Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#74751) z123456789 válasza Tsebacsi (#74747) üzenetére


z123456789
addikt

:DDD
Miért?
Ez egy full jó oldal. Már rendeltem innen, és szerintem ez ráadásul ajánlott oldal is. :D
Leadtam a rendelést, és 2 napon belül itt volt a cucc.
Ha jól emlékszem a Chemical Guys-ék hivatalos brit forgalmazója.

(#74752) blt.62 válasza z123456789 (#74751) üzenetére


blt.62
őstag

Benzines kocsinál a lambdaszonda es a légmennyiség mérő az egy és ugyan az? Vagyis ez egy alakatrész aminek két neve van?
Ha kifúj a kipufogó mert repedt az öntvény ( merci típushiba) akkor adhat fars értéket a számítógépnek és mutathat lambdaszonda hibát?

[ Szerkesztve ]

MegtorloXp

(#74753) MunezXBK válasza blt.62 (#74752) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem ugyanaz. Mutathat, de falsot, nem farsot. ;)

(#74754) hacki87 válasza blt.62 (#74752) üzenetére


hacki87
senior tag

A ketto ket kulon dolog a legtomegmero a beszivott levegonel kene legyen ha jol tudom a lambda szonda meg a kat utan van vagy elotte es utana is tipusa valogatja ha elotte van a luk a kipufogon akkor szerintem adhat false jelet a szondanak.

(#74755) xcds válasza hacki87 (#74754) üzenetére


xcds
őstag

Pontosabban a kat. előtt, vagy előtte és utána van a szonda.

(#74756) z123456789 válasza blt.62 (#74752) üzenetére


z123456789
addikt

Őmmmm. Monnyonle!
De szerintem mindenképpen talán...nem tudom. :N
Gondolom téves, nem nekem szántad. :)

(#74757) blt.62 válasza MunezXBK (#74753) üzenetére


blt.62
őstag

Bocsi elütöttem.

MegtorloXp

(#74758) tibbike01


tibbike01
őstag

Sziasztok,

Ha a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadék a maximum jelzés felett van hidegen 1.5cm-el az nagy baj?

[ Szerkesztve ]

(#74759) F_Zolee válasza tibbike01 (#74758) üzenetére


F_Zolee
veterán

Van rajta egy túlfolyó rész, melegben tágul a folyadék aztán kihugyozza a többletet...de másik topikban már megválaszolták(részben :D ).

[ Szerkesztve ]

(#74760) tibbike01 válasza F_Zolee (#74759) üzenetére


tibbike01
őstag

Köszi!

(#74761) #94529552 válasza madmike (#74740) üzenetére


#94529552
törölt tag

Én is úgy tudom, hogy nem lehet megkerülni az NKH-s műszakizást az leső forgalomba helyezéshez. De ha kikerülnéd, akkor is minden ilyen vizsgahelyen kötelező kamerázás van. A fék pedig megéri, hogy rendben legyen, én nem spórolnék rajta, mint ahogy a vétel utáni kötelezőnek mondható karbantartásra se, ami szintén nem olcsóság, saccra olyan100k minimum, de konkrétan nem ismerem a Megane 2-es szervizelésének
a költségeit. Vezérlés és sok egyéb, gondolom tudod miről van szó.
Rendszámot csak a forgalmival együtt kaphatsz, aminek a sikeres műszaki vizsga adatlap az egyik feltétele.

(#74762) Mágus2 válasza madmike (#74740) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A kézifék nem kényelmi, hanem biztonsági extra. Ha nem szeretnél vele foglalkozni, nem szeretném, ha közlekednél az autóval. ;)

(#74763) MunezXBK válasza Mágus2 (#74762) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

14 NKH-s likeolja ezt. :DD

(#74764) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Sziasztok! Nézegettem a nagyobb vontatóképességű kocsikat, és egy számomra ismeretlen márka jött szembe több oldalon is: SsangYong - konkrétabban a Rexton. Mit lehet ezekről tudni? Hová tennétek őket pl egy VW SUV-hez képest a minőségi-megbízhatósági-szervizelhetőségi skálán:F?

