Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#157951) Qru válasza freeknight (#157950) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Fizetés előtt lehúzza a pénztáros és levonja a kedvezményt a végösszegből.

#nincsbennetarcsi

(#157952) aero. válasza Qru (#157948) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Most vettem egy Yuasa-t (YBX5019), 5 év van rá. Mondjuk a mosolyom nem volt őszinte, mikor a futár kezembe nyomta a 25 kilós akksit ébredés után. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#157953) molnarpeter válasza vacs (#157946) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Kauffer kínál extra garit pár márkához.

(#157954) molnarpeter válasza aero. (#157952) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Svéd Biltema is sok évet ad, hanyatló nyugat, de innen sajna már nem nagyon tudom érvényesíteni :D

(#157955) Qru válasza aero. (#157952) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 5 év az nagyon korrekt. :K

#nincsbennetarcsi

(#157956) molnarpeter válasza molnarpeter (#157954) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Meg is van [link] silver calcium (Ford használta egy időben sokat, ottjártunkkor a sima árában adták) 62 Ah, 4 év garancia. Mondjuk a riasztó miatt óvatosabb vagyok, 1-2 hét állás után már töltöm, főleg most a hidegekben :D

[ Szerkesztve ]

(#157957) Gaben92 válasza aero. (#157952) üzenetére


Gaben92
őstag

Dettó. Yuasa S46B24R-re 5 év garit kaptam. Pedig nálunk itt a hanyatló északon a garival nagyon szeretnek spórolni...

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#157958) Qru válasza molnarpeter (#157956) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az milyen riasztó? Nekem 8 hét után is pöccre indult a gép a gyári riasztóval. Igaz az enyémben 65Ah-s van. :D

#nincsbennetarcsi

(#157959) molnarpeter válasza molnarpeter (#157953) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Electric Power/Jász akku, illetve Banner akkura lehet kapni +1 év garanciát 5999-ért, meggondoltam magam :DDD [link]

Unix viszont nagyon rugalmasan kezeli kb elég, ha le van merülve, és már adják az újat.

[ Szerkesztve ]

(#157960) aero. válasza Qru (#157955) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Én is úgy vélem. Tekintve, hogy a gyáriak bírnak 7-9 évet, egyáltalán nem rossz ajánlat az 5 év ezekre.

(#157961) ZeroX92P


ZeroX92P
tag

Tudtok ajánlani valakit Pesten aki hozott anyagból megcsinál egy olajcserét?

(#157962) Magnum_ válasza ZeroX92P (#157961) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Reitter F utca Gumi Profi Team.
Amikor meg amator voltam es nem magamnak csinaltam az olajcseret, ott vallaltak igy, hogy en vittem az anyagot.

I humbly and respectfully decline™

(#157963) ZeroX92P válasza Magnum_ (#157962) üzenetére


ZeroX92P
tag

Írtad őket pár napja, az alapján hívtam ma őket, de hozottból nem vállalják.

(#157964) molnarpeter válasza ZeroX92P (#157963) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szereldmagad.hu nem játszik? Nem nagy ügy, meg kell nézni a szűrő és a leeresztő nyomatékot, meg húzni kesztyűt (és piszkolható ruhát).

(#157965) Magnum_ válasza ZeroX92P (#157963) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Mar nem vallaljak? :Y
Jelenleg passzolok akkor...
Szereldmagad, ha mered vallalni (nem rocket science az olajcsere es ha magad csinalod, akkor tuti)

I humbly and respectfully decline™

(#157966) ZeroX92P válasza Magnum_ (#157965) üzenetére


ZeroX92P
tag

Hát lehet hogy szereldmagad lesz belőle, még sose csináltam, meglátjuk :D köszi azért.

(#157967) F_Zolee válasza ZeroX92P (#157966) üzenetére


F_Zolee
veterán

Ugyan nem hozott anyag a lényeg de m3 bevezetőnél van az olajmező. Ott jó áron adják a dolgokat így az odavitellel se kell bajlódni.

[ Szerkesztve ]

(#157968) Szada85


Szada85
aktív tag

Az a baj, az ember jobban félti a saját tulajdonát, de azért kiváncsi leszek ki lesz az elsö, aki be meri vállalni: [Büntetöfékezés - mi van, ha simán csak nekimegyek?]

(#157969) #89309696 válasza Szada85 (#157968) üzenetére


#89309696
törölt tag

Erről ismerősöm jut eszembe aki naonaonaon ápolgatja az autót szerinte azzal, hogy járatja meg 60-nal toszorog meg alacsony fordulaton váltogat, merthogy nem terheli hidegen. Aztán meg fél év alatt kb 5 alkalommal lökték majdnem árokba, mert a mögötte felgyülemlő autósok közül valaki megunta és elkezdte előzni húzósabb helyeken. Arról nem is beszélve, hogy egy lassan 20 éves autóról van szó, 270ezerrel meg 8 előző tulajjal...
Ez van mikor a neten terjengenek az olyan faszságok, hogy jajj a hideg motorra ránézni se lehet. Már hatmilliószor mondtam neki, de ő szarik rá a többiekre az ő autója nem lesz hidegen hajtva hát igen, a közlekedés az nem társas tevékenység, ja de akinek az agyába belevésődik a netes hülyeség azt sosem gyomlálod ki belőle. Hatalmas ereje van az internetnek, ha hülyeségről van szó. Majd valaki tényleg árokba löki, akkor megtanulja. Persze annak az anyját aki fellöki.

A múltkor fellapoztam a Gyakorit olajcsere ügyben, csak úgy unalomból, hát majdnem hátast dobtam mikor a teljesen kommersz 10+ éves autókon 5-8 ezrenként, meg félévente olajat cserélnek, mert szerintük az úgy a fasza. Jó...

[ Szerkesztve ]

(#157970) Magnum_ válasza Szada85 (#157968) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Most egyetertek a valaszaval :-)

I humbly and respectfully decline™

(#157971) dj79 válasza Magnum_ (#157970) üzenetére


dj79
senior tag

Lassan kellene venni egy vagy kettő gps modulos kamerát, hátulra meg egy erre figyelmeztető matricát :)

(#157972) tboldi válasza #89309696 (#157969) üzenetére


tboldi
nagyúr

majdnem hátast dobtam mikor a teljesen kommersz 10+ éves autókon 5-8 ezrenként, meg félévente olajat cserélnek

Problem? :P

(#157973) Magnum_ válasza dj79 (#157971) üzenetére


Magnum_
nagyúr

A rendorauton is kell lennie matricanak, hogy rogzites van-e :-)) szoval van alapja annak ellenere, hogy en nem matricaznek.

Na de, gps modulos kamera tema: nyertem mar ugy pert, hogy a valamirol telefonnal keszitett foto exif adata nem csak az idopontot, hanem a gps adatokat is tartalmazta (be ke' kaccsoni mindig!). Mas kerdes, hogy 2020-ban a biroknak meg mindig kb a veres kes kategoria a bizonyitek, de el tudtam magyarazni a 60+ eves bironak, hogy wtf is this shit.

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#157974) #89309696 válasza tboldi (#157972) üzenetére


#89309696
törölt tag

A probléma az, hogy gyakorolnom kell még a hegesztést, mert nem bírta a varratom. :D
[link]

(#157975) Jorus


Jorus
nagyúr

Holnap délután két találkozó között lesz kb 2 órám Bonyhádon. Van ott vmi ajánlott étterem vagy teázó/kávézó, ahova be lehet ülni ennyi időre egy lapossal?

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#157976) EQMontoya


EQMontoya
veterán

Tuning Viper
Kemeny a cucc, de nem feltik? Azert legszuro nelkul, direktbe a turboba szivni a levegot...

Same rules apply!

(#157977) #89309696 válasza EQMontoya (#157976) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ilyen teljesítmények mellett gondolom visszafogja. Meg valószínű előbb lesz alapból is generálos a motor, minthogy a por gondot okozna. Sok ilyen egekbe felvitt autónál nincs semmi szűrés.

[ Szerkesztve ]

(#157978) rbalint88 válasza EQMontoya (#157976) üzenetére


rbalint88
addikt

a legtöbb ennyire drasztikusan húzott autónál max fémháló van a turbó előtt, hogy egész galambokat ne daráljon be. ahogy F.Farkas is írja, ezek annyira üzemórás motorok, hogy nem a portól kopik szét.

(#157979) sutszi válasza #89309696 (#157969) üzenetére


sutszi
veterán

És az ilyen hozzászólásokból lesz teljes képzavar. Mi a kapcsolat a két körülmény között, hogy valaki hidegen nem üvegel és, hogy 60-al toszog? Szerintem semmi... Még a "kis" 1.6 benzin is 70 körül elmegy 2000rpm-en 5-ös fokozatban. Igen melegítem kicsit a motort indulás előtt, és 2-2,5k-nál elváltom amíg nincs üzemi hőfok biztosan. Városban nem is fontos alapvetően ennél nagyobb dinamizmus. Csak az a gond, hogy sok a TDI...az meg más nyomtékkal indul. Sokan meg keverik a nyomatékot, az érzést, meg a lóerőt. Aztán mennek mint az ökör... Ha már meleg a motor akkor meg helyzet adja ki, hogyan pörgetem. Megnyugtatlak, hogy aki 60-al toszog az amúgy is annyival megy...nem a melegítés miatt. Múlt héten is volt egy szép kis torlódás 5-6 autóval, mert egy Swift 60-al toszogott a főúton. Napsütés, jó idő, indokolatlanul cammogott... Van rá egy láda söröm, hogy ő sem melegítette a motort.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#157980) Akos1994


Akos1994
aktív tag

Sziasztok!
Karbantartásmentes Exide akksi csomagtatóban oldalára borult és kifolyt belőle elég sok folyadék. Ez ilyenkor ennyi, kuka? Nem úgy van, hogy nem szabadna ezeknek kifolyniuk?

(#157981) Szada85 válasza #89309696 (#157969) üzenetére


Szada85
aktív tag

Nem egészen értem, mi köze a cikknek ahhoz, amit Te írtál, vagy miként függ össze?

(#157982) dj79 válasza Magnum_ (#157973) üzenetére


dj79
senior tag

Ja, alap, hogy minden is be van kapcsolva a mobilon.
Én a matricázást megelőzésképpen raknám fel, hátha még időben lenyugszanak a sietős crtdi szakmanagerek illetve suvtulkok, bár az elmúlt két évben csak egy ilyennel futottam össze.

Kolléganő autójának jobb hátulját polírozta fel egy néni múlt héten, persze nem ismerte el, merthogy rá lett húzva a kormány. Kereszteződés, de nincs jobbra kanyarodósáv, de néni úgy gondolta, hogy elfér, de csak gyalog ment volna a dolog. Kolléganő felhívott, hogy mi legyen. Mondtam, hogy telefonon kapcsoljon be mindent, hátha jól jön az a pár fotó...

(#157983) CactuS válasza #89309696 (#157969) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Mondjuk az olajcsere, a hideg motor és a 60-nal hasítás között én nem látok összefüggést. A legtöbb gyári olajcsere periódus nem arra irányul, hogy neked még +10 évig autód legyen, a gyakoribb olajcsere hatása nem placebo. Nagyobb motos autók közül nálunk talán egyedül a Stinger v6-nál van 10k-s gyári intervallum. Én mondjuk egy GTI-től sem sajnálnám ezt, de annak is azt hiszem 15k-s vagy több az előírt. Saját autóimban mindig max 1 évig van benne az olaj, ami általában 10k futást jelent.

Szada85: Azért bele nem engedném a parasztba szándékosan, főleg nem pályán, egy légzsákok bekapni nem vicces dolog, hiába van felvétel róla, hogy nem én vagyok a hibás. A legtöbb ilyen baromnak még nem volt nagyobb balesete, fogalma sincs arról, hogy mennyin múlik egy élet egy ilyen helyzetben, ha tudná, vagyis felfogná, akkor nem csinálná. Mondom ezt úgy, hogy az agresszív tolakodóknak szívfájdalom nélkül odatartom a céges verdákat.

Ma reggeli kép egy bölcsi előtt, ahova babkocsikkal is be szeretnének menni.


És még kérdezik a taxisok, hogy miért utálja a fajtájukat mindenki...

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#157984) Integrale válasza #89309696 (#157969) üzenetére


Integrale
veterán

Hany evente kene olajat cserelnem?

"Bad reklám is reklám too"

(#157985) focvis válasza Akos1994 (#157980) üzenetére


focvis
veterán

Szia!

Csak a drága AGM akkuk készülnek felitatott elektrolittal. Vidd el akkumulátor szaküzletbe, hátha tudnak segíteni.
Ami kifolyt, az erős sav, óvatosan vele!

@CactuS: egy GTI ugyanolyan VW, mint a többi, 1 év vagy max. 30 e. km, dinamikus intervallum, azaz a terhelés függvényében lehet kevesebb is.

Szvsz full pazarlás egy 30 k-ra tervezett periódust levinni 8-10 k-ra. (részemről 15-20 k) De mindenki arra cseszi el a pénzét, amire jól esik. Röhögök az olaj topikban, hogy XY max. 8 ezrenként cserél, de ugyanakkor alsópolcos szűrőket rak az autóba.

[ Szerkesztve ]

(#157986) Doki16 válasza CactuS (#157983) üzenetére


Doki16
addikt

GTE gyári előírása úgy képzeld el, hogy két év vagy 30k km. Nevetséges. És sajnos be is tartották, mert mind lízingelt kocsi volt kint Hollandiában.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#157987) CactuS válasza focvis (#157985) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Szvsz full pazarlás egy 30 k-ra tervezett periódust levinni 8-10 k-ra.

Erről szerintem kérdezd meg azokat a Mini tulajokat, akik használtként veszik meg az autójukat mondjuk 100k km felett, gyári előírás szerinti olajcserével. ;]

Doki16: Nyilván betartja, mi is a legtöbb esetben - azért a haszongépjárműveknél felezzük, mert a gyári 40-50k-s periódussal széthullana az összes, így is rohad le elég -.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#157988) polonic válasza focvis (#157985) üzenetére


polonic
félisten

Renault bizonyos motorjaira 30 ezer vagy 2 év a gyári előírás.
Aztán az 1,5 dci hajtókarcsapágya megadja magát a kelleténél előbb. Oké, konstrukciós hiba is. De ha nem tartották volna a 30 ezres olajcserét, akkor eléggé meg lehet hosszabbítani az elhalálozásig tartó időt.

Én sem hagyom az 1.6 dci-ben az olajat 30 ezerig, Isten őrizz. 15-nél csere.

[ Szerkesztve ]

(#157989) MunezXBK válasza focvis (#157985) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Turbósban 10.000-nél ledobom én is.

(#157990) Dluinet válasza CactuS (#157987) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Mininél nem úgy van, hogy 30k-nál az első olajcsere, 50k-nál motorgenerál?

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#157991) Szada85 válasza CactuS (#157983) üzenetére


Szada85
aktív tag

Ezért írtam én is úgy a komment elején, hogy ahogy a legtöbben, úgy én is jobban féltem a saját tulajdonom, semmint, hogy bevállalnék vele egy crasht, inkább csak a válasz érdekes, mert simán el tudom képzelni, hogy kisbarátunk akkorát satuzik elöl, hogy a hátul levö már minden igyekezete ellenére sem tud megállni. Ilyenkor jól jöhet a kamera, én is tegnap raktam be a GTI-be, bár remélem sosem lesz szükség a felvételére. :)

Olajcsere ahogy focvis is írta dinamikusan kalkulálja, eddig nagyjából 15-20 ezres periódusban cserélte az elözö tulaj, én is megtartom nagyjából 15 ezrenkéntinek. Az idösebb V6-os Vectra mondjuk meghálálta a 10-12 ezrenkénti cserét, de az nyilván más kor szülötte volt még.

(#157992) CactuS válasza Dluinet (#157990) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Valami olyasmi, igen. :D

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#157993) Szoszo94 válasza Dluinet (#157990) üzenetére


Szoszo94
őstag

Gonosz ;]

Én 10k km-t tartom, kap azért terhelést nálam az olaj (gyorsulási versenyek, drift, pályán ha a forgalom engedi akkor haladás, stb.) így évente két alkalommal dobom le belőle. 2500km múlva esedékes is a következő, lassan rendelhetem az olajat :)
Gyári előírás egyébként 15k km.

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#157994) pècsimunkás válasza focvis (#157985) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Nekem az Aurisra 15000km vagy 1 év van megadva, én 12-13000 km után szoktam cseréltetni. Szerintem az így jó, és te is a 15-20000 km- rel csináltad jól. A 30000 km sok, de ugyanakkor felesleges 8000 km után lecserélni az olajat, ahol 30000 km van megadva az olajcserére.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#157995) tboldi


tboldi
nagyúr

Én félévente cserélem, ez a gyári előírás arra a felhasználási módra, ahogy én nyúzom az autót.

szerk.: 10k km cirka másfél év alatt jön össze, addigra így eléggé felsavasodna az olaj.

szerk. 2: Amúgy megjöttek a kis USB-s pilácsaim. :D
[kép1], [kép2] (A második képen le kellett vennem a fényerőt, mert úgy világít hogy kiégett a kamera. :D)

[ Szerkesztve ]

(#157996) brumi1024 válasza Dluinet (#157990) üzenetére


brumi1024
veterán

Hát a Prince motorban erősen benne van a PSA, nem csoda, hogy az F szériánál áttértek a B38-elra/B48-ra. ;] A viccet félretéve ott nem kizárólag az olajcsere volt a baj.

[ Szerkesztve ]

(#157997) CactuS válasza brumi1024 (#157996) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Az sokat elmond arról a konstrukcióról, hogy mindkét fél a másikra mutogat, amikor arról van szó, hogy kinek a nevéhez fűződik a motor. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#157998) cappa72 válasza CactuS (#157997) üzenetére


cappa72
nagyúr

Vajon a Dacia-Mercedes koprodukció esetén mire számíthatunk majd a jövőben?
Daciások: "Ebben az autóban Mercedes motor van"
Mercedesesek: "Hát ebbe sajna csak egy Dacia motor jutott"
:DDD

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#157999) Qru válasza Akos1994 (#157980) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, az kuka. Van rajtuk nyomáskiegyenlítő szelep (hogy ne tudjon felrobbanni), ott tud szivárogni ha nem talpon áll az akksi.

#nincsbennetarcsi

(#158000) 6030D


6030D
Ármester

Octavia 1,5 tsi szintén 30e km/2 év. Mivel céges, így nem én döntöm el, hogy előbb le lesz cserélve, vagy nem, pedig tervben volt, hogy jó lenne utána valakinek a családban. Amikor az értékesítő bedobta, hogy ~90 e Ft az első szerviz (nyilván nem csak olaj), akkor nem volt kedvem a főnököm előtt visszakontrázni, hogy És ha előbb hozzuk olajcserére? :DDD

cappa72: egy ismerős vett 5-6 éve egy első generációs 1,4-es Fabiát, akkor mondta, hogy a motor az Octavia motorja. Amikor mondtam, hogy szerintem az inkább egy Fabia motor az Octaviában, akkor nem mosolygott. :F

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.