Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
- Tudástár RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [parandroid:] KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- [Re:] [aquark:] Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Viewsonic
aktív tag
avagy a kockák felé megnyílik a világ
Aprilia Mille R Factory rox! :D
GeorgeBerger
tag
bravó
karib
addikt
Monitorról nicket választani nem überkocka dolog...?
Department of Redundancy Department
Viewsonic
aktív tag
csak ezen a forumon ez a nevem! és elfogult vagyok a minőségi cuccokért 1998 óta minőségben látom a dolgokat de ha gondold átregelem magamat
pl: földközi-re
[Szerkesztve]
Aprilia Mille R Factory rox! :D
karib
addikt
Tényleg? Már azt hittem, erre kereszteltek A sok Dzsenifer és hasonlók között ma már sosem lehet tudni
Menthetetlen vagy De ha az anyázós stílust így vissza tudod fogni, egész jól megleszel a többiekkel itt a fórumon
Department of Redundancy Department
szatocs
őstag
Jó rohadt nagy off topic lett ez...(már csak ezért sem rakom ezt offba)
=== Szatocs ===
Matthew
senior tag
Senki nem tud segíteni: #3674???
Scream007
őstag
gyááááááá,
Ennek szinte fütyül az lefujója vagy mi.
amugy ez mire is jó és hol van motorban mert jó lenen technikailag is tudni mi ez nem csak azt hogy kiba jó hangja van váltáskor, vagy amikor a turbo bekapcsol akkor vagy mikor is van?
Megnéztem a maradék videot is, azért azt nem gondoltátok hogy az m6ot le lehet nyomni, holni ksi lancerrel
Amugy a fehér evonak vana legjobb hangja.
[Szerkesztve]
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
szatocs
őstag
Mikor a turbó levegője gázelvételkor már nem kell a motornak, ez a lefújó nyomja ki a felesleges levegőtöbbletet - asszem.
=== Szatocs ===
karib
addikt
Egy képpel valszeg többre mennénk.
Ami még hasznos infó lenne: hány lyuk van rajta, illetve mekkora méret (col átmérő és szélesség). Illetve most milyen autón van/volt?
Department of Redundancy Department
Scream007
őstag
nagyon odaver, köszi
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
karib
addikt
Turbófeltöltő működése: [link]
Department of Redundancy Department
szatocs
őstag
''karib'' linkjéről:
A lefúvó, szuszogó, blow-off szelep, becenevén BOV: Amikor az intenzíven gyorsító turbós autó vezetője hirtelen leugrik a gázpedálról - például mert sebességet vált - a nagynyomású levegőnek hirtelen nincs hova mennie, mert becsukódik előtte a pillangószelep. A sarokba szorított légoszlop rögvest leállítja, lelassítja a turbó lapátjait is, és elindul visszafelé. Ez egyrészt némi sokk a szerkezetnek, másrészt így a turbónak a következő gázadáskor újra fel kell pörögnie, ami időbe kerül. Ezeket védi ki a BOV, ami egyszerűen kiengedi a beszoruló levegőt egy vidám füttyszó kíséretében.
=== Szatocs ===
karib
addikt
Gyerekek, most vettem egy ilyet [link], hogyan tudnám tuningolni? Valahogy olyan lassú - egy Impreza is lenyomott a pirosnál
Department of Redundancy Department
Scream007
őstag
thx thx egyre okosabb leszeka végén
Akkor ezen a képen hol kéne lennie enneka bov szelepnek??? [link]
[Szerkesztve]
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
szatocs
őstag
Jó szar
Mondjuk tényleg nem kéne, inkább valami honda
=== Szatocs ===
szatocs
őstag
Viewsonic
aktív tag
karib
addikt
A kompresszor oldalon, néha egybe van építve a turbó házával - ahogy a cikk is írja, a pillangószelephez vezető úton kell legyen, hogy annak záródásakor az ott feltorlódó levegőt ki tudja ereszteni.
A másik oldalon is van egy szelep, a wastegate - ez meg a turbina oldalon szabályozza a nyomást: minél jobban nyomod, annál több a kipufogógáz, annál jobban pörgeti a turbinát... aztán egy fokon túl már sok, és akkor a wastegate elengedi a kipufogógáz egy részét a turbina mellett (továbbmegy a kipufogóba, de nem ''tekeri'' már a turbinát).
Nos, ezekkel a szelepekkel meg egyéb trükkökkel lehet sok érdekeset csinálni, mint pl. ALS.
Department of Redundancy Department
szatocs
őstag
Nem hiába HKS - t nyomtam be, nálam igényes turbónál csak ő jöhetne szóba.- Persze ahhoz már pénz is kell.
=== Szatocs ===
hobizoli
nagyúr
Az intercooler es pillangoszelep kozott agazik le, es az Ambient Air-nel csatlakozik be egy vakuumvezerelt szeleppel.Aamikor gazelvetelkor a pillangoszelep bezar, a szivosorban mogotte azonnal vakuum lesz, es az innen odavezetett vezerlocsovel megnyitja ezt a szelepet a turbo elott, es az beszippantja visszafele aramlo levegot.
hobizoli
több drón kell ;P
hobizoli
nagyúr
Nem Kovasz volt egy Honda-val...?
hobizoli
több drón kell ;P
hobizoli
nagyúr
Attol fugg, nyitott vagy zart rendszeru a BOV
hobizoli
több drón kell ;P
Matthew
senior tag
Igaz.
Szóval ilyen:
15 colos, 5x112-es osztókörű, A4-re és társaira jó.
karib
addikt
Ránézésre passz - talán próbáld meg a gumis topikot is: [link]
Amúgy egy tipp: észbontóan drága lesz a műanyag kupak
Department of Redundancy Department
szatocs
őstag
A szép hang nyitottnál van csak, tudomásom szerint
De ha nem, javíts ki.
=== Szatocs ===
Matthew
senior tag
Van ilyen topik??? A fene, hogy eddig nem találtam...
Köszi, megkérdem ott.
Tom, hogy nem lesz túl olcsó de mindenképp kell.
GeorgeBerger
tag
Majd lelopja valamelyikről..
Scream007
őstag
mosta középső csavarfedélről vagy magáról a kis szelepsapkáról van szó?
mondjuk mindkettő ellopható
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
karib
addikt
Nem hinném, hogy a szelepsapka okozná a gondot
Department of Redundancy Department
karib
addikt
[link]
Durvít a BMW. Új motorok az X3-ban:
3.0sd: biturbó sorhat @ 286 LE (535d + 14 LE)
2.5si: 2,5 sorhat @ 218 LE (ez már volt az 5-ösben)
3.0si: 3,0 sorhat @ 272 LE (eddig 265 volt a legerősebb az 1-esben)
Elég komoly számok - gondolom majd szépen átszivárognak a többi modellbe is.
Mellesleg belülről egész tűrhetően néz ki ez az X3. Elölről a frissített már egy fokkal jobb. Hátul viszont borzalom - ahogy a legtöbb mai BMW.
Department of Redundancy Department
Scream007
őstag
az a kör ahol az embléma is van???
olyat lehet kapni utángyártottat értsd ua mitn gyári csak negyedébe kerül y2000be szerintem.
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
Scream007
őstag
Nekem így már szimpi az x3, előtte nem tetszett, szinte majdnem x5.
A turbóval játszanak meg az elektronikával Münchenben , Innen 1 lépés hogy a benzinesbe is tegyenek végre biturbót Fogyasztás nagyon meggyöző egy terepjárónál szerintem, 10L alatt mind.Nekem mondjuk a 320si tetszik az újak közül.Az 5ösből tették át a motorokat picit változtatva.
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
Scream007
őstag
Multkor volt szó az M6ról a ásik topicban.
Na legújabb lóerő újságban ottvan egy kis privát cég felpakolta 620 lóra
kompresszoros hűtés+miegymás, durva nagyon és az volt akkor a dilema, ud e 300 fölött menni, hát tud 330cal papír szerint, ez a 620 lovas szóval az 507es ménes is megközelíti ezt szerint, lehet pont 300 a vége.
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
Matthew
senior tag
A középeső takarólemezről van szó de nem arról a pici kör alakúról hanem a nagyról ami a csavarokat is takarja. És az ilyen hullámos izé, annyi hullám van benne ahány küllős a felni...
karib
addikt
Hányszor mondjuk, lesz 3 literes benzines biturbó is nemsokára 306 paci. Ha úgy vesszük, a 272 LE szívóhoz képest alig több, de teljesen más lesz a karakterisztikája az biztos, alulról nagyon bikául fog húzni minden bizonnyal, míg a szívó pörgősre van kitalálva.
Ugyanígy szerintem egy kompresszoros M5/M6 biztosan egészen más, mint a gyári. És nem feltétlen jobb. Oké, erősebb, de közel sem biztos, hogy ugyanolyan jól kiautózható. Pl. a kompresszor is több súly az autó orrába, nem biztos, hogy jót tesz a súlyelosztásnak. Világos, hogy jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de ezek közel sem mindent eldöntő tényezők (lásd még: neves és hozzáértő újságírók és pilóták mennyire tudnak szeretni, dicsérni halál egyszerű autókat, pl. Peugeot 205 GTI, Saxo VTS, Mazda MX-5 Miata, Lotus Elise stb stb).
Persze bármit meg lehet oldani - nyilván az M5/M6 tervezésénél is bele kell férjenek egy adott költségkeretbe. Már így is bőven overkill a legtöbb ember számára Meg hagyni kell valami fejlesztési lehetőséget a következő generációs autónak is
Department of Redundancy Department
GeorgeBerger
tag
Mennyi lehet egy kompresszor, maximum 50 kiló?
1700 kilónál már nem töknyolc ennyi plusz súly elől vagy hátul?
1100 kilónál már mást mondanék.
A kompresszor a karakterisztikán nem sokat változtat.
Scream007
őstag
''Világos, hogy jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de ezek közel sem mindent eldöntő tényezők''
neked nem nekem igen
3.0 biturbo ide vele
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
karib
addikt
Plusz csövezés stb, nem tudni, számít-e - csak egy tipp.
A kompresszor pedig az alsóbb fordulatszám tartományokban képes alaposan megtolni a nyomatékot és a teljesítményt, tehát eléggé más lesz a karakterisztikája a motornak. Sőt, alaposan bele kell nyúlni a motorba egy feltöltő beépítésekor, és igazából nem tudni, hogy milyen kompromisszumokat kell kötni az átalakítás során. Ha meg ész nélkül aggatják rá a kiegészítőket, lehet, hogy fékpadon és papíron állati jó lesz, de valójában barátságtalan, netán hamar szétesik.
Csoda nincs - valahol mindig engedni kell egy kicsit. Lehet, hogy sokkal brutálisabb egy kompresszoros M5/M6, de meglehet, hogy nem akkora élmény vezetni, mint a sikító atmoszférikus V10-est. Vagy csak más, kinek épp mi tetszik. Nem igazán lehet abszolút győztest hirdetni - nem csak gyorsulásból és végsebességből áll a világ
Department of Redundancy Department
karib
addikt
Na, a 3.0 biturbó pont nem neked való. Inkább egy nyugis, nyomatékos motor lesz, nem annyira tépnivaló. Amolyan V8-helyettesítő. El tudom képzelni - már az 528 is úgy jár, mint egy villanymotor (a sorhat ugyebár eredendően egy kiegyensúlyozott konstrukció), most ezt megtoldják 1,5x teljesítménnyel és 2x nyomatékkal... mmm. Kellemes, haladós, de nem ugrálós-sportos. Nekem ez a tippem.
Persze lehet majd rajta tekerni könnyen, de ahhoz, hogy igazi vadállat legyen, ahhoz valszeg erősen át kell építeni, mert láthatóan nem csúcsteljesítményre hegyezi a BMW (értsd: kisebb turbók a jobb reakcióért, cserébe kisebb a maximális légszállítási képesség is, ami egy egyszerű ''csavarjuk fel'' tuningnál már hamar limitáló tényező letet...).
Jó dolog a gyorsulás, én is azért vettem turbós autót Mégis, a városban néha élvezetesebb (és tán gyorsabb is) volt a Swifttel cikázni (pláne tavasszal kopott téli gumikkal... 20-al kanyarodva már úgy csikorgott, hogy csak na ). Szerencsére maradt még a családban Suzuki, így néha nosztalgiázhatok
Department of Redundancy Department
GeorgeBerger
tag
50 kiló szerintem max. mindennel együtt, de amúgy a fene tudja.
A kompresszor ugyanolyat tol, mint a turbó, csak turbólyuk nélkül, nem? Legalábbis az amerikai mechanikus feltöltők ezt produkálják.
karib
addikt
Függ a kompresszor típusától is - nem vagyok annyira járatos, de van több konstrukció (Roots, Eaton stb.).
A turbó jobb hatásfokkal dolgozik, lévén a kipufogógáz mozgási energiáját használja a sűrítésre. Persze ez némi plusz terhelést ró az egész rendszerre (nagyobb a kipufogási ellenállás vagy mi), de összességében a nagyobb teljesítmény ezt messze kompenzálja. Probléma a turbólyuk, amit már mindenféle okos megoldással minimalizálni lehet, pláne ha nem csúcsteljesítményre hegyezed a motort, hanem barátságos teljesítményleadásra.
A kompresszort a motor hajtja közvetlenül, tehát nincs késlekedés, alul is jól húz (ahol ugye a legkritikusabb, pláne kis motoroknál). Ellenben meglehetősen nagy a teljesítményigénye, a felsőbb fordulatszám tartományokban már el kell engedni a töltőnyomás egy részét, mert túl sok - a kompresszor áttétele pedig fix, tehát ott nem tudsz variálni, tölt végig, mint a barom, legfeljebb nem használod ki. Tehát nem épp gazdaságos.
A kompresszor további hátránya, hogy eléggé fix - lehet tuningolni persze, pl. a hajtás áttételek változtatásával, de egy turbós autó könnyebben piszkálható szerintem.
Tehát nem fenékig tejfel, mindkét konstrukciónak megvannak az előnyei, hátrányai - sőt, pont hogy egymást kiegészítik. Innen is jött az ötlet a VW TSI motorhoz - alul kompresszor, felül turbó. Abban is egy elektromos tengelykapcsoló lekapcsolja a kompresszort úgy 3000 rpm körül, hogy feleslegesen ne zabáljon teljesítményt.
Más érdekességek is vannak, pl. elektromos hajtású/rásegítésű turbók, kompresszorok - de ezek még nagyon gyerekcipőben járnak számos mechanikai nehézség miatt. Pedig az ötlet zseniális - alul segítsen rá elektromos hajtás a turbóra, úgyis megvan hamar a töltőnyomás és akkor már minden szuper. Csak megcsinálni nehéz Talán majd ha áttérnek az autók 42 voltra.
Másik ötlet: kompresszor fix áttétel helyett kapjon egy pici CVT váltót, és akkor felsőbb tartományokban nem töltene annyira túl... bár lehet, hogy túl bonyolult (nem mintha a TSI egyszerű lenne).
Department of Redundancy Department
Scream007
őstag
Életembe 5x ha csikorogtattama kocsit, az olyna ovis.
Amugy se vennéka ostaniból semmit meg a e46ból se, e36 m3 rulezz, jólehet rá kell dobnom vagy 2 millát hogy jó állapotban legyen de akkor még mindig csak 5 guriga és lenne egy olyna autóm ami elég ütős azért
Ma nevettem egy swiften jól kikapartatta az autat odarajzolt a betonra, csak szegényke nem volt ura ahelyzetnek majdnem oszlopnak csapta az oldalát, olyna 20-30cmen mulott.
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
G@ben
addikt
A kompresszor a felsőbb tartományokban túltölt? Szerintem inkább kevesebbet tol. Vannak autók, amiknél a Roots-kompresszor elé bekötöttek egy turbot (a kompresszorba nyomja a levegőt) és a nyomatékgörbén nagyon szépen látni, amikor megindul a turbo.
Egyébként 1-2 hónapja bejelentettek egy kompresszort, ami kétsebességes.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
karib
addikt
Amíg korlátos a költségvetés, én is a saját fejlesztések híve vagyok
Következő lépcső, amikor már megengedheted magadnak a gyári jót.
Ha meg ezen is túl jutsz, akkor már azt csinálsz, amit jónak látsz Pl. kompresszoros M6-ot
Department of Redundancy Department
karib
addikt
Többféle kompresszor konstrukció létezik - lehet, hogy van olyan, ami inkább fölül lódul meg igazán, de ilyet szerintem inkább dragsterben használnak, mint hétköznapi autóban.
Ha már a turbó is tölt, akkor föléje minek kompresszor? Mármint közútra.
Department of Redundancy Department
G@ben
addikt
Konkrétan az új Miniket szokták így tuningolni, hogy rátesznek egy turbot is. Csak azt akartam mondani, hogy egy nagy teljesítményre hangolt közúti autónál jól jöhet a turbo, hisz nem környezeti nyomású levegőt szív a kompresszor, hanem nagynyomásút, ami a teljesítmény szempontjából előnyös. Én úgy tanultam, hogy a kompresszor inkább lent tol, a turbo meg felül lódul meg, de nagyon.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
karib
addikt
Igen, ezt írtam én is, nem? Lehet, hogy nem lett 100% az írás, pedig 2x átfogalmaztam.
A kompresszor egyre nagyobb nyomással tölt, ahogy nő a fordulatszám. Egy fokon túl már nem tudsz mit kezdeni vele, ezért le kell szabályozni. Tehát nem a kompresszor nem tudna többet, hanem nem tudsz több levegőt préselni a motorba
Department of Redundancy Department
G@ben
addikt
Végülis igen.
Csak kérdezted, hogy minek oda a kompresszor, de szerintem közúton azért nem baj, ha alul is húz valamennyire.
Ez a rész volt nekem kicsit fura:
''A kompresszort a motor hajtja közvetlenül, tehát nincs késlekedés, alul is jól húz (ahol ugye a legkritikusabb, pláne kis motoroknál). Ellenben meglehetősen nagy a teljesítményigénye, a felsőbb fordulatszám tartományokban már el kell engedni a töltőnyomás egy részét, mert túl sok - a kompresszor áttétele pedig fix, tehát ott nem tudsz variálni, tölt végig, mint a barom, legfeljebb nem használod ki. Tehát nem épp gazdaságos.''
Ezért kérdezem, hogy felül túltölt? A fix áttétel miatt szerintem éppen kevesebb levegőt tud ott betolni, mint amennyit a motor igényelne.
[Szerkesztve]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!