Hirdetés
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-!
- Bambanő háza tája
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Ingyen kellene, de tegnapra
- CPU-im eddig
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #137293 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy mikor lesz elérhető a 4 dugattyús SLX Rosebike-on, vagy Bike24-en. Már a 4 dugattyús Deore is kecsegtető volt (igaz nem próbáltam), de így, hogy ez tud Ice-tech betétet is fogadni.. Szerintem nyertek egy vásárlót.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Csokicsibesz #137298 üzenetére
A hátsó részen elhiszem, hogy számít, de elöl nem hinném, hogy nagyon fog számítani 1x rendszernél, melyik NW tányér van fent. Aztán lehet, majd kiderül. De valószínűleg a kínaiak már gyártják hozzá a megfelelőt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #137294 üzenetére
Én úgy értettem, hogy más a láncnak, meg a soroknak a kialakítása, ezért nem lesz kompatibilis a mostani 1x11-es szettekkel se. Ezt hívja a Shimano Dynamic Chain Engagement +-nak. Én ezt úgy értelmezem, hogy a az első lánckeréknek és a hátsó sornak is kompatibilisnak kell lennie egymással. Tehát az átjárhatóság az az XTR, XT, SLX-ek között van.
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #137295 üzenetére
Igen, lefelé nem tud többet.
[link]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #137295 üzenetére
Pedig a 2 nyeregből össze tudtatok volna rakni egy jót...
Tényleg, neked mi lett az új nyerged?
[ Szerkesztve ]
"De hát ez a demokrácia, ugye, hogy sok különböző érdekcsoport, hosszas egyeztetés után megállapodik abban, hogy érdemi változás azért mégsem lesz."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #137294 üzenetére
Ha a pálca törik én is visszaviszem...de így csak 10% alamizsnát ígértek. Jól értem,hogy az SLX-el nem lehet többet váltani 1xerre,vagy csak sz@rul fogalmaznak és elfelejtették a "lefele" szót.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #137293 üzenetére
Pont akartam én is linkelni. Tegnap kicsit felületesen olvastam el a külföldi cikket (meg nem is értem ), ezért most vált világossá, hogy ez is Direct Mount lánctányéros, ráadásul cserélhető minden mindennel, tehát jó lesz ez a hajtókar is nekem, csak a nagy tesók lánctányérjával. Remélem nem fog összeveszni a hátsó traktussal, mert az marad Sram.
Acef: elintézhetnéd Hasaggymeg nyereggariját is.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Salex1 #137281 üzenetére
Én a Deoret és a Hayest is ismerem,mind2 nagyon jó fék.Felhasználásfüggő mennyire erős fék kellhet,egy városi,túrázós,trekkinges felhasználásra a legalapabb Shimano hidraulikus fék is elegendő lehet,megpakolt kerékpárra,nehezebb kerékpárosnak,hegyekben,vagy éppen terepen is nyomulni már kellhet a legalább Alivio (MT 445,4005,395,már isten tudja követni ezt a számozást) szintű.A Deore,vagy Stroker Trail már mindenre elég,kettő közül egy szavazat innen a Deorera,melyet újan megveszel 25 körül.
Más...itt az új 12-es Shimi
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
Magyarból az ebike a legolcsóbb általában. Am a shimano fékek jók, csak ultra gagyi fékpofáik vannak gyárilag szóval azt érdemes lecserélni valami értelmesre.
Emiatt elterjedt nézet outis körökben, hogy a shimano fékek szarok, pedig magával a fékkel nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Korábban írtam, hogy eltörött BBB BSD-76 Vanguard nyereg pálcája [link]
nos írtam az eBike-nak, mert tőlük vettem a nyerget, hogy vizsgáltassák be a forgalmazóval, mert ugyan már nem garanciás, de azért a törés mégis csak túlzás
Rendkívül korrektek voltak (nyilván számít, hogy már sokat vásároltam náluk), küldtek egy futárt, ingyen felvitették a forgalmazóhoz, és most írtak, hogy elfogadták a szavatosságot, levásárolhatom, vagy utalják a teljes vételárat.
Meg is rendeltem tőlük egy SORA fékszettet, meg egy [Continental Grand Prix GT hajtogatható] külsőt.
Drágább ugyan az eBike mint néhány oldal, viszont ez egy rendkívül korrekt ügyintézés volt
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #137287 üzenetére
Mondjuk én addig kínlódtam, hogy tegnap végül átszereltem a Tioga Psycho gumikat Schwalbe City Jet-re, de ha valamikor lesz kedvem visszarakom, mert nagyon meg kéne járatni egyszer terepen a Scottot. Kapott szép új bandázst is, egész pofás lett. Már csak a beragadt csavart kéne megindítanom, hogy a stucnit lejjebb tudjam rakni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #137279 üzenetére
Mutatósak ezek a bringák is, kicsit olyan, mintha acél lenne, de gondolom alu.
Amúgy ha nem izgatna a súly, a jövőben valszeg valami titán vagy acél montit néznék magamnak, annyira tetszenek. Pl egy ilyesmi 29er nem lenne rossz. Vagy ha trail is játszik, ez karbon és titán 2 in 1: [link] [link] [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
deny330
aktív tag
válasz sebgutkopf #137285 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #137282 üzenetére
A régebbi modelleket nem ismerem. A CTD fokozat állító közepén, nincs esetleg egy imbusz fejű csavar, ami állítható? Fox néhány modelljében arra teszi rá a low speed damping-et. Ha maga a ctd kar fokozat nélküli akkor amit írtam az nem valószínű, mert értelmetlen lenne.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #137223 üzenetére
Itt az összes 2014-es foxra kell gondolni, vagy csak egy adott típusra, mint pl a CTD széria? Csak mert az én foxom is 2014-es.
Majd meglátjuk mit dob a gép, meg hogy havernak hogyan lesz pénze. Köszi az infót!
(#137233) sebgutkopf: Kétlem. Alul csak rebound állító van, felül pedig egy szimpla "air cap" és a "CTD" fokozat állító. Vagy lehet máshol is?
Pontosan nem tudom, nem sok adat van a villa lábszárán, neten pedig annyit találtam a fox gyári oldalán , hogy milyen típusok vannak. A tulajdonságok alapján haveré egy "Evolution CTD Remote" lesz. Hogy ezen belül milyen csillapítási rendszer dolgozik, azt nem tudom - én arra tippeltem, hogy CTD.(#137237) zoli03: Most egy kicsit össze keveredtem, ami a csillapító egységek nevét illeti. Nekem a Giant Reignbe 2014-es Fox 36 Talas van, ami elvileg "CTD" csillapítású (vagy nem?) Csak a nevéből gondolom egyébként - Fox 36 Talas CTD Performance. Csak mert ha tényleg az enyém is CTD csillapítású, akkor nem értem, hogy haveré hogy-hogy sz*r, az enyém pedig miért mozog ilyen finoman?
(#137272) nrg.960: "A Shimano behozta azt a szabványt, hogy már csak saját sorral és saját lánccal dolgozik a rendszer, ami annyira nem móka." Ez melyik szériától kezdve igaz? Havernak M8000-es XT váltója van (pontosabban lesz), Deore lánccal, de a sor az Sram a kerón.
Köszönöm mindenkinek a segítségeket!
-
Salex1
őstag
Hidraulikus tárcsafékből melyik az amit már meg szabad venni? MT-400 már bevállalható, vagy inkább rakjak hozzá kicsit és Deore?
Esetelg "Hayes Stroker Ryde"-ot tudnék venni használtan 22-ért az jobb választás? -
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #137278 üzenetére
Szia,
A betétcserén már túlvagyok. Jobb lett, de nem az igazi.
Én a Saccon gyenge/hajlékony, féktestére gyanakszom.
Ugyanakkor nem szivesen dobok ki 35 EUR-t feleslegesen.
Mit javasol aki már parobált ilyen Saccon vs Shimano féket, megéri váltani?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Acef...bár ezt a féket nem ismerem,én első körben betétcserével próbálkoznék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Acef
addikt
Sziasztok,
segítsetek már féket választani,
- fitness bringa, tehát egyenes kormány
- Claris fékváltók (a bowden felfogatási pontja átállítva az outi fékhez, tehát ez OK)
- jelenleg a vázhoz kapott Saccon fékekkel, amivel sajnos gyenge a fékhatás. Nagyon messze van attól, hogy a kerekek blokkolásáig lehessen fékezni.szerintem ez van jelenleg Ez vajon a Saccon fékek hibája, és másik pl. Shimano fékekkel javulna a fékhatás?Amennyiben érdemes, akkor fejleszteni szeretném a féket.
Az alábbiak közül melyik az ajánlott?
CLARIS 33,5 EUR/szett
vagy
SORA 37 EUR/szett
vagy
TIAGRA 35 EUR/szett ez miért ilyen olcsó, hisz ez a márkásabb? Régi? Esetleg nem lehet állítani valamit, ami felső kettőnél viszont lehetséges, vagy ?1.,
Melyiket vegyem?
Van valami különbség a technológiában? Melyik a jobb?
pl. mindegyiknél állítható a fékbetét dőlésszöge? (mint pl. a V fékbetéteknél is)2.,
ugye mindhez jár fékbetét, nem csak a testet adják?3.,
Esetleg használtban valami olcsóbb, konkrét ajánlat?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #137270 üzenetére
Az állványom mit keres nálad?!
(#137269) 6030D...hát igen,ez még egyszerűbb,könnyebb.
(#137271) nrg.960...ééértem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #137257 üzenetére
Az ára valóban nem rossz, de ha hozzávesszük az új kazettatestet, ami még a DT-nek meg még 1-2 gyártó agyaihoz érhető el, továbbá még a hajtóművet és a fékszettet, nem is olyan olcsó. + A Shimano behozta azt a szabványt, hogy már csak saját sorral és saját lánccal dolgozik a rendszer, ami annyira nem móka.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #137243 üzenetére
A becsúszószárak a T szárba az összes villánál ragasztva van tudomásom szerint, vagy bele van préselve, de ragasztással meg van erősítve, nekem ott kezdett el ropogni, lehetett volna biztos javítani, Angliában foglalkozik vele egy cég de kb 25k volt a cserealkatrész és a szerelés.
Nem vagyok a szavak embere..
-
Toobee
veterán
Ma végre lehetett menni egy kört, szerencsére pont nem esett. Ilyenkor a köves oldalon maradok végig, de azért a bringamosást nem úsztam meg. Kettővel ezelőtti sarazásnál ment be valahova egy kis kosz, azóta recseg terhelésnél (szerintem a pedál), most kapott még egy kicsit és elmúlt. Nem sokat láttam a ködben, csöpögött a sisakról a víz.
Reggel jó lenne egy picit görgőzni, úgyhogy nekiugrottam a Scottnak még így este.
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #137267 üzenetére
Egyébként tényleg azok a legszebbek/legletisztultabbak. Kivéve ezt az MT900-at, ott most nagy a szerelem, jöhetne már az apróba féláron.
Tothgera30: a korábbi mit takar, a 9000-et?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
trialboj
őstag
válasz ZolkoW #137251 üzenetére
Igazad van, váltó kart kellett cserélnem, és a fékkar hajlik ha nagyot fékezek.
Hasaggymegnek meg annyit, hogy erdőben vagy bárhol ahol lefele mész, de inkább terepen van váratlan helyzet, már nem harap úgy a fék, tiszta erőből is húzhatom, akkor sem állok fejre, ami mondjuk nem baj, csak arra gondolok, hogy nekem nem tetszik hogy a majd 150 eurós fékkarom, görbülősre lett tervezve... ez is olyan mint a galaxy fold telefon? 100.000 hajolgatós fékezésre van garantálva, utána kettétörik?
De most látom hogy árulják bilincscsel, és I-Spec EV felfogatással is a váltókart, ez mindenképp rendes dolog tőlük, nem muszáj lecseréld a fékeket is. Ez az új 12 sor, valami spéci felfogatást használ, amihez kerékagyat is kell cserélni?
(#137263) athomi
Adj neki egy kis időt, én mikor tisztítom a betéteket, és a tárcsát is, van hogy egy kemény leejtőzés felénél jön meg a rendes fékerő, addigra tisztul vagy szárad ki rendesen a betét. Ha neked még nincs bekopva sem a betét sem a tárcsa, oda jó pár leejtő kell hogy összeérjenek. Forgalomban tekerj kicsit, minden pirosnál kilősz, köv pirosnál nyilván nem éred el a zöld hullámot, egyből fék, az autók lendülete húz magával, fél óra alatt szimulálsz 3 perc ereszkedést csak el ne csapjanak, tényleg nincs az ottani erdőben semmi hupli amin lehetne szórakozni, még egy pump track se?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
cdl
senior tag
Akiek jó az M-es, 54-es méret, szerintem ez nagyon jó vétel.
-
6030D
őstag
Azért csak megcsinálták, hogy ne legyen olyan kívánatos az XT, mint az XTR. Az új XTR hajtókar nagyon bejön, reméltem, hogy ez is olyan lesz, de nem, meghagyták azokat a kis töréseket a csillagokban.
Így még nekem mindig ez a kedvencem, nem mellesleg még könnyebb is, <600 g.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #137257 üzenetére
Bár én GX-ről (is) váltottam M8000-re, nekem a váltásérzet jobban bejött, a finom, puha mozgás .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
athomi
veterán
válasz Hasaggymeg #137258 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én 615-öt ugyanúgy.Sőt,szerintem ha úgy kell tépni,hogy már hajlik az egész kar rég rossz,én ha egy ujjal rendesen rátépek a 2 ujjas karra,a bringa marad is ahol van,már csak én megyek tovább.
Tothgera...na ez az,az ára,hisz a GX nél is olcsóbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz athomi #137190 üzenetére
Nekem is Cliff 90 van, csak picit régebbi, de van némi tapasztalatom már vele.
A fék az nekem is gyalázat. Alig fogott újonan is, jópár kilóméter bejáratás után is, és alig fog most is a tavaszi szervíz után. Ott biztos kapott új betéteket (azt látom) és állítólag le lett légtelenítve is (azt nem látom).Haverom Focusán Shimano van (valami középkategóriás, pontosan nem emlékszem melyik) az úgy fog hogy ha két ujjal meghúzom akkor fejreállok, emeli a hátulját.
Szóval a tapasztalatom az hogy idővel jobb lesz a fék, de sajnos az a húha érzés amit egy tárcsaféktől vártál az nem fog megjönni. Rá lehet tekerni az állítócsavart hogy kissebb úton mozogjon a kar, de az is csak egy ideig segít.
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #137244 üzenetére
Akárhogy nézem az M8100-ast, sajnos nem ad többet mint egy M8000, amit akár 11-50/11-52-es sorral támogatok. Tartósságra kíváncsi vagyok, eddig a 12-es Shimano szettekről nem olvastam egyértelműen elismerő szavakat. Árban viszont nem olyan vészes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #137249 üzenetére
Elhiszem, hogy hajlott a fékkar vagy mi, vannak ilyen elcseszett szériák. Én azért kíváncsi leszek egy SLX vs SX összehasonlításra, ha jól gondolom kb. egy ligában játszanak.
Whyst: Merevség, súly, a heggesztés igényessége, geometria stb. Személy szerint egy ennyire olcsó áruházi (?) bringával, aminek nemhogy a geoja, de még a felszereltsége is nemzeti titok, nem biztos, hogy mernék terepen zúzni . Persze ettől még lehet, hogy rendben van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #137207 üzenetére
kemény 500 méteres mini próbakör: újra kell tanulni biciklizni ezzel a kormánnyal
Az első tárcsám nekem is új, és valahogy nekem enyhe lejtőn/síkon sosem akar bekopni, mindig kell az első igazi lejtő.. (majd egyformásítom, de olyan ijesztően törékenynek tűnt az első, ahogy felraktam, hogy megvárom, hogy szerepel, mielőtt lecserélem hátul is. Egyébként a fékerő már biztató, de még mindig félek ránézve)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #137249 üzenetére
kevésbé félrevezető, ha a féktestet a féktestre, a váltót pedig a váltóra használod
(féktest = amiben a fékbetétek vannak, és ami a kormányon van, az a váltókar )
Csak azért írom, mert ha jól emlékszem, következetesen így írtad máskor is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz Whyst #137248 üzenetére
A geometria, mind1 hogy 500g al könnyebb v nehezebb ha egy modern vázat viszonyítassz egy 5+ éveshez akkor érződik hogy a mostani geok mennyivel sokoldalúbbak, lefele is játékos de felfele sem nehéz.
El kell dönteni neked mi a fontos, és a szerint utána nézni, de ahogy mondtam már a legtöbb modell egész jól teljesít mindenes bringaként is.--
(#137244) jjeahh
A rézf@szú húzza őket oda ahova kell fél éve vettem slx-et, szivattak az I speck II es felfogatással, muszáj volt váltót is vennem, ami nem tetszik, főleg mert kvára nem lehet pozicionálni, a régi I speck B sokkal precízebben állítható volt. Erre most kiadják az új xt-t és külön bilincset kap a váltó, de a fék is 600x széleseb lett mint az előző. Csak nem rájöttek hogy agyonkönnyítették az SLX el együtt, és kicsit erősebben meghúzva az egész féktest hajlik, mint valami kínai utánzat, azt mondta valaki hogy ez szándékos, mert segít az adagolhatóságban, szerintem meg balfaszok voltak, és utólag találták ki ezt a hülyeséget(az xtr azért meg van támasztva egy kis lábbal hogy masszív legyen).Az xt-n tetszik a gumi bevonat, az SLX m7000 váltó gagyi szerintem, bánom hogy nem költöttem az M8000-re , sokkal precízebb, és kellemesebb érzés a váltás. De ha 1xre váltanék inkább sram lenne, a shimano most lép be oda ahol a sram már nem is tudom hány éve játékban van az 1/12vel.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Whyst
újonc
Tulajdonképpen mi szabja meg egy mtb váz "jóságát", ha nem fontos az hogy minnél könnyebb legyen?
-
athomi
veterán
válasz Hasaggymeg #137243 üzenetére
Igen, csak nincs könnyű dolgom, mert itt a legdurvább emelkedőket és lejtőket a felüljárók adják. Debrecen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #137244 üzenetére
Szépek,a váltók meg távolról tiszta Sramok.
xy.zsolt...szorítkozz az összefoglalóra és inkább az élő adás alatt tekerj.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
Most már holtbiztos....a qrva esőfelhők is a Girot nézik addig nem-, de befutó után elkezdenek öntözni...ma is szarrá áztam, a héten 4ből 4szer!! Lassan jobb lenne úszni járni, ott legalább nem is izzadnék
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #137235 üzenetére
El kell mondjam,hogy nekem is az hiányozna a legkevésbé.
Whyst...nem éri meg...ja,hogy 135...annyiért sem azt venném.
nrg960...milyen az a ragasztott Fox?
Athomi...akor irány egy emelkedő és adj neki derüljön ki az igazság.Deoremnak nem emléxem kellet volna bekopás sem először,sem azóta egyetlen betétcserénél sem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #137224 üzenetére
A finomabban megindul kérdést talán akkor értenéd meg, ha kipróbálnál egy 2000-es évek elejéről származó Made in Italy Marzocchi-t! Kb a cigicsikket kimozogja. Ahogy Hasaggymeg is írta, ez leginkább kisebb tempónál érződik markánsabban, de nagyobb tempónál is kihatással van a villa mozgására, de akkor már kevésbé.
Ennek semmi köze a tokenekhez, ezt leginkább a régi, profi rugós villák tudták. Persze levegős villák közt is van különbség, jelenleg a Fox ebben a legjobb.
Egyébként nem véletlenül használnak DH-ban, Enduro-ban sima tekercsrugós tagot. Nem csak azért mert jobban bírja a terhelést, ma már a túlfolyós levegős tagok is brutálisan bírják a zúzást. A rugós mozgását a mai napig nem tudja 100%-ban leutánozni a levegős.Igen, a Fox szerviz szempontjából macerásabb, de most a kérdés a működése volt. Mint teló a csúcs Fox-ok jobbak mint az RS. Az más kérdés, hogy egy RS-t könnyebb szervizelni és alkatrészt is könnyebb hozzá szerezni, ezért népszerűbb mint a Fox, de az RS sem makulátlan, az új Charger csillapítások nem hibátlanok, szeretnek kipukkanni.
Semmi baja nem lesz a villának ha néha bezárva marad a lock, de nyilván nem jó ha állandóan így használod terepen.
jjeahh: Azoknak a selejtes szériás Fox villáknak egy év sem kellett, alapból szar volt.
[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
válasz zoli03 #137237 üzenetére
Pedig pont fordítva van. 2db CTD-s Fox-om volt, hiba nélkül üzemeltek, vagyis majdnem, az egyiken becsúszót kellett cserélni mert elengedett a ragasztás és elkezdett ropogni, de utána hibátlan volt, a másikkal meg tényleg semmi hiba. Feltéve ha rendszeresen karban van tartva.
Utána jött 3db Fit4-es Róka. Rakás sz@rok voltak, a "rebound" beállt rajtuk, mind a 3-an, gariztatva volt az egyik, majd kb 2 hónap mulva ismét beállt, aztán újra gari és már be sem szereltem, ment egy Reba a helyére. Bátyám ugyanígy járt, csak ő egy Sid-et épített be.Most, hogy a Reba is megkapta az első szervizét, új szimmeringekkel, olyan szépen mozog mint annó a Fox-ok voltak.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
jjeahh
nagyúr
válasz Whyst #137236 üzenetére
Ez már az a szint, ami így újan is van annyira rizikós, mint egy használt monti, szal én inkább használtat vennék ennyiért, jobb alkatrészekkel meg vázzal. Durva, hogy semmit nem írnak le a specifikációban, de ha tippelnem kellene, valszeg az egyetlen értékelhető alkatrész rajta a hátsó váltó .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zoli03
őstag
válasz deny330 #137215 üzenetére
A CTD csillapítású FOX-ok erről híresek. Haveromnak is volt, úgyhogy tapasztalatból is tudom mondani, nem csak olvastam . Utána jött a FIT4, arra már nem volt olyan panasz. Én csak azt nem értem, hogy felső kategóriás gyártóként hogy volt pofája a FOX-nak ilyen telót piacra dobni.
-
Whyst
újonc
Sziasztok!
Jövő héten lesz ez a bringa elvileg féláron a hervisben 135e Ft-ért. Első sorban erdőbe, terepre szeretném de szempont hogy megállja a helyét néhányszor ha kell hosszabb betonos túrán is. Ezért szimpi a 3x9 es váltó és a masszív alu váz, ha mondjuk csomagostul ülnék nyeregbe.
Kíváncsi lennék véleményekre ár/érték arányban, illetve tapasztalatokra hasonló bringákról ha van valakinek
Köszönöm a válaszokat!https://www.hervis.hu/store/Sportfelszerelés/Kerékpárok/MTB-kerékpárok/X-Fact/PRO-29/p/COLOR-2471950
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #137224 üzenetére
nem válasz, csak elmondom, hogy én nemrég leszereltem a lockout kart. Márhogy a bowdenjét. Pedig biztosra vettem, hogy merevvillás srácként nekem az nagyon alap, hogy kell, aztán párszor próbálgattam, mondom emiatt én nem kacskaringóztatok ott még egy drótot Jó, kiállva, felfelé tényleg pumpál... de azt elviselem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #137230 üzenetére
Így már vili
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #137228 üzenetére
A szelep, felniszalag, tej, minden Stan's, egyedül a kukacok más márkájúak, de azokat még nem használtam. Tejből az elején 50-60ml-t öntöttem, de pár naponta vesztett kb. 0.3 bar-t a nyomásból, ezért öntöttem bele még egy picit, végül kerekenként kb 90-100ml ment bele. Persze ezután már nem fogok ennyit önteni, csak akkor, ha új gumit rakok fel.
szerk: szóval szerintem a kisebbik kitben árult 59+59ml nem elég egy 29x2.25-ös gumiba, működni biztosan fog, de annyi nem tömít rendesen mindenhol és állandóan pumpálni kell.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #137150 üzenetére
Csak általánosságban, ha túl zsebben turkálós, akkor ne válaszolj. Anyagilag, hogyan éri meg évente cserélni a bringát?
Egyrészt irigylésre méltó mindig új bicajjal járni, annyi idő alatt garantáltam minden pöccre és pontosan működik, alkatrész csere se játszik. Viszont 1 év/szezon után a bezerzési árán nem hinném, hogy el tudod adni, így évente bele kell pótolni az újba az eladási veszteség értékét. Ez szintén költség tényező, ami talán nagyobb költség mint az éves szervizek és kopó alkatrészek cseréje. Vagy neked a szakmai vonalról vannak olyan kedvezményeid, ami miatt ez mégse akkora tétel mint én gondolom? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #137224 üzenetére
A finomabban indul az főleg kisebb egyenetlenségnél és felfelé érződik,mikor nem terheled,dolgoztatod annyira meg folyamatosan,de mégis kimozog minden apróságot,pontosan követve az utat,tapadást biztosítva az első guminak.Mikor zúzol lefele valami durva terepen,gondolom majdnem mindegy milyen finoman indul,hisz már az első döccenőnél megindult,és onnan már csak dolgozik mint állat. A Manitou is nagyon könnyen indul,ha meg hintázik kizárom. Álló helyzetben,terhelés nélkül elég jól lehet érezni mekkora + terhelés kell ahhoz,hogy egy villán megmoccanjon a becsúszó,ami után már természetesen könnyebben mozog.Ha nem indul könnyen,a kisebb döccenőket teljesen,de a nagyobbaknak is egy részét a kormányon fogod érezni.Szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz trialboj #137224 üzenetére
Az, ha valamit átugrasz, és a túloldalon lerakod normálisan (=bunnyhop) semmit nem okoz a lezárt villában. Akkor lehet gond, ha beleállsz orral az árokba, vagy nagy sebességnél elkapsz egy nagyobb szintkülönbséget, ami alulról megüti a kereket. De ezek olyan esetek, hogy szerintem el is fogsz esni, úgyhogy észreveszed.
Az új villák sem nyitnak ilyenkor, csak valamennyit enged, hogy legyen egy kis mozgása. De ezt is el lehet törni, pl haverom SID-jének valószínűleg ezért törött el a rebound-ja. Igaz, ő nem is kapcsolgatta közben, illetve rosszul, de ez hosszú történet...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #137224 üzenetére
Runnernél max egy évig szolgál egy villa úgy, hogy csak hétvégente van ideje zúzni egyet, annyi idő alatt egy Fox sem romlik el . Amúgy nekem is panaszkodott egyik haverom a Fox telókra, szal nem csak tőled hallom ezt.
A második kérdésedre a válasz: Szerintem használd gyakrabban azt a lock pöcköt, így idővel reflex-szerűen fogod majd nyitni-zárni, mert hozzászoksz. Ha ritkán használod, akkor mindíg el fogod felejteni kinyitni, mert nem vagy szokva...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #137223 üzenetére
Nem akarok vitát generálni, de mit jelent azt hogy finomabban indul meg, és miért kell az nekünk? Én 4 tokent raktam a Rebaba, és tényleg sokkal puhább lett az alja, viszont ez azt is jelenti hogy hintázik ha enyhe emelkedőn megyek felfele.
Te eleve enduro gépen mész, 2.4+ os gumikkal, nem mindegy milyen puha az első 2 cm? a lényeg az hogy mikor már zúzol lefele szépen tartsa a tapadást.
Az én környezetemben mindenki aki tehette lecserélte a foxokat, mert csak a baj van velük, alkatrészt is nehezebb szerezni, szerelni is drágább, és körülményesebb, és átlag rider nem is vesz észre különbséget köztük, az állításuk szerint, de én is így gondolom amúgy.
--
Ha már itt tartok van 1 fontosabb kérdésem. Én nem szeretem állandóan lockolni a villát, mert félek hogy elfelejtem lefelé kioldani és egy ugrásnál eltöröm. De a fent említett hintázás miatt a minap zártam, és mivel csak pici domb volt a tetején elfelejtettem kinyitni, lefele pedig nem ismertem az utat. A leejtő végén jött egy árok féleség, amit már olyan sebességgel értem el hogy muszáj volt megugrani, nehogy lerepüljek a bringáról, meg azért kívánta is a helyzet . Nem reccsent semmi, földet érésnél, 5 perccel később láttam hogy zárva volt a teló.
Minden működik rendesen, ez azt jelenti hogy az enyémben már van olyan rendszer ami nagy ütésnél kiold, és nem sérülhet a villa?... vagy csak kva nagy szerencsém volt, és legközelebb ne piszkáljam a lockot ha hülye vagyok és elfelejtem oldani?Pontos típust nem tudok: ROCKSHOX REBA RL 29", TAPERED, 100MM, AIR, REBOUND, REMOTE LOCKOUT, 15MM AXLE
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #137215 üzenetére
Úgy emlékszem rá, hogy a 2014-es Fox széria gyári hibás sorozat, de lehet hogy a 2013-as volt az, pontosan már nem emlékszem.
Villából újat vegyetek, használtat csak ismerőstől vennék, ha pontosan ismerem a villa előéletét.
FOX Rhythm villa szerintem jó á/érték arányú. Én lehet azt vennék. Finomabban indul meg mint a Rock Shox.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #137219 üzenetére
Á neem, ennyire én sem vagyok különc, max egy ilyesmit esetleg elfogadnék
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #137216 üzenetére
Való igaz, hogy a külsők önmagukban adják ezzel a színnel, a lájmzöldhöz viszont nem a legtutibb . Nem baj, a külső fogyóeszköz, de amilyen izgága vagyok, hamarabb fogom csak a próbálgatás kedvéért lecserélni/venni mellé, minthogy elkoptatnám ;-)
(már ki is van nézve egy pár az apróból, 35-ös Schwalbe, tubeless kompatíbel)
Kormány magasságot még nagyon nem érzem, valójában így is 5 centivel a nyereg alatt van a felső fogás, ami nem tűnt mélynek, sem az alsó, de erről majd ha már mentem vele.
(mindig felülről haladok inkább lefelé)
Valaki írta, hogy gravelnél úgyis az alsó a sokat használt. Szóval túl versenyzősre amúgy sem akarom, de a műhelyben ezek nem fognak kiderülni (még görgőn sem igazán, pedig az is ott van, amikor van). Ez igazából egy túrabicikli, nem valódi országúti
Görbe kormányos trekking
A kép lehet torz, mert egyébként relatíve rövid, és M-es a váz. Asszem 54 cm a vízszintes felsőcső. Ráülve (pár kört mentem már az udvarban, de akkor gyakorlatilag nem volt még fékem) nem tűnt úgy, hogy mellélőttem volna méretben, ha valami van, azt +/- 10 mm-rel lehet korrigálni a stucninál, de simán lehet, hogy ez a 100-as marad. Én a gyártó ajánlását néztem elsősorban, meg abból indultam ki, hogy a 620-as TT-jű montimra próbáltam már koskormányt tenni, és DURVÁN hosszúnak éreztem (65-ös stucnival is). 180 cm-ig ajánlják az M-est, én pont annyi vagyok, és 178-tól fölfele az L-est.a vicces rész: felnin mérve a Sch Landcruisereim 44-45 mm szélesek, 47-es létükre. Ezek a Little Big Benek 40-esek, mérve is, de ezek alapján, és szemre a Landcruiserek is elférnének
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
deny330
aktív tag
Van valakinek tapasztalata vagy bármiféle infója ezzel a modellel: 2014 Fox 34 Float 27,5 160mm Evolution CTD Remote.
Haver Enduro gépében van, amit alig 2 hete vett használtan. Vásárláskor át lett nézve minden, kapott szervizről papírokat is (ha jól rémlik úgy mondta, hogy alig 1 hónapja kapott nagy generált az első teló), de egyébként sem venni észre hibát a bringán és alkatrészein. A lényeg, hogy ettől függetlenül nagyon merevnek érződik az első teló. Dobálóztunk már a psi értékekkel rendesen, állítottunk 25% sag-et is, de hiába, a teló egyszerűen nehezen indul meg és merev. Ha kell neki, akkor mozog, csillapít szépen nagyobb buckákat, gödröket, ugratásokat stb, de a megindulása (pl az enyémhez képest) nagyon nem oké. A csillapítási rendszer ilyen, és ez a modell konkrétan ilyen, vagy valami széria hiba, vagy?
Ha esetleg el szeretné passzolni haver, körülbelül mennyit lehetne kérni érte? Esztétikai hibán kívül nincsen baja (legalábbis akkor, ha ez a merevség szokványos ezeknél). Még annyit, hogy mit lenne érdemes vennie legalább, ha finomabb csillapítást szeretne? Nem nagyon van tapasztalatunk a mostani vagy akár korábbi csillapítási rendszerekkel / gyártókkal, legyen szó RockShoxról, Foxról, Manitouról, Marzocchiról, vagy akár a mostani DVO, BOS, MRP villákról, szóval kicsit tanácstalanok vagyunk. (Egyedül az én 2014-es Fox 36 Talas villámat ismerjük, hogy szépen dolgozik.)
27,5 kerékméretet fogadó, Tapered fejcsöves, 15-ös átütős, 160/170mm-es rugóúttal rendelkező villa kellene. Ár meg attól függ, hogy mennyiért tudná a mostanit elpasszolni. Természetesen használt is szóba jöhet.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #137211 üzenetére
Ha beengednélek a műhelybe!
Amúgy tényleg királyság egy ilyesmi műhely, hiányzott is, amíg Fehérváron laktunk.
Ez most a nyers állapot, majd jönnek a menettapasztalatok, aztán finomodik. A prizmák, stb-k viszont maradnak, még csengő is lesz! úgyhogy ezt kár is említeni
Ha pénz nem számított volna, akkor helyből más kerekei, kormánya, fékei (nyerge, stb..) lennének, de most végre ha olyan lenne az idő, már akár mehetnék is vele! így egy szűk hónap után...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #137196 üzenetére
Jól teszed, ha van rá lehetőséged akkor miért is ne. Meg azért mindig megvan az új bringa varázsa.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #137196 üzenetére
Ja, így már értem. :D
Így tényleg gazdaságosabb, mintha évekig tartogatnád. -
xy.zsolt
őstag
válasz Napfénysüti #137205 üzenetére
Azt írta hogy a belső lábhossz miatt (84,5cm) kellene az M, de minden más miatt inkább az S az ajánlott...fura. Lehet egyszer megkérlek, hogy hadd üljek rá a tiedre pár méter erejéig....ha máskép nem tudom megoldani. Az ülésmagasságom 76cm.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #137207 üzenetére
Jó egy ilyen műhely melyben van munkapad,satu,szerszámok,elemózsia az ablakban ahol kedve szerint barkácsolhat az ember fia.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
Csak gyorsba', még kipróbálni sem tudtam. A rá szánt fékkarok nem voltak jók a MTB-s BB7-ekkel, ezért most jó hasznát veszem a korábban vett noném karoknak, amik többet húznak . (10 vs 20mm tövig behúzott karokkal, ami azért nem mindegy)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha kérdéses a méret,mert mondjuk mérethatáron vagy,akkor legelőször az adott márka mérettáblázatát ajánlatos megnézni,majd összehasonlítva egy,pl. az összefoglalóban is megtalálható méricskélés eredményével,már nem nagyon lehet melléfogni.Nem millimétereken fog múlni,hogy kényelmes-e egy kerékpár vagy sem.
(#137205) Napfénysüti...ránézésre sem a nyakigláb típus vagy,szerintem inkább a rövid végtagokkal megáldottak közé tartozol,innen jöhet az ajánlás is.(Nekem többen,pl. szabó,mondták,hogy jó ökölvívó lennék,mert átlagosnál hosszabbak karjaim. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Napfénysüti
nagyúr
-
robee19
tag
válasz 6030D #137174 üzenetére
Azt hiszem félreértettél. Véletlenül sem szerettem volna megkérdőjelezni az eladó hozzáértését, kötve hiszem, hogy valaki egy bringa méretében próbálna ferdíteni, hisz sok értelme nem lenne. Csak meglepődtem az általam oly gyakran kapott ajánlások miatt. Bár te magad írod, hogy a legkisebb méret M-es az adott bringából.....
-
xy.zsolt
őstag
válasz itouchfan #137182 üzenetére
Nekem az outi canyon méretkalkulátora S-es méretet dobott ki a 179 magasságomhoz....minden számot ellenőriztem és újra megcsináltam és S jött ki ismét....szóval ami egyik gyártónál M az megint más gyártóknál lehet S vagy L is. Ezért is nem vettem végül Canyont...mert nem mertem bevállalni az S méretet De ha pl kipróbálhatnék egyet akkor lehet azt venném meg.....
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #137196 üzenetére
Embere is válogatja,mert ha mindenki olyan lenne mint én (se eladni,sem venni nem tudtam soha jól,ráadásul minél régebbi és személyre szabottabb valamim,annál jobban ragaszkodok hozzá) nem sok tapasztalat lenne különböző kerékpárokról.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest