyen, amíg mugli vagy addig könnyen eléred első kis saját céljaidat és azt hiszed az élet egy habostorta, majd aztán mikor már tényleg kezded kapargatni a felszínt rájössz, hogy....igazából mennyire nem vagy sehol még az elszántabb amatőrök között sem.
Ja, és akkor kezded megérteni azt is, hogy milyen emberfeletti teljesítményre képesek a profik.
...aztán meg valójában jó is így, hisz ha már ez elején egy profi mellett szembesülnél azzal, hogy elképzeléseiddel ellentétben mennyire megalázóan gyenge is vagy tulajdonképp, lehet már az elején feladnád.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
parandroid #238868 üzenetére
Pedig az önbizalom nagyon fontos
-
parandroid
félisten
válasz
fulton #238844 üzenetére
“fel tudnék zárkózni egy országútis tempóhoz ami nekem 30 nál kezdődik átlagra a csepelemmel.”
De most komolyan, wtf? Te országútisokat akarsz alázni a csepellel? Biztos van olyan, aki épp levezetőt tol, vagy csak hétvégente teker arra, és rohadtul nem siet, ezért pont gyorsabb vagy nála egy adott szegmensen, esetleg valami ultimate mamil, de nincs az a kicsit is edzett országútis, aki ne kenné el a szádar, ha meg kell indulni. Ez olyan, mintha a wartburgoddal menőznél, hogy gyorsabb vagy, mint egy F1-es autó a boxutcában.
Vegyél egy rendes biciklit, kezdj el szisztematikusan edzeni, aztán jönnek az eredmények. Na, akkor lehet majd versenygumikkal, meg könnyített üléssel, meg ilyesmikkel bohóckodni. Amíg emelhető stucni van az acél trekkingeden, addig ne vicceljünk már, hogy 40 km-en 2-3 kmph-t gyorsulsz egy országútis gumi miatt.
p
-
fulton
addikt
válasz
Fall-N #238864 üzenetére
nem is kicsit "gondoltam túl"
istenesen belemásztam, de nem baj a szerzett ismeret megmarad beépül majd ahova be kell. Tartom az elméletem, azért én bizakodó vagyok
meglátjuknem vonom kétségbe a leírtakat, csak picit árnyaltabban látom, hamarosan kiderül.
Egyébként "reális" fejjel, nem érzem azt hogy az ilyen versenygumik lennének az én abroncsaim, az én útjaimhoz. De hajt egyfajta belső kíváncsiság, megnézzem milyen egy ilyen abroncs.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #238865 üzenetére
Igen az is jó megoldás, főleg ha nem Tubeless Ready a felni, ahogy az enyém sem. Őszi szezonban meglátom, ha lesz pár defekt akkor töltök bele Virttoria tejet.
-
andrisbandi
őstag
válasz
Fall-N #238864 üzenetére
Én sokáig belsőbe töltött tejjel mentem, mert sokat cserélgettem a külsőket.
Átlag belső (a sima gumi)~ 20 deka,
a könnyebbek; ~15.
A tej 10.
- Szóval akár 25 dekából kb lehet defektmentes gumizás.Ha pedig frissen van vásárolva a külső is, akkor semennyi súlyfelesleggel nem jár úgymond, mert összeségében még könnyebb is lehet összesen a régitől.
-
Fall-N
veterán
válasz
fulton #238815 üzenetére
Már írtam, amit több versenyző is alátámasztott máshol, hogy rohadtul nem a ruha meg a gumi számít, hanem az edzettség. Ezek akkor adnak javulást, ha már adott a stabil alap bicikli és van pár év szisztematikus edzésmúlt. Ha csak ennyin múlna, mindenki ki lenne pattintva. Egyébként nem egy versenyző nem használ GP5000-et.
Egyébként számszerűsítve egy gumi kábé 10-20 Wattot adhat pluszba, ami szinte semmi, a többi 200-250-et annak kell adni, aki hajtja.
Defekt külön téma, általánosságban egyik passzív védelem sem 100%-os, de jelentősen rontja a gumi képességeit. Ezért ideálisabb a tubeless tejjel. Én is elengedtem, 0 védelemmel megyek, ha nagy ritkán jön egy defekt, inkább javítok, minthogy cipeljem a plusz súlyt a gumikkal.
Úgyhogy megint túlgondoltad.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
ha a ~30 éves biciklin kotyog az első kerék a villában (menetes), akkor lógnak a csapágyak és kéne rajtuk állítani? nem csináltam még ilyet, ez otthon mennyire abszolválható, jobban járok, ha elviszem majd szerelőhöz (vsz. lehet, mert akkor az átfűzésre is rá tudok kérdezni)
az is furcsa, hogy véletlenül beraktam fordítva az agyat és nem középen volt úgy a kerék
ránézésre ez az agy, csak jóval viseltesebb - Sachs Maillard 600: [link]
-
andrisbandi
őstag
válasz
sebgutkopf #238859 üzenetére
Specialized 2Bliss Ready Rim Strip
- Nekem ilyesmivel van gyárilag a Roval kerék.
Merev müa, nem ragacsos körszalag.
4 éve tökéletes. -
MPowerPH
félisten
válasz
sebgutkopf #238859 üzenetére
Az otket jo, csak a nem tul szepen kidolgozott belso nem okes. Emlekszem ra, mikor irtad. Az enyem szep sima, siman mehetnenek ra a dugok, bele is ulnenek.
-
Gaben92
őstag
válasz
MPowerPH #238858 üzenetére
Szerintem nem. Ha megnézed a Roval profilját akkor középen lapos, hogy a plug szépen felfeküdjön és az O gyűrű tudja tenni a dolgát. A legtöbb felni viszont középen ívelt szóval profilozott kupak kellene hozzá azt meg szopás legyártani.
Profilképek:
Roval Control
Mavic Deemax
DT-Swiss EX-471
Hope Fortus 30Speci kerekeken kívül szinte mind ilyen (vagy már annyira drágák, hogy kiesnek a látókörömből)
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Gaben92 #238854 üzenetére
Mielőtt mindenki nagyon elájul a speci megoldásától a roval felnin, elmesélek egy történetet, ami tavaly történt meg. Vacsa új speci enduro roval carbon felnivel. Leszállítást követően jött volna a tubeless konverzió, elvileg tl ready. Ki a belső bele a tej, és a kerék 10 perc alatt leereszt. Vajon hol, javaslatra a srác betette a kereket a kádba és a küllőknél mindenhol bugyborékolt.
A gyári tököm tujda milyen szallag kiszed, ragasszunk fel valami normálisat. Meg ahogy Móricka elképzelte. A roval felni belseje nem sima, így a tl szalag nem ragad rá fel egyáltalán. Barátunk felhívja a specis boltot, hogy mi a tök van, mi a megoldás. Erre mondták, hogy vannak ezek a kis piros dugók, a két kerékre kicsit több mint egy 10-es. Mivel nem volt más opció megvette, beletette és már várt, hogy örül neki. Tej be, gumi fel… mosoly, aztán újra bugyborékolni kezd.
Telefon ismét a boltba, hogy mit csinál rosszul. Azt mondták neki, hogy többet kell lötyögtetni, hogy a tej a dugók tövét el tudja tömíteni és utána lesz jó.
Igen egészen addig jó volt, amíg a sok tömítéstől x hónap múlva a tej elfogyott a gumiból és ismét bugyborékolni kezdtek a küllők. Refill és ismét működik.Hát nem tudom, de ezt végignézve szerintem a jó az valami más…
Ez a Specitől inkább az ismert szórakoztató műsor címe: Pedig jó ötletnek tűnt. -
Sleek
senior tag
Este írtak megvan a bringa ,csak már nem látták a szállítási rendszerbe mert leadták üzembehelyezésre .
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #238843 üzenetére
Most megprobaltam a szelepkitekeros modszert. Ugyan az, bar nekem ez hosszabbnak tunt.
Ettol fuggetlenul igazat adok az erveiteknek, mert megeshet, hogy valami felremegy, es akkor jo, ha nincs benne a lotyi.En most csak az elsot szereltem at, itt szallagot is kellett cserelnem. Remelem reggelre nem ereszt le... Maxxis -ok mindig rendben voltak, ezekkel meg nincs tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Dark Archon #238846 üzenetére
Asszem ott is a nagyobbik megy a tárcsás oldalra.
-
Gaben92
őstag
válasz
MPowerPH #238850 üzenetére
Speci megoldásába nem nagyon lehet belekötni, ha működik rendesen akkor a legjobb megoldás kb. Csak az se fog még egy darabig lecsorogni a 6-700€-s szegmensbe, hogy más gyártók mikor veszik át (ha átveszik) az meg megint csak jó kérdés. Majdnem vettem amúgy egy szett Roval Control Carbont páromnak tavaly mert eléggé jóárasítva volt, de elengedtem végül mert nem lett volna kedvem átfűzetni (i9 Torch volt benne de az neki hátul nem jó).
