Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#157651) tboldi


tboldi
nagyúr

Miért nyomatja mindenki a vészvillogót vontatás közben? Értékelem a segítő szándékot, hogy jelezni akarják, miért mennek úgy, ahogy, de azt hogyan akarják jelezni, hogy kanyarodnak?

A héten már több ilyet is láttam és elgondolkodtam.

[ Szerkesztve ]

(#157652) tboy93 válasza tboldi (#157651) üzenetére


tboy93
nagyúr

Csak ilyet látok itt is, egyetlen ember nincs aki ne nyomatná :(

(#157653) #89309696


#89309696
törölt tag

Itt is ilyenek. Regen igy tanitottak esetleg?
Mi mar ugy tanultuk legyen kint a hátsó ablakon a háromszög. Vannak tapadokorongos verziói is, erdemes venni.
Ja hát avontatas annyira ritka, hogy nagyon sokan azt se tudjak hogy kell. Mint a rendőri karjelzes vagy a villamos. Legjobb mikor szembesülnek vele, hogy elfogy a fekrasegitobol a vákuum. :D

(#157654) Tom1939 válasza Doki16 (#157650) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát igen, de ebben az egyenletben éppen a zöld rendszám is lényeges (ami ugye megint csak egy jókora kockázat szabályozási oldalról). De egyetértek hogy nekem sima hibrid különben megfelelőbb. Csak amin éppen gondolkozok lehet hogy nem is lesz sima hibrid (odáig jutottam hogy az új renault captour, elméletben megbízok a váltójában és a bose hangrendszer is vonz). Másik ami érdekelne abban biztos lesz sima hibrid, ez az idén érkező kis toyota suv. De az meg lehet hogy túl sokkal kisebb lesz mint scrossom, és a jbl hangrendszerük kritikái elég rosszak (avagy alapnak elmegy talán...). Ch-r nem kellene (nagy méretben kis bunker), a rav-4 meg talán túl nagy is (de most még drága is nekem + ott már a volvo is játszik ami meg tetszik csak hát mostanában a megbízhatóságuk nem rózsás). Szóval továbbra sincs tökéletes autó :)

(#157655) Qru válasza #89309696 (#157623) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nálunk a 2010-es Skodák még nem tudták, az újak az már igen (eddig kb 1x vettem hasznát). Egyébként a Subarum sem tudja (igaz a mechanikusan önzáró difi mellé nem is lenne sok értelme). Az újba is csak a torque vectoring miatt került be a repertoárba.

mod:

BBD: 87 pontom volt reggel, egészen addig amíg be nem kóstolt egy 3er. Szóval ma nem döntöttem csúcsot. :D

S-be eddig egyszer volt Skormi, akkor is csak megnéztem hogy beveszi-e. Öreg vagyok én már a száguldozáshoz. :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#157656) molnarpeter válasza tboldi (#157651) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

KRESZ oktató ugyanígy indokolta anno, hogy azt hihetik, kanyarodni fogsz :)

(#157657) brumi1024 válasza Qru (#157655) üzenetére


brumi1024
veterán

Én csillagokat tudok gyűjteni, de szerintem bugos, mert városban sosem mutat egyet sem. ;]

(#157658) Qru válasza brumi1024 (#157657) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mert te rendeltetésszerűen használod a JCW-t. :DDD

mod:

molnarpeter: Azért tegyük hozzá, hogy abban egy jó minőségű Motul olaj volt ami eleve magas TBN számmal rendelkezik. Azért ezt egy Mannol olajjal nem merném megjátszani. Itt is igaz ami az üzemanyagokra: az adalék a drága nem az alapolaj.
Ezért tud olcsó lenni az Auchan 98-as is, mert nincs benne semmi spéci adalék.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#157659) tboldi válasza molnarpeter (#157656) üzenetére


tboldi
nagyúr

Egyszerre mindkét irányba. :D

szerk.: Mint az 53-as rajtszámú Typ 1-es. :))

[ Szerkesztve ]

(#157660) Doki16 válasza Tom1939 (#157654) üzenetére


Doki16
addikt

Most neked új autó kell vagy használt? Egy új plugin vagy hibrid ára majdnem csak soha nem jön vissza bármilyen sima benzineshez képest. Zöld rendszám egy "olcsóbb" használt pluginen megéri ha tudod is tölteni. Ha nem töltöd csak felesleges bonyolítás egy ingyen parkolás miatt. Jobban kiadja akkor már a matek egy Auris HSD-vel. Van annyival drágább bármelyik random PHEV, hogy sokat elparkolhatsz az árkülönbözetből. De átmehetünk agyalni a Milyen autót vegyek? topicba és kitaláljuk, hogy mi a legideálisabb kocsi számodra.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#157661) focvis válasza Tom1939 (#157647) üzenetére


focvis
veterán

Autópályán kb. ugyanannyit fogyaszthat; csak a Volvoból tudok kiindulni:
- kb plusz 200 kg tömeg, de egyenletes haladásnál ez kevésbé számít;
- normál autópálya-tempó (130+) mellett nem fog tisztán elektromosan menni egy métert sem, mert azt 125 kmh-ig tudja;
- fékezéskor visszatölt 155 kmh tempó alatt;
- gyorsításkor besegít 155 kmh-ig.
Szóval alapesetben kb. egál, maximum pár deci nyereség lehet.

A nyári M7-esen már mutathat előnyöket, ha dugóban kell araszolni.

Város:
- Dízelüzemben nálam 10-11 litert kér - egyszer próbáltam.
- Most vasárnap alacsony töltöttséggel értem Bp-re, de még kellett mennem egy 15 km-es kört (M7 - Westend - XII. ker.); ezt Save módban tettem meg, hogy inkább meleg motorral ketyegjen és másnap reggel beérjek a melóhelyre villannyal. Ezen a 15 km-es távon 5,2-t evett úgy, hogy a Margit hídtól végig emelkedőn mentem.

(#157662) Qru válasza Reggie0 (#157637) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A jó kis Torsen... A mellett a Subaru AWD-je is csak egy felhúzós kisautó megoldás.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#157663) bugizozi


bugizozi
őstag

Sziasztok!

A Lidl-ben kapható mától akkumulátorteszter. Érdeklődnék, hogy ez mennyire megbízható? Télen volt olyan reggel, hogy nem pöccre indult a kocsi, hanem ~2mp-ig tekert mire beröffent. Most hogy jobb az idő nincs már ilyen, de gondoltam ránéznék az akksijára, hogy mit mutat.

Köszi! :R

[link]

VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!

(#157664) barnam_ válasza #89309696 (#157653) üzenetére


barnam_
nagyúr

"Legjobb mikor szembesülnek vele, hogy elfogy a fekrasegitobol a vákuum."

Egyszer én is megszívattam magam itt. Teljesen be volt dugulva az út, úgyhogy lefelé leállított motorral gurultam. Egészen addig, amíg egyszer csak nyomtam a féket, de nem lassultam, az előttem lévő autóhoz meg közeledtem... :D azon nyomban gurulás közben indítottam a motort és le tudtam nyomni a fékpedált :DDD

(#157663) bugizozi: a feszültségét tudod megnézni nyugalmi állapotban, meg esetleg terhelés alatt. A semminél több, azt látod esetleg, ha rá kell töltened az akkumulátorra.

[ Szerkesztve ]

(#157665) molnarpeter válasza bugizozi (#157663) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Multiméter hasznosabb.

(#157666) LZs?! válasza bugizozi (#157663) üzenetére


LZs?!
aktív tag

Akkor már inkább az 5e Ft-os 'lidlis' akksitöltő. A töltöttség állapotát, a feszültségértékeket az is elbúgja, és szépen számokban, nem csak egy RAG státuszt ad; és utána fel is töltheted vele, ha kell, így értelme is van a kütyünek.

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#157667) bugizozi


bugizozi
őstag

Köszönöm a válaszokat! :R megfontolom az akksitöltőt.

VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!

(#157668) pető bá' válasza tboldi (#157651) üzenetére


pető bá'
őstag

tolatást olvastam többször is, már majdnem írtam, hogy úgy tudtam, hogy ez angol szokás.. :D

Vontatásnál valamivel fel kell hívni a figyelmet, szerintem én is nyomtam anno vészvillogót, és ha fordulni akartam, akkor vészvillogó ki és index be. Amilyen közlekedési morál megy, simán megpróbálna valaki beférni a két autó közé pl főúton, ha nem veszi észre, hogy vontatják..

Egyszer parkolóból kifele gurulva ment a cipzár elv szépen ahogy kell, majd az egyik autós nem lassított, nem akarta beengedni a másikat.. ment a dudálás, anyázás, aztán mutogatta a csávó, hogy a két autó között levő kötélre ne álljon már rá :DDD

"... and I hope you have a great day!"

(#157669) tboldi válasza molnarpeter (#157665) üzenetére


tboldi
nagyúr

+1

Még ha nem is túl pontos, akkor is többet tudhatunk meg általa. :K

(#157670) Qru válasza bugizozi (#157663) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Penny-ben most 2k egy multiméter, azzal többet érsz mint ezzel.

#nincsbennetarcsi

(#157671) tboldi válasza pető bá' (#157668) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem kell felhívni a figyelmet, legalábbis a KRESZ nem tesz róla említést az 57. §-ban, viszont arról igen, hogy a világító berendezéseket ugyanúgy működtetni kell, mint normál esetben.

Ha mégis jelezni szeretnénk valamivel, a célnak tökéletesen megfelel a már említett tapadókorongos háromszög, de akár egy (vagy több) darabka piros rongy is megteszi szerintem. :)

(#157672) molnarpeter válasza tboldi (#157671) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Fater fogta a rendes háromszöget és kitette a kalaptartóra :D

(#157673) tboldi válasza molnarpeter (#157672) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ez is egy megoldás, csak nem mindenhol kivitelezhető. :D

(#157674) Magnum_


Magnum_
nagyúr

10M alatt van a Giulia ara (200LE) + az alku. Szerintem 9M korul is hozhato. Lehet, hogy ertelmes aruk lesz lassan.

I humbly and respectfully decline™

(#157675) máyköl válasza Magnum_ (#157674) üzenetére


máyköl
veterán

Hol nézed? Itt 11,8m.

(#157676) Magnum_ válasza máyköl (#157675) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Szalonauto.hu

I humbly and respectfully decline™

(#157677) pető bá' válasza tboldi (#157671) üzenetére


pető bá'
őstag

Jogos, csak vészvillogó ugye minden autóban van (és általában ismerik is az emberek), tapadós háromszög meg nem igazán.

"... and I hope you have a great day!"

(#157678) szebe válasza pető bá' (#157677) üzenetére


szebe
őstag

Ez megint modellfüggő dolog, de pl a Fabia-ban ha megy a vészvillogó, és ekkor indexelek valamerre, akkor az index megy. G Astra esetén viszont ugyanúgy vészvillog tovább.
Szóval van ahol vészvillogó esetén is lehet irányjezelezni :)

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#157679) MasterMark


MasterMark
titán

Ezt az indexelést úgy lehet áthidalni, hogy a hátsó autó vészvillog, az első pedig irányjelez. :)

Switch Tax

(#157680) Reggie0 válasza BigBlackDog (#157643) üzenetére


Reggie0
félisten

De zavaroan tukrozodik.

(#157681) tboldi válasza MasterMark (#157679) üzenetére


tboldi
nagyúr

Működne a dolog, ha a vontatott jármű átlátszó lenne. :)

Ma éppen egy Passatot láttam, ami egy Ducatót húzott, egyenes szakaszon qrvára nem látszott az elülső.

(#157682) MasterMark válasza tboldi (#157681) üzenetére


MasterMark
titán

Nem kell látni az elsőt. Hátulról így tudod miért megy lassan, elölről meg látják mit fog csinálni.

Switch Tax

(#157683) tboldi válasza MasterMark (#157682) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha pl. nekiállok előzni, de a művelet közben “félúton” veszem észre, hogy le akarnak kanyarodni balra, mert csak az elülső indexel, az nem túl szerencsés eset. :N
Nem véletlenül van úgy a KRESZ, ahogy. Vannak vitatható részei, de a vontatás témakörében szerintem nincs hiba. :)

Én mondjuk amúgy is jóval előrébb szoktam nézni a forgalomban, motoron ülve is azt szerettem, hogy sokkal magasabban voltak a szemeim, és átláttam az autók fölött (Honda CB500X, túraenduro, egyenes hátas üléspozíció + 194 centis magasság).

[ Szerkesztve ]

(#157684) MasterMark válasza tboldi (#157683) üzenetére


MasterMark
titán

Vészvillogós autót körültekintőbben kell előzni úgyis.

Meg vontatásnál mi egyébként is kerülni szoktuk az ilyen dolgokat.

Switch Tax

(#157685) Integrale válasza máyköl (#157675) üzenetére


Integrale
veterán

Az már a facelift utáni modell, amit ő nézett, az az előtti.

"Bad reklám is reklám too"

(#157686) CactuS


CactuS
Arcképgyáros

Ez azért fájhatott a tulajnak, kapott rendesen az autó. Furcsa, hogy majdnem 12 órán át kergették, azért kint ennél jóval agresszívabban szokták lerendezni a dolgot, ha arról van szó.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#157687) Tom1939 válasza Doki16 (#157660) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszönöm a választ (focvis neked is az infót).

Igazából nagyon összetett ami nekem kellene azért kérdeztem itt egy részét mert lehet az a kompromisszum hogy drágább PHEV lesz mert sok más kritériumot egy olyan autó teljesít amiben (még?) nincs sima hibrid (és a zöld rendszám ezen a tényen csak tompít).

Csak új játszik, és nagyon ráérek mert az scross nincs 3 éves. Igazából helyette lenne. Amit szeretek benne az a motor és a váltó, amit nem az a hifi, és hangszigetelés. És nem igazán hiszek az utólagos megoldásokban. Most plusz kisértési tényező hogy az scross jó eséllyel új ár körül elmenne (suzuki + minden új drágult + éppen ha akarsz se tudsz venni automata scrosst/vitarát az új hibrid szériából).

Igazából egy C-Hr méretű RAV4 kellene 2,5-es hibriddel (nyilván ez így alapban automata) és Bowers&Wilkins hifivel :)

Mint márka a Toyota áll közel eszemhez (csak a JBL vacak elégé) a szívemhez meg a Volvo (de azok a megbízhatósági adatok...). Az új Renault Captur most a kakukk tojás (nagyon biztatóan egyszerű hibrid, csak sajna egyenlőre "csak" PHEV, majd scross méret, jó hifi).

(#157688) kisza25 válasza tboldi (#157681) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Amikor az első autó indexel, akkor a hátsó autó is átvált indexre

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#157689) máyköl válasza Integrale (#157685) üzenetére


máyköl
veterán

Ja úgy érthető. :)

(#157690) tboldi válasza MasterMark (#157684) üzenetére


tboldi
nagyúr

Persze, körültekintőbben, de attól még nem lenne baj, ha ragaszkodnánk a KRESZ által előírtakhoz. :K

Kissé Don Quijoténak érzem magam. :DDD

(#157688) kisza25: Ez már meghaladná az egybites userek képességeit. :D

(#157691) kisza25 válasza tboldi (#157690) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

én sem gondoltam komolyan, de én így csinálnám :D

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#157692) CactuS


CactuS
Arcképgyáros

Egy gyöngyszem, hogy miért is jó a prémium autó:

Azért az, hogy a közúti próbát kiszámlázzák már prémium szint, kéne szólni a többi szerviznek is, hogy ez mekkora ötlet. :D

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#157693) polonic válasza CactuS (#157692) üzenetére


polonic
félisten

Gyönyörű
De azért a tranzakciós költség is. Azt mire?

(#157694) barnam_


barnam_
nagyúr

Opel Adam használtteszt
Szerintem nem lenne ez olyan rossz autó, ha nem az a hulladék váltó lenne benne.
Kb. egy Corsa, csak divatos (*) kivitelben.

* szubjektív, szerintem még mindig inkább Fiat 500

(#157695) CactuS válasza polonic (#157693) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Lehet az átutalás. :D Szervizes kolléga hozta, én is már csak röhögtem kínomban. De rohadt mód szenvedni fognak ezek, ha elterjednek az EV autók. Bár Leafnél is láttam már 100k-s revízió számlát, csak nem tudom, hogy mire...

Aggregátor: Nekem bejön ebből is a kis sportos változat és az Abarth is, viszont az 500-asnál az a rettenet fénycsapda zongoralakkos középkonzollal nem tudok mit kezdeni. Sose szoknám meg. :B

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#157696) Szada85 válasza CactuS (#157692) üzenetére


Szada85
aktív tag

Látod, még Ök sem bíznak a saját munkájukban, inkább kiviszik egy próbakörre mielött visszaadnák. :DDD

Kiváncsiságból megnéztem randomba Unixnál a GTI-re a 340mm-es elsö tárcsa (ATE) 58024Ft/Stück, a fékbetét készlet 45157 Ft teljes áron, összesen ~160 ezer, plusz sallangok, és munkadíj, ez is simán beleszalad a 2 kilóba könnyen.

(#157697) Qru válasza Szada85 (#157696) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kértem én is ajánlatot a Subarura a 2 első tárcsa + betétek cseréje (gyári cuccokkal) + fékfolyadék csere: 90k (anyag) + 30k (munakdíj). Akkor az nem is drága...

#nincsbennetarcsi

(#157698) Tom1939 válasza Qru (#157697) üzenetére


Tom1939
őstag

Scrossban 80-110 munka+anyag attól függően hol csináltatod. Subaruhoz nem tűnik ez rossz árnak.

(#157699) polonic válasza CactuS (#157695) üzenetére


polonic
félisten

Az azért mekkora ganéj dolog, az átutalásért is pénzt kérni, pfff. :)
A leafnél a ránézés. Egy szempár 50 ezer. Ketten néztek rá, hogy biztos minden rendben. Nem tudom.

Nekem legutoljára 2018-ban Renault márkaszervíz 130 ezer volt. Letettem a mindenem hirtelen.
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, klímatisztítás, hűtőfolyadék. Legutóbbinak a munkadíja dobta meg monjuk nagyon.

(#157700) kisza25 válasza polonic (#157699) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Fiat márka szerviz, olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, éves revízió volt 36eFt

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.