Azt mondjuk már látom, hogy a kategória mellé érdemes olajkutat is venni:U

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#74765) bitpork válasza t72killer (#74764) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Én nem tenném VW tehén mellé, mert csak méreteiben összehasonlítható. Ugyanakkor az önkormányzat emelt szintű teljesítményadót szokott rá kivetni mert vizuális környezetszennyezésben mindent felülmúl :D

Asszem merci motor van benne, annak olvass utána.

Ha sokallod a 10-12 literes átlagfogyasztást, akkor nem neked való a kategória :R

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74766) t72killer válasza bitpork (#74765) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Necces ügy: melóba menet egy nagyon takarékos (=<5L/100km) dízeles Octaviát használok mostanság. A gond viszont, hogy évi 20-30 alkalommal kellene egy nagyon komoly vontatókapacitás (2tonna felett). Utóbbi azért túl gyakori ahhoz, hogy mindíg béreljek, ráadásul egy ilyen bérlemény is csillagászati összegekbe kerül.

Ezért elgondolkoztam, hogy mivel a mostani kocsi cseréje aktuális lesz lassan, van-e valami, ami tud ekkorát húzni és nem kamion. Ahogy nézem, 3 tonnát már csak SUV-ok cibálnak el, használtan nem feltétlen nagyon drágák, viszont az év nagyrészében feleslegesen itatnám. Itteni, délnémet árakon a konkrét többletköltség nem tűnik rémisztőnek (kb szumma 20%), csak a tudat, hogy a sorban utánam jövőnek már nem marad üzemanyag a kútnál... ;]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#74767) #94529552 válasza blt.62 (#74729) üzenetére


#94529552
törölt tag

[link]
Már írták többen is, hogy el kellene engedni ezt a Mergát, mert nagy bukta lehet belőle. Prémium autó, aminek extra magas javítási és szerviz költségei lehetnek rendszeresen a mostani autódhoz képest, és nem csak az automata váltó miatt. Ennél egy teljes váltó olaj+ szűrőcsere is elég drága, itt akár meg is lehetne kérdezni az árat. De jobb lenne keresni ésszerűbb fenntartással bíró autótípust.
Hasznos tippek » Mire kell figyelnem automata autó vásárlásakor?

(#74768) madmike válasza #94529552 (#74761) üzenetére


madmike
őstag

Az autó megkapta a szervízt, vezérlés,összes folyadék,szűrők, fékbetétek és egy kitámasztó gömbfej lett cserélve.
A kézifék bőven fog annyira,hogy egy meredek utcában is biztonságosan rögzítse az autót, de nekik ez nem volt elég.

Azért bosszant a dolog,mert magyarországon bármilyeb bontószökevény szutykot le lehet vizsgáztatni, az nkh meg azt várja hogy egy 14 éves autón úgy fogjon a kézifék mintha új lenne.

[ Szerkesztve ]

"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan

(#74769) Snoop-y válasza t72killer (#74766) üzenetére


Snoop-y
veterán

3 tonnat? Milyen jogsid van?

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#74770) BigBlackDog válasza madmike (#74768) üzenetére


BigBlackDog
veterán

"A kézifék bőven fog annyira,hogy egy meredek utcában is biztonságosan rögzítse az autót, de nekik ez nem volt elég."

Volt egy meredek utca is a műszaki vizsgabázison? :P Én nem szarakodnék, ha kell a rendbetétel a gyári értékek teljesítéséhez, akkor kell és kész. Elvinném megcsináltatni és utána mindenki boldog. Szerintem ez a legegyszerűbb. :)

[ Szerkesztve ]

(#74771) madmike válasza BigBlackDog (#74770) üzenetére


madmike
őstag

meredek utca éppen nem volt, de szlovák próbarendszámom igen (még mielőtt bárki átkokat szórna rám teljesen legálisan használtam),illetve utvonalengedélyem is,amivel vihettem Tatabányára az autót. Szóval ki lett a kocsi próbálva, új fékbetetétek bekoptatva.

"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan

(#74772) EQMontoya válasza Mágus2 (#74762) üzenetére


EQMontoya
veterán

Hát igen, ha már fwd, legalább a kézi fogjon rendesen, különben hogy fog keresztbe menni télen? ;]

Same rules apply!

(#74773) Speeedfire válasza EQMontoya (#74772) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Erre való a nyári gumi. Akkor is keresztbe megy, ha nem akar. ;]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#74774) -v- válasza EQMontoya (#74772) üzenetére


-v-
addikt

Hallod, tegnap monteiro de geci szanalmas volt a futam vegen te uristen, az fwd geppel probalt volna emberkedni kicsit a hazai kozonsegnek, kezit probalta rahuzni, de beleallt a falba :D utana le is fulladt, akkor probalta masodszor, akkor is majdnem beleallt a falba, kicsit rahuzta megint a kezit, legalabb el birt fordulni aztan ennyi volt, nagyon latvanyos volt :DDD hat legalabb megprobalta szegeny, fwd-vel a gumiegetes a bukoterben az ennyi :D

(#74775) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

[link]
Mondhatnám h tipikus magyar más hibája logika.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74776) bitpork válasza t72killer (#74766) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nekem 2 tonnás vonóhorog van Teddy-n. Azt is meg kell mondanom, hogy akkor amikor hajót húzkodok vele nem merem nézni a fogyasztást pedig nem vagyok gyáva ember.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74777) -v- válasza bitpork (#74775) üzenetére


-v-
addikt

Gáz :(((

(#74778) tboy93 válasza bitpork (#74776) üzenetére


tboy93
nagyúr

Olyankor 2-es szorzo tuti befigyel :D

(#74779) tboy93 válasza -v- (#74777) üzenetére


tboy93
nagyúr

Gáz, jól mondod, lpg-t bele, aztan lehet occson vontatni ;)

(#74780) t72killer válasza Snoop-y (#74769) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Őszre fogom megcsinálni a BE-t :R.

#74776: A teher alatti fogyasztástól nem fogok szívinfarktust kapni, mert éves szinten jelentéktelen az a ~10e km, amit ilyen üzemben mennék. A maradék melós kb 30e km viszont már neccesebb.

Számolgattam, hogy 2 tonnába esetleg beleférek-e, mert akkor egy 2literes Octavia 4x4 is elég lenne, de nagyon necces, a gond az, hogy még egy ~350kiló körüli utánfutó-súllyal is számolni kell. Hiába, a nyergesvontatókat se trabanttal szokás huzigálni ;]

#74779: pontosan, ötletként felmerült az LPG-üzem (errefelé németajkúaknál az LPG kb féláron van a dízelhez képest, benzinről nem is beszélve), ez ugyan a litereken nem segít, de a költségeket lehet vele kicsit optimalizálni.:K. Egyelőre így logikáztam a költségekről:

#1: dízel: benzinnél kb 30-40%-kal kevesebb üzemanyagköltség (pláne, ha olasz/görög/francia területre tévedek:Y), viszont évi átlag 2-300EUR-val magasabb szervizköltség (az a fránya vezérműszíj ugye) ÉS magasabb beszerzési ár.

#2: benya: kiissza Szaúd-Arábiát, viszont olcsóbb a dízeles variánsnál és olcsóbb a szerviz.

#3: lpg: egyelőre mocsokolcsó üzemanyag - ami nem tudom, marad-e a nagy villanyautó-mániával. A szerviz kicsit komplikáltabb a benzinesnél, és az átalakítás se olcsó errefelé. - de mindenképp érdekes, sztem utánajárok a konkrét számoknak:R

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#74781) bitpork válasza t72killer (#74780) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha olyan gépsárkány mellett döntesz akkor nem szíjas lesz a motor. Az meg vagy extra szopómalac, vagy teljesen költségmentes egy jó darabig. Lásd VW 3.0 motorjai.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74782) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

Manapság szoktam látni melóbamenet egy olyan fókakombit amit venni fogok, színben csomagban majdnem ugyanaz. Csorog rá a nyálam :D Reggel meg egy RS ment el előttem, úúúúú :DDD

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#74783) Peter.70 válasza Skillet (#74750) üzenetére


Peter.70
őstag

Legközelebb a Mitsuba ültesd be :DDD

(#74782) Tsebacsi: Nemsokára Te is vezetheted a sajátodat :)

[ Szerkesztve ]

(#74784) tboy93 válasza t72killer (#74780) üzenetére


tboy93
nagyúr

En az lpg-rol csak jokat tudok nyilatkozni, edesapam kb 5-7 eve jar lpg-s astraval, ket evente kell talan vizsgaztatni a gazt (:F), meg gazszurot kell cserelni X idokozonkent, de egyeb macera nincs vele. 6L benya helyett 8L gazt ker az astra, 179ft a gáz itt jelenleg. A beepites valoban nem olcso, ~150 volt nekünk, de egy ilyen nagyvasba biztosan tobb lesz, mondjuk szerintem hamar megterul ilyen evi 30k km futasnal.

(#74785) kisza25 válasza tboy93 (#74784) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

csak nem mehetsz vele mélygarázsba...

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#74786) tboy93 válasza kisza25 (#74785) üzenetére


tboy93
nagyúr

Tudtommal mar nincs ilyen korlátozás, régen volt.

(#74787) bitpork válasza tboy93 (#74786) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Amelyik nincs ellátva megfelelő túlnyomásszeleppel azzal most sem lehet, ahogy én hallottam :)

28/2011. BM rendelet 601. §, 2013 novembere óta

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74788) t72killer válasza tboy93 (#74784) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ahogy nézegetem, mifelénk egy nagyobb motor vizsgáztatott-elfogadott átalakítása még a 2kEUR-t is át fogja ugrani (:Y), ami azért sürgősen visszatereli az embert a számológéphez. Mo.-gon történt gázosítást pedig tudtommal nem fogad el az itteni vizsga, de még ennek is utána kell néznem.

A piactól is nagyon függ a dolog, a használt dízeles árak elkezdtek a földre szállni - mivel alaposan megkeverték a kakit - és kínálat is van bőven. Olyan benzinest, ami 2 tonna felett húz meg nagyítóval kell keresni, és nemigen lesz árelőnye.

Itt van még egy jelölt: Isuzu D-Max, reálisan 9L-t iszik, használtan nem lenne drágább, mint a 4x4-es (2t-át húzó) Octavia, amit eredetileg nézegettem.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#74789) bitpork válasza t72killer (#74788) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Itthon egy jónak mondott olasz rendszer range roverhez pl 500k körül van beszerelve. Nem olyan nagy a különbség szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74790) t72killer válasza bitpork (#74789) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Értem:R. Így viszont a leányzó fekvése: a rover alapból elég magas árcédulával startol, a használtpiacot nézegetve nemigazán látok értelmes áron mozgó fiatalabb benzinest - amire még rájön az átalakítás.

Más szegmensben, ahol 50/50 a benya/dízel arány és 2+kEUR a dízelfelár, simán megéri benzinesből kiindulni, átalakíttatni, de úgy néz ki, hogy a SUV-okat elfelejtették... Sebaj, majd jön a Tesla és csinál villany-SUV-ot, csak az lesz a gond, hogy a 3.5t vontatókapacitás 2/3-át kitölti majd az akksi ;] .

Kieg az Isuzu D-max-hoz és a Rextonhoz: ezek a konkrét mostani éves dízelszámlámat 1kEUR-val toldanák meg, azaz ha a beszerzendő benyás kőolajpusztító drágább ezek 20-25kEUR-s használt áránál, és tényleg, a D-max láncos, úgyhogy a 7-800EUR-s szíjcserét el lehet felejteni:DD

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#74791) EQMontoya válasza -v- (#74774) üzenetére


EQMontoya
veterán

Nem láttam, pedig biztos jót röhögtem volna. :)

Same rules apply!

(#74792) bitpork válasza t72killer (#74790) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mennyire kell városban a suv?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74793) t72killer válasza bitpork (#74792) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igazából a terepfunkciót max télen használnám ki, ami kell, az a vontatás. Városban azért kell a kicsike, mert nem akarunk 2 kocsival bajlódni (akkor se feltétlen, ha egy melóbajárós mini összes költsége kevesebb lenne, mint az elefánt nafta-igénye).

Ezért örülnék, ha vmelyik nagyobb kombit, pl a skoda superb vmelyik verzióját felcombosítanák 3t húzóképességre. Családfurikázásra sokkal jobb egy személykocsi, mint egy ilyen keresztapaszállító SUV...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#74794) bajnokpityu válasza t72killer (#74793) üzenetére


bajnokpityu
félisten

ha jól emlékszem a sorento 2.5t-t tud húzni, családnak kényelmes. nem egy nagy élmény vezetni, de nem is katasztrófa. de a régi alhambra is nagy teherbírású, de már nem emlékszem, h éppen hány to.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#74795) EQMontoya válasza bajnokpityu (#74794) üzenetére


EQMontoya
veterán

Saját tömeg >= vontatmány megengedett össztömege(!).

Márpedig a sorrento nincs 2.5t.

Same rules apply!

(#74796) t72killer válasza bajnokpityu (#74794) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Köszi:R. 2.5t - azaz kb 2t hasznos teher - már érdekes. Amúgy ezt csak a Sorento legcombosabb változata tudja (vigyázat, számok fontban - azaz osztani őket kettővel!) Az Alhambrára 2t alatti számokat találtam, ami necces, mert 1600kg-ba már nemigen férek bele.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#74797) bitpork válasza t72killer (#74796) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem úszod meg :) Nekem a Touareg tud 3500 Kg-t megfelelő szerelvénnyel, de asszem a gyárija is képes a 3 tonnára. Más kérdés hogy akkor már nagyon de nagyon elhagyja a B kategória 3,5 tonnáját.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#74798) molnarpeter válasza t72killer (#74780) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha nem elég egy Octavia Combi 2.0TDI vontatható össztömege, akkor szvsz egy pickup lenne a megoldás ;) Ott 3-3,5-ig rendben vagy. Ha ennyire hangsúlyos az országút (gondolom minimális terheléssel), és belefér a keretbe, egy Navara kényelmes lenne - hátul spirálrugós. Kicsit árnyalandó a képet, kint simán vizsgáztatható a dízel is gázosítva, van rá magyar cég, de elég ritka dolog. Illetve idén érkezik az NP300 alapjain a Mercedes X-Klasse, az már remélhetőleg elég személyautós lesz (meg kicsit drágább :D ).

[ Szerkesztve ]

(#74799) bajnokpityu válasza bitpork (#74792) üzenetére


bajnokpityu
félisten

mi nagyon csipázzuk vitarát városban. kb oda találták ki. nem túl nagy, fordulékony, és kibeszálláskor nagyon jó dolog a suv-ság. sorentóval (és nyilván a többi böszme suv-val is) bajban lennék, mert az egy hegy, normál pakolók szűkek neki, viszont majdnem olyan széles a hátsó ülése, mint egy alhambra,smax, szóval kirándulni meg jó lehet vele.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#74800) bitpork válasza bajnokpityu (#74799) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Én is szimpatizálok vele, de nincs neki tömege a megfelelő vontatáshoz. A vitara tényleg városi terepre van. Azon kívül meg a landi :K

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.