Ringman:
Erre gondolt. Furatokba belemegy egy tömítőkupak és kész is a tubeless. Fűzéskor csak ki kell venni őket és nem fognak nagyon szeretni a fűzők. Vagy pont, hogy igen.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
ezeket az összehajtogathatós gumikat hogy célszerű tárolni, nem tesz kárt benne hogy össze van hajtogatva 2-3 évet?
-
Lacerta
aktív tag
válasz
andrisbandi #238839 üzenetére
Felénk a kúton nem is hallotak még róla...
Mert csapágyboltban kell keresni.
-
fulton
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz
bardi #238845 üzenetére
Race face arc felnin a szervíz mucoff rim tape-el csinálta a tl-t.
Én dt-vel, egy ugyan olyan felnin.A mucoffoson vagy tízszer szereltem külsőt, tök könnyen rárobbant.
A détésen vértizzadva, alig sikerült...Aztán láttam egy yt sztárszerelőt, ahogy a szalagozás után, belsővel csinált egy szűztelenítést... neb4sz, tényleg, ez volt a különbség nálam is.
A mucoffost először belsővel használtam....Azóta először mindíg belsővel fújom föl, beavatódik a szalag és a külső is. Utána gyerekjáték a tl szerelés, magától ugrik a helyére a külső, sima lidl műhelypumpával
[ Szerkesztve ]
-
jojjer94
csendes tag
válasz
fulton #238815 üzenetére
Nemtudom, milyenek felétek az utak/növényzet, de én 3000km alatt egyszer kaptam vele defektet. Akkor is egy rajzszeg volt.
Amit én tapasztaltam a sima Grand Prix-el szemben, hogy ég és föld a tapadás beli különbség, a GP5000 javára nyilván.
Átlagban valamit tudtam vele gyorsulni, bár tavalyi évem eléggé gyenge volt, nem éreztem jól magamat tartós 150+ HRM felett, ezért nem toltam annyira. ( Valószínűleg covid utóhatás.)
Illetve, hogy észrevehetően jobban kopik, de mint írtam, cserébe marha jól tapad. -
-
bardi
senior tag
válasz
MPowerPH #238832 üzenetére
Nem minden felnire megy rá a gumi egyszerűen, volt nekem, amire kompresszorral is alig lehetett felpattintani, abba ah az elején töltöttünk volna folyadékot, az egész garázs defektmentes lett volna a végére.
A mostanira viszont műhelypumpával simán felpattant a gumi. Én kipróbálom szárazon, hogy megy e, és ha igen, akkor mehet a folyadék. -
fulton
addikt
válasz
Jester01 #238829 üzenetére
Meglátjuk mint mond a "real". Ha tévedek, akkor vissza a supreme és volt egy ilyen "kiruccanásom is" , az bevált nekem mint jól guruló és no defekt abroncs.
Kicsit talán kevésbé tapad, nem bízom benne minden szituban, de azokat már kiismertem. kop kop kop.
Így legalább lecsillapodik a "kedélyem" is e kérdésben ami foglalkoztat már évek óta, és érdekel hogy jól gondolom e : miszerint fel tudnék zárkózni egy országútis tempóhoz ami nekem 30 nál kezdődik átlagra a csepelemmel.
Azért nem minden a jó gurulás, defekekkel(hajlamosabb) nem akarok bajlódni messze távol...
Gondoltam a latexre is mint belső, de bajos..felnifékkel a "manőver".
