Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#34751) EQMontoya válasza Mágus2 (#34749) üzenetére


EQMontoya
veterán

Most komolyan azt hiszed, hogy bitpork a tekergetőket védi?

Szerintem ez senkiben nem merült fel.
Azt is megértem, mi az ellenérzése a cikkel.

De azért legyünk annyira értelmesek, hogy nézzük meg, mit veszünk. Tekert autót is meg lehet venni, de a reális áron. És ha a nepper rájön, hogy nem éri meg tekergetni, mert nem nagyon talán rá palimadarat (viszont a tekerés a leírtak miatt azt is zavarja, aki amúgy állapotot vesz), akkor ez idővel megszűnik, magától.

És ezek után el fogunk jutni oda, hogy megjelennek a piacon a valós futásteljeítményű autók, ez pedig majd ráébreszti az embereket, hogy 200-on túl is van élet. És nem is rossz. :)

De ez egy hosszú folyamat, és valahol el kell kezdeni. Az emberek tanítása ennek az egyik legjobb módja szerintem.

szerk: csak egy kis jópofa adalék a témához: IS200-aknál rendszeresek a valós óraállások. Azért ezeket nem azok vették, akik taxizni akartak, ennek ellenére bőven van hahun 250-et, 280-at futott példány. Az ok egyszerű: ezeket nem azok veszik, akiket az óraállás meg az A-ból B-be eljutás érdekel. Akinek meg van fogalma róla, hogy mit vesz, annak felesleges tekergetni az órát.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#34752) trassher válasza lenko (#34750) üzenetére


trassher
addikt

Ha a bontásból gyorsan jönne a pénz akkor bontó sorok lennének a külvárosokban nem pedig neppertelepek. :) Gyorsan lehet sok pénzt keresni kb 0 rizikóval, a magyarnak meg a 180K futott km kell. Ilyen az amikor a kereslet és a kínálat találkozik.

Redmi Note 7

(#34753) lenko válasza trassher (#34752) üzenetére


lenko
aktív tag

Csak ennek kéne lenni a gerinces verziónak, helyette van ez a gerinctelen, mondjuk részemről oly mind1, nepper által behozott autót sosem vennék/veszek. Csak M.O.-I leinformálhatót (tudom az sem 100% garancia, de nem is a 0 val egyenlő) Vagy magamnak hozok be.

Az embereknek fáj az igazság!

(#34754) Declare válasza Tsebacsi (#34745) üzenetére


Declare
őstag

De mik ezek az alkatreszek? Pont ezt irom, hogy szerintem ilyen nincs :) Egy turbo, porlaszto, injektor, kettöstömegü.....minden hasznalattol függ....hogy hasznaltak, milyen üzemanyagot kapott (lehet hogy pl lesz egy dizel auto 300k km amivel jartak az autopalyakat es a ceges benzinkartyaval tankoltak az OMV gazolajat es semmi baja nem lesz se a porlasztonak se semminek, mig a 80 ezres ikarusbol leszivott gazolajjal tankolt dizelnek meg gatyan lesz az összes gazolajjal kapcsolatos eleme).

Vagy ugyan ez a turbora....ha üti, rugja vagja valaki, nem cserel gyakran olajat x az elettartama....ha gyakori az olajcsere, figyelnek ra, akkor meg 3x.

Tehat nem fogsz tudni olyat mondani, hogy 180k km van az autoban (mondjuk igazoltan es tenyleg), szoval akkor varhatoan ez es ez gatya, ez es ez meg még 180k km ig tutira jo.

szvsz :B

(#34755) Tsebacsi válasza Mágus2 (#34749) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nemtudom miért is én lettem a címzett...

Sehol sem írtam, hogy 200k-tól menjen a kukába minden autó, a magyar valamiért erre van ráállva. Oka van, ahogy annak is, hogy mindenki bizalmatlan. Nahát...

A másik, hogy ritka, hogy valaki végig, 2-300k-ig tipptopp autóval járjon. El vannak hanyagolva, kihagyva fontos szervízlépések szakszervíz!!! által, mert jólvanazúgy megy mindenhol.

Innentől gyakran egy valós 200k-s kocsi lehetne 400k-s is, mert annyira le van rohadva, elhanyagolva.

Ha nem csal, nem adja el? Nem kötelező neppernek lenni!

Naná hogy megkérdezzük mennyit futott, miért nem képesek itt eképzelni sokan, hogy az ember szeretné ezt tudni, mert csak.

Komolyan ez jön le, hogy ő simán szemet huny a tekerés felett, csupán azért, mert a magyarnak ilyen beidegződései vannak. Mert minél nagyobb számot mutat a km óra, annál nagyobb az esélye, a lehetősége hogy baja lesz, mert lesz! És a magyar retteg, mert 200 éve csak szív, hol mások, hol a saját hülyesége miatt, lásd politika. Az autóval nem akar, nem szeretne... vagy kisebbet...

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#34756) trassher válasza lenko (#34753) üzenetére


trassher
addikt

Persze, hogy ennek kéne lennie de ez csak utópia. Ha itthon mindenki tisztességes munkából akarna megélni már a térképen sem lennénk rajta. A pénzt mindenki szereti itthon de dolgozni már annál kevesebben.

Redmi Note 7

(#34757) TaaT válasza tomiii. (#34719) üzenetére


TaaT
veterán

Aszem 2012-től. :)

Már meg is menekült a használtautó vásárló... ja nem.

Senkit sem érdekel ha 400.000km után 123.000km következik, a rendszer ugyanúgy elfogadja.

Give them hell Ukraine!

(#34758) #94529552 válasza Qru (#34741) üzenetére


#94529552
törölt tag

A képzés olyan, amilyen, de ott mondjuk inkább elméleti oktatás van, és az is kötelező, De tudjuk, hogy a gyakorlat sokkal fontosabb.

Ezek szerint nem a legjobb helyre vitted. Mert gondolom autószerelő csinálta, aki elvileg a kiolvasás/hibakód törlésen kívül többet nem nagyon tud hozzátenni. Az autóelektronikai műszerész dolga lenne az összes műszeres vizsgálat, hibakiolvasás, a gyári diagnosztikai eszközökkel vezetett hibakeresés végzése, mérési értékek kiértékelése, stb. Az egy másik szakma, amihez szintén sok gyakorlat és típusismeret kellene.

(#34759) Qru válasza #94529552 (#34758) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Persze ezt nem vitatom. Azt nehezményezem, hogy úgy kerülnek ki az iskolából hogy modern autót még csak fényképről sem láttak... És akkor odamegyek egy egyszerű gyújtáshibával és közli, hogy biztos csak le van kormolódva mert sokat járok városban. :W

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#34760) bandus


bandus
veterán

reggeli indításkor ebben a hidegebb időben még mindig nem akar megszűnni a fehér füstölgés a kipufogó felől. korábban az izzításra gyanakodtam, de a műszaki vizsgakor azt mondták, hogy a gyertyák rendben vannak meg úgy minden. viszont zavarni azért zavar. egy kollégám említett valami porlasztó/injektor, nemtudom milyen tisztító folyadékot, hogy azt érdemes lehet alkalmazni. erről van valakinek tapasztalata? kia ceed 2008 1.6 crdi.

[ Szerkesztve ]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#34761) rbalint88 válasza bandus (#34760) üzenetére


rbalint88
addikt

ha csinálnál róla egy videót, az segítene. amúgy általában csak a kipuff rendszerben kicsapódott párát nyomja ki így, aztán utána nincs is füstje

(#34762) bandus válasza rbalint88 (#34761) üzenetére


bandus
veterán

legközelebb felveszem, de nekem inkább tűnik füstnek mint gőznek sajnos :/

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#34763) Qru válasza bandus (#34760) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

TDA-t dícsérik nagyon gázolajos berkekben. :K

#nincsbennetarcsi

(#34764) stickermajom válasza bandus (#34760) üzenetére


stickermajom
addikt

Mágus a VIF-et szokta ajánlani. Egyelőre csak rövidtávú tapasztalataim vannak a nyári adalékkal, meglátjuk hosszabb távon. Büdösnek büdös :D

Szerk.: Ja igen még a TDA-ról is sokat hallani, amit Qru linkelt.

[ Szerkesztve ]

(#34765) tboy93 válasza EQMontoya (#34739) üzenetére


tboy93
nagyúr

Vidd el Gusztiekhoz Csepelre (Gustavsson Carosserie). Restauralas a fo profiljuk, multkor benn allt naluk vagy 5-6db VW 1gen transporter. Kulfoldrol hozzak nekik a melot, szerintem nagyon korrektek. Alvaz es uregvedelmet is csinalnak, a lakatosmunkajuk tenyleg jo, a fenyezest masra bizzak, azzal nem is voltam 100% elegedett.

[ Szerkesztve ]

(#34766) EQMontoya válasza tboy93 (#34765) üzenetére


EQMontoya
veterán

Nem ők voltak, akik eltörték a kerékcsavarodat? :D

Same rules apply!

(#34767) Halver válasza EQMontoya (#34766) üzenetére


Halver
csendes tag

A lakatosmunkára írta, hogy elégedett velük. Kerékcsavarról most szó sem volt. ;]

(#34768) gzbotii válasza Tsebacsi (#34745) üzenetére


gzbotii
veterán

Epp itt olvastam, írta valaki, hogy ismerőse vett új Puntot. Havernal valós 15.000 után olaj es egyébb cserék, majd amikor elérte a 30.000et óra teker 14.000 es ment márkaszervizbe a 15.000-kent kötelező olajcserere.
160.000 km levő, szervizkönyves, márkakereskedésbe hordott Fiat Puntot tessék.
:U

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#34769) EQMontoya válasza gzbotii (#34768) üzenetére


EQMontoya
veterán

Persze, van ilyen is, de idióta, aki ilyet csinál. Kifizetett 10 óratekerést, és mennyi az árkülönbözet egy 160-at meg egy 300-at futott punto között? 250k?
Amiért 10x tekert (tehát valaki 10x vállalt bűncselekményt), és 10x elautózott oda, ahol tekertek. Nagy biznisz volt, szerintem a Mekiben is kapott volna hasonló órabért.

Same rules apply!

(#34770) Declare válasza EQMontoya (#34769) üzenetére


Declare
őstag

Raadasul a következö tulaj ezzel nem jar rosszul, mert egy olyan autot kap, ami mondjuk 15k km enkent kapott uj olajat, mig az uj autok többsegebe 30k km enekent megy a markaszervizes akarmilyen elöeletü olaj :)

mod: es azt sem hiszem, hogy egy ujonan vett puntot 300k km ig hajt valaki :). Meg a masik, hogy a csere intervallum 1 ev vagy 30 k km nem? Akkor ez azt jelenti, hogy evente 60k km menne? Egy puntoval? Vagy 2-3 evente jelentkezik markaszervizben olajcsere? Sehogy nem erzem a nagy bizniszt ebben :)

ok, ujraertelmeztem...az oriasi bizniszt tovabbra sem ertem :))

[ Szerkesztve ]

(#34771) EQMontoya válasza Declare (#34770) üzenetére


EQMontoya
veterán

Isten óvjon a 30k-s csereintervallumtól.

Apropó, új autók: anyáméknál 4 éves Merciben 2. szondát kell cserélni. 250cdi. Persze már nem garis... :) Asszem, jófejségi alapon bevállalta a felét a Merci, de könyörgöm, 4év és 67k futás mellett, ha valamit cserélni kell, az gyász.

Same rules apply!

(#34772) rbalint88 válasza Declare (#34770) üzenetére


rbalint88
addikt

én azon röhögök, hogy pl nagynénikém agilája 10 év alatt futott 60e km-t. oké, minden évben megjárta a márkaszervizt, de a bp táblát összesen nem hagyta el 50szer ezalatt. kis túlzással futárüzemben használta a kocsit. azóta a splash még durvább, évi kb 4ezret tesz bele... néha elviszem kicsit meghajtani, mert magától nem menne a városon kívülre. és ha ez is egyszer eladó lesz, kapkodni fognak utána, mert csak 50ezer van benne és elsőtulajos jujjuj. meg eddig még rommá törve se volt, csak körbe van parkolva...
astra ugyanez.. 13 éves, 100k-t még nem lépte át. de ez már legalább párszor ment egyben 100km-nél többet is.
egyiket se venném meg, pedig új koruk óta a mienk (splash demo volt 1év/9k km után került hozzánk), végig tisztességesen voltak szervizelve, de maximálisan használati tárgyként kezelik őket.

(#34773) Qru válasza EQMontoya (#34771) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Haha uncsitesóék 1-es Bimmerében a 4 injektorból 3 meghalt 120k km után (116i). Azt is fel kéne gyújtani... :( :D

#nincsbennetarcsi

(#34774) tboy93 válasza EQMontoya (#34766) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ok "csak" elbasztak az egyik kerekanyam menetet :C

(#34775) -v- válasza Qru (#34773) üzenetére


-v-
addikt

Monduk azok az N-es 4 hengeres motorok jó nagy szarok :K

(#34776) Qru válasza -v- (#34775) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó de ennyire?! én ott helyben felgyújtanám ha a fostos feleannyiba se kerülő japán sz@rom ilyet csinálna.

#nincsbennetarcsi

(#34777) Integrale válasza Declare (#34770) üzenetére


Integrale
veterán

Ismerosei es rokoni korben 3 olyan Punto is van, ami uj koratol egy gazdas, es 200 illetve 300 felettiek. 1.3 jtd es 1.2 16V.

"Bad reklám is reklám too"

(#34778) -v- válasza Qru (#34776) üzenetére


-v-
addikt

Nemtom .... aki negy hengeres bmw-t vesz, az meg is erdemli :DDD

(#34779) Tsebacsi válasza -v- (#34778) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Naaaa :DDD

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#34780) -v- válasza Tsebacsi (#34779) üzenetére


-v-
addikt

Nyugi a dizelre ez nem vonatkozik ... az ugyis mind szar ;] :C

(#34781) z123456789 válasza -v- (#34780) üzenetére


z123456789
addikt

:DDD

(#34782) Tsebacsi válasza -v- (#34780) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

;) :DDD

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#34783) TaaT


TaaT
veterán

Give them hell Ukraine!

(#34784) Kornel válasza TaaT (#34783) üzenetére


Kornel
veterán

Kiraly.
Tiedbol még csinálj egy ilyet:

[ Szerkesztve ]

(#34785) Qtya123 válasza EQMontoya (#34716) üzenetére


Qtya123
őstag

Anno én is lekérdeztem a nyilvántartásból a km állást.

A 2012. évi műszaki volt az első bejegyzés, ott 110ezer km volt benne. 2014-es műszakin pedig 155ezret mutatott, tehát évi ~23ezer km-es futása volt kb, ami szerintem reális, utána nem sokkal meg én lettem a tulaj.

Viszont 2003-as az autó és nehezen hiszem el, hogy 9 év alatt csak 110ezer ment bele. Kb 8 hónapig volt lízingcég tulajdona, utána került magánszemélyhez, de előtte pár napig ennél a kereskedésnél volt, még 2005-ben:
[link]
[link]

Nem tudom milyen a híre a kereskedésnek, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy itt utazott kicsit az időben.

[ Szerkesztve ]

(#34786) 8th


8th
addikt

[link] :DDD

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#34787) szőröscica


szőröscica
addikt

Ma megjött az alkatrész, holnap megy érte a szerelőm, viszi magával az eredetit is, hogy teljesen biztosak lehessünk abban, hogy azt rendelte meg a pék, amit kértünk.

Jövő héten összerakják a váltót. Őszintén meglepődnék, ha minden gond nélkül menne és esetleg elkészülne az autó. :N :DDD

Már egészen a szívemhez nőtt a kis Ford, ma is lemostam és kitakarítottam a belsejét. Az utolsó két fogyasztás átlaga 4.42 és 4.92 volt. Az egyik egy 800km-es, a másik egy 600km-es etap volt. Csak egy tempomat és +100 lóerő kellene bele. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#34788) MunezXBK válasza szőröscica (#34787) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Meg pár nm-nyi hely. :))

(#34789) atos19881101 válasza Mágus2 (#34708) üzenetére


atos19881101
senior tag

Jelen. Én voltam az említett Superb-s.

Én is féltem kereskedésből autót venni, de szerencsére sikerült egy olyat kifognom, aki nagyon korrektül állt a dologhoz. Érdemes megnézni azt, hogy a kereskedés hány éve van a piacon. A pár évente céget váltó nepper biztosan nem fog semmilyen garanciát vállalni. De aki már 10-20-30 éve csinálja, annak többet ér a hírneve, mint egy pár ezres javítás.

Magánvélemény:
Az a baj, hogy mindenki a hibátlan használt autót keresi. Ez szerintem nem létezik. (Vagy inkább nagyon kis arányban.) Általában azért kerül egy autó piacra, mert költeni kell rá, és a tulaj már nem akar. (Igen tudom, van aki csak megunja, stb. de valljuk be nem ez a reális itt MO-n.)

[ Szerkesztve ]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#34790) tresh válasza atos19881101 (#34789) üzenetére


tresh
addikt

Nem! Nálunk az a baj hogy mindneki azt hiszi az autót amit meg vesz arra soha se kell költeni csak tankolni. No meg ugye meg veszi 1 millióért a 5ös bmw-t mert az menő de amikor tárcsát kell rajta cserélni akkor megy a bontóba mert leszopta magát hogy nem annyiba kerül mint a swiften lévő féktárcsa...egyik ismerős pont most mesélte hogy csak bmw-ket bontanak itthon már, mert sorban állnak az alkatrészekért a tesók,falu bikái stb, mert nincs lé csak a bontott szarokra...

(#34791) atos19881101 válasza tresh (#34790) üzenetére


atos19881101
senior tag

Ugyan azt írtuk, csak más kontextusban. :P

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#34792) tresh válasza atos19881101 (#34791) üzenetére


tresh
addikt

Az eleje ja..én a bmw-s felét emelném ki mert nem hittem a fülemnek hogy bontott tárcsát és fékbetétet tesz az autóra. pl múltkor x5-re vitte emberünk...

(#34793) atos19881101 válasza tresh (#34792) üzenetére


atos19881101
senior tag

Hát igen. Ha van pénz majomra, legyen pénz banánra is.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#34794) z123456789 válasza tresh (#34792) üzenetére


z123456789
addikt

Az a kemény. :U

(#34783) TaaT
Hiába, stílust nem lehet pénzen venni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#34795) tomcsi23 válasza tresh (#34792) üzenetére


tomcsi23
veterán

Hm, akkor lehet ezt is frissen cserélte. ;]
E46CI.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#34796) stickermajom válasza tomcsi23 (#34795) üzenetére


stickermajom
addikt

Basszus, ha tudtam volna, hogy a lecserélt alkatrészeknek ekkora piaca van, feldobtam volna én is a tárcsákat, kuplungot meg mindent Facebookra.. :DDD

(#34797) tresh válasza tomcsi23 (#34795) üzenetére


tresh
addikt

pff ;] Az szép...sokat foghatott...

stickermajom:Az a vicc hogy ha már csak 5 ezerrel olcsóbb mint az új akkor is a bontottat veszi meg..

(#34798) stickermajom: hegeszd le 4 helyen és áruld fix lendkeréknek átalakítás nélküli.. tuti ugrani fog rá valami tehetséges ;]

[ Szerkesztve ]

(#34798) stickermajom válasza tresh (#34797) üzenetére


stickermajom
addikt

A lendkerék még megvan valahol. Ugyan van egy 5 centi holtjátéka, de hátha.. :DD

(#34799) tboy93 válasza stickermajom (#34796) üzenetére


tboy93
nagyúr

8 eves levedlett teli gumijaimert kemeny harcok folytak a facebookon :U

(#34800) tresh válasza tboy93 (#34799) üzenetére


tresh
addikt

gyilkos ;]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.