Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
karib
addikt
Láng: telefon, majd megmondják, hogy mit tudnak W210-hez kell neked naaagy fék, mijük van
eBayről tapasztalat útján érdemes vásárolni - pl. márkafórumban javasolták az eladót, vagy konkrét típusszámú terméket kell keresni, ahol egyértelmű a dolog. Ha átvertek, a hitelkártyádon még jó esetben letilthatod a tranzakciót és a kereskedőt is bepanaszolhatod az eBaynél.
A fék valóban fontos biztonsági eszköz, én is ezért upgrade-elek. Én azért körülnéznék, hátha akad egy-két lezúzott AMG valahol, amiből a fékek átemelhetők. Mindenesetre a beszerelés is legalább olyan fontos - ha jó a szerelő, egy nagyobb, bontott szettet is át tud pakolni, és meg tudja ítélni, hogy jó-e.
Összességében amit másnak is szoktam mondani: márkaspecifikus oldalakat, fórumokat kell keresni. Szerencsére a Mercedes népszerű tuningplatform, így tuti akad bőven infó.
Department of Redundancy Department
Soak
veterán
AMG-s dolog tényleg jó ötlet csak szétzuzott kocsibol pont féket, nem tudom, majd meglátjuk
Láng lesz ebből ahogy ajánlod, az ebay most kimarad
U.i.:Tóth Jankiának van a szervize itt pár km-re ,ide hordjuk mindig a kocsit, valószinü ,hogy valamit konyitanak hozzá
tomcica
addikt
Dodi miket cserelt ki a gepben? MIlyen chippet hasznalt?
Azert neztem a PSI-t mert kulfoldi forumokon ajanlottak,boxos,meg kb 120 ezer ft nem is veszes...2 ev garancia van a boxra.
A leirasban azt irjak,az ujraprogramozas altal mar alacsonyabb fordulatnal is nyomatekos lesz 1500tol,ezt ugy eri el hogy a turbo elobb kapcsol be.Apam szerint ennek a hatulutoje,hogy a gyar az optimalis kenest stb...2000fordulattol allitotta be,ez meg a motrot elkezdi prgetni mar 1500tol.Szoval ramehet az elletartam de nagyon.
Mas chippekkel mi a helyzet?Lefutnak azok a diesel autok par szazezer km-t?
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
karib
addikt
Hát igen, ők valszeg tudják a dolgukat Törött autóról sokmindent le lehet szedni - persze ehhez kell a szakember. De a pl. hátulról zúzták össze, attól az első fékei még lehetnek kincstári állapotban. Persze csak a szerkezetre gondolok - új tárcsa, betét (+ esetleg fémszövésű fékcsövek) kell a cserekor.
Department of Redundancy Department
akasp
senior tag
tudom, hogy mit fogok venni: bugatti veryon-t 750000 fontért. 1000 lóerő, a sebbességet le kellett korlátozni 400 km/h-nál 100-on 2,5 mp alatt van
Soak
veterán
igen, ez igaz, körbe kérdezek, és a lángot még ma felhivjuk
karib
addikt
Majd Dodi mesél az övéről, én csak ennyit tudok, hogy neki 150 LE-ről chippelt TDI-je van.
A mai dízelek nagyon ki vannak hegyezve, nem szabad tőlük félmillió km futást elvárni, mint a hajdaniaktól (anno a 2,5 literes, 5 hengeres Audi TDI tudott 115 pacit, és már az is hűde erős volt). Valahol itt írták, hogy az 1,9-es JTD/CTDI moci tervezett élettartama 150e km... nemtom, hogy igaz-e, de el tudom képzelni. Persze ez egy statisztikai szám, nem kell tőle megijedni.
A kenés szerintem nem játszik itt szerepet, egyformán jó kell legyen az egész fordulatszám tartományban. A turbó egyfojtában pörög, ahogy a kipufogógáz hajtja - szabályozni általában két szeleppel szokták, egy van a kompresszor (szívó) oldalon, egy meg a turbina (kipufogó) oldalon. Ezeket többnyire ma már a motorvezérlő igazgatja, hogy minél vezethetőbb karakterisztikát kapjál - ne legyen akkora turbólyuk, rúgásszerű teljesítményugrás, ami a tapasztalatlan vezetőt bajba sodorhatja. Tehát többnyire így néz ki a dolog, ha a motor fordulatszámának növekedését nézed:
- eleinte nincs töltőnyomás, gyenge a motor
- éled a turbó (már eléggé pörgeti a kipufogógáz), hirtelen jönne egy rúgás - ilyenkor szoktak kicsit elereszteni a nyomásból, hogy egyenletesebb legyen
- szépen engedi felépülni a teljes töltőnyomást az elektronika
- már túltöltene a turbó, ezért engednek el valamennyi töltőnyomást, hogy a beállított maximumon maradjon
Legtöbbször ezt a fokozatosságot iktatják ki, hagyják a turbót tölteni, ahogy bír - ezért azt fogod érezni, hogy alacsonyabb fordulaton hirtelen nagyot húz majd. Érzésre gyorsabb lesz az autó, mint valójában, de hát ez is számít. Arra kell figyelni, hogy ne érjen felkészületlenül a hirtelen teljesítményváltozás, pl. kanyarban, vízen stb.
Emellett lehet emelni a felső turbónyomás határt is, általában a turbó többet tud, mint amennyit az elektronika enged. Adsz hozzá még üzemanyagot, és már kész is a plusz teljesítmény.
Department of Redundancy Department
karib
addikt
Egyvalamit mindenképp érdemes megtenni: jó olajat használni, és gyakran cserélni. Persze a gyárak ma már 15-20-30e km-t adnak meg, de ez egy vicc. Elhasználódik az olaj, és ne feledd, hogy az olaj keni a turbót is. Szerintem jó befektetés 10 ezrenként lecserélni az olajat és szűrőt, plusz légszűrőt (pláne a poros Bp-n), de üzemanyagszűrőt is lehet gyakran.
Emellett pedig a turbóra érdemes vigyázni - gondolom tudod, hogyan. Egyrészt indítás után adj pár másodpercet, hogy a turbóban is átfordulhasson az olaj, másrészt pedig amíg nem érte el az üzemi hőfokot, addig ne pörgesd (ez szívómotorra is áll, de a turbót még könnyebb tönkretenni). Megálláskor nem szabad hajtás után kapásból leállítani. Főleg autópályáról lehajtva nem szabad azonnal lekapcsolni a motort, akkor akár egy percig is érdemes hagyni alapjáraton hűlni, de városban is érdemes pár másodpercet várni, mielőtt leállítod. A turbó soktízezerrel pörög, kell neki idő, amíg lelassul - ha a motort leállítod, akkor nem lesz kenése a még épp lepörgő turbónak. Egy ideig bírja, aztán szép lassan megadja magát (plusz a felhevült olaj is összekocsonyásodhat és eltömi a furatokat, szintén nem jó).
Emellett érdemes jó minőségű gázolajat tankolni, a közvetlen befecskendezésű mocik nagyon kényesek a szennyeződésekre, a változó geometriájú turbók meg a tökéletlen égésre (sok korom).
Department of Redundancy Department
tomcica
addikt
Nem terveztem 200 ezer km-tol tobbet belehajtani,sot lehet 150 ezer sem lesz.Utana csere van kilatasba.Amikor az elettartamrol kerdeztem,arra gondoltam hogy nem adja be a kulcsot mondjuk 50 ezernel.
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol nalunk az is van)...
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol,nalunk az is van boven)...
Telen melegitem a motort indulas elott(ezt ujabban nem javasoljak,de nem erdekel) 5-10 percig.
Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak....
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
tomcica
addikt
Upsz 2x ment,szaggat a net....sorry
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
#00809728
törölt tag
Szasz!
Mivel ugy invitáltak igy megosztom a tapasztalataimat.Nem rossz a chip tuning mert rendesen huz rajta de én akkor sem ajánlom.
2 féle chip van.
van az egyszerü amit ugy 15.000-40.000ft-ig árulnak simán egyszerüen rádugod majd az eredeti adatokat ő átkeveri és egy kis teljesitménynővelést fogsz vele elérni.
Sok esetben ugy hírdetik 20 de akár 40% LE tőbblet.Itt még esetleg az a bibi is előfordulhat ha éppen a jó Magyar utjaink eggyikén véletlenül az egyik láb elmozdul a chipnél.Akkor legjobb esetben megáll az autó ugy tudom.....Lool
2 a teljes szoftver átírás amiről bővebb felvilágosítást itt tudnak neked adni
[link] de azt hiszem anno már ezt írtam.
A kettő nem ugyanaz tehát nem keverendő.
Bocsi nem csak neked szol....
Hogy egy profi optimalizálást végezzünk, az eredeti szoftvert kiolvassuk, majd ezt dolgozzuk fel. A gyártó által meghagyott tûréseket kihasználva optimalizáljuk a szoftvert a teljesítmény, nyomaték, élettartam, fogyasztás és szennyezõanyagkibocsájtás maximális szem elõtt tartásával. A szoftver módosítása tapasztalaton, teljesítmény- és füstgázmérésen alapul.
#00809728
törölt tag
Szasz!
2001 ota van diesel autóm
2.0hdi [link] amit itt chippeltettem nagyon meg vagyok vele elégedve.30.000km körül vettem a pug 206-osomat semmi más nem került a mociba csak a srác álltal előírt uj szoftver.
90.000km körül adtam el néha hajtottam is de mindig betartottam az írott ill íratlan szabályokat egy diesel esetében.Tehát ha mész ezerrel ne állítsd meg a mocit hanem kicsit járasd alapjáraton és csak az után állítsd le.
Hidegben én minig járattam egy keveset mielőtt elindultam vele.Ez itt megosztott valaki megfogja valaki azt mondta nem kell.
Itt nem a motorról van szó hanem a ledermett olajról szerintem de ebbe nem akarok belemenni.
Pug 90.000km után is ugy mükődőtt mint egy kis Doxa kimértük a kompressziot és semmi változás.Igaz én a 15.000km olajcserét mindig betartottam és vagy Castrolt ill mobilt rakattam bele.
Most egy Seat leon cupra 19pdti tulaja vagyok előzző tulaj kinti foszer belerakatott egy sima egyszerü lábas chippet +20paci kb.Én ezt sajnos nem vettem észre és elvittem ahoz a sráchoz akit feljebb is belinkeltem.Ő átírta a teljes gyári szoftvert 2 féle van nála sportos ill a normál.Én minig normált rakattam bele.Tehát ő felhozta a szoftverrel ugy 25% tehát kb 200ló felett volt már.Ezt akkor még nem tuttuk.
Elmentem egy ő álltala ajánlott céghez és kimérettem a mocit.212 paci.
Felhívtam és szoltam neki valami nem koser mert 151le-212 az nagyon sok lett.
Ő sem hitte el ezért tőbbszőr is átnézte a progiját de azt mondta max 187 pacis lehet tőbb nem.
Mivel minden gyári az autón sem turbo sem más nem lett megpiszkálva igy egy szerellővel elkezdtük átnézni a mociteret.
Hát a motor oldalában volt egy elég furcsa kis szerkezet amire +20% volt ráírva.Ezt kiszedtük és igaz kicsit gyengébb az autó de valahogy az én lelkemnek jobb.
Viszont ezt neked is leírom.Mivel ezek nagy nyomásu dieselek és egy nagynyomásu pumpa nyomja be az üzemanyagot ami szerintem a legdrágább cucc igy mindig arra kérem a tulajokat rakjanak bele + üzemanyagszürőt.
Mivel a nagynyomásu pumpában van szürő de ha eltőmődik a gyártok nem ugy csinálták meg,hogy bocsi ezt kiveszem és berakok egy másikat és kb 5.000ft hanem a nagynyomásu pumpát komplett cserélik ami 250.000-450.000ig is terjedhet.
Én a pug ill a seat esetében ugy csináltam megnéztem hol a gázolajszürő és az elé betettünk egy sima egyszerü bárhol kapható 220ft diesel szürőt.
Ugyanis csak egyszer tankolj rossz kuton.
#00809728
törölt tag
A.G.A ők is foglalkoznak tuning sprot cuccokkal.Pld ha megnézek Janika autóját akkor látod Sprako cuccok vannak rajta nekem is olyanom van csak nem a sport hanem az ennél gyengébb kék versió.De megállok bárki előtt.
#00809728
törölt tag
3 olyan srácot ismerek akinek diesel hdi,tdci,ill pdti mocijuk van és közel vannak a 300.000km tartományhoz.
#00809728
törölt tag
Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak....
Na végre egy olyan ember aki a kocsiját nem munkagépnek tekinti.
Pedig pár dolgot belinkelhetnék pár emberkétől.
pld az autó van értem nem én ő érte tehát nem érdekel.
Következő kb fél éve én ki sem takarítottam.Nem írok neveket nem akarok ősszeveszni senkivel se de ez nálam igen csak surolja az igénytelenség határait.
Soak
veterán
Bocs ezt nem teljesen értem ,számomra ismeretlen ez a márka(G.A?? Sparko?), szándékoztunk Janika véleményét is kikérni tehát akkor lehet azt ajálja.Tudsz valami linket ezekhez a cuccokhoz?esetleg magyarországi forgalmazot is?
karib
addikt
A.G.A. = székesfehérvári cég asszem.
A másik meg Sparco akart lenni sztem, ami egy mindenféle sportfelszerelést gyártó cég (pl. ülések stb. stb.). www.sparco.it
Department of Redundancy Department
#00809728
törölt tag
Szasz!
Bocsi siettem és nem néztem át mit írtam.A.G.A igen Szfvári cég de láng termékeket forgalmaznak ugy tudom.
Sparko= Sparco.
[link] ő neki van egy boltja a Blahán Corvin áruzás 2 emeletén.Na ő beszezi ami neked kell.Hivatkozz rám Dodi72 akinek ano pugja volt.
[Szerkesztve]
Soak
veterán
ÉRterm, sparco, igy már tudom . Most ahogy faterommal beszélgettem leesett ,hogy van egy jó ismerősünk akinek autobontoja van és ő a Láng cuccokat nagykeráron kapja ,szóval ő megkérdezi a brembot is
U.i.: Bemegyek lehet oda is, hivatkozok rád, mondom ,hogy irja a számládhoz a féket
#00809728
törölt tag
Scream te vagy az???
Soak
veterán
Őő, sok énem van de Screamnek egyiket se hivják
#00809728
törölt tag
Hat pedig nagyon hasonlítasz rá
karib
addikt
''Pofára'' igen, de azért Scream stílusa utánozhatatlan
Department of Redundancy Department
karib
addikt
És hogy kicsit felélesszük a lelankadt sztrítrészer hangulatot: [link]
Department of Redundancy Department
ZS0
tag
Olyan cucc nincs ami a fogyasztást csökkenti anélkül, hogy a teljesítményt is csökkentené?
Soak
veterán
De van, mégpedig a lábad , egyébként szerintem nincs mert ellent mondana egymásnak ,hogy kevesebb mennyésgü üzemanyagból ugyanannyi energiát állitsunk elő mint több üzemanyagból ,ugy ,hogy az üzemanyag minősége változatlan , de valamilyen szintü optimalizáció biztosan van ami kis mértékben csökkenti a fogyasztást de szvsz a gyártók nem hiszem ,hogy ne használtak volna ki minden tartalékot
Integra
titán
pfff, váháhá, ezt az isten barmát
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
ZS0
tag
Azt gyakran használom
Akkor kérdezek még hülyeségeket: szerintetek 99-es vw polonak ki lehet alakítani az elejét olyanra mint az új poloké? Sajnos összetört az eleje ezért ki kell cserélnem, akkor már valami extrát szeretnék rátenni.
ZS0
tag
Úgylátszik kemény kérdés volt
karib
addikt
Valszeg VW-specifikus fórumban okosabban tudnak hozzászólni Elvileg megcsinálható, mert mindent meg lehet csinálni - mondjuk bontóban szerintem a régebbi elemek vannak többségben, az új pofa sejtésem szerint drágább.
Abba is érdemes belegondolni, hogy a legtöbb ember nem szereti az átalakított autókat, tehát az eladáskor ez nehézséget okozhat. Én is jobban szeretem a korhű autókat - ami nem gyári és időazonos lámpa, lökhárító, kormány stb. van, az nekem már általában gyanús.
Department of Redundancy Department
ZS0
tag
Sajna nem találtam olyan vw polo forumot a neten ahol élet is van. Majd konzultálnom kell egy szerelővel.
Biztos lesz olyan akit az átalakítás elriaszt, de olyanok is lesznek majd akiknek kifejezetten tetszeni fog (remélem). Nekem is jobban bejönne egy külsőre újfajta polo a régi árán...
I_Am
veterán
Keresd meg őket. Nagyon jó áron és garantált minőségben dolgoznak. Sőt kedvezményt is kaphatsz, ha felteszel egy matricát a kocsira tőlük.
[link]
Én is hozzájuk viszem majd az Audit az első hátsó spoiler cserére.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
karib
addikt
Csinálnak Lamborghini orrot is a Polóra akár
Biztos nagyon értik a dolgukat - egy-két munkájuk kimondottan jól néz ki, meg a versenyautók, de a többi határozottan ijesztő.
Department of Redundancy Department
ZS0
tag
Király oldal, csak elég drágák, nekem meg nem kell egyedi spoiler meg hasonlók, elég lesz valami mezei is ahoz meg viszonylag olcsón hozzá lehet jutni sztem.
#00809728
törölt tag
Egyosztálytársam is csináltatott velük egy bogárhátu alvázából valami franko kis lambo féle replicát.
3misibe állt meg neki cakkli-pakkli.
karib
addikt
Nemtom, nem teljesen rendellenes egy ilyen replika? Akármilyen jól csinálják is meg, pont a lényeg vész el, és egy olcsó másolatod lesz csak.
Pláne, hogy 3 millióból már elég ihaj autókat lehet csinálni.
Department of Redundancy Department
ZS0
tag
Uhhh 3 misi.... Kép van róla? Ha lenne fölös pénzem én is csináltatnék valami cool verdát az tuti. Aztán csak műszakilag ne legyen vele gáz
#00809728
törölt tag
Napokban volt bent a Képesben mert eladja.Bocsika rosszul tudtam nem lambo féle hanem lotus féle lett a drágaságom.
ZS0
tag
Gondolom 3 milláért nem tudja eladni!?
#00809728
törölt tag
Nem tudom nem beszéltem vele nyaraltam.Azt tudom valami benzines audi nyavaja van benne.Hát 3 milla körül szeretné eladni mert jőtt a csalad és kell egy egyterü féle.Amugy tényleg szép és nagy a hasonloság az igazira.
karib
addikt
Most olvastam, hogy a frissített E osztályos Mercedesből kihagyták az anno nagy újításként beharangozott SBC félelektronikus fékrendszert. Nagy csendben. Fura - lehet, hogy nem vált be, vagy csak túl drága? Pedig azt mondták, hogy nemsokára jönnek a teljesen elektromos fékek.
Az adatlapokat nézegetve az is szembetűnt, hogy az E63 AMG-n elöl 6, hátul 4 dugattyús fékek vannak - na, az durva
Department of Redundancy Department
BaKeSZ87
senior tag
Sziasztok! Remélem tud nekem segíteni valaki, csak arra lennék kíváncsi hogy mibe kerül egy sima, alap középdob egy Corsa B-re. Thnx!
Viewsonic
aktív tag
BaKeSZ87
senior tag
Zsír
szatocs
őstag
Nem rossz...
=== Szatocs ===
#00809728
törölt tag
Max 25.000ft de nem gyáriba.
[Szerkesztve]
BaKeSZ87
senior tag
Csak mert a mostani magától szétnyílt, de úgy néz ki hogy csak meg lesz heggesztve. Thnx.