Meg ezek a TPU-k..sok rosszat olvasni róluk.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #238832 üzenetére
Szerintem (aki eddig 3x csináltam 2 féle gumival) azért jó szárazon rápattintani mert úgy még tisztán javít6od ha valami nem jön össze...ha szárazon felpattan és látszólag tartja is (pár perc alatt ki is derül), akkor csak leengeded, kiveszed a szelepmagot (mondjuk én szelepmag nélkül pattintottam fel álló pumpával) és mehet be a szelepen a tej, majd szelepmag és levegő. Így biztos nem fog összeköpködni tejjel mindent az esetleg rosszul sikerült összerakás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Dark Archon #238837 üzenetére
A rövidebb kell a kazetta felől, azt kell addig nyomni, amíg egy pukk után egy klikk is lesz [link]
-
andrisbandi
őstag
válasz
chubby2o6 #238836 üzenetére
Nekem a kupakok;
MAXIMA WATERPROOF GREASE -el vannak gyárilag vékonyan kenve.Lítium komplex többcélú zsír, NLGI #2 konzisztencia, -29°C és +293°C között, nagyon jó mechanikai stabilitás, kiváló vízállóság, sós vízzel szembeni ellenállás, csökkenti a súrlódási együtthatót, véd a rozsda és a korrózió ellen, ellenáll a hő- és sokkterhelésnek.
A freehub grease, ami gyakorlatilag habosított olaj, nem ennyire tartós, és sokáig vízálló gondolom.
Gazdaságosként a molos lítium zsír volt itt ajánlva párszor. Felénk a kúton nem is hallotak még róla...
-
Gaben92
őstag
válasz
MPowerPH #238835 üzenetére
Írtam is, hogy nem való mindenkinek. Nyilván a koma aki lecsiszolta a festéket is, hogy nyerjen pár grammot szívinfarktust kapna tőle, ahogy azoknak sem való akik azért vesznek 1000+€-s kerékszettet, mert nyernek vele egy kevés súlyt, de szerintem egy 1 kilós gumival szerelt enduron nem az a 30g fog dönteni.
Ez kb ugyanaz a dolog, hogy nekem a kormány egyik oldalában tubeless kit, másikban láncbontó, kormányszárban szerszámkészlet (és még a középcsapágyba is tervezek csinálni egy kis tartót egy-két apróságnak) és ez magában 200g, csak ne kelljen magamon cipelni semmit. Mások meg inkább hurcolják mezzsebben/táskában a pumpát, multitoolt, fél szerszámostáskát, csak a bringa jól mutasson a mérlegen.
Mindkettőbe bele lehet kötni, mindkettő jár előnyökkel/hátrányokkal azt már egyén válogatja, hogy kinek mi a fontos és mit áldoz be miért.
-
válasz
chubby2o6 #238836 üzenetére
Nincs olyan erős kezem
Fogóval sikerült, de tépnem kellett rendesen. Meg még az is feladta a leckét, hogy melyik kupak melyik oldalon van. Volt annyi eszem azért, hogy rendeljek a spéci zsírból is, szóval használtam.
Viszont az egyik kerék első kupakja fura. A TA kupakok takarták a csapágyat teljesen. A QR meg egyik oldalon nem takarja, van kis hézag, ami nekem gyanús a svájci pontossághoz...
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Dark Archon #238828 üzenetére
Ne finomkodj vele, kézzel nyugodtan húzhatod, nem lesz baja. Fogóval is csinálhatod, de rongyon keresztül. Nekem mindkettő erőlködés nélkül kijött, pedig még kerék sem volt körülötte, hogy belekapaszkodjak. És igen, egy pici zsírt tehetsz alá. Nekem ugyanolyan piros zsír volt alatta, mint amit az upgrade kittel küldtek, de gondolom, nincs túl sok jelentősége.
-
Gaben92
őstag
válasz
Dark Archon #238828 üzenetére
Kupak aljára (ahol a csapággyal találkozok) mehet egy kicsi. Fogod látni majd a TA kupakokon, hogy hol van rajta zsír gyárilag és mennyi, azt próbáld reprodukálni. Amúgy le kell jönnie kézzel is csak nem kell óvatoskodni vele. Én is most nemrég cseréltem freehubot is meg kupakot is, igaz Rapid Drive-on de a DT-Swiss felépítése kb ugyanaz.
-
-
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #238828 üzenetére
ronggyal egyutt fogj ra, ne csak siman
-
Jester01
veterán
válasz
fulton #238823 üzenetére
Igen, mivel a légellenállás négyzetesen nő. Ha mondjuk 200W-on tekersz és az új gumival 10W-ot spórolsz az 5% teljesítmény vagyis kb. 2,5% sebesség. Az pedig 30km/h-nál nincs még 1km/h sem. Emelkedőn vicces módon jobb lesz mert ott a gravitáció ellen dolgozol ami lineáris de nyilván ott sem lesz 5%-nál több a gyorsulás.
[ Szerkesztve ]
-
-
Gaben92
őstag
válasz
Dark Archon #238824 üzenetére
Kupak alatt van egy vékony filmnyi zsír és amiatt nehéz lehúzni. Elvileg nem kell hozzá fogó de nem árt ha nem csúszik rajta a kezed, na meg figyelj nehogy pofán vágd magad mert amint elenged a zsír okozta kis ragadás hirtelen fog lecuppanni.
Freehub oldalon lehet kísérletezni azzal, hogy magát a freehubot húzod meg és az hozza magával a kupakot. Aztán freehubot visszatolod a helyére és onnan a kupak könnyne lejön. Másik oldalra nincs trükk, csak a fogó ha máshogy nem adja magát.
-
bardi
senior tag
válasz
Dark Archon #238824 üzenetére
Egy ismerősnek csináltam ilyet, csak fogóval sikerült lehúzni.
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Dark Archon #238824 üzenetére
Nem tudod simán, kézzel kihúzni?
-
-
fulton
addikt
válasz
RexpecT #238822 üzenetére
Nekem is meg kell ezeket tapasztalni, és okosabb leszekaddig elmélet van. Tudom hogy átlagban azért a 3-4-5km/h nagyon meg kell ám dolgozni itt 30km/h körül, keményebb mint leírva tűnik ezzel tisztában vagyok. Szóval maradok a 2-3 nál
sztem az meglesz
[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz
Ringman #238820 üzenetére
Tapasztalataim/érzésem + olvasottak alapján gondolom így.
Érzésre mondtam a számokat. lehet picit fölé lőttem nahde olyan 2-3km/h javulást gondolok kb. a 35-45 km utjaimra(anélkül hogy érezhetően erőltetnem kéne magam. magyarán hasonló komfort mellett). Sok adat van róluk, ezeket az utakat már számtalanszor megcsináltam, lesz mivel összelőni majd.
-
fulton
addikt
válasz
ZavaBalazs #238816 üzenetére
Össze állt egy kép a fejemben, és "ezt dobta ki", ez csak egy szubjektív elmélet. Aztán majd kiderül hogy mi lészen. Lehet lassulni fogok, bármi megtörténhet
De igen, én így gondolom ezt.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
stickermajom #238755 üzenetére
Ááá, nagyon jóóó
. ( Szerintem fultonnak is tetszik, csak nem meri bevallani
) A 18t-vel is jó hangja volt, de az 54t odabsz.
Ma adtam le az enyémet fűzésre, de sajnos leghamarabb csak jövő hét közepe táján lesz kész.
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Dark Archon #238790 üzenetére
"Meg a thru axle adapterek hogyan jönnek ki? Izomból? Mert QR-re kellene kicserélnem."
Izomból kihúzod. Nekem kézzel simán kijött mindkettő, nem kellett ráfognom semmivel. A kazetta oldalit mikor belenyomod, először hallasz egy kis pukk-ot, de itt még ne állj meg, addig nyomd, míg nem hallasz egy klikket is, akkor lesz rendesen a helyén. -
fulton
addikt
Egy kis szösszenet, van egy "elméletem" nevezetesen mikor arról beszélünk hogy egy "külső" gördülési ellenállása - azt gondolom nem csak a számokra kell támaszkodni (és itt most nem a szél meg stb tényezőkre gondolok).
Mikor télen mentem a kis csufival (piros montim) azon az útvonalon amit már máskor is többször megtettem emlékszem hogy mennyire nem igazán tudtam tekerni, egyszerűen nem tudtam felvenni a ritmust vele amit "komfortosnak" éreznék, "nem esett jól tekerni". A pulzusom így nem is igazán tudott "üzemire menni". Azt gondolom, azzal, egy szintel fentebb lépünk javulás lesz. (turásból a versenyorientáltabb felé) (nyilván a defektállóság oltárán - ez majd még kiderül, mert azt biztos hogy én nem fogok minden 2-3 ik utamon defektel kínlódni - akkor benyelem és váltás vissza a supreme gumira ), Nem szimplán az a "pár watt" előny fogja megadni hogy mennyivel is leszünk gyorsabbak (összetettebb). Onnan hogy érezhetően jobban gurul a gumi(elvégre sokat számít hisz ott van kapcsolat a talajjal), sokkal jobban tudjuk magunkat "járatni", jobban esik a tekerés, stb stb.
Úgy gondolom hogy "érezhetően" gyorsabb gumival jobban tartható lesz egy magasabb sebesség(komfort határunkon belül). (amiben már az emberi tényező is benne lesz nem csak a gumi watt-jai - nyilván van határ ahol "tör be" a légellenállási tényező)
Kicsit olyan mint egy normális jól megválasztott kerékpár ruha, az is gyorsít - és lassít ha rosszul választod meg - közvetett módon. Javulást gondolok. Jobban tudod pörgetni magad, talán "egy tányérral lentebb is kerül majd a hátsó fogaskeréken a lánc" - mint 90% ban használt tányér - amivel kapásból 3-4km/h javulás van kb. És ezt mondom az a 30-31lm/h átlag nem olyan ördögtől való még - ha a légellenállást is ide veszem. (és az kemény javulás lenne - átlagban). Ez csak amolyan - elméleti szösszenet ami összeállt a fejemben - gyakolat ez után leszTudom hogy paravánként tolom
de javul a dolog me a kormány is dől lentebb.
Kíváncsi leszekmagam is mi lesz ebből.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskopika
senior tag
-
itouchfan
senior tag
válasz
balintbaba #238802 üzenetére
+lsebestyen, Csokicsibesz: köszi a válaszokat. Súlyom jól be van állítva, 71 KG-ra. Watt ma úgy nézett ki, hogy 145-150 bemelegítés, utána 4*4 perc 170 w 2 perc pihenokkel, utána 150 watt 20 perc és levezetés. Átlag 151-152 lett (pulzus 136, max 155). A kerék kerülete asszem 2077 mm-en van beállítva.
És nem választottam ki semmilyen pályát, csak sima workout volt, a különböző adatokról láttam a grafikont közben, mi lesz a következő etap, stb[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Gaben92 #238811 üzenetére
Megszokott a normál tubeless szalag, gondolom a Bontrager szalagot csak egy nagyon szűk réteg ismeri, én csak tőled tudok róla. Ha nyomnák neki a marketinget, többen ismernék, használnák, gondolom lemásolná más is.
Más: nem gravel fully, nem top spec, léteznek szebb színűek is belőle, mégcsak nem is karbon, de... Chisel
. Ez a váz redditen, fórumokon már egy legenda, sokan építenek belőle 8.x kilós gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #238809 üzenetére
Igen, amiatt is írtam, hogy átvehetné az ötletet a többi gyártó is… Semmi speckó cucc nincs benne, egy darab műanyag ami pont olyan széles és akkor az átmérője, hogy passzol a felnibe. Ha a DT-Swiss vagy a Mavic akarná simán gyárthatnának ők is a mostani felnikhez, csak nem akarnak…
-
Sleek
senior tag
válasz
stickermajom #238803 üzenetére
Értem én ,hogy logisztika meg stb. De ,hogy semmit nem tudnak merre jár a termék. El is hinném ,ha nem rendelnék rengeteg alkatrészt a mezőgazdasági gépekhez.
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #238796 üzenetére
Ez nem rágyógyulás miatt van. Alapból úgy raktam össze eddig mind a négyet, hogy tej nélkül a helyükre pattintottam őket sima állópumpával, aztán mikor minden frankónak nézett ki akkor szelepmag ki és ment bele a tej fecsivel. Valahogy úgy van kialakítva ez a rim strip cucc, hogy ha egyszer a helyére pattant akkor onnan csak erővel jön le még a friss installáció is. Korábban raktam fel képet amúgy róla (telefonon vagyok, nincs kedvem visszakeresni) ahol látszik is talán, hogy van egy kis “válla”.
Összességében véve szerintem rohadt jó ez a cucc, mindent megold ami a tubelessben szopás. Nem kell alkohollal suvickolni a felni belsejét, nem szakad el, nem kell cserélni soha, nem kell booster/kompresszor, akár minipumpával is helyére pattintható a gumi, gumicserekor fogkefével vagy ronggyal áttörlöd fel perc alatt, stb. Nyilván grammbuzulásra nem való mert nehezebb mint a szalag. Igazából nem is értem, hogy a többi gyártó miért nem veszi át. Aztán akinek bejön használja, akinek meg fontosabb 30g annak még mindig ott a szalag…
-
lsebestyen
addikt
válasz
balintbaba #238802 üzenetére
Múltkor valakinek a Zwift beállított 3600kg-t, azzal síkon is nehéz menni.
-
fulton
addikt
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Mesterséges intelligencia topik
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest