Hirdetés
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Asszociációs játék. :)
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-!
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Bambanő háza tája
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #137598 üzenetére
550 mm-es felsőcső, 135 mm-es homlokcső és 540 mm-es nyeregvázcső volt a Focus méretei, Stack - Reach arány: 1,384.
Ugyanezek a Canyonon: 543 mm, 130 mm, 494 mm, S/R: 1,418.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #137550 üzenetére
Ott a Cro-Mo is. Erős, nem rozsdásodik és olcsóbb a titánnál.
De a jó minőségű acél örök élet, persze a sós téli utakat nem kedveli és persze megfelelő karbatartás is kell neki. A tévhitekkel ellentétben nem nehezebb egy modern acél váz az aluhoz képest. Persze az olcsó, hitvány tanyabikera ebből semmi sem jellemző, cserébe dögnehéz és szar a gyári fényezés. (Lásd divatos Cruiser).
Sajnos az alu váz és a karbon sem örök élet. Az alu a sok feszültséget, ami éri "tárolja" és egy idő után elreped vagy törik. A karbonnál meg a ragasztó anyag öregedik. Persze itt fejlődik a technika és egyre jobbak.
Persze manapság előbb cseréli a gazdája a biciklit, minthogy tönkre menjen. Főleg a nálunk anyagilag jobban álló országokban.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Napfénysüti #137588 üzenetére
Ja, akkor annak biztos más volt a geója. Bár a 120-as stucni akkor is horrornak hangzik.
Hát akkor megpróbálom szokni, de mindenesere fura, hogy ennyire hátul van.[ Szerkesztve ]
-
Fetz
csendes tag
válasz trialboj #137593 üzenetére
Nagyon köszi, a matricát is figyelni fogom! Remélem nem lesz olyan rossz állapotban, mint, ahogy azt feltételezzük!
Ja, és ha valakinek van kedve holnap délután/este, Budapestről/Velencéről Ráckevére (és vissza) menni, természetesen háztól-házig fuvarral, szóljon nyugodtan!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Fetz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #137590 üzenetére
Ezt a videót pont megnéztem én is, és jókat somolyogtam a hozzászólásokon, hogy a készítő szerint minden "cheap" a bringán. De megnézek alaposan, minden részletet, és ha bármiben is bizonytalan leszek (hiszen már két biciklit is vettem! ), akkor nem megyek bele.
-
trialboj
őstag
Az X-caliber az én ajánlásommal egy kva jó geometriájú gép. Mondjuk a videó amit linkeltek nem mutat G2 Geo matricát ha az nincs raja akkor muszáj lesz hajtanod felfele, nem repülsz vele mint a szél, de úgy is korrekt gép lehet.
Viszont tény, hogy a hajtást és telót meg kell picit vizsgálni, nem-e rohadt szét már most. Ha van valaki aki ért hozzá és elmenne veled, akkor ezen sem kellene nagyon aggódnod. Teló becsuszó műanyag gyűrűk ha repedezettek, akkor cserés, ez jelentheti azt is hogy nem volt szervizelve, de ha nincs sérülés a becsúszón és nem kotyog rendben LEHET, nem tudom távolról megmondani, még kipróbálva sem lehet teljesen biztosra megmondani hogy egy teló jó-e vagy sem, ahhoz használni kell, v szétszedni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
itouchfan
senior tag
Talán Csokicsibész segített múltkor, ma megtaláltam azt a piros futó emberrel jelzett Singletrack-es utat a Hárs-hegy körön, bár már a végefelé voltam és fáradtság volt, de elég technikás a dolog, főleg így elsőre. Az biztos, hogy sokkal eseménydúsabb, mint a sima HH-körút, de fárasztóbb is és szerintem lassabb is. Meg néha féltettem a bringám azért, mert odaodacsaptam a kereket egy-egy nagyobb kőnek... nem tudom, mi az a határ, amit még elbír egy sima monti, és mi az amihez egy felsőbb kategóriás gép, vagy FR/enduro kéne.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
G@ben
addikt
Erről a táskáról mik a vélemények? 1 napos túrákra, trekkinges felhasználással kéne egy ilyesmi méretű. Tetszik a felfogatása, bár nem tudom, mennyire strapabíró.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Vigyél magaddal egy hozzáértőt,vagy minimum készíts egy ellenőrzési listát az összefoglalóban is hivatkozásként megjelölt írás szerint a megvizsgálandó pontokról.
