Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
molnarpeter
nagyúr
C-Max Energi csak USDM volt. Mondeo hibrid volt EU is, USA-ban Fusion néven.
C-Max USDM kijelentésben mégsem vagyok olyan biztos, 2015 után Németországban is készült. Lekérdezés elárulja, honnan jött, az a biztos.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
A xenonban nincsen izzoszal.
#89309696
törölt tag
Igazi paraszt módjára kicseréltük a traktorban az olajat, de a régi szűrőt tettük vissza, mivel nem volt a boltban belevaló, rendelgetni kéne. Hát mi arra nem várunk. Kicsöpögtettük a régiből aztán ment vissza, bele az új olaj, tökéletes. Nem kell akkora hisztit csapni ebből, nem az első eset, hogy így cseréltünk olajat. Nyár végéig röhögve elmegy így, fél év, aztán majd az akkori olajcserével megkapja az új szűrőt is.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Ezért jó a centrifugál szűrő
Nagyon érdekes lenne valami visszajelzés, hogy mikor nyit ki a megkerülő szelep, egyszer ki lehetne próbálni a hecc kedvéért. A Makita damilos 4T motorjában szűrő sincs, le is dobjuk kb 40 óránként a gyári 50 helyett
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Ha azt veszem alapul, hogy a longlife olajjal elmegy egy autó 20-30ezret, ha megfelelőek a körülmények hozzá, amihez ugyanolyan szűrő kell, akkor ha hármat nem is, de két 10ezres olajcserét kibírnak az autó szűrői is. Persze nem javasolt, meg hülyeség is mikor 1500Ft a márkásabb szűrő a legtöbb átlagautóba, de ha olyan kutyaszorítóban van az ember akkor szívbaj nélkül bent hagyhatja a régi szűrőt és elmehet Horvátországba is nyaralni vele, semmi nem fog történni, a kocsi örülni fog az új olajnak és annyi (nyilván ne azt a szűrőt hagyjuk bent amibe pont előtte ment a 30ezer Km).
De máshogy is meg lehet közelíteni, ha választani kell 2 év 20ezer Km olaj+szűrő csere vagy 1 év 10ezer Km olaj+2év 20ezer Km szűrő csere között akkor a másodikkal sokkal jobban jár az autó. Ha a második esetnél tegyük fel már kinyit a biztonsági szelep akkor az elsőnél is bőven kinyitott már és az első olaj az ami öregségéből/telítettségéből adódóan sokkal kevésbé köti meg a koszt szűrés nélkül.
OBD csatin keresztül folyamatosan naplózva szerintem látni lehetne ahogy csökken az átlagos olajnyomás majd hirtelen megnő az átlag mikor már átengedi a megkerülőn a szűrő. Nem lepődnék meg ha ez 30ezer felett jelentkezne csak. Bár ennek egyik feltétele, hogy egy olyan motorról beszéljünk amiben nincs 6 Kiló olajsár.
Munkagépeknek megvan az az előnye, hogy sokkal kevesebb a hidegüzem, ezért az ebből eredő kopadék is, meg az üzemanyag, pára is az olajban, így kevésbé koszolja össze a szűrőt is az átlag autóhoz képest. Meg persze nincsenek szétfeszítve meg kigrammozva, 2.2 literből 60 lóerő, hajjajjj. De vannak 1.6 literes 35 lovasok is.
Persze az MTZ verhetetlen 4.7 literből kihozott 50 lóerővel, annak kenés se kell.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Lattal mar hb4 xenont, bro? Marmint legálisat
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Vegyetek üléspróbát egy V60-ban, amiben motoros az ülés, azt sejtem, hogy a nem motorost tágabb határok között lehet állítani, viszont a Summumban szériában motoros a bal1.
Nehéz dög a V60, hiába a Mondeo platform, minden masszív benne, nincs kikönnyítve, talán még igazi Volvonak tervezték, érzésre el fog menni 500 000 km-t különösebb (zsebbenyúlós) probléma nélkül. Megvan július óta, közel 17 k km: eddig 2x vettem észre, hogy regenerált a DPF; az olajból fogyott 1 pálcikányi (1/4 liter) és ugyebár nem telítődik gázolajjal, mert csak hosszútávokat megy a dízel; nem zörög, nem nyikorog semmi.
[link] Az új DS nagyautó. Nem nézne ki rosszul, sőt, habár oldalról belelátni más típust is. Belül is a részletek nagyjából egyediek, de ez a színválasztás erős gyomrot kíván. Kár hogy a német hármas mellett Franciaországon kívül tartok tőle nem sok vizet fog zavarni
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Nekem bejön, de valószínűleg annyi vizet fog zavarni, mint anno a C6, és ezen a gyér motorkínálat sem fog segíteni.
McSzaby
őstag
Sziasztok,
vettem egy Lada 21011-t, amit elkezdtek felújítani. Én lennék, aki befejezi. Papírjai rendben, de ideiglenesen ki van vonva a forgalomból és nincs rá műszaki évek óta.
Egyelőre írtunk egy biankó adásvételit, amire dátum nem lett írva, de mielőtt befejezném a felújítást, azelőtt szeretném névre venni a gyereket.
Kérdésem az lenne, hogy hogy tudok névre venni egy autót, ami egy csupasz bódé, de még sárvédő sincs rajta? Saját motorja, alvázszám, minden rendben csak darabokban az autó
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
molnarpeter
nagyúr
Trailer, eredetvizsga, okmányiroda.
Jelenleg milyen státuszban van kivonást illetően?
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Igen, amennyire mondjuk D3S-t is. A xenon ivkisuleses lampa, nem izzoszalas. D3S-re is van E jel, pedig nincs benne izzoszal. LED-nel sem lenne nagy problema belerakni egy felcsavart femszalat aztan a kerdes ki is van pipalva.
[ Szerkesztve ]
McSzaby
őstag
Ideigelenesen kivont. Lehet ilyet mondani, akkor aktívan kivont.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
CactuS
Arcképgyáros
Köszi a tippet, úgy lesz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
molnarpeter
nagyúr
Ez csak másodkézből jövő info, de nem mindenhol szeretik átírni a kivont autókat, lehet, hogy az első ügyintéző vissza akarja előbb helyezni forgalomba. Átírás után meg kivonod fél évre pár ezresért.
Sima műszaki elég lesz utána, nekünk régi rendszerben véglegesen kivont cuccokhoz csak NKH vizsga játszott.
[ Szerkesztve ]
dj79
senior tag
Maszlagéknál éppen van egy
stickermajom
addikt
Ha a biztosító kevesebb összeget ítél meg, mint amennyibe az autó javítása kerül, akkor ugye elvileg van lehetőség kipótolni saját pénzből. Ezt a különbözetet be lehet hajtani a károkozón?
Reggie0
félisten
Elvileg lehet ilyesmiert pereskedni, de ezt egy ugyved majd ugyis elmondja.
EQMontoya
veterán
Nem.
A biztositoval kell megegyezned, vagy perre menned.
Szamlas javitasnal, ha nem hajlando a javitas teljes osszeget teriteni a szamla elleneben sem, akkor valamilyen jogalapra kell hivatkoznia. Avultatas, mittomen.
Ezt tudod vitatni, akar a biztositonal is elhetsz panasszal, akar perre is viheted, ha nem sikerul megegyezni.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Mire hivatkoznak? Új autónál még kgfb esetén sincs avultatás...
Amúgy ahogy EQM mondja, perre kell menni. Szerencsére a bírók is utálják őket, 10 esetből 10-szer ellenük ítélnek (tapasztalat).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
stickermajom
addikt
Ha ez igaz, akkor ez röhej ebben a formában. Kiütöttek egy 1 éves autót alólunk lassan másfél hónapja, a károkozó vígan vezet azóta is, rendőrségi határozat sehol nincs még, a biztosító meg nagyban hallgat a pótszemle óta és még a végén nekünk kell zsebből kifizetni a maradékot vagy évekig pereskedni. Sok értelme így ennek az egész KGFB mizériának nincs.
A vétkes majd megússza egy 30 ezres csekkel, ugyanúgy vezetheti ész nélkül a 20 tonnás billencset, a vétlen félnek meg milliós kára származik az egészből, amit az ég világon senki nem térít meg..
Qru, nincs még info tőlük. Az eredeti 1,8-ra megvolt a jogalap, de a mostani 2,4 óta nagy kuss van. A szervizzel beszéltünk, ők mondták a kipótolós lehetőséget, ha esetleg elutasítanák.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Isten hozott nálam öcsém, ez a való világ...
-v-
addikt
Megvan július óta, közel 17 k km
Kiputisztítások száma? 0?
Reggie0
félisten
Perelni elvileg mindenert lehet. Akar azert is, mert emiatt kellett autot berelned.
EQMontoya
veterán
Azt azert indokolnod kell, hogy az auto a munkaba jarasodhoz nelkulozhetetlen, vagy ceges esetben bevetelkiesest okozna a hianya.
De tenyleg egy faszsag az egesz. Torvenyileg szarul van megcsinalva. Egyreszt az, hogy olyan cegen kell bevasalni a karodat, akinek nem vagy ugyfele, tehat rohadtul nem erdekelt abban, hogy Te a korulmenyekhez kepest pozitiv tapasztalatokat szerezz.
Masreszt nem kotelesek fizetni olyan dolgokat, mint a sulyado, gfb, autopalya matrica es hasonlok idoaranyos dija, ami tenyleg wtf? Nyilvan nem nagy tetel, de baszd meg, az milyen mar, hogy a kocsid all, mert masok osszetortek, es arra az idore is Te fizetted a matricat.
Szoval tipikus magyar megoldas az egesz, olcso, de legalabb szar is.
Engem is csunyan le akartak huzni, mikor az elozo IS-t osszetortek alattam, ilyenkor jol jon nemi jogi jartassag, vagy egy jogasz a csaladban. Esetleg ismeros szerelo, aki eleg arcpiritoan vastag szamlat ir az adott javitasrol. Bontott alkatresz, magas munkadij, azt nem tudjak avultatni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
McSzaby
őstag
Köszi, én is így gondolom.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
stickermajom
addikt
A bérautót megindokoltuk, a javítás idejére (6 nap) meg is adták volna. Halottnak a csók körülbelül, másfél hónapja le van támasztva az autó... Abba már beletörődtünk, amúgy is sok volt a stressz melóban, szóval asszony táppénzen van, nem létszükséglet most így az autó.
Csak felhúztam magam a szervizben, hogy még esetleg nekünk kéne bármit is fizetni, azért mert egy álló autóba belerohant valami barom..
Továbbra is 2-nél járok; majd megírom ha eljött a 3. ideje. Tesla kell - ott nincs ilyen.
EQMontoya
veterán
MX5 kell. Ott sincs, de le is szarod.
Same rules apply!
(#158730) stickermajom válasza stickermajom (#158727) üzenetére
stickermajom
addikt
Ahogy sejtettem, megy a szarakodás.
2444800 Ft-ig van jogalap a biztosító részéről, a szerviz ennél 50-100k-val több költségre számít. (Naná, ez így jó nagy fejőstehén nekik.)
3 opciót vázoltak:
- Nyilatkozunk a biztosító felé, hogy lemondunk a további kárigényről (bérautó + értékcsökkenés)
- Bontott alkatrészek
- Kifizetjük a különbséget.
Őszintén szólva egyik sem tetszik. Ok, a bérautóról lemondunk, de az értékcsökkenésről miért tennénk?
CactuS
Arcképgyáros
Nem akarlak biztatni semmire, főleg mivel nálunk ezt a lakatos cég intézi, de ők pl: rendszeresen noszogatják ügyvéddel a biztosítót hasonló eseteknél és nem kellett még egyszer sem a tényleges perig elmenniük. Biztosító is tudja, hogy hol a helye, csak az átlagember inkább elengedi a dolgot, így nyernek egy halom pénzt (ezen is).
EQMontoya: Apám megnézném egy MX5ben, bár nem lenne sokkal szebb látvány, mint én.
Focvis: Kipufogó tisztítás?
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
(#158733) molnarpeter válasza stickermajom (#158730) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Ha bontott cuccal betakarná az összeg, szerintem megfontolandó (főleg, ha az új alkatrész utángyártott lenne).
CactuS
Arcképgyáros
Nem tudom milyen alkatrészről van szó, de 1 éves autónál ettől én a legtöbb esetben elzárkóznék.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Exbiztosítósként azt javaslom amit EQM is: egy ügyvéddel írjatok hivatalosan egy szép dörgedelmes levelet (ha van jogász ismerős az is elég, a lényeg, hogy a neve 2 betűvel hosszabb legyen mint a miénk). Akkor nagy eséllyel meggondolják magukat.
Mondom 4 év alatt amíg ott voltam egy pert sem nyert a biztosító károsulttal szemben.
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Apam 60 lesz iden, es szokott menni az MX5-tel. (nem az enyemmel, van sajatja)
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
MasterMark
titán
Ezt hogy kell?
Switch Tax
stickermajom
addikt
Közben beszéltem az ügyvédemmel, pár dokumentum kell még a szerviztől, aztán írunk egy felszólítást.
1. lépés: veszel egy retkes kipufogójú Golf 7 GTI-t.
2. lépés: lemosod, megvárod míg megszárad.
3. lépés: veszel az OBI-ban* 000-ás és 00-ás acélgyapotot / acélgyapjút.
4. lépés: a száraz kipucsövet megtisztítod a száraz acélgyapjúval.
*Ebay-ről is rendelheted (steel wool), de az OBI-ban jobban megéri.
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
És ez nem karcolja meg a krómozást rajta?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Ha ésszel csinálod akkor nem. Haver a szélvédőt is ezzel takarítja (mondjuk én azt azért nem merném).
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
És hogy kell ésszel?
Szélvédőről jut eszembe, hogy van egy kőfelverődés rajta, nem tűnik vészesnek. Hova érdemes elvinni megjavíttatni?
---
Ja amúgy tegnap kaptam az arcomba úgy két liter gázolajat öcsém Golfjának jóvoltából.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Nem esel neki mint bolond az anyjának.
#nincsbennetarcsi
Magnum_
nagyúr
I humbly and respectfully decline™
gzbotii
veterán
+1 rá
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
CactuS
Arcképgyáros
A szélvédőnél azért az kemény lehet, de megértem. Én ennél jobban f*snék a művelettől.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Ahogy a többiek írják - aránylag ésszel, a rákövesedett retket súrolva. Nem krómozott acél, hanem rozsdamentes, polírozott acél (inox).
Hogy őszinte legyek, ami olyan állapotban van, mint az 1. fotón, abból nekem nem sikerült olyant kihozni, mint a 3. fotón szereplő. Sokkal jobb lesz, de közelről azért maradnak opálos részek. A 3. fotóhoz a rendszeres tisztogatás (akár egy nedves törlőpapírral) erősen ajánlott.
Vilikének. V60 kipu a mosás után 9 nappal, ~ 600 kilométerrel és ~ 30 liter gázolajjal később:
Köszönet a DPF-nek.
Nagyítva az alsó inox-szegélyen némi oxidáció megfigyelhető, ezt csak drasztikusabb polírozással lehetne eltüntetni, annyit nem ér, élőben szép így is.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Tiszta retek az egesz