Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Bevezetés a wokok világába
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
Miért nyomatja mindenki a vészvillogót vontatás közben? Értékelem a segítő szándékot, hogy jelezni akarják, miért mennek úgy, ahogy, de azt hogyan akarják jelezni, hogy kanyarodnak?
A héten már több ilyet is láttam és elgondolkodtam.
[ Szerkesztve ]
Csak ilyet látok itt is, egyetlen ember nincs aki ne nyomatná
#89309696
törölt tag
Itt is ilyenek. Regen igy tanitottak esetleg?
Mi mar ugy tanultuk legyen kint a hátsó ablakon a háromszög. Vannak tapadokorongos verziói is, erdemes venni.
Ja hát avontatas annyira ritka, hogy nagyon sokan azt se tudjak hogy kell. Mint a rendőri karjelzes vagy a villamos. Legjobb mikor szembesülnek vele, hogy elfogy a fekrasegitobol a vákuum.
Hát igen, de ebben az egyenletben éppen a zöld rendszám is lényeges (ami ugye megint csak egy jókora kockázat szabályozási oldalról). De egyetértek hogy nekem sima hibrid különben megfelelőbb. Csak amin éppen gondolkozok lehet hogy nem is lesz sima hibrid (odáig jutottam hogy az új renault captour, elméletben megbízok a váltójában és a bose hangrendszer is vonz). Másik ami érdekelne abban biztos lesz sima hibrid, ez az idén érkező kis toyota suv. De az meg lehet hogy túl sokkal kisebb lesz mint scrossom, és a jbl hangrendszerük kritikái elég rosszak (avagy alapnak elmegy talán...). Ch-r nem kellene (nagy méretben kis bunker), a rav-4 meg talán túl nagy is (de most még drága is nekem + ott már a volvo is játszik ami meg tetszik csak hát mostanában a megbízhatóságuk nem rózsás). Szóval továbbra sincs tökéletes autó
Qru
MODERÁTOR
Nálunk a 2010-es Skodák még nem tudták, az újak az már igen (eddig kb 1x vettem hasznát). Egyébként a Subarum sem tudja (igaz a mechanikusan önzáró difi mellé nem is lenne sok értelme). Az újba is csak a torque vectoring miatt került be a repertoárba.
mod:
BBD: 87 pontom volt reggel, egészen addig amíg be nem kóstolt egy 3er. Szóval ma nem döntöttem csúcsot.
S-be eddig egyszer volt Skormi, akkor is csak megnéztem hogy beveszi-e. Öreg vagyok én már a száguldozáshoz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
KRESZ oktató ugyanígy indokolta anno, hogy azt hihetik, kanyarodni fogsz
brumi1024
veterán
Én csillagokat tudok gyűjteni, de szerintem bugos, mert városban sosem mutat egyet sem.
Qru
MODERÁTOR
Mert te rendeltetésszerűen használod a JCW-t.
mod:
molnarpeter: Azért tegyük hozzá, hogy abban egy jó minőségű Motul olaj volt ami eleve magas TBN számmal rendelkezik. Azért ezt egy Mannol olajjal nem merném megjátszani. Itt is igaz ami az üzemanyagokra: az adalék a drága nem az alapolaj.
Ezért tud olcsó lenni az Auchan 98-as is, mert nincs benne semmi spéci adalék.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Egyszerre mindkét irányba.
szerk.: Mint az 53-as rajtszámú Typ 1-es.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Most neked új autó kell vagy használt? Egy új plugin vagy hibrid ára majdnem csak soha nem jön vissza bármilyen sima benzineshez képest. Zöld rendszám egy "olcsóbb" használt pluginen megéri ha tudod is tölteni. Ha nem töltöd csak felesleges bonyolítás egy ingyen parkolás miatt. Jobban kiadja akkor már a matek egy Auris HSD-vel. Van annyival drágább bármelyik random PHEV, hogy sokat elparkolhatsz az árkülönbözetből. De átmehetünk agyalni a Milyen autót vegyek? topicba és kitaláljuk, hogy mi a legideálisabb kocsi számodra.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Autópályán kb. ugyanannyit fogyaszthat; csak a Volvoból tudok kiindulni:
- kb plusz 200 kg tömeg, de egyenletes haladásnál ez kevésbé számít;
- normál autópálya-tempó (130+) mellett nem fog tisztán elektromosan menni egy métert sem, mert azt 125 kmh-ig tudja;
- fékezéskor visszatölt 155 kmh tempó alatt;
- gyorsításkor besegít 155 kmh-ig.
Szóval alapesetben kb. egál, maximum pár deci nyereség lehet.
A nyári M7-esen már mutathat előnyöket, ha dugóban kell araszolni.
Város:
- Dízelüzemben nálam 10-11 litert kér - egyszer próbáltam.
- Most vasárnap alacsony töltöttséggel értem Bp-re, de még kellett mennem egy 15 km-es kört (M7 - Westend - XII. ker.); ezt Save módban tettem meg, hogy inkább meleg motorral ketyegjen és másnap reggel beérjek a melóhelyre villannyal. Ezen a 15 km-es távon 5,2-t evett úgy, hogy a Margit hídtól végig emelkedőn mentem.
Qru
MODERÁTOR
A jó kis Torsen... A mellett a Subaru AWD-je is csak egy felhúzós kisautó megoldás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
bugizozi
őstag
Sziasztok!
A Lidl-ben kapható mától akkumulátorteszter. Érdeklődnék, hogy ez mennyire megbízható? Télen volt olyan reggel, hogy nem pöccre indult a kocsi, hanem ~2mp-ig tekert mire beröffent. Most hogy jobb az idő nincs már ilyen, de gondoltam ránéznék az akksijára, hogy mit mutat.
Köszi!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
barnam_
nagyúr
"Legjobb mikor szembesülnek vele, hogy elfogy a fekrasegitobol a vákuum."
Egyszer én is megszívattam magam itt. Teljesen be volt dugulva az út, úgyhogy lefelé leállított motorral gurultam. Egészen addig, amíg egyszer csak nyomtam a féket, de nem lassultam, az előttem lévő autóhoz meg közeledtem... azon nyomban gurulás közben indítottam a motort és le tudtam nyomni a fékpedált
(#157663) bugizozi: a feszültségét tudod megnézni nyugalmi állapotban, meg esetleg terhelés alatt. A semminél több, azt látod esetleg, ha rá kell töltened az akkumulátorra.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Multiméter hasznosabb.
Akkor már inkább az 5e Ft-os 'lidlis' akksitöltő. A töltöttség állapotát, a feszültségértékeket az is elbúgja, és szépen számokban, nem csak egy RAG státuszt ad; és utána fel is töltheted vele, ha kell, így értelme is van a kütyünek.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
bugizozi
őstag
Köszönöm a válaszokat! megfontolom az akksitöltőt.
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
tolatást olvastam többször is, már majdnem írtam, hogy úgy tudtam, hogy ez angol szokás..
Vontatásnál valamivel fel kell hívni a figyelmet, szerintem én is nyomtam anno vészvillogót, és ha fordulni akartam, akkor vészvillogó ki és index be. Amilyen közlekedési morál megy, simán megpróbálna valaki beférni a két autó közé pl főúton, ha nem veszi észre, hogy vontatják..
Egyszer parkolóból kifele gurulva ment a cipzár elv szépen ahogy kell, majd az egyik autós nem lassított, nem akarta beengedni a másikat.. ment a dudálás, anyázás, aztán mutogatta a csávó, hogy a két autó között levő kötélre ne álljon már rá
"... and I hope you have a great day!"
tboldi
nagyúr
+1
Még ha nem is túl pontos, akkor is többet tudhatunk meg általa.
Qru
MODERÁTOR
Penny-ben most 2k egy multiméter, azzal többet érsz mint ezzel.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Nem kell felhívni a figyelmet, legalábbis a KRESZ nem tesz róla említést az 57. §-ban, viszont arról igen, hogy a világító berendezéseket ugyanúgy működtetni kell, mint normál esetben.
Ha mégis jelezni szeretnénk valamivel, a célnak tökéletesen megfelel a már említett tapadókorongos háromszög, de akár egy (vagy több) darabka piros rongy is megteszi szerintem.
molnarpeter
nagyúr
Fater fogta a rendes háromszöget és kitette a kalaptartóra
tboldi
nagyúr
Ez is egy megoldás, csak nem mindenhol kivitelezhető.
Magnum_
nagyúr
10M alatt van a Giulia ara (200LE) + az alku. Szerintem 9M korul is hozhato. Lehet, hogy ertelmes aruk lesz lassan.
I humbly and respectfully decline™
máyköl
veterán
Hol nézed? Itt 11,8m.
Magnum_
nagyúr
Szalonauto.hu
I humbly and respectfully decline™
Jogos, csak vészvillogó ugye minden autóban van (és általában ismerik is az emberek), tapadós háromszög meg nem igazán.
"... and I hope you have a great day!"
szebe
őstag
Ez megint modellfüggő dolog, de pl a Fabia-ban ha megy a vészvillogó, és ekkor indexelek valamerre, akkor az index megy. G Astra esetén viszont ugyanúgy vészvillog tovább.
Szóval van ahol vészvillogó esetén is lehet irányjezelezni
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
MasterMark
titán
Ezt az indexelést úgy lehet áthidalni, hogy a hátsó autó vészvillog, az első pedig irányjelez.
Switch Tax
Reggie0
félisten
De zavaroan tukrozodik.
tboldi
nagyúr
Működne a dolog, ha a vontatott jármű átlátszó lenne.
Ma éppen egy Passatot láttam, ami egy Ducatót húzott, egyenes szakaszon qrvára nem látszott az elülső.
MasterMark
titán
Nem kell látni az elsőt. Hátulról így tudod miért megy lassan, elölről meg látják mit fog csinálni.
Switch Tax
tboldi
nagyúr
Ha pl. nekiállok előzni, de a művelet közben “félúton” veszem észre, hogy le akarnak kanyarodni balra, mert csak az elülső indexel, az nem túl szerencsés eset.
Nem véletlenül van úgy a KRESZ, ahogy. Vannak vitatható részei, de a vontatás témakörében szerintem nincs hiba.
Én mondjuk amúgy is jóval előrébb szoktam nézni a forgalomban, motoron ülve is azt szerettem, hogy sokkal magasabban voltak a szemeim, és átláttam az autók fölött (Honda CB500X, túraenduro, egyenes hátas üléspozíció + 194 centis magasság).
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Vészvillogós autót körültekintőbben kell előzni úgyis.
Meg vontatásnál mi egyébként is kerülni szoktuk az ilyen dolgokat.
Switch Tax
Integrale
veterán
Az már a facelift utáni modell, amit ő nézett, az az előtti.
"Bad reklám is reklám too"
CactuS
Arcképgyáros
Ez azért fájhatott a tulajnak, kapott rendesen az autó. Furcsa, hogy majdnem 12 órán át kergették, azért kint ennél jóval agresszívabban szokták lerendezni a dolgot, ha arról van szó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Köszönöm a választ (focvis neked is az infót).
Igazából nagyon összetett ami nekem kellene azért kérdeztem itt egy részét mert lehet az a kompromisszum hogy drágább PHEV lesz mert sok más kritériumot egy olyan autó teljesít amiben (még?) nincs sima hibrid (és a zöld rendszám ezen a tényen csak tompít).
Csak új játszik, és nagyon ráérek mert az scross nincs 3 éves. Igazából helyette lenne. Amit szeretek benne az a motor és a váltó, amit nem az a hifi, és hangszigetelés. És nem igazán hiszek az utólagos megoldásokban. Most plusz kisértési tényező hogy az scross jó eséllyel új ár körül elmenne (suzuki + minden új drágult + éppen ha akarsz se tudsz venni automata scrosst/vitarát az új hibrid szériából).