Úgy vélem ez lesz az.[link],eredetinek tűnik rajta minden,ugyanakkor a kép tanúsága szerint,télen is hajtotta.Furcsállom a hajtómű kopását,olyan mintha már nem az első sort használná hátul.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #137587 üzenetére
Nem, voltam bikefiten is azzal a bringával. Sőt, a stucnit cseréltem 120-asra. Kicsit hasalós volt az ülőpozíció de én bírtam.
Més que un club!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Napfénysüti #137555 üzenetére
Mondtad, hogy kicsit hosszú volt neked a váz. Ott a nyereg nem volt túlságosan hátul?
-
trialboj
őstag
De miért nincs kép a teljes bringáról? Milyen márka ez? A gumi és felni típusa pont olyan mint amilyen az én szeretett trekkem volt, ha ez egy trek, én ajánlanám, persze kellene tudni a pontos modellt. Az sram hajtás 2x ben jó lehet, mondjuk ha a hátsó váltó meg xt, akkor sanszos hogy shimano a váltókar is. A villa műanyag kupakja tényleg recont rejthet.
Nekem fura hogy így küldött képet, a bringáról egyben is kellene egy, mégis csak fontos az összhatás. Megnézni érdemes lehet, hátsó sor okésnak tűnik, de mivel ennyire zsíros nehéz megmondani, egy eladóban aki így hozza nekem a bringát nem bíznék! Ha nem nagyon értesz hozzá, csak nézd meg kérdezgess tőle, és ha bármi miatt úgy érzed nem 100% hagyd ott, egy trutyis váz rejthet valami repedést is, amit majd az első nagymosás alatt veszel észre.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
MPowerPH
félisten
válasz ivana #137574 üzenetére
Pont most kaptam en is szet a pedalokat, ujrazsiroztam, kipucoltam azok utan, ahogy az agyakban a csapagyak kineztek. A bicajos helyeken kirakott magasnyomasu mosok megtettek a hatasukat. Meglepodtem, mert ipari csapagyas. Volt korulotte eleg zsir, ami vedte a viztol es a kosztol hala istennek, mert azert koszos volt a zsiron tul.
Az agyakban is megtortent a csapagycsere. USA -bol rendelt hybrid keramia csapagyak nagyon szepen futottak, de osszerakva a bicajt ugye lotyogott a kerek, irtam is par napja. Szetszedtuk, akkor derult ki, hogy a csapagyak belseje lotyog. 3-as tipusuak voltak, tehat hoterhelesre megszunt volna a lotyoges. Na de bicajra ilyet nagyon nem hasznalunk. Vettem bele type 1-es japan csapagyat... eBayen nyitottam is egy case -t, jott is a refund szo nelkul, pk -t is visszakaptam, es vissza sem kell postaznom. Szoval nem ertem, ez hogy eri meg nekik. Vagy csak kesobb kiderult, hogy rosszat kuldtek.Most mar csak egy rendes gumi kell, mert az meg mindig nincs. Es a hatsomnak szetszakadt az oldalfala, nem fut egyenesen, elkaptam egy sziklat vele.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
őstag
Ránézésre, képről azt senki nem mondja meg. Teleszkópot amúgy sem, de ha eleve mondja, hogy ráfér a szerviz, akkor az sose volt szervizelve. Azt számold hozzá (~10e Ft), meg a szokásos kopó alkatrészek csekkolását.
Amúgy meg az elmúlt pár hónapban több bringát vettél, mint itt bárki, értesz te ehhez.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
deny330
aktív tag
Pedig semmi sem lehetetlen.
-
Fetz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #137577 üzenetére
Érdekes üzletpolitika, de ha azt mondjátok, nem halott a dolog, akkor elhoznám, mert így nem tudok a trekkingemmel a fiam után terepre menni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Massmurderer #137578 üzenetére
A fehéren? Az szerintem nem is kónuszos
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
deny330
aktív tag
Köszönöm mind a kettőtöknek!
-
6030D
őstag
Na, ez így hót hülye hozzá. Az egyik képen talán az R betű kivehető a villahíd tetején, tehát lehet a gyári Rekon, illetve miért tennének nyomástáblázatot egy rugós villa lábára? Az mondjuk fura, hogy nincs bowdenes lockout rajta. Ha nincs messze, szerintem megéri meglesni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
deny330
aktív tag
Valamit lehet csinálni az ellen, hogy a pedálom ne úgy pörögjön, mint karácsonykor a villanyóra?
Ma kint voltam bringázni, és egy félre sikerült bunny-hop közben ahogy vissza raktam a jobb lábamat a pedálra nem sikerült a teljes felületet érintenem a tappancsommal, és csak a cipő orra érintkezett a pedállal, aminek következtében lecsúszott a lábam az akkor már közel 6000-es fordulatszámon pörgő pedálról, és gyakorlatilag egybe építettem a szegecseket a sípcsontommal. Maradjunk annyiban, hogy "fájt egy picit" .
[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz Hasaggymeg #137558 üzenetére
Amit Calvin Jones mond az ÚGY VAN. Azt nem kérdőjelezzük meg, még elméleti síkon sem.
Csak ha rosszat akarunk másnak vagy neadjisten magunknak. -
X Factor
addikt
válasz Napfénysüti #137561 üzenetére
Én tök szÍvesen mennék, mert alig akad real life ismerős aki 30km+-t hajlandó tekerni, csak pont külföldön leszünk.
Make things work
-
ZolkoW
őstag
válasz Tomi_Sci #137560 üzenetére
a kombival is jó egy darabig a párosítás után, de a sebesség aztán leáll, pontosabban szerintem átáll gps alapúra, és a gps kikapcsolása sem segített. (görgőn próbáltam először, de kint sem jó) Talán javítják, talán nem, lehet, hogy más érzékelővel, vagy másik Brytonnal jó lenne...
Kormány végébe egyébként ez nekem nagyon beválni látszik: dugasz
Mondom én, aki már életében három kormányszalagot is feltekert... Mindenesetre azóta már vettem a montira is, ahhoz is passzol, és stabil.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fetz
csendes tag
Sziasztok!
Kinéztem egy használt bringát, de mielőtt elmennék érte a segítségeteket szeretném kérni, hogy érdemes-e egyáltalán, illetve milyen teleszkóp lehet azon belül, hogy Rock Shox.
Annyit már most tudok, hogy a féket biztos légteleníteni kell, illetve az eladó szerint a teleszkópot sem ártana átnézetni.
Jelenleg ilyen állapotban van a bringa:
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Egyébként egy 2017-es TREK X-Caliber 9-ről van szó és 135 az irányára...
Köszi előre is minden véleményt!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #137559 üzenetére
+Napfénysüti...már megrendeltem,gondolván mindegy,úgysem tudom lebeszélni (30 év tapasztalata beszél itt) és úgyis azonnal koszos lesz,így hát legalább legyen jó érzés fogni és csillapítsa egy kicsit a rezgést (amit a karbonvilla még hátrahagy ). Betekerem majd úgy mint a videón,bár ez nem lesz annyira csavargatva,nejem nem tudja mi a kigyorsírás,szerintem még életében nem húzta a kormányt...lehet így spóról erejével,hogy jönni tudjon.
Fékbetétjeivel amúgy ma sem tudom mi lett,azt hittem megszennyeztem,közben aztán az első is sz@rul fogott,majd mikor kicseréltem őket arra panaszkodott,hogy vigáznia kell nehogy fejre álljon. ...nem szennyezhettem meg mind2t kenéssel,mikor enyémet eddig soha,egyiket sem,elkopva sem voltak még,talán mivel eredetiek voltak (egy 2015-ös kerékpáron),nejem meg úgy fékez mint minden nő,vagyis amíg a lejtő tart ő tépi,így felkeményedhettek az idő és a fékezési stílus miatt.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #137558 üzenetére
Fehéret ne az baromi gyorsan retkes lesz tökmindegy mit csinálsz vele.
Én mindig úgy tekerem, ahogy ebben a videóban van. Kivéve, hogy a végével nem szórakozok, arra simán rátekerek egy kis fekete szigszalagot. Illetve saját specialitás, hogy végén az elejére is szoktam tekerni szigszalagot, ha kijönne a kormányvégdugó akkor se essen le a bandázs.
Na jobban megnézve, amúgy nem teljesen. Én olaszosan tekerem, vagyis nem rakok alá egy plusz kis darabot, hanem csak tekerem tovább.
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #137558 üzenetére
Beszéld le az asszonyt a fehérről!
Érdekes nálunk fordítva volt, mikor megjött a bringa feleségem mondta hogy azonnal nézzek rá valami sötét bandázst mert ez a fehér nem lesz jó.Betekeréshez nem tudok hozzászólni, nekem nem az erősségem egyik bringaszerelő havert szoktam megkérni hogy segítsen szépen megcsinálni.
Más: van itt valaki aki megy Bakony200-ra vasárnap? Idén a 110 km-es távot célzom meg, jó lenne összefutni fórumtársakkal.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ZolkoW #137551 üzenetére
A BTWIN-re a Deca oldalán is írják, hogy késik. Szóval az nem a Bryton sara szerintem. Az hogy a kombinálttal nem megy, elég gáz. Akkor lehet marad a Locus továbbra is.
Más:
Budaörs - Biatorbágy között a 7A kerékpárút vagy mi mennyire járható? Csak mert OpenStreetMapson mellé van írva, hogy "járhatatlan"Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #137533 üzenetére
Azt hiszem, én is ez alapján a videó alapján csináltam
A fehérhez annyit, hogy ha az is a szokásos fajta szivacsból van, akkor az tényleg már attól is szürke lesz, ha ránézel. De biztos vannak tutibb anyagok, amik nem annyira kényesek, és nem gyűjtik olyan mértékben a szutykot magukba. Én még azt sem tudom, a következő kormányom végleges lesz-e, szóval még nem cifrázomBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #137555 üzenetére
(#137554) Runner_fxr...enyém még sziszeg is ha növelem a csillapítást,amit csak annyira szoktam,hogy ha ráterhelek és hirtelen felengedem,még ne ugorjon fel az első kerék a földről.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz -=RelakS=- #137556 üzenetére
Valószínűleg az, de lényegtelen, mert vagy leállósáv vagy gyorsító/lehajtó sáv van a szélén. Nem bringaút.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Napfénysüti
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #137543 üzenetére
Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy a csillapítás az a visszautat lassítja, tehát a villa visszarúgását csillapítja, nem az összenyomását. Amiről Te beszélsz az a compressio. Ha leveszed a visszaút csillapítást, akkor nem finomabban mozog a villa hanem inkább gyorsabban.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Tomi_Sci #137547 üzenetére
Egyedül Bontrager kombó érzékelővel próbáltam, ami ezt produkálja azóta is.
Van most kölcsön egy BTWIN páros, azok meg baromi sokat késnek . Megállok, és 5+ másodpercig még kint van a sebesség, meg a fordulat is. Nem is értem... még csak rövidet mentem velük, egy cimbié, aki akar venni computert, és a kérésére tesztelemBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #137545 üzenetére
-jól néz ki
-jó súlyban van
-ruganyos
-menő
-a jól néz ki már volt?
-ja, és az alunál viszont keményebb anyag, ami nem tudom, érvényesül-e a gyakorlatban, pl. egy alu is elég sok gyorszár-nyitogatást elbír ;) Bennem a karbon bringák nem ébresztenek birtoklási vágyat, vagyis csak másodlagosan, mert tudom, hogy jók. az acélokat is bírom, kinézetre, csak azok nehezek, és rozsdásodnakBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
deny330
aktív tag
válasz sebgutkopf #137543 üzenetére
Így már értem miről beszélsz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #137546 üzenetére
Állítólag sokkal nehezebb megdolgozni,így nem is lehet belőle igazán jó,a mérnökök elképzelése szerinti vázat készíteni belőle. Egy szavazat innen az adamantiumra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tomi_Sci
őstag
Látom van itt pár embernek Bryton 15, mi róla a véleményetek?
Megoldódott a kombi CAD/SPD jeladóknál, hogy csak a pedálfordulat működik?Egy Lidl kombi jeladóval, illetve Magene HRM és CAD ill. SPD jeladókkal használnám.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FireKeeper #137542 üzenetére
Én nem igazán értem ezt a titán dolgot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
X Factor
addikt
válasz FireKeeper #137540 üzenetére
RC 520-am van, igaz a váz se pille, de elég massziv cserébe,viszont a kerekeken lehet spóroni, én is most váltok dt r470-re.
Make things work
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #137463 üzenetére
Ha növeled a csillapítást (damping), akkor az a telszkóp összenyomását fékezi, tehát adott idő alatt kevesebbet, tehát lassabban mozog befelé és kevesebbet használsz a rugóútból, így a felfüggesztés kevésbé érzékeny.
Nyilván a csillapítás növelésével már nem olyan finoman simít ki minden egyenetlenséget, de cserébe csökken fékezésnél a bringa bólogatási hajlandósága és pedálozásnál a nem kívánt rugózás is visszafogottabb.Tehát alacsony csillapításnál mozog finomabban és többet a teló, azt vagy low damping vagy descend móddal szokták jelölni és általában a kart az óra mutató járásával ellentétes irányba tekerve szokott legkisebb lenni a csillapítás. Ha kipróbálod a két végállást és megnyomkodod a kormányt rögtön látni fogod a különbséget.
-
ZolkoW
őstag
Én továbbra is azt venném, amit vettem
Csak kérdés volt a külön váz, itthon, mondom a Neuzertől HÁTHA.
Ha negyed millám lett volna vázra, meg még a méretben is biztos lettem volna, akkor titánt vettem volna ugyanonnanValaki írta régebben, hogy a Decában sem zárkóztak el teljesen a külön váz eladásától, de valószínűleg külön procedúra. A Kona gravel vázat kérdeztem a Biciklikknél, ott csak egyben adják..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
6030D
őstag
válasz trialboj #137535 üzenetére
Más is írta, nekem sem működnek a google tárhelyes linkjeid. Illetve be kell lépni, de nem fogok, mert vagy céges gépen vagyok, vagy mobilon, ahol a dual sim (cég/privát) miatt nem vagyok állandóan belépve, főleg, hogy mindkettőhöz használom a gmail-t. Csak úgy megemlítem, miattam ne változtass, de nem is tudok reagálni az ilyen fotókra.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #137533 üzenetére
Muszáj volt kiventilálnom
De azért az kicsit segít, hogy te is hasonlókat tapasztalsz, pedig valószínűleg nem traktornyomban tekersz, tehát mindenfele ez van, függetlenül attól, hogy kiépített / kijelölt túraútvonalon mész, vagy az erdőben karistolsz, ahol a nép egyszerű gyermeke cserepekkel szórja tele a földet hogy hátha nem akad el a budijával az első 200 méteren."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #137531 üzenetére
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #137532 üzenetére
Éppen akartam írni,hogy a kerekeid meglehetősen tiszták a cipődhöz képest...erre aztán ott a másik kép is. Itt is ez a helyzet,mintha források lennének a hegytetőn,mindenhol folyik a víz lefele.Szerintem csak telítődött a föld és most adja ki magából a fölösleget. 7végén én is szinte imádkoztam a meredek utakért,mert ahol lankásabb volt,ne adj isten egy mélyedésbe botlottunk,ott már állt a víz és a dagonyázó...azért ennyire nem lettünk sárosak,igaz nejem szájklokrosszosra vette a figurát és hátára kapta kerékpárját valahányszor maga előtt azt látta visszaváltok,hogy áttekerhessek egy pocsolya közepén.
Napfénysüti...és ha már zasszonyra terelődött a szó,elrongyolódott fekete kormánybandázsa és hiába 'jesztegettem piszkolódó fehér kormánybandázsoddal,nem tágít,olyan kell neki. 1úttal meg is kérdezném,van értelme úgy bandázsolni ahogy a fickó mondja,vagyis a várható terhelés irányába,hogy ne lazuljon,hanem feszüljön az esetleges csavarodásnál?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Hétvégén bepróbálkoztunk az erdővel, annak ellenére hogy sok eső esett a héten is. Ahogy leértünk az aszfaltról, 200m kellett hogy bokáig elsüllyedjek.
Szívás ez felfele, de lefele sem szórakoztató, mondjuk tény hogy jobban kell figyelni 20 tempónál is mint szárazon 40el, de ettől még tatás a tempó.
26km terep után, egy völgybe ereszkedtünk, és megjelent egy kis patak az úton , áramlással szemben tekertünk a földúton, nem tudom hogy nem lazult fel a föld, de nagyon szürreális volt, aztán a végén, mikor le akartam térni hirtelen átment iszapba és elnyelte a bringát. Vicces volt, vagy lehet kínomban nevettem nem tudom, de tele ment sárral a lánc, felfele csak tolni tudtam, ott is folyt a víz, nem is értem honnan jön ennyi víz, itt nincsenek tavak, 2 napja nem esett mégis sodrással folyt le a víz ezen a részen.
Hátsó váltó görgő kapott rendesen sarat, muszáj volt bontani, benzinben kimostam, már nem pörög olyan vidáman, de tiszta, és tele van friss zsírral.
Május is fos hónap volt, sárral minden fele, terepen élvezhetetlen minden út, de ez a hónap is rettenetesen néz ki időjárás szempontjából, már így is mindenhol mocsár van, 2-3 naponta esik, tehát esélytelen hogy egyhamar élvezető legyen egy erdei út. Ekkora pocsolyák alakultak ki sok helyen, nem folyik le belőle a víz semerre, hány hónap míg ez kiszárad, amilyen jól indult ez márciusban, most akkora egy szopás az egész.
#OutiKellideCuzMTBisDead"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #137529 üzenetére
igen, nagy választék nincs. komplett bringából még csak-csak. Nemrég olvastam Neuzer tesztet, ők nem tudom, vázként árulják-e.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #137527 üzenetére
igen, azt én is néztem, hogy kicsit ortopéd - bár emiatt lehet kellően kényelmes is. azt nem tudom egy lefordított stucni mennyit segítene a témán - már ha esztétikailag nem is sokat, de érzetre talán.
a problémám csak az volt első körben, hogy itthon nem is találtam alternatívát nagyon.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
tvamos
nagyúr
Sziasztok!
Bocs az OFF-ert!
Segitseget szertnek kerni abban, hogyan tudnek hozzajutni Hayes Nine (HFX-9) reservoir kithez?
Elszakadt, es mar evek ota heftelgetem, de mar teljesen szet van menve, es folyton lelevegosodik a fekem.
Jo lenne, ha nem kene komplett feket cserelnem!
Elore is koszonom a segitseget! / Tomiszerk:
Ha nem lehetseges alkatreszt kapni, akkor esetleg ki tudnam az elso feket cserelni egy ilyenre?
Hogy megy ez? Regi le, az uj fel, es kesz? Vagy kell valamit modositani a villan?[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #137526 üzenetére
nekem kínai van a montiban az összetekerősből, tök jól működik. a csapágy azóta telement sárral, de ennyi pénzért... természetesen csapágyakat cseréltem csak, ház maradt.
a London Road (meg az SL) nincs a gravelek között, de kicis különbség van csak geóban, nem is értem, miért veszik külön. A Silexnek olyan toronymagas a fejcsöve, hogy még nekem is sokk . De ha csak a pressfit zavar, szerintem amiatt ne zárd ki. Ja, a Londont azért kezdtem írni, mert az is gyorszáras, de úgy tapasztalom, a pontosabb fajtából, szerintem nem vész. Na majd a következő lesz átütős ;-)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Napfénysüti #137523 üzenetére
jah csak az egy kicsit kinn van a keretemből amit gondoltam kár mert amúgy a geoja tetszik.
de lehet végül marad a silex, mert igazából egyetlen bajom a pressfit BB-vel van, amin talán segít ha ilyen egymásba csavarható (thread together?) fajtát veszek, arról a fajtáról jókat olvastam.
gabro0: pont ilyenre gondoltam csak nem 50 ojróért
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Yahhher #137455 üzenetére
Az a montim, azzal nincs gond. A most előszedett outimmal viszont van. :/
Nem is értem, pedig elvileg a váz jó, de csutkára előretolt nyereggel is túlságosan hátul vagyok.Napfénysüti-Te hogy oldottad meg anno a Focusnál? Vagy annál nem volt ilyen gond?
robee19: Igazad van. :D
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz FireKeeper #137518 üzenetére
Ha tudsz bele ehhez hasonló összetekerőset rakni, akkor szerintem nem gond. Nekem a linkelt van, ugyan sokat még nem használtam, de jó cuccnak tűnik, bringaboltban is elismerték a választásom
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
-
// Chaka //
tag
válasz trialboj #137514 üzenetére
Nem fújni szoktam, hanem végighúzom a láncon az olajozó csőrét, és a lánc pedig megolajozza a fogaskerekeket. A mindennapos mindenidős üzem azzal jár, hogy olajos poros réteg hízik a fogaskerekeken. Ha esőt kap, akkor a víz többnyire lepereg róla. A gond a téli sózással van. Amíg nem használtam sóban, addig takarítás után az acél acélnak látszott. Egy sós/fűrészporos idény rozsdaboglyát csinál a bicikliből. A fűrészpor rátapad a fogaskerékre, az olaj ott tartja, a sót és vizet magába issza és tárolja. Persze naponta pucolva talán nem olyan hamar rozsdálna, na de izé. Már Google-n rákerestettem a kardántengelyes biciklire is Szerintem bele fog férni a keretbe a hátsó sor csere, és ezután már vigyázok a sóval. Ha találok valami olyan spray-t, ami tartósan ott marad (a fogaktól eltekintve), és védi a fémet, akkor lesz jóság.
Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.
-
Because
őstag
válasz FireKeeper #137520 üzenetére
rengeteg montis használ a mai napig gyorszár és tárcsafék felállást előre is, nálam se vesztek még össze
-
FireKeeper
nagyúr
-
Because
őstag
válasz FireKeeper #137518 üzenetére
szemezgess a Planet X kínálatából: [link]
-
FireKeeper
nagyúr
sziasztok
megfizethető árú gravel vázat keresek. eddig a Merida Silex-et találtam ami akár jó lehet, bár a pressfites középcsapágy egy kicsit elbizonytalanít. valaki tud alternatívát?
mindneképp építenék, ezért komplett gravel nem érdekel, csak vázszett.
köszi
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #137508 üzenetére
Köszi a segítséget!
-
trialboj
őstag
válasz // Chaka // #137506 üzenetére
(#137509) Hasaggymeg
Az olajspray szerintem macerás, mert ez peremfékes, és összefújkálhatod azt is, amit lehet könnyebb takarítani mint a tárcsás megoldást, de egy low budget bringánál, főleg amivel csak melóba jársz, nem életszerű hogy mindig babusgatod. Én az alsó kategóriás fékhatást nem áldoznám be a rozsdamentesség miatt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz Janaboy #137500 üzenetére
Menő váz!
ahogy a többiek mondták, de képről én nagyon picit előre dőlőnek látom, lehet hogy csal.. mindenesetre nálam nagyon apró eltérések is számítanak, lehet hogy 1-2 fok elég.
Azt sem látom jól, hogy milyen a befogója, de ha 1 csavaros, ahogy sejtem, akkor sajnos lehet, hogy épp két fokozat között lenne a jó, én mindig azokat a nyeregcsöveket keresem, amiknek fokozatmentes az állításuk, és lehetőleg egyszerű (persze költekezni ráér az ember akkor, ha már mindent kipróbált)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Giro d' e-talia. [link] Rafkós a magyar.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Bicskás
senior tag
Sziasztok topiklakók !
Egy elpusztíthatatlan ( tengellyel rendelkező ) platform pedált keresek.
Ti melyiket javasolnátok ?
A tippeket előre is köszönöm.
Üdv: Bicskás
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz // Chaka // #137506 üzenetére
Eső után lehetőség szerint száraz,meleg helyre kell tenni minél hamarabb száradjon meg,és lefújogatni a hajtást valami olcsóbb olajsprayel.Ezek az alsóbb kategóriájú alkatrészek sajnos könnyebben is rozsdáznak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Janaboy
veterán
válasz Hasaggymeg #137503 üzenetére
Rendben, koszi mindenki.
Szerintem azert volt előre huzva mert volt ilyen taska alul, de mar nincsJanaboy
-
// Chaka //
tag
válasz Hasaggymeg #137503 üzenetére
Annyi olajat kap, mint egy orosz páncélos, de a vizet nem tudom tőle távol tartani, mert esőben is így járok dolgozni. Megtehetném, hogy kímélem magunkat, de az olyan izé
Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Janaboy #137500 üzenetére
Ez így veszélyes is,nem véletlenül vannak a jelölések a nyeregpálcán,azokon túlhúzva túlterhelheted a pálcát,rögzítést,aztán seggedbe áll egy bukkanón.
Chaka...én a sort is hagynám,ha elmegy új lánccal nem költenék rá...ránézésre simán elmegy.Ez egy tipikus "hamarabb megrozsdázik mintsem elkopna" kerékpár,mely bár lehet,hogy koros,sok kilométer,főleg terhelt,sportos kilométer nincs benne.Olajozd,tartsd távol a vizet tőle és hajtsad.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Janaboy
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest