Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
z123456789
addikt
Miért?
Ez egy full jó oldal. Már rendeltem innen, és szerintem ez ráadásul ajánlott oldal is.
Leadtam a rendelést, és 2 napon belül itt volt a cucc.
Ha jól emlékszem a Chemical Guys-ék hivatalos brit forgalmazója.
blt.62
őstag
Benzines kocsinál a lambdaszonda es a légmennyiség mérő az egy és ugyan az? Vagyis ez egy alakatrész aminek két neve van?
Ha kifúj a kipufogó mert repedt az öntvény ( merci típushiba) akkor adhat fars értéket a számítógépnek és mutathat lambdaszonda hibát?
[ Szerkesztve ]
MegtorloXp
MunezXBK
nagyúr
Nem ugyanaz. Mutathat, de falsot, nem farsot.
hacki87
senior tag
A ketto ket kulon dolog a legtomegmero a beszivott levegonel kene legyen ha jol tudom a lambda szonda meg a kat utan van vagy elotte es utana is tipusa valogatja ha elotte van a luk a kipufogon akkor szerintem adhat false jelet a szondanak.
xcds
őstag
Pontosabban a kat. előtt, vagy előtte és utána van a szonda.
z123456789
addikt
Őmmmm. Monnyonle!
De szerintem mindenképpen talán...nem tudom.
Gondolom téves, nem nekem szántad.
blt.62
őstag
Bocsi elütöttem.
MegtorloXp
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Ha a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadék a maximum jelzés felett van hidegen 1.5cm-el az nagy baj?
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Van rajta egy túlfolyó rész, melegben tágul a folyadék aztán kihugyozza a többletet...de másik topikban már megválaszolták(részben ).
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Köszi!
#94529552
törölt tag
Én is úgy tudom, hogy nem lehet megkerülni az NKH-s műszakizást az leső forgalomba helyezéshez. De ha kikerülnéd, akkor is minden ilyen vizsgahelyen kötelező kamerázás van. A fék pedig megéri, hogy rendben legyen, én nem spórolnék rajta, mint ahogy a vétel utáni kötelezőnek mondható karbantartásra se, ami szintén nem olcsóság, saccra olyan100k minimum, de konkrétan nem ismerem a Megane 2-es szervizelésének
a költségeit. Vezérlés és sok egyéb, gondolom tudod miről van szó.
Rendszámot csak a forgalmival együtt kaphatsz, aminek a sikeres műszaki vizsga adatlap az egyik feltétele.
Mágus2
Közösségépítő
A kézifék nem kényelmi, hanem biztonsági extra. Ha nem szeretnél vele foglalkozni, nem szeretném, ha közlekednél az autóval.
MunezXBK
nagyúr
14 NKH-s likeolja ezt.
Sziasztok! Nézegettem a nagyobb vontatóképességű kocsikat, és egy számomra ismeretlen márka jött szembe több oldalon is: SsangYong - konkrétabban a Rexton. Mit lehet ezekről tudni? Hová tennétek őket pl egy VW SUV-hez képest a minőségi-megbízhatósági-szervizelhetőségi skálán?
Azt mondjuk már látom, hogy a kategória mellé érdemes olajkutat is venni
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Én nem tenném VW tehén mellé, mert csak méreteiben összehasonlítható. Ugyanakkor az önkormányzat emelt szintű teljesítményadót szokott rá kivetni mert vizuális környezetszennyezésben mindent felülmúl
Asszem merci motor van benne, annak olvass utána.
Ha sokallod a 10-12 literes átlagfogyasztást, akkor nem neked való a kategória
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Necces ügy: melóba menet egy nagyon takarékos (=<5L/100km) dízeles Octaviát használok mostanság. A gond viszont, hogy évi 20-30 alkalommal kellene egy nagyon komoly vontatókapacitás (2tonna felett). Utóbbi azért túl gyakori ahhoz, hogy mindíg béreljek, ráadásul egy ilyen bérlemény is csillagászati összegekbe kerül.
Ezért elgondolkoztam, hogy mivel a mostani kocsi cseréje aktuális lesz lassan, van-e valami, ami tud ekkorát húzni és nem kamion. Ahogy nézem, 3 tonnát már csak SUV-ok cibálnak el, használtan nem feltétlen nagyon drágák, viszont az év nagyrészében feleslegesen itatnám. Itteni, délnémet árakon a konkrét többletköltség nem tűnik rémisztőnek (kb szumma 20%), csak a tudat, hogy a sorban utánam jövőnek már nem marad üzemanyag a kútnál...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
#94529552
törölt tag
[link]
Már írták többen is, hogy el kellene engedni ezt a Mergát, mert nagy bukta lehet belőle. Prémium autó, aminek extra magas javítási és szerviz költségei lehetnek rendszeresen a mostani autódhoz képest, és nem csak az automata váltó miatt. Ennél egy teljes váltó olaj+ szűrőcsere is elég drága, itt akár meg is lehetne kérdezni az árat. De jobb lenne keresni ésszerűbb fenntartással bíró autótípust.
Hasznos tippek » Mire kell figyelnem automata autó vásárlásakor?
madmike
őstag
Az autó megkapta a szervízt, vezérlés,összes folyadék,szűrők, fékbetétek és egy kitámasztó gömbfej lett cserélve.
A kézifék bőven fog annyira,hogy egy meredek utcában is biztonságosan rögzítse az autót, de nekik ez nem volt elég.
Azért bosszant a dolog,mert magyarországon bármilyeb bontószökevény szutykot le lehet vizsgáztatni, az nkh meg azt várja hogy egy 14 éves autón úgy fogjon a kézifék mintha új lenne.
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
Snoop-y
veterán
3 tonnat? Milyen jogsid van?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
BigBlackDog
veterán
"A kézifék bőven fog annyira,hogy egy meredek utcában is biztonságosan rögzítse az autót, de nekik ez nem volt elég."
Volt egy meredek utca is a műszaki vizsgabázison? Én nem szarakodnék, ha kell a rendbetétel a gyári értékek teljesítéséhez, akkor kell és kész. Elvinném megcsináltatni és utána mindenki boldog. Szerintem ez a legegyszerűbb.
[ Szerkesztve ]
madmike
őstag
meredek utca éppen nem volt, de szlovák próbarendszámom igen (még mielőtt bárki átkokat szórna rám teljesen legálisan használtam),illetve utvonalengedélyem is,amivel vihettem Tatabányára az autót. Szóval ki lett a kocsi próbálva, új fékbetetétek bekoptatva.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
EQMontoya
veterán
Hát igen, ha már fwd, legalább a kézi fogjon rendesen, különben hogy fog keresztbe menni télen?
Same rules apply!
Speeedfire
nagyúr
Erre való a nyári gumi. Akkor is keresztbe megy, ha nem akar.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-v-
addikt
Hallod, tegnap monteiro de geci szanalmas volt a futam vegen te uristen, az fwd geppel probalt volna emberkedni kicsit a hazai kozonsegnek, kezit probalta rahuzni, de beleallt a falba utana le is fulladt, akkor probalta masodszor, akkor is majdnem beleallt a falba, kicsit rahuzta megint a kezit, legalabb el birt fordulni aztan ennyi volt, nagyon latvanyos volt hat legalabb megprobalta szegeny, fwd-vel a gumiegetes a bukoterben az ennyi
[link]
Mondhatnám h tipikus magyar más hibája logika.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Nekem 2 tonnás vonóhorog van Teddy-n. Azt is meg kell mondanom, hogy akkor amikor hajót húzkodok vele nem merem nézni a fogyasztást pedig nem vagyok gyáva ember.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Olyankor 2-es szorzo tuti befigyel
Gáz, jól mondod, lpg-t bele, aztan lehet occson vontatni
Őszre fogom megcsinálni a BE-t .
#74776: A teher alatti fogyasztástól nem fogok szívinfarktust kapni, mert éves szinten jelentéktelen az a ~10e km, amit ilyen üzemben mennék. A maradék melós kb 30e km viszont már neccesebb.
Számolgattam, hogy 2 tonnába esetleg beleférek-e, mert akkor egy 2literes Octavia 4x4 is elég lenne, de nagyon necces, a gond az, hogy még egy ~350kiló körüli utánfutó-súllyal is számolni kell. Hiába, a nyergesvontatókat se trabanttal szokás huzigálni
#74779: pontosan, ötletként felmerült az LPG-üzem (errefelé németajkúaknál az LPG kb féláron van a dízelhez képest, benzinről nem is beszélve), ez ugyan a litereken nem segít, de a költségeket lehet vele kicsit optimalizálni.. Egyelőre így logikáztam a költségekről:
#1: dízel: benzinnél kb 30-40%-kal kevesebb üzemanyagköltség (pláne, ha olasz/görög/francia területre tévedek), viszont évi átlag 2-300EUR-val magasabb szervizköltség (az a fránya vezérműszíj ugye) ÉS magasabb beszerzési ár.
#2: benya: kiissza Szaúd-Arábiát, viszont olcsóbb a dízeles variánsnál és olcsóbb a szerviz.
#3: lpg: egyelőre mocsokolcsó üzemanyag - ami nem tudom, marad-e a nagy villanyautó-mániával. A szerviz kicsit komplikáltabb a benzinesnél, és az átalakítás se olcsó errefelé. - de mindenképp érdekes, sztem utánajárok a konkrét számoknak
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Ha olyan gépsárkány mellett döntesz akkor nem szíjas lesz a motor. Az meg vagy extra szopómalac, vagy teljesen költségmentes egy jó darabig. Lásd VW 3.0 motorjai.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Manapság szoktam látni melóbamenet egy olyan fókakombit amit venni fogok, színben csomagban majdnem ugyanaz. Csorog rá a nyálam Reggel meg egy RS ment el előttem, úúúúú
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Peter.70
őstag
Legközelebb a Mitsuba ültesd be
(#74782) Tsebacsi: Nemsokára Te is vezetheted a sajátodat
[ Szerkesztve ]
En az lpg-rol csak jokat tudok nyilatkozni, edesapam kb 5-7 eve jar lpg-s astraval, ket evente kell talan vizsgaztatni a gazt (), meg gazszurot kell cserelni X idokozonkent, de egyeb macera nincs vele. 6L benya helyett 8L gazt ker az astra, 179ft a gáz itt jelenleg. A beepites valoban nem olcso, ~150 volt nekünk, de egy ilyen nagyvasba biztosan tobb lesz, mondjuk szerintem hamar megterul ilyen evi 30k km futasnal.
csak nem mehetsz vele mélygarázsba...
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Tudtommal mar nincs ilyen korlátozás, régen volt.
Amelyik nincs ellátva megfelelő túlnyomásszeleppel azzal most sem lehet, ahogy én hallottam
28/2011. BM rendelet 601. §, 2013 novembere óta
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Ahogy nézegetem, mifelénk egy nagyobb motor vizsgáztatott-elfogadott átalakítása még a 2kEUR-t is át fogja ugrani (), ami azért sürgősen visszatereli az embert a számológéphez. Mo.-gon történt gázosítást pedig tudtommal nem fogad el az itteni vizsga, de még ennek is utána kell néznem.
A piactól is nagyon függ a dolog, a használt dízeles árak elkezdtek a földre szállni - mivel alaposan megkeverték a kakit - és kínálat is van bőven. Olyan benzinest, ami 2 tonna felett húz meg nagyítóval kell keresni, és nemigen lesz árelőnye.
Itt van még egy jelölt: Isuzu D-Max, reálisan 9L-t iszik, használtan nem lenne drágább, mint a 4x4-es (2t-át húzó) Octavia, amit eredetileg nézegettem.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Itthon egy jónak mondott olasz rendszer range roverhez pl 500k körül van beszerelve. Nem olyan nagy a különbség szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Értem. Így viszont a leányzó fekvése: a rover alapból elég magas árcédulával startol, a használtpiacot nézegetve nemigazán látok értelmes áron mozgó fiatalabb benzinest - amire még rájön az átalakítás.
Más szegmensben, ahol 50/50 a benya/dízel arány és 2+kEUR a dízelfelár, simán megéri benzinesből kiindulni, átalakíttatni, de úgy néz ki, hogy a SUV-okat elfelejtették... Sebaj, majd jön a Tesla és csinál villany-SUV-ot, csak az lesz a gond, hogy a 3.5t vontatókapacitás 2/3-át kitölti majd az akksi .
Kieg az Isuzu D-max-hoz és a Rextonhoz: ezek a konkrét mostani éves dízelszámlámat 1kEUR-val toldanák meg, azaz ha a beszerzendő benyás kőolajpusztító drágább ezek 20-25kEUR-s használt áránál, és tényleg, a D-max láncos, úgyhogy a 7-800EUR-s szíjcserét el lehet felejteni
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
EQMontoya
veterán
Nem láttam, pedig biztos jót röhögtem volna.
Same rules apply!
Mennyire kell városban a suv?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Igazából a terepfunkciót max télen használnám ki, ami kell, az a vontatás. Városban azért kell a kicsike, mert nem akarunk 2 kocsival bajlódni (akkor se feltétlen, ha egy melóbajárós mini összes költsége kevesebb lenne, mint az elefánt nafta-igénye).
Ezért örülnék, ha vmelyik nagyobb kombit, pl a skoda superb vmelyik verzióját felcombosítanák 3t húzóképességre. Családfurikázásra sokkal jobb egy személykocsi, mint egy ilyen keresztapaszállító SUV...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
bajnokpityu
félisten
ha jól emlékszem a sorento 2.5t-t tud húzni, családnak kényelmes. nem egy nagy élmény vezetni, de nem is katasztrófa. de a régi alhambra is nagy teherbírású, de már nem emlékszem, h éppen hány to.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
EQMontoya
veterán
Saját tömeg >= vontatmány megengedett össztömege(!).
Márpedig a sorrento nincs 2.5t.
Same rules apply!
Köszi. 2.5t - azaz kb 2t hasznos teher - már érdekes. Amúgy ezt csak a Sorento legcombosabb változata tudja (vigyázat, számok fontban - azaz osztani őket kettővel!) Az Alhambrára 2t alatti számokat találtam, ami necces, mert 1600kg-ba már nemigen férek bele.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Nem úszod meg Nekem a Touareg tud 3500 Kg-t megfelelő szerelvénnyel, de asszem a gyárija is képes a 3 tonnára. Más kérdés hogy akkor már nagyon de nagyon elhagyja a B kategória 3,5 tonnáját.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
molnarpeter
nagyúr
Ha nem elég egy Octavia Combi 2.0TDI vontatható össztömege, akkor szvsz egy pickup lenne a megoldás Ott 3-3,5-ig rendben vagy. Ha ennyire hangsúlyos az országút (gondolom minimális terheléssel), és belefér a keretbe, egy Navara kényelmes lenne - hátul spirálrugós. Kicsit árnyalandó a képet, kint simán vizsgáztatható a dízel is gázosítva, van rá magyar cég, de elég ritka dolog. Illetve idén érkezik az NP300 alapjain a Mercedes X-Klasse, az már remélhetőleg elég személyautós lesz (meg kicsit drágább ).
[ Szerkesztve ]
bajnokpityu
félisten
mi nagyon csipázzuk vitarát városban. kb oda találták ki. nem túl nagy, fordulékony, és kibeszálláskor nagyon jó dolog a suv-ság. sorentóval (és nyilván a többi böszme suv-val is) bajban lennék, mert az egy hegy, normál pakolók szűkek neki, viszont majdnem olyan széles a hátsó ülése, mint egy alhambra,smax, szóval kirándulni meg jó lehet vele.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Én is szimpatizálok vele, de nincs neki tömege a megfelelő vontatáshoz. A vitara tényleg városi terepre van. Azon kívül meg a landi
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html