Igazából egy C-Hr méretű RAV4 kellene 2,5-es hibriddel (nyilván ez így alapban automata) és Bowers&Wilkins hifivel
Mint márka a Toyota áll közel eszemhez (csak a JBL vacak elégé) a szívemhez meg a Volvo (de azok a megbízhatósági adatok...). Az új Renault Captur most a kakukk tojás (nagyon biztatóan egyszerű hibrid, csak sajna egyenlőre "csak" PHEV, majd scross méret, jó hifi).
Amikor az első autó indexel, akkor a hátsó autó is átvált indexre
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
máyköl
veterán
Ja úgy érthető.
tboldi
nagyúr
Persze, körültekintőbben, de attól még nem lenne baj, ha ragaszkodnánk a KRESZ által előírtakhoz.
Kissé Don Quijoténak érzem magam.
(#157688) kisza25: Ez már meghaladná az egybites userek képességeit.
én sem gondoltam komolyan, de én így csinálnám
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
CactuS
Arcképgyáros
Egy gyöngyszem, hogy miért is jó a prémium autó:
Azért az, hogy a közúti próbát kiszámlázzák már prémium szint, kéne szólni a többi szerviznek is, hogy ez mekkora ötlet.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
polonic
félisten
Gyönyörű
De azért a tranzakciós költség is. Azt mire?
barnam_
nagyúr
Opel Adam használtteszt
Szerintem nem lenne ez olyan rossz autó, ha nem az a hulladék váltó lenne benne.
Kb. egy Corsa, csak divatos (*) kivitelben.
* szubjektív, szerintem még mindig inkább Fiat 500
CactuS
Arcképgyáros
Lehet az átutalás. Szervizes kolléga hozta, én is már csak röhögtem kínomban. De rohadt mód szenvedni fognak ezek, ha elterjednek az EV autók. Bár Leafnél is láttam már 100k-s revízió számlát, csak nem tudom, hogy mire...
Aggregátor: Nekem bejön ebből is a kis sportos változat és az Abarth is, viszont az 500-asnál az a rettenet fénycsapda zongoralakkos középkonzollal nem tudok mit kezdeni. Sose szoknám meg.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Szada85
aktív tag
Látod, még Ök sem bíznak a saját munkájukban, inkább kiviszik egy próbakörre mielött visszaadnák.
Kiváncsiságból megnéztem randomba Unixnál a GTI-re a 340mm-es elsö tárcsa (ATE) 58024Ft/Stück, a fékbetét készlet 45157 Ft teljes áron, összesen ~160 ezer, plusz sallangok, és munkadíj, ez is simán beleszalad a 2 kilóba könnyen.
Qru
MODERÁTOR
Kértem én is ajánlatot a Subarura a 2 első tárcsa + betétek cseréje (gyári cuccokkal) + fékfolyadék csere: 90k (anyag) + 30k (munakdíj). Akkor az nem is drága...
#nincsbennetarcsi
Scrossban 80-110 munka+anyag attól függően hol csináltatod. Subaruhoz nem tűnik ez rossz árnak.
polonic
félisten
Az azért mekkora ganéj dolog, az átutalásért is pénzt kérni, pfff.
A leafnél a ránézés. Egy szempár 50 ezer. Ketten néztek rá, hogy biztos minden rendben. Nem tudom.
Nekem legutoljára 2018-ban Renault márkaszervíz 130 ezer volt. Letettem a mindenem hirtelen.
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, klímatisztítás, hűtőfolyadék. Legutóbbinak a munkadíja dobta meg monjuk nagyon.
Fiat márka szerviz, olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, éves revízió volt 36eFt
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Iphone 15, 256gb bontatlan
- Acer Aspire 7 A715-72G - Fekete, matt kijelző + ajándék 8 GB Kingston SD kártya, 4 GB DDR4 RAM
- Anker Soundcore Life Q20i Hybrid ANC Bluetooth fejhallgató (új, bontatlan, 1.5 év garancia)
- Surface 4
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!