Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
150 euró a 16 darab eredeti.
Meg a szerelo alkatresz jutaleka meg plusz 80k huf Igy kis is jon a 8k/db ar amit mondtak neki
w333
félisten
Kollégák csak azt mondják amit én is ... több mint 100k ráköltöttél a felújításra és még a hidratőkéket sem cserélték (úgy hogy darabokra volt szedve az egész motor ?) ne haragudj hogy ezt mondom de szerintem nagyon csúnyán lehúztak
2-3-4 hónap és lehet újra kezdeni az egész motorfelújítást az elejéről ... és akkor már hidratökéket mind a 16 -t + szelepszár szimeríngeket + tömítéseket, ami megint lesz legalább 100k (de még lehet hogy több is) !
Szomorú ez az egész történeted, a szervizesek szakértelme meg úgy néz ki hogy ránézett és szemre megállapította hogy jó az még ?
Amíg gurul az autó szerintem addig add el !
De azzal számolj hogy hamarosan újra költeni kell rá (ez egy pénznyelő) !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
Srácok!
NE szekáljátok már TheProb-ot! Megértette ,hogy itt sokan más álláspontot képviseltek. De legyen már a saját péztárcája a saját dolga.
Inkább az aktívan írogatók valljanak színt h gyönnek-é balcsira!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
A stílusodon mondjuk volna mit csiszolni, akkor sem kéne így beszélnetek se vele, se a kocsijáról, mégha utóbbi nem a megbízhatóság mintapéldája. Mindenki tanul valamiből, a szerencsések mások kárán, ő meg szegény a sajátjából. Kapott itt annyiféle diagnózist annyi helyről, hogy ha 10 keze lenne is kevés ujja volna megszámolni, ebből szedj ki valami okosat. Az meg, hogy jó szakit találj, főleg nem egyszerű. De látom Te kitűnő vagy minden téren, legközelebb mindenki Téged visz autót venni, de ha elcseszed, leverjük rajtad!
Ez egy fórum, nem megmondóház, vagy játszótér, örülnék, ha nem a kevésbé szerencsések baszogatása menne, hanem segíteni próbálnánk neki, mégha amolyan nehezebb eset is, mint Én vagy Kornél (Písz Haver )
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
rbalint88
addikt
óóóóriási pluszegy!
Mágus2
Közösségépítő
Értem én hogy tanul, meg a saját kárán, de ha kicsit is élelmesebb, megszerzi hozzá a szerelési útmutatót, meg pár szerszámot és kis tudással és akarattal otthon jobban felújítja, mint a kb. semmi bajuk alapon gyógyító szakemberek. A pénz ott a visszatartó erő, nem az akarat, ezért sem minősítem sem az autót, sem a tulajt és nektek is ezt ajánlom. Nem tisztünk eldönteni, hogy ő mit akarjon. Segíteni, terelgetni lehet, de a végső döntés az övé.
TheProb Verdikt: Olyan nincs hogy veszel valamit olcsón, csak ezt meg ezt megcsinálod rajta és jó lesz. Próbáltuk sokan. Ez meg ez után jön az, meg amaz. Ezért kell eleve a jó állapotúra törekedni vételnél, és annál is beüthet a szar.
No, de miket olvasok itt, hidegen rúgtad, meg 180-at vitte? Akkor miről beszélünk? Mindent szét lehet rúgni, ez a motor nem erre volt tervezve. Lehet hogy jó volt, csak megölted???
[ Szerkesztve ]
Van akinek ehhez nincs affinitása. Én se állnék neki. Neked meg a kisujjadban van. Mások vagyunk. Lehet ő meg másban profi amiben mi vagyunk kukák.
A másik, hogy nagyon sok műhely lehúzásra játszik, az ember meg remeg, nehogy ilyen baja legyen az autójának mint neki. Mert itt aztán minden volt...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
TommyX_
őstag
Én nem vagyok aktív írogató, de erről a balcsis dologról kis infót kaphatnék?
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
TheProb
veterán
Tisztában vagyok vele, ki mondta az ellenkezőjét? Egyéb esetben lehet félre ment a válasz.
(#34499) Gergőke88: Részedről el se kellett volna kezdeni a hsz gyártást, mert 0 értéket hordozott az eddigi 2 is... Ráadásul hülyeséget beszélsz.
(#34503) w333: Max a szakál metál állítólagos 42ezre munkadíja a lehúzós, mert azt eddig mindenhol -10e-rel olcsóbban emlegették. Ezért akarom elkérni a számlát.
(#34505) Tsebacsi: , Utolsó szösszenetre: Tudom h balfasz vagyok autó fronton, de nem lehet mindenki minden téren képben. De látom már unalmas a téma, így többet nem írok a kocsival kapcs. Bár az utóbbi időben is csak azért írtam már, mert 1-2 ember kíváncsi volt rá mi a helyzet vele. Ezek után akkor ezt is hanyagolom.
(#34507) Mágus2 : Azért remélem ezt te se gondolod komolyan... Alapvető autószerelő tudással sem rendelkezem akkor biztos leírás alapján fogom én magamnak szétszedni és összerakni a motort, mi? Főleg, hogy se garázsunk, se kertünk, se spec szerszámaim, majd biztos a lakótelepi parkolóban fogok házilag hidrotőkéket cserélgetni egymagam. Ígyvan.
(#34504) bitpork: Engem meg se hívsz?
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
Természetesen: itt a topikja. Júni 18. Siófok-Sóstó, egy bő fél napos egymás autójának a szapulása a pogram. Ha vki kicsit bátor és van pályamatricája akkor lehet menni a pár száz méterre lévő pályán egy gyors kört
(#34510) TheProb : Természetesen Te is szívesen látott vendég vagy
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
LógaGéza
addikt
Én is nekiállok otthon szerelni, aztán a hibáimból tanulok - volt azért egy pár
Mondjuk vannak olyan műveletek, amiket már nem mernék otthon megcsinálni - például a hengerfej levételét, ugyanis biztos van olyan műveletsor, amit kötelező akkor már végrehajtani, és ahhoz se szerszámom, se szaktudásom nem lenne. Sok apróságot meg lehet otthon csinálni (állítom egy szervizes se kapargatta volna órákon keresztül a kormot az EGR járataimból), de azért tudni kell hol a határ
TheProb
Ne fejezd be, engem pl kifejezetten érdekel, eddig nem is tudtam például, hogy síkolás után a csavarokat is cserélni kell, de ahogy mondtad, legalább ezt is felvettem a várható költségek közé - bár tuti nem ez lesz a legtöbb.
Na meg eddig én is több részletben akartam megcsinálni, előbb csak hengerfejet nyomáspróbáztatom, ha kell akkor síkolás, meg tömítéscsere, aztán később a többi, de ezek szerint jobb ha egyszerre lezavarok majd mindent...
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
Mágus2
Közösségépítő
Valahol el kell kezdeni. Bár már látom, hogy nem vágod a témát.
Richard!
addikt
Én is kérnék infót röfi bácsi
Szerk.: Már látom...
[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed hátralevő része!
gzbotii
veterán
+1
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
TommyX_
őstag
Nincs is olyan messze, csak 66 km-re. Meggondolandó a dolog.
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
#94529552
törölt tag
Azért lehet, hogy sokba fájna, ha a szerelést is a saját kárán tanulná meg. Én nem javaslom.
TheProb Nyugi, ne húzd fel magad. Majd a következő autó vétel biztos jobban sikerül.
Ezt a távolságot ne emlegesse kend! Az elmúlt 3 évben Mágus2 volt az egyik oszlopos tag aki megjelent pedig ő Kassáról jött! Idén először vannak bizonytalanságok, de reméljük a legjobbakat!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Kornel
veterán
Lesz addigra kocsid?
Vagy marad a mostani?
Amíg így tolonganak érte, marad Ha menet közben meg nyerek a lottón akkor minden ki lesz rajt cserélve, meg kap naccsigát, remapot kis ilyet , meg olyat. És utána minimum fogyasztási rekordokat fogok rajt döntögetni
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
TommyX_
őstag
A linkelt témát kedvencekhez adtam, legalább figyelemmel tudom kísérni az eseményeket.
Azt nem fogom játszani, hogy azt mondom megyek, aztán később meg visszamondom.
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
Qtya123
őstag
Azért egy tanulságos dolgot láthatunk a Punto Eposzból:
A naivitást és az autóhoz való teljes hozzá nem értést a történet MINDEN szereplője azonnal kiszagolta és bezsebelte a hasznot. A nepper, az átvizsgáló, autómentős és a szerelők, meg akiket még kihagytam. Mindenhol rámondták, hogy "jóazúgy, add a pízt és takaroggy".
TaaT
veterán
"a történet MINDEN szereplője azonnal kiszagolta és bezsebelte a hasznot."
Ez sajnos így van.
Give them hell Ukraine!
MurdR
veterán
Sziasztok! Van közöttetek nagy Mercedes fan, aki ismeri az öregebb vasakat a gyártótól? 96-03' körüli autókról kéne egy kis felvilágosítás.
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
Mondj típust pls. Motorral.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
MurdR
veterán
Na ez az amivel bajban vagyok, ezért kéne valaki, aki felvilágosítana, és felröppenne a szemem elől a rózsaszín köd.
W123, W210
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
TheProb
veterán
Engem az dühít, hogy ez az átbaszós mentalitás teljesen beivódott az autós berkekbe és kb ez tekinthető "normálisnak". Semelyik használt piacon nincs ekkora átbaszási ráta, mint a kocsiknál. Gusztustalannak tartom. Főleg, hogy itt adott esetben emberi élet is függhet azon, hogy átbasszák a naív, noob usert/vásárlót.
És azért akárki akármit mond, nem lehet mindenki autó szaki, sőt.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
tomiii.
aktív tag
Haverom mercedes buzi, totalcaros Csikossal szokott neha logni, w123-mal jar egyetemre, osszes normalis mercedes kb osszes cikkszamat fejbol fujja es kb az antenna allasabol megmondja, hogy mi baja van az epp beteg mercedesnek. Apjanak w210 van, azt viszont mar szivbol ruhelli, mert szar. Szoval a ketto nem epp egy kategoria.
[ Szerkesztve ]
MurdR
veterán
Persze hogy nem, de attól még tetszhet mind a két típus. igazából a buktatókra lennék kiváncsi, és hogy mi az az összeg, amennyiért értelmes darabot is ki lehet belőlük fogni, benzin vagy gáz, 230 vagy 250, stb.
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
EQMontoya
veterán
Sajnos igazad van.
Minden márkához van pár normális szaki/műhely, de ameddig ezeket nem tapasztalod ki, szopás van.
Same rules apply!
LógaGéza
addikt
Nem tudnád megmutatni neki ezt a videót, hátha tudna rá mondani valamit, hogy miért van, mert eddig mindenki aki látta csak vakarta a fejét...
W203 C220 2002-es. Hidegen semmi baja, melegen csinálja ezt, de nem mindig. Főleg akkor jön elő, ha melegen megállok pl pirosnál. Akkor egy gázfröccs és helyreáll, viszont ha kitekerem a kormányt egyik irányba teljesen, és dolgoztatom a szervót, akkor elő lehet idézni megint. Alapjárat rendben van,, nem esik a fordulat ilyenkor.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
tomiii.
aktív tag
Neki 300d van, szerintme ez a szükséges minimum w123ba, de ez már az a kategória, ahol kell egy kis affinitás az autószereléshez vagy egy közeli szerelő ismerős, akit lehet zaklatni apró dolgokkal és szakszerűen meg is csinálja, nem csak kókányol. Neki igy néz ki. 250 körül vette, nem emlékszem pontosan, első tulajos. Adagolót, vezérlést, porlasztócsúcsokat és a gumi alkatrészeket kellett átnézni, cserélni, beállítani. Futóműben is lógott pár dolog. Semmisen volt kimondottan rossz, cska nem voltak tökéletesek. Szóval, ha nem szoktál szerelgetni, akkor inkább ezt hanyagold. + egy w123 coupet is épít már évek óta a srác.
(#34532) LógaGéza : Írtam neki. szerk: Írt, idézem " a f@sz tudja így, látni kéne, hogy mi, hogy van abban a &@#@-ban, szervopumpa is szarakodhat, meg van ott még pár dolog" Hát, na mondtam, hogy az új merciket utálja és nem is foglalkozik vele.
[ Szerkesztve ]
LógaGéza
addikt
Pedig ez még tán az utolsó jó szériás "modern" Merci
Köszi azért, hogy rákérdeztél
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
Qru
MODERÁTOR
Én két autómnál néztem állandóan az olajszintet az 1,6 G Astránál meg az 1,8T Passatnál. Mind a kettő szerette enni az olajat, állandóan ott figyelt a literes olajos flakon a csomiban.
A csúcs az volt mikor tankoláskor még félig volt a nivón itt Pesten, mire leértem vele Egerbe már világított az olaj lámpa (igaz rúgtam neki rendesen). Beleborítottam egy litert aztán tűz tovább.
Tomcsi: NBU projekt áll még. Fellapoztam a manualt, le kéne szednem a víztartályt meg a légszűrő csatornát, hogy hozzáférjek a foglalatokhoz... Ez se az a típus ahol fél kézzel kicseréled az út szélén az izzót. Majd ha viszem olajcserére berakatom.
Aztán ha fél év után kiég megy vissza a gyári. Amúgy ezek tényleg hamar kiégnek?
#nincsbennetarcsi
z123456789
addikt
Megvettem az első kocsimat, 2008-ban. 2 hétre rá rommá törte egy részeg barom. 92' civic volt.
Nagy autót akartam utána, egy tankot, 98' civic lett 2009-ben.
Ostobán megvettem, mert szépen nézett ki. Elkapkodtam. Utólagos volt az állapot felmérés (Honda szalonban), utólag hallgattam meg jobban a zajokat, mert akadt pár, utólag próbáltam ki az elektromos dolgokat. Mondjuk a motorral szerencsém volt, mert még mindig megy. Pedig a jelenlegi állapota ilyen, őz vadászat után. Csak azt akarom mondani, hogy ha nincs pénzed jó kocsit venni, akkor mindig lesz rajta javítani való. Egy-egy nagyobb szerelés után az ember örömmel ül bele, de aztán megint jön egy olajcsere, egy ablaktörlő lapát csere...stb. Mindig van valami. Az utóbbi időben már úgy voltam vele, hogy amint jött a baj, azonnal szórtam rá a pénzt, hogy minél előbb megszabaduljak a hangoktól. Ez jobb módszernek bizonyult, mint az, hogy felhalmoztam, és egyszerre vittem el. Kb én is így voltam ezzel a civic-kel mint te most a punto-val. Nem láttam a végét. Nem is lett vége, csak kb 1 hónapja, mikor összetört.
Egy szó mint száz, sose lesz olyan, hogy csak menni kell vele. Bár nekem nem a motorral volt bajom, mellette sok minden mással. Ne add fel! De ha megy kocsi nélkül az élet, én eladnám a picsába. Kitartás!
Declare
őstag
Egye fene, kicsit korabban felkelnek, bemelegitenem a motort, aztan üzemi höfokra melegitenem a fekeket, hogy biztonsagosan be tudjak menni a melohelyre....nem ertem mi a problema
(#34477) TaaT nem irtam egyszer sem keramia fekbetet, acel tarcsan a megfogalmazas lehet nem volt pontos, de valoban arra gondoltam, amit linkeltel...karbon-kerami fekrendszerre
tomcsi23
veterán
Hehe, akkor azt sem cseréled ki az út mentén, még nappal sem.
Muneznek cserélték anno, mert hamar kiégett, de amúgy van olyan, akinek kicsit tovább is bírja.
Részemről nem próbáltam még, egy ideje GE van benne, azok jól bírják. Lassan 2 év, 14e km.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Civic után tankot és civic lett?! WTF?! Nekem a tank egy civic után egy passat v A6 kombi esetleg egy rand csirke
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Skillet
addikt
Ha jól látom a torony is kezd szétrozsdásodni?
Szép nagy biztosítékod van? Mihez kell az?
Az eset előtt nem volt ilyen hangja az autónak? Tényleg sokat szívsz ezzel a vassal. De a többiekkel nem értek egyet... ez a szereld magad, és csúnyán lehúztak stb stb
Ennek így nincsen értelme. Nyilván nem egyszerű ami nálad zajlik, de mindenki úgy neked ugrik, mintha te tehetnél róla.
Okosat nehéz mondani. De ha a toronynál jól láttam, amit láttam, akkor talán tényleg jobb lenne megválni a szekértől. Meg lehet csináltatni, csak tényleg kérdéses, mennyire éri meg.
Meg ugye itt van ez a kereplés is, hogy mi a tosz lehet.
Nem irígyellek.
Amúgy a szelepemelőket ki lehet cserélni megbontás nélkül is, ha belevágnál a cseréltetésébe
Nem kell, csak a szelepfedelet lekapni.
Már ha onnan jön a hang. De neked kell tudnod, mennyit akarsz még költeni rá.
(#34505) Tsebacsi +1
(#34539) bitpork ezen én is nagyot derültem. Az alig tonnás tank
(#34541) Qru annyit esetleg hozzáfűznék, hogy lehet 400ezerért jó autót venni, csak alább kell adni. Idősebb, kevésbé felszerelt, stb stb.
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Qru
MODERÁTOR
Ez így van, kevés pénzért nem kapsz csak sz@rt. Akármennyire csillog... Amire költeni kell. Nem keveset, sokat. Így lesz az olcsó autóból drága autó.
Ott volt a családi Puntónk. Azt is eladtuk mikor kezdett pénztemetővé válni és valószínűleg az új tulaj most kb ugyanazon megy keresztül mint Probe. Nincs új a nap alatt, kis pénz kis foci.
Ja és még egy napi bölcs: jó autószerelőt találni legalább olyan nehéz mint jó orvost.
#nincsbennetarcsi
gzbotii
veterán
Ez a legnagyobb baj nálunk a kocsi tulajokkal: addig várnak mindennel, amíg meg nem áll a kocsi/muszáj nem lesz...akkora vagy súlyosabb a probléma vagy meg két másik dolgot hazavágott..
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
z123456789
addikt
(#34539) bitpork
(#34540) Skillet
Hahahaha! Rosszul írtam. Srry. Tankot akartam. A8-akat, meg "Szállító" 7-eseket nézegettem. Vétel kijött volna, de fenntartani tuti nem tudtam volna. Azért akartam nagy kocsit, mert eltöprengtem azon, hogy fel is dobhattuk volna a pacskert. Egy nagyobban, több esély van. Bár a civic oldalsó merevítője dereksan helyt állt. Na, és végül másik civic lett, csak légzsákokkal, meg ABS-szel. Ez már biztonságérzetet adott. (Lehet most is röhögni. )
(#34541) Qru
Szinte lehetetlen. Mióta kocsim van, erősen gondolkozom azon hogy elmegyek autószerelőnek. Mindig is becsületes embernek tartottam magam, tuti, hogy jó fej szerelő lennék...meg 1 év után becsukhatnám a boltot valószínű.
(#34542) gzbotii
Igen. Ennek több oka is van. Az autó luxus, akárhogyan is vesszük. De autó nélkül meg képtelenek vagyunk létezni. Ez vagy így van, vagy hülyén választottunk munkahelyet, lakóhelyet, vagy a fogyasztói társadalom plántálta jó mélyen a fejünkbe. Én is bele tudom magamat sorolni az egyik közé. És persze simán nem bírjuk felfogni, hogy az autónak vagy van egy fenntartási költsége, vagy lesz egy javítási költsége. A szűk családban is tudok mutogatni: anyám a "csak ha már muszáj" típus, én meg az ellenkezője. Fater meg a kettő között. Persze nem ilyen fekete-fehér az egész, ezek csak nagy vonalakban. Nem akarok minősíteni senkit. Mindenki el tudja dönteni, hogy kell-e, nem kell-e?
Qru
MODERÁTOR
Ott kezdtem az autókeresést, hogy melyek azok a márkák amihez rendes szerviz van itt Pesten. Elhiheted, hogy nem sok márka maradt fent a rostán.
BMW itt ki is esett rögtön, pedig egy sor6-osra majdnem beneveztem.
#nincsbennetarcsi
dj79
senior tag
Az autószerelős részt adom.
Kolléganő kinézett egy Jazzt, 1m Huf, friss műszaki, képek alapján nem tűnt rossznak
Elvitt egy szerelőt, aki a murván alánézett, mondta, hogy a jobb eleje már kapott, meg lenne pár apróság. Kereskedő rámért, majd a szaki megállapította, hogy nincs nagy gond.
Van helyben Honda szerviz, szóltam a csajnak, hogy egy tizest érdemes lenne elkölteni egy állapotfelmérésen.
Pár apróság ott is kiderült:
- jobb B oszlop aljától a tetejéig 1000 mikron, még a tetőlemezen is
- bal oldalon több helyen beleködölve
- futómű, lengéscsillapítás kuka
- EGR ledugózva
Mondjuk azt, hogy nem ment végig az állapotfelmérés....
Declare
őstag
Ez a tipikus szöveg: "az elmult 5 evben semmit nem kellett ra költeni". Na ilyen nagyon ritka azert. Ha valaki alapos es gondos gazdaja egy autonak, szerintem 6-7 eves kor fölöt folyamatosan lehet talalni sajnos valami aprosagot (valami elallitodik, elkopik...nem kell sok 100 ezres tetelekre gondolni)
Erre vettél egy subarut, amit élő ember nem ismer csak újság fotójáról. Ráadásul amerikai kivitelt... aha.. seems legit reason
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
MunezXBK
nagyúr
Elszakadt benne a szál 2 hét után, de szó nélkül küldtek egy pár újat.
Azóta is az van benne.
gzbotii
veterán
Mindenki vagy leszól vagy sajnál itt téged, pár vélemény egy úgyszintén kezdőtől.
Aki ide jár rendszeresen, az autób*zi (már elnézést ) és ők értenek hozzá, csuklóból, bár elméleti szinten, sokan mókolnak is otthon, sokat áldoznak rá és többnyire toppon tartják a járműveiket (egy év alatt legalábbis ez jött le nekem az itteni bandáról).
Én az első autómat 2 nappal a sikeres vezetési-vizsgám után kaptam, egy Dacia NovaGT 1.6 volt. Alapvetően sem a román autóipar a megbízhatóság csúcsa, de ehhez legalább szakértelem és alkatrész sem volt. Vagy ha igen, dupla áron. Épp ezért sokat kellett improvizálni, sokat szereltük otthon apummal. A motorral nem volt baj, az alatt a 14 hónap alatt, amíg nálam volt, pedig kezdőként, visszagondolva eléggé megkínoztam (lehet a következő vevő azt is beszopta). Ezen kívül minden más (még a kilincsek is) elromlottak rajta. Minimum kétszer. Utáltam is rendesen. Azzal viccelődtem, hogy többet ültem alatta mint benne.
Aztán 2014ben megvettem a jelenlegi autómat (Corsa B 1.4 16v90Le) egy neppertől (évekig abból élt, hogy autókat hozott be külföldről). Szomszédom és második unokatestvérem, úgyhogy megkértem szépen, amennyire lehet, ne kúrjon át, tudja jól, hogy nem értek hozzá, nem veszem észre ha nem lenne valami kerek vele. És nem kúrt át. A piaci ár felső szegmensébe tartozott. Rozsda nem volt rajta épp sehol, egy évig csak egy MAP szenzort kellett cserélni rajta és tankolni.
Aztán, idén, már volt több gubanc vele, öreg már na. EGR pucolást elkúrták, az elektromos része megment, most ki van kötve. Motor nélküle is köszöni, jól van. 45,000Ft lenne hozzá egy új. Fékeket kétszer cseréltettem le az ősz óta, hála egy szerelőnek. Kipufogó elég rozsdás, hamarosan az is csere. Gyertyák, miegymás, motortartó-bak és lassan ott vagyok, az árának 50% ráköltöttem egy félév alatt. Soha nem fogom azt a pénzt viszont látni, de legalább van egy olyan kocsim, amibe 2-3 nap alatt belerakok 1200km és nincs baj (ne is legyen!).
De most már, annyit tanultam a saját autómon, mások tanácsaiból, hogy amikor a haver vett egy full fapad Golf IV 1.4-et, 3 küllönböző gumival, hegesztett toronycsapággyal, féloldalt cserélt lámpaburákkal és öt percen keresztül soroltam neki a hibákat, vagy mi volt gányolva rajta, mit kellene cserélni és mi mennyi lesz, láttam rajta, hogy az életkedve is elmegy.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Qru
MODERÁTOR
Nagyon könnyű lyukra futni. Főleg, hogy itthon a kínálat legnagyobb része a nyugaton lerúgott vackok alkotják, még 1-2M-ért se törvényszerű hogy nem a coporollerre veszel helyjegyet.
Lásd a 400k-ról 170k-ra visszatekert 320d-k armadája pl...
mod:
bitpork: Miért ne értenének hozzá? Ugyanaz a motor van benne mint a többiben.
Minden alkatrész beszerezhető és két rendes szerviz is van hozzá itt pesten.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi